ώρα Αρχική Σελίδα »   Οδηγός του Πολίτη »   Θέματα Συγκοινωνιακών Φορέων »   ΤΡΑΜ Α.Ε.
image

ΤΡΑΜ Α.Ε.


Γενικά
 
Το σύγχρονο αθηναϊκό τραμ ξεκίνησε την εμπορική του λειτουργία τον Ιούλιο του 2004, σχεδόν ταυτόχρονα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, φέρνοντας στους κατοίκους της νότιας Αθήνας ποιότητα στις μετακινήσεις, άνεση, αλλά και μια νέα αισθητική.
Το δίκτυο του τραμ συνδέει την κεντρική περιοχή της Αθήνας με το Παλαιό Φάληρο μέσω Νέας Σμύρνης και διακλαδίζεται κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου από τη μια πλευρά προς Άλιμο, Ελληνικό και Γλυφάδα και από την άλλη προς Φαληρικό Δέλτα και Νέο Φάληρο, καταλήγοντας προς το παρόν στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Το συνολικό μήκος των γραμμών είναι 24,3 χιλιόμετρα, ενώ 2,2 ακόμα χιλιόμετρα γραμμής συνδέουν το δίκτυο με το Αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό.
Το τραμ της Αθήνας έχει 47 στάσεις που απέχουν η μία από την άλλη κατά μέσο όρο 460 μέτρα. Ο χρόνος διαδρομής από ΣΕΦ ως ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ (Γλυφάδα) είναι 32 περίπου λεπτά, από ΣΥΝΤΑΓΜΑ ως ΣΕΦ 43 περίπου λεπτά και από ΣΥΝΤΑΓΜΑ έως ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ (Γλυφάδα) 55 περίπου λεπτά. Η μέση εμπορική ταχύτητα, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή των στάσεων, ανέρχεται μέχρι και τα 26 χιλιόμετρα ανά ώρα, ταχύτητα που μπορεί να συγκριθεί με τα ταχύτερα τραμ στην Ευρώπη. Η συχνότητα των δρομολογίων είναι 7 περίπου λεπτά για τις ώρες αιχμής, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τραμ διαθέτει το πλέον εκτεταμένο ωράριο λειτουργίας από όλα τα μέσα, με 24ωρη λειτουργία κατά τα Σαββατοκύριακα και 21 ώρες τις καθημερινές.
Δίνοντας πρωταρχική σημασία στην έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση του επιβατικού κοινού, το τραμ διαθέτει οθόνες τηλεματικής σε κάθε στάση, στις οποίες προβάλλεται ο χρόνος άφιξης των επόμενων οχημάτων, αλλά και 14 οθόνες infotainment μέσα σε κάθε όχημα, οι οποίες ενημερώνουν και ψυχαγωγούν.
Τα δρομολόγια του τραμ εκτελούνται από 35 οχήματα, πλήρως κλιματιζόμενα και με χαμηλό δάπεδο χωρίς σκαλοπάτι, τα οποία κατασκεύασε η ιταλική εταιρία Ansaldobreda. Τα οχήματα που βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας και διαθέτουν υψηλό design, έχουν χωρητικότητα 197 επιβατών, εκ των οποίων οι 54 είναι καθήμενοι. Επίσης, διαθέτουν ειδικές θέσεις για άτομα με αναπηρία, είναι αθόρυβα και οικολογικά, αφού κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.
Κατά την κατασκευή του δικτύου τραμ δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου με εμπλουτισμό του πρασίνου, πλακοστρώσεις και διαμορφώσεις των κοινόχρηστων χώρων, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Τα συνοδευτικά έργα ανάπλασης των περιοχών με τις οποίες γειτνιάζει το δίκτυο του τραμ που πραγματοποίησε η ΤΡΑΜ Α.Ε. προς όφελος των όμορων Δήμων ανέρχονται σε 24 εκ. Ε.
Επισημαίνεται ότι έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα επέκτασης προς το Ασκληπιείο της Βούλας, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2006, ενώ σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΑΣΑ, εκπονείται παράλληλα και το σχέδιο χάραξης του δικτύου του τραμ προς τον Πειραιά και τους όμορους Δήμους Κερατσινίου, Δραπετσώνας και Περάματος.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ΤΡΑΜ Α.Ε., www.tramsa.gr
Εκτύπωση

Valid XHTML 1.0 Transitional Valid XHTML 1.0 Transitional