Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



18/06/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «Κρήτη tv» και το δημοσιογράφο κ. Μάνο Δασκαλάκη

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλησπέρα κύριε Υπουργέ. Καλωσορίσατε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Kρήτη TV και βεβαίως στην Κρήτη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλησπέρα σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ξεκινήσουμε καταρχήν με ένα ερώτημα πολιτικής επικαιρότητας. Έχουμε την υπογραφή της καταρχήν συμφωνίας με τη FYROM σήμερα στις Πρέσπες.  Θα ήθελα το πρώτο δικό σας σχόλιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, είναι μία ιστορική στιγμή για τη χώρα, είναι μία μεγάλη συμφωνία που συμφέρει τη χώρα μας. Να βάλω και μία άλλη διάσταση από αυτά που αποκαλύφθηκαν και από αυτά που συζητήθηκαν όλες αυτές τις μέρες στη Βουλή. Αν και τα είπαμε και για την πρώτη μέρα. Είμαστε σε μία γεωπολιτική θέση ιδιαίτερη. Γύρω μας υπάρχουν πολλές εστίες έντασης και γύρω μας οι βαλκανικές χώρες για δεκάδες χρόνια, μην πω για εκατοντάδες χρόνια, έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ από διενέξεις, πολέμους και όλα τα υπόλοιπα. Η χώρα μας είναι αυτή τη στιγμή σε μία ιστορική στιγμή να παίξει έναν κυρίαρχο ρόλο στα Βαλκάνια. Γνωρίζετε τη συμφωνία που έχει γίνει με την Βουλγαρία και τη Ρουμανία για τη σύνδεση των λιμανιών μας με τον Εύξεινο Πόντο, με τα λιμάνια της Βουλγαρίας. Υπάρχει πολύ έντονο ενδιαφέρον για να γίνει η αντίστοιχη συμφωνία με τα Σκόπια και τη Σερβία και βέβαια είμαστε σε διαπραγματεύσεις με τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων. Κάνουμε τους κάθετους οδικούς άξονες στην Εγνατία σε σχέση με τη Βουλγαρία. Ξεκινάει ο τρίτος, ολοκληρώθηκε της Ροδόπης, τελειώνει του Έβρου, αναβαθμίζεται το οδικό δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια και προς την Βουλγαρία. Αυτό δίνει το εξής όραμα: ότι θέλουμε και στις βαλκανικές χώρες να ισχύει ότι ισχύει στην Κεντρική Ευρώπη. Να περνάς από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνεις που είναι τα σύνορα, να υπάρχουν κοινές παραγωγικές δράσεις, να έχουν πρόσβαση στα δικά μας λιμάνια και εμείς στην ενδοχώρα των Βαλκανίων και βέβαια, να γίνουν όλες οι συνδέσεις για την Κεντρική Ευρώπη. Αυτό είναι μία άλλη, τελείως διαφορετική λογική από αυτό που ίσχυε μέχρι σήμερα. Όσοι έχουν επισκεφτεί τη Βόρεια Ελλάδα, ξέρουν, ότι τα σύνορά μας με τις Βόρειες χώρες είναι δυστυχώς οι εσχατιές της χώρας μας, είναι απαξιωμένες περιοχές, περιοχές που έχουν ερημωθεί οι οικισμοί, τα χωριά. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Δεν αλλάζει διαφορετικά

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Τώρα θέλω να πάμε στο εσωτερικό. Ναι, θέλω να σταθούμε σε κάτι και είναι πολύ σημαντικό αυτό που λέτε όμως υπάρχει μία συμφωνία, μία καταρχήν συμφωνία, το θέμα είναι να δούμε πώς θα υλοποιηθεί αυτή η συμφωνία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να πάμε στο εσωτερικό της χώρας. Έχουμε ήδη τη διαγραφή του κυρίου Καμμένου από τους ΑΝΕΛ και ένα πολιτικό αλισβερίσι βουλευτών από τη μία παράταξη στην άλλη. Θεωρείτε ότι αυτή η πολιτική αναστάτωση θα μπορούσε να πυροδοτήσει αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό; Θα μπορούσε να πυροδοτήσει εξελίξεις με σημείο αναφοράς τα Σκόπια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι βέβαιο ότι θα πυροδοτήσει εξελίξεις. Είναι βέβαιο ότι η αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων, δηλαδή η επαναφορά του πολιτικού κόσμου από την παραπολιτική που ζούμε πάρα πολλά χρόνια στο πραγματικό πολιτικό πεδίο, στα πραγματικά θέματα, ανοίγει έναν διάλογο και υποχρεώνονται όλοι να πάρουν θέση, αν είναι με τις δυνάμεις που θέλουν μία πραγματική πρόοδο στη χώρα,  που είναι προοδευτικές, εγώ δεν λέω να είναι αριστερές ή κάτι άλλο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είμαστε δηλαδή μπροστά σε ένα νέο πολιτικό σκηνικό κύριε Σπίρτζη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαστε μπροστά σε μία νέα εποχή, είμαστε στην ιστορική στιγμή που η δική μας η χώρα αλλάζει σελίδα, βγαίνει από τις μνημονιακές συμβάσεις και τις υποχρεώσεις τους. Θέλουμε να παίξει έναν κυρίαρχο ρόλο στην ευρύτερη περιοχή και στην Μεσόγειο, στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια. Ε, αυτό είναι προφανές ότι θα πυροδοτήσει πολύ βαριές πολιτικές συζητήσεις και πολύ βαριές πολιτικές διαφωνίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εξελίξεις θα μπορούσε να πυροδοτήσει με σημεία αναφοράς ας πούμε και πρόωρες εκλογές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Όχι γιατί απ΄ ότι έχετε παρατηρήσει και εσείς, υπάρχει μία κυβέρνηση η οποία στηρίζεται σε δύο κόμματα που έχουν πολύ καθαρή συμφωνία και πολύ καθαρή σχέση, μία έντιμη συμφωνία. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει τέτοια προβλήματα. Αυτά τα προβλήματα τα έχουν όσοι έχουν υιοθετήσει δυνάμεις της ακροδεξιάς μέσα στο κόμμα τους και μάλιστα με πολύ σημαντικό, για να μην πω ηγετικό ρόλο, ιδιαίτερα στη Νέα Δημοκρατία. Εκεί είναι βέβαιο ότι έχουν ξεκινήσει, έχουν κινήσει οι διαδικασίες εξέλιξης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ως Υπουργός της κυβέρνησης αισθάνεστε ότι στο Κίνημα Αλλαγής υπάρχει μία μερίδα ανθρώπων, στελεχών που νιώθουν πιο έτοιμοι για ένα πιο ανοιχτό διάλογο με το ΣΥΡΙΖΑ; Έχουμε δει τα παραδείγματα με βουλευτές από το Ποτάμι, με στελέχη από το Ποτάμι, είναι αυτό που λέτε εσείς μία διευρυμένη προοδευτική κίνηση δυνάμεων που μπορούν να πάνε τη χώρα πιο μπροστά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Και όχι μόνο. Γενικά αν θέλετε την προσωπική μου άποψη και από το χώρο που προέρχομαι εγώ, από το ΠΑΣΟΚ, μετεξέλιξη όσων απέμειναν εκεί, δεν είχαν έναν διακριτό ή έναν καθαρό αν θέλετε πολιτικό λόγο στο τι εννοούν όταν λέμε μεταρρύθμιση, τι εννοούν όταν λέμε προοδευτικές δυνάμεις, ποιες είναι οι πολιτικές συμμαχίες και ο ανοιχτός ο δημόσιος διάλογος, όχι κάτω από το τραπέζι, που πρέπει να γίνει για μία σειρά θεμάτων. Είναι προφανές ότι μέσα στον ίδιο κομματικό χώρο ότι θα υπάρχουν διαφωνίες, πόσο μάλλον όταν είναι διαφορετικοί χώροι. Είναι καλό να υπάρχει ανοιχτός δημόσιος διάλογος και συγκλίσεις κομμάτων, ρευμάτων, πολιτικών στάσεων που έχουν μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Να ξέρουμε που συμφωνούμε και που διαφωνούμε. Αυτή η ξεκάθαρη κατεύθυνση αν θέλετε από το Κίνημα Αλλαγής δεν υπήρξε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν, θα μπορούσαμε να μιλάμε πολύ ώρα πολιτικά αλλά αντιλαμβάνομαι ότι ο χρόνος σας είναι πολύ πιεσμένος, πρέπει να ταξιδέψετε και για Αθήνα. Πάμε στο κομμάτι του Βόρειου Οδικού Αξονα της Κρήτης, ένα μεγάλο στοίχημα για τους κρητικούς. Η αλήθεια είναι κύριε Υπουργέ ότι είστε ένας άνθρωπος που από την αρχή που αναλάβατε τα ηνία του υπουργείου αναφέρεστε διαρκώς στο Βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης και έχω την εντύπωση,  ότι το έχετε πάρει και σαν ένα προσωπικό στοίχημα. Σήμερα λοιπόν ακούσαμε το εξής. Μία υπογραφή σύμβασης τον Ιούνιο του 2019 και ένα έργο σε τρία τμήματα: Χανιά- Χερσόνησος, Χερσόνησος - Νεάπολη, Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος. Ακούσαμε όμως και το εκπόνηση μελετών για το Καστέλλι-Χανιά, Άγιος Νικόλαος - Σητεία. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει ξανά ο διάλογος, ο δρόμος, η μελέτη για ένα Βόρειο Οδικό Αξονα από το Καστέλι στη Σητεία ή αρχικά περιοριζόμαστε σε αυτά τα τρία τμήματα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Αυτό που εμείς έχουμε πει και ο Πρωθυπουργός και η συζήτηση που έγινε στο αναπτυξιακό συνέδριο στην Κρήτη, είναι, ότι πρέπει να σταματήσουμε τη λογική της αποσπασματικής υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης και να αντιμετωπιστεί ενιαία. Για αυτό το λόγο δεσμευτήκαμε και θα προχωρήσει μέχρι τέλος του χρόνου η προκήρυξη της στρατηγικής μελέτης για το βόρειο οδικό άξονα, τους κάθετους άξονες, τις επιπτώσεις…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πολύ σημαντικοί οι κάθετοι άξονες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Όπως είμαστε και όλοι πεισμένοι ότι η κοινωνία, η Κρήτη, οι παραγωγικές δυνάμεις χρειάζονται έναν δρόμο από το Καστέλι Χανίων μέχρι τη Σητεία. Και χρειάζονται και όλους τους άξονες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα έχουμε αυτά τα τρία τμήματα.  Κάνω τις ερωτήσεις για να βοηθήσω τη συζήτηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα φτάσουμε ναι, θα φτάσουμε σε αυτό. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει η Κρήτη  να περιμένει πέντε χρόνια ή τέσσερα χρόνια να ολοκληρωθεί η μελέτη, οι επιπτώσεις και στη συνέχεια….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ο τελικός σχεδιασμός είναι για ένα δρόμο από το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Συν τους κάθετους άξονες, συν τα στοιχεία και τις μελέτες που θα μπορεί η Κρήτη, οι φορείς και η Κυβέρνηση να επιλέξει αν θα γίνουν περισσότεροι κάθετοι άξονες, αν θα γίνει ο νότιος οδικός άξονας, ποιες είναι οι επιπτώσεις, ποιος είναι ο χωροταξικός σχεδιασμός και όλα τα υπόλοιπα που πρέπει να προβλέψουμε πριν, για να μην έχουμε αθέμιτες καταστάσεις και αθέμιτη ανάπτυξη σαν και αυτή που ζούμε στο Βόρειο Οδικό Αξονα εδώ και δεκαετίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω είστε πολύ ξεκάθαρος. Θέλω να πάμε στα τρία τμήματα και να λύσουμε μία απορία ενδεχομένως των τηλεθεατών. Χανιά - Χερσόνησος, Χερσόνησος - Νεάπολη, Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος. Αυτό σημαίνει ότι ήδη υπάρχουν κάποιες υποδομές που είναι σε εξέλιξη και κάποιες που ολοκληρώθηκαν, και πάμε και σε μία χάραξη  νοτιότερων σημείων που θα ενωθούν με αυτό το νέο αυτοκινητόδρομο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ο τρόπος που γίνεται ο διαγωνισμός, καταρχάς να ξεκινήσουμε γιατί γίνονται τρεις διαγωνισμοί και δεν κάναμε ένα διαγωνισμό από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο; Πολύ απλά γιατί αν το κάναμε αυτό θα πηγαίναμε στο να κοροϊδέψουμε τους πολίτες της Κρήτης. Δε βγαίνει τεχνοοικονομικά να κάνουμε ένα διαγωνισμό. Θα υποχρεωνόμασταν ή να μην έχουμε συμμετοχή σε αυτό το διαγωνισμό ή να πάμε σε μικρότερες διατομές δρόμου. Όχι δηλαδή ανά κατεύθυνση τουλάχιστον δύο λωρίδες και ΛΕΑ και διαχωριστική νησίδα στη μέση. Αυτό είναι μία πρόταση για κατσικόδρομους. Είναι ένα πολύ μεγάλο τμήμα από τη Νεάπολη μέχρι τη Χερσόνησο που δεν έχει μελετητική ωριμότητα, άρα και εκεί αν πηγαίναμε να το κάνουμε σαν δημόσιο έργο θα έπρεπε να χάσουμε αρκετά χρόνια μέχρι να ωριμάσει. Επιλέξαμε λοιπόν τα χρήματα που ακυρώθηκε ο διαγωνισμός του τμήματος του Βόρειου οδικού άξονα να γίνουν ως δημόσια έργο για τα τελευταία 14 χιλιόμετρα και να είναι αυτοκινητόδρομος, δηλαδή από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, να γίνει ως παραχώρηση το κομμάτι του έργου από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, μέχρι τα Μαλλια που είναι ένας τρόπος, μία διαγωνιστική διαδικασία που μπορεί να προχωρήσει, και να βγει ως ΣΔΙΤ το υπόλοιπο τμήμα που έχει και μεγάλα τμήματα σηράγγων προκειμένου να είναι βιώσιμο το έργο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε κάποια σημεία προβλέπεται και μία χάραξη νοτιότερα του δρόμου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προβλέπεται σε δύο σημεία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλετε να μας πείτε ποια είναι τα σημεία;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν τα έχω πρόχειρα, τα είπα σε μία συνέντευξη τύπου. Να τα πούμε, αλλά αυτά είναι στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου που θα γίνει με τους υποψήφιους αναδόχους, με τους παραχωρησιούχους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα μιλάμε για ένα δρόμο ο οποίος θα τον δούμε σαν πραγματικότητα αρχικά από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και έχουμε και την παράλληλη εκπόνηση των μελετών για τα δύο σημεία. Θέλω να πάμε στο κομμάτι που αναφερθήκατε στα διόδια. Είπατε ότι αυτός ο δρόμος δεν θα έχει διόδια για τους ντόπιους, θα έχει διόδια για τους τουρίστες. Είναι  κάτι βεβαίως που το έχετε πειξανά στο παρελθόν εδώ στην Κρήτη. Θέλετε λίγο να μας το σχολιάσετε, να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι η χώρα μας το έχει θέσει και στα πλέον επίσημα τραπέζια διαλόγου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρέπει να έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για το μεταφορικό ισοδύναμο της νησιωτικής Ελλάδας. Δεν μπορεί λοιπόν το πρόσθετο κόστος που έχουν τα νησιά μας, κυρίως η Κρήτη, να βαρύνουν το κόστος ζωής, την ανάπτυξη, την οικονομική ζωή. Άρα, ένας από αυτούς τους τρόπους είναι τα οδικά τέλη στα διόδια, στους δρόμους, στους αυτοκινητόδρομους. Μπορούμε να το στηρίξουμε αυτό, βγαίνει τεχνοοικονομικά από τις μελέτες που έχουμε κάνει. Είναι προφανές λοιπόν ότι οι μόνιμοι κάτοικοι Κρήτης μπορούν να μην πληρώνουν διόδια όπως έχει προβληθεί και σε άλλες περιοχές έξω από την Αθήνα, στους νομούς της Θράκης, στους νομούς της Ηπείρου, στην Εγνατία η εξαίρεσή τους. Τώρα κάνουμε ένα σχεδιασμό όπως εμείς τον θέλουμε, όχι σαν τις συμβάσεις των παραχωρήσεων που βρήκαμε για τα διόδια και τα ανταποδοτικά οφέλη που πρέπει να έχει η τοπική κοινωνία σαν και αυτά που προβλέψαμε στο αεροδρόμιο του Καστελίου. Άρα μπορεί να δει η ελληνική κοινωνία ότι οι παραχωρήσεις, ο τρόπος του να κάνεις τέτοιο διαγωνισμό ή τα ΣΔΙΤ, είναι ένας τρόπος που αν προβλεφθούν κοινωνικά οφέλη, περιβαλλοντικά οφέλη μπορούν να γίνουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα μιλάμε για μία σύμβαση που θα υπογραφεί τον Ιούνιο του 2019 και αν δεν κάνω λάθος, είπατε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 2023; Τα 198,5 χιλιόμετρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι όλα. Το τελευταίο τμήμα προς τον Άγιο Νικόλαο η δική μου εκτίμηση είναι ότι θα υλοποιηθεί και πιο γρήγορα από τα άλλα δύο. Θα γίνει ο διαγωνισμός μέχρι το τέλος του Φθινοπώρου σαν δημόσιο έργο, έχουμε μελετητική ωριμότητα, πρέπει να βγάλουμε και να εκπονήσουμε τα τεύχη δημοπράτησης και δυο-τρεις ελλείψεις που υπάρχουν ακόμη για να βγει ο διαγωνισμός. Στα υπόλοιπα όμως, επειδή θέλουμε οι Κρητικοί να μας κρίνουν, να μας έχουν συνεχώς σε κριτική, σε σχέση με αυτά που δεσμευόμαστε, ότι αυτά που έχουμε δεσμευτεί θα γίνουν, είναι η υποβολή των φακέλων της πρώτης φάσης στις 6 Αυγούστου, τώρα, μετά θα γίνει προεπιλογή των σχημάτων που θα ενδιαφερθούν μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση, στο τέλος Μαρτίου του 19 θα έχει γίνει η επιλογή της τελικής λύσης, η περιβαλλοντική αδειοδότηση και στην τρίτη φάση θα είναι η πρόσκληση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών και υπογραφή της σύμβασης. Από κει και πέρα για το τμήμα που είναι σαν παραχώρηση από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο θέλουμε 4 χρόνια για την κατασκευή του και για το ΣΔΙΤ από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη θέλουμε 3,5 χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:: Άρα μιλάμε περίπου σε αυτό που είπατε και εσείς στη συνέντευξη, περίπου το 2023. Δε μπορούμε να μην σας ρωτήσουμε έχοντάς σας σήμερα καλεσμένο στο δελτίο και για το αεροδρόμιο Καστελίου.  Και βεβαίως θα ήθελα να ρωτήσω ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα πάνω-κάτω και πότε προβλέπεται να έχουμε την κύρωση της σύμβασης. Έχουν τρέξει πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια ωστόσο τα τελευταία χρόνια ωστόσο το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία μικρή στασιμότητα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν υπήρχε στασιμότητα. Υπήρχε μία μεγάλη καθυστέρηση περίπου τεσσάρων μηνών σε μία αλλαγή αν θέλετε στάσης, κατεύθυνσης, πολιτικής που είχε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων όχι όσον αφορά το έργο ή τη χρηματοδότησή του, αλλά στο εάν στέλνει εκπροσώπους στις επιτροπές των έργων που χρηματοδοτεί. Αυτό ξεπεράστηκε με αμοιβαία κατανόηση και δική μας και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας. Ήταν ο διαγωνισμός για την επιλογή του ανεξάρτητου μηχανικού του έργου, που είναι κάτι πρωτοποριακό, γιατί μέχρι τώρα τον ανεξάρτητο μηχανικό τον τοποθετούσε, τον έφερνε μαζί του, αυτός που κέρδισε τον διαγωνισμό.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα αυτό ανοίγει πιο γρήγορα και τις διαδικασίες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Αυτό που γνωρίζουμε ως πληροφόρηση, είναι,  ότι έχει εξεταστεί και με μεγάλη επιτυχία από τις Ευρωπαϊκές Διευθύνσεις, επομένως φαντάζομαι στον επόμενο μήνα θα έχουμε την τελική απάντηση για να πάει η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα είναι σημαντικό αυτό που ακούμε. Και πότε θα πάει στη Βουλή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αμέσως μετά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αμέσως μετά. Άρα θα μπορέσουμε να πούμε ότι θα έχουμε εξελίξεις σημαντικές μέσα στους επόμενους μήνες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με ασφάλεια μπορούμε να πούμε, ότι το Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι ένα αεροδρόμιο που αρχίζει να υλοποιείται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πολύ σημαντικό αυτό που ακούμε. Το τελευταίο διάστημα βεβαίως υπάρχουν και οι φωνές συγκεκριμένων έτσι συμφερόντων που έχουν ανοίξει μία συζήτηση για το πόσο μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες της Κρήτης και περιβαλλοντικά το αεροδρόμιο στο Καστέλι και ακούμε και συζητήσεις περί λοξού διαδρόμου ενός θέματος που νομίζω ότι βγαίνει από τα κιτάπια των προηγούμενων ετών. Υπάρχει περίπτωση αυτό να σας πάει πίσω όσον αφορά ένα κομβικό έργο όπως είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, φτάνει πλέον το να συζητάμε δεκαετίες τα ίδια και τα ίδια πράγματα για να έρχονται ειδικοί επιστήμονες και να επιβεβαιώνουν ακριβώς το αντίθετο. Αυτό φτάνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δεν τίθεται θέμα να σταματήσει όλη αυτή η πορεία για ένα τόσο σημαντικό έργο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, και να πω και κάτι. Έγινε μία επιλογή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν και φωνές που λένε ότι η κυβέρνηση μπορεί να εγκαταλείψει αυτό το έργο. Χαμογελάτε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Χαμογελώ. Μας έχετε δει να εγκαταλείπουμε τόσο εύκολα; Είναι μία ερώτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δεν τίθεται τέτοιο θέμα.

Υπουργός: Δεν εγκαταλείπουμε άλλα πράγματα σε στιγμές πολύ μεγάλης πίεσης σε στιγμές που πραγματικά μας πίεζαν από πάρα πολλές πλευρές προκειμένου, -και μεγάλα συμφέροντα-, να κάνουμε εκπτώσεις και σε αυτά που πιστεύουμε και σε αυτά που πρέπει να κάνουμε. Και στο συγκεκριμένο έργο οι πιέσεις ήταν επίσης μεγάλες, για να μη βγει ο διαγωνισμός. Τώρα να κάνουμε πίσω για ποιο λόγο;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς αντιλαμβάνεστε ότι αυτά τα συμφέροντα προσπαθούν να βάλουν φρένο σε αυτή την υλοποίηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα δεν είναι το μόνο έργο που προσπαθούν να βάλουν φρένο στην υλοποίηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι γνώριμη εικόνα και σε άλλες περιοχές;

Υπουργός: Το ίδιο γίνεται από αντίστοιχα άλλα συμφέροντα στο Θριάσιο, το ίδιο αν θέλετε να σας κάνω μία πρόβλεψη θα γίνει για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το ίδιο μπορεί να γίνει για τον ΒΟΑΚ, γιατί κάποια συμφέροντα δε θα  θέλουν να πηγαίνει ο Βόρειος Οδικός Αξονας με μία σύγχρονη λύση από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη, αλλά θα θέλουν να πηγαίνει μέσα από οικισμούς, μέσα από τουριστικές περιοχές, για τη δική τους αν θέλετε κακή λογική ή κακή νοοτροπία που υπάρχει. Και θα υπάρχουν και πολύ μεγαλύτερα συμφέροντα ανταγωνιστικά σε αυτές τις υποδομές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα τα περί λοξού διαδρόμου νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος για  να τα ανακυκλώνουμε πια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι, όχι. Και να σας κάνω και μία ερώτηση;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορώ να σας απαντήσω, δεν είμαι ειδικός.

Υπουργός: Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός. Είναι μεγαλύτερη επιβάρυνση δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας να υπάρχει αεροδρόμιο ή να είναι έξω ή μακριά από αυτό το μεγάλο αστικό κέντρο; Αυτή είναι μία πολύ απλή ερώτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που μπορώ να σας πω, είναι πολύ σημαντικό το ερώτημα που τίθεται, αλλά αν μιλήσετε με τους Ηρακλειώτες θα πάρετε ακριβώς αυτή την απάντηση που περιμένετε γιατί είμαστε ίσως η μοναδική πόλη στην Ευρώπη που έχει ένα αεροδρόμια 7 χιλιόμετρα από το κέντρο της. Αυτό τα λέει όλα. Άρα αντιλαμβάνομαι ότι αυτό που λέει η πλειοψηφία των κρητικών το υιοθετείτε και εσείς ότι είναι το μεγαλύτερο έργο πνοής όχι μόνο για την Κρήτη αλλά για τη νότια Ελλάδα το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι είναι, όχι το μεγαλύτερο έργο, ήταν το μεγαλύτερο έργο, τώρα το μεγαλύτερο έργο που δεν έχει ξαναγίνει σαν παραχώρηση είναι ο ΒΟΑΚ. Ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία και το κομμάτι που είναι με Σύμπραξη του Δημόσιου και του Ιδιωτικού τομέα είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε αυτοκινητόδρομο στη χώρα μας. Έτσι να τα λέμε αυτά για να ξέρουμε και τι προσπάθεια κατέβαλαν κάποιοι άνθρωποι για να ωριμάσουν αυτά τα έργα, να βγουν η διαγωνιστικές διαδικασίες και να είμαστε και εμείς συνεπείς απέναντι στους πολίτες της Κρήτης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλό σας βράδυ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.

 

 

Σημείωση: Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=4VdvZRiVaxc&feature=youtu.be

 


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας