13/08/2018 Ανακοίνωση - Πρόσκληση για πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στο Υπ. Υποδομών & Μεταφορών για κάλυψη απρόβλεπτων & επειγουσών αναγκών που προέκυψαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές της 23ης & 24ης Ιουλίου 2018
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



24/01/2018

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή «Απευθείας» στην ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους κ. Μάριον Μιχελιδάκη και κ. Νίκο Μερτζάνη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μην πάμε από τα δικά σας κ. Υπουργέ, να ξεκινήσουμε με τα πρόσφατα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:  Ό, τι θέλετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το Eurogroup ήταν καλό χτες, τα αποτελέσματά του είπε ο κ. Τσακαλώτος ότι είναι καλά, ξεκινάμε τη συζήτηση του χρέους, πήραμε την πολιτική συμφωνία για την 3η αξιολόγηση. Μπαίνουμε στην κανονικότητα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι το τελευταίο βήμα πριν την οριστική έξοδο της χώρας από την περιπέτεια που περνάμε τα τελευταία χρόνια. Είναι πολύ θετικές οι εξελίξεις αυτές, είναι θετικές και για την αγορά μιας και θα δοθούν πάρα πολλά χρήματα που εκκρεμούν, είναι γιατί σταθεροποιείται η χώρα μας στις διεθνείς αγορές, είναι γιατί επιτέλους ξεκινάει η μεγάλη συζήτηση και η μεγάλη απόφαση για τη διευθέτηση του χρέους, που είναι και η μεγάλη διαπραγμάτευση η οποία πρέπει να γίνει.
Πιστεύω ότι τον Αύγουστο θα έχουμε τελειώσει με αυτή την περιπέτεια και πρέπει από τώρα να προετοιμαζόμαστε όλοι για το πώς θα πάμε σε μια άλλη εποχή, σε μια εποχή που η χώρα μας, ο λαός μας, θα καταφέρει να πετύχει την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, να στεκόμαστε στα δικά μας πόδια, να μη ξαναζήσουμε αυτά που ζήσαμε την τελευταία δεκαετία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως υπάρχει και μια επιφυλακτικότητα. Γιατί το μέλλον είναι άγνωστο πάντα και προφανώς θα υπάρξει ένας σχεδιασμός, πρέπει να γίνεται ένας σχεδιασμός από ό, τι ακούμε και διαβάζουμε από την Κυβέρνηση τώρα, για το επόμενο διάστημα και πως θα θωρακιστεί η χώρα και στο κομμάτι του μαξιλαριού αυτού που συζητείται ότι πρέπει να υπάρξει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς. Γίνεται ένας σχεδιασμός βραχυπρόθεσμος για να υπάρχουν από το οικονομικό επιτελείο οι προβλέψεις και να έχουμε ασφάλεια. Γιατί διανύουμε και εποχές που γενικότερα στις διεθνείς εξελίξεις και στη διεθνή οικονομική ζωή δεν είναι ρόδινα όλα, μάλλον είναι πολύ σκληρές οι εποχές.
 
Αυτό όμως που οφείλουμε να κάνουμε είναι αυτό που έχουμε ξεκινήσει μαζί με την ελληνική κοινωνία, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τις Περιφέρειες: τί πρέπει να κάνουμε ως χώρα, πώς αξιοποιούμε τα βέλτιστα πλεονεκτήματα κάθε περιοχής, πώς μπορούμε να χτίσουμε παραγωγική δομή, να αυξήσουμε τον πλούτο της χώρας μας, την παραγωγή πλούτου, να μην είμαστε ένας λαός και μια χώρα που δανείζεται για να ζει; Αλλά που παράγει και πλούτο και προϊόντα για να μην ξαναβρεθούμε στην ίδια κατάσταση.
Και πάνω σε αυτό, οφείλουμε να έχουμε αυτό που δεν είχαμε ποτέ: ένα συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο σε κάθε τομέα, στις υποδομές, στις μεταφορές, στην ενέργεια, για να ξέρουμε πού πάμε, πώς πάμε και με ποιά βήματα. Πιστεύω ότι αυτή είναι η εποχή μετά τα Μνημόνια, είναι η προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε ώστε η Ελλάδα να μπει στον κύκλο των χωρών που παράγουν, παράγουν πλούτο, δεν φεύγουν τα στελέχη μας και οι άνθρωποί μας, οι επιστήμονές μας στα πέντε σημεία του πλανήτη, προκειμένου να μπορούν να επιβιώσουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό νομίζω είναι αυτό που θα θέλαμε. Δηλαδή να μην φεύγουν. Τώρα, όλο αυτό το διάστημα έχουν φύγει, μάλιστα ένα ντοκιμαντέρ που έγινε εδώ για την ΕΡΤ, γύρω στις 250.000 νέοι επιστήμονες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με φοβερά προσόντα κ. Υπουργέ. Έφυγαν γιατροί, έφυγαν επιστήμονες… απίστευτο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ιδιαίτερα μηχανικοί και γιατροί και το δυστύχημα είναι, ότι δυστυχώς δεν είχε η χώρα τις δομές καν να τους καταγράψει. Δηλαδή, κάνουμε δημοσιογραφική έρευνα για να βρούμε ποιος είναι ο αριθμός των επιστημόνων μας που βρίσκονται στο εξωτερικό.
Τώρα φτιάχνουμε νέα συστήματα, θα λειτουργήσουν πιλοτικά τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Υποδομών για να γίνει μια καταγραφή, να μη χαθεί η επικοινωνία των συναδέλφων μηχανικών και αυτό θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επιστημόνων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή φτιάχνετε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για να καταγράψετε αυτούς που έφυγαν και για να τους έχετε σε επαφή;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να μπορούμε να επικοινωνούμε, να μπορούν εκείνοι να επικοινωνούν, να μπορούν να γνωρίζουν τις θέσεις εργασίας που ανοίγουν στη χώρα μας, τις δυνατότητες συνεργασίας. Μια σειρά από δράσεις και ενέργειες και για να στηρίξουμε όσους είναι έξω με όποιο τρόπο μπορούμε, αλλά και για να έχουν την πληροφόρηση και τις διασυνδέσεις με τη χώρα, με το Υπουργείο, με τους συναδέλφους, με τις εταιρείες ώστε να μπορούν πολύ πιο εύκολα να επιστρέψουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα μπαίνουν και κάποιες προϋποθέσεις κ. Υπουργέ. Δηλαδή συζητούνται αυτά όλα στο Eurogroup, μας δίνουν και εύσημα για κάποια πράγματα που επιτέλους έτρεξαν και έκλεισαν, ενώ σέρνονταν από τη μια αξιολόγηση στην άλλη, είτε είναι δύσκολα είτε ήταν πιο εύκολα, εν πάση περιπτώσει προφανώς έπρεπε να κλείσουν ακόμη και με μεγάλη δυσκολία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάποια πράγματα θα έπρεπε να τα είχαμε κλείσει χρόνια πριν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά ήταν τα αγκάθια, τα οποία σέρνονταν επί πάρα πολύ καιρό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπήρχαν δεσμεύσεις που πραγματικά δεν υπήρχε κανένας λόγος να είμαστε αναγκασμένοι από μια μνημονιακή σύμβαση για να τα υλοποιήσουμε, έπρεπε να γίνουν. Υπήρχαν κι άλλα θέματα που υπήρχαν υποχωρήσεις, που δεν θα τα κάναμε ποτέ αν δεν ήμασταν μέσα στα Μνημόνια. Και δεν έπρεπε να γίνουν, αν θέλετε και τη γνώμη μου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπως;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όπως ό, τι διασφαλίζει, υπερδιασφαλίζει τους δανειστές σε βάρος του κοινωνικού κράτους, σε βάρος της παιδείας, σε βάρος της υγείας, των μισθών, των συντάξεων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν μπορέσαμε να το αποφύγουμε αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, δεν μπορέσαμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μπορέσουμε να το αλλάξουμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είμαι βέβαιος. Θα μπορέσουμε να το αλλάξουμε, αν πάμε στην επόμενη μέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρετε κάτι; Τίθεται το θέμα το τελευταίο διάστημα που συζητάμε για τη μετά Μνημόνιο εποχή, τί δυνατότητες θα έχει η Κυβέρνηση, η δική σας Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή, να «ξενομοθετήσει» όπως εδώ το ρωτάμε, πράγματα τα οποία ήρθαν με το Μνημόνιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω. Το θέμα δεν είναι να «ξενομοθετήσεις», το θέμα είναι να παράγεις πλούτο και να έχεις το δικαίωμα να κάνεις μια οικονομική πολιτική αναπτυξιακή, παραγωγική και όχι υφεσιακή. Αυτό που εγκλωβίστηκε η χώρα από την πρώτη μέρα που μπήκαμε στα Μνημόνια ήταν ότι δεν πάμε σε μια αναπτυξιακή παραγωγική λογική με τις αναγκαίες αλλαγές, τομές ή μεταρρυθμίσεις, αλλά σε μια υφεσιακή λογική πολιτική βίαιου αποπληθωρισμού της χώρας. Έτσι χάθηκε το 25% του ΑΕΠ της χώρας και έτσι μπήκαμε σε περιόδους ύφεσης, φτωχοποίησης του ελληνικού λαού με όλα τα οδυνηρά που έχουμε ζήσει.
Αν δείτε τα επτά χρόνια που έχουν περάσει, δεν υπάρχει μια αναπτυξιακή λογική στις δεσμεύσεις που μας έχουν επιβάλλει. Υπάρχει μια λογική συρρίκνωσης. Δεν ήρθαν δηλαδή οι δανειστές να πουν «θα αναπτυχθείτε, θα παράξετε πλούτο ώστε να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στις δανειακές σας υποχρεώσεις».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα βέβαια θα μπούμε στη γνωστή συζήτηση που οι δανειστές λένε ότι εσείς επιλέξατε με ποια πολιτική θα κινηθείτε και ότι εσείς επιβάλλετε τους φόρους γιατί δεν κάνετε κάποιες από τις μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να γίνουν και να λειτουργήσουν σαν ένας μοχλός για την ανάπτυξη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γι’ αυτά θα ρωτήσετε όσους δέσμευσαν τη χώρα σε αυτή τη λογική στο 1ο και στο 2ο Μνημόνιο. Εμείς όπως θυμάστε κατηγορούμαστε για τη διαπραγμάτευση που έγινε, και ήταν και πάρα πολύ σκληρή, όταν αναλάβαμε και αυτά ήταν πλέον δεδομένα.
Έπρεπε να ολοκληρωθούν αυτές οι δεσμεύσεις που άλλοι είχαν αναλάβει, με διαπραγμάτευση και με αμοιβαίες υποχωρήσεις, προκειμένου να μπορέσουμε να κλείσουμε αυτόν το δυσάρεστο κύκλο που έχουμε μπει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν πάμε στα δικά σας, γιατί όση ώρα μιλάμε στέλνουν μηνύματα και e-mail και είναι ερωτήσεις που αφορούν το δικό σας τομέα. πριν πάμε σε αυτό, κινδυνεύει η συνοχή της Κυβέρνησης από το Σκοπιανό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Κατ’ αρχάς να δούμε την πορεία και την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων. Όπως γνωρίζετε, επειδή παρακολουθούμε την ίδια ειδησεογραφία, ο Πάνος Καμμένος έχει κάνει συγκεκριμένες δηλώσεις και συγκεκριμένες τοποθετήσεις και γι’ αυτό το ερώτημα και για το Σκοπιανό γενικότερα.
Έχω τη βεβαιότητα ότι η Κυβέρνηση δεν κινδυνεύει από αυτό και δεν κινδυνεύει γενικότερα. Μπορεί να είναι ο κρυφός πόθος ή ο φανερός πόθος πολλών, αλλά θα τους απογοητεύσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως κ. Σπίρτζη, για να μείνουμε λίγο σε αυτό και να δώσουμε και τα υπόλοιπα στοιχεία …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να μείνουμε όμως στο Σκοπιανό, είναι ένα θέμα, δεν είναι μόνο της επικαιρότητας, είναι ένα κρίσιμο θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι της επικαιρότητας, αύριο – μεθαύριο…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι μόνο της επικαιρότητας, αυτό εννοώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι και ένα εθνικό θέμα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ένα εθνικό θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και είδαμε κιόλας ότι αφορά πάρα πολύ τον κόσμο μέσα και από αυτό το συλλαλητήριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το οποίο ήταν μεγάλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που είχε μεγάλη συμμετοχή και το οποίο ήταν στην αντίθετη κατεύθυνση από τη γραμμή που χαράζει αυτή τη στιγμή η εξωτερική πολιτική και η Κυβέρνηση ως προς το θέμα αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως, θα τα πιάσουμε ένα - ένα για να δούμε και που είναι το πραγματικό πρόβλημα και το εθνικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το περιμένατε ότι θα έχει τόση συμμετοχή αυτό το συλλαλητήριο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, ιδιαίτερα στη γεωγραφική περιοχή που έγινε και με τις δυνάμεις που κινητοποιήθηκαν και συνασπίστηκαν για να γίνει το συλλαλητήριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε κι άλλο ένα Υπουργέ στην Αθήνα, διοργανώνεται κι άλλο ένα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω, θα πάμε στο συλλαλητήριο, δεν κρύβομαι. Η χώρα μας για πολλές δεκαετίες κινείται στη λογική του ψυχρού πολέμου. Επί της ουσίας ένα μεγάλο κομμάτι της βόρειας Ελλάδας δεν υπάρχει. Έχουν φύγει οι δραστηριότητες, έχουν φύγει οι κάτοικοι, δεν υπάρχουν υποδομές, δεν υπάρχει ανάπτυξη, δεν υπάρχει επικοινωνία του λαού μας και της χώρας μας ουσιαστική με τις χώρες και με τις δραστηριότητες που υπάρχουν στην ενδοχώρα των Βαλκανίων.
Αυτό, αν θέλουμε να παίξουμε εμείς το δικό μας μεγάλο ρόλο στην περιοχή, προφανώς πρέπει να αλλάξει. Δεν γίνεται να προσπαθήσουμε να σταθεροποιήσουμε την ευρύτερη περιοχή και να έχουμε τέτοια ανοιχτά θέματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το συνδέετε τώρα με την λύση του Σκοπιανού και τον ρόλο της Ελλάδας στο βαλκανικό τοπίο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά αυτές οι επιχειρήσεις δεν έχουν φύγει πρωτίστως γιατί δεν άντεξαν παραδείγματος χάριν στη φορολογία;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν λέω αυτό. Λέω ότι …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να καταλάβουμε, γι’ αυτό ρωτάω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αν θέλουμε να πάμε σε μια περίοδο που τα Βαλκάνια δεν θα είναι αυτό που λέει η λέξη και με το βάρος που έχει η ιστορία που έχουμε όλοι όσοι μένουμε εδώ, αλλά να έχουμε μια περίοδο ανάπτυξης άλλου τύπου, ειρήνης, να έχουμε εκείνες τις συνθήκες που επιτρέπουν να πάει κάποιος από τη μια χώρα στην άλλη, όπως γίνεται στην κεντρική Ευρώπη χωρίς να καταλαβαίνει που είναι τα σύνορα. Αν θέλουμε τα σύνορα της χώρας μας και οι περιοχές που είναι στη βόρεια Ελλάδα να είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων και όχι τα σύνορα της Ελλάδας, με όλες τις συνέπειες που έχουμε, πρέπει να υλοποιήσουμε και τις απαραίτητες υποδομές, που όπως βλέπετε τις υλοποιούμε.
 
 
 
 
Γίνονται κάθετοι άξονες και στη Βουλγαρία και με τα Σκόπια και τη Σερβία και με την Αλβανία -και οι οδικές και οι σιδηροδρομικές- και να ξεπεράσουμε τέτοιου είδους προβλήματα. Αυτά, δεν γίνεται να γίνουν με τέτοια συλλαλητήρια αυτής της μορφής ή με ακραίες θέσεις από την άλλη πλευρά ή με συνταγματικές αναφορές αλυτρωτικές της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας.
Είναι προφανές λοιπόν, ότι πρέπει να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα, να υπάρχει μια λύση που είναι σύμφωνη με τις εθνικές θέσεις που έχουμε, αλλά να λυθεί. Κάποτε πρέπει να λυθεί. Δεν είναι λοιπόν κατά τη γνώμη μου η βέλτιστη στάση των δυνάμεων που διοργάνωσαν το συλλαλητήριο αυτή η εικόνα.
Να πάμε λίγο από την άλλη πλευρά. Αν εσείς σαν δημοσιογράφοι βλέπατε σε μια γειτονική μας χώρα μια γίνεται ένα τόσο μεγάλο όπως λέτε συλλαλητήριο με μια εξέδρα που έχει πάνω τους αντίστοιχους κληρικούς της όποιας θρησκείας, με πρώην αρχηγούς του Στρατού, με καλόγριες ρασοφορεμένες, με μακεδονομάχους, με άλογα, τι θα λέγατε; Τι εικόνα θα είχατε για οποιαδήποτε γειτονική μας χώρα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπήρχαν και πάρα πολλοί απλοί Έλληνες που είχαν πάει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς και πολίτες…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χιλιάδες, δεκάδες χιλιάδες.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και που είναι και απόλυτα σεβαστοί και οι απλοί πολίτες και τα στελέχη και οι βουλευτές που πήγαν, απολύτως σεβαστοί και η θέση τους και η συμμετοχή τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελαν να εκφράσουν άποψη και θέση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αλλά αυτό δεν έγινε -επειδή έτσι παρουσιάζεται- αυθόρμητα. Δεν είπε μια ιδέα η κ. Μιχελιδάκη και πολλοί άλλοι συμπολίτες μας που πιστεύουν σε αυτό και έγινε αυτό το συλλαλητήριο.
Να κάνουμε μια έρευνα από τις φωτογραφίες που υπάρχουν πόσοι πολίτες και από ποιες περιοχές έγιναν, από ποιες πολιτικές δυνάμεις, ποιοι επέλεξαν αυτούς που μίλησαν ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τότε κ. Σπίρτζη έτσι όπως το λέτε, θα πρέπει να σας ανησυχήσει περισσότερο, γιατί ήταν πολύ μεγάλος ο όγκος του συλλαλητηρίου.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν μας ανησυχεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και αν όλοι αυτοί ένιωθαν ότι δεν κατεβαίνουν απλώς για να εκφράσουν τη δική τους θέση και απλώς όπως περιγράφετε αν κατάλαβα καλά ήταν καθοδηγούμενοι, ή εν πάση περιπτώσει ακολούθησαν κάποιους συγκεκριμένους διοργανωτές που είχαν κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τους…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και εγκλωβίστηκαν και πάρα πολλοί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, τότε αυτό που είπε ο κ. Δημήτρης Καμμένος, γιατί μίλησε για μεγαλειώδες συλλαλητήριο και ένα ηχηρό μήνυμα. Προφανώς αυτό το ηχηρό μήνυμα το εννοεί προς την Κυβέρνηση. Θα πρέπει να σας ανησυχήσει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, μπορεί να το εννοεί και προς τα Σκόπια ο κ. Καμένος. Επειδή έχω συζητήσει αρκετές φορές μαζί του, ηχηρό μήνυμα είναι προς τις Διεθνείς Οργανώσεις και τους διαπραγματευτές. Δεν είναι έτσι. Γι’ αυτό είπα και πριν ότι δεν κινδυνεύει η συνοχή της κυβέρνησης. Δηλαδή με δυο λόγια, στο συλλαλητήριο μπόρεσαν και συνυπήρξαν άνθρωποι με πολύ διαφορετικές ιδέες. Είδαμε βουλευτές της Χρυσής Αυγής και της Νέας Δημοκρατίας. Δεν ταυτίζονται φαντάζομαι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν και Βουλευτές των ΑΝΕΛ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και των ΑΝΕΛ και Ευρωβουλευτές από το Κίνημ.Α  ήταν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ο κ. Λεκάκης με Βουλευτές του.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μέρος της Εκκλησίας, εν πάση περιπτώσει υπήρχε μια συμμετοχή από διαφορετικούς χώρους.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό που μπορεί να δει κανείς με μια πρώτη ματιά, δεν είναι οι Βουλευτές που ήταν στο συλλαλητήριο, όποιου κόμματος. Είναι αυτοί που μίλησαν, τί ήταν πριν και τί μήνυμα δίνουν, τί μήνυμα στέλνουν. Αν είναι αυτό το μήνυμα της Ελλάδας του 2018 που στέλνουμε, έχουμε πρόβλημα. Αλλά δε νομίζω ότι είναι αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πιστεύετε ότι αυτό θα έχει ένα πολιτικό κόστος αν η διαπραγμάτευση όπως λέει και ο κ. Κοτζιάς δεν επηρεαστεί καθόλου απ’ αυτό που κατέγραψε το συλλαλητήριο; Θα έχει ένα πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Η κυβέρνηση οφείλει, να προστατεύσει τα εθνικά δίκαια, την εθνική γραμμή και να βρει λύση στο θέμα. Αυτό οφείλει να κάνει η κυβέρνηση και αυτό κάνει. Αυτό που οφείλει να μην κάνει η κυβέρνηση, είναι να επιτρέπει σε δυνάμεις και φωνές ακραίες που δε θέλουν να επιλυθούν και τα εθνικά θέματα και τα προβλήματα που έχουμε στην περιοχή και να τ’ αφήνει μέσα στο ντουλάπι, όπως τ’ άφηναν κάποιοι άλλοι μέχρι να φτάσουμε εδώ και να δημιουργηθούν τέτοια αδιέξοδα.
Πιστεύω ότι θα προσπαθήσουμε να βρεθεί λύση. Πρέπει να γίνουν βήματα και από τα Σκόπια, έχει δείξει η πολιτική ηγεσία της ΠΓΔΜ μια καλή διάθεση, μένει να γίνουν πάρα πολλά ακόμα προκειμένου να πάμε σε μια συμφωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη, έχετε κατηγορηθεί τώρα για το κομμάτι της διαπραγμάτευσης ότι δεν ενημερώνετε, ότι κάνετε εν κρυπτώ κινήσεις, έτσι λέει η αξιωματική αντιπολίτευση. Από δω και πέρα και μετά από αυτή τη συνάντηση που βλέπουμε ότι θα γίνει τώρα στο Νταβός ανάμεσα στον κ. Τσίπρα και τον κ. Ζάεβ, είστε σε θέση να γνωρίζετε αν εν πάση περιπτώσει θα ενημερωθούν οι πολιτικοί αρχηγοί, τί θ’ ακολουθηθεί από δω και πέρα για το θέμα ως προς την ενημέρωση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι ένα θέμα που προέκυψε ξαφνικά, δεν είναι ένα θέμα που δεν υπάρχουν εθνικές θέσεις κι εθνικές γραμμές, επομένως να γίνει ενημέρωση σε ποια βάση; Θα γίνουν συζητήσεις και στη συνέχεια που θα υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις, αν υπάρξουν και καταλήξουμε, θα γίνει κι ενημέρωση, θα γίνουν κι όλα τα υπόλοιπα.
Θεωρώ ότι μάλλον κάποιοι προσπαθούν να έχουν μια θέση διφορούμενη, για να κρύψουν και το παρελθόν και τις ευθύνες που έχουν αυτοί οι χώροι στο παρελθόν και πώς έχουν χειριστεί τα θέματα, αλλά και το σημερινό αδιέξοδό τους στο εσωτερικό διαφόρων κομμάτων και κυρίως της Νέας Δημοκρατίας. Πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον και ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Εξωτερικών θα ενημερώσουν αυτούς που πρέπει να ενημερώσουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Κύριε Σπίρτζη υπάρχουν πάρα πολλά ερωτήματα από τηλεθεατές (
Με συγχωρείτε, Θέλω να πω κάτι γιατί μου έχει προκαλέσει έτσι μεγάλο ενδιαφέρον και απορίες: Αν αυτά που έγιναν στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης γίνονταν σ’ ένα άλλο συλλαλητήριο με άλλο πολιτικό πρόσημο ή με άλλο θέμα, ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση θα ήταν η κυβέρνηση που καλύπτει τους μπαχαλάκηδες, τους αναρχικούς, διάφορες αριστερές..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάτε για τον εμπρησμό…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και όχι μόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και για τον προπηλακισμό του κ. Ζουράρι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μιλάμε για την αντιμετώπιση του κ. Ζουράρι που συμμετείχε στο συλλαλητήριο και άλλων Βουλευτών, μιλάμε για τον εμπρησμό…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην κατάληψη στη Libertaria..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως, στην κατάληψη, που είναι ένα υπέροχο κτίριο, παραδοσιακό, διατηρητέο..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω αν είναι πλέον.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς, εμπρησμός ήταν..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το εσωτερικό του πάντως από τις εικόνες φαίνεται ότι είχε ολοσχερή καταστροφή.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είχαμε θύματα γιατί δεν ήταν κανείς μέσα. Αυτά δεν πρέπει να τ’ αναδείξουμε; Δηλαδή οι ακροδεξιοί εμπρησμοί και οι προπηλακισμοί είναι καλοί; Έχουμε φτάσει δηλαδή σε τέτοιο επίπεδο;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τουλάχιστον όσον αφορά στην ΕΡΤ, επειδή το γνωρίζω…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς δε λέω για την ΕΡΤ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και το αναδείξαμε και το είπαμε, και το συλλαλητήριο αναδείξαμε και είπαμε, παρά το γεγονός ότι κατηγορηθήκαμε από όλες τις πλευρές. Χωρίς λόγο και αιτία βέβαια..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με ευκαιρία το ότι το συλλαλητήριο έγινε στη Θεσσαλονίκη, να επαναλάβω αυτό που είχαμε πει και όταν κάναμε την προσπάθεια για την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να πάψει να είναι η πρωτεύουσα του παρακράτους, δεκαετιών τώρα. Κι αυτό αναδεικνύεται και με πολλούς τρόπους, σε πολλές εκφάνσεις της ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα αυτό αν το ακούν, δεν ξέρω πώς θέλετε να το αναλύσετε αλλά είναι μεγάλη κουβέντα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πώς αλλιώς να το αναλύσω; Το λέω έτσι όπως είναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να προχωρήσουμε στα δικά σας, τα του Υπουργείου σας; Είναι πάρα πολλές οι ερωτήσεις. Ίσως το τελευταίο που μας είχατε δώσει ως ενημέρωση, εννοώ γενικά στον Τύπο και αφορά στα διόδια της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου που έχει θορυβήσει και τους κατοίκους εκεί γιατί σου λέει «πάλι διόδια, πού θα πάει αυτή η κατάσταση; Κι εμείς που περνάμε συνέχεια;».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε θα μπουν διόδια στον Άγιο Στέφανο και στη Βαρυμπόμπη, παρ’ ότι οι συμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας του 2006 και η αναθεώρηση αυτών των συμβάσεων, προβλέπουν να μπουν διόδια.
Δε θα μπουν διόδια ούτε μετωπικά, ούτε πλευρικά. Όπως γνωρίζετε, έχει προχωρήσει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων.
Ο στόχος μας είναι να ξηλωθούν οι σταθμοί διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τί εννοείτε; Να μην υπάρχουν διόδια;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα πληρώνουμε με το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα που θα εγκατασταθεί, ανάλογα με την απόσταση που έχει διανύσει ο καθένας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ν’ αλλάξει το σύστημα ουσιαστικά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς θ’ αλλάξει το σύστημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό να το περιμένουμε, το χρονοδιάγραμμα υπάρχει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στο α’ τρίμηνο και πιστεύω ότι μέσα σε ένα χρόνο θα έχουμε σε κάποιους αυτοκινητόδρομους ολοκληρωμένο το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων.
Θα είναι δορυφορικό, θα έχει άλλες αρχές λειτουργίας και πάρα πολλά οφέλη. Ο στόχος είναι, κατ’ αρχάς να έχουμε ένα δίκαιο σύστημα, και να πέσουν, να μειωθούν οι τιμές των διοδίων σε όλη τη χώρα για την καλύτερη λειτουργία του. Δεν υπάρχει κάποιο θέμα τέτοιας ανησυχίας, πρέπει να περάσουμε στη φάση που προβλέπουν οι συμβάσεις…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή τώρα είναι κλειδωμένο το γεγονός ότι, δε θυμάμαι τώρα πόσο έχει φτάσει, αλλά παλιά αν έκανε κανείς την απόσταση να πάει από δω ως τη Θεσσαλονίκη με τα διόδια, έπρεπε να υπολογίσει κι ένα budget που πληρώνεις, σε πόσους σταθμούς διοδίων, το οποίο είναι πολύ ακριβό..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι είναι. Γιατί η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα με τα έσοδα της παραχώρησης, κάθε έτος. Ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο που έχουμε κάθε χρόνο. Αυτή ήταν η σύμβαση που είχε κάνει η Νέα Δημοκρατία το 2006, χωρίς να λάβει υπ’ όψιν της ούτε τις τοπικές κοινωνίες, ούτε την οικονομική κατάσταση των πολιτών, ούτε τίποτα.
                        Αν δηλαδή σήμερα πηγαίναμε να κάνουμε τους αντίστοιχους διαγωνισμούς, δε θα μπορούσαμε να κάνουμε τέτοιες κακές συμβάσεις, γιατί με την αλλαγή του νόμου που θεσπίσαμε, προβλέπεται να υπάρχουν κοινωνικά κριτήρια, αν μπορούν οι πολίτες να χρησιμοποιήσουν σ’ αυτές τις τιμές (κοινωνικοί δείκτες) τους αυτοκινητόδρομους σ’ αυτό το κόστος. Αυτό   που θα γινόταν θα ήταν να υπάρχει πιθανά μεγάλωμα της περιόδου λειτουργίας, του χρόνου δηλαδή της παραχώρησης και μείωση των διοδίων.
Υπάρχουν πολλά εργαλεία για να μπορείς να κάνεις τέτοια έργα με κοινωνική ευαισθησία. Δυστυχώς δεν ήταν σ’ αυτή τη λογική..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τί γίνεται με τα μηχανήματα στο μετρό, στην έκδοση εισιτηρίων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί εννοείτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τις μπάρες προφανώς. Στους σταθμούς Καλλιθέα και Ταύρο, τα μηχανήματα είναι χαλασμένα κι όταν κάποιος θελήσει να μπει στον ηλεκτρικό σε ώρα που δεν υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό στα εκδοτήρια, μπαίνει χωρίς εισιτήριο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι έτσι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θα σας πω το δικό μου: Έβγαλα το εισιτήριο, το χτύπησα, μπήκα μέσα στο μετρό, βγήκα, το ξαναχτύπησα, δε θέλω να πω πώς αισθάνθηκα γιατί δεν είδα κανέναν άλλο να χτυπάει τίποτα. Δεν υπήρχαν μπάρες ν’ ανοίξουν ή να κλείσουν. Αισθάνομαι, να μην το σχολιάσω, αλλά είναι η γνωστή λέξη.. Χτυπάω το εισιτήριο όταν μπαίνω, το χτυπάω όταν βγαίνω, πληρώνω δηλαδή. Υπάρχουν άνθρωποι που μπαινοβγαίνουν. Τί γίνεται;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω. Όταν εγκαθιστάς ένα τόσο μεγάλο σύστημα που καθημερινά το χρησιμοποιούν 2,5 εκατομμύρια επιβάτες, πρέπει να υπάρχει ένας χρόνος που οι πολίτες θα εξοικειωθούν μ’ αυτό το σύστημα. Γνωρίζετε, και λόγω της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων , που άλλαξε τη γνωμάτευσή της…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το θέμα είναι ότι δε χτυπάει κανείς εισιτήριο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα πάμε και σ’ αυτό. Θυμάστε τί έγινε με τις ουρές για την έκδοση των καρτών, ενώ υπήρχε εναλλακτικός τρόπος με το φάκελο, σήμερα υπάρχει από το διαδίκτυο διαδικασία, να μπορείς να δηλώσεις και να πάρεις την κάρτα σου, άρα πρέπει αυτή την περίοδο να την περάσουμε. Τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών δεν έχουν μειωθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουν μειωθεί τα έσοδα γιατί βγάζουν τις κάρτες.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν δεν τις χτυπάνε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η κάρτα που έχετε ισχύει για ένα μήνα, για ένα τρίμηνο, δεν είναι πόσο το χτυπάει. Πρέπει να το χτυπάει, προφανώς. Γιατί δεν έχουν κλείσει τώρα οι πόρτες: Το ένα θέμα είναι η εξοικείωση των πολιτών, το δεύτερο θέμα όμως που είναι πολύ κρίσιμο είναι να εκδοθούν οι κάρτες στις ειδικές ομάδες που δικαιούνται να περνούν ελεύθερα όπως είναι οι άνεργοι, όπως είναι οι συμπολίτες μας τα ΑμΕΑ, είναι μια διαδικασία που θα ολοκληρωθεί τις επόμενες 15-20 μέρες σε συνεργασία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι σε’ εκκρεμότητα αυτό οπότε..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, γιατί έπρεπε να γίνει μια ειδική εφαρμογή και με τον ΟΑΕΔ μέσω της ΗΔΙΚΑ με το Υπουργείο Εργασίας, θα βγάλουν τις κάρτες οι συμπολίτες μας αυτοί και στη συνέχεια θα κλείσουν οι μπάρες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή τον άλλο μήνα θα κλείσουν οι μπάρες;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, πιστεύω ότι μέσα με τέλη Φεβρουαρίου θα μπουν. Οι αστικές συγκοινωνίες πουλούσαν 250.000 κάρτες κάθε μήνα κατά μέσο όρο. Έχουν εκδοθεί πάνω από 400.000.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα έχουμε έσοδα. Με την Ιονία Οδό τί κάνουμε; Πότε θα ολοκληρωθεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχει ολοκληρωθεί η Ιονία Οδός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, ένα κομμάτι συγκεκριμένο..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μήπως μιλάτε για την Παραιόνια;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι. Για το κομμάτι αυτό. Τον παραλιακό δρόμο λέει, Αστακός, Πρέβεζα, Σαγιάδα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εκεί έχουμε ένα κομμάτι που θα ωριμάσει και στη συνέχεια ένα μέρος απ’ αυτά, έχουμε πει ότι θα προχωρήσει και η υλοποίησή του. Η προτεραιότητα είναι να ολοκληρωθεί η Παραϊόνια που είναι ένα ώριμο έργο, που υπήρχαν 4 εργολαβίες σ’ εξέλιξη και ήταν και οι 4 σταματημένες. Ολοκληρώνεται η πρώτη από αυτές πολύ σύντομα και στις υπόλοιπες, επειδή υπήρχαν πάρα πολλά προβλήματα, θα βγει ένας διαγωνισμός σκούπα μέσα στο Φεβρουάριο, προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Μελών ΤΕΕ έχει τεθεί υπό εκκαθάριση και οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι για 16 μήνες. Προτίθεστε ν’ αποφασίσετε τη μετάταξή τους στο Εθνικό Επιμελητήριο Ελλάδας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχω και μια συνάντηση αν θυμάμαι καλά με τους εργαζομένους του ΤΕΕ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι λίγοι οι εργαζόμενοι απ’ ό,τι ξέρω. Έχω ένα φίλο μου εκεί, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχει μεγάλη ευαισθησία στο θέμα, γιατί στην κυβέρνηση υπάρχουν πάρα πολλοί μηχανικοί που έχουν περάσει από την εκπαίδευση του ΙΕΚΕΜ, τους γνωρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά θα ήταν καλό κάποια στιγμή και το ΤΕΕ, τα στελέχη του ΤΕΕ που ήταν στο ΙΕΚΕΜ να μας πουν τί έκαναν σ’ αυτό τον Οργανισμό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μας στέλνει κι ένας τηλεθεατής την τελευταία ερώτηση για τη ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γνωρίζετε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός γιατί κάποιοι προσέφυγαν στο ΣτΕ. Πιστεύουμε ότι τον επόμενο μήνα θα τελειώσει αυτή η διαδικασία, θα βγει η απόφαση από το ΣτΕ και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός προκειμένου να έχουμε ανάδοχο σχήμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε, υποσχόμαστε σε όλους σας ότι θα κάνουμε ρεπορτάζ όλες τις ερωτήσεις που μας έχετε στείλει, θα τα κάνουμε ρεπορτάζ στην ΕΡΤ και στα δελτία ειδήσεων και στην εκπομπή.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλό είναι να σας τα δώσω γραπτά κάποια στιγμή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πάρα πολλές οι ερωτήσεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι τα σιδηροδρομικά, είναι οι υπόλοιπες οδικές υποδομές..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πάρα πολλές οι ερωτήσεις και μεγάλο το εύρος. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:  Κι εγώ σας ευχαριστώ, να είστε καλά.
 


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
16/08/2018 Με γρήγορους ρυθμούς συνεχίζεται ο έλεγχος των κτιρίων που έχουν χαρακτηριστεί ως «κόκκινα». Με αυτοψίες τα τεχνικά κλιμάκια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποφαίνονται εάν τα κτίρια επισκευάζονται ή πρέπει να κατεδαφιστούν
16/08/2018 Αναφορά στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη για άμεση διερεύνηση καταγγελιών για παράνομες κατασχέσεις από Τραπεζικά Ιδρύματα των οικονομικών ενισχύσεων που δίνονται στους πυρόπληκτους
15/08/2018 Τρεις χιλιάδες οκτακόσιες ογδόντα επτά (3.887) αιτήσεις πυρόπληκτων για το επίδομα. Σε 1.137 νοικοκυριά και 43 επιχειρήσεις έχει ήδη καταβληθεί μαζί με το επίδομα τηλεπικοινωνιών ενώ ολοκληρώθηκε η καταβολή του επιδόματος των 1.200 ευρώ σε 818 νοικοκυριά και 30 επιχειρήσεις που είχαν λάβει αρχικά τα επιδόματα των πέντε και οκτώ χιλιάδων ευρώ αντίστοιχα
14/08/2018 Τρεις χιλιάδες οκτακόσιες τριάντα (3.830) αιτήσεις πυρόπληκτων για το επίδομα. Σε 1004 νοικοκυριά και 43 επιχειρήσεις έχει ήδη καταβληθεί. Σήμερα θα λάβει το επίδομα τηλεπικοινωνιών το σύνολο των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που ήδη έχουν πάρει το επίδομα των πέντε και οκτώ χιλιάδων ευρώ
13/08/2018 Τρεις χιλιάδες εξακόσιες εξήντα επτά (3.667) αιτήσεις πυρόπληκτων για το επίδομα. Σε 863 νοικοκυριά και 31 επιχειρήσεις έχει ήδη καταβληθεί. Διακόσια εβδομήντα νοικοκυριά (270) και 27 επιχειρήσεις έλαβαν χθες και το επίδομα τηλεπικοινωνιών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας