22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Ομιλίες
ATH.ENA CARD
image

Ομιλίες



21/01/2016

Ομιλία της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Θεοπίστης Πέρκα, στην Ημερίδα για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας Shift2 RailJU

Κυρίες και Κύριοι,
Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμένα να σας καλωσορίσω στην σημερινή ημερίδα που σηματοδοτεί την ενεργή υποστήριξη και εμπλοκή  του Υπουργείου μας στο κρίσιμο τομέα της έρευνας και της καινοτομίας.
Τα σύγχρονα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά αδιέξοδα πείθουν και τους πλέον ευκολόπιστους για την αναγκαιότητα στρατηγικού σχεδιασμού για την ελληνική οικονομία, και η κατάρτιση προγραμμάτων έρευνας και καινοτομίας αποτελούν σημαντικές προκλήσεις για τον στρατηγικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της Χώρας.
Οι νέες δυνατότητες για την Ελλάδα,  η ανάπτυξη πολυεπίπεδων συμμαχιών στον παγκόσμιο γεωπολιτικό χάρτη επηρεάζουν τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας μας και τις νέες προοπτικές ή κινδύνους. Σε αυτό το περιβάλλον τα δίκτυα μεταφοράς αγαθών, ενέργειας, τηλεπικοινωνιών αναδεικνύονται σε ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης.
 Ειδικότερα οι σιδηροδρομικές μεταφορές, είναι πυλώνας της ανάπτυξης που ζητά άμεσα λύσεις για να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και να αναδείξει την Ελλάδα σε κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου στη ΝΑ Ευρώπη.
Γενικότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αναδυόμενη καινοτομία θα συμβάλλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου καθιστώντας την αγορά της Ευρώπης ανταγωνιστική στην  αντίστοιχη ασιατική συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη δημιουργία και διατήρηση υψηλής ποιότητας θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.
Θέλω να επισημάνω ότι στόχος του Υπουργείου είναι η τόνωση και ο καλύτερος συντονισμός των επενδύσεων στη σιδηροδρομική έρευνα προετοιμάζοντας προτάσεις για την  πρώτη πρόσκληση που θα χρηματοδοτηθεί από το Shift2Rail.
Το SHIFT²RAIL είναι μια σημαντική προσπάθεια για τη διασύνδεση του ακαδημαϊκού χώρου της έρευνας στις μεταφορές, με το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, επιταχύνοντας την ενσωμάτωση νέων  τεχνολογιών σε καινοτόμα σιδηροδρομικά προϊόντα και υλοποιώντας ταυτόχρονα τους στόχους της Ευρωπαϊκής στρατηγικής 2020 και της ευρωπαϊκής πολιτικής των μεταφορών. Αποτελεί μια άνευ προηγουμένου κοινή προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων φορέων του σιδηρόδρομου στην Ευρώπη να επενδύσουν από κοινού στην έρευνα και την καινοτομία, προκειμένου να ενισχυθεί η ελκυστικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών για τους επιβάτες αλλά και τις επιχειρήσεις.
Για το σκοπό αυτό το SHIFT²RAIL επικεντρώνεται σε τρεις μεγάλες προκλήσεις:
1. Ενίσχυση της χωρητικότητας του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος, ώστε να αντιμετωπίσει αυξημένη επιβατική και εμπορευματική ζήτηση.
2. Αύξηση της αξιοπιστίας της επόμενης γενιάς προϊόντων και λύσεων για να προσελκύσουν επιβάτες και επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
3. Μείωση κόστους της σιδηροδρομικής μεταφοράς για τους χρήστες και της δημόσιας επιδότησης  για τον φορολογούμενο.
Οι φιλόδοξοι αυτοί στόχοι  προτεραιοποιούνται από  την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη Λευκή Βίβλο του 2011 για τις μεταφορές, επισφραγίζοντας την ολοκλήρωση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου.
Το Υπουργείο συμβάλλει στη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. Το αντίστοιχο τμήμα εργάστηκε συγκροτημένα προκειμένου η χώρα να συμμορφωθεί με την οδηγία 2012/34 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μέχρι το Μάρτιο του 2016.  Έτσι,  ενσωματώνονται στην εθνική μας νομοθεσία
α) Οι κανόνες που διέπουν τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και τις δραστηριότητες σιδηροδρομικών μεταφορών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, που οποίες είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν σε κράτος μέλος
β)τα κριτήρια που εφαρμόζονται για την έκδοση, την ανανέωση ή την τροποποίηση αδειών που προορίζονται για σιδηροδρομικές επιχειρήσεις οι οποίες είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην ελληνική επικράτεια
γ)οι αρχές και οι διαδικασίες που εφαρμόζονται για τον καθορισμό και την είσπραξη τελών σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς και την κατανομή της χωρητικότητας σιδηροδρομικής υποδομής.
Αγαπητές κυρίες και κύριοι σύνεδροι, πήραμε την πρωτοβουλία της διοργάνωσης και φιλοξενίας της ημερίδας για την παρουσίαση του πρώτου call του shift2rail, προκειμένου να επιτύχουμε τη  μεγαλύτερη δυνατή συνέργεια με τον ερευνητικό χώρο και τους επαγγελματίες του κλάδου ώστε να απαντήσουμε με αποτελεσματικότητα στις σημερινές προκλήσεις. Εύχομαι στην ημερίδα καλή επιτυχία και αναμένουμε τα αποτελέσματά της με μεγάλο ενδιαφέρον για να προχωρήσουμε με γρήγορα βήματα στην υλοποίηση της πολιτικής μας στις μεταφορές.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων