15/01/2018 Ημερίδα με θέμα: «Εισαγωγή της Θεματικής Ενότητας: Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια στα Δημοτικά σχολεία της Χώρας» και παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «E drive Academy»
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



30/12/2017

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή «Τώρα...ότι συμβαίνει» του τηλεοπτικού σταθμού «Ε» και τη δημοσιογράφο κ. Φαίη Μαυραγάνη


Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Να καλημερίσουμε τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Καλή σας ημέρα κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Χρόνια πολλά σε όλους.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Χρόνια πολλά. Προπαραμονή Πρωτοχρονιάς και θέλω να ξεκινήσουμε λίγο εορταστικά. Ένας Υπουργός τις καταλαβαίνει, τις ζει τις γιορτές;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όσο μπορεί.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δηλαδή εσείς θα κάνετε με την οικογένειά σας παραδοσιακά;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έκανα παραδοσιακά με την οικογένειά μου τα Χριστούγεννα, όχι τις προηγούμενες ημέρες και όχι τις επόμενες.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και αν γυρίσετε πίσω. Αν σας έλεγε κάποιος τι θυμάστε ως ιδιαίτερο από αυτές τις μέρες, τι θα λέγατε; Θυμάστε κάτι; Σας έχει μείνει κάτι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Παιδικό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Παιδικό, πάντα παιδικό.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Το λέμε, ή όχι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί να μην το πούμε;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Για πείτε μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ιδιαίτερες οι στιγμές των γιορτών, ιδιαίτερα όταν είσαι παιδί…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Στην Αθήνα μεγαλώσατε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στην Αθήνα, ναι. Να περιμένεις που έχει κρύψει το δώρο ο Άη Βασίλης!
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τι ζητάγατε συνήθως;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα πάντα!
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τα παίρνατε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η αλήθεια είναι ότι ο πατέρας μου έκανε τα πάντα για να τα έχουμε όλα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Συνήθως όπως και οι περισσότεροι γονείς αυτό προσπαθούν.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σκληρά, με μεγάλη προσπάθεια, αλλά τα πάντα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πριν κλείσουμε, το ωραιότερο δώρο που πήρατε ποτέ σαν παιδί, ποιο ήταν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι παράξενο, ήταν τα «Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα» του Παπαδιαμάντη. Ήταν το πρώτο βιβλίο που μου έκαναν δώρο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εξαιρετικό δώρο. Το ζητήσατε αυτό ή ήταν πρωτοβουλία γονέων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, ήταν πρωτοβουλία.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και ήταν το καλύτερο όμως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εξαιρετικό δώρο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μου έχει μείνει!
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Λοιπόν, για πάμε τώρα στα πολιτικά ζητήματα, είμαστε λίγο πριν την εκπνοή του ’17 και θέλω να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας με τον Αύγουστο του ’18 δηλαδή να πάμε μερικούς μήνες μπροστά, να τους τρέξουμε και να πάμε σε αυτό το σημείο που ο Πρωθυπουργός λέει ότι «βγαίνουμε από το Μνημόνιο, ήταν ο τελευταίος μνημονιακός προϋπολογισμός και πάμε παρακάτω».
Το ερώτημά μου είναι: τι είναι αυτό το παρακάτω; Διότι ακούμε τους δανειστές να λένε ότι θα είναι μια υβριδική λύση, ότι θα υπάρχει εποπτεία και ακούω και Ευρωπαίους δημοσιογράφους να λένε ότι «η Ελλάδα ήταν σε μια φυλακή υψίστης ασφαλείας και θα  μπει σε αγροτική φυλακή». Για να το καταλάβουμε λίγο, η επόμενη μέρα πως θα είναι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κατ’ αρχάς όλη η Ευρώπη είναι σε αγροτική φυλακή.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Έτσι λέτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι και χειρότερα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Από πλευράς επίβλεψης, εννοείτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Από πλευράς δεσμεύσεων που έχουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες, από την πλευρά μιας πολιτικής που οι συντηρητικές δυνάμεις, οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις τις τελευταίες δεκαετίες χάραξαν την κεντρική πολιτική της Ευρώπης, είναι μια πολιτική η οποία πρέπει να ανατραπεί. Είναι μια πολιτική που έφερε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, στα σημερινά αδιέξοδα, μια πολιτική που στηρίζει περισσότερο τις οικονομίες συγκεκριμένων ευρωπαϊκών χωρών και όχι την Ευρώπη των λαών.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μάλιστα. Σε ό,τι αφορά εμάς τώρα, διότι η υπόλοιπη Ευρώπη  …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να το δούμε αυτό; Και μέσα σε αυτό είμαστε κι εμείς.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη Ευρώπη όμως, ήδη πέρασε την κρίση της και έχει ρυθμούς ανάπτυξης πολύ δυνατούς, ενώ εμείς ακόμη μπουσουλάμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Μαυραγάνη κοιτάξτε, εμείς είχαμε πολύ χειρότερο πρόβλημα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και το πρόβλημα που είχαμε, κι εμείς και ο υπόλοιπος Νότος, ήταν δομικό πρόβλημα. Ήταν πρόβλημα ότι ένα μεγάλο κομμάτι του παραγωγικού ιστού της Νότιας Ευρώπης δεν υπάρχει πια. Μεταφέρθηκε σε τρίτες χώρες, στις χώρες της Ανατολής, στην Ασία και αλλού και κάποιοι φρόντισαν να ζούμε όλα αυτά τα χρόνια με πλασματικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αλήθεια είναι αυτό και πάνω από τις δυνάμεις μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Χωρίς να παράγουμε και ήρθε η κρίσιμη στιγμή, που κάποιοι το εκμεταλλεύτηκαν αυτό για να κερδοσκοπήσουν εις βάρος του Νότου, ακόμη περισσότερο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Το θέμα ξέρετε ποιο είναι αν μου επιτρέπετε; Επειδή ακούγαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια αυτή την περίφημη συζήτηση ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και αυτή η συζήτηση έγινε και από το ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος τελικώς όπως απεδείχθη, δεν την είχε αυτή την εναλλακτική λύση. Αυτή τη στιγμή ακούμε τώρα ότι τελειώνουν όλα, πάμε παρακάτω, τελειώνει το Μνημόνιο, έχουμε καθαρή έξοδο. Μήπως είναι πάλι αυτή η συζήτηση σε αυτό το πλαίσιο της εναλλακτικής λύσης, ενώ τα προβλήματα είναι εδώ και είναι μεγάλα;
Η ανεργία είναι εδώ. Υπάρχουν θετικά στοιχεία από πλευράς θέσεων απασχόλησης, αλλά είναι πολύ χαμηλοί οι μισθοί, προηγουμένως τα δείχναμε, και το μεγαλύτερο κομμάτι είναι ευέλικτες μορφές εργασίας και λέω ένα από τα πολλά. Είναι η υπερφορολόγηση, είναι αρκετά τα ζητήματα, άρα με όλα αυτά τα θέματα κάτω, που πάμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι έτσι και όταν το ’15 ξαναμπήκε στο τραπέζι και στην κρίση του ελληνικού λαού το τι κάνουμε, ο ελληνικός λαός έδωσε πολύ συγκεκριμένη εντολή.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Συγνώμη, η εντολή ήταν να σκιστούν τα Μνημόνια, το ’15.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μετά τις δεύτερες εκλογές, λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τον Σεπτέμβρη, δεν ήταν να σκίσουμε τα Μνημόνια και θα ήταν καλό να θυμηθούμε και όλο το κλίμα του «μένουμε Ευρώπη», όλο το κλίμα που είχε και ο ελληνικός λαός, ο νέος Έλληνας, του «ναι, κάντε σκληρή διαπραγμάτευση και προχωράμε». Και το «προχωράμε», εμείς δεν το κάναμε με την απουσία της άποψης και της ψήφου του ελληνικού λαού…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Να πάμε λίγο στο ’18; Διότι νομίζω ο γέγονε, γέγονε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι έτσι…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Υπογράφτηκε το Μνημόνιο, έχουν υπογραφεί μέτρα, συγνώμη αν μου επιτρέπετε, έχουμε μέτρα για πλεονάσματα μέχρι το ’60!
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σας επιτρέπω όσο θέλετε, απλά επειδή πάνω σε αυτή την ιστορία θέλουν να ξεχνάνε κάποιοι τις εκλογές του Σεπτέμβρη, δομούν μια επιχειρηματολογία ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είπε ψέματα, ότι ο Πρωθυπουργός είπε ψέματα, δεν είπε καθόλου ψέματα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτό το έχετε πει πολλές φορές. Απλώς η αντιπολίτευση λέει ότι δεν είναι Κολυμβήθρα του Σιλωάμ οι εκλογές.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τι είναι;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Είναι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτός που αποφασίζει και πρέπει να αποφασίζει σε τόσο κρίσιμα ζητήματα, είναι ο ελληνικός λαός.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα για να το ξεκαθαρίσουμε λέτε ότι ο ελληνικός λαός μετά το ’15 σας έδωσε λευκή επιταγή να προχωρήσετε και προχωράτε έτσι όπως ήθελε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έδωσε λευκή επιταγή ο ελληνικός λαός. Ο ελληνικός λαός ψήφισε πάνω σε μια συγκεκριμένη συμφωνία, που τέθηκε σε γνώση του και πήγαμε σε  εκλογές.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ωραία, όλα αυτά έγιναν.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Δεν έγινε από την Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου το αν θα μπούμε στο 1ο Μνημόνιο ή όχι, δεν έγινε …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Νομίζω ότι ανοίγουμε μια μεγάλη συζήτηση τώρα για το τι ήταν η κάθε εποχή και για το αν θα μπορούσαν. Και ξέρετε τώρα ότι ο κ. Τσίπρας είναι ο Πρωθυπουργός με τη μεγαλύτερη θητεία μέσα σε Μνημόνιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μιλάμε για την περιπέτεια που ο παλαιοκομματισμός έβαλε τον ελληνικό λαό και τη χώρα. Μιλάμε για τα Μνημόνια.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Νομίζω ότι κρίθηκαν όσοι έβαλαν τη χώρα στα Μνημόνια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αλλά δεν ρώτησαν τον ελληνικό λαό.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πήγαν σπίτια τους ή πήγαν στον πάγκο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Την έβαλαν, αλλά δεν ρώτησαν. Να μην λέμε σήμερα ότι κάποιος είπε ψέματα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πάμε σε εσάς τώρα. Τι θα γίνει μετά το ’18;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς όταν διαπιστώσαμε συγκεκριμένα πράγματα και πήγαμε στη συγκεκριμένη συμφωνία, τη θέσαμε σε πλήρη γνώση του ελληνικού λαού και πήγαμε σε εκλογές. Δεν έκανε το ίδιο ούτε ο κ. Παπανδρέου, ούτε ο κ. Σαμαράς με τον κ. Βενιζέλο, ούτε κανείς.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτό έχει ακουστεί πολλές φορές, το αφήνουμε στην άκρη για τη συνέχεια της συζήτησης. Τι θα γίνει μετά το ’18;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μετά το ’18 η χώρα θα  μπορεί –ήδη μπορεί- να δανείζεται από τις αγορές …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ακριβότερα από ό,τι μας δανείζουν οι δανειστές.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αλλά χωρίς τους περιορισμούς που έχουμε σήμερα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Την αντέχουμε αυτή την «κανονικότητα» των αγορών;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως την αντέχουμε την «κανονικότητα» των αγορών και πρέπει αυτή τη φορά –και αυτό είναι το όραμα που μας έχει εμπνεύσει ο Αλέξης Τσίπρας, ο Πρωθυπουργός μας- να στηθεί η χώρα σε μια άλλη λογική, σε ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης, στη δίκαιη ανάπτυξη και όχι σε νούμερα, που δεν φέρνουν πλούτο στη χώρα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πότε θα φτάσει κ. Υπουργέ η άλλη μέρα στον κόσμο; Διότι τα νούμερα αυτή τη στιγμή πραγματικά δείχνουν μια ανάκαμψη και το στοίχημα είναι -για την Κυβέρνηση θεωρώ, για την όποια επόμενη Κυβέρνηση γιατί αυτό θα πάρει ένα βάθος χρόνου- το να είναι βιώσιμη αυτή η ανάπτυξη και να μακροημερεύσει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό ακριβώς λέμε.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Στον κόσμο πότε θα φτάσει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στον κόσμο θα φτάσει και σε όλους μας θα φτάσει σταδιακά. Δεν γυρνάς το κουμπί τον Αύγουστο του ’18 και ξαφνικά μετακινείσαι σε εποχές πριν από 15 χρόνια, όταν έχει χαθεί το 25% του ΑΕΠ της χώρας.
Για να ανακτηθεί αυτό, έχουμε δυο δρόμους: ο ένας δρόμος είναι αυτός που λέμε εμείς και είναι να κάνουμε παραγωγική δομή, να στηρίξουμε τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, την πρωτογενή παραγωγή, τη μεταποίηση, τις νέες τεχνολογίες, τους επιστήμονες.
Ο άλλος δρόμος, είναι αυτός που λέει ο κ. Μητσοτάκης «τα αφήνουμε όλα και τα ρυθμίζει η αγορά». Ο δεύτερος δρόμος, μας έφερε εδώ που μας έφερε. Η αγορά ρύθμισε το πώς θα κάνουμε Ολυμπιακούς Αγώνες και σε τι ύψος. Η αγορά ρύθμισε να φύγει ένα μεγάλο παραγωγικό κομμάτι από τη χώρα και να πάει σε χώρες που το κόστος παραγωγής είναι φτηνότερο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πως θα γυρίσει όλο αυτό το κομμάτι; Διότι θεωρώ τώρα ότι είναι μεγάλο στοίχημα τι θα γίνει με το χρέος ένα κομμάτι, που παλιά το είχαμε Άγιο Δισκοπότηρο και τώρα δεν το συζητάμε και πολύ, τι θα γίνει με τις μεταρρυθμίσεις, τι θα γίνει με τις επενδύσεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να δώσουμε τους ορισμούς κατ’ αρχάς, τι εννοούμε μεταρρυθμίσεις. Μεταρρύθμιση είναι αυτό που έλεγε η Νέα Δημοκρατία. Ο κ. Βρούτσης, που έβαλε ταφόπλακα στα ασφαλιστικά Ταμεία, μεταρρύθμιση το είπε.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και ο ΕΦΚΑ μεταρρύθμιση είναι και πολλοί άνθρωποι από τον κλάδο που καλούμε εδώ στην εκπομπή, λένε ότι «αυτό έτσι όπως έγινε με την ταχύτητα που έγινε –στον ΕΦΚΑ αναφέρομαι- δεν τσουλάει» και ότι «όλο αυτό που παρουσιάζεται ως πλεόνασμα, είναι μια σειρά από θέματα που έχουν ρυθμιστεί αλλιώς».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι καθόλου έτσι. Ο ΕΦΚΑ είναι όντως μια μεγάλη μεταρρύθμιση και όταν έχεις τόσο βαθιές μεταρρυθμίσεις, πραγματικές μεταρρυθμίσεις χρειάζεται κι ένα χρονικό διάστημα για να λυθούν πολλά γραφειοκρατικά και ουσιαστικά ζητήματα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μήπως έγινε λίγο γρήγορα όμως;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν θα γινόταν αλλιώς. Θέλετε να σας πω πόσα χρόνια συζητούσαμε τι θα γίνουν τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τι αδιέξοδα υπήρχαν; Θέλετε να θυμηθούμε τα δομημένα ομόλογα; Την περιουσία των Ταμείων; Τι να πρωτοθυμηθούμε.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα λέτε ότι θα δείξει σε βάθος χρόνου ο ΕΦΚΑ ότι ήταν επιτυχημένο εγχείρημα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια. Μα είναι επιτυχημένο εγχείρημα έτσι κι αλλιώς από την αρχή που δημιουργήθηκε. Δεν γίνεται να μην έχουμε μια εθνική σύνταξη στη χώρα, δεν γίνεται να έχουμε διαφορετικές ταχύτητες να πληρώνετε άλλα εσείς άλλα εγώ και να έχουμε διαφορετική αφετηρία, αν θέλουμε να έχουμε ένα κοινωνικό κράτος και ένα ασφαλές σύστημα συνταξιοδότησης.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Οπότε για να κλείσω αυτό το κεφάλαιο της συζήτησής μας, θεωρείτε λοιπόν …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχει κι άλλη λύση. Η άλλη λύση είναι αυτή που προωθούσαν, να πάμε σε ιδιωτική ασφάλιση όλοι και να μην έχουμε κανενός είδους κοινωνικό κράτος. Αυτό ξέρετε που οδηγεί;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ξέρετε ότι πολλές φορές έρχονται μηνύματα στην εκπομπή, κυρίως από νέους ανθρώπους, οι οποίοι λένε ότι «έτσι όπως είναι η κατάσταση, εγώ το πράγμα θέλω να μου το προτείνει το κράτος»;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ξέρετε ότι έχει φτάσει ο κόσμος σε αυτές τις σκέψεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μόνο που αυτός ο κόσμος δεν έχει ζήσει όπως έχουν ζήσει σε άλλες χώρες και στη δική μας, να πτωχεύει μια ασφαλιστική εταιρεία επομένως οι  κόποι μια ολόκληρης ζωής, να μην υπάρχουν.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Να μη λαμβάνουν μετά τίποτε, λέτε. Άρα για να κλείσουμε αυτό το θέμα της συζήτησής μας, θεωρείτε ότι μετά το ’18 θα έχουμε καθαρή έξοδο, με μια εποπτεία όπως στα υπόλοιπα κράτη; Διότι η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Ιρλανδία που βγήκαν, δεν είχαν υπογράψει για πρωτογενή πλεονάσματα έως το ’60, δεν είχαν υπογράψει για υπερταμεία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα έχουν όμως.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εμείς τα έχουμε υπογράψει όλα αυτά: κατάργηση προσωπικής διαφοράς, αφορολόγητο, δηλαδή έχουμε ουρά από μέτρα μπροστά μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα όμως.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Έχουν υπογράψει ουρά μέτρων μετά το Μνημόνιο, όπως εμείς;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι κι αλλιώς είναι υποχρεώσεις από συνεχείς συνθήκες που έρχονται από το παρελθόν, στα ευρωπαϊκά όργανα. Δεν έχουμε τη Συνθήκη του Μάαστριχ;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν είναι ίδιοι οι όροι κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι οι ίδιοι όροι; Για πείτε μου ποιο είναι το έλλειμμα που προβλεπότανε;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εμείς είχαμε υποχρέωση να υπογράψουμε για αφορολόγητο, για προσωπική διαφορά;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα δεν έβγαινε κυρία Μαυραγάνη. Στον οικογενειακό προγραμματισμό που κάνει ο καθένας, λέει «έχω ένα μισθό ή έχω αυτά τα έσοδα»,  αν είναι ελεύθερος επαγγελματίας δεν ξέρει κιόλας ποιο είναι αυτό το κέρδος του και τα έσοδά του με ασφάλεια, και προγραμματίζει τι ζωή θα κάνει και τι έξοδα θα κάνει. Το ίδιο ακριβώς είναι και σε επίπεδο κράτους.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πότε καταλάβαμε όμως ότι δεν έβγαινε; Αυτό είναι το κρίσιμο ερώτημα: πότε καταλάβαμε ότι δεν έβγαινε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό έλειπε να φορτωθούμε κι εμείς ότι καταλάβαμε ότι δεν έβγαινε. Δεν έβγαινε από τότε που είχαμε ένα πραγματικά άθλιο σύστημα Διοίκησης, δεν έβγαινε από τότε που εξυπηρετούνταν τα συμφέροντα, δεν έβγαινε όταν υπέγραφαν συμβάσεις που οι αποζημιώσεις τους ήταν δισεκατομμύρια ευρώ, όταν έκαναν δημόσια έργα …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν είχαν κοπεί όμως τότε όλα αυτά, τώρα κόβονται.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τώρα κόβονται, ναι. Τώρα κόβονται, και πηγαίνουν εκεί που υπάρχει πραγματικά ανάγκη της κοινωνίας.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τώρα θα μου πείτε για τα επιδόματα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είπα εγώ για τα επιδόματα, είπα για τα έργα, είπα για τις αποζημιώσεις που προβλέπονταν στα έργα, είπα για τις αξιώσεις των παραχωρησιούχων και των εργολάβων από προμήθειες, μια σειρά από σπατάλες, που δεν έπρεπε ποτέ να γίνουν.
Που οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έλεγαν ότι πρέπει να περικόψουν τις δαπάνες; Δεν έλεγαν ότι στο Μετρό της Θεσσαλονίκης παραδείγματος χάριν που είχαν αξιώσεις 1.150.000.000 από την κοινοπραξία που είχε αναλάβει το έργο για το 30% του έργου, έπρεπε αυτά να τελειώσουν, πήγαιναν κι έλεγαν «να μειώσουμε το κράτος, να κάνουμε απολύσεις».
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εγώ θα συμφωνήσω στο κομμάτι ότι όλα αυτά τα χρόνια των παχιών αγελάδων, υπήρχαν δημόσια έργα τα οποία κόστιζαν πέντε και μέχρι να αποπερατωθούν ή μέχρι να γίνει η διάδοχη κατάσταση, έφταναν να κοστίζουν πενήντα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και δεν γίνονταν και τα έργα!
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και θα ξαναπώ, ότι όλοι όσοι έχουν ευθύνη γι’ αυτό, νομίζω ότι κρίθηκαν και άλλοι είναι στα σπίτια τους στον πάγκο, ή δεν ξέρω εγώ που.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα συγνώμη, οι ίδιοι δεν μας κουνάνε εμάς το δάχτυλο τώρα;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Επιτρέψτε μου, σαφέστατα και έχει ουσία να συζητάμε τι μας έφερε εδώ, αλλά από τη στιγμή που εσείς ήδη κυβερνάτε τρία χρόνια και είναι ένα αρκετά μεγάλο διάστημα για να κρίνει κανείς αυτά που έχουν γίνει….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κόψαμε τις στρεβλές αποζημιώσεις, θεσμοθετήσαμε …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Όταν λοιπόν μιλάμε για πράγματα που έχουν υπογραφεί να γίνουν μπροστά, είναι δική σας η ευθύνη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό ακριβώς. Θεσμοθετήσαμε να μην μπορεί να ξεκινήσει ένα έργο αν δεν έχουν  ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Θεσμοθετήσαμε να μην ξεκινάει ένα έργο αν δεν έχουν γίνει οι αρχαιολογικές εργασίες. Κάναμε ηλεκτρονικό σύστημα δημοπρατήσεων.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μάλιστα. Μιας και είπατε για αρχαιολογικές, με το Ελληνικό τι γίνεται; Πότε θα αρχίσει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προχωράει. Τελείωσε και το Προεδρικό Διάταγμα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πότε το βλέπετε δηλαδή;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δεν θα ρωτήσετε εμάς πότε το βλέπουμε.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν έχετε εικόνα εσείς;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα ρωτήσετε τον επενδυτή πλέον πότε θα αρχίσει.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εσείς δεν ενημερώνεστε από τον επενδυτή; Δεν υπάρχει ένας έλεγχος;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Από τον επενδυτή όχι…. Δεν είναι αρμοδιότητά μου.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Γιατί ο επενδυτής πίεζε, από ό,τι ξέρω τόσο καιρό να ξεκινήσει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα μου επιτρέψετε να έχω μια άλλη άποψη.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Θεωρείτε ότι δεν είχε ενδιαφέρον να ξεκινήσει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Όχι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτό τώρα πρώτη φορά το ακούω εγώ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, το έχω ξαναπεί.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Γιατί το λέτε αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί θεωρώ ότι αν ο επενδυτής πραγματικά ήθελε να ξεκινήσει, με εξαίρεση κάποια διαδικαστικά θέματα …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Συγνώμη δεν είχαμε το Δασαρχείο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Μαυραγάνη αυτά μπορεί να απασχολούν την επικαιρότητα….
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν είναι θέματα ουσίας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι θέματα ουσίας.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Από το μυαλό μας τα βγάλαμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και ιδιαίτερα αν είναι κανείς του χώρου του τεχνικού κόσμου της χώρας, όταν τα ακούει αυτά γελάει.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δηλαδή μου λέτε ότι αν ο επενδυτής ήθελε να ξεκινήσει, όλα αυτά τα προσκόμματα δεν θα τον άγγιζαν. Αυτό λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγώ λέω ότι δεν θα καθυστερούσε επτά μήνες να πάει τις μελέτες του και βεβαίως όταν έχεις τόσες χιλιάδες στρέμματα, τα 25,30,40 στρέμματα που χαρακτηρίστηκαν ως δασική έκταση, δεν είναι αυτό που θα σταματήσει κανέναν και όταν το μισό μάλιστα πρέπει να γίνει πάρκο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εγώ προσπαθώ να καταλάβω αυτό που λέτε, απλώς δεν αντιλαμβάνομαι γιατί κάποιος που έχει δώσει χρήματα για μια επένδυση, κωλυσιεργεί, ενώ αυτό το πράγμα θα τον κάνει να χάσει λεφτά. Αυτό δεν καταλαβαίνω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πρέπει να χτίσουμε το μισό τραπέζι…  χαρακτηρίζετε τα 25 στρέμματα …
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν μπορώ να ξέρω το συμφέρον και από πού πρέπει να ξεκινήσει και που πρέπει να τελειώσει, εν πάση περιπτώσει κρατώ αυτό που λέτε για να συνεχίσουμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ψάξτε το δημοσιογραφικά, αλλά τέλος πάντων κι αυτά ολοκληρώθηκαν και τα Δασαρχεία και οι Αρχαιολογικές Υπηρεσίες και το ΚΑΣ άρα είναι η μπάλα στα πόδια του επενδυτή, να ξεκινήσει αύριο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα λέτε θα προχωρήσει, για να δούμε.
Θέλω να πάμε λίγο στο θέμα των διοδίων. Επειδή φεύγει η χρονιά με ένα βαρύ αντίτιμο όσων έχουν αυτοκίνητα ακόμη και παλιά αυτοκίνητα με κάτι τεράστια ποσά για τα τέλη κυκλοφορίας και είναι αρκετά υψηλά και τα διόδια και κάποιος θα έλεγε ότι στο εξωτερικό επειδή αυτά τα λεφτά πάνε για να έχουμε καλούς δρόμους, ότι είναι ή το ένα, ή το άλλο. Εδώ έχουμε και τα δύο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα τέλη κυκλοφορίας δεν πηγαίνουν.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Που πηγαίνουν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα τέλη κυκλοφορίας είναι στο Υπουργείο Οικονομικών, είναι μια άλλη δράση και σχετίζεται και με το περιβάλλον.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Θέλω να πω όμως ότι είμαστε από τις μόνες χώρες που είναι και τα δύο πανάκριβα: και τα τέλη και τα διόδια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα τέλη δεν είναι πανάκριβα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Συγνώμη, δεν είναι πανάκριβα για αυτοκίνητο οκταετίας, που κοστίζει γύρω στο 3χίλιαρο να δίνει ένα 900αρι τέλη κυκλοφορίας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Μαυραγάνη, θα δούμε τι ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και θα δούμε αν είναι ακριβά ή όχι και τι είναι ακριβό και σε τι είδος. Διότι μπορεί μια χώρα να έχει μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία και να την πριμοδοτεί.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εντάξει, εμείς δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Τι σημαίνει αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάποιοι φρόντισαν να μην έχουμε. Όπως γινόταν στο παρελθόν και έδιναν δισεκατομμύρια δισεκατομμυρίων για να μην στηρίξουν τις ελληνικές εταιρείες, αλλά να στηρίξουν με την απόσυρση αυτοκινήτων και όλα τα υπόλοιπα, τις ευρωπαϊκές.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μάλιστα. Να πάμε σε καμία είδηση; Διόδια, θα μειωθούν; Θα γίνουν αναλογικά; Τι θα γίνει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα διόδια: Σήμερα υπογράφηκε και στάλθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ανακοίνωση, ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Αυτό το σύστημα θα προβλέψει ότι όλοι μας θα κινούμαστε και θα πληρώνουμε ανάλογα με την απόσταση που διανύουμε.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τόσα χιλιόμετρα – τόσο κόστος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτό θα ξεκινήσει από πού; Γιατί διάβαζα κάτι για Εγνατία και Αττική Οδό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα ξεκινήσει από την Εγνατία και θα είναι υποχρέωση όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, η Αττική Οδός επειδή τελειώνει η σύμβασή της και δεν είχε προβλεφθεί τότε να βάλει ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα θα γίνει μια διαπραγμάτευση.  Έχουμε στείλει επιστολή στην Αττική Οδό.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Στην Εγνατία πότε θα ξεκινήσει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τέλος του ’18 αρχές του ’19 θα μπει το αναλογικό σύστημα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα τέλος του ’18 αναλογικά διόδια στην Εγνατία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και μετά ποιος άλλος δρόμος προβλέπεται;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλους.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μετά το ’19 από ό,τι καταλαβαίνω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ας ελπίσουμε ότι οι παραχωρησιούχοι θα κάνουν το ίδιο γρήγορα με το Υπουργείο, για να εγκαταστήσουν και να λειτουργήσουν αυτό το σύστημα. Είναι και υποχρέωσή τους.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ωραία αυτό θεωρώ είναι στη σωστή και στη θετική κατεύθυνση, διότι αν κάποιος που θέλει να πάει 5 μέτρα και κάποιος που θέλει να πάει 50 χιλιόμετρα, είναι αδικία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ένα δίκαιο σύστημα, αλλά έχει πολλά πρόσθετα οφέλη.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ωραία. Σε ό,τι αφορά τα τέλη, είναι κομμάτι του Υπουργείου Οικονομικών;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν είναι δική σας δικαιοδοσία. Άρα δεν είναι ούτε και το θέμα της παράτασης, που λέγαμε στην προηγούμενή μας συζήτηση για τις πληρωμές.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δεν θα ήθελα να τοποθετηθώ γιατί είναι θέμα του Υπουργείου Οικονομικών να το χειριστεί, είναι εύλογο πάντως να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες για κάποιες μέρες.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα μπορεί να έχουμε μια μικρή παράταση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δεν το βγάζετε από εμένα αυτό. Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν το δένουμε. Καλύτερα να πληρώσουν όλοι μέχρι αύριο το πρωί να είναι κατοχυρωμένοι μην πάθουν καμία ζημιά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει κανείς.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ωραία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να πούμε όμως για τα αναλογικά διόδια τα ηλεκτρονικά; Ποια είναι τα οφέλη. Τα οφέλη είναι ότι επιτέλους δεν θα διέρχονται από τη χώρα βαριά οχήματα χωρίς να πληρώνουν, δεν θα έχουμε ατυχήματα στους οικισμούς από τις παλιές εθνικές οδούς. Βγήκε η Υπουργική Απόφαση που απαγορεύει τη διέλευση. Επομένως όλος αυτός ο βαρύς κυκλοφοριακός φόρτος θα είναι επιτέλους στις εθνικές οδούς. Αυτό σημαίνει ταυτόχρονα και μείωση των διοδίων.
Επίσης σημαίνει μεγάλη εξοικονόμηση σε χρόνο, μια άλλη λογική στο  πως κινούμαστε στους αυτοκινητόδρομους, δεν μπορεί κάθε 30 χιλιόμετρα να σταματάμε.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Είναι ξεκάθαρο. Έχουμε κάποια εικόνα; Βεβαίως νομίζω ότι θα είναι στο χέρι των εταιρειών που έχουν τις εθνικές οδούς και την Εγνατία, πως θα πηγαίνει η χρέωση; Έχουμε μια τάξη μεγέθους;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σήμερα είναι περίπου κάτι παραπάνω από τα 0,060 € το χιλιόμετρο. Η δική μας φιλοδοξία είναι να πέσει αρκετά κάτω, γιατί θα έχουμε πολύ περισσότερα έσοδα από αυτά που διαφεύγουν και μιλάω για το παράπλευρο οδικό δίκτυο και για τα βαριά οχήματα. Ταυτόχρονα με την αύξηση λόγω ανάπτυξης του κυκλοφοριακού φόρτου, που έτσι κι αλλιώς έχει παρατηρηθεί.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πριν κλείσουμε την κουβέντα μας θέλω να πούμε δυο λόγια για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να δούμε όμως γιατί είναι τα διόδια τόσο μεγάλα;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Το κόστος εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ναι, να δούμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αν σήμερα έβγαιναν οι ίδιοι διαγωνισμοί, δεν θα ήταν τα διόδια εκεί που είναι σήμερα. Γιατί θεσμοθετήθηκε τον Αύγουστο του ’16 όταν έχουμε παραχωρήσεις να λαμβάνονται υπόψη οι κοινωνικοί δείκτες, να μπορείς να έχεις άλλες παραμέτρους που θα είναι μεταβλητές όπως ο χρόνος.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα να είναι προσαρμοσμένα –λέτε- σε άλλα δεδομένα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Και να μειώνεται ή να κρατάς σταθερά και χαμηλά το ύψος που πρέπει να πληρώσει ο πολίτης. Γι’ αυτά όμως κα Μαυραγάνη κάποιοι έχουν ευθύνη. Και σήμερα βγαίνουν -παρ’ ότι είχαν κάνει τις πρώτες συμβάσεις, είχαν κάνει τις αναθεωρήσεις- και κάνουν κριτική. Είναι να τρελαίνεσαι!
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτές τις ερωτήσεις θα τις κάνουμε σε αυτούς που λέτε, οπότε πάμε στα δικά σας ζητήματα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχετε μια εικόνα πως βαδίζει όλες αυτές τις μέρες;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Απόλυτη εικόνα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Γιατί θέλω να ρωτήσω επίσης το εξής: ζητάτε να μπουν αστυνομικοί στο Μετρό και στον Ηλεκτρικό να φρουρούν αντί για τους ιδιώτες και το άλλο είναι ότι προσφάτως είχαμε στις 2 Δεκεμβρίου αν δεν κάνω λάθος μια επίθεση στα γραφεία του ΟΑΣΑ και είπατε ότι «είναι από τα κυκλώματα με τα πλαστά εισιτήρια». Συνεχίζονται ακόμη τα πλαστά εισιτήρια; Δεν τελείωσε αυτό το πράγμα με το ηλεκτρονικό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν τελείωσε. Και όσο παίρνει σε συγκεκριμένα κυκλώματα και μπορούν και προσπαθούν να αποτύχει η μεγάλη τομή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα συνεχίζουν να κάνουν αυτά που κάνουν.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Συγνώμη μπορούν να παραχαραχτούν και τα ηλεκτρονικά εισιτήρια;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα πως;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αλλά μπορεί να καθυστερήσει, μπορεί να αποτύχει ή να θέλουν να αποτύχει αυτό το σύστημα. Είναι στη φαντασία τους αυτό το πράγμα, δεν υπάρχει περίπτωση. Το σύστημα έχει αρχίσει και λειτουργεί.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα, πως πάει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να δούμε. Να σας πω, ο ΟΑΣΑ πουλούσε 250.000 κάρτες μέσο όρο κάθε μήνα. Έχουν βγει 390.000 προσωποποιημένες κάρτες, δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε τη διαφορά.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Υπήρχε μεγάλη αύξηση. Εγώ πάντως να σας πω την αλήθεια επειδή είμαι περιστασιακός χρήστης του Μετρό, δυσκολεύτηκα λίγο με τα συστήματα, δηλαδή είναι λίγο δύσκολο ακόμη το σύστημα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό είναι και ο λόγος που είπαμε μέσα στις γιορτές μέχρι να εξοικειωθούν οι χρήστες και οι πολίτες, να μην κλείσουν οι πόρτες σε όλους τους σταθμούς και να κλείσουν σταδιακά.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Πότε θα κλείσουν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν μέσα στο Δεκέμβρη να κλείσουν, θα κλείσουν μέσα στον Ιανουάριο. Άρα πιστεύω ότι θα έχουμε μια εξοικείωση. Να δούμε όμως κι άλλο ένα θέμα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και να κλείσουμε με αυτό, παρακαλώ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί όπως είπατε κι εσείς κάποιοι πήγαν και έβαλαν φωτιά στο κέντρο που βγάζει τις ηλεκτρονικές κάρτες. Για να δούμε γιατί: στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας που έκλεισαν οι πύλες, έχουμε περισσότερα εισιτήρια, περισσότερα χτυπήματα, από ό,τι έχουμε στο σταθμό του Συντάγματος και της Ομόνοιας.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Που είναι ακόμη ανοιχτές, εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Που είναι ακόμη ανοιχτές. Αν σας λέει αυτό κάτι, μαζί με τον αριθμό των καρτών.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εδώ θα είμαστε, θα τα δούμε όλα και θα τα κρίνουμε στην πορεία. Σας ευχαριστώ πολύ κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγώ σας ευχαριστώ.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Καλή χρονιά, με υγεία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Επίσης.


Σημείωση: Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=NWjwTJiBTc4&feature=youtu.be.

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας