11/12/2018 META ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 11/12/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



02/07/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό της ΕΡΤ1 και στην εκπομπή «Πάμε Αλλιώς» με το δημοσιογράφο κ. Τάκη Σαράντη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κοντά μας έχουμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον κύριο Χρήστο Σπίρτζη. Καλημέρα κύριε Σπίρτζη. Καλώς ήρθατε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να είστε καλά. Είναι και των Αγίων Αναργύρων σήμερα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και χρόνια πολλά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και χρόνια πολλά λοιπόν. Πάμε να ξεκινήσουμε σιγά σιγά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από τα σοβαρά, από την Κάρυστο.

 

·         Για τα Υδατοδρόμια

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε να πούμε κάτι για την Κάρυστο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας «καταγγείλουμε» καταρχάς, που τα καλύτερα τα κρύψατε δε τα δείξατε! Η Νότιος Εύβοια έχει κι άλλες ομορφιές, δεν είναι μόνο αυτά που δείξατε. Τα ξέρετε πολύ καλά κ. Σαράντη, αλλά επειδή δε… θέλετε να τα δείξετε στους πολίτες, καλό θα είναι να πάμε με το Δήμαρχο να μας τα δείξει. Τόποι που είναι μεγάλης πολιτιστικής αξίας στη  Νότιο Εύβοια και όχι μόνο. Φαντάζομαι, ότι μια την επόμενη εβδομάδα ή τις επόμενες μέρες θα ψηφίσουμε το νόμο για τα υδατοδρόμια και θα κάνουμε και υδατοδρόμια, θα είναι και πιο εύκολη η πρόσβαση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφορά και τη Νότια Εύβοια αυτό το νομοσχέδιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Τα υδατοδρόμια ειδικά την Εύβοια θα τη διευκολύνουν πάρα πολύ και θα αποκαταστήσουν και τη σύνδεση που έχουμε με τη νησιωτική Ελλάδα, με τις Κυκλάδες. Επομένως θα μπορούμε να την αναδείξουμε ευχάριστα.

 

·         Για τις Αστικές Συγκοινωνίες

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ομολογώ ότι με αιφνιδιάσατε ευχάριστα. Η τελευταία φωτογραφία που παίξαμε στις γενικές φωτογραφίες αφορά μία είδηση ότι πιθανά ίσως και από αύριο, στα λεωφορεία  και στα τρόλεϊ πλέον η  είσοδος θα γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα, με στόχο να μπει τέλος στη λαθρεπιβίβαση. Ισχύει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ισχύει.Και θα ισχύουν και άλλα μέτρα, γιατί είναι πραγματικά κρίμα, δεκάδες, εκατοντάδες εκατομμύρια να χάνονται, τα περισσότερα από αυτά, όλα αυτά τα χρόνια χάνονταν από το πλαστό εισιτήριο και στο μετρό και στα λεωφορεία. Έχουμε πλέον το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Έχουμε μία κοινωνική πολιτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που δεν υπήρχε ποτέ. Επομένως τώρα πρέπει να πάμε σε ελέγχους, οι οποίοι δε θα θυμίζουν τους ελέγχους που είχαν ζήσει οι πολίτες κάποτε και μιλάω για τους κεφαλοκυνηγούς. Αλλά, ταυτόχρονα,  σε καμία περίπτωση να μην υπάρχει και εισιτηριοδιαφυγή ή άλλα προβλήματα που υπήρχαν στο παρελθόν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μαθαίνω όμως ότι οι οδηγοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία λένε ότι εμάς δε μας πέφτει λόγος για να κάνουμε έλεγχο σε σχέση με τα εισιτήρια. Το ένα που λένε είναι αυτό και το άλλο είναι, ότι δε μας πέφτει λόγος, γιατί εμείς θα πρέπει να ανοίξουμε και τις τρεις πόρτες. Πώς θα ελέγχουμε αν μπαίνουνε από τις πίσω πόρτες ή όχι. Σας λέω τι λένε οι οδηγοί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι οδηγοί μπορούν αν θέλουν, τους το έχουμε προτείνει πολλούς μήνες πριν, να έχουν ένα πρόσθετο επίδομα προκειμένου την ώρα που ανοίγουν τη μπροστινή πόρτα να ελέγχουν το ποιος χτυπάει το ηλεκτρονικό εισιτήριο ή όχι. Αυτό δείχνει κάτι κ. Σαράντη. Δείχνει ότι δεν υπάρχει συνείδηση σε κάποιους στις αστικές συγκοινωνίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά έχει να κάνει και με τη συνείδησή του πολίτη. Έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η συνείδηση του πολίτη είναι πολύ ψηλά σε αυτά τα θέματα. Αυτοί όμως που ζουν από τις αστικές συγκοινωνίες, πρέπει να συνειδητοποιήσουν κάποια στιγμή και δε μιλάω για την πλειοψηφία, μιλάω για τη μειοψηφία, ότι αν τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από το ελληνικό δημόσιο ως επιδότηση εισιτηρίου και από το εισιτήριο δεν είναι επαρκή, δε θα παρέχουμε ποτέ ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες, δεν θα έχουμε τα λεωφορεία που αξίζει να έχουν οι πολίτες, δε θα έχουμε τη συχνότητα των δρομολογίων που πρέπει να έχουμε για να εξυπηρετούμε τους πολίτες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνατε μία αναφορά στα ηλεκτρονικά εισιτήρια. Μετακινούμαι αρκετές φορές με το μετρό.  Αυτό το οποίο βλέπω είναι ότι κατά την είσοδο, κυρίως κατά την έξοδο έχει πάρα πολλές καθυστερήσεις. Έχω την αίσθηση ότι οι πολίτες ή δεν έχουν μάθει ή αρνούνται να μάθουν το που πρέπει να βάλουν το εισιτήριο. Δεν είναι δυνατόν να παρατηρώ κόσμο, ο οποίος πάει στη μπάρα, που έχει «Χ» κόκκινο σαν να σου λέει από δω δεν βγαίνεις, εκεί μπαίνουν οι άλλοι και πάνε εκεί για να βγούνε. Πάνε οι άλλοι οι οποίοι παίρνουν το εισιτήριο, άλλοι το βάζουν από πάνω,άλλοι το βάζουν από κάτω, άλλοι το βάζουνε σπίτι τους. Τέλος πάντων δεν ξέρω. Κάτι πρέπει να κάνετε και εσείς όμως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι να κάνουμε; Να εκπαιδεύσουμε έναν-έναν τους πολίτες;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ίσως να παίζουν βίντεο παράδειγμα στους σταθμούς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν οδηγίες. Υπάρχουν άνθρωποι, που συνδράμουν τους πολίτες για να εξοικειωθούν με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. ‘Οποτε έχουμε μία τέτοια μεγάλη αλλαγή, που απευθύνεται σε εκατομμύρια κόσμου, δηλαδή στο μετρό έχουμε ένα εκατομμύριο μετακινήσεις την ημέρα, σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να έχουμε και μία περίοδο για να μάθει ο πολίτης, για να εξοικειωθεί με το σύστημα. Επομένως πιστεύω, ότι σε λίγο καιρό δε θα υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Δε μπορείς να κάνεις κάτι άλλο, όταν ο πολίτης δεν έχει εξοικειωθεί ή κάποιοι πολίτες δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμη με το σύστημα. Ούτε βέβαια να αποτελεί αυτό λόγος, για να μη χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες. Εδώ όμως και πολύ καιρό δεχόμαστε κριτική, γιατί δεν έκλειναν οι μπάρες. Θα ήθελα να πω μερικά πράγματα, για να έχουμε όλοι το ίδιο επίπεδο ενημέρωσης. Συνήθως, όταν διεθνώς, εφαρμόζονται τέτοια συστήματα, χρειαζόμαστε περίπου 24 μήνες για να βγάλουμε, να εκδοθούν οι ηλεκτρονικές κάρτες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δύο χρόνια δηλαδή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δύο χρόνια. Στη χώρα μας το κατορθώσαμε αυτό σε τέσσερις μήνες. Χρειάζονται άλλοι 24 μήνες, για να κλείσουν οι μπάρες και να εφαρμοστεί Στη χώρα μας κάναμε 12 μήνες. Κι αυτή τη στιγμή έχουμε, σας λέω τα στοιχεία να σας τα διαβάσω από μέσα και να γνωρίζουμε όλοι τι έχουμε καταφέρει σε αυτό το χρονικό διάστημα: Έχουμε 1.100.00 κάρτες, 750.000 περίπου είναι προσωποποιημένες, 746.00 για την ακρίβεια και 350.000 είναι μη προσωποποιημένες, όταν κάθε μήνα τα προηγούμενα χρόνια πωλούνταν 250.000.  

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως μεταφράζεται οικονομικά λοιπόν αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό μεταφράζεται με μία διαφορά όπως καταλαβαίνετε στις προσωποποιημένες κάρτες, χωρίς τις απρόσωπες: 500.000,  αν βάλουμε και τις απρόσωπες, 850.000 κάρτες περισσότερες, από ότι πωλούνταν στο παρελθόν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είχαμε μάθει να κυκλοφορούμε χωρίς εισιτήριο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι απαραίτητα. Για να δούμε τα οφέλη από όλη αυτή την εφαρμογή: Έχουν εκδοθεί 32.000 κάρτες στους συμπολίτες μας με αναπηρία και έχουν εκδοθεί και 175.000 κάρτες σε ανέργους, που μετακινούνται δωρεάν. Αυτό δεν υπήρχε ποτέ. Και μάλιστα όταν εφαρμόσαμε το καλοκαίρι του 2015 να μετακινούνται δωρεάν οι άνεργοι,  δεχτήκαμε κριτική ότι είμαστε «κιμπάρηδες», ότι «τα λεφτά του ελληνικού λαού τα ξοδεύουμε για να μετακινούνται οι άνεργοι»... Αυτό δείχνει προφανώς και την κοινωνική ευαισθησία που έχουν κάποιοι και αυτοί που τα έλεγαν αυτά. Είναι όμως ένα μέτρο που είναι πραγματικά κοινωνικά ευαίσθητο. Σκεφτείτε τους ανέργους και ιδιαίτερα τους μακροχρόνιους ανέργους που δε μπορούσαν να πάρουν ένα εισιτήριο για το μέτρο ή ένα λεωφορείο για να πάνε να ψάξουν να βρουν δουλειά, να μετακινηθούν, να έχουν πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Αυτά τα οφέλη τα έχουμε σήμερα, γιατί έχουμε κάνει πολλή μεγάλη αν θέλετε εξοικονόμηση,πολλή μεγάλη παράκαμψη όλων των παραβατικών συμπεριφορών που υπήρχαν με το κλασικό χάρτινο εισιτήριο και με αυτούς που τύπωναν τα πλαστά και με τα κυκλώματα των πλαστών μέσα στις αστικές συγκοινωνίες και έξω από τις αστικές συγκοινωνίες.

 

·         Για τις καταστροφές στις περιοχές που επλήγησαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μένουμε και δεν σας έχω διακόψει γιατί είναι πράγματα που αφορούν τον πολίτη στην καθημερινότητά του και για αυτό. Πάμε όμως και πάμε να δούμε άλλα πράγματα. Αυτή τη φορά είχαμε και τη Θεσσαλονίκη. Δανείζομαι και πάλι την Μάνδρα και τη Θεσσαλία και τη Θράκη και πάει λέγοντας. Μέσα στη Μάνδρα όμως και μένω στη Μάνδρα, γιατί μέσα σε ένα οκτάμηνο από την προηγούμενη πλημμύρα μέχρι τις προχθεσινές είχαμε πάλι σκληρές εικόνες. Τι έχει γίνει μέσα σε αυτό το οκτάμηνο; Άλλα ακούγαμε, τελικά μάλλον κάτι δεν είδαμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι έτσι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως δεν είναι έτσι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι έτσι.Οι πολίτες εκεί αυτό λένε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι πολίτες δικαίως είναι αγανακτισμένοι διότι όταν τα τελευταία δέκα, δεκαπέντε χρόνια στη Μάνδρα και σε άλλες περιοχές έχουν πλημμυρίσει τα σπίτια των ανθρώπων δέκα φορές, προφανώς όποιος και να ήταν, κι εσείς και εγώ και οποιοσδήποτε, θα είχαμε μία αγανάκτηση και ένα μεγάλο παράπονο από την Πολιτεία για τις διαχρονικές ευθύνες που έχει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς δε χρειάζεται να φτάσει δέκατη για να αγανακτήσω. Πιθανόν να αγανακτήσω και με την πρώτη και με τη δεύτερη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από εκεί και πέρα όμως οι ευθύνες που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη περιοχή και για τις υπόλοιπες περιοχές που αναφέρατε πριν ότι είχαμε πλημμύρες, είναι εντοπισμένες. Έχουν γίνει εγκλήματα σε αυτές περιοχές. Πραγματικά εγκλήματα, τα αναδείξαμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία εντοπίστηκαν και;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάμε στο « και»..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Διαβάζω κιόλας ότι στη Διυπουργική Σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, την εβδομάδα αυτή που μας πέρασε,  δηλώσατε ότι μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, αυτή που μας έρχεται, θα γίνουν προγραμματικές συμβάσεις και να αναλάβουν τα υπουργεία να εκτελέσουν τα έργα που δεν μπορούν να προχωρήσουν

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Που δε μπορούν να προχωρήσουν οι Δήμοι. Έχουμε ένα θεσμικό πλαίσιο όπου τα ρέματα στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αρμοδιότητες των Δήμων και των Περιφερειών. Εκεί υπάρχουν κάποια έργα, τα οποία οι Δήμοι δεν έχουν τη στελέχωση, αν θέλετε, το ανθρώπινο δυναμικό ή την εμπειρία, την οργάνωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πιθανά και το χρήμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Το χρήμα το έχουν γιατί αν δεν τα έχουν καλύψει οι ίδιοι, αν δεν τους έχει βοηθήσει η Περιφέρεια, -που τους έχει βοηθήσει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις-, έρχεται ή το Υπουργείο Εσωτερικών,  το Υπουργείο Υποδομών, το Υπουργείο Οικονομίας και καλύπτει τις έκτακτες αυτές ανάγκες. Άρα δεν υπάρχει θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ο δήμος με τις αδυναμίες που έχει δεν προχωράει. Ανεβάζουμε την κλίμακα πάμε προς τα πάνω.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν λοιπόν έργα τα οποία για όλους αυτούς τους λόγους, που μπορούμε όποτε θέλετε να τους αναλύσουμε, δε μπορούν αν θέλετε να υλοποιηθούν ή δε μπορούν να υλοποιηθούν ταυτόχρονα από τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων. Εκεί μιλήσαμε μαζί τους και το Υπουργείο Υποδομών και το Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε όσοι δε μπορούν, να τα υλοποιήσουν κεντρικά τα υπουργεία, για να καλύψουμε τις πληγές που έχουν ανοίξει σε αυτές τις περιοχές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ευθύνη πάντα έχει ονοματεπώνυμο. Εδώ την ευθύνη ποιος την έχει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για ποιο από όλα τα εγκλήματα που έγιναν;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχω μείνει στη Μάνδρα, μένω στη Μάνδρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάμε στη Μάνδρα. Στη Μάνδρα ξέρουν όλοι, εδώ και δεκαετίες τα χωροταξικά εγκλήματα που έγιναν. Αν θέλετε να σας φέρω αεροφωτογραφίες. Τις έχουμε δείξει στο αναπτυξιακό συνέδριο που έγινε για την περιοχή.  Δείχνουν πως χάνεται το ρέμα και πότε, στη δεκαετία του 1960, του 1970 και του 1980. Πως ο κεντρικός δρόμος της Μάνδρας, μέσα στην αστική περιοχή, είναι το κεντρικό ρέμα. Το κεντρικό ρέμα γίνεται δρόμος. Είναι ο κεντρικός δρόμος αυτός που πλημμυρίζει κάθε φορά. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα έχουμε ξαναδείξει αυτά. Είναι πριν από οκτώ  μήνες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχουν αναδειχθεί αυτά κ. Σαράντη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εμείς τουλάχιστον από εδώ τα είχαμε πει και τα είχαμε κουβεντιάσει και μαζί κύριε Σπίρτζη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είστε από τους ελάχιστους που τα έχετε αναδείξει. Επομένως, πρέπει να τρέξουν όχι έργα αποσπασματικά. Εδώ πρέπει να τρέξουν τα δύο, τρία μεγάλα έργα που ξεκίνησε η Περιφέρεια να τα κάνει πριν την πλημμύρα της Μάνδρας, το Νοέμβριο πέρυσι και δυστυχώς βρήκε πάρα πολλά εμπόδια, όχι μόνο στη γραφειοκρατία, αλλά και σε υπηρεσίες αν θέλετε ή  σε ανεξάρτητες υπηρεσίες όπως είναι οι δικαστικές υπηρεσίες, για να υλοποιήσει και να ξεκινήσει τα έργα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ένα κομμάτι η γραφειοκρατία. Δανείζομαι και το πρωτοσέλιδο της Real. Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε. Σας το δείχνω κιόλας για να το δείτε. Λέει: «Η Ώρα του Εισαγγελέα Για τη Μάνδρα».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτέλους!

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι το πρωτοσέλιδο, το οποίο έχει σήμερα η εφημερίδα Real. Άρα αν καταλαβαίνω καλά φταίει η γραφειοκρατία; Φταίει και η Δικαιοσύνη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε φταίει η Δικαιοσύνη;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω. Εσείς θα μου πείτε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το Νοέμβριο πέρυσι γίνανε πλημμύρες. Ζήτησε η Περιφέρεια όπως θυμάστε τη συνδρομή του Υπουργείου για να ενταχθούν αυτά τα έργα, που χρειάζονται απαλλοτριώσεις σε μία πολύ σύντομη διαδικασία του 7Α. Την απόφαση αυτή το υπουργικό συμβούλιο την έλαβε τον Δεκέμβριο. Η δικάσιμος ξέρετε πότε ορίστηκε; Πότε; πείτε μία ημερομηνία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν το γνωρίζω.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τον Οκτώβρη! Αν λοιπόν τα αντιπλημμυρικά έργα δε γίνουν τους θερινούς μήνες και τους πρώτους φθινοπωρινούς μήνες, που δεν έχουμε συνήθως βροχοπτώσεις, μην κοιτάτε τώρα που έχουμε αυτά τα ακραία φαινόμενα τέλος Ιουνίου, δε συνηθίζεται αυτό…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι μακριά κι ο Σεπτέμβρης Οκτώβρης.  Πολύ κοντά είναι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν οι απαλλοτριώσεις για αυτά τα έργα γίνουν τον Οκτώβρη. Πότε θα γίνουν τα αντιπλημμυρικά έργα; Πόσες φορές θα πρέπει να πλημμυρίσει μία περιοχή για να κάνουμε γρήγορα τις απαλλοτριώσεις και να γίνουν τα έργα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τη διαφορά όμως ότι ξέρετε ακούει τώρα ο τηλεθεατής και λέει καλά αν μου τα λέει τώρα αυτά ο υπουργός. Ποιος θα είναι τελικά αυτός, που θα το λύσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι να κάνει Ο Υπουργός ή η Περιφερειάρχης όταν υπερβαίνει πραγματικά αυτό που υπάρχει για τις απαλλοτριώσεις, που συνήθως θέλει 4 και 5 και 6 χρόνια, το εντάσσει στη γρήγορη διαδικασία αμέσως και στη συνέχεια έρχεται το δικαστήριο και αντί να ακολουθήσει το νόμο, του λέει το Εφετείο Αθηνών μέσα σε 30 ημέρες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το έχετε πει στον κύριο Κοντονή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια το έχω πει και ετοιμάζεται ο Υπουργός Δικαιοσύνης, γιατί δεν είναι μία φορά να έχει γίνει, ότι έπεσες σε μία περίπτωση και έχεις αυτή την καθυστέρηση. Δεν υπάρχει καμία απαλλοτρίωση που έχει ενταχθεί στη διαδικασία 7Α, δυστυχώς, και να ορίζονται μέσα σε 30 ημέρες η δικάσιμος για τις απαλλοτριώσεις

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τη γραφειοκρατία επειδή τη γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, τη γνωρίζετε και από τότε που ήσασταν στο ΤΕΕ και είναι μία λέξη που την έχουμε καραμέλα, χρόνια τώρα πάρα πολλά. Τελικά για τη γραφειοκρατία έχει γίνει κάτι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε, δεν έχει γίνει; Για όνομα του Θεού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάλι στη γραφειοκρατία κολλάει αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουν γίνει πολλά. Πάλι κολλάει στη γραφειοκρατία, γιατί υπάρχουν κενά και ελλείμματα, τα οποία δε μπορούν να καλυφθούν μέσα σε δύο και σε τρία χρόνια, όταν έχουμε δεκαετίες κενών. Να σας πω συγκεκριμένα παραδείγματα. Εγιναν ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί, έγιναν διαδικασίες ευέλικτες για αντιπλημμυρικά έργα, όταν έχουμε τέτοια φαινόμενα και όταν έχουμε καταστροφές. Τι άλλη διαδικασία να μπορεί να προβλέψει κανείς; Δηλαδή μπορεί να πάει να αντικαταστήσει τη Δικαιοσύνη; Πρέπει να την αντικαταστήσει; Πρέπει καταρχάς; Πρέπει να αντικατασταθεί το Εφετείο για τις απαλλοτριώσεις, το Ελεγκτικό Συνέδριο για τον έλεγχο της νομιμότητας των συμβάσεων; Δεν πρέπει. Πρέπει όμως να βρούμε ή να προχωρήσουμε αν θέλετε με άλλες διαδικασίες για να μπορέσουμε για να κάνουμε πολύ- πολύ γρήγορα τουλάχιστον τέτοιου είδους κοινωνικά έργα Αυτό έχει να κάνει και με τους ανθρώπους. Έχει να κάνει με τους ανθρώπους που υπηρετούν στη Δικαιοσύνη, με τους ανθρώπους που υπηρετούν στο Δασαρχείο. Με τους ανθρώπους, δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο.

 

·         Για τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι και τα άλλα μεγάλα έργα στην Κρήτη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχωράμε. Πάμε να δούμε αν υπάρχουν νέα έργα τα οποία είναι σε εξέλιξη. Αν υπάρχουν νέα έργα, τα οποία θα παρακολουθήσουμε. Ο  Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης για παράδειγμα. Επειδή ήσασταν εκεί την περασμένη εβδομάδα, για αυτό το λέμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ ωραίο θέμα και μας κατήγγειλαν που τον ξεκινήσαμε. Ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί και μας κατήγγειλε η Αξιωματική Αντιπολίτευση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί σας κατήγγειλαν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μας κατήγγειλαν γιατί έχουν το σκεπτικό να μη γίνεται τίποτα στη χώρα, προκειμένου να  πιστωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση τα θετικά του πόσο γρήγορα υλοποιούνται έργα και ότι ολοκληρώνονται τα έργα και ολοκληρώνονται σε ένα κόστος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είναι καθαρά οικονομικό το θέμα αν κατάλαβα καλά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι είναι πολιτικό το θέμα που μας κατήγγειλαν. Οι διαγωνισμοί, επιτέλους μετά από δεκαετίες, για τον ΒΟΑΚ ξεκίνησαν και θα υλοποιηθεί, είτε θέλουν κάποιοι, είτε δε θέλουν ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ταυτόχρονα θα γίνει διαγωνισμός μέσα στη χρονιά για τη στρατηγική μελέτη προκειμένου να μπορούμε να έχουμε ώριμα τα έργα για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Κρήτης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η τοπική αυτοδιοίκηση εκεί συμφωνεί; Ο Περιφερειάρχης, οι Δήμαρχοι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Ο Περιφερειάρχης έχει εκφραστεί θετικά, οι Δήμαρχοι το ίδιο. Και για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε όλοι μαζί στο Δήμο Ηρακλείου, είπαμε ότι αν έχει η τοπική αυτοδιοίκηση οποιαδήποτε αντίρρηση σε σχέση με τον προγραμματισμό και τον τρόπο υλοποίησης αυτού του έργου, θα τον καταθέσει μέχρι 1η Αυγούστου και θα αναλάβει να πάρει τους πόρους και να το κάνει εκείνη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα ερώτημα το οποίο έρχεται από την Κρήτη. Να σταθώ ένα λεπτάκι σε αυτό για έναν λόγο. Ένα ερώτημα το οποίο προφανώς σας ετέθη και σε εσάς και έχει φτάσει και στα δικά μου αυτιά έχει να κάνει με τα διόδια, τα τέλη διοδίων για το ΒΟΑΚ κι αν θα πληρώνουν οι Κρητικοί για παράδειγμα. Θα πληρώνουν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι Κρητικοί, οι πολίτες της Κρήτης, οι μόνιμοι κάτοικοι της της Κρήτης, δεν θα πληρώνουν, γιατί είναι ένας τρόπος..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς θα πιστοποιείται αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από τη μόνιμη κατοικία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι πως θα πιστοποιείται και πως θα καταλήγει να είναι σε ένα χαρτί, σε μία ταυτότητα, σε κάτι για να περνάει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλοι οι πολίτες δηλώνουν στις οικονομικές υπηρεσίες, που είναι η μόνιμη κατοικία τους, δηλώνουν και στις οικονομικές υπηρεσίες και στο Υπουργείο Μεταφορών, ποια είναι τα οχήματα τους, τα ΙΧ. Αυτά θα εξαιρεθούν με τον ίδιο τρόπο που έγινε στους τρεις νομούς της Θράκης, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται σε κάποιους Δήμους έξω από την Αττική, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται στη Θεσπρωτία, στην Καστοριά και στη Φλώρινα για την Εγνατία Οδό, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται σε όσες περιοχές δεν υπήρχε εναλλακτικό ασφαλές δίκτυο στη χώρα. Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν και στην Κρήτη, μπορούμε από τη στιγμή που θα έχουμε ηλεκτρονικά διόδια και σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, να έχει κάθε αυτοκίνητο έναν πομπό, που δε θα χρεώνεται θα περνάει ελεύθερα για κάθε μόνιμο κάτοικο περιοχής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στα διόδια  θα έρθω πάλι αργότερα. Πείτε μου για κάτι, που πήγατε να πείτε ακόμη για την Κρήτη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην Κρήτη πιστεύω ότι τα έργα που γίνονται αυτή την περίοδο δεν τα έχει ξαναζήσει το νησί, τα ουσιαστικά έργα. Ολοκληρώνεται μετά από δεκαετίες ο δρόμος για τη Μεσσαρά. Είμαστε στη φάση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, για το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, στο Καστέλι της Κρήτης, προκειμένου επιτέλους να μη ζει το Ηράκλειο αυτά που ζει όλα αυτά τα χρόνια. Έχουμε πολλά έργα που σχετίζονται με το αρδευτικό δίκτυο της Κρήτης, όπως και με πολλά φράγματα που έχουν δρομολογηθεί και πρέπει να γίνουν.

Πραγματικά η Κρήτη είναι μία από τις περιοχές της χώρας που είναι παρατημένη σε σχέση με τις υποδομές. Αξίζει να γίνουν τα αναπτυξιακά έργα υποδομών για να αναπληρώσει αυτή τη χαμένη, την οπισθοδρόμηση αν θέλετε στις υποδομές που δεν στηρίζει τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της Κρήτης. Να σας πω ένα παράδειγμα για να δείτε πόσο ώριμη είναι η κοινωνία. Όταν έγινε το αναπτυξιακό συνέδριο στο Ηράκλειο της Κρήτης για την Κρήτη, οι πολίτες στην Ιεράπετρα δεν ζήτησαν στην ιεράρχηση των θεμάτων τους να γίνει ο δρόμος Ιεράπετρα - Σητεία. Ζήτησαν να γίνει ο αγωγός άρδευσης στην Ιεράπετρα, προκειμένου να συνεχίσουν τα θερμοκήπια,  η πρωτογενής παραγωγή να έχει τη δραστηριότητα που έχει και να αναπτυχθεί. Κι αυτό δείχνει πάρα πολλά.

 

·         Για τα διόδια στην Εγνατία οδό

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έρχομαι στα διόδια Και το ερώτημα είναι τι έχει γίνει με εσάς τους θεσμούς και τα διόδια στην Εγνατία οδό; Άλλα ακούγαμε, αλλά μαθαίνουμε, αλλά θα δούμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι; Δεν σας υποχρέωσαν να εξαιρέσετε την Εγνατία οδό από το διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Προφανώς όχι. Υπήρχε μία απόπειρα για να εξαιρεθεί η Εγνατία Οδός από τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια. Προφανώς το ζήτησαν οι θεσμοί, αλλά η γνώμη μου είναι, ότι οι ευθύνες είναι εδώ. Δεν είναι στους θεσμούς. Από εδώ κάποιοι έκαναν παρέμβαση για να ζητήσουν οι θεσμοί την εξαίρεση της Εγνατίας από τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια.  Και η σκοπιμότητα, αν θέλετε τη γνώμη μου, είναι προφανής: Είναι να πέσει η τιμή της παραχώρησης της Εγνατίας οδού. Δεν πέρασε προφανώς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ελευθέρας για μόνιμους κατοίκους και για επαγγελματίες θα ισχύσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω αμέσως. Δεν πέρασε προφανώς μία τέτοια πολιτική. Περιγράφηκε ακριβώς το σύστημα και η συμβατότητα του συστήματος, που έχει πει το Υπουργείο Υποδομών και όπως και όλες οι παραχωρήσεις, ο παραχωρησιούχος ή θα εγκαταστήσει αυτό το σύστημα που έχουμε πει ή θα εντάξει την Εγνατία στο σύστημα που θα εγκαταστήσει το Υπουργείο Υποδομών. Αυτή τη δυνατότητα την έχουν όλες οι παραχωρήσεις. Άρα και η Εγνατία Οδός. Από εκεί και πέρα είναι πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης, ότι θα ισχύσει το να μπορούν να έχουν ελεύθερη διέλευση οι άνεργοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα την έχουν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Τα άτομα με αναπηρία. Απορώ πραγματικά γιατί διαβάζουμε..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επαγγελματίες, γιατί εκεί υπήρχε και η παρέμβαση από το ΤΑΙΠΕΔ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι επαγγελματίες δεν είχαν ποτέ ελεύθερη διέλευση. Οι μόνιμοι κάτοικοι των 6 νόμων που σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, σε  επίπεδο νομού είχαν ελεύθερες διελεύσεις, είναι ένα θέμα που δεν έχει μπει από το ΤΑΙΠΕΔ στο διαγωνισμό και είναι ένα θέμα που θα διαπραγματευτούμε τους επόμενους μήνες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προτείνω να κάνουμε μία στροφή στην κουβέντα μας να πάμε να δούμε και την πολιτική επικαιρότητα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είδατε όμως πόση στρέβλωση υπάρχει; δηλαδή αλλάξαμε την υπουργική απόφαση, για το ποιοι απαλλάσσονται. Δεν έχουν βγει εκτός τα άτομα με αναπηρία. Θα σας φέρω για να διαβάσετε πόσα δημοσιεύματα και πόσες επίκαιρες ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης έχουν κατατεθεί, ότι δήθεν τα άτομα με αναπηρία θα πληρώνουν!

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μία ευαίσθητη κοινωνική ομάδα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς, επειδή είναι μία ευαίσθητη κοινωνική ομάδα. Εδώ μιλάμε πλέον ότι σε λίγο θα λέμε αν πιστεύουμε αυτά που διαβάζουμε, αν πιστεύουμε στα μάτια μας αυτά που γράφουμε. Η σκόπιμη παραπληροφόρηση, οι γκρίζες ζώνες που έχουν πολύ συγκεκριμένα μέσα και του έντυπου Τύπου και του ηλεκτρονικού Τύπου είναι έξω από κάθε λογική.

 

·         Για την πολιτική επικαιρότητα

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε τώρα στην πολιτική επικαιρότητα. Κύριε υπουργέ, νιώθετε ότι στην παρούσα φάση η κυβέρνηση είναι πάνω σε μία κινούμενη άμμο. Και το λέω αυτό μετά τους κραδασμούς που υπήρχαν στους Ανεξάρτητους Έλληνες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι η κυβέρνηση έβγαλε τη χώρα από την περιπέτεια που την έβαλαν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού, δηλαδή αυτές που είναι και εντάσσονται στη Νέα Δημοκρατία και στο ΚΙΝΑΛ. Εκτιμώ ότι είναι η ανάσα που μπορεί να έχει η χώρα. Είναι αυτό που έγινε με την ολοκλήρωση του προγράμματος, με το να σταματήσουμε για να κάνουμε οτιδήποτε να έχουμε τους θεσμούς και να διαπραγματευόμαστε μαζί τους, δηλαδή η ανάκτηση της χαμένης εθνικής κυριαρχίας που κάποιοι παρέδωσαν. Είναι το σημαντικότερο θέμα. Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει ένας δημόσιος ειλικρινής διάλογος πως δεν θα φτάσει ποτέ ξανά η χώρα μας μελλοντικά ώστε κάποιοι πρόθυμοι να παραδώσουν αυτό το κόμμα της εθνικής κυριαρχίας σε κάποιους άλλους για οικονομικούς λόγους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς τον εαυτό σας που τον βάζετε; Στους πρόθυμους, στους μη πρόθυμους;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τον βάζω στις δυνάμεις που έβγαλαν τη χώρα από αυτό που κάποιοι άλλοι την έβαλαν, στην περιπέτεια των οκτώ χρόνων των μνημονίων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θεωρείται λοιπόν οι περιπέτειες που περνάνε οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν θα σας βάλουν ίσως σε περιπέτειες ως κυβέρνηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν θα μας βάλουν σε περιπέτειες. Με τους Ανεξάρτητους Έλληνες έχουμε πολύ μεγάλες πολιτικές και ιδεολογικές διαφωνίες, αλλά υπήρξε μία συνεργασία έντιμη, υπήρχε μία στάση πραγματικά εθνική, πατριωτική σε αυτή τη συνεργασία για να βγει η χώρα από την κρίση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον πατριωτισμό τον βλέπετε λίγο διαφορετικά όμως και εσείς και ο κ Καμμένος για παράδειγμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι έχουμε διαφορές. Δεν είναι προφανές; Αυτό έλειπε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ το βλέπω για αυτό και σας το τονίζω.Έρχομαι στο ΚΙΝΑΛ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι να μείνουμε λίγο στο προηγούμενο θέμα πριν πάμε στο ΚΙΝΑΛ. Πώς γίνεται να φύγουν δύο βουλευτές και μάλιστα ο ένας να φύγει αφού ήταν ο κεντρικός εισηγητής των ΑΝΕΛ στο ελληνικό κοινοβούλιο στην πρόταση δυσπιστίας, μία εβδομάδα μετά, για τα θέματα που συζητήθηκαν στην πρόταση δυσπιστίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το πάτε στην αποστασία;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το πάω εκεί που είναι ολοφάνερο ότι έχει πάει. Κάποιοι επιχειρούν εδώ και τρία χρόνια κάθε μέρα να αποσταθεροποιήσουν την κυβέρνηση. Κάποιοι προσπαθούν να φύγουν βουλευτές από τις δυνάμεις που στηρίζουν την κυβέρνηση και είμαι επίσης βέβαιος, ότι δε θα καρποφορήσουν αυτές οι προσπάθειες ακόμη και αν η αντιπολίτευση, κυρίως η Αξιωματική Αντιπολίτευση, κοιμάται και ξυπνάει με έναν στόχο, να παραιτηθεί η κυβέρνηση, να πέσει η κυβέρνηση, να πάμε σε εκλογές, να, να, να....

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που βγήκε από το Μαξίμου μιλούσε για δύο επιχειρηματίες. Έναν στον Πειραιά και έναν στη Θεσσαλονίκη. Επιμένετε και για τους δύο επιχειρηματίες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείται να επιμένω και για τους επιχειρηματίες;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επιμένετε ότι αυτοί οι δύο επιχειρηματίες παλεύουν για την αποσταθεροποίηση της χώρας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το Μαξίμου έβγαλε την ανακοίνωση που όφειλε να βγάλει, από αυτά που έχουμε ζήσει και προφανώς αυτό ισχύει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχωράμε λοιπόν και έρχομαι στο ΚΙΝΑΛ. Εδώ το ερώτημα είναι, φλερτ με το ΚΙΝΑΛ πρέπει να έχετε ή θα προτιμούσατε τη διάσπαση του;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα προσπαθούσαμε να έχουμε να έχουμε γάμο με το Κίνημα Αλλαγής αν το Κίνημα Αλλαγής...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συνήθως ο γάμος από το φλερτ ξεκινάει. Αλλά εδώ βλέπουμε τη μία φλερτ, την άλλη θα έλεγα ότι υπάρχουν και προσπάθειες διάσπασης.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν υπάρχουν από εμάς. Δεν υπάρχει καμία προσπάθεια διάσπασης από μας κανενός κόμματος, γιατί σεβόμαστε το κάθε κόμμα, την ανεξαρτησία του, τις διαδικασίες του και όλα τα υπόλοιπα. Αλλά κ. Σαράντη, το Κίνημα Αλλαγής έχει ξεκαθαρίσει ποια είναι η πολιτική γραμμή του; Ποια είναι η ιδεολογική του και πολιτική του τοποθέτηση; Αν θα συνεργαστεί με τις προοδευτικές δυνάμεις ή τις συντηρητικές; αν συνεχίζει το ιστορικό λάθος που κατά τη γνώμη μου έκανε, να συνεργαστεί με τη Νέα Δημοκρατία και μάλιστα με μία Νέα Δημοκρατία η οποία φιλοξενεί στην ηγετική της ομάδα πλέον, ακροδεξιά στοιχεία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν συνάδελφοι σας, οι οποίοι ταυτίζουν το Κίνημα Αλλαγής με τη Νέα Δημοκρατία. Το ταυτίζετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν δυνάμεις στο Κίνημα Αλλαγής, που ταυτίζονται μόνοι τους με τη Νέα Δημοκρατία, δε θέλουν τη βοήθεια κανενός. Υπάρχουν και άλλοι, οι οποίοι κατά τη γνώμη μου επιδιώκουν ένα ειλικρινή διάλογο για συνεργασία με τις υπόλοιπες προοδευτικές δυνάμεις και αυτό πρέπει να γίνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα έχουμε τη συνεδρίαση του Ποταμιού όπου θα ληφθούν οι αποφάσεις σχετικά με την αποχώρηση ή μη του Ποταμιού από το Κίνημα Αλλαγής. Τι θα τους λέγατε; Πείτε ότι κουβεντιάζετε τώρα με το Σταύρο Θεοδωράκη τι θα του λέγατε να μείνετε ή να φύγετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε θέλω να μπω στο τι θα έλεγα και στο Σταυρό του Θεοδωράκη και σε άλλα, αν θέλετε, στελέχη του Κινήματος Αλλαγής. Αυτό έχει να κάνει με τη συνείδηση του καθενός. Αν έχουν κάνει μία προσπάθεια μέσα στο Κίνημα Αλλαγής πολλά στελέχη του για να επαναφέρουν αυτή την προσπάθεια που έγινε με το Κίνημα Αλλαγής σε μία προοδευτική κατεύθυνση και έχουν αποτύχει, προφανώς η τοποθέτησή τους δε θα ήτανε εντός του Κινήματος Αλλαγής. Αν πιστεύουν ότι μπορούν να το επαναφέρουν στην προοδευτική όχθη του «ποταμιού», μιας και μιλάμε για το Ποτάμι, να έμεναν. Αλλά έχετε δει εσείς κάποια άλλη πορεία του Κινήματος Αλλαγής σε σχέση με τη συνεργασία που υπήρξε, την κυβερνητική συνεργασία που υπήρξε του ΠΑΣΟΚ με τη Νέα Δημοκρατία του κυρίου Σαμαρά; Έχετε δει κάποια αλλαγή ή κάποια αλλαγή στην πολιτική ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας σε σχέση με την ακροδεξιά που έχει μπει και έχει καθιερωθεί στην ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, ώστε να πει το Κίνημα Αλλαγής ή άλλος χώρος που αυτοπροσδιορίζεται ως προοδευτικός, ότι «δεν συνεργάζομαι με αυτούς και συνεργάζομαι κάποιους άλλους»; Αν έχετε δει εσείς κάτι τέτοιο να μας το πείτε και μας για να αναθεωρήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιας και κάνατε κάποια αναφορά στη Νέα Δημοκρατία νομίζω με το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Documento. Το πρωτοσέλιδο λέει: « Η νέα Siemens του Κυριάκου - φίλος και υποστηρικτής του ο Mr. Νovartis». Αυτό λέει το πρωτοσέλιδο από την εφημερίδα Documento. Πριν από λίγο βγήκε και ανακοίνωση από τον ΣΥΡΙΖΑ που αφορά αυτό το δημοσίευμα. Έχετε εικόνα κύριε Υπουργέ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απάντηση από τη Νέα Δημοκρατία βγήκε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι την ώρα που μπήκα εγώ στο στούντιο όχι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι λοιπόν μία πάγια τακτική της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έχουν αποκαλυφθεί και εγώ δεν ξέρω πόσα πράγματα. Αν μου βρείτε μία απάντηση κι αν μου βρείτε από ποιους αυτή η είδηση παραδείγματος χάριν που αν γινόταν για ένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν είναι ούτε υπουργός, ούτε βουλευτής, ήταν ένα απλός μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και είχε τέτοια σχέση θα το είχαμε ένα χρόνο σε συγκεκριμένα τηλεοπτικά κανάλια, σε συγκεκριμένους σταθμούς, σε συγκεκριμένες εφημερίδες να παίζει κάθε μέρα. Αν απαντήσει η Νέα Δημοκρατία και ο κ. Μητσοτάκης να μου το πείτε και εμένα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας το πω, εννοείται, δεν χρειάζεται να σας το πω εγώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε θα απαντήσει. Τα ίδια έχουν γίνει με αποκαλύψεις κι άλλων εφημερίδων και της εφημερίδας Documento σε σχέση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και με στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ θερμά για αυτή την κουβέντα. Να σας ευχηθώ καλό καλοκαίρι και στην Κάρυστο

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε όλους τους συμπολίτες μας. Είναι ένα ευχάριστο καλοκαίρι. Τελείωσε ο εφιάλτης. Ακούστε κ. Σαράντη, θα κλείσουμε έτσι:  Όπως είδατε με το κλείσιμο της αξιολόγησης, που τυπικά γίνεται τον Αύγουστο, έχουν αρχίσει να ανοίγουν πάρα πολλά θέματα που είχαν να κάνουν με την κοινωνική πολιτική. Δεν είναι τυχαίο ότι επέστρεψε η απαλλαγή του ΦΠΑ σε νησιά που το έχουν ανάγκη και δεν είναι και τυχαία, αν θέλετε  και η απάντηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Χίου που είπε ότι δε θα τους πούμε και συγνώμη. Βεβαίως θα πούνε συγνώμη, γιατί αυτοί έβαλαν τη χώρα στα μνημόνια, άλλοι την έβγαλαν και άλλοι, τις επιπτώσεις των μνημονίων, την επιβολή από τους δανειστές να γίνουν πολλά αντικοινωνικά μέτρα, άλλοι, θα την ανατρέψουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να σας ευχαριστήσω.

 

 

 

 

 

 



'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
14/12/2018 Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη μετά τη σύσκεψη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική
14/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στη «ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ» και το δημοσιογράφο κ. Αντώνη Τελόπουλο.
12/12/2018 Επίσκεψη Γ.Γ. Υποδομών και Μεταφορών σε Εργοτάξια της ΕΡΓΟΣΕ και στην Αχαΐα
10/12/2018 Καθορίστηκαν με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη οι προθεσμίες και οι διαδικασίες χορήγησης της στεγαστικής συνδρομής για την ανακατασκευή, αυτοστέγαση, αποπεράτωση και επισκευή των πληγέντων κτιρίων από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018
10/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 98,9» και τη δημοσιογράφο κ. Γιάννα Παπαδάκου
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο