Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



16/11/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real Fm» και τους δημοσιογράφους κ. Βασίλη Λυριτζή και κ. Δημήτρη Καμπουράκη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χρήστος Σπίρτζης, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Καλημέρα τι κάνουμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα και στους ακροατές σας. Μια χαρά εσείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κανένα τάμα θα κάνετε; Δε μπορώ…. δε μπορώ…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει αυτή η τάση κάθε φορά  της υπερβολής, ότι είναι καλό στη χώρα μας, να το ευτελίζουμε και να βαφτίζουμε startup οτιδήποτε άλλο, εφαρμογές, που δεν είναι startup είναι….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει γίνει πάρα πολύ συζήτηση για την παρουσία σας στη δίκη για τα ταξί.  Υπάρχει ένα κομμάτι που λένε να τώρα ο Σπίρτζης Υπουργός, προοδευτικής Κυβέρνησης κτλ και πάει κόντρα σε κάποιες εξελίξεις τεχνολογικές.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι ακριβώς έτσι…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για αυτό ρωτάμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εδώ έχουμε -και αυτό καταθέσαμε και στο δικαστήριο που είχε γίνει-  μία διένεξη, η  οποία δεν είναι ιδιωτική. Έχουμε μία διένεξη μεταξύ μιας εταιρείας και ενός επαγγελματικού κλάδου, όπου έγινε αγωγή στον Πρόεδρο του. Αυτός ήταν και ο λόγος που πήγα στο δικαστήριο. Γιατί, αν δεν είχαμε εντοπίσει γκρίζες ζώνες, που μέσω της τεχνολογίας...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Φορολογικές γκρίζες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι μόνο φορολογικές, αλλά και γκρίζες ζώνες σε σχέση με την άσκηση επαγγελμάτων που είναι σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, νομοθετικά ρυθμιζόμενα. Δε μπορεί λοιπόν να έχουμε μία start-up όπως είπατε πριν, που θα κάνει τη διαμεσολάβηση παραδείγματος χάριν για το επάγγελμα του γιατρού ή του μηχανικού ή του αυτοκινητιστή εφόσον είναι νομικά ρυθμιζόμενο, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, που γίνεται…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το έργο. Αυτό καθ΄ αυτό το έργο. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι το ηλεκτρονικό εμπόριο από χώρες της ανατολής στη Δύση και στην Ευρώπη. Αυτό λοιπόν, δε μπορούμε μέσα από τη χρήση της τεχνολογίας να μην εφαρμόζουμε τη νομοθεσία γιατί υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Αυτή ήταν και η ανάγκη, που μας οδήγησε…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:   Για να δούμε πιο βαριά θέματα. Με το που είπαμε ότι θα είστε εδώ στην εκπομπή, ξέσπασαν τα μηνύματα από το Μάτι. Τι κάνετε στην περιοχή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για ποιο από όλα τι κάνουμε στην περιοχή;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας πω. Γκρεμίζετε τα αυθαίρετα που ήταν στην περιοχή και κόβανε το δρόμο; Αλλάζετε τη ρυμοτομία; Διορθώνετε τις καταστάσεις; Προχωράτε στην αποκατάσταση; Ενισχύετε τους ανθρώπους; Τι κάνετε; Που βρισκόμαστε, γιατί είναι χειμώνας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς στην περιοχή, είναι μοναδικό για τη χώρα μας τουλάχιστον, μέσα σε ελάχιστους μήνες, έχει προχωρήσει τόσο πολύ η υλοτόμηση στις αστικές περιοχές, όπως δεν έχει προχωρήσει σε καμία άλλη περιοχή. Έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες φύτευσης.  Αν δείτε τη Μαραθώνος,  σε πολλά της σημεία, δε θυμίζει την περιοχή που είχε καεί. Τώρα από εκεί και πέρα, κ. Λυριτζή, έχουμε μία στενή συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, όπου έχει ήδη εξαγγελθεί, έχει ξεκινήσει, μία διαδικασία γρήγορης πολεοδόμησης. Όμως, για να προχωρήσουμε την επισκευή και την ανακατασκευή των κτιρίων, προβλέπουμε να έχουμε -και τις επόμενες ημέρες θα είναι στο ελληνικό κοινοβούλιο- μία τροπολογία, η οποία θα κάνει αναστολή εργασιών στις συγκεκριμένες περιοχές που είναι να διανοιχτούν  οι βασικές οδικές αρτηρίες. Για να μην εμποδίσουμε μέσω της επισκευής και της ανακατασκευής των κτιρίων, το να έχουμε τα επόμενα χρόνια μία περιοχή που θα έχει πολεοδομικό σχέδιο. Να μπορεί να έχει. Αυτή είναι η προσπάθεια που κάνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μην επιστρέψουμε στο προηγούμενο λέτε καθεστώς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Δε θέλουμε να κάνουμε το Μάτι ή τις υπόλοιπες περιοχές αυτό που  ήταν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε ένα βάθος χρόνου σε αυτό; Ένα σχεδιασμό, για ρωτάνε τώρα φίλοι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Πιστεύω ότι μέσα σε μια εβδομάδα θα κατατεθεί η τροπολογία στην Βουλή, οπότε θα εκδοθεί και η Υπουργική Απόφαση, για τις διαδικασίες επισκευής. Οι διαδικασίες ανακατασκευής και οι αδειοδοτήσεις θα δίνονται από τις υπηρεσίες δόμησης, από τις Πολεοδομίες δηλαδή. Οι άδειες επισκευής μικρής κλίμακας ή οι  κανονικές, θα δίνονται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, από τη Διεύθυνση Φυσικών Καταστροφών.  Έχουν υπάρξει δομές και στη Δυτική και στην Ανατολική Αττική, προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις. Έχουν υπάρξει οι προβλέψεις ώστε οι υπηρεσίες που έχουμε μάθει ότι καθυστερούν να ζητούνται τα πιστοποιητικά μαζικά από το Δημόσιο, παραδείγματος χάρη να ζητείται από τη Διεύθυνση Φυσικών Καταστροφών το χαρτί ή η άδεια του Δασαρχείου, για να μην έχουμε άλλα φαινόμενα,  που είχαν παρατηρηθεί στο παρελθόν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή είστε Υπουργός Υποδομών,  τώρα το συζητάμε αυτό και αφορά και τις ευρύτερες υποδομές, όχι μόνο για την περιοχή. Επειδή το τελευταίο διάστημα κάτι με τις γέφυρες, εκεί στο βορρά, στην Καβάλα, κάτι με ορισμένους δρόμους και τα λοιπά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι μόνο η Καβάλα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η γέφυρα στην Καβάλα που έπεσε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι μόνο της Καβάλας, είναι και του Ιάσμου στην Ροδόπη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέμε αν έχετε μπει σε ένα πρόγραμμα ελέγχου παλαιών υποδομών, μη βρεθούμε τώρα στην Ιταλία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό έχει γίνει και υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο εδώ και δεκαετίες..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέω αν ελέγχουμε. Θεσμικό υπάρχει αλλά…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει να ελέγχουμε. Το Υπουργείο ας πούμε ελέγχει. Όταν πέφτει στην αντίληψη του μια υποδομή η οποία ακόμη και αν δεν είναι στην αρμοδιότητα μας, αλλά λέει κάποια Περιφέρεια ή κάποιος Δήμος ότι έχει πρόβλημα, συνδράμουμε. Πρόσφατα κάναμε το ίδιο, που είχαμε μια εμπλοκή αρμοδιοτήτων μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της Περιφέρειας Αττικής, με τον Ιλισό. Σταματήσαμε δηλαδή τη λειτουργία του τραμ για ένα τμήμα του δικτύου και διαπιστώσαμε τα κενά και τις ελλείψεις που υπήρχαν. Ενεπλάκη και το Υπουργείο, για να χρηματοδοτήσει και η ΕΥΔΑΠ, για να κάνει τις μελέτες και τις επισκευές, προκειμένου να μην έχουμε αυτό το δυσάρεστο φαινόμενο που παρατηρούμε χθες και σήμερα, σε σχέση με τη γέφυρα στην Καβάλα. Δηλαδή να είναι αρμοδιότητα ενός φορέα και να προσπαθεί για διάφορους λόγους και για να πετάξει τις ευθύνες που έχει αυτός ο φορέας σε έναν άλλο φορέα, να λένε ότι είναι ιδιοκτησία του δημοσίου ή είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τίνος είναι η Καβάλα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε, υπήρχε με έγγραφο του κ. Σουφλιά και με απόφαση του κ. Σουφλιά, υπήρχε ο ορισμός ποια κομμάτια του οδικού δικτύου είναι του Υπουργείου Υποδομών. Δεν είχε σχέση με τη γέφυρα. Στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο όρισε ότι οι Περιφέρειες μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα πρέπει να ορίσουν ποια κομμάτια είναι στη δική τους ευθύνη και ορίστηκαν. Και τα υπόλοιπα τμήματα είναι στην ευθύνη των Δήμων. Επομένως είναι σαφέστατο…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά οι Δήμοι και οι Περιφέρειες έχουν επίγνωση αυτού του πράγματος; Ή είχε βγάλει ο Σουφλιάς ένα χαρτί κάποτε και κανείς δεν ασχολήθηκε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι έχουν πλήρη επίγνωση. Το εάν έχουνε διαδικασία ή επιμέλεια για να συντηρήσουν τις υποδομές που τους ανήκουν, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εν τέλει Καβάλα σε ποιον ανήκε δηλαδή; Στην περιφέρεια ή στο δήμο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο Δήμο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ άκουσα από τη δήμαρχο και λέει με συγχωρείτε εμείς δεν ξέρουμε τέτοια πράγματα, ούτε να συντηρούμε γέφυρες ξέρουμε ούτε τίποτα..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όταν ένας Δήμος λοιπόν δεν έχει...Τώρα η Καβάλα δεν είναι ένας μικρός Δήμος...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει ένας μεγάλος…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ας υποθέσουμε ότι δεν έχει το τεχνικό δυναμικό…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέει να στρώσω δρόμο ξέρω αν έχει λακκούβα, να συντηρήσω γέφυρα δεν ξέρω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όταν λοιπόν ένας Δήμος έχει μία υποδομή που δεν έχει το ανθρώπινο δυναμικό ή τους πόρους να το συντηρήσει, τότε, υπάρχουν διαδικασίες με τις οποίες απευθύνεται στην Περιφέρεια, τους δημόσιους φορείς, εν προκειμένω στην Εγνατία ή στο Υπουργείο, για να υπάρχει επιμέλεια της συντήρησης και της λειτουργίας μιας τέτοιας υποδομής. Εδώ όμως δε μιλάμε για κάτι τέτοιο. Εδώ δεν πήγε κάποιος να συντηρήσει τη γέφυρα και να διαπίστωσε στη συνέχεια ότι έχουμε βλάβες και δε μπορεί να ανταπεξέλθει ο δήμος. Και σε αυτή τη γέφυρα και στου Ιάσμου, έχουμε άλλα πράγματα.  Εγώ έχω στα χέρια μου από χθες το βράδυ, μία πρώτη έκθεση από τους μηχανικούς της Εγνατίας, θα τη δώσουμε στη δημοσιότητα. Και έχουν λάβει εντολή οι Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων να ανέβουν και στη γέφυρα της Καβάλας και στη γέφυρα του Ιάσμου, διότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση με τις υποδομές. Το ένα είναι αυτό. Το δεύτερο είναι ότι εδώ και ενάμιση χρόνο είναι σε διαβούλευση ένα τμήμα του σχεδίου Νόμου που έχει ψηφιστεί. Το υπόλοιπο είχαμε διάφορα προβλήματα με τις διαπραγματεύσεις και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους θεσμούς σε σχέση με το Παρατηρητήριο Τιμών και Προδιαγραφών, προβλέπεται ηλεκτρονικό σύστημα στο οποίο θα υποχρεώνονται όλοι οι φορείς του δημοσίου, αλλά και ιδιωτικοί φορείς που έχουν υποδομές που απευθύνονται σε ευρύ κοινό,  να καταθέτουν ηλεκτρονικά τα σχέδια και τις μελέτες, που έχουν κατασκευαστεί, να υπάρχει ο φάκελος ασφάλειας και λειτουργίας των υποδομών αυτών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να δούμε. Οι υποδομές αυτές είναι γέφυρες; Τι άλλο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι γέφυρες, είναι τα τμήματα του οδικού δικτύου,  είναι κλειστοί αγωγοί, σήραγγες, βιολογικοί καθαρισμοί, δίκτυα ύδρευσης… Τα πάντα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χάος… Επί τη ευκαιρία εκεί στον Ιλισό δουλεύετε από κάτω; Γιατί διάβασα προχθές...
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, στον Ιλισό έγινε μία πρώτη αυτοψία από ειδικούς σπηλαιολόγους.  Αυτός ήταν και ο λόγος που έκλεισε το τμήμα του δικτύου του τραμ. Εκεί να δείτε. Εκεί στη βιασύνη αν θέλετε για να ολοκληρωθούν τα έργα στους Ολυμπιακούς Αγώνες εξέτασαν μόνο την πλάκα που σκεπάστηκε ο Ιλισός, για το εάν αντέχει, χωρίς να ελεγχθούν τα υποστυλώματα! Είναι τραγική η κατάσταση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατάλαβα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και οι μελετητές σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές είχαν εντοπίσει το πρόβλημα και παρότι τελείωσαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, κανείς στη συνέχεια δεν έσκυψε πάνω από το θέμα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι να βούλιαζε κάποια μέρα το τραμ μέσα στον ποταμό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν δεν το κλείναμε δηλαδή μπορεί να γινότανε αυτό που έγινε και στην Καβάλα. Επομένως εδώ πρέπει να γίνει πιο συστηματική δουλειά, για να έχουμε...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τελευταία ερώτηση και αφορά  τη Δυτική Ελλάδα, που τα λέγατε και προ ημερών, ρωτά κι ένας κόσμος, εκείνος ο προαστιακός θα πάει στην Πάτρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια θα πάει στην Πάτρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το 2022 μετά τη συμφωνία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αργεί…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν γίνεται αλλιώς όμως, γιατί είναι ένα έργο, το οποίο εδώ και δέκα – δεκαπέντε χρόνια ταλαιπωρεί και τους κεντρικούς φορείς, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Δήμο Πατρέων. Είναι η πρώτη φορά που δόθηκε μια οριστική λύση και βρέθηκε χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί το έργο, δηλαδή να συνδεθεί το λιμάνι της Πάτρας με το Ρίο μέσω υπογειοποίησης. Να μην έχουμε υποδομές που επιβαρύνουν πάρα πολύ το αστικό περιβάλλον.
Πιστεύω ότι και ο Δήμος από τις δηλώσεις που έκανε ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης και ο λαός της Πάτρας κυρίως έμεινε ικανοποιημένος από αυτή τη λύση που δόθηκε. Είναι 6,5 χιλιόμετρα υπόγειου σιδηροδρόμου και στη συνέχεια θα  υπογειοποιηθεί και στο παραλιακό μέτωπο,  που έχει δοθεί στο δήμο Πατρέων, αλλά θα γίνουν και έργα τραμ για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα  το συγκοινωνιακό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λεφτά έχουμε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα έχουνε εξασφαλίσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Από το ΕΣΠΑ και από το CEF.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν είναι στην Πάτρα το 2022, στο Αίγιο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο Αίγιο θα είναι πολύ νωρίτερα. Γίνονται τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Η υποδομή επί της ουσίας έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Μέχρι το Ρίο θα είναι πολύ γρηγορότερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α, μέχρι το Ρίο θα είναι γρηγορότερα. Καλημερίζουμε κ. Σπίρτζη.
 Σας ευχαριστούμε πολύ.




Σημείωση: Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη στο:
https://www.youtube.com/watch?v=rADCb2z_fYI&feature=youtu.be

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
19/12/2018 Χαιρετισμός του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην τελετή παράδοσης οικίσκου στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Λαυρίου
19/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Ραδιοφωνικό Σταθμό «Alpha 98.9» και το δημοσιογράφο κ. Χάρη Ντιγριντάκη.
19/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «Open» και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος 05:30» με τους δημοσιογράφους κ. Βαγγέλη Γιακουμή και κ. Αμαλία Κάτζου
17/12/2018 Συνεχίζονται οι αυτοψίες σε επίπεδο δευτεροβάθμιου ελέγχου από τα ειδικά κλιμάκια Μηχανικών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Ζάκυνθο
14/12/2018 Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη μετά τη σύσκεψη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο