08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



14/01/2019

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «KONTRA» και τη δημοσιογράφο κ. Αναστασία Γιάμαλη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε στο στούντιο τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ Χρήστο Σπίρτζη. Κύριε Σπίρτζη καλώς ήρθατε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ευχαριστώ. Καλησπέρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μία πολύ πυκνή Κυριακή, πολιτικά. Έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι μία Κυριακή που αντί να είναι συννεφιασμένη, ανοίγει λαμπερά τις πολιτικές πάνω στο τραπέζι που από εδώ και πέρα θα κληθεί και ο πολιτικός κόσμος και ο καθένας από όσους μετέχουν στην πολιτική ζωή του τόπου και οι πολίτες, να πάρουν ξεκάθαρη θέση πάνω στο τραπέζι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία λέει ότι ήταν συμφωνημένο το διαζύγιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλά η Νέα Δημοκρατία. Η Νέα Δημοκρατία έχει πάθει έναν πανικό, διότι το γήπεδο της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι η πολιτική. Το γήπεδο της Νέας Δημοκρατίας είναι η παραπολιτική, είναι τα fakenews, είναι το φλερτ με την ακροδεξιά, είναι οι συμφωνίες κάτω από το τραπέζι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακροδεξιό έλεγαν και τον μέχρι σήμερα έτερο σας πάντως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλά εμείς δεν λέμε τι έλεγαν, λέμε τι πραγματικά υπάρχει. Δεν υπάρχει στέλεχος των Ανεξάρτητων Ελλήνων να παρακινεί τα μέλη των Ανεξάρτητων Ελλήνων, τους πολίτες, να τηλεφωνούν σε βουλευτές. Αυτό το είδαμε από στελέχη της Νέας Δημοκρατίας πρόσφατα, το είδαμε από τη Χρυσή Αυγή και στελέχη της Χρυσής Αυγής στο παρελθόν, το είδαμε από ακροδεξιούς κύκλους της χώρας. Επομένως το πως εκφράζονται η Νέα Δημοκρατία, τα στελέχη της, η ακροδεξιά που φιλοξενεί πλέον στην ηγετική της ομάδα και μία σειρά από δραστηριότητες, δράσεις, επιλογές πάνω ή κάτω από το τραπέζι, δείχνουν πως η Νέα Δημοκρατία κινείται. Επομένως το δίλημμα που μπαίνει είναι αν θα έχει η χώρα μία προοδευτική κατεύθυνση, αν η χώρα θα έχει και θα εφαρμόσει προοδευτικές πολιτικές; Πολιτικές που θα την βγάλουν από την απομόνωση, που θα τη βγάλουν από τη μιζέρια, που μας έφεραν όλα αυτά τα χρόνια για να προχωρήσουμε παρακάτω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωστόσο ποτέ δεν είναι μια καλή εικόνα όταν μια συγκυβέρνηση σπάει με τον έναν τρόπο ή τον άλλο. Το «Μακεδονικό» αξίζει το πολιτικό κόστος; Η ουσία του αξίζει αυτή την απώλεια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό θα ρωτήσετε τους Ανεξάρτητους Έλληνες και τον Πάνο Καμμένο. Τα διλήμματα που έχουν μπει στο τραπέζι πλέον δεν είναι μόνο η συμφωνία των Πρεσπών. Είναι η συνέχιση μιας προοδευτικής πολιτικής και εκεί θα κληθούν όσοι αυτόπροσδιορίζονται ως προοδευτικοί χώροι να πάρουν θέση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να πάμε στον προοδευτικό χώρο, γιατί βλέπετε ότι στο Μέγαρο Μουσικής, σήμερα, γίνεται μία πολύ σημαντική εκδήλωση, όπου βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος, αυτού που λέμε, προοδευτικός κόσμος της χώρας, ωστόσο δεν βρίσκεται ούτε ηγεσία του ΚΙΝΑΛ, ούτε τα πρωτοκλασάτα στελέχη του.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα κληθεί η ηγεσία του ΚΙΝΑΛ να πάρει θέση, διότι το κρυφτούλι κάτω από το τραπέζι και οι όποιες τακτικές συμπόρευσης, σύμπλευσης, γάμου με τη Νέα Δημοκρατία και μάλιστα τη σημερινή Νέα Δημοκρατία, τη Νέα Δημοκρατία με τις ακροδεξιές εκφάνσεις της έχει και γραμμή. Για αυτό και είπα πριν ότι είναι μία Κυριακή λαμπερή που όλοι θα τοποθετηθούν πάνω στο τραπέζι και θα πάρουν τις δικές τους ευθύνες.

Αν είδατε και τις ανακοινώσεις που βγήκαν ακόμη και σήμερα, η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ είναι στην ίδια γραμμή με την ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας. Δεν είναι σημερινό φαινόμενο αυτό. Είναι φαινόμενο μεγάλου χρονικού διαστήματος και επομένως όλοι βγάζουν τα συμπεράσματά τους για το που το πηγαίνει ηγεσία του ΚΙΝΑΛ. Εγώ εύχομαι να μην είναι έτσι. Το λέω ειλικρινά, από την ψυχή μου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς προέρχεστε από το ΠΑΣΟΚ. Θεωρείτε ότι υπάρχει ακόμη χρόνος το ΚΙΝΑΛ να αλλάξει θέση και αν το ΚΙΝΑΛ δεν αλλάξει θέση και με το Ποτάμι να έχει, πλην του κυρίου Δανέλλη, μία πολύ σαφή γραμμή. Την επόμενη μέρα πώς την βλέπετε; Υπάρχει κάποιος δυνητικός σύμμαχος, κάποιος εν δυνάμει σύμμαχος του ΣΥΡΙΖΑ, εντός του Ελληνικού κοινοβουλίου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς θεωρώ ότι και στο ΚΙΝΑΛ και στο Ποτάμι υπάρχουν δυνάμεις που είναι εγκλωβισμένες, δεν έχουν εκφραστεί, άλλοι από επιλογή, άλλη επειδή κάποιοι τους σέρνουν, τους έχουν δέσει σε μία τέτοια λογική. Δεν μπορώ να πιστέψω και γνωρίζω ότι πολλά στελέχη του ΚΙΝΑΛ και πολλοί ψηφοφόροι και μέλη του ΚΙΝΑΛ και του Ποταμιού, είναι βέβαιο ότι είναι στην κατεύθυνση της Προοδευτικής συνεργασίας, του προοδευτικού μετώπου. Είναι υπέρ της συμφωνίας των Πρεσπών. Είναι υπέρ των κοινωνικών προβλέψεων που η κυβέρνηση θέλει να φέρει στο κοινοβούλιο τους επόμενους μήνες. Είναι σε μία λογική σύγκλισης για την αναπτυξιακή πορεία και την παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου. Αυτό δεν συνάδει με την επίσημη θέση και τη στάση, που κρατάει το ΚΙΝΑΛ εδώ και πολύ καιρό, που συνεχίζει το γάμο της κυβέρνησης Σαμαρά, της συγκυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συχνά πυκνά και εσείς όμως τους βάζετε στο ίδιο κάδρο. Μιλάτε για παλιό πολιτικό σύστημα. Έχετε ανοίξει μία σειρά πολιτικών υποθέσεων τις οποίες εμφανίζονται να εμπλέκονται ή καταγγέλλετε την εμπλοκή στελεχών του ΚΙΝΑΛ. Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή... προοδευτικό μέτωπο και Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο παλιό πολιτικό σύστημα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι καθόλου έτσι. Θεωρώ ότι αυτό που εμείς λέμε πάρα πολύ καθαρά, είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει σκιά και γκρίζα ζώνη για κανένα μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου ή του πολιτικού συστήματος και πρέπει η Δικαιοσύνη να διερευνά, όπως και εμείς που είμαστε και υπηρετούμε σε δημόσιες θέσεις, να είμαστε πολύ ανοιχτοί, να μην υπάρχουν εμπόδια στο να διερευνηθούν τα πάντα. Εγώ, όποτε υπήρξε καταγγελία για το Υπουργείο ή για μένα, τις κατηγορίες της αντιπολίτευσης τις πήγα εγώ στον Εισαγγελέα. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί το ΚΙΝΑΛ θα έχει τέτοιο πρόβλημα. Θεωρώ ότι κανένας χώρος δεν πρέπει να έχει τέτοιο πρόβλημα. Θεωρώ ότι οι προτάσεις που έχει καταθέσει ο Πρωθυπουργός για τη Συνταγματική αναθεώρηση, για την αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών, δεν είναι απλά στο τραπέζι, αλλά θα πρέπει να στηριχθούν από τον προοδευτικό κόσμο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωστόσο τις Πρέσπες δεν τις στηρίζει το ΚΙΝΑΛ. Έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό λέω και εγώ. Αυτό είναι μία αντίφαση και για τις Πρέσπες και για τα υπόλοιπα που συζητάμε. Άρα, είναι καλό πλέον σε τέτοια θέματα, σε τέτοια πολιτικά διλήμματα να απαντήσουν όλοι με παρρησία για να γνωρίζει και ο ελληνικός λαός ποιος είναι προοδευτικός, ποιος έχει συμπαραταχθεί και στρατηγικά και τακτικά με τις πολιτικές του νεοφιλελευθερισμού. Ιδιαίτερα σήμερα, που έχουν και ακροδεξιά πτυχή. Αυτό, το είδαμε, ξέρετε και τις προηγούμενες μέρες. Γιατί ένα από τα διλήμματα που μπαίνει είναι αν θα συνεχίσουμε μία προοδευτική πορεία κοινωνικών αλλαγών, φιλολαϊκών αλλαγών, προστασίας των αδυνάτων ή αν θα πάμε στις πολιτικές των μνημονίων ή όσων πολιτικών προέβλεπαν τα μνημόνια, που είναι το πολιτικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, που προανήγγειλε ο πρώην Πρωθυπουργός, Κώστας Σημίτης και όσοι στρατηγικά θέλουν αυτή η χώρα να συνεργάζεται…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πείτε μου κάτι. Πράγματι η χώρα βγήκε από τα μνημόνια και η κυβέρνησή σας έχει μπει σε μία λογική θετικών μέτρων, είτε αυτή είναι η κατάργηση του υποκατώτατου μισθού, η αύξηση του κατώτατου, μία σειρά μέτρων...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι 120 δόσεις…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα κόκκινα δάνεια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η προστασία της πρώτης κατοικίας και μια σειρά από άλλα μέτρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η αντιπολίτευση, ωστόσο, αυτά τα θετικά μέτρα τα βαφτίζει παροχολογία και λέει ότι μυρίζουν εκλογές, οι οποίες πρόκειται να χάσετε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία. Κοιτάξτε να δείτε. Η αντιπολίτευση και όταν λέω αντιπολίτευση εννοώ και τη Νέα Δημοκρατία, αλλά και το ΚΙΝΑΛ, που συγκυβέρνησε με τη Νέα Δημοκρατία, βάφτιζε τα πιο σκληρά μέτρα μεταρρυθμίσεις. Βάφτιζε μεταρρύθμιση το κόψιμο των συντάξεων. Βάφτιζε μεταρρύθμιση την αύξηση των εισφορών. Βάφτιζε μεταρρύθμιση τη μείωση του κοινωνικού κράτους, την απαξίωση του εργασιακού πλαισίου, του θεσμικού πλαισίου στα εργασιακά, την απορρύθμιση των επαγγελμάτων. Όλα αυτά τα βάφτιζε μεταρρυθμίσεις. Τώρα βαφτίζει τις κοινωνικές πολιτικές της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα ως παροχολογία. Τι προτείνουν; Για να το δούμε, τι προτείνουν πολύ συγκεκριμένα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προτείνει μείωση του κράτους, περαιτέρω μείωση του κράτους, όταν οι πιο σκληρές συντηρητικές δυνάμεις στην αγορά έχουν καταλάβει πλέον ότι με την περαιτέρω μείωση του κράτους δεν μπορεί στοιχειωδώς η χώρα να λειτουργήσει σε κρίσιμους τομείς όπως είναι οι δημόσιες υποδομές, όπως είναι οι αστικές συγκοινωνίες, όπως είναι προφανώς η Υγεία, η Παιδεία, μία σειρά από τέτοιους χώρους, που δεν μπορείς να λειτουργήσεις, αν δεν έχεις όχι μεγάλο ή μικρό κράτος, αλλά τις δημόσιες υπηρεσίες που πρέπει να έχεις, την στελέχωση που πρέπει να έχεις. Έχουμε πέσει κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης, σε σχέση με τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, χωρίς να έχουμε καλύψει τις κρίσιμες ειδικότητες που πρέπει να έχουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας κατηγορούν για ρουσφέτια πάντως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλά εντάξει γιατί δεν τα φέρνουν. Τι εννοούν ρουσφέτια;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πολλούς μετακλητούς για παράδειγμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι. Να συγκρίνουμε τους μετακλητούς που υπήρχαν στην κυβέρνηση Σαμαρά, - εγώ δεν λέω για πιο πριν που ήταν πολλαπλάσιοι, - με τους μετακλητούς που υπάρχουν τώρα. Εξαγγέλλονται παραδείγματος χάρη ότι θα πάρουμε, έχουμε ανάγκη να πάρουμε γιατρούς, δασκάλους, οδηγούς…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους δασκάλους, είδατε τι έγινε, χθες, στην ΕΡΤ...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οδηγούς στα λεωφορεία... Είναι άλλο η θεώρηση που έχουν κάποιες συνδικαλιστικές δυνάμεις και άλλο αυτό που πρέπει να γίνει και η Νέα Δημοκρατία τα βαφτίζει ρουσφέτια μέσω ΑΣΕΠ. Τι προτείνει η Νέα Δημοκρατία; Να σας πω εγώ τι προτείνει. Προτείνει να μεταφερθεί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του δημόσιου τομέα στα ιδιωτικά συμφέροντα. Θα σας πω για ένα πολύ μικρό συμβάν, που ζήσαμε στο παρελθόν, τώρα, στο πρόσφατο παρελθόν, την Ryanair. Δύο χρόνια πριν ο κ. Κουμουτσάκος, ως εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας με κατήγγειλε για την Ryanair. Σήμερα, ζήσαμε τι θα πει μία αεροπορική εταιρεία που το μόνο που τη νοιάζει είναι το μειωμένο κόστος και τα κέρδη της.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει και μία κριτική όμως σε αυτό και θα ήθελα μία απάντηση από εσάς. Δύο μάλλον κριτικές. Η μία είναι κάποιοι πολίτες που είπαν, γιατί να πληρώσω εγώ την επιλογή κάποιου να πάει σε μία εταιρεία low cost  από τη μία και από την άλλη μία άλλη κριτική που ασκήθηκε είναι ότι ναι ήταν λάθος της ίδιας της πολιτείας που δεν ήταν εύκολο και δεν ήταν εφικτό να προσγειωθεί το αεροπλάνο της Ryanair στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Θα ήθελα μία απάντηση και για τα δύο θέματα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς το δεύτερο δεν έχει να κάνει με την πολιτεία. Όπως γνωρίζετε το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης ανήκε στην παραχώρηση, δεν θέλω να κατηγορήσω την παραχώρηση για αυτό, αλλά υπήρχαν συνθήκες καιρικές τέτοιες που ο πιλότος επέλεξε να μην προσγειωθεί στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Γύρω από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης υπάρχουν τουλάχιστον οκτώ αεροδρόμια, πάρα πολύ κοντά, που δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αν προσγειωνόταν εκεί. Η επιλογή της εταιρείας να προσγειωθεί χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, ήταν μία επιλογή που κατά τη γνώμη μου οφείλεται στο χαμηλό κόστος του αεροδρομίου, στο ότι δεν υπάρχουν ξενοδοχεία για να φιλοξενηθούν οι επιβάτες, κοντά στο αεροδρόμιο, άρα κανείς δεν θα επέλεγε να πάει μακριά. Το κόστος μεταφοράς με λεωφορεία είναι πολύ πιο χαμηλό στη Ρουμανία από ότι στη χώρα μας και μία σειρά από παράγοντες που δεν τα καθορίζει η ανάγκη του επιβάτη και του πολίτη, αλλά το χαμηλό κόστος της εταιρείας.

Το δεύτερο, αν όφειλε το ελληνικό δημόσιο να συνδράμει σε αυτή την κατάσταση, θεωρώ ότι αυτό είναι μία πραγματικά επικίνδυνη, να μην πω και ολοκληρωτική, λογική. Διότι, με την ίδια λογική αν θέλετε οποιαδήποτε καταστροφή ή ατυχές έκτακτο συμβάν υπάρχει, πολύ εύκολα κάποιος θα πει και τι φταίω εγώ να πληρώνω, το ότι αρρώστησε κάποιος, το ότι έχει ανάγκη κάποιος άλλος, το ότι έτυχε μία φυσική καταστροφή, όπως σεισμός, να έχτιζε καλύτερα το σπίτι του θα λέγανε κάποιοι άλλοι ή να ήταν με τις τελευταίες προδιαγραφές, να χτιζόταν καλύτερα. Δεν είναι έτσι. Αν θέλουμε να έχουμε μία πολιτεία, που θα είναι στην υπηρεσία του πολίτη, θα έχει ένα πέπλο προστασίας για τους πολίτες, τους πιο αδύναμους, αλλά και όλους τους πολίτες, όλο τον ελληνικό λαό, σημαίνει ότι πρέπει να κινηθούμε σε άλλες λογικές. Αυτή η λογική, είναι η λογική του Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είστε κρατιστές άρα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς δεν είμαστε κρατιστές. Αλλά δεν είμαστε και υπηρέτες συγκεκριμένων συμφερόντων, όπως αυτών, που θέλει να υπηρετήσει η Νέα Δημοκρατία. Δεν θα πάμε να δώσουμε τις κρίσιμες λειτουργίες του ελληνικού δημοσίου, δεν θα αφήσουμε να ξηλωθεί το κοινωνικό κράτος, δεν θα αφήσουμε, αν θέλετε, τις εταιρείες που μέλημά τους είναι το κέρδος και μόνο να μην έχουν κοινωνική ευθύνη και να μην υπάρχει ένας δημόσιος τομέας, που μπορεί να θεραπεύσει τέτοιου είδους λογικές. Το δικό μας μέλημα, είναι το συμφέρον του πολίτη, είναι οι ανάγκες του πολίτη, του κάθε πολίτη και κυρίως του πιο αδύναμου, είναι να επανορθώσουμε τις αδικίες που έχει υποστεί ο ελληνικός λαός όλα αυτά τα χρόνια και των λαθεμένων πολιτικών, αλλά και των μνημονίων και η χώρα να πατήσει στα δικά της πόδια. Δηλαδή να έχει παραγωγική δομή, να έχει τις υποδομές που πρέπει να έχει και υπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση και τις κοινωνικές ανάγκες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μείνουμε λίγο στο χαρτοφυλάκιό σας. Έχω ακούσει δύο πράγματα. Το ένα είναι, ναι εντάξει ο Σπίρτζης έκανε δρόμους, αλλά και το άλλο, εντάξει απλά κόβουν κορδέλες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας μεταφέρω τις μνήμες μας το 2015. Το 2015 η Νέα Δημοκρατία και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, όπως λεγόταν τότε το ΚΙΝΑΛ, μας κατήγγειλε ότι καταστρέφουμε τα έργα που είχαν ξεκινήσει εκείνοι, μας κατήγγειλαν ότι θα καταστρέψουμε τη χώρα γιατί  θα επιστρέψουμε πάρα πολλά χρήματα αν δεν ολοκληρωθούν. Το 2016 μας κατήγγειλαν ότι δεν θα τα ολοκληρώσουμε γιατί δεν υπάρχουν γρήγοροι ρυθμοί και το 2017 μας κατήγγειλαν ότι κόβαμε κορδέλες στα έργα, που εκείνοι έκαναν. Γιατί δεν τα έκαναν τόσα χρόνια; Το χρονοδιάγραμμα αυτών των έργων από το 2007, που υπήρχαν οι συμβάσεις ήταν πέντε, έξι χρόνια. Το 2015 δεν είχανε ολοκληρώσει ούτε τις απαλλοτριώσεις. Μάλιστα σε συγκεκριμένους δρόμους δεν είχαν προχωρήσει ούτε στο 50% των απαλλοτριώσεων, ούτε καν στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, για να γίνουν οι απαλλοτριώσεις. Κοιτάξτε, η δική μας πεποίθηση είναι ότι τα έργα υποδομής δεν ανήκουν ούτε στον Υπουργό Υποδομών, ούτε στην κυβέρνηση, ούτε στην αντιπολίτευση, ούτε σε κανέναν. Είναι απόλυτα λογικό, έργα, μεγάλα έργα, να ωριμάζουν με έναν Υπουργό, με μία κυβέρνηση, να συνεχίζουν πιθανά με μία άλλη κυβέρνηση, με έναν άλλον Υπουργό. Ο μόνος ιδιοκτήτης που υπάρχει είναι ο ελληνικός λαός. Εμείς κρινόμαστε για άλλα πράγματα. Κρινόμαστε για το κόστος των έργων. Κρινόμαστε για τη διαφάνεια, που γίνονται οι δημόσιες υποδομές.

Κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα. Σε όποια από τα τρία, όποτε θέλει, εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας ή του ΚΙΝΑΛ να κάτσουμε να τα εξετάσουμε, με πολύ μεγάλη χαρά. Τα ξέρουν οι πολίτες. Ξέρουν τι αποζημιώσεις είχαν προβλεφθεί στις συμβάσεις, που εκείνοι έκαναν και εκείνοι αναθεώρησαν, τι κόστος στη λειτουργία για το ελληνικό δημόσιο των αυτοκινητοδρόμων, τι κόστος στα διόδια που πληρώνουν σήμερα οι πολίτες…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μείνουμε λίγο στα διόδια. Τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε; Διαβάσαμε για αυξήσεις τις οποίες εσείς τις πήρατε πίσω.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Για όνομα του Θεού. Αν είχαμε την ευκαιρία από τις συμβάσεις που κληρονομήσαμε να καθορίζουμε εμείς τις τιμές των διοδίων...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήταν πολύ πιο χαμηλότερες. Έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς. Έχουν μεγάλη ευθύνη και για αυτή την αντικοινωνική πολιτική, γιατί δεν εξέτασε και δεν είχε προβλέψεις πώς μπορούν να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές των διοδίων σε εποχές κρίσης. Το 2007 ήταν άλλη λογική που υπήρχε στην τότε κυβέρνηση και στη μετέπειτα, αλλά το 2013 που ήμασταν μέσα στην κρίση, όφειλαν να προβλέψουν τέτοια πράγματα, που αναθεώρησαν τις συμβάσεις και έβγαλαν το 50% των δρόμων έξω από την υποχρέωση των παραχωρησιούχων για να τις κατασκευάσουν. Τι κάνουμε εμείς...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τέσσερα χρόνια μετά όμως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τέσσερα χρόνια μετά, όμως, εμείς τελειώσαμε τους αυτοκινητόδρομους για να μη γυρίσει, 6 δισεκατομμύρια ευρώ, η χώρα πίσω και χρειαστούμε ενάμιση μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους.

Τέσσερα χρόνια μετά είμαστε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που είναι ένα δίκαιο σύστημα και σε αυτό έχουμε δεσμευτεί.

Τέσσερα χρόνια μετά έχουμε ξεκινήσει τις συζητήσεις, προκειμένου να υπάρχει επέκταση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητοδρόμων, για να ολοκληρώσουμε το διεθνές, ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο της χώρας, με ταυτόχρονη μείωση των διοδίων. Ότι έχει γίνει στην Ιταλία, στην Γαλλία, στην Ισπανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να επιστρέψουμε από εκεί που ξεκινήσαμε, από την αποχώρηση των ΑΝΕΛ. Στο υπουργείο σας, ο Υφυπουργός σας, είναι ο κύριος Νίκος Μαυραγάνης, ο οποίος παραιτείται. Έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχω μιλήσει ακόμη μαζί του. Θα μιλήσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι ειδήσεις που έχουμε, η ενημέρωση που έχουμε, μέχρι τώρα, το ρεπορτάζ, λέει ότι θα παραιτηθεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο Νίκος είναι ένας άνθρωπος που είχαμε μία άριστη, άψογη συνεργασία. Δεν το γνώριζα πριν. Από τη συνεργασία μας...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι βουλευτής να σημειώσουμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι βουλευτής. Από τη συνεργασία μας γίναμε φίλοι. Είχαμε μία πολύ καλή και φιλική συνεργασία. Πιστεύω ότι είχαμε τη συνεργασία που είχαμε και με το σύνολο των Ανεξάρτητων Ελλήνων, όσο κράτησε η συνεργασία αυτή, τα τρεισήμισι αυτά χρόνια. Δεν έχω να πω για το Νίκο και για τη συνεργασία με τους Ανεξάρτητους Έλληνες κάτι κακό. Ήταν γνωστές οι πολιτικές διαφωνίες. Είναι άλλες οι πολιτικές μας και οι ιδεολογικές αφετηρίες, συγκλίναμε και μαζί προσπαθήσαμε στο να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια. Διαφωνούμε στη συμφωνία των Πρεσπών, αλλά και σε μία σειρά από άλλα ζητήματα και αυτό τα τρεισήμισι χρόνια ξέρετε έχει φανεί. Δεν είναι κάτι καινούργιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Ήταν γνωστές οι διαφωνίες σας σε όλη τη διάρκεια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Υπήρξαν σχέδια νόμου που δεν τα ψήφισαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ιδίως τα δικαιωματικά ζητήματα… Πείτε μου κάτι, μία τελευταία ερώτηση. Μπορεί να συγκεντρώσετε, καταλαβαίνω από το ρεπορτάζ ότι υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία, σε ότι αφορά, τις 151 ψήφους, που είναι απαραίτητες για την ψήφο εμπιστοσύνης, για να παραμείνει η κυβέρνηση στη θέση της. Αν δεν συγκεντρωθούν αυτές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν δεν συγκεντρωθούν οι 151 ψήφοι θα δούμε αν η κυβέρνηση πάρει ψήφο εμπιστοσύνης, γιατί δεν απαιτούνται 151 για να λάβει η κυβέρνηση την ψήφο εμπιστοσύνης, το ένα είναι αυτό. Το δεύτερο είναι στη συνέχεια οι εξελίξεις για τη Συμφωνία των Πρεσπών, κυρίως για τα σχέδια νόμου της κοινωνικής πολιτικής και της αναπτυξιακής πολιτικής, που έχουμε εμείς και των μεταρρυθμίσεων, των ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων που πρέπει να γίνουν. Εμείς σαν Υπουργείο μέσα στον Ιανουάριο έχουμε το νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης που ήδη έχει σταλεί στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης. Έχουμε την κύρωση της σύμβασης για το Καστέλι και μία σειρά από τέτοιες θετικές εξελίξεις, σχέδια νόμου και έργα που πρέπει να προχωρήσουν, που αυτά εκκρεμούσαν για δεκαετίες. Το Καστέλι ήταν ένα αεροδρόμιο που το είχαν εξαγγείλει δεκάδες Πρωθυπουργοί, όχι Υπουργοί, 16 χρόνια ήταν στο βασικό πρόγραμμα των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Είναι ξεκάθαρο το τοπίο λοιπόν με τις πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός. Συντεταγμένα αν δεν πάρουν όλοι τις ευθύνες που πρέπει είναι ανοιχτός ο δρόμος για τις κάλπες. Εμάς δεν μας φοβίζει αυτό. Δεν μας φοβίζει καθόλου αυτό να ξέρετε. Άλλους φοβίζει κι αν δεν τους φοβίζει, είναι ανοιχτό το περιθώριο που έχουν και υπάρχουν και συνταγματικές προβλέψεις. Ο κ. Μητσοτάκης, γιατί μόνο η Νέα Δημοκρατία έχει τον απαιτούμενο αριθμό, να κάνει και πρόταση μομφής. Αν το κάνει να με πάρετε τηλέφωνο. Όπως ο Αλέξης Τσίπρας ζήτησε ψήφο εμπιστοσύνης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας πάρω. Σας ευχαριστούμε πολύ που ήσασταν απόψε κοντά μας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.

  

Σημείωση: Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=Qj67lXj2m-Q


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων