08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



16/11/2006

Νέα διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή

ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ (Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ.)
ΤΙΘΟΡΕΑΣ - ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ

 

Το έργο αυτό αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από Τιθορέα έως Λιανοκλάδι (Όρος Μπράλος) μήκους 56 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 54 χιλιομέτρων.

Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους εννέα (9) χιλιομέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας χάραξη μέσω της πεδιάδας του ποταμού Σπερχειού καταλήγει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ) Λιανοκλαδίου.

Έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 200 χλμ/ώρα και ενώ μειώνει την διαδρομή κατά 2 χιλιόμετρα ελαττώνει το χρόνο της διαδρομής Αθηνών - Θεσσαλονίκης κατά 25 λεπτά.

Το έργο συνολικού κόστους 694,05 εκατομμύρια euro συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία το Μάρτιο του 2011.

Το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω μεγάλα τεχνικά έργα:
· 2 Σήραγγες μονής γραμμής μήκους (Σήραγγα Καλλιδρόμου) 18.072,0 μέτρων
· 4 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.120,0 μέτρων
· 4 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 448,0 μέτρων
· 16 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 1.465,5 μέτρων
· 24 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 2.227,0 μέτρων
· 1 Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) στο Μώλο

Το σύνολο της υποδομής του έργου βρίσκεται υπό κατασκευή και κατασκευάζεται σε τρία τμήματα:
· 1ο Τμήμα : Από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Τιθορέας, χιλιομετρική θέση 0 έως το 19ο χιλιόμετρο όπου συμπεριλαμβάνεται η Μεγάλη Σήραγγα του όρους Καλλιδρόμου.
· 2ο Τμήμα : Από το 19ο χιλιόμετρο έως το 40ο χιλιόμετρο, στο οποίο έχει ολοκληρωθεί η υποδομή και εκτελούνται έργα κατασκευής του νέου Σ.Σ. Μώλου.
· 3ο Τμήμα : Από το 40ο χιλιόμετρο, έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου, χιλιομετρική θέση 54. Στο τμήμα αυτό εκτελούνται έργα κατασκευής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής, της Νέας Διπλής Ανισόπεδης Διάβασης της Εθνικής Οδού, καθώς και έργα κατασκευής τεχνικού Μεριστή διευθέτησης των υδάτων του Σπερχειού ποταμού και της γενικότερης αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής.

Μετά την ολοκλήρωση της υποδομής προβλέπεται η κατασκευή της επιδομής που περιλαμβάνει:
· 110 χιλιόμετρα στρώσης γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων)
· 19 χιλιόμετρα σταθερής επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), εντός της Σήραγγας Καλλιδρόμου, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.
· Ανακαίνιση της υποδομής και επιδομής του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού Σταθμού Τιθορέας (αποβάθρες, στέγαστρα, υπόγεια διάβαση πεζών).

Με την ολοκλήρωση του έργου η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών (ETCS, GSMR) που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και την μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο θα είναι εφάμιλλο των Ευρωπαϊκών Δικτύων.

ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ (Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ.)
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ - ΔΟΜΟΚΟΥ

 

Το έργο αυτό αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού μήκους 54 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή μήκους 52 χιλιόμετρα.

Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 160 χλμ/ώρα και μειώνει την διαδρομή κατά 2 χιλιόμετρα και το χρόνο διαδρομής κατά 30 λεπτά.

Το έργο συνολικού κόστους 706 εκατομμύρια euro συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία το Δεκέμβριο του 2012.
· 2 Σήραγγες μονής γραμμής (Σήραγγα Όθρυος) 12.765,00 μέτρων
· 12 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.436,26 μέτρων
· 14 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.254,75 μέτρων
· 2 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.260,00 μέτρων
· 33 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 4.473,20 μέτρων
· 7 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 475,00 μέτρων
· 1 Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) στον Αγ. Στέφανο

Το σύνολο της υποδομής του έργου προβλέπεται να κατασκευαστεί σε τρία τμήματα:
· 1ο Τμήμα : Από το Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου χιλιομετρική θέση 0 έως το 14ο χιλιόμετρο.
· 2ο Τμήμα : Από το 14ο χιλιόμετρο έως το 25ο χιλιόμετρο όπου συμπεριλαμβάνεται και η Μεγάλη Σήραγγα του όρους Όθρυς.
· 3ο Τμήμα : Από το 25ο χιλιόμετρο έως και το Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Δομοκού που βρίσκεται στο 52ο χιλιόμετρο.

Μετά την ολοκλήρωση της υποδομής προβλέπεται η κατασκευή της επιδομής που περιλαμβάνει:
· 90 χιλιόμετρα γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων).
· 14 χιλιόμετρα σταθερής επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), εντός της Μεγάλης Σήραγγας Όθρυος, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.
· Ανακαίνιση της υποδομής και επιδομής των υφιστάμενων Σιδηροδρομικών Σταθμών Λιανοκλαδίου & Δομοκού (αποβάθρες, στέγαστρα, υπόγεια διάβαση πεζών) καθώς και η κατασκευή των Σιδηροδρομικών Στάσεων Θαυμακού και Αγγειών.

Με την ολοκλήρωση του έργου η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών (ETCS, GSMR) που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και την μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο θα είναι εφάμιλλο των Ευρωπαϊκών Δικτύων.




Συνημμένα Αρχεία
word document Σχετικό Δελτίο Τύπου σε μορφή Microsoft Word
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων