22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



07/05/2019

H τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης – Κατασκευής – Χρηματοδότησης – Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων

Σας ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Πριν απαντήσω στα ερωτήματα για το συγκεκριμένο θέμα στο Καστέλι και επειδή ακούστηκαν πολλά, κυρία Πρόεδρε, θα ήθελα να κάνω μερικές γενικές παρατηρήσεις, γι’ αυτά που ακούστηκαν.
Το πρώτο είναι, ότι ο κύριος Καραμανλής, έχει απόλυτο δίκιο. Ήταν τόσο αποτελεσματική η Νέα Δημοκρατία, που δεν υπήρξε υποδομή, που να χρειαστεί εμείς να συμβάλλουμε για να ολοκληρωθεί. Δηλαδή, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα των έργων που βρήκαμε από το παρελθόν, τα τήρησε στο ακέραιο. Δεν είχε υπερβεί ποτέ προϋπολογισμό και ούτε μία ημέρα από τα χρονοδιαγράμματα στους αυτοκινητόδρομους, στα αεροδρόμια, στο Ελληνικό, αλλά και στο Πάτρα – Πύργος, το είχε βγάλει από τη σύμβαση. Επίσης, το Θριάσιο έπρεπε πριν πολλά χρόνια να το έχει ολοκληρώσει, αλλά έχουμε και το παράδειγμα του Ελληνικού. Πραγματικά για όλα αυτά, θέλω να δώσω συγχαρητήρια στις προηγούμενες κυβερνήσεις, όπου μας απάλλαξαν εμάς από «τον κόπο και την βάσανο», να τελειώσουμε τις υποδομές που μερικές δεκαετίες δεν τελειώνανε κατά παράξενο τρόπο.
Να συμφωνήσω μαζί του ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αντίθετος, όταν η Ν.Δ. επιχείρησε και έβγαλε διαγωνισμό για το Καστέλι. Έχει απόλυτο δίκιο. Πιστεύω ότι κάθε λογικός άνθρωπος, θα ήταν αντίθετος με τις προβλέψεις και τους όρους που είχε ο διαγωνισμός που ακυρώθηκε και θα τα πω και στη συνέχεια. Όπως κάθε λογικός άνθρωπος θα ήταν αντίθετος, σε άλλες παραχωρήσεις που προχώρησε η Ν.Δ. και δέσμευσε τη χώρα, γιατί όταν κάνει μία κυβέρνηση ένα διαγωνισμό και προχωράει στη σύμβαση, δεσμεύει τη χώρα και δεν μπορεί να έρθει η επόμενη και να την ανατρέψει. Θα το πληρώσει υπέρ-πολλαπλάσια ο ελληνικός λαός.
Αυτό έγινε με τις συμβάσεις των παραχωρήσεων στους αυτοκινητόδρομους. Αυτό έγινε και με τα 14 αεροδρόμια. Το ίδιο έγινε και με το Ελληνικό, αλλά προσπαθήσαμε και στις τρεις περιπτώσεις να διορθώσουμε τις συμβάσεις, σε κάποιες τα καταφέραμε περισσότερο και σε κάποιες λιγότερο. Αλλά, θα ήθελα να καθίσουμε και να δούμε αυτές τις διαφορές και θα τις αναφέρω σήμερα, για να καταλάβουμε, γιατί κάποιοι ήταν αντίθετοι στο παρελθόν. Βέβαια, εμείς δεν είμαστε και της λογικής του Κ.Κ.Ε., θέλουμε και επιθυμούμε μέσα από πολιτική διεργασία να ομογενοποιηθούμε, αλλά άμα κάποιος έχει άλλη άποψη δεν τον διαγράφουμε. Θεωρώ ότι στη δημοκρατία, αυτό είναι κάτι απόλυτα λογικό.
Ο κύριος Καραμανλής, όμως, είπε και άλλα ωραία πράγματα. Είπε ότι υστερούμε σε γνώσεις, σε αποτελεσματικότητα και δεν αναγνωρίζουμε τα λάθη μας. Επειδή, πραγματικά υστερούμε σε γνώσεις και σε αποτελεσματικότητα, εγώ θέλω να συμφωνήσω μαζί του και θα κάνω μόνο 2 - 3 παρατηρήσεις για το Πρόγραμμα Δημόσιων Υποδομών που παρουσίασε ο κύριος Μητσοτάκης και ο κύριος Χατζηδάκης σε μια εκδήλωση, για να δούμε ποιες είναι οι πολιτικές διαφορές και ποιος υστερεί σε γνώσεις ή σε αποτελεσματικότητα.
Ας πάρουμε το παράδειγμα με τους αυτοκινητόδρομους. Έναν αυτοκινητόδρομο που εξήγγειλε η Ν.Δ., είναι το Ελευσίνα - Θήβα – Υλίκη. Εμείς, το 2016, καταργήσαμε αυτό το διαγωνισμό. Ευτυχώς για τον ελληνικό λαό και τη χώρα, η Ν.Δ. θέλει να τον υλοποιήσει, όταν η ίδια είχε προβλέψει στην σύμβαση της Ιόνιας Οδού και του Ε65, ότι αν υλοποιηθεί αυτός ο αυτοκινητόδρομος, θα υπάρχουν αποζημιώσεις στην Ιόνια και την Ε-65.           
Εδώ, λοιπόν, και επειδή εμείς  υστερούμε σε γνώσεις, η Ν.Δ. δεν υστερεί, μάλλον υπάρχει σκοπιμότητα να δώσει αποζημιώσεις στην «Ιόνια Οδό» και στον «Ε65» αυτοκινητόδρομο. Δηλαδή ή εσείς υστερείτε σε γνώσεις και άρα κάνατε ένα τραγικό λάθος που «παγιδεύσατε» και τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας με αυτά που λέει ή έχετε σκοπιμότητα  να δίνετε αποζημιώσεις  εκεί που είχατε φροντίσει να δίνετε.
Μια δεύτερη απόδειξη, που δεν την λέμε εμείς, την λέει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι οι αποζημιώσεις που δόθηκαν στην περίοδο 2010 -2014, που δέσμευσαν τη χώρα για να δοθούν, από τις συμβάσεις των παραχωρήσεων των αυτοκινητοδρόμων.
Ένα τρίτο θέμα  - γιατί είναι πολλά, άμα κάτσουμε  και  συζητήσουμε  το πρόγραμμα της Ν.Δ., όχι ότι θα διαφωνήσουμε -   που είναι σε αυτή τη λογική που λέω, αλλά υπάρχουν και μερικά που είναι πραγματικά φοβερά, που είναι και θεσμικά φοβερά. Εγώ, κύριε Μπουκώρο  θέλω να μεταφέρετε, γιατί έφυγε ο κ. Καραμανλής, ότι περιμένω την πρότασή σας, ειλικρινά μιλάω τώρα, επειδή είσαστε λάτρης σαν χώρος των ανεξάρτητων αρχών, περιμένω την πρότασή σας για αυτό που λέτε «πρότυπες συμβάσεις», να την στείλω στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στις ανεξάρτητες αρχές για να γνωμοδοτήσουν για το πόσο δίκιο έχετε στο θεσμικό πλαίσιο που θέλετε να κάνετε στη χώρα. Και επειδή και εκεί δεν έχετε πλήρη γνώση, πώς το είπε ο κ. Καραμανλής, «υστερείτε σε γνώσεις», απ’ ό,τι φαίνεται, μάλλον δεν θα έχετε υπόψη σας, ότι αυτά που προτείνετε δεν μπορούν να θεσμοθετηθούν μέσα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικαίου. Αυτές είναι κάποιες γενικές παρατηρήσεις, αλλά επειδή έχουμε μπροστά μας και Ευρωεκλογές, υπάρχουν και κάποιες πολύ ειδικές. Οι δυνάμεις που έχουν επικρατήσει στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες είναι της αντίληψης της Ν.Δ., δεν είναι της αντίληψης του ΣΥΡΙΖΑ. Έρχεται, λοιπόν, σήμερα η Ν.Δ., τα στελέχη της, οι Βουλευτές της και η δεξιά σοσιαλδημοκρατία, γιατί έκανε και ο κ. Κεγκέρογλου  κάποιες παρατηρήσεις, και λέει:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ: Πώς το είπατε; «Δεξιά σοσιαλδημοκρατία»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ(Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Ο όρος είναι «επιεικής». Δεν θέλω τώρα να πολωθούμε.  Μπορείτε  και να τους πείτε και συνοδοιπόρους σας. Λείπει ο κ. Κεγκέρογλου  και γι’ αυτό δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τέτοια έκφραση. Αν ήταν εδώ θα το έλεγα. Έχει το εξής. Λέτε, ρωτάτε για διάφορες υποδομές, όπως μελέτη για να κάνουμε έναν αυτοκινητόδρομο, μου φαίνεται το είπε ο κ. Κεγκέρογλου, από το Καστέλι προς το νότο, τετράϊχνο και ξεπερνάμε το κόστος ή λέτε εσείς για το αεροδρόμιο, π.χ. της Αγχιάλου ή άλλες υποδομές, όμως, δεν έχετε δώσει κάποια μάχη στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα που μετέχετε, ή όταν ήσασταν κυβερνήσεις,  να ανατρέψετε την πολιτική που τα έργα πρέπει να είναι βιώσιμα. Με αυτή τη λογική τα υπερασπιστήκατε αυτά τα έργα να είναι βιώσιμα. Δεν κοιτάξατε τα έργα από την άποψη της οδικής ασφάλειας, της ασφάλειας των μεταφορών, της κοινωνικής πλευράς τους, της αναπτυξιακής πλευράς τους και υπερασπιστήκατε και εφαρμόσατε μια πολιτική, ως Ν.Δ. και όχι μόνο, που λέει για έργα βιώσιμα και τα βιώσιμα έργα σημαίνουν ότι δεν είναι έργα κοινωνικά,  έργα που μπορείς να κάνεις έναν αυτοκινητόδρομο, π.χ., τετράϊχνο, γιατί θα ωφελήσει την συγκεκριμένη περιοχή και θα έχουμε οδική ασφάλεια.
Σε αυτή τη λογική, επειδή ακούστηκαν και μερικά πράγματα για τα έργα της Κρήτης, αφού εσείς είστε τόσο αποτελεσματικοί, γιατί 16 – 17 χρόνια δεν τελειώσατε τη Μεσαρά; Αυτή ήταν η τρίτη εργολαβία και είχε  πάλι ελλείψεις σε μελέτες, αστοχίες. Γιατί για την Αγχίαλο που ρώτησε πιο πριν ο κ. Νίκος Παπαδόπουλος έχετε το αίτημα να κάνει κάτι η Κυβέρνηση για να κάνει τι; Φαντάζομαι για να προσελκύσει επιβάτες. Γιατί η γέφυρα στο Χαμέζι χρειάστηκε άλλα 16 με 17 χρόνια; Γιατί 16 χρόνια δεν καρποφόρησε αυτός ο διαγωνισμός να τον φέρετε στη Βουλή, αφού ήσασταν αποτελεσματικοί και γνώστες; Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή. Γιατί, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, σύμφωνα με την κομψή λογική, είχατε έλλειμμα σε  αποτελεσματικότητα.

Η δεύτερη είναι ότι είχατε έναν σχεδιασμό για τις δημόσιες υποδομές παλαιοκομματικού τύπου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το δρόμο της Μεσαράς, όπου αστόχησε  και η χάραξη για λόγους ψηφοθηρικούς να πάει από άλλη περιοχή από αυτή που έπρεπε. Χρησιμοποιούσατε τις δημόσιες υποδομές για το εάν είναι για παράδειγμα ο Νίκος φίλος του Σπίρτζη και τι θα κάνουμε στο χωριό του. Δεν είχατε ποτέ στρατηγικό σχέδιο υποδομών, δεν είχατε ιεράρχηση για το ποιες υποδομές πρέπει να γίνουν στη χώρα, δεν είχατε τίποτε από όλα αυτά και δεν θέλατε να έχετε, για να είσαστε στη λογική ότι θα πάμε να κάνουμε το δρόμο στο χωριό για να πάρουμε τους ψήφους και δεν κάνατε και τον δρόμο.
Αυτός είναι ο λόγος που ολοκληρώθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών που μαζί σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπήκε σε διαβούλευση, ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός και επιτέλους έγιναν δύο Γενικές Διευθύνσεις στο Υπουργείο, η μια είναι στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών και η άλλη στρατηγικού σχεδιασμού μεταφορών, για να έχει χώρο ένα συγκεκριμένο σχέδιο μετρήσιμο, πολύ συγκεκριμένο, να μην κάνει ο εκάστοτε Υπουργός ότι θέλει και να μπορούμε να προχωράμε.
Το δεύτερο είναι οι θεσμικές τομές. Πάμε να τις δούμε σε σχέση με το αεροδρόμιο στο Καστέλι για να καταλάβουν όλοι οι πολίτες, αλλά και εμείς εδώ τι εννοούμε. Σήμερα, που έρχεται η κύρωση της σύμβασης έχουμε απαλλοτριώσεις άνω του 90%. Στους αυτοκινητόδρομους το 2015, δηλαδή 10 χρόνια περίπου μετά τους διαγωνισμούς δεν είχαμε ούτε το 50%. Πώς να μην πληρώνει ο ελληνικός λαός αποζημιώσεις χωρίς λόγο;
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ): Έχετε πληρώσει το 90%;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Σήμερα έχει τελειώσει το 90%. Στις απαλλοτριώσεις είναι ΦΕΚ πηγαίνετε κύριε Κεγκέρογλου, στις 12/4/2019 στο ΦΕΚ 167 «ειδοποίηση παρακατάθεσης είναι 7,6 εκατομμύρια …..»
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ): Αυτή δεν είναι πληρωμή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Αφήστε με να ολοκληρώσω. Το ξέρω ότι σας πονά, αλλά δεν πειράζει. Ειδοποίηση παρακατάθεσης είναι 7,6 εκατομμύρια ευρώ για απαλλοτρίωση 1300 στρεμμάτων, από τα 9300 στρέμματα που είναι τα υπόλοιπα.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ): Αυτοί που σας ακούν ξέρουν ότι δεν έχουν πάρει φράγκο, οπότε ξέρουν ότι λέτε ψέματα. Μην τα λέτε αυτά. Πείτε ότι παρακατατέθηκαν τα χρήματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Δεν έχουν πάρει, διότι διεκδικούν περισσότερα. Είναι άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ): Αυτό έλειπε να μην πάνε και σε δευτεροβάθμιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Με τη δημοσίευση του κυρωτικού νόμου καταβάλλεται και το υπόλοιπο 10% για να καταλάβετε γιατί δεν θα πληρώσει ο Έλληνας πολίτης αποζημιώσεις λόγω απαλλοτριώσεων, όπως κάναμε με όλα τα έργα που είχατε κάνει εσείς. Δεν θα έχουμε καθυστέρηση του έργου …..
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ): Δίνετε περισσότερα δηλαδή εκεί για να μην πληρώσει ο ελληνικός λαός παραπάνω; Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Υπουργέ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μπορείτε να στρεβλώνετε αυτά που λέω όσο θέλετε. Δεν θα δοθεί ένα ευρώ αποζημιώσεων στον παραχωρησιούχο και στους εργολάβους γιατί δεν είχαν γίνει οι απαλλοτριώσεις, δηλαδή ό,τι έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε όλα τα έργα και κυρίως στα έργα παραχώρησης που ήταν δισεκατομμύρια. Αυτά τα λέει το ευρωπαϊκό ελεγκτικό συνέδριο, δεν τα λέω εγώ. Εσείς υπογράψατε την αναθεώρηση των συμβάσεων και η Νέα Δημοκρατία τις αρχικές συμβάσεις.
Το δεύτερο είναι τα ανταποδοτικά. Στα ανταποδοτικά που δεν υπήρχαν στο διαγωνισμό που είχε τρέξει και είχε βγει άγονος επειδή είσαστε αποτελεσματικοί, δεν υπήρχε το 2% του τζίρου. Δυστυχώς, κυρία Πρόεδρε, υπάρχουν δημοσιεύματα σε έγκριτες εφημερίδες, που οι δημοσιογράφοι είτε δεν διαβάζουν καλά τη σύμβαση είτε για κάποιο λόγο στρεβλώνουν τα πραγματικά στοιχεία. Δεν θα αναφέρω την εφημερίδα, γιατί είναι έγκυρη και έγκριτη εφημερίδα και η πλειοψηφία τους, αλλά διάβασα χθες ένα δημοσίευμα και τρελάθηκα, τα μισά είναι ψέματα ή στρεβλωμένα. Είναι το 2% στο τζίρο όλου του αεροδρομίου, όχι όπως το παρουσιάζουν.
Προβλέπεται για πρώτη φορά μουσείο, σε έργο υποδομής που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά ευρήματα, προβλέπεται εκθεσιακός χώρος για τα κρητικά προϊόντα και τις κρητικές εταιρείες, προβλέπεται ο βιολογικός καθαρισμός, να έχει δυναμικότητα που να μπορεί να αναλάβει και τους γύρω οικισμούς.
Να σας πω, τι άλλο προβλέπεται και ποιες ήταν οι διαφορές με τον διαγωνισμό, που μας λέτε, ότι, διαφωνούσαμε στο παρελθόν. Προβλεπόταν ελάχιστο 45% να έχει το ελληνικό Δημόσιο, στο διαγωνισμό που βγήκε άγονος, ήταν 35%. Προβλέπεται, άνω των 6,5 εκατομμυρίων επιβάτες στο «Νίκος Καζαντζάκης», να πηγαίνουν όλα τα έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο, γιατί είπε ο κ. Συντυχάκης για το «Σπατόσημο»
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης): Στην εταιρία πάνε, μη λέτε ψέματα. Τα χρόνια κατασκευής που πάνε; Το 60% πάει στην εταιρία. Το λέει η σύμβαση μέσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μην χρησιμοποιείτε τέτοιες εκφράσεις γιατί θα διαψευσθείτε. Διαβάστε το κείμενο, πάνω από 6,5 εκατομμύρια επιβάτες δεν υπήρχε στο διαγωνισμό αυτό. Πολύ απλά, γιατί κανείς δεν πίστευε ότι θα ξεπεράσει τα 6,5 εκατομμύρια η επιβατική κίνηση το «Νίκος Καζαντζάκης». Πάνω από τα 6,5 εκατομμύρια, πηγαίνουν όλα στο Ελληνικό δημόσιο. Μέχρι τα 6,5 εκατομμύρια, ένα ποσοστό, πηγαίνει και χρηματοδοτεί, είναι η κρατική συμμετοχή των αεροδρομίων, πάνω από τα 6,5 πηγαίνουνε στο ελληνικό Δημόσιο. Τι να κάνουμε, δεν λέμε ψέματα, δεν υπήρχε αυτό κ. Κεγκέρογλου και θα σας το εξηγήσω γιατί. Στο διαγωνισμό που βγήκε άγονος, δεν το είχατε βάλει, γιατί πολύ απλά -και αυτό το είχατε στρεβλώσει όταν το κάναμε- δεν περίμενε κανείς ότι θα γίνει δωρεάν επέκταση των εγκαταστάσεων του «Νίκος Καζαντζάκης» από τα καταστήματα αφορολογήτων ειδών και ανακαίνιση του υπάρχοντος αεροδρομίου, για να μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους επισκέπτες, όπως δεν περίμενε κανείς, να γίνει πάλι δωρεάν –με δωρεά- το αεροδρόμιο στην Πάρο, γιατί δεν είναι μόνο το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης», είναι και το αεροδρόμιο στην Πάρο και απορώ, τόσα χρόνια, τόση εμπειρία, που είχε η Ν.Δ., όπως είπε ο κ. Καραμανλής, δεν μπορούσε να βρει μια δωρεά να λειτουργήσει το αεροδρόμιο της Πάρου και δίναμε 4,5 εκατομμύρια για τις άγονες γραμμές; Άντε, για το Ηράκλειο, υπήρχε μια ιδέα, γιατί, έστω αυτή την ιδέα δεν υλοποιήσατε τόσα χρόνια από τα καταστήματα αφορολογήτων ειδών (ΚΑΕ). Να γίνει μια μελέτη συγκεκριμένη, να προχωρήσει, να γίνει ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση. Γιατί; Που είσαστε τόσο αποτελεσματικοί σαν κυβέρνηση.
Θα πω και άλλες διαφορές. Οι διαφορές είναι, ότι, προβλέψαμε και προβλέπουμε σύμβαση, το 34% να είναι αμεταβίβαστο από το ελληνικό Δημόσιο, μην τυχόν ποτέ και βγείτε κυβέρνηση και επαναφέρετε –ποτέ δεν θα βγείτε- πάλι τις δεσμεύσεις που φέρατε στη χώρα για τα υπόλοιπα αεροδρόμια και το πουλήσετε και αυτό, όπως κάνατε με τα 14. Παρουσιάσατε, ότι, εγώ συμφώνησα δήθεν, στη λογική των δεκατεσσάρων αεροδρομίων. Ούτε ψητός στο Σύνταγμα δεν θα συμφωνήσω και θα σας εξηγήσω γιατί. Ακούστε τι κάνατε λοιπόν με τα 14 αεροδρόμια. Κάνατε μια αξιολόγηση, μάλιστα την αφήσατε και στην αγορά ελεύθερα, να πάρει τα πιο κερδοφόρα αεροδρόμια και να μείνει ο ελληνικός λαός με τον «μουτζούρη» των 23 αεροδρομίων στο χέρι και τώρα ζητάτε και τα ρέστα και στρεβλώνετε και αυτά που λέμε. Εμείς, λοιπόν, ακούστε τι λέμε, γιατί δεν έχουμε, όπως θέλετε να παρουσιάζετε, καμία αντιπαλότητα, με τον ιδιωτικό τομέα. Εμείς συνεργαζόμαστε με τον ιδιωτικό τομέα εκεί που πρέπει και όπως πρέπει. Και μπορεί η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα να έχει κοινωνικό πρόσωπο, κοινωνική πολιτική, εσείς δεν θέλετε να το κάνετε. Εμείς λοιπόν, λέμε, ότι, τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια, θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ως μια ενότητα.
Αυτή είναι η ανάθεση του συμβούλου που κάναμε. Δεν είναι κάτι δύσκολο, να μας πει δύο-τρία σενάρια που είναι το βέλτιστο σενάριο για τα 23 αεροδρόμια, για το ελληνικό Δημόσιο, για τον ελληνικό λαό, ώστε να μην πληρώνει ο ελληνικός λαός από την τσέπη του αεροδρόμια που δεν πρέπει να κλείσουν και για εθνικούς και για αναπτυξιακούς και για κοινωνικούς λόγους, όπως είναι της Αγχιάλου, όπως είναι το αεροδρόμιο στο Καστελόριζο, όπως είναι τα αεροδρόμια σε παραμεθόριες περιοχές και σε μικρά νησιά.
Άρα, μπορείς να συνεργαστείς με τον ιδιωτικό τομέα, όχι δίνοντας τα αεροδρόμια όπως είχατε προβλέψει εσείς για τα 14, αλλά συνεργαζόμενος σε μερικά κομμάτια εμπορικά που το ελληνικό Δημόσιο δεν είναι μέχρι τώρα, όπως έχει αποδεχθεί….
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ: Έχετε βάλει κάποιο ορισμένο χρονικό διάγραμμα;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Βέβαια, όταν δίνεις μια σύμβαση έχεις και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα και εμείς το τηρούμε, ξέρετε, το χρονοδιάγραμμα που βάζουμε. Δεν κάνουμε 16-17 χρόνια.
Αλλά, εγώ θέλω να αντιστρέψω την ερώτηση. Εσείς που κάνατε την Αγχίαλο, με βάση ποια μελέτη για τη βιωσιμότητα την κάνατε; Που κάνατε τη Σητεία, που δεν έχει ένα δρόμο να πας στο αεροδρόμιο, με βάση ποια μελέτη βιωσιμότητας το κάνατε αυτό; Επειδή με ρωτήσατε.
Εγώ λέω λοιπόν το εξής: δεν μπορεί τη μια να έχετε αυτή τη λογική και την άλλη στη Ευρώπη να έχετε τη λογική της βιωσιμότητας των έργων και να ζητάτε και τα ρέστα.
Να σας θυμίσω κιόλας, για να τα λέμε και όλα, ότι τα 23 αεροδρόμια με υπογραφή της δικής σας κυβέρνησης και μάλιστα του τότε Αντιπροέδρου του κ. Βενιζέλου, είχαν πάει στο ΤΑΙΠΕΔ και σήμερα είναι στο «Υπερταμείο» και μπορεί το Υπουργείο να αναθέτει μελέτη, για το πώς θα αξιοποιήσουμε τα 23 δημόσια αεροδρόμια, σε συνεργασία με το «Υπερταμείο» και όχι να τα κλείσουμε, να τα «ξεπουλήσουμε», όπως είχατε πει.
Γιατί, ο νόμος που είχατε περάσει, ήταν να γίνει μια ανώνυμη εταιρεία ανά αεροδρόμιο, που σημαίνει ότι κάθε αεροδρόμιο που θα έμπαινε «μέσα», από τα 23 περιφερειακά, η συντριπτική πλειοψηφία θα έκλεινε. Άρα, μην ζητάτε και τα ρέστα.
Λοιπόν, πάμε στα υπόλοιπα. Προβλέπεται Αρχιτεκτονική Επιτροπή, που δεν προβλεπόταν, προβλέπεται χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, που δεν προβλεπόταν, προβλέφθηκε, το ακούσατε κιόλας, ανεξάρτητος μηχανικός, που προέρχεται από διεθνή διαγωνισμό και όχι όπως γινόταν στις υπόλοιπες παραχωρήσεις να έρχεται ο παραχωρησιούχος, αυτός που θέλει να δώσει προσφορά, με το δικό του ανεξάρτητο μηχανικό και πληρώνεται από την κοινή εταιρεία με το ελληνικό Δημόσιο.
Λέτε, για το «Σπατόσημο». Από τα έσοδα του «Σπατόσημου», το 46,5% θα τα έχει το Ελληνικό Δημόσιο. Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει. Δεν το είχε ο παραχωρησιούχος. Τα μισά σχεδόν θα τα έχει το ελληνικό Δημόσιο.
Έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα πέντε χρόνια, όπου ο πρώτος χρόνος είναι για τις αδειοδοτήσεις, παράλληλα, όμως, για να μην έχουμε καμία καθυστέρηση, μπορούν να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες.
Προφανώς, υπάρχει η προστασία τις Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς και των αρχαιοτήτων - δεν τα συζητάμε αυτά - αλλά υπάρχουν και προβλέψεις να μην έχουμε καθυστερήσεις, να μην έχουμε άλλου είδους στρεβλώσεις. Τα είπαμε και με την Αρχαιολογική Υπηρεσία.
Τώρα, μπορούσε να μπει στη σύμβαση ότι θα δοθεί προτεραιότητα στους μόνιμους κατοίκους; Όχι, από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτό, όμως είναι μια δέσμευση των εκπροσώπων του Δημοσίου στην κοινή εταιρία που έχει δημιουργηθεί και απ’ ό,τι το έχουμε συζητήσει και με την κοινοπραξία που κέρδισε τον διαγωνισμό συμφωνεί και εκείνη.
Πάμε στις απαλλοτριώσεις. Στις απαλλοτριώσεις εγώ θα συμφωνήσω ότι οι άνθρωποι που χάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό της περιουσίας τους, πάνω από 70-75%, μπορεί και πρέπει να ληφθεί μια άλλη πρόβλεψη - άκουσα τον εκπρόσωπο εδώ - εφόσον όμως είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
Δεν μπορεί, δηλαδή, από τη μια να μας λέει ο εκπρόσωπος αυτών των ανθρώπων, να ρωτήσετε πόσα από αυτά τα χωράφια είναι εγκαταλελειμμένα και από την άλλη το επιχείρημα να είναι «ξεπατώνουμε» τον ελαιώνα - που δεν τον «ξεπατώνουμε».
Έγινε μια πολύ μεγάλη διαβούλευση, έγινε και συνάντηση με αυτούς τους ανθρώπους. Θα παρακαλέσω τις υπηρεσίες και το Υπουργείο, μέχρι να έρθει στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο, να υπάρχει μια πρόβλεψη όπου το ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να παίρνουν την αποζημίωσή τους, να μπορεί με δημόσιο διαγωνισμό να αντικαθιστά τα αντίστοιχα στρέμματα για αυτές τις περιπτώσεις - και είμαι σίγουρος, ότι μπορούν να βρεθούν τέτοια οικόπεδα με πρωτογενή παραγωγή, με ελιές στην περιοχή ή στους όμορους Δήμους - ή για αυτούς που είναι πάνω από το 75% - 80%, να γίνει μια καταγραφή, να πάρουν ένα πρόσθετο ποσό, που μπορεί να αντέξει το ελληνικό Δημόσιο. Αυτοί όμως, που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και που τους απαλλοτριώνουμε πάνω από το 75% της περιουσίας τους. Κατά τα λοιπά, το λόγο έχουν τα δικαστήρια.
Θέλω να εκφράσω την ενόχληση μου, για αυτά που είπε ο κ. Συντυχάκης. Είναι κρίμα πραγματικά, γιατί δεν το συνηθίζει το Κ.Κ.Ε.. Προσπάθησε να στρεβλώσει αυτά, που είπα για τον αριθμό των αγροτών. Ένας από τους εκπροσώπους, είπε ότι 15.000 αγρότες σταματάνε τη δραστηριότητά τους. Όλο το Καστέλι δεν έχει 15.000 κατοίκους, όχι αγρότες, γι’ αυτό και έκανα διευκρινιστική ερώτηση και μετά το στρέβλωσε.
Σχετικά με αυτό που είπε ο κ. Τσιρώνης, το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» βραβεύτηκε όντως πριν τρία χρόνια, ως το χειρότερο της Ευρώπης. Δεν βραβεύτηκε ως καλό. Στην βαθμονόμηση και στην αξιολόγηση που είχε γίνει, ήταν το χειρότερο της Ευρώπης. Αντιστράφηκε αυτό το πράγμα, όταν ολοκληρώθηκε το έργο της αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών. Επειδή κάποιοι τα θεωρούν όλα πολύ εύκολα, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε το χώρο που η πολεμική αεροπορία συμφώνησε, λόγω διαφόρων αγκυλώσεων για να μην γίνεται αυτός ο χαμός έξω από το αεροδρόμιο και να έχουμε χώρο στάθμευσης. Πώς με τόση ευκολία, λένε κάποιοι ότι θα κάνουμε ένα διάδρομο και θα μπούμε μέσα στις εγκαταστάσεις της πολεμικής αεροπορίας, χωρίς να έχουν ρωτήσει; Τεχνικά, πραγματικά είναι τρελό αυτό το πράγμα, σαν πρόταση. Όταν στη Θεσσαλονίκη, μέσα στο Θερμαϊκό, με πολύ διαφορετικές, πολύ πιο εύκολες συνθήκες, πολύ χαμηλότερο υψόμετρο από το επίπεδο της θάλασσας και βάθη, έχουμε αυτό το κόστος για την επέκταση μόνο του διαδρόμου μέσα στη θάλασσα, καταλαβαίνετε τι θα είχε γίνει στο Ηράκλειο. Δηλαδή, θέλαμε 250 εκατ. στη Θεσσαλονίκη, που δεν έχουμε γκρεμούς, δεν έχουμε τα ρεύματα και όλη την ανοιχτή θάλασσα που υπάρχει και το βάθος της θάλασσας, δεν έχουμε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, για λιγότερο από 500 μέτρα επέκταση. Εδώ κοστίζει 500 εκατ. όλο το Καστέλι. Πώς βλέπουμε φαραωνικό έργο το Καστέλι, όταν η επέκταση μόνο θα έκανε όσο το Καστέλι; Με τη μελέτη και τον προϋπολογισμό που έκανε τότε η Υ.Π.Α., ήταν 388 εκατ.. Κάτι αντίστοιχο ήταν και στη Θεσσαλονίκη, αλλά όταν υλοποιήθηκε το έργο δεν πήγε στον αρχικό προϋπολογισμό και έκανε 14 χρόνια και αυτό το έργο, τώρα τελείωσε. Αυτό το λέω για τη Ν.Δ., που έχουν επάρκεια γνώσης και αποτελεσματικότητας.
Επίσης, σχετικά με τις παρατηρήσεις που έκανε ο κ. Τσιρώνης. Σέβομαι την άποψη των ανθρώπων που διαφωνούν γιατί έχουν περιβαλλοντολογικές ή άλλες ανησυχίες. Δεν νομίζω όμως, ότι κανείς από μας έχει μικρότερες ανησυχίες για τέτοια θέματα. Το πρώτο είναι τα ευρωπαϊκά πρότυπα, το ακούσατε από τα στελέχη της Υ.Π.Α.. Το υπάρχον αεροδρόμιο, δεν μπορούσε. Αν πάμε να κάνουμε πιστοποίηση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα σήμερα ή αύριο, θα πρέπει να γκρεμίζουμε ένα μεγάλο κομμάτι της Αλικαρνασσού, για να πετύχουμε τις στοιχειώδεις ζώνες ασφαλείας, όχι για το αεροδρόμιο, αλλά για τους κατοίκους και βέβαια για τα αεροπλάνα, για την πυραμίδα που ανέφεραν τα στελέχη της πολιτικής αεροπορίας.
Μπορεί, λοιπόν, να υπάρχουν αυτές οι αναζητήσεις, έστω και 16 χρόνια, είναι σεβαστές απόλυτα και πρέπει πάντα να ψάχνονται και να είναι σεβαστές. Υπάρχουν, όμως, και άλλες ανησυχίες, υπάρχουν ανησυχίες συμφερόντων γύρω από το παλιό αεροδρόμιο, υπάρχουν κατεστημένες λογικές από τουριστικές επιχειρήσεις μεγάλων συμφερόντων και υπάρχουν και συμφέροντα του ανταγωνισμού, που είτε δεν ήθελε να γίνει ένα διεθνές αεροδρόμιο στην Κρήτη είτε δεν ήθελε να προχωρήσει ο συγκεκριμένος διαγωνισμός. Αυτό το έχουμε συναντήσει και σε άλλες διαγωνιστικές διαδικασίες, που κάποιοι πιέζουν να αναβάλλονται συνέχεια διαγωνισμοί, μέχρι να μείνουν μόνοι τους και να έχουν ένα τίμημα πολύ χαμηλό.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ): Μην το λέτε αυτό, μετά από 9 αναβολές που δόθηκαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Έντεκα έδωσα εγώ, αλλά οι άλλοι πίεζαν για να αναβληθεί ή να βγει άγονος.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ): Μην το λέτε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Το λέω.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ):  Είπατε για να είναι μόνος, μόνος είναι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Το ανάποδο  έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ): Αυτοεκτεθήκατε, κύριε Σπίρτζη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Δεν εκτέθηκα καθόλου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ): Έστω και εάν εκτίθεσαι εσύ, το έργο δεν εκτίθεται, είναι αναγκαίο.

Το βίντεο με την τοποθέτηση του Υπουργού https://www.youtube.com/watch?v=4b4MbaKbMOw

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων