22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



14/05/2019

Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων»

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Αξιότιμοι και αγαπητοί κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με ιδιαίτερη ικανοποίηση συζητούμε στην Ολομέλεια προς κύρωση το νομοσχέδιο Μελέτη - Κατασκευή - Χρηματοδότηση - Λειτουργία - Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων στο Καστέλι, στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας και άλλες διατάξεις. Παρακαλώ να μπει το «και άλλες διατάξεις». Είναι ένα μεγάλο έργο υποδομής που συγκεντρώνει την ευρεία αποδοχή από το Κοινοβούλιο. Μας δίνεται, όμως, την ευκαιρία να γίνει μια συζήτηση σε κρίσιμα θέματα, κρίσιμες πτυχές τόσο ευρωπαϊκών πολιτικών όσο και εθνικών επιλογών και πολιτικών και του θεσμικού μας πλαισίου.
Ο πρώτος τομέας σχετίζεται με τις ευρωπαϊκές πολιτικές - μιας και βρισκόμαστε λίγο πριν τις ευρωεκλογές- και τις συνέπειες που είχαν σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας. Όπως γνωρίζετε, οι δυνάμεις και οι πολιτικές που επικράτησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν οι συντηρητικές και νεοφιλελεύθερες δυνάμεις. Δυστυχώς, δεν τις υπερασπίστηκαν και δεν τις προώθησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση κόμματα, όπως το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας μόνο, αλλά εν μέρει και κόμματα της σοσιαλδημοκρατίας, που είχαν μια δεξιά, αν θέλετε, απόκλιση τις τελευταίες δεκαετίες.
Τα κόμματα αυτά, λοιπόν, επέβαλαν αυτές τις πολιτικές, αποδόμησαν τον ευρωπαϊκό παραγωγικό ιστό, έφεραν μια πρωτόγνωρη κρίση και στον Νότο και στην Ευρώπη και γι’ αυτά τα θέματα - ακούσατε τη συζήτηση και στις Επιτροπές και σήμερα στην Ολομέλεια - όχι μόνο δεν αναφέρουν τίποτα, αλλά συνήθως προσπαθούν να περάσουν επιμέρους θέματα στη συζήτηση ως μια δήθεν μεταρρυθμιστική πολιτική.
Να δούμε, λοιπόν, αυτά τα θέματα. Γνωρίζετε όλοι το δογματισμό της οριζόντιας απαγόρευσης των κρατικών ενισχύσεων για όλους τους τομείς, για όλες τις δραστηριότητες και ταυτόχρονα πολιτικές μεταφοράς κρίσιμων στρατηγικών υποδομών από τον δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα. Λέγεται εύσχημα, αλλά δεν είναι ο ιδιωτικός τομέας. Είναι το ευρωπαϊκό κυρίαρχο τραπεζικό σύστημα.
Τι, λοιπόν, απέδωσε αυτή τη πολιτική του νεοφιλελευθερισμού όλα αυτά τα χρόνια και των δυνάμεων που στον στήριξαν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και τι συνέπειες υπάρχουν στη χώρα μας και σε όλη την Ευρώπη; Να το δούμε με ευκαιρία τη Σύμβαση που σήμερα ψηφίζουμε.
Η πρώτη διαπίστωση και αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής για τις αερομεταφορές είναι ότι τα κεντρικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όχι μόνο δεν αναβαθμίστηκαν και δεν διατήρησαν τον ρόλο τους, αλλά κατάφεραν να κάνουν μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης το Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, παρακάμπτοντας όλη την Ευρώπη.
Εδώ πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια, γιατί ακούμε όλο τον τελευταίο καιρό κριτική για την Συμφωνία των Πρεσπών. Και θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στη Νέα Δημοκρατία που κατάφερε μαζί με το Λαϊκό Κόμμα και τους δογματισμούς της να κάνει πρώτο αεροδρόμιο της Ευρώπης το Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, μιας κι έχουν μια έπαρση στα εθνικά θέματα.
Το ίδιο συνέβη στις αεροπορικές εταιρείες. Η πλειοψηφία των εθνικών ευρωπαϊκών αερομεταφορέων είτε έκλεισαν είτε ιδιωτικοποιήθηκαν. Έμειναν δυόμισι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες δεν μπορούν, επίσης, να ανταγωνιστούν εταιρείες τρίτων χωρών. Σαν συνέπεια, οι Βρυξέλλες αποφάσισαν να προχωρήσουν σε ελέγχους και κυρώσεις αεροπορικών εταιρειών τρίτων χωρών, που πιθανά να λαμβάνουν κρατικές ενισχύσεις. Αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα.
Αλλά δεν θίγονται αυτές οι πολιτικές, γιατί στη δική μας χώρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπήρξαν απλά καταστροφικές. Θυμάστε την Ολυμπιακή Εταιρεία. Αφού τη φόρτωσε ο παλαιοκομματισμός και η Νέα Δημοκρατία με ό,τι είχε και δεν είχε, καμαρώνει σήμερα γιατί την πούλησε με μηδέν ευρώ. Δεν βλέπει τις συνέπειες, πόσο είναι τα εισιτήρια στις αερομεταφορές στη χώρα μας και ποιες είναι οι απευθείας συνδέσεις σε υπερατλαντικές πτήσεις. Όλα αυτά τα έχει στην άκρη.
Έρχομαι στα αεροδρόμια. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» λειτούργησε ως τερματικό αεροδρόμιο μέχρι που αναλάβαμε Κυβέρνηση. Οι υποδομές του Αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης δεν ολοκληρώνονταν για δεκαετίες. Επενδύθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια στο Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, των Χανίων και σε άλλα αεροδρόμια, που είχαν προγραμματιστεί να πάνε στο ΤΑΙΠΕΔ για παραχώρηση. Στα υπόλοιπα αεροδρόμια δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη, ούτε για το Καστέλι, που είναι αναγνωρισμένο ότι ήταν μια αναγκαιότητα για την Κρήτη, για το Ηράκλειο, για τη χώρα, ότι πρέπει να γίνει εκεί αεροδρόμιο.
Γιατί, λοιπόν, δόθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια για τη Θεσσαλονίκη, που ήταν προς παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ και δεν είχαν προβλεφθεί για το Καστέλι; Είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντήσουν οι προηγούμενες Κυβερνήσεις. Και βέβαια, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη όχι μόνο για το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, αλλά και για τα υπόλοιπα είκοσι τρία αεροδρόμια που έμεναν στο Δημόσιο.
Η δεύτερη διαπίστωση από τις ευρωπαϊκές πολιτικές που οι συντηρητικές δυνάμεις και ο νεοφιλελευθερισμός και όσοι είναι σύμμαχοί τους ακολουθούν, ήταν το έλλειμμα εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού. Ήταν άραγε έλλειμμα γνώσεων ή ήταν πολιτική επιλογή; Κι αυτό πρέπει να μας το απαντήσετε.
Αν είχαμε ένα στοιχειώδες, υποτυπώδες εθνικό στρατηγικό σχέδιο, το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είχε προηγηθεί άλλων αεροπορικών έργων. Αν είχαμε στρατηγικό σχέδιο υποδομών, ο οδικός άξονας για πολλά αεροδρόμια, όπως της Σητείας, όπως των Χανίων, θα είχε περιληφθεί στοιχειωδώς στο έργο, όπως γίνεται και σήμερα με το Καστέλι. Δεν είχε γίνει.
¶κουσα τον κ. Τασούλα, ακούμε και τη Νέα Δημοκρατία γενικότερα όλα αυτά τα χρόνια, ότι εγκαινιάζουμε –δήθεν- έργα που ξεκίνησαν σε μια άλλη λογική από τη δική μας. ¶κουσα και τον κ. Μανιάτη πριν. Η γνώμη μου είναι να μην παίζετε άμυνες σε αυτό το θέμα. Εμείς δεν διεκδικούμε ούτε τη μητρότητα, ούτε την πατρότητα των δημόσιων υποδομών, ακόμη και για τα έργα αυτά που δεν είχατε τολμήσει να κάνετε διαγωνισμό. Και το λέμε αυτό γιατί πιστεύουμε βαθιά ότι οι υποδομές δεν ανήκουν σε κανέναν άλλο εκτός από τον ελληνικό λαό που πληρώνει αυτές τις υποδομές κι αυτό υπηρετούμε.
Εμείς, όμως, θα κριθούμε αν είμαστε αποτελεσματικοί. Θα κριθούμε αν οι διαγωνισμοί γίνονται με διαφάνεια. Θα κριθούμε αν προχωράμε και βαθαίνουμε το θεσμικό πλαίσιο των δημόσιων υποδομών, των παραχωρήσεων, των δημοσίων έργων, των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ώστε να εξασφαλίζεται, όχι ο ιδιώτης που έρχεται και συμμετέχει στο έργο, αλλά η κοινωνία. Και αυτό μπορεί να γίνει. Το Καστέλι είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Γιατί  είναι η πρώτη σύμβαση που έχουμε τα ανταποδοτικά οφέλη προς την κοινωνία και τόσα ανταποδοτικά οφέλη; Γιατί δεν έχει γίνει αυτό και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»; Γιατί δεν έγινε στα δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια που είχατε τρέξει τον διαγωνισμό; Γιατί δεν έγινε στους αυτοκινητόδρομους;
Και βέβαια δεν θέλω να σχολιάσω, δεν θέλω να χαλάσω το κλίμα, για τα έργα που ξεκινούσαν. Έταζαν κάποιοι έργα, για κάποια από αυτά έβγαιναν οι διαγωνισμοί και δεν ολοκληρώνονταν ποτέ και κάποια άλλα έμειναν στη μνήμη του κόσμου ως πάγιο αίτημα της κοινωνίας.
Αλλά να δώσουμε μερικές απαντήσεις, γιατί ερωτηθήκαμε για συγκεκριμένα πράγματα, στη λογική και στα ερωτήματα που έθεσαν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και ο κ. Τασούλας. Γιατί η Ιόνια Οδός δεν περιέλαβε το Γιάννενα-Κακαβιά, που μας ρωτάει σήμερα; Δεν είναι λογικό; Γιατί δεν περιέλαβε τη σύνδεση με τα μεγάλα αστικά κέντρα, με την Πρέβεζα και με το Αγρίνιο; Γιατί στην Εγνατία Οδό, που δεν υλοποιήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει και δεν είχε περιληφθεί η σύνδεση με κανένα λιμάνι, ούτε με τη Θεσσαλονίκη, ούτε με την Καβάλα, ούτε με την Αλεξανδρούπολη, τώρα γίνονται αυτά, με καμία βιομηχανική περιοχή, με καμία τουριστική περιοχή;
Κάνατε αναφορά στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Είστε περήφανοι σαν Νέα Δημοκρατία και μας εγκαλείτε για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων; Είστε περήφανοι για το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας; Δηλαδή, υπάρχει μια παράδοση στην Ήπειρο με το Γεφύρι της ¶ρτας, αλλά όλα τα έργα της Ηπείρου και της χώρας, η Νέα Δημοκρατία τα είχατε κάνει «Γεφύρι της ¶ρτας». Και μας εγκαλείτε κιόλας, για τα χρόνια που είχατε σε απομόνωση, όχι μόνο οδική, αλλά και αεροπορική και ακτοπλοϊκή όλη τη Δυτική Ελλάδα, την Ήπειρο και πολλές περιοχές της χώρας.
Αγαπητοί συνάδελφοι, το 2015 μέσα στην κρίση δεν είχατε ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις στους αυτοκινητόδρομους ούτε στο 50%. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τις αναθέσεις και τις συμβάσεις, δεν είχατε ολοκληρώσει τις αδειοδοτήσεις, τις αρχαιολογικές εργασίες, δεν είχατε λύσει προφανή ζητήματα που έπρεπε να έχουν λυθεί, τεχνικά ή συμβατικά.
Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση για το στρατηγικό σχέδιο υποδομών-μεταφορών. Για τα επόμενα είκοσι χρόνια η χώρα θα έχει στρατηγικό σχέδιο, στόχους, ιεράρχηση, δομές παρακολούθησης, δείκτες. Θα σταματήσει η πολιτική του «τάζω και δεν υλοποιώ».
Επομένως, κυρίως η Νέα Δημοκρατία, οφείλει να μας απαντήσει, αντί να μας εγκαλεί, γιατί τόσα χρόνια δεν προχώρησε αυτό που συζητάμε σήμερα. Γιατί; Και γιατί δεν προχώρησε και δεν ολοκλήρωσε όλες αυτές τις υποδομές που λέει ότι εκείνη σκέφτηκε, εκείνη ξεκίνησε και εκείνη τα έκανε όλα; Κι εμείς ερχόμαστε τέσσερα χρόνια μετά το 2015 να κάνουμε εγκαίνια. Εσείς κάνατε εγκαίνια με τον κ. Σαμαρά σε κλειστά εργοτάξια, με μεταφερόμενους εργαζόμενους και μηχανήματα.
Και να θυμηθούμε πρόσφατα το δικό σας προγραμματικό σχέδιο για τις υποδομές. Γιατί δεν κάνετε τόσα χρόνια κάτι στο ΒΟΑΚ; Δηλαδή, σαράντα χρόνια κάνατε πενήντα χιλιόμετρα και για τα υπόλοιπα τριακόσια δεν είχαμε ούτε μελέτη. Δεν είχε καταλήξει ούτε το Υπουργείο, ούτε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, κάποιος να έχει νοιαστεί για να υπήρχε μία στοιχειώδης μελέτη γι’ αυτό το έργο. Ήταν προφανώς άλλου είδους σχεδιασμός. Αλλά και τα μικρότερα έργα της Κρήτης, μιας που μιλάμε για την Κρήτη, ήταν βαλτωμένα με αστοχία σχεδιασμού, με παροιμιώδη λάθη και παραλείψεις.
Εγώ θέλω να πω γι’ αυτά που μας καταγγέλλετε, αυτά που στην πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού, παρέδωσε στον κρητικό και στον ελληνικό λαό. Έκανε δεκαεφτά χρόνια η γέφυρα στο Χαμέζι στο Λασίθι. Είναι ακριβώς το κρητικό «Γεφύρι της ¶ρτας». Έκανε δεκαπέντε χρόνια και βάλε στον Αποσελέμη, δώδεκα χρόνια το Γούρνες-Χερσόνησος. Το 2015 είχε μηδέν ευρώ απορρόφηση σε εκτελεσμένο έργο.
Και το Σάββατο είναι καλεσμένοι όλοι, για να μην μας εγκαλέσετε, όχι μόνο οι Βουλευτές του Ηρακλείου, που θα παραδοθεί ο δρόμος της Μεσαράς μετά από τρεις εργολαβίες και πάρα, πάρα πολλά χρόνια και αστοχίες στον λαό της Κρήτης, όπως ακριβώς είχε εξαγγείλει πριν λίγες ημέρες ο Πρωθυπουργός στην επίσκεψή του.
Η τρίτη διαπίστωση σχετίζεται με το θεσμικό πλαίσιο των υποδομών. Η δημιουργία μιας υποδομής, και εδώ θα αναφερθούμε και ειδικά στο Καστέλι, δημιουργεί πάντα αντιδράσεις. Και δεν λέω για τις αντιδράσεις των ανθρώπων που έχουν περιβαλλοντικές ευαισθησίες ή έχουν άλλη πολιτική θεώρηση. Αυτές είναι απόλυτα αποδεκτές, κατανοητές από εμένα τουλάχιστον και από την Κυβέρνηση. Αναφέρομαι στις αντιδράσεις των κύκλων οικονομικών συμφερόντων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση και όχι μόνο, και στο Θριάσιο που ανέφερε ο κ. Μανιάτης, τα συμφέροντα που αντέδρασαν και αντιδρούσαν πολλά χρόνια -δεκαέξι χρόνια για να γίνουν οι δύο διαγωνισμοί και στο Καστέλι και στο Θριάσιο- είτε αντιδρούσαν γιατί είχαν αναπτύξει γύρω από τις παλιές υποδομές άλλες οικονομικές δραστηριότητες - μιλάω για μεγάλα τουριστικά γραφεία, αλλά και για άλλες δραστηριότητες, για παράδειγμα, είναι κοινό μυστικό ποιοι δεν θέλουν να μεταφερθεί το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο από την Αλικαρνασσό που είναι σήμερα, παρά τα προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν, παρά άλλου είδους προβλήματα - είτε συμφέροντα που δεν θέλουν να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία, γιατί θέλουν να αλλάξουν τους όρους των διαγωνισμών, να είναι ευνοϊκότεροι προς τον ιδιωτικό τομέα, σε άλλη χρονική συγκυρία.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση – θα τα πούμε και στη συνέχεια - οι δεσμευτικές προσφορές ζητήθηκαν το 2016, τότε που λέγατε ότι η χώρα πτωχεύει, ότι δεν τελειώνει η αξιολόγηση, ότι τελειώνουμε ως έθνος. Και προφανώς κάποιες εταιρείες, γιατί αυτές οι εταιρείες δεν έχουν τα χαρακτηριστικά μόνο των ελληνικών εταιρειών, είναι πολυεθνικές, είναι κοινοπραξίες που έχουν δύναμη χρηματοδότησης από τις διεθνείς τράπεζες, θέλανε να μειώσουν το ρίσκο της χώρας, άρα να μην υπηρετήσουν μέσα στον καιρό της κρίσης τη χώρα μας, αλλά την τσέπη τους.
Γι’ αυτόν τον λόγο, όταν η απάντηση για νέα αναβολή που είχε ζητηθεί, που ήταν η δέκατη τρίτη αν συμφωνούσαμε, του διαγωνισμού ήταν αρνητική, μπορούν να σας πούνε και οι υπηρεσιακοί παράγοντες, οι υπάλληλοι στο Υπουργείο ότι έκλαιγαν από τη χαρά τους που αρνηθήκαμε νέα παράταση του διαγωνισμού. Οι άνθρωποι δεν πίστευαν, μετά τον κόπο που έχουν όλα αυτά τα χρόνια κάνει για να γίνει αυτή η υποδομή, ότι κάποτε αυτός ο διαγωνισμός θα έκανε το τελευταίο βήμα και θα ολοκληρωνόταν.
Αυτή η πίεση βέβαια θα μπορούσε να μην υπάρχει, αν είχαμε πολλά χρόνια πριν ένα στρατηγικό σχέδιο υποδομών, αν είχαν θεσμοθετηθεί αυτά που αλλάξαμε με τον ν.4412 και ν.4413, αν υπήρχε ισχυρή πολιτική βούληση και δημόσια συζήτηση.
Δεν υπήρχαν, αγαπητοί κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μια σειρά από αλλαγές στους όρους της προκήρυξης τα προηγούμενα χρόνια. Και εγώ θέλω να τις αναφέρουμε όχι για να ευλογήσουμε τα γένια μας ότι «εμείς κάναμε», αλλά για να θεσμοθετηθούν στην επόμενη φάση και ειδικά στον ν.4413 κάποιες από αυτές, που πιστεύω ότι είναι και στην κατεύθυνση της διαφάνειας και στην κατεύθυνση της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος.
Το πρώτο είναι ότι κάποιοι όροι, όπως είπε και ο Βασίλης Κεγκέρογλου, πριν κάνουμε εμείς τις τελικές αλλαγές, άλλαξαν γιατί προέκυψε από τη διαβούλευση. Στη διαβούλευση πόσοι είχαν συμμετάσχει; Επτά διαγωνιζόμενες εταιρείες κατά τη διαδικασία των τευχών δημοπράτησης.
Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε καινοτόμες λύσεις. Η μία από αυτές, που κατά την γνώμη μου πρέπει να τη θεσμοθετήσουμε, είναι η διαδικασία επιλογής του ανεξάρτητου μηχανικού με ιδιαίτερο μειοδοτικό διαγωνισμό αντί να προτείνεται από τον ανάδοχο, όπως γινόταν στις προηγούμενες παραχωρήσεις. Δηλαδή να μην εξαρτάται ο ανεξάρτητος μηχανικός από την επιλογή που θα κάνει ο παραχωρησιούχος.
Το δεύτερο είναι ότι για πρώτη φορά προβλέφθηκαν ανταποδοτικά -και αυτό πρέπει να θεσμοθετηθεί- το 2% του τζίρου της εταιρείας του αεροδρομίου, που θα διατεθεί κατά 1% στον Δήμο Μίνωα Πεδιάδας και το υπόλοιπο στους όμορους δήμους. Αυτά τα ανταποδοτικά υπολογίζονται σε 184 εκατομμύρια ευρώ. Καταλαβαίνετε τι είναι αυτό για τους δήμους της περιοχής, για τις υποδομές, για την ανάπτυξή τους.
Και δεσμευόμαστε για τη χρηματοδότηση ειδικού χωροταξικού από το Υπουργείο. Έχει γίνει συνεννόηση και με το αρμόδιο Υπουργείο Χωροταξίας σε περίπτωση που δεν καλυφθεί από εκεί, από το Πράσινο Ταμείο, θα γίνει από εμάς και θα γίνει και ο διαγωνισμός, για να βοηθήσουμε το Δήμο, από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
Προβλέψαμε, επίσης, την ενσωμάτωση στο έργο τη σύμβαση κατασκευής των οδικών συνδέσεων. Για να διασφαλιστεί, επειδή ήταν σε καιρό κρίσης ο διαγωνισμός και τα συμφέροντα του Δημοσίου, βάλαμε ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής το 45%. Επίσης, επειδή είχαμε την πικρή εμπειρία των πραγμάτων που δεσμεύσατε τη χώρα με το μνημόνιο 1 και το μνημόνιο 2, στον διαγωνισμό υπάρχει απαγόρευση μεταβίβασης των μετοχών που κατέχει το Δημόσιο σε ποσοστό κάτω του 35%, έχει το 46,5% το Δημόσιο.
Περιορίσαμε τον αριθμό επιβατών μέχρι μεγίστου ετήσιου συνολικού αριθμού 6,4 εκατομμύρια στο υπάρχον αεροδρόμιο και από εκεί και πάνω είναι όλα δημόσια έσοδα επί το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων. Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό γιατί, όπως ξέρετε, ήδη έχει ξεπεράσει η επιβατική κίνηση τα οκτώ εκατομμύρια.
Προβλέψαμε για την έγκριση των αρχιτεκτονικών των κτηρίων του αεροσταθμού να απαιτείται γνώμη επιτροπής αρχιτεκτονικού ελέγχου για να εξεταστεί η συμμόρφωση αρχιτεκτονικής μελέτης με τις προδιαγραφές, αλλά και να διασφαλιστεί η εναρμόνιση της αρχιτεκτονικής του κτηρίου του αεροσταθμού με την περιοχή, με την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Προβλέφθηκε η κατασκευή εκθεσιακού κέντρου μόνιμου ως χώρου προβολής των κρητικών εταιρειών και των κρητικών προϊόντων. Προβλέφθηκε μέσα στον αεροσταθμό μόνιμη έκθεση των αρχαιοτήτων και των αντικειμένων που τυχόν θα βρεθούν από την ανασκαφή που θα γίνει για το έργο.
Τέθηκαν ελάχιστες απαιτήσεις βιοκλιματικού κτηρίου του αεροσταθμού με πιστοποίηση τουλάχιστον επιπέδου LEED Silver, δηλαδή πολύ χαμηλού ενεργειακού αποτυπώματος.
Προβλέφθηκαν εξαιρετικά αυξημένα επίπεδα εξυπηρέτησης επιβατών, όπως διανυόμενες αποστάσεις, αλλαγή επιπέδων εντός του αεροσταθμού, υποχρεωτικά σκιασμένες και φωτιζόμενες θέσεις στάθμευσης οχημάτων επιβατών και προσωπικού. Βέβαια προβλέφθηκαν προδιαγραφές εποχικής προσαρμοστικότητας του αεροσταθμού γιατί είναι άλλη η κίνηση που υπάρχει τους θερινούς και άλλη τους χειμερινούς μήνες.
Προβλέφθηκε η κατασκευή εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού του αεροδρομίου που επιπρόσθετα θα έχουν δυνατότητα επεξεργασίας λυμάτων για όλους τους πέριξ του αεροδρομίου οικισμούς και βέβαια τον ανεφοδιασμό σε καύσιμα των αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος τροφοδοσίας.
Ο στόχος μας είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλι να είναι ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό αεροδρόμιο που θα δίνει μία σημαντική υπεραξία στη χώρα, στην Κρήτη, στην περιοχή και θα αποτελέσει ένα από τα κεντρικά αεροδρόμια της νοτιοανατολικής Μεσογείου που θα βρίσκεται σε απόσταση τεσσάρων περίπου ωρών από το Λονδίνο, τη Μόσχα, τη Μαδρίτη, τη Ντόχα.
Καταλαβαίνετε ποια είναι η σημασία της θέσης αυτού του αεροδρομίου και καταλαβαίνετε ότι είναι στον αντίποδα της πολιτικής, που μας είχε επιβάλλει ο νεοφιλελευθερισμός ακόμα και το Ελευθέριος Βενιζέλος να θεωρείται τερματικό αεροδρόμιο.
Αυτά πρέπει να τα συζητάμε κάποτε, διότι και εσείς μπορεί να πάρετε μια προοδευτική κατεύθυνση κάποτε και να πάτε στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και στον κ. Βέμπερ να του πείτε ποιες είναι οι καταστροφικές συνέπειες για τη χώρα μας, αν σας ενδιαφέρει, που δεν σας ενδιαφέρει.
Πάμε στα επόμενα: Έχουν γίνει ήδη οι απαλλοτριώσεις για το 90%. Θα ήθελα να καταθέσω το ΦΕΚ για το υπόλοιπο 10% όπως, επίσης, και να καταθέσω μια μελέτη για τις απαλλοτριούμενες εκτάσεις που φαίνεται ότι μέσα περιλαμβάνονται οι εκτιμήσεις στη μελέτη για τους ανθρώπους που απαλλοτριώνονται οι εκτάσεις σε σχέση με την πρωτογενή παραγωγή.
Παρά ταύτα, θα συμφωνήσουμε –και γι’ αυτό δεσμευτήκαμε με τον Υπουργό Δικαιοσύνης- ότι αυτό στις περιπτώσεις που έχουμε πολίτες που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και χάνουν το εργαλείο της ζωής τους, σε μεγάλο ποσοστό πρέπει να αναπληρωθεί με κάποιο τρόπο.
Έγινε μια κουβέντα να μην έχει το υπάρχον αεροδρόμιο «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» την τύχη του Ελληνικού, δηλαδή την καθυστέρηση των προηγούμενων Κυβερνήσεων και για έντεκα χρόνια να μην ξέρουν τι να το κάνουν. Επίσης, έγινε η παρατήρηση, να μην γίνει διοικητικό κέντρο.
Πρώτον, δεν θα γίνει Ελληνικό το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ», γιατί ήδη  συγκροτήθηκε η Επιτροπή από τα αρμόδια Υπουργεία για να έχουμε έναν οδικό χάρτη αξιοποίησης. ¶ρα, τον πρώτο χρόνο που στο χρονοδιάγραμμα προβλέπονται να βγουν οι άδειες για το Καστέλι, θα έχουμε προχωρήσει και τη διαβούλευση και ίσως και τις μελέτες για τις χρήσεις που θα προβλέπονται στο «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ». Αλλά αυτό δεν θα προκύψει στη λογική που δεσμεύσατε το Ελληνικό, κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, θα προέλθει από διαβούλευση με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Το Ηράκλειο, η Κρήτη ζήτησε να γίνει διοικητικό κέντρο εκεί για να μην είναι σε μια πολύ επιβαρυμένη πόλη διεσπαρμένες και οι δημοτικές και οι περιφερειακές υπηρεσίες. Δεν ήταν δική μας ιδέα. Δεν κινούμαστε εμείς στη λογική που κινείστε εσείς. Δεν κάθονται τέσσερις σοφοί σε κλειστά γραφεία και λένε τι θα γίνει. Μιλάμε με τις τοπικές κοινωνίες, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και μετά παίρνουμε τις αποφάσεις. Αυτό κάναμε και τώρα.
Βέβαια, για να γίνει αυτό, γιατί η αξιολόγηση που είχε το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» ήταν ότι ήταν το χειρότερο αεροδρόμιο της χώρας και έπαψε να είναι μετά τη δωρεά της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού του, που εμείς κάναμε μέσω των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών, και δεν είναι το μόνο. Και στο αεροδρόμιο της Πάρου το ίδιο έγινε. Δίνατε 4,5 εκατομμύρια τον χρόνο, κάθε χρόνο σε άγονες γραμμές, αντί να ολοκληρώσετε το αεροδρόμιο της Πάρου που το ολοκληρώσαμε, επίσης, με δωρεά.
Τέλος, η κ. Λυμπεράκη έκανε αναφορά στο Αεροδρόμιο του Βερολίνου και θα ήθελα να την ευχαριστήσω, γιατί δεν είναι το μόνο έργο σε ευρωπαϊκή χώρα -ακούγεται ότι έχουν άλλα χαρακτηριστικά, έχουν καλύτερη οργάνωση από εμάς σε πολλά- που έχει καθυστερήσεις. Το ίδιο συνέβη στο παρελθόν με το μετρό της Ρώμης, ήταν κάτι αντίστοιχο με το μετρό της Θεσσαλονίκης. Με τη σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας μας με τη Βαλτική τώρα, πρόσφατα και με άλλα έργα. Αυτό δείχνει τις παθογένειες και του ευρωπαϊκού συστήματος και της γραφειοκρατίας που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα.
Πρέπει να σταματήσουμε να έχουν τη λογική πόσο κακοί είμαστε εμείς, διότι είναι μια κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια να φύγουμε από παθογένειες που υπάρχουν και στις Βρυξέλλες, πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά.
Δυστυχώς, δεν είναι η Αριστερά και οι προοδευτικές δυνάμεις που τις διοικούσαν όλα αυτά τα χρόνια. Έχουμε φτάσει, κατά τη γνώμη μου, ως χώρα σε ένα πολύ καλό επίπεδο για την αποτελεσματικότητα και για τη διαφάνεια, όμως, μέσα σε ένα δεσμευτικό ευρωπαϊκό πλαίσιο που, κύριε Μπουκώρο, το είχατε εσείς σαν Νέα Δημοκρατία και σαν Λαϊκό Κόμμα επιβάλει και είστε, δυστυχώς, και αμετανόητοι. Συνεχίζετε αμετανόητοι με τον κ. Βέμπερ σε χειρότερους δρόμους, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, με ξήλωμα του κοινωνικού κράτους, με αδιέξοδες πολιτικές για τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και με ένα σχέδιο υποδομών -άκουσα τον Πρόεδρό σας και τα στελέχη σας, τον κ. Χατζηδάκη, τον κ. Καραμανλή και τον προηγούμενο Γενικό Γραμματέα των Μεταφορών- που δεν έχει αρχή, μέση και τέλος, είναι ατάκτως ερριμμένα έργα υποδομών στη λογική του παλαιοκομματισμού.
Δεν έχουμε αυτόν τον στόχο για τις αερομεταφορές, αυτόν για τα υδατοδρόμια, αυτόν για τα λιμάνια ή για τις συνδυασμένες μεταφορές σαν και αυτό που κάναμε εμείς. Ήταν ένας κατάλογος έργων.
Και θα ήθελα να πω από εδώ δυο πράγματα, ένα παράδειγμα μιας υποδομής που είπατε και ένα παράδειγμα θεσμικού πλαισίου που προτείνατε.
Το ένα είναι το Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. Αυτή η υποδομή, αν εμείς την είχαμε καταργήσει οριστικά από τον διαγωνισμό, αν την κάνετε, αν προχωρήσετε σε έναν τέτοιον αυτοκινητόδρομο, όχι αυτό που κάνει η Περιφέρεια, που σωστά το κάνει, προβλέπει από τη Σύμβαση που εσείς υπογράψατε και εσείς αναθεωρήσατε να δώσετε αποζημιώσεις στην Ιόνια Οδό και στον Ε65.
Πραγματικά, αναρωτιέται κανείς πώς το προτείνατε αυτό, αν μη τι άλλο χωρίς την πρόβλεψη να κάνουμε μια διαπραγμάτευση. Δεν είναι άσχετοι οι Υπουργοί που ήταν εκεί και τα στελέχη. Όταν κάνατε τις συμβάσεις στην αναθεώρηση, το Υπουργείο Οικονομίας έπαιξε κρίσιμο ρόλο.
Το δεύτερο είναι το θεσμικό που προτείνετε, τις Πρότυπες Συμβάσεις. Ακούστε, οι Πρότυπες Συμβάσεις έχουν απίστευτες αντιθέσεις με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και ιδιαίτερα με το δίκαιο του ανταγωνισμού, που οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις έχουν επιβάλει.
Επειδή, όμως, είσαστε λάτρεις των Ανεξάρτητων Αρχών και του ευρωπαϊκού πλαισίου, φέρτε μας μια τροπολογία, που φέρνετε άλλες για να δημιουργήσετε εντυπώσεις, γι’ αυτό που προτείνετε και θα την περάσουμε, να τη στείλουμε πρώτα στη DIGICOM, να τη στείλουμε και στις Ανεξάρτητες Αρχές να δούμε και τι θα μας πουν καθώς και σε ποιες χώρες που είπατε γίνεται αυτό.
Εσείς εκθέτετε και τον Πρόεδρό σας. Εκτίθεται και μόνος του και τα στελέχη σας τον εκθέτουν όσο πρέπει. Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει αυτό; Λάθος ήταν η πληροφορία που του είπατε και εξήγγειλε ο άνθρωπος.
Πάμε και παρακάτω. Στον ΒΟΑΚ σαράντα χρόνια είχατε κάνει λιγότερο από πενήντα χιλιόμετρα. Δεν υπήρχε μελέτη για τίποτε άλλο και γι’ αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του Υπουργείου που δίνουν τη μάχη για τους δύο διαγωνισμούς και τον τρίτο που γίνεται για τον Βόρειο Οδικό ¶ξονα Κρήτης μέσα σε αυτές τις συνθήκες, όπως θέλω και να τους ευχαριστήσω και για το Αεροδρόμιο που συζητάμε σήμερα.
Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Μίνωα Πεδιάδας, τον Ζαχαρία Καλογεράκη και τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, που συνεργάστηκαν για να προχωρήσουμε αυτή την υποδομή, να κάνουμε τη διαβούλευση.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους φορείς που συμμετείχαν στη διαβούλευση, ακόμα και αυτούς που διαφωνούν με αυτήν την υποδομή, είτε αυτούς που συμφωνούν είτε αυτούς που διαφωνούν.
Θα ήθελα να πω ότι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το Αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εγκαινιαστεί στο τέλος της επόμενης τετραετίας πάλι από τον Αλέξη τον Τσίπρα ως Πρωθυπουργό.
Το λέω αυτό γιατί θέλω να σας προσκαλέσω ταυτόχρονα το Σάββατο, ιδιαίτερα τους Βουλευτές του Ηρακλείου αλλά και όλους τους υπόλοιπους, για να μη μας λένε ότι δεν καλούμε κανέναν, όπως εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στις 18 του μηνός, να παραδώσουμε στους πολίτες της Κρήτης τον δρόμο της Μεσαράς μετά από δεκαεπτά χρόνια. Ελπίζουμε ότι θα μας καταγγείλετε για ένα έργο που το έχει ξεκινήσει η Νέα Δημοκρατία. Είχε δυο-τρεις διαγωνισμούς.
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, οφείλοντας να δώσω στον κ. Μανιάτη μια απάντηση: Δεν θέλω να οξύνω το κλίμα, δεν θέλω να πω για σας, κύριε Μανιάτη. Όμως, οφείλω να πω διάφορα που λέτε, δήθεν για σκάνδαλα. Ούτε θα αναφέρω το θέμα της Λευκάδας και της ΔΕΠΑΝΟΜ, που συγχωνεύσατε στην Κυβέρνηση Σαμαρά με την ΚΤΥΠ, αν θυμάμαι καλά και τη ΘΕΜΙΔΑ. Δεν ανοίγουμε τέτοια συζήτηση τώρα, αλλά όποτε θέλετε να την ανοίξουμε.
Θα δώσω σε τίτλους μερικές απαντήσεις για να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Η πρώτη ερώτηση που κάνατε για την επέκταση της Σύμβασης του  «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» αφορά όχι το δικό μας Υπουργείο. Δεν έχουμε τέτοια αρμοδιότητα, αλλά δεν θα αρνηθώ να σηκώσω το γάντι και να σας απαντήσω.
Εσείς δεσμεύσατε τη χώρα για την επέκταση και να μη γίνει διαγωνισμός στο πρώτο μνημόνιο και στο δεύτερο, που συμμετείχατε στην κυβέρνηση Σαμαρά.
Τότε πανηγυρίζατε επί Σαμαρά ότι τα τριακόσια εκατομμύρια…
Τελειώνω, αλλά δεν μπορεί να υπάρχουν «γκρίζες ζώνες».
Τότε, λοιπόν, πανηγυρίζατε επί Σαμαρά ότι τα τριακόσια εκατομμύρια είναι θρίαμβος. Να δούμε τα δημοσιεύματα, να δούμε όμως κι αυτό που είδατε. Σήμερα έχουμε μια σύμβαση που είναι το ίδιο,  για αεροδρόμιο. Έτυχε την ίδια περίοδο, που ήταν μεγάλη χρονική περίοδος, κύριε Μανιάτη – θα τα πούμε και μετά που ρωτήσατε για το Θριάσιο - την ίδια περίοδο που η DIGICOM εξέταζε αυτήν την υποδομή, το Καστέλι, εξέταζε και την επέκταση της σύμβασης στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Είναι προφανές ότι εκτός από τις απαντήσεις που είχε δώσει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ως αρμόδιος Υπουργός του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου, πως είναι καιρός να κάνετε μια σύγκριση στα νούμερα για να δείτε ότι την ίδια περίοδο χρησιμοποίησε η Ευρωπαϊκή Διεύθυνση Ανταγωνισμού αυτά που έγιναν με διαγωνιστική διαδικασία στο Καστέλι και στην επέκταση του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Είναι τόσο απλό. Καλείστε κι εσείς να μας απαντήσετε γιατί δεν έχει, γιατί δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε τη σύμβαση, αφού ήταν επέκταση για είκοσι χρόνια, ούτε σε έναν όρο. Να μας πείτε γιατί δεν έχει ανταποδοτικά, γιατί δεν έχει τις άλλες προβλέψεις που έχει το Καστέλι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η Νέα Δημοκρατία – γιατί τότε ήταν η σύμβαση- κι εσείς που αλλάξατε μετά τη σύμβαση.
Το δεύτερο, κάνατε μια ερώτηση. Η πρώτη ερώτηση που κάνατε, που δήθεν αποκαλύψατε τα τρομερά έγγραφα, ήταν για το Θριάσιο. Το έγγραφο που αναφέρεστε για τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει να κάνει μ’ αυτό που καταγγείλατε στην προηγούμενη κύρωση της σύμβασης για το Θριάσιο. Έχει να κάνει με την παραχώρηση του διαμετακομιστικού κέντρου. Είναι το «Θριάσιο 2». Η σύμβαση που είχε γίνει μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν επί της κυβέρνησης Σαμαρά που ήσασταν Υπουργός, που αντιδρά η διοίκηση του ΟΣΕ ότι κακώς παραδόθηκαν αυτά τα ακίνητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ήταν προς ιδιωτικοποίηση …
Πρέπει να απαντήσω. Τι να του κάνω εγώ; Να μην ρωτούσε.
Το δεύτερο είναι το έγγραφο της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Μου έδωσαν εδώ οι υπηρεσίες για το Καστέλι, γιατί είναι μια συνήθης διαδικασία, όταν στέλνεις στη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να γίνονται ερωτήματα για τις κρατικές ενισχύσεις -που τα είπα πριν- και για μια σειρά από άλλους όρους του διαγωνισμού.
Στο Καστέλι, λοιπόν, τον Σεπτέμβριο του 2016 –αριθμός για να το ελέγξετε SA46454 προς τη DIGICOM της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- ζήτησε διευκρινίσεις και υπέβαλε ερωτήσεις στις 11/10/16, στις 10/4/17, στις 26/10/17, στις 31/1/18, εκατοντάδες ερωτήσεις για το Καστέλι. Απαντήσαμε αντίστοιχα, όπως και ο αρμόδιος φορέας που έκανε τον διαγωνισμό για το «Θριάσιο 1». Η ΓΑΙΑΟΣΕ οφείλει και, απ’ ό,τι ξέρω, έχει απαντήσει στα ερωτήματα που έκανε η DIGICOM. Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, έτσι όπως το παρουσιάσατε.
Προτείνω, λοιπόν, στον κ. Μανιάτη –εύχομαι τέλος πάντων- να μας έχει κάνει κάποια ερώτηση για να απαντηθεί. Δεν έχω υπόψη μου να μας έχει κάνει. Το εύχομαι, για να απαντηθεί, αν και μπαίνω, κύριε Μανιάτη, στον πειρασμό να μην σας απαντήσουμε για να γίνει επίκαιρη ερώτηση και να σας απαντήσω εδώ.
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι και αυτό το έργο, το Καστέλι, δεν ανήκει σε κανέναν Υπουργό, σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκει στον ελληνικό λαό που το πληρώνει κι έτσι θα συνεχίσουν για πολλές τετραετίες οι υποδομές της χώρας με Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, κύριε Μανιάτη.

https://www.youtube.com/watch?v=1uq9P2edpQc&feature=youtu.be

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
20/05/2019 Μετάβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Μωραΐτη με το τακτικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 50 λεπτά
19/05/2019 Την αναστολή πληρωμής διοδίων για τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού και της κοινότητας Βαρνάβα ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης
18/05/2019 Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε στην κυκλοφορία το δρόμο της Μεσσαράς υλοποιώντας τη δέσμευση του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στους πολίτες της Κρήτης
17/05/2019 Χρήστος Σπίρτζης: «Στηρίζουμε την πρωτογενή παραγωγή και τους αγρότες της Κρήτης»
17/05/2019 Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παραδίδει αύριο στην κυκλοφορία το δρόμο της Μεσσαράς σύμφωνα με την εξαγγελία του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης ¶δειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης ¶δειας Κυκλοφορίας
¶δεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων