Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



15/06/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τον δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να περάσουμε τώρα στον κύριο Χρήστο Σπίρτζη. Καλημέρα Υπουργέ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα κ. Σχινά. Καλημέρα και στους ακροατές σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρω ότι χθες μιλήσατε αργά στη Βουλή. Να ξεκινήσουμε με αυτό που συζήταγα και με τον κύριο Λυμπερόπουλο.  Τελικά γιατί πήγε να βγει πάλι από την πίσω πόρτα η ιστορία αυτή της Uber, ενώ είχε θεσμοθετηθεί και υποτίθεται υπήρχε και συμφωνία με τους θεσμούς σε πρώτο στάδιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπήρχε από πέρυσι τον Μάιο. Το θέμα, ενώ δεν ήταν στα προαπαιτούμενα, άνοιξε ξανά σε πρώτη φάση από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και στη συνέχεια από όλους όσους συμμετέχουν στους Θεσμούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α! Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το έβαλε καταρχήν το θέμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι! Καταρχήν ναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλα τα καλά από εκεί προέρχονται…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η πρόβλεψη και η πρόταση που είχαν, ήταν οι τρεις ώρες ελάχιστης μίσθωσης να γίνουν μία για όλη την Ελλάδα και μηδέν για τη νησιωτική. Αυτό σήμαινε κ. Σχινά με δύο λόγια, ότι η νομοθεσία των αστικών μεταφορών τιναζόταν στον αέρα, μηδενιζόταν. Γιατί προφανώς και τα ταξί και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς στη συνέχεια, θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιούν όσοι έχουν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό, χωρίς όμως τις προβλέψεις, τις προδιαγραφές, τον έλεγχο, που πρέπει να έχουν οι αστικές συγκοινωνίες,  οι αστικές μεταφορές. Πιστεύω ότι αυτό ήταν μία μάχη που δόθηκε και που κερδήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό με τις προβλέψεις που έχουμε στο σχέδιο νόμου του Μεταφορών. Και οι όποιες, αν θέλετε, στρεβλώσεις που υπάρχουν στην αγορά, ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα, που θα έχουμε για τους τέσσερις μήνες μισή ώρα, μπορούν να αντιμετωπιστούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι πάνω από μισή ώρα η μίσθωση για να είναι νόμιμη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί κάτω από μισή ώρα θα πρέπει ο άλλος να μισθώσει μόνο ταξί. Δεδομένου της μεγάλης κίνησης, που υπάρχει στη νησιωτική χώρα, εξαιρείται Κρήτη και Εύβοια από τη συγκεκριμένη απόφαση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιατί είναι μεγάλα νησιά. Είχαμε ζητήσει την εξαίρεση της Ρόδου, της Κέρκυρας και της Μυτιλήνης. Δεν έγινε αυτό αποδεκτό από τους θεσμούς και καταλήξαμε στη συμφωνία που γνωρίζετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα και πάλι σε όλους τους φίλους και τις φίλες που άνοιξαν τώρα τους δέκτες τους. Είμαστε με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη. Ένα μεγάλο θέμα, το οποίο μπήκε πάλι από το παράθυρο, αυτό ουσιαστικά της νομιμοποίησης σημαντικού μέρους του έργου της Uber, η οποία ως γνωστόν ούτε φόρους πληρώνει, τουλάχιστον η εταιρεία, αλλά ούτε και η εταιρεία μιας και είναι πολυεθνική, αλλά ούτε και αυτοί που δουλεύουν για την Uber ήταν γνωστοί. Το θέμα το έχουμε αναλύσει πολλές φορές, οι φίλοι ακροατές της εκπομπής το ξέρουν καλά, ήταν όλα αυτά, τα οποία είχαν οδηγήσει στο να μην είναι νόμιμη η δραστηριότητα της Uber, αλλά μόνο κάτω από πολύ αυστηρές προϋποθέσεις, για μισθώσεις άνω των τριών ωρών. Τελικά υπήρχαν οι αλλαγές που ακούσατε, όσοι ακούσατε την εκπομπή πριν και τις και μισή. Μόνο για 30 λεπτά plus μεταφέρεται η δυνατότητα μόνο στα νησιά του Αιγαίου και για τους τέσσερις μήνες του καλοκαιριού. Δεν ξέρω Κύριε Υπουργέ αν θέλετε να συμπληρώσετε κάτι άλλο για την Uber, για να περάσουμε σε άλλα θέματα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι κύριε Σχινά για την Uber δε θέλω, αλλά, δείχνει όλο αυτό το γεγονός και η διαπραγμάτευση που έγινε και στο συγκεκριμένο θέμα, μιας που έχουμε και συζητάμε και την πρότασή δυσπιστίας και μεγάλα εθνικά θέματα και επιτυχίες που έχει η ελληνική κυβέρνηση, το τι σημαίνει να ανακτήσεις την εθνική σου κυριαρχία, που κάποιοι, έδωσαν. Το τι σημαίνει το τέλος του προγράμματος, το τι σημαίνει η διαδικασία που είχαμε χθες, με την ψηφοφορία του τελευταίου νομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα, για να λήξει η περιπέτεια που μπήκε ο ελληνικός λαός και η χώρα από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιας και το αναφέρατε θα ήθελα και το δικό σου σχόλιο, για τη συζήτηση, για την πρόταση μομφής, η οποία έχει κατατεθεί και για το θέμα το οποίο μπαίνει, γιατί άκουσα και την ομιλία σας, η οποία εν πάση περιπτώσει τουλάχιστον σε μένα κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον και δεν το λέω γιατί μιλάμε στον αέρα, αλλά γιατί όντως έτσι ήταν. Θα ήθελα λοιπόν το δικό σου σχόλιο, κυρίως για τις κινήσεις της αντιπολίτευσης, για τον τρόπο που έβαλε το θέμα και πού νομίζετε ότι μπορεί να οδηγήσει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι η αντιπολίτευση έχει πλέον ξεπεράσει –τι να πω- κάθε λογική φωνή. Είναι προφανείς οι σκοπιμότητες γιατί κατέβασε την πρόταση δυσπιστίας. Είναι προφανής η σκοπιμότητα, του να απομειώσει τη μεγάλη αν θέλετε επιτυχία της συμφωνίας με την πΓΔΜ, που το πιστώνει όλος ο κόσμος στον Πρωθυπουργό και στον Υπουργό Εξωτερικών και στην κυβέρνησή μας. Είναι προφανής η προσπάθεια να απομειώσει το ότι τελειώνει το πρόγραμμα. Και χθες λίγες ώρες πριν κατατεθεί η πρόταση δυσπιστίας είχαμε το τελευταίο νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα. Είναι προφανές, -το βλέπετε και από τις τοποθετήσεις αυτό- το πρόβλημα που προσπαθεί να δημιουργήσει είναι στους Ανεξάρτητους Έλληνες, αλλά το πρόβλημα τελικά έχει δημιουργηθεί στους δικούς της συμμάχους, με το ΚΙΝΑΛ και στο εσωτερικό της. Όπως είναι και προφανές, ότι ο ελληνικός λαός δε μπορεί να ακολουθήσει μία αξιωματική αντιπολίτευση, ένα κόμμα, που έχει επιλέξει μία ακροδεξιά πορεία, τη γνωστή τακτική του δήθεν πατριωτισμού, ενός δήθεν πατριωτισμού, που καταδίκασε τη χώρα για να κρατάει, είτε σε πολιτική ομηρία συγκεκριμένους ανθρώπους, είτε σε οικονομική ομηρία πολλές περιοχές της χώρας μας, προς όφελος κάποιων άλλων. Αυτό είναι πλέον ορατό. Ωστόσο, το θέμα είναι τι θέλει η Ελλάδα, ποια είναι η οραματική κατάσταση που έχουμε για την περιοχή των Βαλκανίων και για την ευρύτερη περιοχή και τι ρόλο μπορεί να παίξει η Ελλάδα σε αυτή την περιοχή. Κι αυτό που φαίνεται με τις πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού, αυτό που φαίνεται με τη δουλειά που έχουμε κάνει τρία χρόνια, είναι ότι η Ελλάδα πραγματικά μπορεί να κυριαρχήσει στο χώρο των Βαλκανίων με την καλή έννοια του όρου, μπορεί να διαμορφώσει τις συνθήκες συνεργασίας, ειρήνης και να οικοδομήσει φιλίες, που δεν θα είναι εύθραυστες με τους γειτονικούς λαούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ...Κοινά συμφέροντα που υπάρχουν…. Αναφερθήκατε και χθες το βράδυ στη Βουλή στους κάθετους άξονες που θα συνδέουν την Εγνατία με τις γειτονικές χώρες. Τι σημαίνει αυτή η συμφωνία για τις υποδομές στην Ελλάδα και για τη δυνατότητα σύνδεσης τους με χώρες όπως για παράδειγμα η Βόρεια Μακεδονία πλέον, όπως θέλουμε να ονομάζεται.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που είπα χθες, ήταν ότι πρέπει και η δική μας γειτονιά να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης. Και εκεί υπάρχουν και άλλα συμφέροντα και διαφωνίες και ιστορικές διαμάχες αν θέλετε, αλλά περνάς από τη μία χώρα στην άλλη και δεν καταλαβαίνεις που είναι τα σύνορα. Έχουν αναπτυχθεί παραγωγικές δραστηριότητες από τη μία χώρα και από την άλλη σε όλες τις περιοχές. Αυτό τι σημαίνει; Αυτό σημαίνει ότι η ερειπωμένη μισή βόρεια Ελλάδα, που είναι οι εσχατιές της χώρας μας, πρέπει να ζωντανέψει. Να αρχίσει να γίνεται η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων. Με αυτές τις συμφωνίες πετυχαίνουμε μία σταθερότητα στην περιοχή, γιατί και η Βουλγαρία και η Ρουμανία και η Σερβία, μπαίνουν σε μία τροχιά ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εγκαταλείπουν παλιές λογικές, διαφωνίες ή διαμάχες που υπήρχαν. Διευκολύνονται πάρα πολύ το να κάνουμε και να έχουμε δίκτυα και συνδέσεις με την κεντρική Ευρώπη, με τον Εύξεινο Πόντο, με τα Δυτικά Βαλκάνια, είτε αυτές είναι σιδηροδρομικές, είτε είναι οδικές, είτε δίκτυα τηλεπικοινωνιών. Αυτά όλα δε μπορούν να γίνουν με τον Βουκεφάλα, τα άλογα, τους κληρικούς και τους πρώην απόστρατους...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μου επιτρέψετε εδώ μία υποσημείωση δημοσιογραφική. Να σας θυμίσω ότι ο Monnet, και οι υπόλοιποι ιδρυτές της Ενωμένης Ευρώπης, ουσιαστικά τη δημιούργησαν, για να ξεπεραστεί η ιστορική έχθρα μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας, πράγμα το οποίο βέβαια έχουμε δει ότι έχει γίνει όχι απλά εφικτό, κάτι περισσότερο όλα αυτά τα χρόνια που υπάρχει η ενωμένη Ευρώπη. Ακριβώς το ίδιο πνεύμα νομίζω ότι εξυπηρετούν και οι κινήσεις σαν αυτές που αναφέρετε για το χώρο της βαλκανικής, όπου υπάρχουν οι ιστορικές, η από τα παλιά χρόνια ιστορίες αντιθέσεων, πολέμων κτλ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι έτσι και θα ήθελα να καταθέσω τη μαρτυρία μου, γιατί είχα επισκεφτεί πρόσφατα τη FYROM. Μιλάμε για μία χώρα πολύ φτωχή, που θέλει συνεργασία. Μιλάμε για έναν λαό που είναι ήρεμος, για χωριά και οικισμούς που είναι πολύ κοντά στη χώρα μας. Υπάρχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Είναι μία χώρα στο ενδιάμεσο με τη Σερβία, που έχουμε ιστορική φιλία και σχέσεις καλές. Είναι προφανή λοιπόν και τα γεωπολιτικά οφέλη από το να προχωρήσουν τέτοιου είδους συμφωνίες και να λυθούν ανοιχτές πληγές του παρελθόντος. Είναι προφανή τα οφέλη και για τους δύο λαούς και για την ευρύτερη περιοχή. Προφανώς, για όνομα του Θεού, δηλαδή αυτοί οι δήθεν πατριώτες και εθνικιστές προσπαθούν και πάλι να διαιρέσουν τον ελληνικό λαό. Ας δούνε ότι η ακροδεξιά επίσης στην FYROM χτυπά τη συμφωνία και ας δουν και ότι ιστορικά...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Γκρούεφσκι, το ομογάλακτο κόμμα του κυρίου Σαμαρά και της Νέας Δημοκρατίας, του κυρίου Μητσοτάκη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και της Νέας Δημοκρατίας, όπου και εκεί υπάρχουν ακροδεξιές εκφάνσεις και εκδοχές που έχουν κυριαρχήσει. Ιστορικά δεν μας έχει βοηθήσει ποτέ μία τέτοια διγλωσσία όταν επικρατεί στις βαλκανικές χώρες ή τη δική μας. Υπάρχουν ήττες από τέτοιες πολιτικές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από το 1897 και το 1922 μέχρι... και εν πάση περιπτώσει όλοι αυτοί οι πατριδοκάπηλοι, γιατί περί αυτού πρόκειται, όταν βρέθηκαν στα δύσκολα, δηλαδή την περίοδο 1940 - 1944 ήξεραν με ποιους θα πάνε….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είχαν γεννηθεί τότε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τη βούλα τότε της Ελληνικής Κυβέρνησης της Μέσης Ανατολής, όλοι αυτοί οι οποίοι επικαλούνται τάγματα ασφαλείας, ίσως επειδή δεν είχαν γεννηθεί δεν ξέρουν ότι ήταν απόφαση της νόμιμης Ελληνικής Κυβέρνησης εκείνης της εποχής, που ήταν στη Μέση Ανατολή ότι είναι εν πάση περιπτώσει συνεργάτες των Γερμανών και ότι θα πρέπει να αποκλειστούν κτλ. Τέλος πάντων η εκπομπή δεν κάνει ιστορία, αλλά αφορμής δοθείσης.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να πάμε λοιπόν στους κάθετους οδικούς άξονες, στους σιδηροδρομικούς άξονες, αυτό που είπα χθες, είναι, τι θέλουμε για τα Βαλκάνια και τι έχουμε κάνει τρία χρόνια. Διότι αυτό που έχουμε κάνει τρία χρόνια και αυτά που γίνονται σήμερα, σε αυτόν τον τομέα, προφανώς για τη Νέα Δημοκρατία, για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ήταν μία κατάσταση οραματική.  Δηλαδή, δε θα τα βλέπανε ούτε στο όνειρό τους αυτά που έχουμε κάνει! Είτε αφορά τη συμφωνία με τη Βουλγαρία και την ωρίμανση του έργου που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη,  την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη, με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου, είτε αφορά την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ροδόπης και του κάθετου άξονα Έβρου, είτε αφορά την έναρξη των εργασιών για τον κάθετο άξονα στην Ξάνθη, και για το Δράμα - Αμφίπολη, είτε για τα σιδηροδρομικά που ολοκληρώνονται το Φθινόπωρο μέχρι την Ειδομένη και την προετοιμασία και την υλοποίηση των υπολοίπων συνδέσεων με σιδηροδρομική ηλεκτροκίνηση, τόσο μέσα στη χώρα μας, μέσα στη Μακεδονία, όσο και στις συνδέσεις με τις υπόλοιπες χώρες στα Δυτικά Βαλκάνια, με τις τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις, με ένα δίκτυο υδατοδρομίων, που υπάρχει διάθεση από όλες τις χώρες των Βαλκανίων να υλοποιήσουμε, είτε, είτε είτε…. Είναι  τόσα πολλά, πραγματικά, πού καλά να είμαστε να μπορέσουμε πολύ σύντομα να τα υλοποιήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πράγμα που θα σημαίνει έναν εντελώς διαφορετικό οικονομικό χάρτη για τα Βαλκάνια, καθώς θα υπάρχει πια ουσιαστική σύνδεση των χωρών και ίσως κάποια μέρα αυτό που είπατε, όπως περνάει κανείς από τη μία χώρα  της Δυτικής Ευρώπης στην άλλη, χωρίς να καταλαβαίνει ότι αλλάζει χώρα, να γίνει και στην περιοχή μας, γιατί νομίζω πως θα ήταν προς καλό όλων. Υπάρχει πολλή δουλειά μέχρι τότε. Έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να δούμε όμως και τα οφέλη της δικής μας χώρας από αυτό; Να δούμε ότι η χώρα μας αποκτά ενδοχώρα, ότι τα προϊόντα όλων των Βαλκανίων και πιο βόρειων χωρών, που είναι και πλούσιες χώρες, μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα δικά μας λιμάνια, ότι δίνουμε σε μεγάλες ή μικρότερες μεταποιητικές δραστηριότητες τις αναγκαίες υποδομές για να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας, ότι παρακάμπτονται τα στενά, τα Δαρδανέλια και επομένως ο παγκόσμιος μεταφορικός χάρτης μπορεί να αλλάξει και να χρησιμοποιήσει τη χώρα μας...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το by pass στα Δαρδανέλια, νομίζω ότι είναι κάτι που δεν έχει γίνει συνείδηση και είναι πολύ σημαντικό

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά λοιπόν είναι οφέλη που δε μπορούν να μπουν στη ζυγαριά με τη λογική που έχουν κάποιοι δήθεν μακεδονομάχοι, που στην ουσία το μόνο που κάνουν είναι μικροπολιτική πάνω στα εθνικά θέματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτή τη συζήτηση. Να σας μεταφέρω, θα τις ακούσατε φαντάζομαι στον αέρα τις ευχαριστίες και προς εσάς και προς τον κ. Πρωθυπουργό, του κυρίου Λυμπερόπουλου, του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί, αλλά βλέπω και από συνδικαλιστικές κινήσεις να μας στέλνουν ευχαριστίες. Ευχαριστίες από την συνδικαλιστική κίνηση «Αλληλεγγύη» και άλλες συνδικαλιστικές κινήσεις από το χώρο των ταξί για το θέμα της Uber.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είναι καλά. Αυτό που προσπαθήσαμε κ. Σχινά  τρία χρόνια και αυτό ήταν πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης, ήταν, να σταματήσουμε τη διάλυση και την αποδόμηση της κοινωνίας και των επαγγελματιών, που είχε ξεκινήσει από το 2009 μέχρι που πήραμε την κυβέρνηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έρχονται τώρα διάφορα ερωτήματα από φίλους ακροατές, αλλά είναι σε άλλα θέματα. Θα τα πούμε αναλυτικότερα μία άλλη φορά τα υπόλοιπα. Σας ευχαριστούμε πολύ για αυτή τη συζήτηση. Καλημέρα σας.  Να είστε καλά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σας.

 

Σημείωση: Μπορείτε να ακούσετε την συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=CMBSWcQQj90


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας