22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Ομιλίες
ATH.ENA CARD
image

Ομιλίες



12/08/2015

Ομιλία του Πρωθυπουργού στο ΥΠΟΜΕΔΙ

Κυρίες και Κύριοι,
Η σημερινή  μου παρουσία στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αν και προγραμματισμένη από καιρό, το έφερε η μοίρα να συμπίπτει με την ολοκλήρωση μιας σκληρής, επίπονης διαδικασίας διαπραγμάτευσης.
Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες, που είχαμε όλο αυτό το διάστημα, παρά τα εμπόδια και τις τρικλοποδιές που ορισμένοι επιχειρούν ακόμα και στο και πέντε, να βάλουν στο δρόμο μας, παραμένω αισιόδοξος ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε στη Συμφωνία και στη δανειακή στήριξη από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό που θα δώσει ένα οριστικό τέλος στην οικονομική αβεβαιότητα.
Και πιστεύω, πλέον πια, κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί, ότι όλες οι προθέσεις έχουν γίνει φανερές -και αναφέρομαι στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Ούτε οι αδυναμίες της Ευρώπης μπορούν να κρυφτούν, αλλά ούτε και οι προθέσεις των εμπλεκόμενων δυνάμεων σε αυτή τη διαδικασία. Πιστεύω ότι όσοι έχουν τελικά κρυφό πόθο, κρυφό σχέδιο να αναδιατάξουν την ευρωζώνη παίρνοντας αφορμή από την Ελλάδα, δεν θα το καταφέρουν. Η Ελλάδα δεν θα τους δώσει αφορμή και σε τελική ανάλυση θα διαψευστούν.
Διότι το ευρωπαϊκό εγχείρημα είναι ένα εγχείρημα που πρώτα από όλα αφορά τους λαούς όλης της Ευρώπης και τη δυνατότητα τους να ζουν σε καθεστώς κοινωνικής δικαιοσύνης και ευημερίας. Αυτό που είδαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, ως μια σύγκρουση της Ελλάδας και της ελληνικής κυβέρνησης για να διεκδικήσει το δίκαιο του ελληνικού λαού, στην πραγματικότητα κρύβει από πίσω μια πολύ βαθιά τομή, ιδεολογική και πολιτική, μέσα στην Ευρώπη. Την σύγκρουση μιας συντηρητικής αντίληψης για το μέλλον της Ευρώπης με μια προοδευτική αντίληψη, που θέλει την Ευρώπη των λαών, απέναντι στην Ευρώπη συγκεκριμένων συμφερόντων, στην Ευρώπη που θα κινείται με μοναδικό γνώμονα μια νεοφιλελεύθερη λογική και αντίληψη.
 Πιστεύω ότι θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες και από εκεί και πέρα θα είναι στο χέρι μας να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις μιας μακράς διαδικασίας, αλλά διαδικασίας ανάκαμψης, ανάταξης και ανοικοδόμησης της χώρας. Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις εξόδου από τη κρίση, αλλάζοντας όμως κι εμείς.
Δίνοντας τούτη τη φορά τη σκληρή μάχη όχι εκτός, αλλά εντός.
Δίνοντας τη μάχη και ανατρέποντας όλα όσα έφεραν τη χώρα στη σημερινή κατάσταση.
Δίνοντας τη μάχη ενάντια στην εκτεταμένη διαφθορά, τη φοροδιαφυγή, τις πελατειακές σχέσεις, τα δίκτυα της διαπλοκής.
Διότι αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν τη χώρα μας στο σημείο να χτυπηθεί τόσο σκληρά από την παγκόσμια και την ευρωπαϊκή οικονομική κρίση.
Όλες αυτές οι παθογένειες, οι χρόνιες δυσλειτουργίες, όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια ευρωπαϊκών προγραμμάτων διάσωσης στη χώρα μας,  τουναντίον, διευρύνθηκαν.
Τα δίκτυα της διαφθοράς επεκτάθηκαν, η φοροδιαφυγή διευρύνθηκε, τα βάρη της κρίσης φορτώθηκαν σχεδόν εξολοκλήρου στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.
Η δική μας πολιτική κατεύθυνση είναι να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση, σταδιακά, με σχέδιο και με καθημερινούς αγώνες, με δεδομένους τους δυσμενείς ευρωπαϊκούς συσχετισμούς. Δεν μπορούμε να τους αγνοήσουμε.
Και νομίζω ότι έχουμε τη δυνατότητα να τα καταφέρουμε.
Σήμερα δείχνουμε, ότι παρά τις δυσκολίες, εμείς δεν παρεκκλίνουμε από τον στρατηγικό μας προσανατολισμό, από τη βασική μας υπόσχεση που ήταν να αντιμετωπίσουμε τις δυσμενείς συνθήκες, αλλά και να δώσουμε προοπτική διεύρυνσης του δημόσιου συμφέροντος σε κάθε τομέα.
Θα ήθελα να τονίσω, ότι οι αλλαγές στις δύο παραχωρήσεις που παρουσιάστηκαν προηγουμένως από τον Υπουργό Υποδομών, έγιναν - και οι διαπραγματεύσεις αλλά και η συμφωνία αυτή – έγιναν σε συνθήκες εγκλωβισμού του ελληνικού δημοσίου από τις υπάρχουσες συμβάσεις.
Πέντε συμβάσεις αυτοκινητοδρόμων που αρχικά προέβλεπαν ότι σε έξι μήνες θα είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μεταφορές δημόσιων δικτύων, τα σημεία διασταύρωσης του σιδηροδρομικού με το οδικό δίκτυο.
Όροι που εξέθεταν το δημόσιο εξ΄αρχής, που έκαναν αδύνατη πρακτικά την τήρηση των υποχρεώσεων του και που το μετέτρεπαν σε κάτι το απολύτως ευάλωτο, σε ρήτρες, παρατάσεις, εκβιασμούς ιδιωτών και συμφερόντων.
Οι τέσσερις από τις πέντε συμβάσεις, αναθεωρήθηκαν, πριν από ενάμιση χρόνο. Σήμερα, έπειτα από δέκα χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υποχρεώσεις του δημοσίου.
Και εδώ γεννάται το εύλογο ερώτημα :
Αλήθεια όλοι οι προηγούμενοι Υπουργοί, δεν το είχαν προβλέψει αυτό, ακόμα και πριν από ενάμιση χρόνο δεν είχαν προβλέψει ότι είναι αδύνατο αυτές οι υποχρεώσεις να εκπληρωθούν? 
Δεν γνώριζαν ότι φέτος τον Δεκέμβριο του 2015, που προβλέπεται η ολοκλήρωση των έργων, όχι μόνο δεν θα είχαν ολοκληρωθεί τα έργα, αλλά ότι το ελληνικό Δημόσιο δεν θα έχει εκπληρώσει τις δικές του υποχρεώσεις?
Οι αναθεωρήσεις δεν προέβλεψαν τις κοινωνικές ανάγκες, την οικονομική κατάσταση των πολιτών, τα προβλήματα που δημιουργούνται στις τοπικές κοινωνίες.
Μείωσαν το φυσικό αντικείμενο των έργων, διασφάλισαν τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους, αλλά συνέχισαν την ομηρία του ελληνικού δημοσίου και του ελληνικού λαού.
Για αυτό και οι όποιες αλλαγές σε αυτές τις συμβάσεις, είναι αλλαγές δύσκολες, που οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τις συνέπειες από την παύση των έργων, τις πιθανές ρήτρες και το πρόσθετο κόστος του ελληνικού δημοσίου, το οικονομικό κόστος και τις ευθύνες της ασφάλειας των πολιτών από την μη ολοκλήρωση των έργων.
Για αυτό και η δική μας πολιτική για τις παραχωρήσεις και τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι απολύτως διαφορετική από την πολιτική στρατηγική αντίληψη που υπήρχε όλο το προηγούμενο διάστημα. Και θα την δείτε σύντομα να υλοποιείται σε νέα έργα, που παρά τις δυσμενείς συνθήκες είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε, όπως του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου.
Η δική μας πολιτική βασίζεται στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος, στο σεβασμό των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών, στα ανταποδοτικά οφέλη προς τους πολίτες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, κυρίως όμως βασίζεται στη λογική της διαφάνειας σε όλα, στα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία, στις διαδικασίες, στους εμπλεκόμενους.
Και είναι στο δικό μας χέρι, εξαρτάται από τη δική μας δουλειά, να υλοποιήσουμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δημοσίων υποδομών που θα είναι ικανό να βοηθήσει από την έξοδο από την κρίση και την ύφεση, που θα αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας, που θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα των εσόδων των ασφαλιστικών Ταμείων.
Όπως γνωρίζετε, για κάθε 100€ δαπάνης για δημόσιες υποδομές, πάνω από 55€ εισρέουν στα δημόσια ταμεία.
Για κάθε 100€ δημοσίων υποδομών, από τη χρηματοδότηση των 35δις € που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όσων πρόσθετα μπορούμε να διασφαλίσουμε από συνεργασίες Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και ακόμα και από την αξιοποίηση και όχι την εκποίηση, μάλιστα σε χαμηλές τιμές της Δημόσιας Περιουσίας, θα εισρέουν 55€, στα Δημόσια Ταμεία που θα λειτουργήσουν αντίρροπα  στα δύσκολα μέτρα που περιέχονται στη Συμφωνία.
Για να κερδίσουμε αυτό το μεγάλο στοίχημα, το στοίχημα της επιστροφής στην ανάπτυξη, που είναι το μόνος τρόπος να αντιμετωπίσουμε την οικονομική και κοινωνική κρίση πρέπει να κινηθούμε ταυτόχρονα σε τρείς άξονες:
1ος άξονας: Η δημιουργία δομών στρατηγικού σχεδιασμού και δημοσίων υποδομών. Σχεδιασμού που δεν θα υλοποιεί έργα για τα έργα, αλλά θα υπηρετεί ένα στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση, θέλω να σας ενημερώσω ότι συστάθηκε, πριν λίγες ημέρες, Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής για τις Επενδύσεις στη χώρα μας, με τη συμμετοχή 5 Υπουργών.
Στην ίδια κατεύθυνση στο Νομοσχέδιο που θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση, μέχρι το τέλος της εβδομάδας και το οποίο θα σας παρουσιάσω αναλυτικά, προβλέπεται η δημιουργία στο Υπουργείο Υποδομών νέας Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημοσίων Υποδομών.
Διεύθυνση που για δεκαετίες λείπει, με αποτέλεσμα η χώρα μας να μην διαθέτει το δικό της σχεδιασμό, ο οποίος να υπηρετεί τις παραγωγικές και κοινωνικές ανάγκες της, δυστυχώς η ασκούμενη έως σήμερα πολιτική δεν  ακολουθεί ένα συντεταγμένο σχεδιασμό, ενδεχομένως να ακολουθεί σχεδιασμό άλλων. Τον σχεδιασμό συγκεκριμένων συμφερόντων
Αρκεί κάποιος να δει το παράδειγμα της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που χωρίς καμία αμφιβολία, είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που συνδέει την Δυτική Ελλάδα με την Ηπειρωτική και την Μακεδονία και τη Θράκη. Ένας άξονας εξαιρετικά σημαντικός που συνδέει δύο πυλώνες εισόδου της χώρας μας, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μέχρι τον Έβρο, την Αλεξανδρούπολη. Εντούτοις πρόκειται για έναν δρόμο κλειστό, χωρίς διασυνδέσεις με τα λιμάνια, με τις τουριστικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, με τις βιομηχανικές περιοχές αποκομμένες από το έργο,. 
Το μεγάλο ζήτημα, λοιπόν, και στα χρόνια των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, ήταν ότι στη χώρα μας ποτέ δεν υλοποιούνταν έργα χρήσιμα για τον ελληνικό λαό, αλλά έργα ώριμα για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.
Δεν υπάρχει δυστυχώς και δεν υπήρξε ποτέ ιεράρχηση έργων, προτεραιότητες αναγκών, σχέδιο παραγωγικής δομής.
Νομίζω ότι αν θέλει κανείς να αλλάξει τα πράγματα πρέπει να ξεκινήσει από το μηδέν, από τη βάση, από το σχεδιασμό. Αυτή η έλλειψη σχεδιασμού στα χρόνια της ανάπτυξης ήταν που οδήγησε τη χώρα στο να μην επωφεληθεί ουσιαστικά από αυτή την ανάπτυξη, να μην δημιουργηθούν υποδομές που τώρα στα χρόνια της κρίσης θα ήταν εξαιρετικά σημαντικές και χρήσιμες. Αντιθέτως τώρα στα χρόνια της κρίσης πρέπει να ξεκινήσουμε σχεδιάζοντας και ως μηχανικοί έχουμε επίγνωση ότι αν δεν είναι καλά τα σχέδια, το οικοδόμημα δεν θα είναι στέρεο.
 2ος άξονας: οι αναγκαίες θεσμικές και διαδικαστικές αλλαγές και η επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων δημοσίων υποδομών.
Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με το σημερινό πλαίσιο παραγωγής έργων – και αυτή είναι μια σκληρή πραγματικότητα πρέπει να τη δούμε κατάματα - για ένα έργο οδοποιίας απαιτούνται 9 χρόνια από τη στιγμή απόφασης υλοποίησης μέχρι την δημοπράτησή του, για ένα περιβαλλοντικό έργο (δίκτυα αποχέτευσης, μονάδες επεξεργασίας, βιολογικοί σταθμοί κλπ) απαιτούνται 7 χρόνια, από τη στιγμή απόφασης υλοποίησης μέχρι τη δημοπράτηση, για την αδειοδότηση μιας βιομηχανίας 6 έως 7 χρόνια.
Και στους παραπάνω χρόνους δεν περιλαμβάνονται οι χρόνοι τυχόν ενστάσεων ή και δικαστικών εμπλοκών.
Προφανώς μ’ αυτές τις διαδικασίες δεν μπορούμε να περάσουμε σε μια άλλη εποχή και να αντιμετωπίσουμε την κρίση.
Θέλω να τονίσω όμως ότι αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κινηθούμε στη λογική των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Απλοποίηση των διαδικασιών δεν σημαίνει για μας κατάργηση του δημόσιου ελέγχου, το αντίθετο.
Διότι οι πολύπλοκες και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, η σκόπιμη γραφειοκρατία αποτελούν στην πραγματικότητα μια τεχνολογία επέκτασης και συγκάλυψης των δικτύων της διαφθοράς, καθώς κανείς δεν ξέρει ποιος είναι ο αρμόδιος, κανείς δεν ξέρει ποιος φέρει την ευθύνη και όλα χάνονται μέσα στον κυκεώνα των επικαλύψεων και αλλεπάλληλων δήθεν ελέγχων.
Ο στόχος μας λοιπόν δεν είναι απλά να εξασφαλίσουμε ένα σύστημα fast track για λίγες μόνο επενδύσεις,
Αλλά να υλοποιήσουμε ένα σύστημα αποτελεσματικό, διαφανές, χωρίς άσκοπες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις για όλους.
Σ’ αυτήν την κατεύθυνση με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών που καταθέτουμε προχωράμε άμεσα:
Α) στην υλοποίηση ενός Κεντρικού συστήματος αδειοδοτήσεων:
Σήμερα στην διαδικασία αδειοδοτήσεων εμπλέκονται περίπου 45 δημόσιοι Φορείς που γνωμοδοτούν και αδειοδοτούν διαδοχικά ένα έργο δημόσιο ή ιδιωτικό. Αυτό είναι μια τρέλα. Δεν πιστεύω ότι καμιά που θέλει να έχει μια προοπτική αναπτυξιακή και θέλει να λέγεται σοβαρή χώρα μπορεί να διατηρεί ένα τέτοιο σύστημα.
Το νέο σύστημα για την προώθηση υλοποίηση των αδειοδοτήσεων θα έχει ακτινωτή διάρθρωση, θα προβλέπει ταυτόχρονους ελέγχους και θα αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και τη συμβατότητα με βάσεις δεδομένων, χαρτών και αεροφωτογραφιών. Διότι οι νέες τεχνολογίες μας δίνουν τη δυνατότητα σήμερα ταυτοποίησης και ελέγχου σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα, αρκεί να τις αξιοποιήσουμε.
Β) Προχωράμε άμεσα στη δημιουργία Προδιαγραφών Λειτουργίας και Διαβάθμισης Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Τεχνικού Αντικειμένου:
Σε όλες τις δημόσιες Υπηρεσίες, όλων των επιπέδων, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως τα Υπουργεία με τεχνικό αντικείμενο, θα καθορισθούν οι ελάχιστες προδιαγραφές για την στελέχωση σε επιστημονικό δυναμικό και στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.
Διότι η λειτουργία δημόσιων Υπηρεσιών με ελλιπή στελέχωση και ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή γεννά αδιαφάνεια και στρεβλώσεις σε όλα τα επίπεδα και σε όλους τους τομείς του κράτους.
Οι δημόσιες και οι αυτοδιοικητικές Υπηρεσίες πρέπει να έχουν συγκεκριμένα κριτήρια λειτουργίας και διαβάθμισης για τα έργα που μπορούν να επιβλέψουν και να παρακολουθήσουν.
 
Γ) Προχωρούμε στην αλλαγή του συστήματος Δημοπράτησης Μελέτης – Κατασκευής:
Το σύστημα δημοπράτησης μελέτης – κατασκευής είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιήθηκε στρεβλά, νοθεύοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Είναι, όμως, ένα σύστημα που δίνει γρήγορα αποτελέσματα και, αν λειτουργήσει με διαφάνεια, θα πετύχουμε υψηλές απορροφήσεις.
Αλλάζουμε λοιπόν τους όρους και τις διαδικασίες, ώστε να διασφαλίσουμε τη διαφάνεια και την ορθή κρίση.
Οι επιτροπές θα ορίζονται από ηλεκτρονική κλήρωση με στελέχη του δημόσιου τομέα και εκτός της Υπηρεσίας που υλοποιεί τον διαγωνισμό.
Επίσης, αλλάζουν τα στάδια και οι συντελεστές βαρύτητας, για να υπάρχουν αντικειμενικοί όροι στη διαγωνιστική διαδικασία.
 
Δ) Προχωρούμε στην υποχρεωτική σύνταξη μελέτης εφαρμογής, σύνταξης πραγματικών προϋπολογισμών για όλα τα έργα (ποσότητες υλικών και τεχνικών εργασιών, ημερομισθίων, τεχνικού προσωπικού, αμοιβών Μηχανικών, τελών και εισφορών, κλπ), πρωτοκόλλων τελικής παράδοσης και φακέλου συντήρησης και λειτουργίας:
Σε όλα τα έργα του ιδιωτικού τομέα αλλά και σε αρκετά του δημοσίου δεν προβλέπεται από τις διαδικασίες που ακολουθούνται σήμερα η εκπόνηση όλων των κατηγοριών μελετών και μελετών εφαρμογής.
Το γεγονός αυτό οδηγεί σε έργα μεγάλων καθυστερήσεων και τεράστιων αποζημιώσεων σε βάρος του ελληνικού δημοσίου που σε τελική ανάλυση πλήττει το δημόσιο συμφέρον αλλά και δυσχεράνει τη δυνατότητα των επενδυτών να επενδύσουν στη χώρα.
 
Ε) Τον ίδιο στόχο και ταυτόχρονα δράσεις εξωστρέφειας σκοπεύουμε να υπηρετήσουμε με τη δημιουργία ενός διεθνούς Φορέα διαιτησιών:
Ένας αξιόπιστος Φορέας διαιτησιών, με στόχευση και σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, δεν θα επιλύσει μόνο τη σημερινή στρεβλή κατάσταση των διαιτησιών αλλά θα δημιουργήσει απασχόληση και εξωστρέφεια στο ελληνικό επιστημονικό δυναμικό του τεχνικού κατασκευαστικού τομέα.
Από την ενημέρωση που έλαβα, το Υπουργείο και οι εποπτευόμενοι φορείς είναι έτοιμοι για την υλοποίηση ενός μεγάλου αριθμού έργων και μελετών δημόσιων υποδομών. Αναφέρθηκα πριν στο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, υπάρχουν οι διαγωνισμοί του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ο Ε65, το Θριάσειο, οι επεκτάσεις του προαστιακού προς τα λιμάνια της Αττικής, το Λαύριο και την Ραφήνα, ο Δυτικός προαστιακός της Θεσ/νικης, τα σιδηροδρομικά έργα για την ολοκλήρωση της γραμμής Πάτρα- Αθήνα- Θεσ/νικη, οι κάθετες συνδέσεις και η επιτάχυνση των διευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων, η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα- Βόλος, οι επεκτάσεις του μετρό και άλλα πολλά.
 
Ο 3ος άξονας της πολιτικής μας εστιάζει στις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές και την υλοποίηση δράσεων διαφάνειας, αξιοκρατίας, ισονομίας, και υπεράσπισης σε τελική ανάλυση του δημόσιου συμφέροντος.
Γνωρίζετε όλοι, ότι ο χώρος των δημόσιων έργων, ιδίως στα χρόνια της μεγάλης ανάπτυξης και πριν τους ολυμπιακούς αγώνες, αποτέλεσε έναν ιδιαίτερα γκρίζο χώρο στις σχέσεις του πολιτικού συστήματος με τον οικονομικό κόσμο της χώρας μας.
Έναν χώρο που ευθύνεται για πλήθος στρεβλώσεων και αδιαφανειών στο σύνολο της οικονομικής, πολιτικής αλλά θα προσέθετα εγώ και της διαμόρφωσης του «μιντιακού πλέγματος» στην χώρα μας.
Αποτελεί λοιπόν πολιτική δέσμευση, που έχουμε ήδη ξεκινήσει να υλοποιούμε, η εξυγίανση αυτού του χώρου, η θέσπιση αξιόπιστης νομοθεσίας, ενιαίων κανόνων, διαφανών διαδικασιών, σύγχρονων συστημάτων και μηχανισμών ελέγχου, που θα καταπολεμούν την γραφειοκρατία, θα σέβονται και το τελευταίο ευρώ του Έλληνα πολίτη και δεν θα επιτρέπουν τις υπερκοστολογήσεις, την φοροδιαφυγή, τη διαφυγή ασφαλιστικών πόρων, επιτρέψτε μου την έκφραση, το αλισβερίσι μεταξύ δημοσίων Υπηρεσιών και ιδιωτικών εταιρειών, με δυο λόγια δεν θα επιτρέπουν την διαιώνιση του συστήματος της διαπλοκής, που ζήσαμε στην χώρα μας τα τελευταία 20 χρόνια.
Πιστεύω ότι έχουμε δημόσιους υπαλλήλους, διαμάντια, που υπηρετούν για ελάχιστα χρήματα το δημόσιο συμφέρον.
Δεν θα επιτρέψουμε από εδώ και στο εξής σε κάποιους λίγους να τους αμαυρώνουν.
Και από εδώ και στο εξής οι ποινές θα είναι εξαιρετικά αυστηρές σε όσους διαπιστώνεται ότι ενέχονται σε περιπτώσεις διαφθοράς και διαπλοκής.
Επίσης πιστεύω ότι έχουμε και ιδιωτικές εταιρείες υγιείς, κατασκευαστικές εταιρείες, παραγωγικές, που θέλουν να ασκούν τις δραστηριότητες τους με αξιοπρέπεια και διαφάνεια. Δεν θα ανεχτούμε τη συνέχεια των στρεβλώσεων του χθες στον κατασκευαστικό κλάδο.
Με αυτό το σκεπτικό στο Σχέδιο Νόμου προβλέπονται 8 παρεμβάσεις θα τις πω επιγραμματικά, με τίτλους, φαντάζομαι ότι ο υπουργός θα έχει την ευκαιρία να παραθέσει ειδική συνέντευξη τύπου και να απαντήσει και στις ερωτήσεις σας αύριο ή μεθαύριο, με αυτό το σχέδιο νόμου, λοιπόν, προβλέπεται:
1. Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων
2. Ηλεκτρονικό Σύστημα Λειτουργίας και Συντήρησης Δημόσιων και Ιδιωτικών Έργων
3. Σύστημα Παρακολούθησης του Κόστους, των Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων και Παροχής Υπηρεσιών - Ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο και Σύστημα Σύνταξης Τεχνικών Προδιαγραφών
4. Σε ότι αφορά την σύνταξη προϋπολογισμών του κάθε έργου:         
Καταργούνται οι 13 διαφορετικοί τρόποι προϋπολογισμού ενός έργου (δημοσίου ή ιδιωτικού) και θεσπίζεται ένας, με τη νέα νομοθεσία.
Με αυτό τον τρόπο εξορθολογήσουμε με τους διαφορετικούς ανά Υπηρεσία προϋπολογισμούς που γεννούν φοροδιαφυγή, μαύρη εργασία και διαφυγή ασφαλιστικών πόρων. 
5. Προωθούμε σύστημα ενιαίων ηλεκτρονικών μητρώων συντελεστών παραγωγής τεχνικών έργων
6. Προχωρούμε στην δημιουργία κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος συλλογής τυπικών στοιχείων, εγγυοδοσίας και πιστοληπτικής ικανότητας για την 1η φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών
7. Προχωρούμε στη Δημιουργία προτύπων προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης ανά κατηγορία έργου, κανονισμών συντήρησης και λειτουργίας και πρότυπων προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης παραχωρήσεων και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που θα περιλαμβάνει κοινωνικούς δείκτες για τα αντισταθμίσματα χρήσης και λειτουργίας
8. Προχωρούμε στη Δημιουργία διαδικασιών και σωμάτων ελεγκτών ποιότητας, επι μετρητών και ελέγχου των εταιρειών πιστοποίησης
 
Φίλες και φίλοι, αντιλαμβάνομαι ότι πολλά από αυτά ενδεχομένως όχι σε εσάς τους δημοσιογράφους που γνωρίζετε πολύ καλά το Υπουργείο Υποδομών, αλλά στους απλούς πολίτες να ακούγονται ιδιαιτέρως τεχνικά και ιδιαιτέρως λεπτομερειακά.
Αυτό που όμως πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι και οι λεπτομέρειες έχουν την αξία τους γιατί πολλές φορές ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.
Αυτές τις λεπτομέρειες χρόνια τώρα εκμεταλλεύεται καθημερινά το σύστημα οικονομικής εξουσίας της χώρας για να αναπαράγεται και να διευρύνεται.
Σε αυτές τις λεπτομέρειες θα κριθεί όμως και ο δικός μας αγώνας να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Γι αυτό χρειάζεται σκληρή δουλειά, μελέτη, αφοσίωση, σχέδιο, χρειάζεται πρωτίστως πολιτική βούληση , χρειάζονται όμως και ειδικές ικανότητες, τεχνογνωσία.
Αυτή η κυβέρνηση πιστεύω, ότι αν μη τι άλλο διαθέτει ισχυρή πολιτική βούληση , υπομονή, διάθεση για σκληρή δουλειά, μελέτη και αφοσίωση και είμαι βέβαιος ότι η στελέχωση και με τους ικανούς ανθρώπους των υπηρεσιών μας, με στελέχη τα οποία έχουν την τεχνογνωσία αλλά και την εντιμότητα μπορεί να φέρει αποτελέσματα.
 
Όχι με μεγάλα λόγια και με φαντασιώσεις απόδρασης από την πραγματικότητα και τους πραγματικούς δύσκολους συσχετισμούς αλλά με αποφασιστικότητα και με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, πιστεύω ότι θα καταφέρουμε το επόμενο διάστημα να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να βγούμε από την κρίση, αναπτύσσοντας τις παραγωγικές μας ικανότητες, και ταυτόχρονα μειώνοντας τα βάρη των συμφωνιών, τα βάρη που έχουν σαφέστατη κοινωνική επίδραση με στόχο να συντάξουμε ένα νέο κώδικα αξιών, που ζητά η Ελληνική Κοινωνία, και που μέχρι τώρα αρνούνταν οι πολιτικές δυνάμεις της συντήρησης και των συμφερόντων να συντάξουν.
 
Φίλες και φίλοι, σήμερα νομίζω έχει γίνει σαφές ότι μέσα σε δυσμενείς συνθήκες προσπαθούμε, και έχουμε ήδη αρχίσει να θέτουμε τα θεμέλια για μια νέα Ελλάδα
 
·                της διαφάνειας,
·                της αξιοκρατίας,
·                της δικαιοσύνης,
·                της δίκαιης κατανομής των βαρών
·                της αναδιανομής του πλούτου.
 
          Με σχέδιο και με αποφασιστικότητα, με μεθοδικότητα και υπομονή, σαν καλοί μηχανικοί, θα προχωρήσουμε και σύντομα θα περάσουμε από τη φάση της θεμελίωσης και στη φάση της ανοικοδόμησης.
 
Σας ευχαριστώ πολύ
 
 

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων