Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



05/01/2018

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100,3» και το δημοσιογράφο κ. Σταμάτη Μαλέλη

 
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Πάμε σε έναν Υπουργό που φαίνεται ότι κάνει δουλειά, έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε τις απόψεις του. Χρήστος Σπίρτζης. Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Γεια σας κ. Υπουργέ. Τι κάνετε; Ευχαριστώ πολύ που είσαστε στο ΣΚΑΙ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα κ. Μαλέλη. Καλημέρα και στους ακροατές σας.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Θα ξεκινήσω λίγο ανάποδα από ότι ήθελα, γιατί υπάρχει ένα θέμα αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο που θέλω να σας ρωτήσω ευθέως. Υπάρχει θέμα να αλλάξουν οι πινακίδες των αυτοκινήτων; Θα τις αλλάξετε για να αναγνωρίζονται στα διόδια; Γιατί αυτό θα είναι ένα τεράστιο κόστος για τον κόσμο. Τι ακριβώς γίνεται;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια. Ούτε σκέψη δεν υπάρχει.
 Δηλαδή πραγματικά όσοι κάνουν ρεπορτάζ είναι καλό κάποια στιγμή να σκέφτονται κιόλας. Όταν έχουμε ένα ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων είναι δυνατόν να αλλάξουμε τις πινακίδες για να το εφαρμόσουμε; Δηλαδή όταν ταξιδεύει κάποιος στο εξωτερικό του αλλάζουν πινακίδες που υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα;
        Δεν υπάρχει καμία σχέση του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων με την αλλαγή πινακίδων. Οι πινακίδες είναι κάτι άλλο. Υπάρχουν εισηγήσεις και διαφορετικές εκδοχές εάν κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία για τις πινακίδες, όχι οι πινακίδες. Αν δηλαδή δεν πρέπει η πινακίδα να ακολουθεί το αυτοκίνητο, αλλά τον οδηγό, όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση αλλαγή πινακίδων, ειδικά για να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Όταν λέτε ότι μπορεί να αλλάξει κάποια στιγμή και να ακολουθεί τον οδηγό τι εννοείτε δηλαδή; Τώρα αυτή τη στιγμή υπάρχει το αυτοκίνητο και η πινακίδα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες που ο οδηγός έχει χρεωμένες πινακίδες στα αυτοκίνητα που κατέχει και οδηγεί και όχι το αυτοκίνητο. Αλλά αυτό είναι κάτι που υπάρχει ως εισήγηση από κάποιες υπηρεσιακές μονάδες. Δεν υπάρχει ούτε στην πολιτική μας αυτή τη στιγμή, ούτε το έχουμε εξετάσει.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Ευχαριστώ πάρα πολύ γι΄ αυτή τη διευκρίνιση, γιατί θα το έχετε δει και εσείς. Είναι βασικό θέμα στα περισσότερα, σχεδόν σε όλα τα site και έχει δημιουργήσει μια ανησυχία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Μαλέλη δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλές ειδήσεις που γεννιούνται από την ανάγκη πιθανόν να υπάρχουν σε κάποια site, σε κάποια μέσα ειδήσεις, που τις περισσότερες φορές δεν υπάρχουν ούτε ως σκέψεις. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα και μια άλλη συζήτηση που πρέπει να γίνει κάποια στιγμή.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Και νομίζω ότι έχουμε ευθύνη όλοι οι δημοσιογράφοι σε αυτό. Πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ. Σωστά. Συμφωνώ σε αυτό που λέτε.
Θέλω να σας πάω όμως σε ένα θέμα πολιτικό, γιατί κυρίως είστε ένα πολιτικό ον και νομίζω ότι θα πρέπει να μας πείτε την άποψή σας πάνω σε αυτό. Υπάρχει αυτή η διαμάχη τώρα για το Σκοπιανό. Πιστεύετε ότι υπάρχει πρόβλημα στην κυβέρνηση; Στην ενότητα της κυβέρνησης με το Σκοπιανό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην κυβέρνηση με το Σκοπιανό και θεωρώ ότι γίνεται μια λάθος, ή εάν θέλετε διαφορετικά, μια περιορισμένη σε εύρος συζήτηση σε σχέση με τα Σκόπια και την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατίας της Μακεδονίας.
Δηλαδή εμείς πρέπει και πρέπει να γίνει μια δημόσια συζήτηση κάποια στιγμή για να λάβουν και όλοι θέση, ποιος είναι ο ρόλος της χώρας μας. Ποιος θέλουμε να είναι ο ρόλος της χώρας μας στα Βαλκάνια, στην Ανατολική Μεσόγειο, στην Ευρώπη και από εκεί ως αφετηρία να ξεκινήσουμε και να ανοίξουμε και τα επιμέρους θέματα που υπάρχουν.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Ναι, αλλά δεν πρέπει να πει η κυβέρνηση όμως και μια πρόταση; Αυτό λέει η αντιπολίτευση. Αυτό καταλογίζει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Η κυβέρνηση δεν λέει απλά την πρότασή της, εφαρμόζει μια πολιτική τα τελευταία χρόνια που έχουν φέρει μετά από 10ετίες τη χώρα στο επίκεντρο, να έχει φωνή, να έχει δική της εξωτερική πολιτική, να παίζει ένα κρίσιμο ρόλο και στην ευρύτερη περιοχή και στην Ευρώπη. Και αυτός είναι ο λόγος που βλέπετε ότι τη χώρα μας την επισκέπτονται πολλοί μεγάλοι ηγέτες.
Την τελευταία 3ετία την έχουν επισκεφθεί …..
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Ναι, εντάξει, συγνώμη που σας διακόπτω, αλλά επιμένω όμως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Μαλέλη αυτά δεν είναι αυτονόητα.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Συμφωνώ σε αυτά που λέτε. Δεν έχω πρόβλημα, το καταλαβαίνετε.
Αλλά εγώ θέλω να σας ρωτήσω, στην πρόταση που θα καταθέσει και θα φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή, σε ένα συμβούλιο αρχηγών, σε ένα συμβούλιο κομμάτων, θα υπάρχει η λέξη Μακεδονία τη στιγμή που έχει βάλει ένα είδος βέτο ο κ. Καμμένος; Ο συγκυβερνήτης;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Επειδή αυτά τα θέματα δεν έχουν να κάνουν με ένα κόμμα, ή με τις θέσεις ενός κόμματος. Αυτά τα θέματα είναι εθνικά θέματα. Υπάρχει μέχρι τώρα μια εθνική γραμμή και όταν πας σε μια πολιτική του να αλλάξει συνολικά το σκηνικό στην γειτονιά μας και ιδιαίτερα στα Βαλκάνια, στο να μπορείς δηλαδή να έχεις τα πλεονεκτήματα που έχουν και οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, να έχουμε μια ασφαλή γειτονιά, τα σύνορα της δικής μας χώρας να μην είναι οι εσχατιές της Ελλάδας, αλλά η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων, προφανώς τέτοια ζητήματα πρέπει να κινηθείς στη λογική της επίλυσής τους και στην κατεύθυνση της επίλυσής τους.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Συμφωνώ απολύτως στο ότι πρέπει να επιλυθούν. Βεβαίως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για να το κάνεις αυτό σημαίνει ότι θα πας σε μια διαπραγμάτευση. Η άλλη πλευρά έχει τις δικές της θέσεις και αυτό που έχει δείξει τον τελευταίο καιρό από τα πλέον επίσημα χείλη είναι ότι πρέπει να υποχωρήσουν οι ακραίες εθνικιστικές φωνές. Αυτό δυστυχώς δεν έχει φανεί στην ελληνική δημοσιότητα. Δεν έχει φανεί δηλαδή ….
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Πού υπάρχουν ακραίες εθνικιστικές φωνές; Στη Ν.Δ.; Αυτό θέλετε να πείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, όχι, όχι. Για τα Σκόπια μιλάω. Όταν λέω την άλλη μεριά μιλάω για ….
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Από την άλλη μεριά. Ναι, εντάξει. Αυτές έχουν μειωθεί βέβαια. Μετά τη νίκη του νέου Πρωθυπουργού νομίζω ότι έχουν μειωθεί.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι μόνο έχουν μειωθεί, αλλά επίσημα έχει εκφραστεί ο Πρωθυπουργός της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, ότι πρέπει να βρούμε μια λύση, πρέπει να υποχωρήσουν οι εθνικιστικές φωνές, πρέπει, πρέπει, πρέπει. Δεν μπορεί λοιπόν να μην πάμε σε μια διαπραγμάτευση, σε μια άλλη βάση επίλυσης των προβλημάτων που υπάρχουν για να μπορούμε να διασφαλίσουμε τις αναγκαίες συναινέσεις και να βρούμε μια λύση.
Για να καταθέσεις μια πρόταση συγκεκριμένη σημαίνει ότι έχεις πάει σε αυτή τη διαπραγμάτευση με τις γραμμές και τις θέσεις που έχεις σαν χώρα και μετά το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης κάνεις την πρότασή σου και πας σε μια συμφωνία, ή δεν πας σε μια συμφωνία. Αυτό λέει η κοινή λογική και αυτό λέει και η συνήθης πρακτική όταν πας να επιλύσεις τέτοια θέματα σε σχέση με μια άλλη χώρα.
Άρα το να κάνουμε μια στενή συζήτηση που περιορίζεται μόνο στο όνομα και εάν περιέχεται ένας όρος ή όχι, αυτή η απάντηση μέχρι στιγμής είναι εύκολη, καλύπτεται από τις αποφάσεις που έχει πάρει το ελληνικό Κοινοβούλιο, που είναι εθνικές θέσεις και με αυτές πας σε μια διαπραγμάτευση.
Πιστεύω ότι ο κ. Κοτζιάς έχει εκπροσωπήσει μέχρι τώρα τη χώρα με μεγάλη περηφάνια και πολύ καλά. Ο Έλληνας Πρωθυπουργός ….
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Εντάξει τώρα στο θέμα του Ερντογάν υπήρχαν διάφορα πράγματα. Θα μπορούσαν να γίνουν και καλύτερα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με συγχωρείτε μια και το θέσατε. Πότε Τούρκος Πρόεδρος αναγνώρισε ότι η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης δεν είναι τουρκική όπως έγινε σε αυτή την επίσκεψη;
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Εντάξει τώρα. Τώρα το να έρχεται στο Προεδρικό Μέγαρο και να τη λέει και τουρκική, εντάξει, εγώ δεν είμαι κανένας εθνικιστής, πατριώτης είμαι, αλλά εντάξει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το ακριβώς ανάποδο εγώ άκουσα με τα αυτιά μου. Είπε ότι η μουσουλμανική μειονότητα έχει Πομάκους, έχει αθίγγανους, έχει και τουρκογενείς.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Είπε οι ομοεθνείς μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό για μέρος της μειονότητας.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Εντάξει. Το είπε τέλος πάντων. Θα μπορούσαμε αυτό να το χειριστούμε, αλλά είναι λεπτά ζητήματα με την Τουρκία. Το καταλαβαίνω κι εγώ. Εντάξει. Λεπτοί χειρισμοί. Και εγώ δεν θέλω να βλέπω άσπρο – μαύρο.
Θέλω να σας διαβάσω κάτι επειδή προηγουμένως συζητούσαμε εδώ πέρα για το θέμα το Μακεδονικό και το σλαβομακεδονικό κλπ. Μου στέλνει ο φίλος μου ο Γιώργος Σιακαντάρης σημείωμα ότι σε δυο απογραφές του ελληνικού κράτους του ’28 και του ’40, αναγνωρίζονται ότι στο ελληνικό έδαφος ζούνε έξι μειονότητες, Τούρκοι, Τσάμηδες, Κουτσοβλάχοι, Σεφαραδίτες, Εβραίοι, Αρμένιοι και Σλάβοι της Μακεδονίας με αναγνωρισμένη γλώσσα τη Σλαβομακεδονική. Το ’28 καταγράφηκαν 85.506 Σλαβομακεδόνες και το 1940 85.167 Σλαβομακεδόνες.
Το λέω όχι για σας βέβαια κ. Υπουργέ, το λέω εδώ για διαφόρους φίλους που παίρνουν τηλέφωνο, ότι πρέπει να βλέπουμε την ιστορία μας σε βάθος, πρέπει να την ξέρουμε καλά την ιστορία μας. Δεν χρειάζεται ούτε ακραίες φωνές, ούτε περίεργοι εθνικισμοί, πατριώτες να είμαστε. Άλλο ο πατριώτης άλλο ο εθνικιστής.
Θέλω να σας πάω σ’ ένα άλλο θέμα όμως που απασχολεί την επικαιρότητα σήμερα. Είπε η κα Μπαζιάνα και καλά έκανε, έδωσε μια συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών, δικαίωμά της και είπε μια φράση την οποία τη συζητάνε πάρα πολύ στα δημοσιογραφικά γραφεία και στις εκπομπές, ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την κυβέρνηση αλλά δεν έχει την εξουσία, γι’ αυτό λοιπόν δεν έχει πει ψέματα ο κ. Τσίπρας, ούτε είχε αυταπάτες». Αφήνει να εννοηθεί ότι δεν έχει την εξουσία και δε μπόρεσε.
Θέλετε να το σχολιάσετε αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είναι κάτι που εμένα δε μου ξενίζει στ’ αυτιά μου, να μη σας πω ότι είναι και η καθημερινότητά μας.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Δηλαδή; Για πείτε μου.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω. Υπάρχουν σύμφωνα με το Σύνταγμα διακριτές εξουσίες στη χώρα, υπάρχουν οι δημόσιοι μηχανισμοί που πρέπει να λειτουργούν, είναι στόχος εδώ και δεκαετίες πολλών προοδευτικών ανθρώπων, αυτές οι αρχές, το Δημόσιο, οι μηχανισμοί του Δημοσίου, να λειτουργούν ανεξάρτητα από την εκάστοτε κυβέρνηση, να κάνουν τη δουλειά τους και να μη λειτουργούν ως κομματικοί στρατοί ή φέουδα του Υπουργού ή του κόμματος ή οποιουδήποτε άλλου. Αυτό δεν έχει κατακτηθεί.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Άρα θέλετε να πείτε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας μηχανισμός του Δημοσίου που σας εμποδίζει να κάνετε τη δουλειά σας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια. Εγώ μπορώ να σας πω πολλές, πάρα πολλές περιπτώσεις, που υπάρχουν καθυστερήσεις, σκόπιμες καθυστερήσεις εννοώ, όχι καθυστερήσεις γιατί αντικειμενικά έχουμε άλλου είδους εμπλοκές.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Για πείτε μου ένα παράδειγμα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολλά μπορώ να σας πω. Σε ποιο χώρο θέλετε να σας πω; Στη Δικαιοσύνη, στο Υπουργείο; Πού θέλετε να σας πω; Όπου θέλετε.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Στο Υπουργείο σας, που θέλετε ας πούμε να κάνετε ένα έργο και υπάρχει μία παρακώλυση, ένα εμπόδιο το οποίο θεωρείτε ότι μπορεί να είναι βαλτό αυτό..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να πάμε σε θέματα που είναι σε εξέλιξη και απασχολούν και την επικαιρότητα. Υπάρχει έκθεση, την εξετάζουμε εδώ και αρκετό καιρό και θα πάει στις αρμόδιες Αρχές, όπου έχουν καταγγελθεί επώνυμα από στελέχη του Οργανισμού Συγκοινωνιακών Υποδομών, της ΟΣΥ, των λεωφορείων μας δηλαδή, μηχανισμοί που εμποδίζουν να γίνεται συντήρηση στα λεωφορεία, άρα να κυκλοφορούν περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Αυτό είναι πολύ σοβαρό που λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Είναι ένα είδος σαμποτάζ δηλαδή αυτών που κάνουν τα συνεργεία των λεωφορείων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς δεν έχουμε να κρύψουμε κάτι, θα ρωτήσετε αυτούς που εμπλέκονται σ’ αυτή την υπόθεση και μ’ αυτά που λένε.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Μάλιστα. Είναι πολύ σοβαρό αυτό που λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γι’ αυτό σας λέω, πείτε μου μια εκδοχή και μια πτυχή από αυτά που ασχολούμαστε καθημερινά. Έχετε παρακολουθήσει το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Ναι, βεβαίως, εδώ το έχουμε κάνει και μεγάλο θέμα και το παρακολουθούμε στενά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Υπήρχαν δύο γνωμοδοτήσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που απαγόρευαν στον ΟΑΣΑ να μπαίνεις στο διαδίκτυο σε μια εφαρμογή, να δηλώνεις ποιος είσαι και να σου στέλνουν την προσωπική κάρτα για ν’ αποφευχθεί η ταλαιπωρία που υπήρξε σε αρκετούς συμπολίτες μας, υπάρχει η τρίτη γνωμοδότηση τώρα, μετά από πρωτοβουλίες του Προέδρου της Αρχής, του πρώην Προέδρου του ΣτΕ, του κ. Μενουδάκου, που το επέτρεψε.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Μάλιστα. Έτσι λειτουργούν οι Ανεξάρτητες Αρχές και η Δικαιοσύνη και νομίζω ότι συμφωνείτε ότι πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα, έτσι δεν είναι; Γιατί είναι ασφαλιστική δικλείδα της δημοκρατίας αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό λέω κι εγώ, να λειτουργούν ανεξάρτητα, συμφωνώ απόλυτα. Αλλά ανεξάρτητα, όχι με σκοπιμότητα.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Είχατε πει και παλαιότερα βέβαια θυμάμαι για κάποιες Ανεξάρτητες Αρχές ότι δεν ήταν και τόσο ανεξάρτητες. Και στη Βουλή το είχατε πει αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν αποδείχθηκε αυτό; Στην ΕΕΤΤ όταν έλεγα μαζί με το Νίκο Παππά και κάναμε τις γνωστές αλλαγές στη νομοθεσία για τη λειτουργία της ΕΕΤΤ μας κατήγγειλαν τότε ότι πάμε να ποδηγετήσουμε την Ανεξάρτητη Επιτροπή Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών. Αποδείχθηκε τελικά ότι ο ένας Αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ ήταν σύμβουλος της Τομεάρχου της Νέας Δημοκρατίας και τον είχε και στη συνάντηση μαζί της;
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Κι εμένα δε μ’ αρέσουν αυτά, οι Ανεξάρτητες Αρχές πρέπει να είναι πραγματικά ανεξάρτητες, είτε είναι το ΕΡΣ είτε οποιεσδήποτε άλλες αρχές, γιατί τότε αποτελούν πραγματικούς θεσμούς και πυλώνες της δημοκρατίας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άρα, πολύ σωστά είπε η κα Μπαζιάνα ότι έχουμε την κυβέρνηση αλλά δεν έχουμε την εξουσία.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Ναι, αλλά αυτό το παρεξηγούν πολλοί όπως ξέρετε. Αν είναι όπως το λέτε και το εξηγείτε τώρα…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να μην το παρεξηγούν, γιατί η εξουσία για τον παλαιοκομματισμό σημαίνει ότι ελέγχω τη Δικαιοσύνη ή μέρος της, ελέγχω τη Δημόσια Διοίκηση ή μέρος της και όταν έχεις να κάνεις με τέτοιου είδους μηχανισμούς εκτός από τα τρέχοντα προβλήματα, πρέπει να λειτουργείς και μ’ έναν τρόπο που θα σου επιτραπεί να κάνεις τη δουλειά σου σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία. Είναι κατανοητό.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Θέλω να σας ρωτήσω κάτι το οποίο μου άρεσε και αφορά αμιγώς το Υπουργείο σας και δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, αν θα γίνει αυτό κτλ. Επειδή μ’ αρέσει πάρα πολύ το τρένο και ταξιδεύω πολύ με το τρένο, διάβασα με χαρά ότι πολύ σύντομα θα έχουμε τη γραμμή που θα πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη μέσα σε 3,5 ώρες. Ισχύει αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, ισχύει. Όχι σε 3,5, σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Τη Δευτέρα παραδίδονται τα 55 από τα 102 χιλιόμετρα, από το Δομοκό μέχρι την Τιθορέα, μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί και το υπόλοιπο κομμάτι του έργου για να συμπληρωθούν τα υπόλοιπα χιλιόμετρα, μέσα σε σήραγγες και η ηλεκτροκίνηση που πρέπει να γίνει, άρα θα έχουμε μια ολοκληρωμένη γραμμή ηλεκτροδοτούμενη από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, θα μπορούμε επιτέλους ν’ αλλάξουμε τις μεταφορές σε σχέση με τα μέσα σταθερής τροχιάς και πιστεύω και τις συνήθειες που έχουμε, να μετακινούμαστε δηλαδή με μεγάλη ασφάλεια, με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη σε πολύ σύντομο χρόνο.
Αυτό είναι ένα από τα στοιχήματα που έχουμε κ. Μαλέλη, ότι πρέπει επιτέλους ο σιδηρόδρομος… (επικαλύπτεται)
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Μακάρι να το πετύχετε, όλοι θέλουμε να το πετύχετε αυτό το στοίχημα κι όλα αυτά τα στοιχήματα με τα δημόσια έργα, φυσικά όλοι θέλουμε να πετυχαίνουν.
Θέλω να σας ρωτήσω κάτι: Εδώ ο φίλος μου ο Δήμαρχος του Παλαιού Φαλήρου, που εγώ θεωρώ ότι είναι απ’ τους καλύτερους Δημάρχους που υπάρχουν στην Αττική, μου είπε ότι έχει αποφασισθεί να κάνετε μια πεζογέφυρα λέει στο Φάληρο που θα λύσει πολλά προβλήματα, αλλά υπάρχει ένσταση από έναν Δασάρχη ότι μπορεί να κόψετε ένα δέντρο. Κι ενώ έχει εγκριθεί αυτό το έργο, ο Δασάρχης επιμένει για το δέντρο. Είναι αλήθεια αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η απόφαση έχει ληφθεί εδώ και πολύ καιρό. Υπάρχουν τέτοιες εμπλοκές, τις αντιμετωπίζουμε απ’ ό,τι έχετε δει με αποτελεσματικότητα και το προχωράμε. Υπάρχουν. Υπάρχουν διαδικασίες που είναι πραγματικά να τρελαίνεται κανείς στο πώς μπορεί να μην υλοποιηθεί ένα έργο που θα σώσει ζωές, που θα διευκολύνει την καθημερινότητά μας, των πολιτών όλων, αλλά από κει και πέρα αυτά πρέπει να τ’ αλλάζεις όχι ad hoc όπως το αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή, αλλά να το αλλάζεις για να μην έχεις ένα τέτοιο σύστημα καθυστερήσεων.
Θεωρώ λοιπόν ότι ο εκσυγχρονισμός, οι αλλαγές του θεσμικού πλαισίου που έχουμε και ειδικά σε ό,τι αφορά την πολεοδομική χωροταξική πολιτική, τα δάση και όλα τα υπόλοιπα, τα έχουμε προχωρήσει σαν κυβέρνηση, έχουν γίνει πολύ μεγάλα βήματα. Το ν’ αναρτηθούν και να ολοκληρωθούν οι δασικοί χάρτες και να έχουμε επιτέλους μετά από 10ετίες και παραπάνω ένα συγκεκριμένο χωροταξικό πολεοδομικό σχεδιασμό, να έχουμε Κτηματολόγιο, να ξέρει ο κάθε πολίτης αλλά και η κάθε Δημόσια Υπηρεσία πού είναι δάσος, πού δεν είναι, πού επιτρέπεται να χτίσουμε και τί και πού δεν επιτρέπεται, είναι από τις μεγάλες πληγές που έχει η χώρα. Και είναι από το φρένο που έμπαινε στην ανάπτυξη της χώρας εδώ και δεκαετίες.
Σ. ΜΑΛΕΛΗΣ: Δυστυχώς δεν έχουμε άλλο χρόνο, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πληροφορίες που μας δώσατε, ελπίζω κάτι να κάνετε γι’ αυτό που λέτε, για τη δολιοφθορά των λεωφορείων, γιατί μου στέλνουν πάρα πολλά ερωτήματα οι ακροατές, το καταγγείλατε βεβαίως, προφανώς θα έχετε κάνει και κάποιες άλλες ενέργειες, γιατί είναι σοβαρό το πρόβλημα με τα λεωφορεία. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ, να είστε καλά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να έχετε καλή χρονιά. Σας ευχαριστώ.


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
23/04/2018 Χ. Σπίρτζης: «Το καλοκαίρι ολοκληρώνεται η κατασκευή των σηράγγων στην επέκταση προς Καλαμαριά»
23/04/2018 Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη κατά την τελετή εγκαινίων του Demir Kapija-Smokvica, τελευταίου οδικού τμήματος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου 10. επί του εδάφους της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού της πΓΔΜ κ. Ζόραν Ζάεφ και του Σκοπιανού ομολόγου του κ. Σπίρτζη κ. Γκόραν Σουγκαρέφσκι
23/04/2018 Παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ραδιοφωνικού σταθμού «Real Fm» και τους δημοσιογράφους κ. Νίκο Στραβελάκη και κ. Ελισάβετ Σαλαμάρα
20/04/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και το δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά.
19/04/2018 Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Εφημερίδα των Συντακτών για τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που αφορούν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας