22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Ομιλίες
ATH.ENA CARD
image

Ομιλίες



27/11/2015

Ομιλία Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Π. Σγουρίδη, στην ημερίδα του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης

Κυρίες και Κύριοι,
Η Ελλάδα δεν έφτασε τυχαία εδώ.  Σίγουρα για την οικονομική κατάσταση της χώρας υπάρχουν πολλές αιτίες και πολλές ευθύνες σε πρόσωπα και όχι κατ’ ανάγκη μόνο πολιτικά.
Επίσης σε καμιά περίπτωση δε μπορώ να υποστηρίξω ότι για όλα φταίει ο Δημόσιος Τομέας ή για όλα φταίει ο Ιδιωτικός τομέας. Κάθε τομέας έχει τις στρεβλώσεις του.
Και αν θέλουμε να τις θεραπεύσουμε, πρέπει στην παρούσα δύσκολη συγκυρία, να αποφύγουμε τη δαιμονοποίηση και τις ιδεοληψίες.
Έκανα αυτή την μικρή, γενικόλογη εισαγωγή για να τονίσω την ανάγκη κοινής λογικής και αμοιβαίας κατανόησης για ότι νέο πρέπει να κτίσουμε.
Κυρίες και Κύριοι. Σίγουρα οι δημόσιες συγκοινωνίες δημιούργησαν με το πέρασμα του χρόνου ένα θετικό ισοζύγιο στις επιβατικές μεταφορές. Όμως τίποτε δε μένει στατικό, «τα πάντα ρει και ουδέν μένει», τα πάντα εξελίσσονται, είτε νομοτελειακά, είτε λόγω συμβατικών μας υποχρεώσεων με την ΕΕ.
Και τι εννοώ με αυτό; Εννοώ ότι, με την υιοθέτηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007, υποχρεωτικά κάθε χώρα οφείλει να οργανώσει τις υπηρεσίες  δημόσιων επιβατικών μεταφορών, βάση δυο αρχών:
•    τις ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατηγού κοινού
•    την ελεύθερη επιλογή των φορέων εκτέλεσης επιβατηγού έργου
Η ελεύθερη επιλογή δε σημαίνει αναγκαστικά δημοπρασία. Ο Κανονισμός προβλέπει και ανάθεση. Αλλά είναι υποχρεωτική η σύναψη σύμβασης της Δημόσιας Αρχής και του Παρόχου Έργου, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρωπαϊκής έννομης τάξης.
Αν δε το πράξουμε, θα οδηγηθούμε εναγόμενοι στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Ήδη της χώρας γενικά της έχουν καταλογισθεί πολλά δις πρόστιμα.
Ειδικότερα, το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης αναγνωρίζει το έργο και τις προσπάθειες που γίνονται. Σαφώς όμως πρέπει να οργανωθεί καλύτερα, σύμφωνα με τα πρότυπα των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών Φορέων Δημόσιων Επιβατηγών Μεταφορών .
Συνεπώς, πρέπει να χαραχθούν καινοτόμες πολιτικές  προς όφελος της αστικής κινητικότητας, της προστασίας-βέλτιστης διαχείρισης του περιβάλλοντος, και της εξοικονόμησης πόρων.
Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν συνδυαστικές μεταφορές, μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, μονοδρομήσεις, λεωφορειόδρομοι απλοί η και ταχείας κυκλοφορίας, τηλεματική τεχνολογία οχημάτων και σήμανσης, καύσιμα φιλικότερα προς το περιβάλλον και ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα επιφέρει κοινωνική δικαιοσύνη.
Σίγουρα αξιοποιούμε την εμπειρία της ΣΑΣΘ. Έχει επιτελέσει έργο όπως: το 1ο σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην Ελλάδα, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα με επιτυχία, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά φόρα κλπ.
Στόχος του Υπουργείου είναι να οδηγηθούμε σε έναν ενιαίο Μητροπολιτικό φορέα  για τις επιβατικές μεταφορές στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Δηλαδή μια ενιαία αρχή περίπου σαν το μοντέλο του ΟΑΣΑ.
Φυσικά γι’ αυτό θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που θα τύχει διαβούλευσης. 
Κλείνοντας, επειδή το ενδιαφέρον στη Θεσσαλονίκη έχει να κάνει και με τα μεγάλα έργα, επιγραμματικά σας αναφέρω:
-για το Μετρό, παραλάβαμε σταματημένα εργοτάξια, προσφυγές της αναδόχου εταιρείας στα διοικητικά δικαστήρια, 710 εκ ευρώ σε εκτελεσθέν έργο 330 εκ. ευρώ.

Έγινε διαπραγμάτευση παρουσία αναδόχου και προσέγγιση:
  •  στην οικονομική διαφορά
  •  στο χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης 
  •   στους εργαζόμενους στα εργοτάξια ώστε να έχουν ίδιο εργασιακό καθεστώς
Επίσης, για το σταθμό Βενιζέλου, μετατίθεται η κατασκευή προς το τέλος μετα την απόφαση του ΚΑΣ να μείνουν τα ευρήματα των ανασκαφών εντός, ίσως με  μικρή μετατόπιση του σταθμού.

-για το Αεροδρόμιο:  παραλάβαμε μια ιστορία (εκκρεμούσα)  δεκαπενταετίας
Επανεκκινούν οι εργασίες:
  • για τον καθαρισμό του δεύτερου αεροδιαδρόμου από νάρκες
  • λύθηκαν τα χρηματοδοτικά προβλήματα και προσφάτως δόθηκαν από την ΥΠΑ 10 εκ. Ευρώ
  •  λύθηκε το θέμα του φωτισμού από την Philips ώστε να υπάρχει ενιαίο σύστημα με τον πρώτο αεροδιάδρομο
-για το Λιμάνι:
  •  καθαρίζουμε το στρατόπεδο Γκόνου από νάρκες και βλήματα του Β παγκοσμίου πολέμου ώστε να δεχθεί το εμπορευματικό κέντρο μια και προορίζουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως τη δεύτερη εμπορευματική πύλη της χώρας.
Πιστεύουμε πως η Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει το ρόλο που της ανήκει
Σας ευχαριστώ πολύ
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων