Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



09/07/2018

Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο 6ο Συνέδριο με τίτλο «Αναπτυξιακές Προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα» και στη θεματική ενότητα «Η Δυτική Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση των Υποδομών», που διοργάνωσε η εφημερίδα «Πελοπόννησος»

Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση στο συνέδριο, στη θεματική ενότητα: «Η Δυτική Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση των Υποδομών». Μπαίνει όμως ένα, ή άλλα πρόσθετα ερωτήματα, σε σχέση με τον τίτλο της ενότητας: Πότε θα ολοκληρωθούν οι υποδομές της Δυτικής Ελλάδας; το ότι ολοκληρώθηκαν οι κύριοι οδικοί άξονες δε λέει τίποτα. Με ποιους στόχους; και ποιες είναι οι υποδομές που πρέπει να ολοκληρωθούν, για να πούμε, ότι ολοκληρώνονται οι υποδομές στη Δυτική Ελλάδα;

Το συνέδριο αγαπητές φίλες και φίλοι, συμπίπτει με τρέχουσες εξελίξεις σε μία σειρά από διαφορετικούς τομείς που επηρεάζουν άμεσα τις υποδομές και σας ευχαριστώ πολύ, που θα μου δώσετε την ευκαιρία να τις αναπτύξω.

Η πρώτη συγκυρία είναι, το τι γίνεται  με τη διεθνή συγκυρία και τη συγκυρία στην περιοχή μας, στις διεθνείς εξελίξεις. Τι γίνεται με τις χώρες των Βαλκανίων, τι γίνεται με τη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Έρχομαι από τη Θεσσαλονίκη. Προχθές διεξήχθη η τετραμερής σύνοδος των πρωθυπουργών στη χώρας μας: της Σερβίας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Μία Σύνοδος που διεύρυνε τη διμερή συμφωνία που έχουμε κάνει πριν λίγους μήνες με τη Βουλγαρία για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδος, δηλαδή της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Βουλγαρίας, δηλαδή το Μπουργκάς και βέβαια και με το λιμάνι στη Βουλγαρία το Ρούσε στο Δούναβη.

Διευρύνθηκε αυτή η συμφωνία με τη σύνδεση της Ρουμανίας, με τον σχεδιασμό πολυτροπικών μεταφορών, για να υλοποιήσουμε ένα βαλκανικό δακτύλιο, ένα δακτύλιο που θα εντάσσει το Δούναβη, τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τα εμπορευματικά κέντρα που γίνονται στη χώρα μας και αυτά που θα γίνουν στη Βουλγαρία, τα ποτάμια λιμάνια, στη Σερβία τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και τις συνδέσεις με τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.

Σήμερα με εντολή του Πρωθυπουργού θα πάω στη Βουλγαρία, στη Σόφια, προκειμένου η χώρα μας να γίνει μέλος στη συνεργασία των ευρωπαϊκών χωρών με την Κίνα, που αφορά κυρίως τις υποδομές, τις μεταφορές και άλλα αναπτυξιακά θέματα.

Επιτέλους η χώρα έχει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές της κι αυτό το στρατηγικό σχέδιο δεν είναι μία εσωτερική υπόθεση, δεν είναι μία συζήτηση που γίνεται και ένας προβληματισμός που υπάρχει στη χώρα μας. Εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, εντάσσεται στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, εντάσσεται στο σχεδιασμό της διεθνούς αγοράς, στα σχέδια των μεγάλων παραγόντων των συνδυασμένων μεταφορών.

Η δεύτερη συγκυρία είναι η συμφωνία με τη FYROM. Η συμφωνία της χώρας μας με τη FYROM και ο ρόλος της χώρας μας στα Βαλκάνια και στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Πρέπει ή όχι η περιοχή μας να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά των χωρών της κεντρικής,  δυτικής Ευρώπης;

Πρέπει ή δεν πρέπει, όπως γίνεται στο Βέλγιο, στη Γαλλία, στο Λουξεμβούργο να περνάει ένας πολίτης τα σύνορα της μίας χώρας με την άλλη και να μην καταλαβαίνει πού είναι; Ας δει κανείς πόσοι εργάζονται στο Λουξεμβούργο από τις γύρω χώρες. Και στην Κεντρική Ευρώπη υπάρχουν και ιστορικές διαφωνίες και άλλα συμφέροντα και μακροχρόνιοι πόλεμοι, αλλά δεν υπάρχει αυτό που ζούμε στη δική μας χώρα. Είναι πραγματικά να αναρωτιέται  κάνεις. Έχει κάποια σχέση το πρώτο θέμα που είπαμε για τον εθνικό -στρατηγικό μας σχεδιασμό με το δεύτερο; Επηρεάζει τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο; Να τα συζητήσουμε αυτά.

Φίλες και φίλοι, είναι προφανές, ότι οι συντηρητικές κυβερνήσεις και υπηρέτησαν και είχαν και έχουν δυστυχώς, έναν άλλον προσανατολισμό, μία άλλη στρατηγική για τη χώρα. Ήθελαν μία Ελλάδα που κινείται στη λογική των τηλεοπτικών παιχνιδιών του survivor. Ένα νησί δηλαδή στον ωκεανό για ναυαγούς, μία χώρα απομονωμένη, χωρίς πόρους, χωρίς πολύ φαγητό, ακριβώς το ίδιο, χωρίς διασυνδέσεις και όποιος επιβιώσει! Χωρίς να έχει πρόσβαση πουθενά αλλού, χωρίς να έχει συνεργασίες, χωρίς να έχει συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες, ιδιαίτερα στα βόρεια σύνορά μας, χωρίς να είναι η αρχή αλλά και η απόληξη της βαλκανικής Χερσονήσου, αλλά να είναι απομονωμένη, ένα νησί.

Η Πάτρα το έχει ζήσει αυτό πάρα πολύ καλά και όλη η χώρα. Αν κάποιος πολίτης ήθελε να πάει οδικώς στην κεντρική Ευρώπη, στο μυαλό του δεν πήγαινε το οδικό δίκτυο. Το μυαλό μας πηγαίνει στο λιμάνι της Πάτρας και πως θα περάσουμε σε κάποιο λιμάνι της Ιταλίας για να πάμε οδικώς στην Κεντρική Ευρώπη. Δεν υπήρχαν τόσα χρόνια στοιχειώδης συνδέσεις, ούτε με την Αλβανία, ούτε με την FYROM και επομένως μετά με τη Σερβία και για άλλους λόγους, ούτε με τη Βουλγαρία. Καμιά εικοσαριά χρόνια προσπαθούν να κάνουν έναν κάθετο άξονα στο νομό Έβρου, στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου. Τώρα τελειώνει και αυτό. Τώρα τελείωσε ο μισός κάθετος άξονας, ενώ ολοκληρώθηκε ο κάθετος άξονας στην Ροδόπη και ξεκινάμε τον κάθετο άξονα στην Ξάνθη. Δεν είχε ενταχθεί ο άξονας υπ’ αριθμόν 10 στα διευρωπαϊκά δίκτυα, δηλαδή: Θεσσαλονίκη, Σκόπια, Βελιγράδι, Κεντρική Ευρώπη. Ήταν εκτός. Δεν είχε ενταχθεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Ήθελαν και θέλουν μία χώρα νησί στον ωκεανό και είναι προφανές, ότι εμείς αυτό το έχουμε ήδη ξεπεράσει. Δε θα αφήσουμε τη χώρα να γυρίσει πίσω. Δεν θα αφήσουμε κάποιους δήθεν πατριώτες με έναν πατριωτισμό ψεύτικο,με άλογα, χλαμύδες ή οτιδήποτε άλλο, να πάνε τη χώρα μερικούς αιώνες πίσω.

Η τρίτη συγκυρία, είναι το τέλος του δανειακού προγράμματος. Η έξοδος από τα μνημόνια, η ανάκτηση της εθνικής κυριαρχίας που κάποιοι την παρέδωσαν και την παρέδωσαν, έχοντας πλήρη συνείδηση, γιατί την παρέδωσαν. Έχει σχέση αυτό με τα προηγούμενα θέματα; Προφανώς. Για να γίνουν οι υποδομές, για να προχωρήσουμε στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, για να φτιάξουμε, να οικοδομήσουμε την παραγωγική δομή, για να βγει η χώρα από το τέλμα της ύφεσης και να μπει σε μία άλλη λογική, όχι αυτή της στρεβλής ανάπτυξης, που είχαμε στο παρελθόν, χρειάζεται, απαιτείται, ένα υγιές θεσμικό πλαίσιο. Το δημιουργούμε και έχουν γίνει πολύ μεγάλα ανοίγματα σε αυτό τον τομέα, στους νομούς, στις διαδικασίες, στα ηλεκτρονικά συστήματα, στο δασολόγιο, στο κτηματολόγιο, στον χωροταξικό σχεδιασμό.

Χρειαζόμαστε σχεδιασμό και Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο. Χρειαζόμαστε ανθρώπινους πόρους, που στα χρόνια της ύφεσης χάσαμε ένα μεγάλο κομμάτι τους και χρειαζόμαστε και οικονομικούς πόρους. Χωρίς έξοδο από τα μνημόνια, χωρίς να ανακτήσουμε αυτό που παρέδωσαν, δηλαδή την εθνική μας κυριαρχία, ούτε Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό μπορούμε να έχουμε, ούτε παραγωγή, ούτε τους ανθρώπινους πόρους μας και βέβαια δε μπορούσαμε να έχουμε και οικονομικούς πόρους για να χρηματοδοτήσουμε αυτά που συμφέρουν τη δική μας χώρα.

Η πέμπτη συγκυρία είναι ότι έχουμε μία αξιωματική αντιπολίτευση και ένα μεγάλο μέρος της αντιπολίτευσης σε παροξυσμό. Είναι τουλάχιστον λυπηρό για τη χώρα μας, να μην υπάρχει σήμερα μία αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης που θα έκανε και μας να γίνουμε καλύτεροι.

Για να δούμε, όμως, γιατί είναι σε παροξυσμό η αξιωματική αντιπολίτευση και τι έχουμε μάθει τον τελευταίο καιρό. Έχουμε μάθει από τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ότι ο κ. Μοσκοβισί, ο πρόεδρος Γιούνκερ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι όλοι μία ομάδα δογματικών αριστερών του ΣΥΡΙΖΑ που στηρίζουν αυτή την κυβέρνηση.! Το πρώτο που έχουμε μάθει είναι αυτό.

Μάθαμε επίσης, ότι η Νέα Δημοκρατία κατέρριψε με τη βαθιά τεχνοκρατική γνώση που διαθέτει το αεικίνητο, δηλαδή παράγει ενέργεια από το μηδέν η Νέα Δημοκρατία. Είναι μάγοι και στα οικονομικά και στις υποδομές και σε όλα τα υπόλοιπα. Θα μου επιτρέψετε, πριν λίγη ώρα - είναι και ο Κώστας Καραμανλής εδώ-, αλλά δεν είναι στην ίδια κατηγορία πολιτικών και εμείς σεβόμαστε τους αντιπάλους που αν μη τι άλλο κρατούν τα προσχήματα όπως πρέπει να τα κρατάει κανείς. Πριν λίγη ώρα λοιπόν, ο κύριος Αυγενάκης σε αυτό το συνέδριο είπε… και εγώ δεν ξέρω τι είπε. Είπε για το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας που παρουσιάστηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και προβλέπει τα εξής:  Νέες επενδύσεις και δουλειές , μείωση της ανεργίας, ρυθμούς ανάπτυξης 4% κατά μέσο όρο, το ΑΕΠ στα 220 δισεκατομμύρια ευρώ, ανασυγκρότηση του Κράτους, μείωση της φορολογίας. Προέβλεψε ένα κράτος λιτό και αποτελεσματικό, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για επιχειρήσεις και εργαζομένους, μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στο 20%, μείωση του ΕΝΦΙΑ 30%, κατώτατο φορολογικό συντελεστή 9% για χαμηλά εισοδήματα, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης και εφαρμογή δύο συντελεστών ΦΠΑ με 11% και 22%. Θα δώσουν κίνητρα για επενδύσεις, θα αναστείλουν το ΦΠΑ και τις νέες οικοδομές για τρία χρόνια, θα υπάρχει έκπτωση φόρου 40% για δαπάνες συντήρησης κατοικιών και πολιτικές για κοινωνική συνοχή. Είναι πραγματικά σαν να καταρρίπτει κάποιος το αεικίνητο. Και την ίδια στιγμή χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι δε  θέλει να κόψει και να μειώσει τις συντάξεις, δε θέλει να κάνει απολύσεις στο Δημόσιο, δε θέλει να κάνει τίποτα. Πως θα τα κάνει όλα αυτά; Για αυτό είναι μάγοι. Αλλά τέτοιος πόνος για τις συντάξεις, όταν έκοψαν 11 φορές τις συντάξεις τα προηγούμενα χρόνια που διακυβέρνησαν τη χώρα, δεν υπάρχει! Ούτε τέτοιος πόνος για τις ασφαλιστικές εισφορές, όταν δίναμε τη μάχη για εκεί που ήταν οι ασφαλιστικές εισφορές του 2012, 2013, το 2014  και που προέβλεπαν το νομοσχέδιο του κυρίου Βούρτση να πάνε, που δεν έχουν καμία σχέση με τις σημερινές, οι οποίες προφανώς πρέπει όσο το ασφαλιστικό μας σύστημα πηγαίνει προς την υγεία να ξαναδούμε πάρα - πάρα πολλές ρυθμίσεις του, να το εξορθολογήσουμε.

Χθες ο κ Μητσοτάκης είπε ότι είναι ενάντια στις προσλήψεις σαν και αυτές που κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Κι επειδή είναι εδώ ο Περιφερειάρχης, ο Δήμαρχος και άλλα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καλό είναι, να τον ενημερώσει κανείς για τις τεχνικές υπηρεσίες, τους φορείς, τους δήμους πώς θα κάνει τα έργα που λέει, με ποιες δημόσιες υπηρεσίες. Να τον ενημερώσουν για τις υποδομές, για το μοντέλο της παραγωγικής Ανασυγκρότησης, για το τι γίνεται στα νοσοκομεία, στα σχολεία στους παιδικούς σταθμούς, για να μην κάνουμε προσλήψεις.

Ο πανικός δε φαίνεται μόνο στις ακραίες αδικαιολόγητες προτάσεις που κάνουν. Φαίνεται στις ακραίες ακροδεξιές αναιτιολόγητες εκφράσεις προς τον Πρωθυπουργό της χώρας Αλέξη Τσίπρα. Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος Μητσοτάκης χρησιμοποιεί ακραίες εκφράσεις για ηγέτες της Προοδευτικής παράταξης και δεν είναι επίσης η πρώτη φορά που κάποιος Μητσοτάκης είναι σε μία λογική φθοράς θεσμών της δημοκρατίας μας όπως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Και η Αχαΐα έχει βαθιά μνήμη και για τον Ανδρέα Παπανδρέου και για τους Προέδρους της Δημοκρατίας που κάποιος Μητσοτάκης ήθελε να απαξιώσει ιστορικά, ειδικά με την Αχαΐα έχει πρόβλημα, αλλά κατανοώ τον πόνο τους, κατανοώ ότι δεν θα έχουν άλλοθι πλέον τα μνημόνια, για να εφαρμόσουν την αντιπαραγωγική πολιτική τους, την αντιλαϊκή πολιτική τους, την αποδόμηση επαγγελμάτων και επαγγελματιών. Να θυμηθούμε γιατί είναι πολλοί συνάδελφοι μηχανικοί στην αίθουσα, τι είχαν προβλέψει, μέχρι και την κατάργηση άσκησης επαγγέλματος απο το ΤΕΕ,  -είναι εδώ ο πρόεδρος του ΤΕΕ-, την κατάργηση των μητρώων, την κατάργηση μιας σειράς από τον τρόπο που παράγονται τα δημόσια έργα στη χώρα, γιατί δεν είναι τρίτη χώρα, ευρωπαϊκή χώρα είναι.

 

Όπως να θυμηθούμε τι προέβλεπαν για τους αυτοκινητιστές, που μέχρι και στη σημερινή, στην τελευταία διαπραγμάτευση έβαζαν χέρια και πόδια από την αντιπολίτευση για να καταργηθεί το τρίωρο στο ταξί και κάναμε εκτός προγραμματισμού ξανά διαπραγμάτευση. Όπως και τις αποκαλύψεις, με το mail που είπε χθες ο κ Μητσοτάκης, του κυρίου Φρουζή, δεν τις συζητήσαμε στο σύνολό τους. Μέσα στους επιχειρηματίες που ανέφερε ο κ. Φρουζής για τη Νovartis ήταν και το όνομα του κυρίου Δρανδράκη της Taxibeat, ήταν το όνομα του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας που ο κύριος Μητσοτάκης έκανε διάγγελμα για να την υπερασπιστεί. Κι αυτό δεν έχει να κάνει, ούτε με χτύπημα στα προσωπικά του, ούτε με τίποτα άλλο. Να βγει να μας αιτιολογήσει τι σχέση είχε με τον κύριο Δρανδράκη πριν βγει πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και μετά, για το διάγγελμα υπεράσπισης μιας εταιρείας, για την οποία έχουν πολλά ακουστεί, για τον τρόπο που χρηματοδοτήθηκε, που είχε έδρα στο Λονδίνο, για το ποσό που πουλήθηκε, για όλα αυτά που έχουν συζητηθεί δημόσια  πάρα πολλές φορές. Έχει αναδειχθεί λοιπόν η παρελκυστική τακτική να μιλούν κάτω από το τραπέζι με όποιον μπορούν, για να εμποδίσουν τη χώρα να βγει από το μνημόνιο, για να έχουν μία καταστροφική νεοφιλελεύθερη πολιτική όπως το να κοπούν οι συντάξεις, για να μη γίνει τίποτα.

 Ξυπνούν και κοιμούνται σε αυτή τη λογική, πώς θα πέσει η κυβέρνηση, πώς θα γίνουν εκλογές. Άκουσα όμως επειδή δεν ήμουν χθες στο κοινοβούλιο, στη συνεδρίαση, ήμουν στη Θεσσαλονίκη, άκουσα τι είπε ο κ Μητσοτάκης, αλλά και ο κύριος Αυγενάκης σήμερα, για έργα της περιοχής, όπως το Πάτρα Πύργος.

 Τρία χρόνια δεν έχουν βαρεθεί να λένε τα ψέματα που λένε στο λαό της Ηλείας και της Αχαΐας και θα ήθελα να διαβάσω τι είπε ο κύριος Αυγενάκης: «Η Πατρών Πύργου έχει εγκληματική καθυστέρηση από την Κυβέρνηση, δεν έχει αρχίσει ακόμη, το έργο είμαι σπασμένο σε οκτώ τμήματα, με τέσσερα από αυτά, σε γνωστό επιχειρηματία φίλο της Κυβέρνησης, πλην χρεοκοπημένο Με την Αμβρακία Οδό μετά από πολλά προβλήματα αρχίζει να ξεκολλάει το έργο.

 Ακούστε τώρα ποια είναι η διαφορά και τι έχει γίνει σε αυτά τα δύο έργα. Δήθεν ο επιχειρηματίας ή η εταιρεία που πήρε τέσσερα έργα στο Πατρών Πύργου, με έκπτωση πάνω από 50% είναι φίλος της Κυβέρνησης, παρότι συνεργάτες του είναι στο γραφείο του κυρίου Μητσοτάκη. Στον άλλον δρόμο, που δεν είχαμε κατάτμηση κατά την άποψη της Νέας Δημοκρατίας, σε αυτό που είχε βγάλει η Νέα Δημοκρατία το διαγωνισμό του 2009, στην Αμβρακία, που έγιναν τέσσερις εργολαβίες, τόσα χρόνια που δεν τελείωσε ποτέ, ήρθε η κυβέρνηση, έδωσε λύση έκανε νέους διαγωνισμούς και το έργο προχώρησε με προσωρινό μειοδότη μία κοινοπραξία δύο μεγάλων εταιρειών, της ΤΕΡΝΑΣ και του ΑΚΤΩΡΑ, με έκπτωση επίσης 50%.

 Το πήραμε το μήνυμα κύριοι της Νέας Δημοκρατίας. Αν οι εταιρείες, που παίρνουν εργολαβίες με έκπτωση πάνω από 50% είναι έκτης κατηγορίας, είναι κατάτμηση. Αν οι εταιρείες είναι οι γνωστές εταιρείες που έπαιρναν την Ολυμπία Οδό, την Ιόνια οδό και όλους τους αυτοκινητόδρομους με 0% έκπτωση, το έργο ξεκολλάει! Το έχουμε καταλάβει όλοι. Είναι δύο παραδείγματα που δείχνουν τον τρόπο που κινείται και η κριτική της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και ο τρόπος που υλοποιεί τα έργα. Εμάς λοιπόν δε μας νοιάζει αν την εταιρεία τη λένε Τέρνα,  Ακτωρα, Τοξότη ή οτιδήποτε. Εμάς μας νοιάζει να γίνονται τα έργα στο σωστό χρόνο, με σωστό σχεδιασμό και με εύλογο κόστος για τους πολίτες. Ξαφνικά ανακάλυψε η Νέα Δημοκρατία την έκπτωση του 50% για να ξεκολλήσει το έργο.  Ας την είχε ανακαλύψει και νωρίτερα στα έργα παραχωρήσεων, τα έργα που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί με το Πάτρα-Πύργος μέσα. Στα έργα που δεν είχαν μελέτες, στα έργα που αν δεν ακολουθούσαμε αυτή τη διαδικασία για να έχουμε αυτές τις εκπτώσεις, πολύ απλά δεν θα είχαμε έγκριση από τα όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής για να έχουμε αυτοκινητόδρομους. Θα είχαμε έγκριση για δρόμο ταχείας κυκλοφορίας χωρίς νησίδα στη μέση και χωρίς δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Δεν ξέρουν, δεν ρωτάν να μάθουν κιόλας. Είναι τραγικό αυτό που γίνεται.

Πάμε όμως να δούμε, επειδή ο κ. Αυγενάκης είναι κι από τη Μεσαρά. Ξέρετε, το είχαν πως να σας το πω, έθιμο, όταν έχουν τέτοιους δρόμους, να βγάζουν πολλές εργολαβίες, να μην τελειώνουν ποτέ, να γίνονται συμπληρωματικές, να γίνονται εργολαβίες σκούπα και ούτε καθεξής…  Και στο χωριό τους ακόμη, το ίδιο έκαναν. Και στη συνέχεια, μας κατήγγειλαν ότι εμείς εγκαινιάζουμε λέει έργα που δεν τα ολοκληρώσαμε.

Πάμε όμως να δούμε τι έγινε και τι πρόκειται να γίνει με τα υπόλοιπα. Για να ξεκινήσουμε από αυτά που λέμε, από τα οδικά έργα της χώρας και της περιοχής. Στο Πάτρα Πύργος, πριν ενάμισι μήνα περίπου, πήραμε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυτοκινητόδρομο και όχι για μονοπάτι. Επομένως οι υπηρεσίες προχωράνε, ζήτησαν τις αιτιολογήσεις  των εκπτώσεων που έκαναν τα σχήματα που συμμετείχαν και έχουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, έχει αξιολογήσει τις 5 από τις αιτιολογήσεις, τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογηθούν και οι υπόλοιπες τρεις, θα βγούν τα πρακτικά που θα ορίζουν τους προσωρινούς αναδόχους και θα πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

΄Αρα διάφορα δημοσιεύματα ότι έχουν πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ισχύουν και θα παρακαλέσω πολύ, καταλαβαίνω τη δημοσιογραφική αγωνία για τα έργα της περιοχής, αλλά με το Πατρών –Πύργου, φτάνει, κάθε εβδομάδα ακούμε και κάτι άλλο. Φτάνει, και φτάνουν οι γκρίζες ζώνες στο πως θα γίνουν τα έργα. Αν δεν  θέλουμε να γίνονται τα έργα με τον τρόπο που γίνονταν, δηλαδή να μη γίνονται, καλό θα είναι όλοι μας, να έχουμε έγκυρη ενημέρωση και να τη διοχετεύουμε και στους πολίτες για τις διαδικασίες και για  τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν. Υπάρχει συνέχεια στο Πατρών Πύργου και το οδικό δίκτυο; Ναι. ΄Εχουν προβλεφθεί 20 εκατομμύρια για ένα κομμάτι που έχει έντονα περιβαλλοντικά προβλήματα, για το Πύργος –Καλό Νερό για εργασίες αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας και στη συνέχεια υπάρχει το Καλό Νερό –Τσακώνα, που έχουμε προχωρήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για σύμβουλο, προκειμένου να έχει και οικονομικό σύμβουλο και τεχνικό σύμβουλο για να ωριμάσουν οι μελέτες που υπήρχαν και να είναι σε θέση να δημοπρατηθεί το έργο. Θα ρωτήσουν  κάποιοι, με ποια χρηματοδότηση. Θα σας τα πω στη συνέχεια συνολικά, για να μην υπάρχει κάποιο άλλο κενό.

Είναι ενδεικτικό όμως, του πως γινόταν ο σχεδιασμός των έργων. Τα έχουμε ξαναπεί: Ολες οι περιοχές που διέρχεται και η Ολυμπία οδός και η Ιονία οδός θέλουν αντιπλημμυρική προστασία σε σχέση με τα δίκτυα ομβρίων, που πέφτουν στους υποδοχείς που περνάνε. Αυτός ήταν ο σχεδιασμός που υπήρχε, όχι για τη χώρα, για το εθνικό στρατηγικό σχέδιο. Αυτό που κατήγγειλε ο Λευτέρης Αυγενάκης, πριν από λίγες ώρες, λέγοντας ότι η Ελλάδα θέλει πρόγραμμα και όχι ολισθητικές γενικολογίες. Δηλαδή η Νέα Δημοκρατία θέλει αποσπασματικά έργα, αποσπασματικό σχεδιασμό και να γίνονται όπως γινόταν: Να κάνουμε την Ολυμπία Οδό και να πλημμυρίζει η Πάτρα και το Αίγιο. Να κάνουμε την Ιόνια Οδό και να πλημμυρίζει το Μεσολόγγι και η Κλόκοβα  και οι υπόλοιπες περιοχές!

΄Εχουμε λοιπόν συμφωνήσει με τους παραχωρησιούχους να κάνουμε τις  μελέτες των ανιπλημμυρικών έργων που είναι μεγάλης επικινδυνότητας, να τρέξουν γρήγορα, η λίστα είναι εδώ, είναι  πολύ μεγάλη.  Προκειμένου, μετά το Υπουργείο, μέσα στο Φθινόπωρο, να προχωρήσει στην περιβαλλοντική αδειοδότηση και τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου να γίνουν οι δημοπρασίες για τα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής, που έχουν ζητήσει όλοι οι Δήμαρχοι, όλοι οι Περιφερειάρχες, από όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι. Ολοι και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, και στις πέντε παραχωρήσεις που έχουμε στη χώρα. Τώρα στις οδικές συνδέσεις, ένα ακόμη δείγμα του «καλού» σχεδιασμού, είναι, το Αγρίνιο να μην έχει σύνδεση! Με πρωτοβουλία και του Δημάρχου και σε συνεννόηση και με το Υπουργείο, υπήρξε μελετητικό γραφείο της περιοχής που έκανε δώρο τη μελέτη και ο δρόμος αυτός θα ολοκληρωθεί. Θα ενταχθεί, θα δημοπρατηθεί με τη ολοκλήρωση των μελετών. Το Υπουργείο προωθεί και έχει ξεκινήσει ήδη τη διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση των εξής έργωνσύνδεσης με τα έργα παραχώρησης. Είναι το Καλό νερό - Τσακώνα είναι περίπου προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων, είναι το Αρχαία Ολυμπία - Βυτίνα γιατί όταν λέμε για σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων να μη μιλάμε στα λόγια, να τη λέμε πραγματικά και να την υπηρετούμε. Είναι η κάθετη σύνδεση όπως είπα πριν του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, είναι το Αντίρριο-Ναύπακτος και είναι η ολοκλήρωση του κόμβου Μενιδίου Αιτωλοακαρνανίας. Αυτά τα έργα θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Για τον Πύργο- Καλό νερό σας είπα η δημοπράτηση θα γίνει τον Οκτώβριο του 2018 και δεν ξέρω αν έχω ξεχάσει κάτι για κάποιο σημαντικό οδικό άξονα της περιοχής.  Ωστόσο, το Άκτιο Αμβρακία είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του πως δεν πρέπει να γίνονται έργα και θα μας πει μετά ο Κ. Καραμανλής αν κάνει κατάτμηση στο Άκτιο Αμβρακία και αν οι ανάδοχοι εκείνου του έργου με εκείνες τις εκπτώσεις, που δεν έγινε, είχανε κάτι από το Πάτρα Πύργος.  Ως Νέα Δημοκρατία θα μας απαντήσει, όχι ως Κ. Καραμανλής. Πάμε στα σιδηροδρομικά έργα. Σε μια περιοχή που για δεκαετίες ο σιδηρόδρομος ήταν τρόπος ζωής ,υποβαθμίστηκε και έγινε άγνωστο τοπίο η ολοκλήρωση των έργων. Και ταυτόχρονα έγινε αντικείμενο μικροπολιτικής εκμετάλλευσης είτε ο τρόπος διέλευσής τους είτε το αντικείμενο των έργων.

Το 2015 παραλάβαμε μία νέα εργολαβία στη διαδρομή Κιάτο - Ροδοδάφνη που ενώ η σύμβαση είχε υπογραφεί τον Σεπτέμβρη του ’14 είχε δηλωθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ολοκλήρωση του έργου αυτού, το  Δεκέμβρη του ’14! Για αυτό σας λέω είναι μάγοι. Θα το έκαναν σε τρεις μήνες.  Παραλάβαμε την εργολαβία και ολοκληρώνεται το Φθινόπωρο του ΄18 οπότε και  προγραμματίζουμε τις δοκιμές για να τεθεί με ντιζελοκίνηση η λειτουργία στο τμήμα Κιάτο Αίγιο.  Και μια που μιλάμε για κατατμήσεις και για μεγάλα έργα και ποιοι τα συμβασιοποιούν,  στο σιδηρόδρομο Κορίνθου Πατρών, αν αυτό δεν είναι ορισμός της κατάτμησης που έκανε η ΝΔ τι είναι ; Και δε βγάζει τμηματικές δημοπρατήσεις όπως το Πάτρα Πύργος. Εκεί έβγαζαν ένα κομμάτι υποδομή, ένα κομμάτι ηλεκτροκίνηση, ένα κομμάτι σήμανση.  Αυτό είναι ο ορισμός της κατάτμησης ενός έργου. Και όχι τα ολοκληρωμένα τμήματα, αυτό είναι ο ορισμός, και για αυτό δεν έχει η Πάτρα σιδηρόδρομο και για αυτό κάποιοι δεν ήθελαν ποτέ η Πάτρα να έχει σιδηρόδρομο. Και όχι μόνο η Πάτρα και το Αθήνα –Θεσσαλονίκη ήταν χωρίς χρηματοδότηση, με σταματημένα τα έργα, χωρίς συμβάσεις, χωρίς διαγωνισμούς, χωρίς τίποτα!  Ολοκληρώνεται το Φθινόπωρο η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης που θα φέρει μία τεράστια αλλαγή και στις επιβατικές και στις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας, όπως τον Οκτώβριο ολοκληρώνεται και η ηλεκτροκίνητη σύνδεση Θεσσαλονίκη -Ειδομένη.

Για να δούμε λοιπόν, ποιοι κάνουν έργα, ποιοι υλοποιούν έργα, ποιοι ολοκληρώνουν στρατηγικά έργα που αλλάζουν πραγματικά το τοπίο των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα και ποιοι κάνουν τους μάγους… Παραλάβαμε λοιπόν μια σταματημένη εργολαβία στο τμήμα Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος γνωρίζοντας πως τέλος του ’14 τέλειωνε η χρηματοδότηση. Tον Νοέμβριο του ’15 διασφαλίσαμε τη συνέχισή της, εντάσσοντας   το έργο στο πρόγραμμα CEF. Μιλάμε για το έργο που έχει τη σήραγγα της Παναγοπούλας. Εξοικονομήσαμε από τον κρατικό προϋπολογισμό 293 εκατομμύρια που έπρεπε να δοθούν και σήμερα αυτή η εργολαβία είναι στη φάση ολοκλήρωσης.

Παραλάβαμε έναν προβληματικό διαγωνισμό για το τμήμα Ψαθόπυργος-Mποζαϊτικα όπου μετά από πολλές δικαστικές περιπέτειες οδηγήθηκε σε κατακύρωση και έχει ξεκινήσει. Αυτό το έργο έχει περιγραφεί ως Ψαθόπυργος -Ρίο για να κρύψουν κάποιοι το 2014, ότι περνά μέσα από το Καστελόκαμπο. Και βέβαια είχε την έγκριση από όλους τους τοπικούς φορείς, από όλη την τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου και δευτέρου βαθμού. Στη συγκεκριμένη περιοχή δεν έχει γίνει ποτέ καμία άλλη μελέτη για εναλλακτικό τρόπο διέλευσης και προφανώς, δε μπορούμε να διακινδυνεύσουμε τη χρηματοδότηση αυτού του έργου.

Έχουμε όμως μία άλλη πολιτική, σε σχέση με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Όταν ο Περιφερειάρχης δυτικής Ελλάδας ή ο δήμαρχος Πατρέων έχει μια άλλη άποψη, πολύ απλά συζητάμε μαζί τους και ψάχνουμε να βρούμε με λογική και με τεχνοκρατικό τρόπο και αιτιολόγηση, ποια είναι η βέλτιστη λύση. Για αυτό ανταποκριθήκαμε και στο αίτημα και κινήσεων της περιοχής και του Δήμου να μελετήσουμε την υπογειοποίηση σε ένα μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής, προκειμένου να δούμε τι κοστίζει, αν μπορεί να γίνει τεχνικά και αν μπορεί να υλοποιηθεί στο τέλος. Η δέσμευσή μας αυτή ήταν για το Σεπτέμβρη, όμως θα υλοποιηθεί πολύ νωρίτερα.  Οι μελέτες θα έχουν τελειώσει τον Ιούλιο, άρα μέσα στον Αύγουστο όλοι οι φορείς, η Περιφέρεια, ο Δήμος, το Τεχνικό Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος, θα κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους, προκειμένου το Σεπτέμβριο αφού θα είναι ώριμο να γίνει, να ξεκινήσει η δημοπράτηση και οι διαδικασίες του έργου. Και έχει προφανώς δημοπρατηθεί η ηλεκτροκίνηση, το ξέρετε, του τμήματος Κιάτο Ροδοδάφνη προϋπολογισμού περίπου 70 εκατομμυρίων και το τρίτο τρίμηνο του ’18 δημοπρατούνται όλες οι εργασίες για το τμήμα Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος.  Συνολικά τα τελευταία δύο χρόνια δημοπρατούμε στην περιοχή μέσω του ΕΣΠΑ και του CEF έργα συνολικού ύψους 400 εκατομμυρίων για το σιδηρόδρομο.

Πάμε και στο θέμα που σχετίζεται με τον κεντρικό αστικό ιστό της Πάτρας. Μέσα από τη διαβούλευση καταλήξαμε στη βέλτιστη λύση και για την πόλη και για τους πολίτες και για την τεχνική υλοποίηση, την οποία και σας ανακοινώνουμε μετά από αυτά που έχουμε πει.  Εντός του 2018 προκηρύσσεται διαγωνισμός αναφορικά με διπλή ηλεκτροδοτούμενη και σηματοδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή που προϋπολογίζεται στα 130 εκατομμύρια ευρώ,  από την οδό Κανελλοπούλου βυθισμένη διέλευση του τρένου με τη μέθοδο cut and cover, ως το σταθμό του Αγίου Διονυσίου, οριστικές μελέτες για την υπόγεια διέλευση του τρένου από τον Άγιο Διονύσιο ως τον Άγιο Ανδρέα και σύνδεση με το νέο λιμάνι στο ύψος της Πειραϊκής Πατραϊκής αλλά και με τη γραμμή προς Πύργο.

 Στις μελέτες θα συμπεριλαμβάνονται και μελέτες για τη σύνδεση της γραμμής με tram train στις δυτικές συνοικίες της Πάτρας. Είναι ένα έργο που θα δώσει οριστική λύση στις αστικές συγκοινωνίες της Πάτρας. Και δε σταματάμε εδώ. Σε στενή συνεργασία με την Περιφέρεια, έχει δρομολογηθεί το έργο της επέκτασης του προαστιακού στην Κάτω Αχαϊα και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα προχωράμε στην επεξεργασία των τευχών για δημοπράτηση δύο έργων συντήρησης, τόσο της γραμμής Κατάκολο - Ολυμπία, όσο και της υφιστάμενης γραμμής Πάτρα - Πύργος προκειμένου να υπάρξει συντήρηση και διασφάλιση δρομολογίων συντήρησης στο τμήμα Πάτρα Πύργος . Στο έργο όμως Κατάκολο -Ολυμπία θα πάμε σε διαφορετική λύση. θα πάμε σε μία λύση ειδικής εταιρίας σύμβασης παραχώρησης, προκειμένου να αξιοποιηθεί και το λιμάνι του Κατακόλου και η Αρχαία Ολυμπία με μια σύγχρονη ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή που θα βοηθήσει και την περιοχή.  Ολοκληρώνω και θα μου επιτρέψετε για να προλάβω το αεροπλάνο επειδή καθυστέρησε και η διαδικασία,  να μην παρακολουθήσω όλους τους ομιλητές αλλά όσο επιτρέπει ο χρόνος μου. Έχουμε την κατασκευή του φράγματος  Πείρου –Παραπείρου, την ολοκλήρωση, το χρονοδιάγραμμα είναι για τις 31 Οκτωβρίου, το έργο πηγαίνει αρκετά καλά. 

Και περιμένουμε, εκτός από το λιμάνι της Πάτρας -μιας και με τον Κώστα Καραμανλή μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε πολύ νομοθετική δουλειά και μια από αυτές είναι τα υδατοδρόμια που έχουμε διασφαλίσει και τους πόρους για να γίνουν- να δούμε, σε ποιες άλλες περιοχές της δυτικής Ελλάδας πρέπει και βοηθάει να γίνει υδατοδρόμιο. Αυτό είναι μία άσκηση και για το Υπουργείο και για την Περιφέρεια και για τους Δήμους της περιοχής.

Αγαπητές φίλες και φίλοι ολοκληρώνω με δυο σχόλια. Καταλαβαίνετε τη «δικαίωση» των χθεσινών ύβρεων του κ. Μητσοτάκη όχι ως κατηγορίες αλλά ως αυτοκριτική του κ. Μητσοτάκη για τον εαυτό του και για την παράταξή του και για το τι έχει κάνει στη χώρα τόσα χρόνια. Και κυρίως αυτό που επαναλάμβανε συνεχώς, κάθε στιγμή, αυτό που έλεγε «ψεύτες, ψεύτες, ψεύτες».

Και το δεύτερο σχόλιο, είναι ότι εμείς, με πόνο, με κλάματα, που μας κορόϊδευαν  κιόλας, βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια. Ολοκληρώσαμε τα έργα, η δυτική Ελλάδα δεν είναι πλέον απομονωμένη, τα ατυχήματα στις εθνικές οδούς είναι μηδέν από την ημέρα που δόθηκαν οι αυτοκινητόδρομοι στην κυκλοφορία, έργα που για δεκαετίες δε γίνονταν.

 Υλοποιούμε το στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές, για την παραγωγική ανασυγκρότηση, για τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας.  Απλά εμείς το κάνουμε μαζί με την κοινωνία, μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση και ας μην είναι από τον χώρο μας, μαζί με τη συνεργασία των υγιών παραγωγικών δυνάμεων χωρίς να δίνουμε σημασία στους χρωματισμούς τους.

Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί είναι κρίμα, κρίμα, κρίμα που έχουμε μία τόσο άκυρη για την εποχή αντιπολίτευση στη χώρα μας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας