08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



14/02/2019

Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών



ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλησπέρα. Είχαμε μια από τις πολλές συναντήσεις με την Επίτροπο την κυρία Κορίνα Κρέτσου, την οποία θέλω να ευχαριστήσω για τη στήριξη στη χώρα όλα αυτά τα χρόνια και για την ολοκλήρωση πολύ μεγάλων υποδομών. Να της δώσουμε το λόγο και στη συνέχεια, να σας ενημερώσω και εγώ τι συζητήσαμε σήμερα και τι συζητάμε τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς σχεδόν κάθε εβδομάδα έχουμε μια συνάντηση.
ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ: Ευχαριστώ πάρα πολύ. Είναι πάντοτε χαρά μου να βρίσκομαι στην Ελλάδα, να βρίσκομαι στην Αθήνα και ιδιαίτερή μου χαρά που συναντώ για ακόμη μια φορά τον κ. Υπουργό Υποδομών τον κ. Χρήστο Σπίρτζη. Είχαμε μακροσκελείς συζητήσεις είναι η αλήθεια απόψε και ζητώ συγνώμη για την καθυστέρηση η οποία υπήρξε, αλλά έπρεπε να συζητήσουμε εκτενώς όλα τα έργα  για τα οποία συνεργαζόμαστε και να δούμε την πρόοδο σε κάθε ένα εξ’ αυτών.
Επιπλέον συζητήσαμε τους διαφορετικούς κανονισμούς για την προγραμματική περίοδο 2007 – 2013. Είδαμε, ότι στην Ελλάδα έχουμε μπορέσει να επιτύχουμε κάτι πάρα πολύ σημαντικό επ’ ωφελεία τόσο της ίδιας της χώρας, όσο και των Ελλήνων πολιτών. Έχουμε ένα ποσοστό συγχρηματοδότησης που αγγίζει το 100%.
Συνεπώς, όπως είδαμε και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αλλά και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Ελλάδα για την περίοδο 2007 – 2013, είναι η τέταρτη χώρα που επιτυγχάνει ένα τέτοιο ποσοστό.
Επίσης, συμφωνήσαμε αμφότεροι, συμφώνησαν και οι υπηρεσίες μας με το Υπουργείο, ότι τώρα, πρέπει να αδράξουμε αυτό το χρυσό μομέντουμ για την Ελλάδα και επίσης πρέπει να προχωρήσουμε προς τα εμπρός, προς το μέλλον, όπως επίσης να δούμε και την υλοποίηση όλων αυτών των προγραμμάτων. Γνωρίζω, ότι αυτό το Υπουργείο είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι έχει πάρα πολύ σημαντικά έργα υπό την δική του ομπρέλα, όπως για παράδειγμα μεγάλα έργα σε εξέλιξη αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Γι’ αυτό πιστεύω, ότι τώρα έχει έρθει η ώρα να επιταχύνουμε τις προσπάθειες μας έτσι ώστε να ενισχύσουμε την αειφορία στην Ελλάδα, να ενισχύσουμε τη δημιουργία θέσεων εργασίας στη χώρα, όπως επίσης και την περιφερειακή συνοχή στο πλαίσιο όλης της περιφέρειας.
Πρέπει να πω, ότι γνωρίζω, ότι δε μένει πάρα πολύς καιρός ακόμη για την δική μου θητεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά οφείλω να ομολογήσω, ότι μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές που είχα στην καριέρα μου ως Επίτροπος, ήταν εδώ στην Ελλάδα όταν παρέα με τον κ. Πρωθυπουργό τον κ. Τσίπρα, αλλά και τον κ. Υπουργό, μετέβημεν στα Τέμπη για να εγκαινιάσουμε το έργο. Εκεί θυμάμαι μάλιστα, ότι χρησιμοποιήσαμε και το τρένο, το σιδηρόδρομο, στη γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Εκείνο το έργο μάλιστα, σηματοδοτεί τη σημασία της ευρωπαϊκής συνοχής, το σπουδαίο ρόλο των ευρωπαϊκών ταμείων, έτσι ώστε οι Έλληνες πολίτες να έχουν μια καλύτερη ζωή. Είμαι ιδιαιτέρως υπερήφανη γι’ αυτό το έργο και ελπίζω ότι αυτό θα αποτελέσει τόσο για την δική μου θητεία, όσο και για τη θητεία του κ. Υπουργού ένα πάρα πολύ σημαντικό επίτευγμα. Και για ακόμη μια φορά θα ήθελα να δηλώσω ότι είμαι πολύ υπερήφανη που συμμετείχα σε ένα τέτοιο πρότζεκτ.
Ευχαριστώ πολύ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ’ αρχάς να σας πω ότι είμαι εντυπωσιασμένος από τις γνώσεις που έχει η Επίτροπος Κορίνα Κρέτσου για τη χώρα μας και για συγκεκριμένα μέρη της χώρας μας. Επομένως, καλώς τη θεωρούν πάρα πολλοί, όχι μια Επίτροπο που προέρχεται από τη Ρουμανία, αλλά μια Επίτροπο που έρχεται και από τη δική μας χώρα. Είναι μια Επίτροπος που απευθύνεται στη βαλκανική χερσόνησο με τη δουλειά της και γι’ αυτό είναι και υποστηρίκτρια των έργων, των διαβαλκανικών έργων, που πρέπει να γίνουν και τα  οποία είναι και δικός μας στόχος. Στη σημερινή συνάντηση μπορούμε να πούμε ότι συζητήσαμε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα είναι για έργα και για διαγωνισμούς που τρέχουν, τα οποία, είτε πρέπει να ολοκληρωθούν, είτε πρέπει να προωθηθούν, είτε πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για να ξεκινήσει η χρηματοδότηση.
Τα ξέρετε τα έργα. Δε θα κάνω ειδική αναφορά. Είναι κυρίως έργα που έχουν να κάνουν με το Μετρό, το Σιδηρόδρομο και με οδικούς άξονες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Στην Αθήνα για τη γραμμή 4, για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4, και στη Θεσσαλονίκη για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης προς τις δυτικές συνοικίες.
Η δεύτερη ενότητα είχε να κάνει με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών. Παρέδωσα στην Επίτροπο την πρώτη φάση, την ολοκλήρωση της μελέτης που γίνεται για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών. Ολοκληρωμένο, με τα περιβαλλοντικά και όλα τα υπόλοιπα θα το έχουμε μέσα στο Μάρτιο.
Με δυο λόγια, αυτό που έχουμε κάνει, είναι να έχουμε ένα στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει δυο σταθμούς. Το 2027 και το 2037. Είναι ένα σχέδιο μακράς πνοής και για τις υποδομές και για τη λειτουργία, για τους στόχους, για τον έλεγχο, για να ξεπεράσουμε παθογένειες που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια σε σχέση με την ιεράρχηση των έργων, σε σχέση με την παρακολούθησή τους, σε σχέση με το σχέδιο των συνδυασμένων μεταφορών.
Και στη συνέχεια αυτό το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών θα εξεταστεί σε σχέση με τις επιμέρους υποδομές στα επιμέρους έργα, με τους νέους κανονισμούς που έχουμε για τη νέα περίοδο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να έχουμε και ξεκάθαρο από το 2021 και μετά, ποια έργα θα χρηματοδοτηθούν από τη νέα προγραμματική περίοδο, ποια από εθνικούς πόρους, ποια από δανεισμό. Να έχουμε ώριμα έργα το 2021. Να μη ζήσουμε ξανά τις παθογένειες του παρελθόντος. Δηλαδή να υπάρχουν χρήματα και να μην έχουμε ώριμα έργα για να τα προχωρήσουμε.
Και το τρίτο, ήταν θεσμικά ζητήματα που είναι κοινός τόπος με την Επίτροπο, ενώ δεν ήταν στο παρελθόν. Είναι και πολιτική της κυβέρνησής μας να περιορίσουμε τις μεγάλες εκπτώσεις στις δημόσιες συμβάσεις. Δηλαδή να περιορίσουμε τον άκρατο – εάν θέλετε – ανταγωνισμό, που δεν δίνει ποιότητα ούτε στις μελέτες, ούτε στα έργα. Παραδώσαμε την εγκύκλιο που είναι έτοιμη και θα γίνει προσπάθεια, κοινή προσπάθεια, για να μπορέσουμε να πάρουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις για τη νομοθέτηση αυτού του τρόπου ερμηνείας των πολύ μεγάλων εκπτώσεων ή των πολύ χαμηλών προσφορών όπως ορίζεται στην Οδηγία, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο.
Θέλω να ευχαριστήσω ξανά την Κορίνα και για την επίσκεψή της και για τη συνεργασία που είχαμε και επειδή έχει… και ελληνικό όνομα πρέπει να είναι… ξαδέλφη του Λευτέρη Κρέτσου, να της δώσουμε κι ένα δώρο από το Υπουργείο Υποδομών.
Ευχαριστούμε πολύ.

 
 


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
20/03/2019 Συνάντηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα με τους βουλευτές του Ν. Πιερίας, το Δήμαρχο Δίου Ολύμπου και εκπροσώπους των φορέων ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για το θέμα της Παλιάς Γραμμής του Πλαταμώνα
19/03/2019 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Kontra channel» και το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Μελιγγώνη
19/03/2019 Απλοποιείται η διαδικασία διαγραφής από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων ιδιωτικής χρήσης που καταστράφηκαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα της 24ης και 25ης Φεβρουαρίου στην Κρήτη
18/03/2019 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής» και τη δημοσιογράφο κ. Βούλα Κεχαγιά
15/03/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνου Βούρδα με θέμα: «Η Θεσσαλία κόμβος Μεταφορών - Ο ρόλος των Μέσων σταθερής τροχιάς ως πυλώνας ανάπτυξης» στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλίας που διοργανώνει η Εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», 15-16 Μαρτίου 2019, στη Λάρισα
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων