Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



13/11/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Τι νεώτερα έχουμε για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Είχαμε υποσχεθεί ότι τέλη Σεπτέμβρη θα έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες για το αίτημα που υπήρχε από το Δήμο Πάτρας και από κατοίκους της περιοχής του Καστελλόκαμπου, να εξετάσουμε εάν τεχνικά μπορεί να γίνει υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου,  προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η Πάτρα δεν θα είναι χωρισμένη στα δύο σε ένα μεγάλο κομμάτι της περιοχής που μπορεί να αναπτυχθεί. Αυτό υλοποιήθηκε από εμάς και πρόσθετα βρήκαμε την χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου. Όπως θυμάστε η λύση που είχε δοθεί πριν το αίτημα του Δήμου Πάτρας  για τον Καστελλόκαμπο ήταν υπογειοποίηση σε ένα τμήμα της τάξης των 2 χιλιομέτρων, είχαμε ένα πρόσθετο κόστος γι αυτό 45 εκατ. ευρώ. Χρειαζόμαστε άλλα τόσα επί πλέον. Άρα δεν επαρκούσε, αν θέλετε, από δική μας πλευρά μια εξαγγελία ότι τεχνικά γίνεται, έπρεπε να βρούμε και τους οικονομικούς πόρους για να υλοποιηθεί. Οι πόροι αυτοί θα έρθουν από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα το CEF . Είναι διασφαλισμένοι κι επομένως τον Ιανουάριο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός που θα περιλαμβάνει την πλήρη υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι τον Άγ. Διονύσιο».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -  Αυτή υπογειοποίηση με ποια μέθοδο θα γίνει;
 ΥΠΟΥΡΓΟΣ -   «Η μέθοδος είναι η “cover and cut”  είναι μια σύγχρονη τεχνική. Θα γίνει μια επιτροπή με την συμμετοχή του  Υπουργείου, της ΕΡΓΟΣΕ, του Δήμου, του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας και της Περιφέρειας, εάν επιθυμεί,  προκειμένου να δούμε  τα θέματα ανάπλασης σε όλα τα  6,5 χιλιόμετρα  της όδευσης της σιδηροδρομικής γραμμής. Πιστεύω ότι είναι κάτι πολύ σημαντικό  να έχεις μια τόσο μεγάλη  έκταση που θα μπορεί να φιλοξενεί και πράσινο και ποδηλατόδρομους και άλλες κοινωνικές δραστηριότητες. Κι αυτό πρέπει να γίνει όπως γίνονται τα έργα υποδομών στη Δυτική Ελλάδα με μια στενή συνεργασία του Υπουργείου με τους φορείς της  Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πιστεύω ότι η συνέχιση του έργου μετά τον Άγιο Διονύσιο που επίσης περιλαμβάνει την υπογειοποίηση ενός μεγάλου τμήματος,  για να έχει η πόλη παραλιακό μέτωπο, αλλά και η δημιουργία τραμ, ελαφρύ τρένου,  μέσα στις αστικές περιοχές της πόλης, θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας. Θα μιλάμε για μια άλλη πόλη με άλλα χαρακτηριστικά, με τις υποδομές που αξίζει να έχει».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -  Για το κομμάτι Ρίο-Κανελλοπούλου θα πάτε με την ίδια εργολαβία ή με άλλη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Θα γίνει νέος διαγωνισμός  για το κομμάτι της υπογειοποίησης που εξαγγέλθηκε έως τον Αγ. Διονύσιο , τον Ιανουάριο. Και  θα υπάρχει άλλος διαγωνισμός από τον Άγ.  Διονύσιο μέχρι τον Άγ. Ανδρέα και το νέο λιμάνι. Οι μελέτες έχουνε γίνει, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και τον Ιανουάριο θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Πότε εκτιμάτε ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που χρειάζεται, περίπου 3-4 μήνες, εκτός εάν υπάρξουν ενστάσεις οπότε θα έχουμε μια μικρή καθυστέρηση -αν υπάρχουνε- στη συνέχεια θα ξεκινήσει το έργο».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Προαστιακό θα συνεχίσουμε να έχουμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Βεβαίως γιατί η μια γραμμή,  από τις δύο που προβλέπονται στην υπογειοποίηση,  θα είναι και με τις σύγχρονες προδιαγραφές που χρειάζονται τα νέα τρένα, αλλά θα είναι και μετρική άρα θα μπορεί να κυκλοφορήσει και  ο υπάρχων Προαστιακός πάνω σε αυτή. Αυτό γίνεται για να διασφαλίσουμε τον Προαστιακό όπως είναι σήμερα στην πόλη της Πάτρας και την επέκτασή του μετά τον Άγ.  Διονύσιο στην συνέχεια».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Μέχρι πότε το βλέπετε να φτάνετε έως τον Άγ. Διονύσιο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ -«Μέχρι το 2022».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -Είναι και δέσμευση προς την  Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ- «Βέβαια, βέβαια»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Από εκεί και μετά, μέχρι τον Άγ. Ανδρέα και το νέο λιμάνι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ- «Έχουν γίνει οι προκαταρκτικές μελέτες, αυτή την στιγμή γίνονται οι προμελέτες και με την ολοκλήρωσή τους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός.  Μέχρι τότε θα έχουμε βρει και την χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί αυτό το πολύ σημαντικό έργο για την πόλη της Πάτρας. Πιστεύω ότι η Δυτική Ελλάδα και τα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας, κυρίως όμως η Πάτρα, το άξιζαν αυτό. Ήταν μια υποχρέωση της πολιτείας για δεκαετίες.  Σε μια σειρά από υποδομές  που αφορούν το οδικό δίκτυο , είτε τις σιδηροδρομικές υποδομές είτε το λιμάνι, είτε τα αντιπλημμυρικά έργα,  ήταν ξεχασμένες περιοχές από την πολιτεία, από τη  κεντρική διοίκηση και όφειλε κάποια στιγμή να σκύψει πάνω στα προβλήματα αυτής της περιοχής που κάποιοι και σκόπιμα την απαξίωναν».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Με το εμπορικό τμήμα του λιμανιού της Πάτρας τι γίνεται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ- «Τέλειωσε η δεύτερη φάση, όπως γνωρίζετε, πριν κάποιους μήνες. Από εκεί και πέρα υπάρχει μια στενή συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας  προκειμένου να δούμε την επόμενη φάση αλλά και πρόσθετες εγκαταστάσεις. Και αυτό απαιτεί την συνεργασία και άλλων Υπουργείων, είναι μια σειρά από υποδομές το λιμάνι. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ είναι ένας εκλεκτός άνθρωπος, πρώτα από όλα, και συνάδελφος. Ο κ. Κοντοές. Είναι από τους λίγους φορείς που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί και για τα υδατοδρόμια, που είναι πολύ σημαντικό και είναι και στις δικές μας προτεραιότητες για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Πιστεύω ότι είναι σε καλά χέρια το λιμάνι και ο σχεδιασμός του και η επέκτασή του».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Μας λέτε ουσιαστικά ότι από το Ρίο μέχρι τον Άγ.  Ανδρέα μπορεί να δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο για τους πολίτες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ- «Από το Ρίο μέχρι τον Άγ. Διονύσιο ναι. Η επιτροπή που σας είπα πριν , η κοινή επιτροπή, θα δει όλη αυτή την αστική ανάπλαση που θα δώσει και άλλη εικόνα και άλλη λειτουργία, άλλη καθημερινότητα στους πολίτες της πόλης. Τώρα από τον Άγ. Διονύσιο προς τον Άγ. Ανδρέα, ένα μεγάλο διάστημα που επίσης θα είναι υπογειοποιημένο επίσης,  θα γίνει ανάπλαση για να υπάρχει συνέχιση της πόλης προς το παραλιακό μέτωπο. Απλά για να είμαστε και έγκυροι στην ενημέρωση προς τους πολίτες μετά τον Άγ. Διονύσιο η ακριβής λύση και οι ακριβείς μελέτες θα δοθούν όταν ολοκληρωθούν».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Πάμε και στην Πατρών-Πύργου. Οι κάτοικοι εκφράζουν την ανησυχία τους για την εξέλιξη του έργου. Που βρισκόμαστε με αυτή την υπόθεση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Οι κάτοικοι σωστά εκφράζουν την ανησυχία τους γιατί έχουν υποστεί μια παραπληροφόρηση και έχουν εισπράξει για δεκαετίες ψεύτικες υποσχέσεις. Στην Πατρών-Πύργου έχουν γίνει εγκλήματα. Εγκλήματα σε σχέση με την υλοποίηση αυτού του τμήματος του οδικού δικτύου, με μεγαλύτερο αυτό του 2013 της κυβέρνησης Σαμαρά, που έβγαλε αυτό το τμήμα από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Αυτό συνεπαγόταν ότι αυτό το τμήμα   ξεκινάει την αδειοδότηση του από την αρχή. Ήξεραν τους νέους κανονισμούς οι τότε κυβερνήσεις που θα ίσχυαν από τον Ιανουάριο του 2015. Μπήκε λοιπόν το έργο στο μικροσκόπιο για δύο λόγους. Ο ένας λόγος ήταν η έκθεση του Ευρωπαϊκό Ελεγκτικού Συνεδρίου για την περίοδο 2010-2014 η οποία όποιος την βρει, είναι στο διαδίκτυο, θα δει αυτά που λέγαμε και εμείς, τα επιβεβαιώνει πλήρως,  το πολύ μεγάλο κόστος αυτών των υποδομών μέσω των συμβάσεων που είχαν γίνει. Άρα οποιοδήποτε νέο έργο έμπαινε στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Και το δεύτερο ήταν ότι έπρεπε από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και σε οποιοδήποτε νέο οδικό δίκτυο η μελέτη βιωσιμότητας να δείχνει πόσο βιώσιμο, οικονομικά βιώσιμο, είναι ένα έργο. Ξέρετε είναι άλλη η θέληση η δική μας ή  των τοπικών κοινωνιών, ότι ο δρόμος δίνει ασφάλεια στον πολίτη, ότι δίνει ανάπτυξη σε μια περιοχή, και άλλο η έγκριση της χρηματοδότησής του από τα ευρωπαϊκά όργανα και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που εξετάζει οικονομικά αυτό το έργο. Αυτό λοιπόν συνεπαγόταν ότι το έργο δεν θα γίνει ως αυτοκινητόδρομος, δηλαδή ότι θα γινόταν μια λωρίδα και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστικό διάζωμα. Ήταν πολύμηνες οι διαπραγματεύσεις άρα και η καθυστέρηση για την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών προκειμένου να διασφαλίσουμε με πάρα πολλή μεγάλη προσπάθεια την έγκριση του τμήματος αυτού ως αυτοκινητόδρομου. Δεν νομίζω ότι θα ήταν δικός μας στόχος ή δική μας πολιτική να φτιάχναμε έναν δρόμο  που θα ήταν λίγο βελτιωμένος από τη σημερινή κατάσταση. Έτσι τώρα θα έχουμε έναν δρόμο που θα είναι αυτοκινητόδρομος, θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την Κορίνθου – Πατρών, με την Ολυμπία Οδό και θα γίνει πολύ φτηνότερα. Αν ακολουθούσαμε, ξέρετε, την παρότρυνση διαφόρων να βγάζαμε έναν διαγωνισμό οι εκπτώσεις δεν θα ήταν της τάξης του  50%, από ότι φάνηκε και από τις προσφορές που έδωσαν οι μεγάλες εταιρείες. Θα ήταν πολύ μικρότερες. Αυτό θα σήμαινε ότι δεν θα παίρναμε ποτέ την έγκριση. Δεν θα εγκρινόταν ποτέ η μελέτη βιωσιμότητας για να φτιάξουμε ένα δρόμο ως αυτοκινητόδρομο».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Είναι αυτό ένα κομμάτι της κριτικής που σας ασκεί η αντιπολίτευση. Γιατί δεν πήγατε μια εργολαβία και την σπάσατε σε οκτώ μικρότερες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Εάν πηγαίναμε σε μια εργολαβία και οι εκπτώσεις ήταν της τάξης του 20-25% ή του 12% που δώσανε στους επιμέρους διαγωνισμούς οι μεγάλες εταιρείες, απλά δεν θα γινόταν ως  αυτοκινητόδρομος.  Θα γινότανε ένας περιφερειακός δρόμος με πολύ μικρότερη διατομή και χωρίς διαχωριστική νησίδα. Υπάρχει όμως και ένα θέμα που πρέπει να δούμε διότι η αντιπολίτευση όλον αυτό τον καιρό ρίχνοντας λάσπη έχει πει πάρα πολλά πράγματα. Ένα από αυτά που έχει πει ήταν ότι βρήκαμε έναν έτοιμο διαγωνισμό. Ο έτοιμος διαγωνισμός όμως που βρήκαμε και είχε προσβληθεί από μια εταιρεία, είχε και κάποια συγκεκριμένα μεγέθη, ποσότητες. Και αυτό που αποδείχθηκε είναι  ότι οι ποσότητες αυτές ήταν υποαξιολογημένες. Χρειάζονται δηλαδή τα διπλάσια αδρανή. Όταν συμπληρώσαμε εμείς τις μελέτες και τροποποιήσαμε τις περιβαλλοντικές διαπιστώσαμε ότι χρειάζονται οι διπλάσιες ποσότητες αδρανών υλικών προκειμένου να κατασκευαστεί ο δρόμος. Το ερώτημα λοιπόν είναι για ποιον είχε στηθεί το έργο; Ποίοι ήξεραν τις συγκεκριμένες ποσότητες και ποίοι δεν τις ήξεραν; Και γιατί είναι εκατομμύρια τόνοι κυβικά αδρανών υλικών αποθηκευμένα στην ευρύτερη περιοχή πού και από ποιους; Μπαίνουν πολλά ερωτήματα σε σχέση με αυτά που έχει διατυπώσει η αντιπολίτευση και μάλλον τώρα πρέπει να απαντήσουν».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -Τώρα που βρισκόμαστε; Τι να περιμένει ο κόσμος; Πότε μπαίνουν οι μπουλντόζες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Οι μπουλντόζες μπαίνουν τους επόμενους μήνες,  μέχρι τον Ιανουάριο δηλαδή. Οι 6 από τις 8 διαγωνιστικές διαδικασίες έχουν αποσταλεί ή αποστέλλεται η τελευταία στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Οι 2 έχουν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Στην συνέχεια θα κληθούν οι ανάδοχοι για να υπογράψουν τις συμβάσεις. Αυτό είναι μια διαδικασία περίπου ενός μήνα, πριν πρέπει να κοινοποιηθεί στη Βουλή, ας πούμε άλλες 15 μέρες. Και μετά υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο για τους εργολήπτες για να εγκατασταθούν στο εργοτάξιο. Άρα ο προγραμματισμός που έχουμε για τις 6 είναι να ξεκινήσουν ταυτόχρονα και οι 6 μέχρι τον Ιανουάριο. Οι υπόλοιπες 2 υπάρχουν απορρίψεις των αιτιολογήσεων επομένως εάν δεν έχουμε προσφυγές ή άλλες δικαστικές εμπλοκές θα μπορούν να ξεκινήσουν λίγες μέρες αργότερα. Εάν έχουμε προσφυγές θα έχουμε ένα δίμηνο καθυστέρηση, τρίμηνο το πολύ».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -Το έργο όμως θα ξεκινήσει άσχετα με αυτές τις δύο εργολαβίες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Βεβαίως θα ξεκινήσει. Εάν δεν έχουμε πρόβλημα στις 2 θα ξεκινήσει σε 8 διαφορετικά σημεία ταυτόχρονα. Διαφορετικά θα ξεκινήσει σε 6 , τον Ιανουάριο και στα υπόλοιπα 2 περί τους  2 με 3 μήνες αργότερα».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -Άρα για να το καταλάβουμε, ο εργολάβος που κέρδισε τον διαγωνισμό δεν μπορεί να εκτελέσει το έργο οπότε απευθύνεστε στους επόμενους μειοδότες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Μην παρασύρεστε και εσείς από την παραπληροφόρηση. Θυμάστε τι έλεγαν; «Ο Τοξότης , ο Καλογρίτσας, που ήθελε να πάρει και κανάλια και εφημερίδες, πήρε όλο το έργο κ.τ.λ». Ωραία, από τις 8 διαγωνιστικές διαδικασίες η εταιρεία Τοξότης ήταν προσωρινός μειοδότης στις 4. Στις 2 από αυτές δεν έγινε αποδεκτή η οικονομική προσφορά και η αιτιολόγηση που είχε δοθεί. Κλήθηκε όπως είχαμε πει ο επόμενος και ο επόμενος δεν έδωσε, στην μια τουλάχιστον από ότι γνωρίζω, επαρκή αιτιολόγηση και κλήθηκε ο τρίτος. Και αυτή είναι μια διαδικασία που εξασφαλίζει και  τη διαφάνεια του έργου και απορρίπτει όλα αυτά τα μυθώδη ψέματα που έλεγε η αντιπολίτευση όλο αυτό τον καιρό».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ -   Εμμονή ,  σας κατηγορούσε ότι έχετε με τον κ. Καλογρίτσα…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Ναι, μια χαρά λες και τον φτιάξαμε εμείς τον κ. Καλογρίτσα. Έχουν πολλά να θυμηθούν,  τους επόμενους μήνες,  για μια σειρά από δραστηριότητες που είχε η αντιπολίτευση τα προηγούμενα χρόνια και αποκαλύπτονται μία-μία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Το φράγματα Πείρου-Παραπείρου ακόμα μια μεγάλη υπόθεση για την περιοχή. Πότε ολοκληρώνονται οι εργασίες και τι γίνεται με το «αγκάθι» του Φορέα Διαχείρισης που ακόμα παραμένει στον αέρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ -«Και με τον δήμαρχο Πατρέων τον κ. Πελετίδη και με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχουμε μια πολύ στενή συνεργασία και αυτό δείχνει ότι όταν υπάρχει μια περιοχή που υπερισχύει ο προοδευτικός κόσμος θα βρούμε τη συνισταμένη για να προχωρήσουμε παρά τις επιμέρους διαφωνίες. Το θέμα του Πείρου-Παραπείρου και του  Φορέα Διαχείρισης είναι ένα από τα θέματα που θα συζητήσουμε με την Περιφέρεια. Εμείς θα δώσουμε και στην Περιφέρεια και στους τρεις Δήμους που εμπλέκονται το Σχέδιο Νόμου που προβλέπει τη δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης. Θα είναι μόνο δημόσιοι φορείς, το Υπουργείο δηλαδή και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δεν θα μπορούν να μεταβιβαστούν μετοχές σε ιδιώτες. Θα στηριχθεί τα πρώτα τρία  χρόνια από το Υπουργείο Υποδομών, που έχει και την τεχνογνωσία και τους πόρους για να λειτουργήσει . Το στελεχειακό δυναμικό θα είναι από αυτούς τους 4-5 φορείς τους τρεις Δήμους δηλαδή, την Περιφέρεια και το Υπουργείο. Και στη συνέχεια θα βρει τον βηματισμό του, αλλά πάντα με την υποχρέωση ότι θα ανήκει αυτός ο φορέας μόνο σε δημόσιους φορείς. Για να μπορεί να διασφαλίσει και μια τιμολόγηση, που θα την αντέχουν οι Δήμοι και οι πολίτες της περιοχής, και μια συντήρηση, που θα διασφαλίζει και την ποιότητα του νερού και των εγκαταστάσεων. Τώρα από εκεί και πέρα μπορεί ο κάθε φορέας να έχει τις δικές του θέσεις και αντιλήψεις, σεβαστές είναι. Η  χώρα λειτουργεί σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, με συγκεκριμένες υποχρεώσεις από τις ευρωπαϊκές οδηγίες, δεν μπορούμε να μην τις ακολουθήσουμε. Άρα προχωράμε με τους φορείς, που θα θελήσουν να συμμετέχουν στον Φορέα Διαχείρισης».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Το έργο ως υποδομή είναι έτοιμο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Το έργο ως υποδομή είναι έτοιμο και μέσα στον μήνα, που διανύουμε θα γίνει η έμφραξη του μεγάλου φράγματος.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Θέλει από ότι μάθαμε δυο-τρεις περιόδους  βροχής τουλάχιστον για να γεμίσει πλήρως έτσι δεν είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Αυτά είναι θέματα τα οποία θα τα αποδείξει η πράξη. Συνήθως οι μελέτες σε αυτά,  καμιά φορά,  δεν είναι οι πιο εύστοχες. Εξαρτάται και από την συχνότητα των βροχοπτώσεων, το ύψος,  μπορεί να γεμίσει νωρίτερα. Το θέμα είναι ότι μπαίνει σε λειτουργία και ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα της περιοχής, της ποιότητας ζωής ,της ανάπτυξής της, θα λυθεί».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - Στις 14 Νοεμβρίου θα διεξαχθεί στην βουλή η συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος, με το ΚΙΝ.ΑΛ. να λέει ότι δεν θα δώσουν λευκή επιταγή, η ΝΔ παρουσίασε τις δικές της εννέα προτάσεις και ο κυβερνητικός εταίρος τηρεί αρνητική στάση κυρίως στην αναθεώρηση του άρθρου 3 περί των σχέσεων Εκκλησίας-Κράτους. Πως τα βλέπετε όλα αυτά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ - «Εκτός από την κανονικότητα στην χώρα, που ήρθε στη χώρα με την έξοδο από το μνημόνιο, έρχεται και μια πολιτική κανονικότητα. Είναι πολύ σαφείς οι διαχωριστικές πολιτικές γραμμές, οι διαφορετικές αντιλήψεις, που υπάρχουν για το μέλλον της χώρας. Κάποιοι λοιπόν θέλουν να διατηρούνται τα υπάρχοντα στρεβλά θέματα και οι καταστάσεις, που ζήσαμε στο παρελθόν. Άρα, κάποιοι θέλουν να μην υπάρχει π.χ. αλλαγή του Συντάγματος, που θα οδηγήσει στην αλλαγή του νόμου για τις ευθύνες των υπουργών. Είναι τραγικό αυτό το πράγμα, με  όλα αυτά που ζούμε και αποκαλύπτονται, εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να αλλάξει. Πρέπει όσοι υπηρετούν σε δημόσιες θέσεις και οι υπουργοί να ελέγχονται, να υπάρχει διαφάνεια, να είναι ανοιχτά βιβλία απέναντι και στους πολίτες και στην Δικαιοσύνη, που πρέπει να τους ελέγξει. Με την ευκαιρία να πούμε για την Πατρών - Πύργου και για τις καταγγελίες που είχε κάνει η αντιπολίτευση. Τις πήγαμε στον εισαγγελέα. Εμείς. Αυτοί έκαναν τις καταγγελίες εμείς τις πήγαμε. Στο αρχείο. Δεν έχουμε την ίδια αντιμετώπιση όταν κυβερνούσαν την χώρα οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού. Όλα τα θέματα είναι κρίσιμα για την αναθεώρηση του συντάγματος αλλά βλέπουμε την στάση και την συμπεριφορά των δυνάμεων της αντιπολίτευσης. Η ΝΔ καταρχάς σύρθηκε στο να μετέχει στην συνταγματική αναθεώρηση. Τις πρώτες ημέρες που ο Πρωθυπουργός μας,  πήρε την πρωτοβουλία για την αναθεώρηση του Συντάγματος  ήταν από αρνητική , πλήρως αρνητική έως άφωνη. Μετά προχώρησε στις γνωστές θέσεις της για την αναθεώρηση του άρθρου 16 για την δημόσια ανώτατη εκπαίδευση.Είναι μία κατάκτηση του προοδευτικού κόσμου την οποία εδώ και πάρα πολλά χρόνια θέλει να την καταργήσει. Εντάξει; δεν θα τα καταφέρει. Επειδή είμαστε και στην Αχαΐα. Έτσι; Και υπάρχουν και μία σειρά από άλλα θέματα που θέσατε για τη συνταγματική αναθεώρηση,  που θα αναδείξουν ποια πραγματικά είναι η προοδευτική όχθη του ποταμού και ποιοί έχουν δώσει λευκή επιταγή, όχι σε εμάς, αλλά στην νεοφιλελεύθερη ακροδεξιά ΝΔ».



ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχαμε και τη συμφωνία ή προσυμφωνία τέλος πάντων αυτές τις ημέρες του κυρίου Τσίπρα με τον κύριο Ιερώνυμο. Βγήκαν οι σύλλογοι των ιερέων και λένε μας πετάτε έξω από το Δημόσιο. Τι θα κάνουμε εμείς τώρα. Πώς θα πληρωνόμαστε; Πώς το βλέπετε όλο αυτό και τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και αυτές είναι υπέροχες... Δεν είναι; Είναι μία στρέβλωση που υπάρχει 100 χρόνια στη χώρα μας και είναι ένα από τα σημεία, ένα από τα θέματα αν θέλετε, που κάποιες δυνάμεις δεν ήθελαν να ολοκληρωθεί το Εθνικό Κτηματολόγιο, λόγω των αμφισβητήσεων και των διενέξεων του τι υπάρχει στην Εκκλησία σαν περιουσία και το τι υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο. Έχουμε 10.000 περίπου κληρικούς. Αυτοί έχουν προσμετρηθεί στο δημόσιο τομέα όταν έγινε η απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων. Θυμάστε που μας λέγανε πόσους πολλούς δημοσίους υπαλλήλους έχουμε; Τώρα αρχίζουν όλοι και συνειδητοποιούν, ότι σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα οι κληρικοί δεν καταγράφονται ως δημόσιοι υπάλληλοι. Άρα ο μέσος όρος αυτών που έλεγε η Νέα Δημοκρατία και οι απολύσεις που προέβλεπε ο κ Κυριάκος Μητσοτάκης ως Υπουργός, δείχνουν, αναδεικνύουν  και αποδεικνύουν αν θέλετε, τη στρέβλωση και το που μας οδηγούσαν με την πολιτική τους.
Σήμερα υπάρχουν Δήμοι που δεν έχουν έναν μηχανικό, έναν οικονομολόγο, -παρά την πληθώρα επιστημόνων που υπάρχει στη χώρα-, για να μπορέσουν να υλοποιήσουν μία σειρά από αναπτυξιακές, κοινωνικές δράσεις, από τις ευθύνες που έχουν. Πιστεύω, ότι επιτέλους απελευθερώνεται και η Εκκλησία. Να καθορίζει μόνη της τον αριθμό των κληρικών που θέλει να έχει, με μία συμφωνία ορθολογική, που το ελληνικό Δημόσιο θα επιδοτεί τη σημερινή δαπάνη που υπάρχει προς το ΝΠΔΔ, που είναι η Εκκλησία της Ελλάδος.
Και το ελληνικό Δημόσιο, επιτέλους, δεν προσμετρά τους κληρικούς στη δύναμη των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε να έχουμε μία ορθολογική κατανομή εκεί που πραγματικά υπάρχουν ανάγκες στο δημόσιο τομέα, στα νοσοκομεία, στην παιδεία,  στις τεχνικές υπηρεσίες που δεν έχουμε επάρκεια. Και με την ευκαιρία, να πούμε στο κομμάτι εκείνο της ακροδεξιάς που τις προηγούμενες μέρες φοβόταν μήπως τις πλατείες της χώρας δεν μπορούμε να γιορτάσουμε το Πάσχα και τα Χριστούγεννα, ότι θα γιορτάζεται και με τη συμφωνία της Εκκλησίας, της επίσημης Εκκλησίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα επιτρέπεται να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα;
Και να φτιάχνουν οι γυναίκες και μελομακάρονα και κουραμπιέδες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια, στις πλατείες…είναι τρομερό αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τα αστέρια δεν θα τα αλλάξετε με το σφυροδρέπανο στην διακόσμηση των πόλεων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι τρομερά αυτά που λέγονται δυστυχώς από την αξιωματική αντιπολίτευση και δείχνουν όχι μόνο τον πανικό που έχουν γιατί δε μπορούν να παρακολουθήσουν τις ανάγκες της σύγχρονης Ελλάδας και το πού πάει η σύγχρονη Ελλάδα, αλλά και γιατί δεν μπορούν στοιχειωδώς να παρακολουθήσουν την κοινωνία και τις αλλαγές που γίνονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το 2019 θα έρθει στη Βουλή και η ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών, με κάποιους να λένε ότι δε θα ψηφιστεί και ίσως η χώρα οδηγηθεί σε πρόωρες εκλογές. Ποια είναι η δική σας εκτίμηση; 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και που εδράζει η αισιοδοξία του Πρωθυπουργού ότι θα βρεθεί πλειοψηφία, είπε προχθές και στον Αντώνη Σρόιτερ στον «Alpha» ότι θα βρεθεί πλειοψηφία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ότι θα τα βρούμε με τον Καμμένο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να κάνουμε ένα σχόλιο. Θα ήταν καλό να παρακολουθήσει κάποιος έστω και σήμερα, αν δεν την έχει παρακολουθήσει, τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού και να δει ποια είναι η σύγχρονη Ελλάδα. Ποιο είναι το μέλλον της σύγχρονης Ελλάδας με τις προοδευτικές δυνάμεις μέσω αυτών που είπε ο Αλέξης Τσίπρας, ο Πρωθυπουργός μας και ποιο θα είναι το μέλλον αν επιλεγούν  άλλες λύσεις. Είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές σε όλα τα θέματα, στην εξωτερική πολιτική, στην αναπτυξιακή πολιτική στην κοινωνική πολιτική, που νομίζω, ότι και μόνο να  παρακολουθήσει κανείς τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, θα καταλάβει ότι ο κ. Μητσοτάκης θα είναι για πάρα πολλά χρόνια Αρχηγός της Αντιπολίτευσης.
Πάμε τώρα στην ουσία της συμφωνίας της FYROM.
Είναι κοινός τόπος απ’ όλες τις πολιτικές δυνάμεις, ότι η χώρα μας με τη θέση, που έχει, αν την αξιοποιήσει, μπορεί να έχει μια παραγωγική-οικονομική αναβάθμιση και γεωπολιτικά και παραγωγικά. Αν αυτό το πιστεύουν όλοι, πραγματικά το πιστεύουν, σημαίνει ότι πρέπει να γκρεμίσουμε το δόγμα, που είχαν μια σειρά από συντηρητικές κυβερνήσεις πολλές δεκαετίες, ιδιαίτερα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το δόγμα του Ψυχρού Πολέμου. Αν κάνει κανείς τον κόπο και πάει  στα σύνορα της χώρας μας με τη Βουλγαρία, τη FYROM, την Αλβανία και δει τις συνθήκες που υπήρχαν για χρόνια σε αυτές τις περιοχές, και πάει από την άλλη πλευρά στα σύνορα με την Τουρκία στον Έβρο, θα δει μάλλον ότι αυτές οι πολιτικές δυνάμεις θεωρούσαν ότι ο κίνδυνος που έχουμε είναι από Βορρά και όχι από Ανατολή. Αυτό οδήγησε τη χώρα μας να είναι στις εσχατιές της Ευρώπης, να μην έχει ενδοχώρα στα Βαλκάνια, να μην αναπτυχθούν συνεργασίες παραγωγικές, οικονομικές, μεταφορικές για μια σειρά δεκαετιών και η Ελλάδα να είναι ουραγός της ανάπτυξης και να μη μπορεί να εκμεταλλευτεί την θέση, που έχει.
Ο Αλέξης Τσίπρας ως Πρωθυπουργός αυτή την πολιτική την άλλαξε, την γκρέμισε. Έχτισε ιδιαίτερες σχέσεις φιλίας με μια σειρά από βαλκανικές χώρες, με τη Βουλγαρία, με τη Ρουμανία, με τη Σερβία και πρέπει επιτέλους τα αγκάθια, που υπάρχουν στις σχέσεις μας με τη FYROM και με άλλες χώρες, με την Αλβανία, να λυθούν, να βρουν κάποια στιγμή μια κοινά αποδεκτή λύση για να προχωρήσουμε.
Σε αυτό το πλαίσιο, όσον αφορά αυτά που εγώ έχω ασχοληθεί, έγινε συμφωνία με τη Βουλγαρία, που προβλέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνας, που σημαίνει ότι θα παρακαμφθεί στο χάρτη των Μεταφορών η Τουρκία και τα στενά των Δαρδανελίων. Αυτό αναβαθμίζει τη χώρα μας όχι μόνο παραγωγικά, αλλά την αναβαθμίζει και γεωπολιτικά. Σημαίνει ότι μετά θα έχουμε  το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη. Αρα, έχουμε ετοιμάσει τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και τον επόμενο μήνα παραδίδεται. Η συνέχιση της είναι στη FYROM και στη Σερβία. Είχαν δημιουργήσει μια μεγάλη ζώνη, τη μισή βόρεια Ελλάδα, που είναι απαξιωμένη από οικονομικές, παραγωγικές δραστηριότητες και από πληθυσμό και αυτό είναι ένα από τα μεγάλα κακά επιτεύγματα της πολιτικής της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού και όσων ακολούθησαν αυτή την πολιτική. Δε γίνεται λοιπόν να συνεχίσουμε έτσι.
 Εμείς πρέπει να κάνουμε τα Βαλκάνια μια ασφαλή περιοχή, μια περιοχή που θα έχει τα χαρακτηριστικά των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης: που θα διέρχεσαι τα σύνορα και δε θα καταλαβαίνεις, που είναι η μια χώρα και που η άλλη, που θα μπορείς να έχει μετακίνηση ανθρώπων, δραστηριοτήτων και προϊόντων. Δε γίνεται να συνεχίσουμε σε μια λογική δήθεν «μακεδονομάχων», που το μόνοπου κάνουν, είναι να παράγουν γκρίνια, ανασφάλεια, να αναπαράγουν και συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, γιατί κάποιοι, με όλη αυτή την πολιτική τα προηγούμενα χρόνια,  σε σχέση με τη FYROM έβγαλαν πάρα πολλά λεφτά.
Να  πάμε σε μια άλλη εποχή, που θα είναι καλό και για την χώρα μας και γενικά για τους βαλκανικούς λαούς. Πιστεύω με τις σχέσεις που έχουμε χτίσει, με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Σερβία και με την πολιτική μας να επιλύσουμε τα προβλήματα και να οικοδομήσουμε ειλικρινείς πραγματικά σχέσεις με τη FYROM, την Αλβανία και τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες, από  όπου, ο περισσότερο κερδισμένος αν θέλετε, είναι ο ελληνικός λαός και η Ελλάδα, που αποκτά επιτέλους ενδοχώρα και αποκτά τη γεωπολιτική θέση που της αρμόζει, που  κάποιοι δεν ήθελαν να την αξιοποιήσουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πάντα να έρχεστε και να μας φέρνετε ευχάριστα νέα για την πόλη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τον Πύργο θα έχουμε κι άλλα ευχάριστα νέα, για τη συνέχιση των υποδομών, γιατί το Πάτρα Πύργος είναι πλέον διαγωνιστικά παρελθόν, δηλαδή για το Πύργος - Καλό Νερό, για το φορέα διαχείρισης του Πείρου-Παραπείρου, για τα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής. Και βέβαια, για τη συνεργασία όλων των Δυνάμεων του προοδευτικού κόσμου ενόψει και των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης που έρχονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ.

Σημείωση: Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=z9QtwBicKM8&feature=youtu.be



'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
19/12/2018 Χαιρετισμός του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην τελετή παράδοσης οικίσκου στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Λαυρίου
19/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Ραδιοφωνικό Σταθμό «Alpha 98.9» και το δημοσιογράφο κ. Χάρη Ντιγριντάκη.
19/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «Open» και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος 05:30» με τους δημοσιογράφους κ. Βαγγέλη Γιακουμή και κ. Αμαλία Κάτζου
17/12/2018 Συνεχίζονται οι αυτοψίες σε επίπεδο δευτεροβάθμιου ελέγχου από τα ειδικά κλιμάκια Μηχανικών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Ζάκυνθο
14/12/2018 Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη μετά τη σύσκεψη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο