13/11/2018 ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ αριθμ.πρωτ.:Οικ.46240/15-6-2018 (ΑΔΑ: 6ΓΗΦ465ΧΘΞ-Ρ0Ι)-ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Δ7,Δ8,Δ29,Δ30
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



17/10/2018

Κοινή συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένας Δούρου


ΥΠΟΥΡΓΟΣ
: Να δώσουμε το λόγο, ξεκινώντας,  στην Περιφερειάρχη την κ.  Ρένα Δούρου και μετά θα σας εξηγήσουμε γιατί σας καλέσαμε.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ: Να ευχαριστήσω κατ’ αρχάς τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον Υπουργό για τη φιλοξενία. Να ευχαριστήσω και εσάς ως εκπροσώπους και λειτουργούς του Τύπου. Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, Υπουργείο και Περιφέρεια, μαζί και τα υπηρεσιακά αλλά και αιρετά στελέχη όπως μπορείτε να δείτε, προκειμένου να προχωρήσουμε μαζί σε μια σχέση συνέργειας και μια σχέση η οποία βεβαίως  έχει στόχο, το όφελος του δημοσίου συμφέροντος και το όφελος του πολίτη και να παρέμβουμε όπου απαιτείται και ορίζεται εκ των αρμοδιοτήτων μας.
Ο λόγος είναι τα κρίσιμα έργα της παρακολούθησης που διαμοιράζεται η ευθύνη μεταξύ του Υπουργείου και της Περιφέρειας. Μιλάμε για έργα υποδομών όπως είναι κυρίες και κύριοι οι γέφυρες, οι κλειστοί αγωγοί και τα ρέματα.
Και μιλάμε για σοβαρά έργα,  τα οποία δυστυχώς επί χρόνια και όταν λέω επί χρόνια, χωρίς υπερβολή πριν και από τη δική μου ληξιαρχική πράξη γέννησης, στο πλαίσιο ενός στρεβλού μοντέλου ανάπτυξης, που αδιαφορούσε τόσο για την ασφάλεια των πολιτών, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος, δεν έχουν τύχει της απαραίτητης συντήρησης με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ερχόμαστε να καλύψουμε κενά και αδράνεια,  αβελτηρία του παρελθόντος. Επιμένω ότι μιλάμε για αδράνεια και αβελτηρία του παρελθόντος που μετράται σε 10ετίες και είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση,  που θα προλάβω τον Υπουργό, η περίπτωση του Ιλισού.
Υπερβαίνει και τη ληξιαρχική πράξη ίσως και του Υπουργού και δεν μπαίνουμε στο γνωστό γαϊτανάκι που κατά καιρούς ως λειτουργοί της ενημέρωσης έχετε καλύψει, δηλαδή τα ζητήματα της αλληλοεπικάλυψης των αρμοδιοτήτων, τα ζητήματα της υποστελέχωσης, τα ζητήματα των πολλών συναρμοδιοτήτων, του ασαφούς νομικού πλαισίου,  τα οποία καταλήγουν, ξέρουμε πάρα πολύ καλά με πολύ πικρό τρόπο,  στην αναποτελεσματικότητα.
Και την ίδια στιγμή εάν προσθέσει κανείς και όσα μέσα στο καλοκαίρι μεταφέρθηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως αρμοδιότητες με το Νόμο Κλεισθένη, καταλαβαίνετε ότι εσείς μπορείτε να συνεχίσετε να γράφετε για την αλληλοεπικάλυψη των αρμοδιοτήτων, όμως τα προβλήματα που έχει όχι μόνο το λεκανοπέδιο, το σύνολο της χώρας θα προσέθετα και ας με διορθώσει ο Υπουργός, δεν λύνονται.
Μια περιφέρεια όσο μεγάλη και να είναι, όπως για παράδειγμα η Περιφέρεια Αττικής, δεν είναι σε θέση ούτε τεχνικά, ούτε οικονομικά να φέρει σε πέρας σοβαρά έργα υποδομής, σοβαρά έργα συντήρησης που επιμένω, έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και 10ετίες.
Γι’ αυτό σήμερα εγκαινιάζουμε και με το Υπουργείο Μεταφορών, όπως τουλάχιστον ως Περιφέρεια Αττικής έχουμε επιχειρήσει από το Σεπτέμβριο του 2014, αλλάζοντας το υπόδειγμα άσκησης διοίκησης εννοώ, υπογράφοντας μνημόνια με φορείς τόσο νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, όσο και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, να καλύψουμε το ασαφές νομικό πλαίσιο. Ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο, ξαναλέω,  όσον αφορά το δεύτερο βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τον Κλεισθένη έγινε βαρύτερο, πέρασαν τα ρέματα και η αστυνόμευσή τους στις περιφέρειες.
Στη συνάντηση που είχε η Ένωση Περιφερειών με το νέο Υπουργό Εσωτερικών κ. Χαρίτση, όλοι οι περιφερειάρχες, όλης της χώρας, δώσανε απτά παραδείγματα για το ποια είναι η κατάσταση των ρεμάτων στο σύνολο της επικράτειας της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Αν λοιπόν και να μου επιτρέψετε να δώσω ένα απτό παράδειγμα, αν λοιπόν είναι πρόβλημα τα ρέματα της Πελοποννήσου τα οποία γεμίζουν από παράνομη απόθεση απορριμμάτων, από μπάζα κλπ, καταλαβαίνετε τι σημαίνει για τον/την περιφερειάρχη η συντήρηση και η αστυνόμευση αυτών.
Καταλαβαίνετε όμως τι συμβαίνει στην περίπτωση της Περιφέρειας Αττικής, όταν το σύνολο των ρεμάτων έχουν καλυφθεί 10ετίες τώρα. Και πάνω από αυτή την κάλυψη, πέρα από ενδεχόμενα αυθαίρετα κτίσματα, πολλές φορές αυθαίρετες δημόσιες κατασκευές, έχει σοβαρές υποδομές.
Θέλω να σας θυμίσω ότι πριν από μερικούς μήνες στα διοικητικά όρια του Δήμου Καλλιθέας, σε ένα ιδιωτικό παρκινγκ μετά από ισχυρή βροχόπτωση παρουσιάστηκε το θέαμα, τουλάχιστον δυο αυτοκινήτων, να είναι ουσιαστικά κάτω από τη γη. Ακολουθώντας το νήμα του νομικού πλαισίου, επρόκειτο ούτε λίγο ούτε πολύ για ένα κομμάτι του Ιλισού το οποίο, όπως γνωρίζουμε όλοι θάφτηκε το 1939 και ξεκίνησε ένα γαϊτανάκι μεταξύ του Δήμου, της περιφέρειας και άλλων συναρμόδιων φορέων. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί και γι’ αυτό σήμερα αφ’ ενός θα γίνει μια παρουσίαση από μέρους του Υπουργού, για το πώς με υπεύθυνο τρόπο και χωρίς να δείχνει ο ένας τον άλλον, θα αντιμετωπίσουμε τον Ιλισό. Και καταλαβαίνετε ότι δεν είναι μόνο αυτό το παράδειγμα και πώς θα συναθροίσουμε ανθρώπινο δυναμικό, τεχνική εμπειρία, ευρωπαϊκά κονδύλια, ώστε να μην είμαστε έρμαια  ούτε ενός ασαφούς νομικού πλαισίου και πάνω από όλα να μην είναι έρμαια οι πολίτες όσον αφορά την ασφάλεια της ζωής τους και βέβαια της επιχείρησής τους.  Σας ευχαριστώ πολύ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ευχαριστήσουμε τη Ρένα. Να πάμε λίγο πριν για να κάνουμε ένα μικρό απολογισμό των τελευταίων χρόνων, που έχουμε αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας.
Το καλοκαίρι του 2015 στην επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Αύγουστο του 2015, εξαγγέλθηκε το συνολικό σχέδιο και πλαίσιο που θέλουμε να έχουμε στις υποδομές της χώρας, δημόσιες και ιδιωτικές και τις τομές και τις αλλαγές, που πρέπει να γίνουν.
Μέχρι σήμερα και λόγω των δεσμεύσεων που είχε η χώρα, το μεγαλύτερο μέρος αυτών των δεσμεύσεων έχει γίνει, αλλά ήμασταν σε μια συνεχή διαβούλευση με τους θεσμούς για κάποια τμήματα στα οποία δεν είχαμε καταλήξει.
Έτσι ψηφίστηκε αυτό που βγήκε στη διαβούλευση τον Δεκέμβρη του 2015, αρχές του 2016, το σχετικό σχέδιο νόμου. Το μεγαλύτερο  κομμάτι έχει ψηφιστεί από τη Βουλή και έχει μπει στους νόμους 4412, στο νόμο των δημόσιων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών, στο νόμο 4472 για τα μητρώα ιδιωτικών και δημόσιων έργων. Έχουν υποβληθεί στο ΣτΕ τα δυο προεδρικά διατάγματα για τα μητρώα, αλλά και για τις ειδικότητες των μηχανικών τα επαγγελματικά δικαιώματα και η πρόσβαση που έχουν, για να έχετε και ενημέρωση, το ένα προεδρικό διάταγμα θα είχε βγει, αλλά λόγω ανασχηματισμού ξαναμαζευτήκανε υπογραφές για να εκδοθεί. Το δεύτερο είναι στο ΣτΕ και το αναμένουμε τις επόμενες μέρες.
Έγινε το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα. Θεσμοθετήθηκε η παρακολούθηση των τεχνικών έργων και έχει υποβληθεί τεχνικό δελτίο για να υλοποιηθεί για να μπορούμε να ξέρουμε πόσα και ποια έργα γίνονται στη χώρα, από ποιους, σε τι τιμές, με ποιες διαδικασίες, ποια είναι η πρόοδος του κάθε έργου, είτε το εκτελεί ο πρώτος βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είτε οι Περιφέρειες, είτε οι κεντρικοί φορείς. Έχει θεσπιστεί το Σώμα Ειδικών Επιμετρητών Δημόσιων και Ιδιωτικών Έργων και είναι σε φάση υλοποίησης.
Έχει υλοποιηθεί το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Κληρώσεων για τις απευθείας αναθέσεις. Δηλαδή ένας φορέας που θέλει να κάνει απευθείας ανάθεση πλέον υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα εδώ και μήνες για να μπορεί αυτό να το κάνει με διαφάνεια και χωρίς να έχουμε τις γκρίζες ζώνες του παρελθόντος.
Έχει εκδοθεί Υπουργική Απόφαση καθορισμού του περιεχομένου του μητρώου του έργου. Υπουργική Απόφαση έγκρισης κανονισμού προεκτιμόμενων αμοιβών μελετών. Υπουργική Απόφαση που ρυθμίζει τις λεπτομέρειες και τη διαδικασία των ηλεκτρονικών διαγωνισμών έργων και μελετών, το ΕΣΥΔΥΣ. Υπουργική Απόφαση κατάρτισης και τήρησης του Ηλεκτρονικού Μητρώου Επιτροπών Διαγωνισμών. Και όχι μόνο έχουν εκδοθεί  οι Υπουργικές Αποφάσεις αλλά έχουν γίνει και τα συστήματα και ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των τεχνικών συμβούλων μελετητών. Δηλαδή μέχρι πρόσφατα ο μελετητής όταν παρέδιδε τη μελέτη του ήταν ξεκομμένος από την υλοποίηση του έργου. Από την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης και μετά ο μελετητής ακολουθεί το έργο μέχρι την ολοκλήρωσή του ως τεχνικός σύμβουλος και είναι υποχρεωμένος να διορθώνει τη μελέτη του στην εφαρμοσιμότητα και όλα τα υπόλοιπα.
Και αυτά που μένουν και τις επόμενες μέρες θα κατατεθούν στη Βουλή, έχουν να κάνουν με το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής λειτουργίας και συντήρησης δημόσιων και ιδιωτικών έργων και το παρατηρητήριο τιμών και προδιαγραφών, που είναι τα δύο κατά τη γνώμη μου πιο κρίσιμα θέματα, που έχουμε να θεσμοθετήσουμε και να υλοποιήσουμε.
 Με δυο λόγια θα έχουμε το εθνικό Μητρώο υποδομών σε ηλεκτρονική μορφή για όλες τις υποδομές που υπάρχουν, δημόσιες ή ιδιωτικές στη χώρα μαζί με τον φάκελο ασφάλειας και τον φάκελο λειτουργίας.
Δηλαδή για να ξέρουμε κάθε πότε έγινε συντήρηση, κάθε πότε πρέπει να γίνεται συντήρηση, για να έχουμε ένα προγραμματισμό. Αλλά και ποιο είναι το προσωπικό που πρέπει να λειτουργήσει αυτά τα έργα γιατί αυτή η καλή συνήθεια στη χώρα μας δεν υπήρχε. Δηλαδή μέχρι τώρα φτιάχναμε ένα έργο, μια υποδομή δεν τη συντηρούσε κανείς και προφανώς δεν τη λειτουργούσαν και αυτοί που έπρεπε να τη λειτουργήσουν. Άρα δεν είχαμε και δεν μπορούσαμε να έχουμε ένα εργαλείο για να κάνουμε ένα σοβαρό σχεδιασμό και για το προσωπικό που χρειαζόταν, αλλά και για τους οικονομικούς πόρους που χρειαζόταν.
Και αυτό είναι μια μεγάλη τομή στις δημόσιες και στις ιδιωτικές υποδομές και είναι προφανώς μια δράση που τη χρειάζεται ο πολίτης, τη χρειάζεται η χώρα, τη χρειάζεται η ασφάλεια που πρέπει να έχουμε.
Να μην μπούμε τώρα στο πως θα λειτουργεί αυτό, θα σας δώσουμε την παρουσίαση ολόκληρη και με τις φωτογραφίες του Πρωθυπουργού, αν θέλετε και την ομιλία του.  Για να ελέγξετε καλύτερα ότι εμείς αυτά που λέγαμε, τα λέμε και τα υλοποιούμε.
Λοιπόν, μέχρι τώρα είχαμε ανυπαρξία στρατηγικού σχεδιασμού, οι δομές στο Υπουργείο έγιναν με το νέο Οργανισμό. Είχαμε ανυπαρξία Μητρώου καταγραφής αδειοδοτικής διαδικασίας, μελετών, εγκρίσεων, αδειοδοτήσεων, εγγράφων αλλά και σχεδίων και μελετών. Αυτό το είχαμε στα δημόσια και στα ιδιωτικά έργα.
Είχαμε την ίδια λογική στις διαδικασίες συντήρησης. Δηλαδή με εξαίρεση τις παραχωρήσεις δεν υπάρχει πουθενά αλλού ένα σύστημα που να ελέγχει σε ποιες υποδομές γίνεται συντήρηση, πως γίνεται η συντήρηση. Συνήθως δεν γίνεται συντήρηση και κοστίζει και στους πολίτες και στη χώρα πολύ περισσότερο οικονομικά, αλλά κοστίζει περισσότερο σε θέματα ασφάλειας και ποιότητας ζωής.
Σκεφτείτε τους βιολογικούς που έχουμε στη χώρα, πως συντηρούνται, πως λειτουργούν, από ποιους λειτουργούν τα συστήματα και οι εγκαταστάσεις ύδρευσης, τα ρέματα που είπε η Ρένα πριν, οι γέφυρες και όλα τα υπόλοιπα.
Σε πολλές περιπτώσεις από αυτές,  οι μελέτες ελπίζω να μην έχουν χαθεί αλλά δεν είμαι αισιόδοξος. Εδώ βλέπουμε το αποτέλεσμα της εγκατάλειψης στο συγκεκριμένο έργο του Ιλισού, εδώ βλέπουμε ένα δημοτικό παρκινγκ  άρα όσον αφορά την αρμοδιότητα την είχε ο Δήμος. Κανείς δεν έλεγξε τι υπήρχε από κάτω και έχουμε αυτό που βλέπετε, δηλαδή κάποια στιγμή αφού δεν γινόταν συντήρηση και δεν υπήρχαν και οι κατάλληλες υποδομές, υποχώρησε και πήρε τα αυτοκίνητα.
Εδώ είναι η κατάρρευση της πλάκας του δαπέδου από μέσα, από κάτω μπορείτε να δείτε πως είχαμε υποσκαφή θεμελίου τοίχου αντιστήριξης, ήταν λιθοδομή εκεί και θα δείτε πότε έγινε η λιθοδομή και τα νερά, με απλά λόγια  η νεροφαγιά,  που έγινε στο πέρασμα των δεκαετιών και υποχώρησε η πλάκα.
Για την ιστορία. Πιστεύω ότι σε αυτή την αίθουσα δεν υπάρχει κάποιος να έχει γραφτεί στο δημοτολόγιο που είπε η Ρένα, όταν έγινε το έργο. Το έργο ξεκίνησε πολύ παλιά, τη δεκαετία του ’30 και τότε ο Ιλισός δεν είχε τις εκβολές του στο Φάληρο, ήταν ένας παραπόταμος του Κηφισού.
Το ’36 έγινε η εκτροπή και η νέα κοίτη πήγε στη λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στα όρια των Δήμων Μοσχάτου και Καλλιθέας και εκβάλλει μέσω του φαληρικού όρμου. Μέχρι τότε έστριβε στην Καλλιθέα και έπεφτε στον Κηφισό. Αυτό το έργο έγινε επί Μεταξά, το ’36 ξεκίνησε.
Ένα μέρος του Ιλισού που δεν είχε κλείσει, έγινε στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ήταν στα όρια του Δήμου Αθηναίων αυτό το κομμάτι από την οδό Φορνέζη και στη συνέχεια έχουμε ανοιχτή διατομή στην εκβολή στη θάλασσα.
Το πρώτο τμήμα  της κοίτης του Ιλισού περιγράφεται εδώ από ποιους δρόμους είναι, βλέπετε είναι η εκτροπή της Χαμοστέρνας, εκεί έστριβε και πήγαινε στον Κηφισό, στην Καλλιρρόης, στον Παναθηναϊκό Στάδιο, Βασιλέως Κωνσταντίνου, Χίλτον, Μιχαλακοπούλου, μέχρι τη Σχολή Χωροφυλακής για τους Αμπελοκηπιώτες όσοι ήταν από την περιοχή. Αυτό ήταν το πρώτο τμήμα που έγινε πριν το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και το δεύτερο τμήμα είναι κατάντη της εκτροπής Χαμοστέρνας που ήταν το νέο έργο, ήταν η εκτροπή που έβγαλε τελικά τον Ιλισό αντί για τον Κηφισό στο φαληρικό όρμο.
Η αρμοδιότητα συντήρησης, αστυνόμευσης, καθαρισμού άνηκε στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων –το πάλαι ποτέ Υπουργείο Δημοσίων Έργων-  μετέπειτα στην ΕΥΔΑΠ και από τον "Καλλικράτη" από το 2010 και μετά, στην Περιφέρεια.
Είναι πολύ σημαντικό αυτό να το δούμε για να καταλάβουμε τι γίνεται: Στους Ολυμπιακούς Αγώνες έπρεπε να ολοκληρωθεί το έργο του Τραμ και στους Ολυμπιακούς Αγώνες έπρεπε να γίνει έλεγχος γιατί το Τραμ περνάει πάνω από τον κλειστό ποταμό, τον κλειστό αγωγό του Ιλισού.
Βρήκαμε σε αποθήκη του αμαξοστασίου μέσα σε κούτες, αναφορές, βρήκαμε τις μελέτες του Μετρό και του Τραμ και στις τεχνικές εκθέσεις προς την Αττικό Μετρό. O συνάδελφος που έκανε τη μελέτη το ’98 έκανε αναφορά για ενδείξεις ανεπαρκούς ή πλημμελούς θεμελίωσης του τοίχου αντιστήριξης στην κοίτη του Ιλισού, από την Καλλιρρόη μέχρι τη Συγγρού και αρκετές φθορές υλικών και δυσλειτουργίες και διάφορα άλλα που θα δείτε στη συνέχεια. Αυτό έγινε το ’98 και θάφτηκε στη συνέχεια στην αποθήκη γιατί δεν υπήρχε ένα σύστημα επιτήρησης μέχρι σήμερα, για να υπάρχει μια συνέχεια στο κράτος.
Το ίδιο συνέβη σε τεχνική έκθεση της SST εταιρείας το 2002 γιατί το έργο του Τραμ το έκανε η ΤΡΑΜ Α.Ε.. Διενεργήθηκε αυτοψία στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού, από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης ως την οδό Φρατζή, καταγράφοντας τη διάβρωση, το σκυρόδεμα στα τοιχία αντιστήριξης, στον οπλισμό, σε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του έργου. Και στις τεχνικές εκθέσεις του εργαστηρίου αντισεισμικής τεχνολογίας του Μετσοβίου, στις 4 και στις 22 Ιανουαρίου του 2002, κατά τη διάρκεια κατασκευής του τραμ, μετά από εντολή της Κοινοπραξίας κατασκευής, ελέγχθηκε μόνο η πλάκα επικάλυψης του τραμ, του Ιλισού και όχι τα τοιχία αντιστήριξης. Δηλαδή ελέγξαμε την πλάκα, αλλά όχι πού στηρίζεται η πλάκα. Ενα μέρος είναι στα πρανή που έκανε ο Μεταξάς.
Καταλαβαίνουμε τις ανάγκες της ταχείας ολοκλήρωσης του έργου ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων, αυτό που δεν καταλαβαίνουμε, είναι γιατί μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν έγινε κάποια ενέργεια προκειμένου αυτό το έργο να συντελεστεί όπως έπρεπε να συντελεστεί. Ή τουλάχιστον, να είναι γνωστό και να μην υπάρχει μια αλληλογραφία ενός υπηρεσιακού στελέχους από την Περιφέρεια ή από τη ΣΤΑΣΥ ή από το Υπουργείο που να πετάει το ένα στέλεχος του ενός φορέα στο άλλο την ευθύνη σαν μπαλάκι και όταν θα είχαμε κάποιο τραγικό γεγονός, να έψαχναν οι δικαστικές και οι προανακριτικές Αρχές ποιος θα είχε την ευθύνη. Αυτό δηλαδή που ζούμε σε πολλές καταστροφές, τα τελευταία χρόνια, τις τελευταίες δεκαετίες. Μόλις έγινε το συμβάν με το χώρο στάθμευσης του Δήμου Καλλιθέας, η Περιφερειάρχης επικοινώνησε μαζί μου, πήγε κλιμάκιο και του Υπουργείου και της Περιφέρειας, κατέγραψε το τί είχε γίνει τοπικά και στη συνέχεια, η ΕΥΔΑΠ σε συνεργασία με την Περιφέρεια, πήρε εντολή προκειμένου να μπει ειδικός Σπηλαιολόγος Μηχανικός και να καταγράψει το τί γίνεται μέσα για να έχουμε μια πρώτη εικόνα της κατάστασης που είναι ο Ιλισός.
Εδώ σ’ αυτό το χάρτη βλέπετε τα σημεία που έγινε η επίσκεψη του κλιμακίου το οποίο μπήκε μέσα στον κλειστό αγωγό κι εδώ αρχίζουμε να σας δείχνουμε τί βρήκαν οι άνθρωποι που μπήκαν μέσα στον αγωγό. Εδώ βλέπετε την αποκάλυψη και τη διάβρωση των ράβδων του οπλισμού, έχει αποκαλυφθεί ο οπλισμός. Αυτά δεν είναι τίποτε ακόμη! Το ίδιο και στην επόμενη φωτογραφία και στην επόμενη.
Εδώ βλέπετε ένα νεροφάγωμα στην αριστερή φωτογραφία και στη δεξιά δεν είναι μόνο η αποκάλυψη των ράβδων, έχει κοπεί και μέρος των φορέων. Ήθελαν μάλλον να βρουν ένα τρόπο για να το καθαρίσουν κάποια στιγμή ή να εγκαταστήσουν κάτι ή να κατέβει κάτι και κόψανε και την πλάκα. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε σε άλλα σημεία πάλι την αποκάλυψη του.
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε σε άλλα σημεία πάλι την αποκάλυψη του οπλισμού και τη διάβρωσή του. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε πώς έχει γίνει νεροφάγωμα, λείπε κι ένα τμήμα του τοιχίου, και κάτω στον πάτο του αγωγού έχουν φύγει όλα.
Στην αριστερή φωτογραφία το βλέπετε, είναι σαν να είναι ένα ποταμάκι μέσα στον αγωγό. Δηλαδή έχει ξηλωθεί το σκυρόδεμα, αυτό σημαίνει ότι όποτε έχουμε βροχές θα υπάρχουν νεροφαγώματα και σιγά-σιγά θα υποχωρήσει όλο. Όχι η πλάκα, που είχαμε δει στους Ολυμπιακούς Αγώνες, όλο.
Εδώ είναι άλλα σημεία που έχει αποκαλυφθεί και έχει διαβρωθεί ο οπλισμός. Στην επόμενη μπορείτε να δείτε και το συνεργείο που έχει κατέβει. Βλέπετε εκεί δεξιά, που κι εκεί έχει διαβρωθεί, τα ποταμάκια. Έπρεπε να είναι παντού. Όσο περνούν οι φωτογραφίες θα βλέπετε χειρότερες εικόνες και για τη διάβρωση αλλά και για τμήματα του σκυροδέματος που έχει φύγει και έχει ξηλωθεί. Εδώ βλέπετε ότι δεν υπάρχει επί της ουσίας έργο, είναι να υπήρχε χώμα κάτω, δε υπάρχει αγωγός, με ό,τι σημαίνει αυτό για το συγκεκριμένο σημείο του έργου. Το ίδιο ισχύει και στη δεξιά φωτογραφία. Εδώ, στην αριστερή φωτογραφία, έπρεπε να περάσει κάποιο δίκτυο κοινής ωφέλειας, τα τρύπησαν όλα κάποια στιγμή. Στη δεξιά είναι «ωραίες» λιμνούλες που έχουν δημιουργηθεί με την αποκόλληση του σκυροδέματος από τον πυθμένα του έργου. Το ίδιο κι εδώ. Βλέπετε δεξιά κι αριστερά, τα τοιχία αντιστήριξης τα πέτρινα, που είναι του Μεταξά. Εκεί στηρίζεται η πλάκα. Γιατί στην εκτίμηση που έκαναν για την πλάκα, ήταν, ότι αφού διέρχεται ένα βαρύ όχημα, μια νταλίκα ας πούμε, το τραμ ανά τροχό έχει μικρότερη κατανομή βάρους, άρα αντέχει η πλάκα. Το κάτω απ’ την πλάκα δεν το είδαμε το 2002 ως το 2004.
Το ίδιο ισχύει κι εδώ και σε άλλα σημεία, δηλαδή υπήρχε η ανάγκη να περάσουν διάφορα δίκτυα ή να γίνουν συνδέσεις, άρα καταλαβαίνετε τη φθορά που έχει ένα έργο όταν γίνονται τέτοιου είδους πρόχειρες παρεμβάσεις. Εδώ έπρεπε να γίνει μια γέφυρα οπότε γκρέμισαν το μεσαίο τοιχίο σ’ εκείνο το σημείο. Δεν επισκευάστηκε βέβαια το μεσαίο τοιχίο.
Εδώ βλέπετε αγωγούς ομβρίων αλλά μπορεί να είναι και αποχέτευση ακαθάρτων μέσα στον Ιλισό, δε ξέρει κανείς. Εδώ βλέπετε ένα ανενεργό άνοιγμα εισροής αγωγού αλλά επειδή υπάρχει κενό εκεί πέρα και δεν το είχε φτιάξει κανείς, έχει γίνει κούφωμα ήδη. Aρα το παράδειγμα της Καλλιθέας μπορεί να γίνει σε πάρα πολλά σημεία που διατρέχουν τον Ιλισό. Το ίδιο βλέπετε στη συνέχεια, μπορείτε να δείτε αριστερά το κούφωμα που έχει γίνει, δεξιά το νεροφάγωμα, κι άλλα νεροφαγώματα παρακάτω, για να έχετε εικόνα σε τί κατάσταση είναι το έργο. Θα σας τα δώσουμε αυτά όλα. Εδώ μπορείτε να δείτε μεγάλους όγκους σκυροδέματος που έχουν ξηλωθεί κι έχουν παρασυρθεί, για να έχετε εικόνα του τί έχει γίνει. Γιατί το άλλο βλέπετε απλά μια επιφάνεια νερού. Eδώ μπορείς να δεις πολύ καθαρά τους όγκους από το σκυρόδεμα που έχουν αποκολληθεί. Εδώ είναι λίγο παρακάτω, έχετε εικόνα, βλέπετε και τον άνθρωπο, βλέπετε και τον άνθρωπο για να έχετε ένα συγκριτικό μέγεθος του τί έχει γίνει. Και καταλαβαίνετε τί νεροφάγωμα υπάρχει για να υπάρχει όλο αυτό το νερό εκεί. Δηλαδή πόσο χώμα έχει φύγει από κάτω.  Το ίδιο ισχύει για στις επόμενες φωτογραφίες.
Επομένως, επειδή στο συγκεκριμένο έργο έχουμε για το κομμάτι της αντιπλημμυρικής προστασίας – συντήρησης, δηλαδή του αγωγού, αρμόδια σύμφωνα με το νόμο την Περιφέρεια, για το κομμάτι του πάνω από τον αγωγό αρμόδια είναι η ΣΤΑΣΥ να τον συντηρεί, καταλαβαίνετε, ότι αυτό το έργο ποτέ δε θα μπορούσε να συντηρηθεί όπως έπρεπε να συντηρηθεί, γιατί τα έργα δε μπορούν να χωρίζονται ανάλογα με τις αρμοδιότητες, τις τυπικές, νομικές αρμοδιότητες που έχει ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο, δε μπορεί να τα προβλέψει όλα. Η Περιφερειάρχης έστειλε μια επιστολή πολύ έγκαιρα σε χρόνο και υπεύθυνα και είπε, ότι δε μπορεί να το αφήσουμε έτσι το έργο και ζήτησε τη συνδρομή του Υπουργείου.
Θέλω να πω, ότι πέρα από τη φιλική σχέση που υπάρχει με τη Ρένα Δούρου, σε θεσμικό επίπεδο η συνεργασία του Υπουργείου με την Περιφέρεια Αττικής είναι υποδειγματική. Και είναι και αμφίδρομη. Δηλαδή και το Υπουργείο συνδράμει εκεί που η Περιφέρεια το ζητάει, στις αρμοδιότητές της, αλλά και η Περιφέρεια ανταποκρίνεται σε ανάγκες και χρηματοδότησης και υλοποίησης υποδομών ή μέσων. που δε διαθέτει το Υπουργείο. Σε πλήθος δράσεων και μπορούμε να τα πούμε όποτε θέλετε.
Επομένως το Υπουργείο αναλαμβάνει την υποχρέωση να συντονίσει όλο αυτό το σύνθετο έργο με την Προγραμματική Σύμβαση που θα συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ και η Περιφέρεια ως φορείς που έχουν τυπικά, νομικά την αρμοδιότητα, την ΕΥΔΑΠ που έχει την εμπειρία συντήρησης και εκπόνησης μελετών για τέτοιου είδους έργα,  η οποία θα υλοποιήσει τις μελέτες και θα εκτελέσει το έργο και το Υπουργείο, που θα χρηματοδοτήσει όλο το έργο με την κατάλληλη επιμέλεια.
Έχουν δοθεί ήδη οι εντολές για να ξεκινήσει και να συνταχθεί η Προγραμματική Σύμβαση και να υπογραφεί από τους τέσσερις φορείς. Προτεραιότητα θα είναι η αποκατάσταση. Θα δοθεί προτεραιότητα στο να γίνουν οι μελέτες επικινδυνότητας και στα τμήματα που διέρχονται οδικά δίκτυα από πάνω και το Τραμ. Το Τραμ θα διακοπεί και σας παρακαλώ να ενημερώσετε τους πολίτες για να γνωρίζουν σε ποια τμήματα θα διακοπεί. Θα σας δώσω και την παρουσίαση. Τα γράφει όλα.  Δόθηκε σήμερα σχετική εντολή στη ΣΤΑΣΥ, αφού ενημερωθεί το επιβατικό κοινό. Επομένως τις επόμενες δυο μέρες η ΣΤΑΣΥ έχει εντολή να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να ενημερωθούν οι πολίτες και να διακοπεί η λειτουργία του τραμ στο τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα.





Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας