15/01/2018 Ημερίδα με θέμα: «Εισαγωγή της Θεματικής Ενότητας: Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια στα Δημοτικά σχολεία της Χώρας» και παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «E drive Academy»
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



29/11/2017

Συνέντευξη υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και τη δημοσιογράφο κ. Ευαγγελία Μπαλτατζή

Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Καλημέρα σας κ. Σπίρτζη, καλωσορίσατε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα σας.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ:    Πάμε γρήγορα – γρήγορα για να μην χάνουμε χρόνο, η Κυβέρνηση σήμερα που μιλάμε κοιτώντας προς τα πίσω, μόλις την προχτεσινή μέρα και εκτιμώντας, συνεκτιμώντας πάντα σε πολιτικό πεδίο, έχετε την αίσθηση ότι θα βγει τελικά λαβωμένη από την ιστορία πήγαν τα βλήματα – δεν πήγαν τα βλήματα, θα γίνει συμφωνία – δεν θα γίνει συμφωνία, που τελικά δεν θα γίνει;
Και πολύ περισσότερο που στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δίνουν και την άλλη διάσταση, τη διάσταση της Αριστεράς τη θέση της Αριστεράς απέναντι σε κινήσεις τέτοιες, που αμφισβητούν την παγκόσμια ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και όλα αυτά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι δυο διαφορετικά πράγματα.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Εντελώς.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το πρώτο γεγονός έχει να κάνει με την προσπάθεια αποσταθεροποίησης της Κυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία. Την προσπάθεια κατασκευής συνεχώς ψευδών ειδήσεων, που αφορούν συγκεκριμένα στελέχη της Κυβέρνησης και τη στοχοποίησή τους.
Το δεύτερο έχει να κάνει με μια θεώρηση και μια στάση που οφείλει να κρατάει η χώρα και έχει να κάνει με τη διεθνή θέση της και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν. Είναι δυο τελείως διαφορετικά πράγματα.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Βεβαίως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο πρώτο τι να πούμε. Να πούμε, περαστικά να ευχηθούμε στον κ. Μητσοτάκη, πραγματικά πρέπει να έχεις πολιτικό ταλέντο για να θέτεις ένα τέτοιο θέμα στη Βουλή και τελικά να είναι εμπλεκόμενος ο ίδιος, το Κόμμα του και πολύ στενά του πρόσωπα. Θέλει ταλέντο αυτό.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δεν ξέρω αν είναι, εσείς ισχυρίζεστε ότι έχει εμπλοκή ο ίδιος. Θέλω να σας πω, αν αναφέρεστε στον κ. Τζον Σφακιανάκη, η κα Μαρέβα Μητσοτάκη χτες διέψευσε ότι είχε οποιαδήποτε σχέση μαζί του. Μάλιστα αργά το βράδυ χτες κάποιες πληροφορίες έλεγαν ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη, ότι έχει αποστείλει εξώδικο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά, εντάξει. Όμως δεν αμφισβήτησε κανείς ότι είναι παλιοί γνώριμοι και φίλοι με τον κ. Μητσοτάκη, στην καταγγελία που έκανε ο κ. Καμμένος.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είπε ότι δεν γνωρίζει, αυτό λέει η ίδια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη, λέω.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό δεν το ξέρω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και ούτε αμφισβητήθηκαν οι φωτογραφίες που δόθηκαν στη Βουλή σε σχέση και με άλλα στελέχη, σε σχέση με τη δράση του συγκεκριμένου κυρίου και τις γνωριμίες του στα Κόμματα του παλαιοκομματισμού. Γι’ αυτό λέω θέλει ταλέντο. Τελικά θέλει ταλέντο!
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Και στο δεύτερο σκέλος;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο δεύτερο σκέλος, κοιτάξτε δεν νομίζω ότι έχει τεθεί κάποιο θέμα για τη συμφωνία της χώρας μας με τη Σαουδική Αραβία. Έχει τεθεί θέμα σε σχέση με την …
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Με το ότι η Σαουδική Αραβία προμηθεύεται και στέλνει στην Υεμένη. Αυτό είναι το πρόβλημα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με τις εξελίξεις που υπάρχουν στην Υεμένη, πολύ μετά τη συμφωνία που είχε γίνει.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Από τον Ιανουάριο, ειδοποιούν οι διεθνείς Οργανισμοί και η Διεθνής Αμνηστία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό κάθε φορά εκτιμάται, προφανώς πρέπει να εκτιμηθεί. Δεν μπορεί να λαμβάνουν χώρα τέτοια γεγονότα σε έναν εμφύλιο πόλεμο και η δική μας η χώρα να συμμετέχει -εμμέσως, όχι άμεσα- με κάποιο τρόπο. Άρα είναι προφανές ότι και συμφωνίες να υπάρχουν, τελικά μέχρι να υλοποιηθούν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα τελευταία γεγονότα για να προχωρείς ή όχι.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Κλείνω γρήγορα αυτό το κεφάλαιο αν και είναι πολλά τα ερωτήματα και ο χρόνος μας δυστυχώς είναι λίγος, για να έρθω σε αυτό που είναι και επίκαιρο σήμερα. Σήμερα ξεκινά η δυνατότητα των κατοίκων της Μάνδρας και της Νέας Περάμου να υποβάλλουν το αίτημα γι’ αυτό το βοήθημα των 5.000 €. Προέρχεται από το δικό σας Υπουργείο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι ακριβώς.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Όχι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προέρχεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Προέρχεται από την εξαγγελία που έδωσε ο Πρωθυπουργός και επομένως έχουμε τη δυνατότητα να τα δώσουμε στους πληγέντες κατοίκους που υποφέρουν.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Θα είναι άμεση η καταβολή κ. Σπίρτζη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο Πρωθυπουργός έδωσε εντολή το Υπουργείο Υποδομών να αναλάβει τη διεκπεραίωση αυτού του έκτακτου βοηθήματος. Αυτό έγινε για να μπορούμε να πετύχουμε πιο γρήγορους χρόνους, μιας και οι Δήμοι δεν έχουν την απαραίτητη στελέχωση για να τρέξουν όλη αυτή τη διαδικασία.
Από σήμερα το πρωί έγινε ένας αγώνας δρόμου να εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις, να υπάρχουν οι κατάλληλες δομές εκεί τοπικά για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος που έχει πληγεί.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δέχεται κριτική η Κυβέρνηση. Δεν έχετε συνδράμει δεν είστε και σήμερα και τώρα που μιλάμε πριν από λίγο έλεγα πως ο κ. Μητσοτάκης είναι εκεί, που σας έψαχνε και έλεγε «που είναι ο κ. Σπίρτζης;» στην ομιλία του «δεν τον βλέπω εδώ».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο κ. Μητσοτάκης μου έχει αδυναμία.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό έχω καταλάβει και εγώ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και εγώ το έχω καταλάβει και γι’ αυτό από εδώ και πέρα όπου πηγαίνω, θα τον παίρνω τηλέφωνο.
Ο κ. Μητσοτάκης όμως πρέπει να μας πει αν ποτέ, επειδή έχει πει διάφορα τρομερά τον τελευταίο καιρό και σε διαφορετική γραμμή κάθε φορά, αν έχουν γίνει αυτοψίες σε τόσο σύντομο χρόνο, ποτέ. Αν έχει γίνει ένας μηχανισμός που μέσα σε μια εβδομάδα – δέκα μέρες έχει περάσει νομοθετική ρύθμιση, έχουν εκδοθεί υπουργικές αποφάσεις και τα στελέχη του κράτους είναι εκεί εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι καταγραφές και οι αυτοψίες και δέχονται αιτήσεις ώστε στο τέλος της εβδομάδας, τις επόμενες  μέρες να είναι στους λογαριασμούς των κατοίκων το έκτακτο βοήθημα.
Και βέβαια έχει πάντα ο κ. Μητσοτάκης βοηθήματα για να περνάει μια τέτοια παραπληροφόρηση.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Τι εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αν δούμε τα γραφεία Τύπου της Νέας Δημοκρατίας και εννοώ συγκεκριμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, θα το καταλάβετε.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Τα Fake news πάλι επικαλείστε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εννοώ την απόκρυψη των γεγονότων που σας λέω τώρα. Δηλαδή χτες το βράδυ βγάλαμε μια ανακοίνωση …
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Την είδα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σήμερα το πρωί τα στελέχη του Υπουργείου είναι στη Νέα Πέραμο και στη Μάνδρα με ολοκληρωμένες αυτοψίες και δέχονται αιτήσεις με μηδενική γραφειοκρατία και την ίδια στιγμή είναι εκεί ο κ. Μητσοτάκης, άρα η είδηση από χτες το βράδυ ότι το κράτος έχει εγκαταλείψει τους κατοίκους και σήμερα το πρωί είναι η επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη.
Δεν είναι ότι μέσα σε δέκα μέρες θα έχει δοθεί το έκτακτο βοήθημα. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα. Συνήθως χρειάζονταν πέντε, έξι, επτά μήνες για να δοθεί οτιδήποτε.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Εσείς θα πάτε στην περιοχή κ. Σπίρτζη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια θα πάω.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Γιατί είστε ένας άνθρωπος που κυκλοφορείτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια θα πάω. Αυτό έλειπε να μην πάω! Θα πάω, αλλά για να πας, δεν πας βόλτα. Πας για να συνδράμεις ή τις πρώτες ώρες της καταστροφής για να υπάρχει ένας συντονισμός των Υπηρεσιών και να δοθούν άμεσα κάποιες λύσεις, ή για να συντονίσεις δράσεις σαν κι αυτή που κάνουμε τώρα και να βοηθήσεις έστω και ηθικά τα στελέχη του Δημοσίου που όλο αυτό τον καιρό πραγματικά έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό. Πως γίνονται όλα αυτά;
Στη Μάνδρα η καταστροφή είναι τεράστια, οι τόνοι λάσπης και φερτών υλικών είναι σε απίστευτες ποσότητες. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται, δεν μπορείς να έχεις μια ανάταξη μιας τέτοιας περιοχής από τη μια μέρα στην άλλη.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Μια και θέτετε αυτό το θέμα, έχει έννοια ακριβώς επειδή η καταστροφή ήταν πάρα πολύ μεγάλη, αυτό που συνέβη εκεί αποτυπώνει απολύτως την έννοια του πρωτοφανούς. Εκεί μπορεί να αντιμετωπιστεί και με την ιδιότητά σας την επαγγελματική, γιατί αυτήν επικαλούμαι, το πρόβλημα της περιοχής με αντιπλημμυρικά έργα ή πρέπει να δείτε να ακυρωθεί ένα κομμάτι της περιοχής, να υπάρξει επέκταση του σχεδίου πόλεως προς μια κατεύθυνση που δεν κινδυνεύει.
Θέλω να πω αρκούν μόνο τα αντιπλημμυρικά έργα για να προστατευτεί η περιοχή;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν αρκούν τα αντιπλημμυρικά έργα, χρειάζεται χωροταξικός σχεδιασμός, χρειάζεται δασολόγιο, χρειάζονται αναδασώσεις στις καμένες περιοχές και στους ορεινούς όγκους λίγο υψηλότερα και αυτό πρέπει να …
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό δεν πρέπει να γίνει άμεσα; Να κινηθεί η διαδικασία αυτή των μελετών;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η διαδικασία πιστεύω ότι έχει ξεκινήσει. Η μελέτη για τα αντιπλημμυρικά έργα υπάρχει. Τρέχει  εδώ και δύο – δυόμιση χρόνια από ό,τι ξέρω η διαδικασία αδειοδότησης του έργου από την Περιφέρεια. Εκεί υπήρχε καθυστέρηση και γίνεται όλη αυτή η κριτική, άδικα κατά τη γνώμη μου προς την Περιφερειάρχη.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δεν καθυστέρησε η κα Δούρου;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι η κα Δούρου δεν καθυστέρησε. Η κα Δούρου δεν είναι το Δασαρχείο, δεν είναι η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, δεν είναι οι 45 φορείς που γνωμοδοτούν και εγκρίνουν ένα έργο. Επομένως όταν λέμε ότι ένα έργο είναι ώριμο, δεν εννοούμε μόνο ότι είναι ολοκληρωμένη η μελέτη. Σημαίνει ότι έχει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις και όλους τους υπόλοιπους όρους που ορίζει ο νόμος, για να δημοπρατηθεί.
Αν πήγαινε η κα Δούρου και έβγαζε την εργολαβία χωρίς να έχει την έγκριση από το Δασαρχείο, ή θα μπλόκαρε η διαδικασία και δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ…
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ή θα βρισκόταν αντιμέτωπη με άλλου είδους εμπλοκές, εννοείτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς. Δηλαδή πώς καθυστέρησε η κα Δούρου, για να το καταλάβουμε.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είναι όμως κι αυτές οι διαδικασίες τόσο χρονοβόρες, τόσο δαιδαλώδεις. Γιατί δεν απλοποιούνται λίγο τα πράγματα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί σε όλη την Ευρώπη οι διαδικασίες είναι έτσι, οι ημερομηνίες είναι έτσι. Αυτό που δεν υπάρχει και υπάρχει δυστυχώς στη δική μας χώρα, είναι οι γκρίζες Ζώνες στη χωροταξική πολιτική, οι γκρίζες Ζώνες το τι είναι δάσος και τι δεν είναι.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό δεν πρέπει να ξεκαθαρίσει κάποια στιγμή;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αλλά αυτό είναι ανοιχτό θέμα 60-70 χρόνια και οι δασικοί χάρτες αναρτήθηκαν μόλις πριν δυο μήνες, από αυτή την Κυβέρνηση.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Σύμφωνοι. Εγώ δεν καταλογίζω ευθύνες σε μια Κυβέρνηση που ενδεχομένως να τις έχει αν υπάρχουν, άλλωστε είπε η κα Δούρου «εάν με αφορά, είμαι εδώ». Να τις έχει και η Κυβέρνηση, γιατί και η Κυβέρνηση κοντεύει τα τρία χρόνια.
Αλλά θέλω να πω ότι ακόμη κι αν έρχονται αυτά από τα προηγούμενα έτη, γιατί δεν  παίρνετε την πρωτοβουλία πια, να μπει ένα τέλος σε ό,τι μπορεί να μπει από τέτοιου είδους…;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα δεν την έχουμε πάρει την πρωτοβουλία; Το αρμόδιο Υπουργείο Χωροταξίας δεν ενήργησε τους δασικούς χάρτες; Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων επίσης από το Υπουργείο Χωροταξίας δεν προχωρά και ολοκληρώνει τις υδρολογικές μελέτες;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό είναι αλήθεια, ναι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχουν εγκριθεί νέα έργα και από το Υπουργείο και από τις Περιφέρειες και δεν λέω για την Περιφέρεια Αττικής, σε όλη τη χώρα εκατοντάδων εκατομμυρίων; Εμείς μόνο στο Υπουργείο την τελευταία τριετία έχουμε εγκρίνει νέα έργα προϋπολογισμού 302 εκατομμυρίων ευρώ, έχουμε πρόσθετα 250 εκατομμύρια για έργα στις περιοχές στους οικισμούς που διέρχονται οι νέοι αυτοκινητόδρομοι.
Δεν υπήρχαν ούτε μελέτες, ούτε πρόβλεψη γι’ αυτά τα έργα, άρα θα πλημμύριζαν μεγάλες περιοχές της χώρας. Γιατί θα δέχονταν τα ρέματα που δεν είχαν καθαριστεί, δεν υπήρχε η χωροθέτηση των πρανών τους, δεν είχαμε αποχετευτικούς αγωγούς και τα όμβρια των αυτοκινητόδρομων θα έπεφταν μέσα σε αυτά.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Να ξεκινήσω τώρα από ένα άλλο θέμα που επίσης έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον: Τις μέρες που ο κ. Μητσοτάκης σας αναζητούσε εκεί στη Βουλή κι έλεγε «πού είναι ο κ. Σπίρτζης, δεν τον βλέπω εδώ», εσείς ήσαστε στην Αμερική. Ήταν ένα ταξίδι πολυήμερο και θα έλεγε κάποιος και παραγωγικό ταξίδι υπό την έννοια ότι μάλλον, λέει το ρεπορτάζ μου, έχετε να μας πείτε νέα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όταν λέμε πολυήμερο, 5 μέρες ήταν και 2 μέρες θέλεις να πας και να έρθεις.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ας μείνουμε στην ουσία αυτού του ταξιδιού. Εκεί είχατε πολύ σημαντικές επαφές, μάλιστα ήρθατε τη μία μέρα και την επόμενη μέρα και δεν πήρε διάσταση αυτό ως είδηση, ήταν εδώ άνθρωποι και στελέχη της Παγκόσμιας Τράπεζας που είχατε κάνει ήδη ραντεβού εκεί. Τί θέλατε στην Παγκόσμια Τράπεζα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με την Παγκόσμια Τράπεζα δεν κάναμε μια συνάντηση, κάναμε σειρά συναντήσεων. Και με την εκτελούσα χρέη Αντιπροέδρου και με στελέχη της Παγκόσμιας Τράπεζας και με το Χρήστο Παπουτσή που είναι σύμβουλος στην Παγκόσμια Τράπεζα.
Τί θέλουμε; Θέλουμε τη συνδρομή της Παγκόσμιας Τράπεζας, προκειμένου τα μεγάλα έργα που είναι βιώσιμα στη χώρα μας, που είναι ενταγμένα στο χάρτη των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών και μπορούν οι υποδομές αυτές να προχωρήσουν και να προσελκύσουν επενδυτές, να γίνουν με το διαφανέστερο τρόπο, να γίνουν με καλή προετοιμασία. Η  Παγκόσμια Τράπεζα έχει αυτή την τεχνογνωσία, επομένως γι’ αυτά τα έργα πρέπει να συνεργαστούμε με διεθνείς φορείς για να βρούμε και την κατάλληλη, την επαρκέστατη χρηματοδότηση για την υλοποίησή τους.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είχατε ανταπόκριση; Διαφαίνεται ότι κάτι θα δρομολογηθεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα δρομολογηθούν πολλά, όχι κάτι.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είστε σε θέση να μας πείτε κάτι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Για πείτε μας παρακαλώ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω κατ’ αρχάς γιατί έγιναν οι συναντήσεις, για ποια θέματα έγιναν συναντήσεις με την Παγκόσμια Τράπεζα. Ένα μεγάλο έργο υποδομής που όταν ξεκινήσαμε να το αναφέρουμε και να το προετοιμάζουμε σιγά-σιγά ήταν στην αρχή που αναλάβαμε την κυβέρνηση και είναι η σιδηροδρομική Εγνατία.
Αν θυμάστε καλά, τότε δεχτήκαμε την κριτική της Νέας Δημοκρατίας μέχρι και πρόσφατα, ότι αυτά τα έργα δε γίνονται, ότι δεν έχουμε κάνει καμιά προετοιμασία, δεν υπάρχει καμιά ωριμότητα, όλα αυτά τα ψέματα που λέγονται κάθε φορά και για τα έργα και για την πολιτική ζωή.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Κάνατε αυτό το πολύ μεγάλο έργο, το Sea to Sea, που είχατε ανακοινώσει, τρία λιμάνια…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς, κάναμε τη συμφωνία με τη Βουλγαρία, έχουν ωριμάσει μελετητικά πολύ μεγάλα τμήματα αυτού του έργου στη δική μας πλευρά..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό είναι τεράστιο έργο. Κι αυτό συμπεριλαμβάνεται στις συνομιλίες σας και στις επαφές σας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Κυρίως αυτό, το πρώτο έργο που συζητήσαμε με την Παγκόσμια Τράπεζα και θέλουμε να συμμετέχει στην υλοποίηση του έργου, είναι το Sea to Sea. Έχει εκφράσει ο Πρόεδρος Γιουνκέρ στη συνάντηση που έγινε με το Βούλγαρο Πρωθυπουργό και τον Έλληνα Πρωθυπουργό, τον Αλέξη Τσίπρα, ανοιχτά τη στήριξή του, η Επίτροπος Μεταφορών, η κα Μπουλτς επίσης το ίδιο, θα γίνει μ’ έναν πρωτότυπο τρόπο για την ευρωπαϊκή αγορά...
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Τί εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εννοώ ότι θα γίνει κοινή εταιρεία με τη Βουλγαρία, έχει εκφράσει και η Ρουμανία το ενδιαφέρον της για να τρέξουν οι διαγωνισμοί και η ωρίμανση του έργου.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Φτάνει τα 5 δις αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι και μπορεί να φτάσει αν ενταχθεί η Ρουμανία πολύ περισσότερο.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είναι πολύ μεγάλο έργο αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολύ μεγάλο έργο και είναι από τις υποδομές που στη χώρα μας πραγματικά λείπουν, είναι έργο μεγάλης σπουδαιότητας για τις μεταφορές γιατί στα Δαρδανέλια υπάρχει πολύ μεγάλο φορτίο ακτοπλοϊκών και των μεταφορών μέσω της ναυσιπλοΐας, άρα έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις, μεγάλο κόστος.
Το έργο αυτό ξεπερνά τα Δαρδανέλια, τα παρακάμπτει. Αυτό έχει μια άλλη μεγάλη σημασία και για τη χώρα μας και για τη Βουλγαρία και για τη σύζευξη των παρευξείνιων χωρών και των χωρών της ενδοχώρας των Βαλκανίων με τη Μεσόγειο και τα λιμάνια της Ελλάδας.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Υπάρχει και σχεδιασμός για τη σύνδεση της Τουρκίας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, μπορεί να συνδεθεί η Κωνσταντινούπολη με τη σιδηροδρομική γραμμή, μάλιστα έχουμε συζητήσει με τον Τούρκο ομόλογο για να υπάρχουν ήδη και πιο πριν, πριν ολοκληρώσουμε το έργο, σιδηροδρομικές συνδέσεις..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Σας το λέω αυτό και σας διακόπτω, συγνώμη, γιατί το ρεπορτάζ από την Κωνσταντινούπολη, ενόψει επίσκεψης του κ. Ερντογάν 7 και 8 Δεκεμβρίου εδώ, την άλλη Πέμπτη και Παρασκευή, λέει πως μέσα σε αυτά που θα συζητηθούν είναι και αυτό το έργο το οποίο μόλις αναφέρατε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι η σιδηροδρομική σύνδεση, όχι γραμμή. Ναι, είναι ένα από τα θέματα τα οποία πρέπει να συζητηθούν και είναι κάτι που είναι επ’ αμοιβαίο όφελος των δυο χωρών. Ξέρετε, με τις χώρες των Βαλκανίων, πρέπει να πάμε και να ξεπεράσουμε πολλές αμαρτίες του παρελθόντος.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δηλαδή;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δηλαδή πρέπει να ξεπεράσουμε τα συμπλέγματα που διατήρησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ψυχρού πολέμου, πρέπει να φτιάξουμε υποδομές που θα επιτρέπουν την καθημερινή οικονομική συνεργασία και τις σχέσεις των εταιρειών και των λαών μας..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό σημαίνει ανοιχτά σύνορα κ. Σπίρτζη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σχεδόν σημαίνει ανοιχτά σύνορα. Πρέπει δηλαδή ό,τι ισχύει στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης που περνάς από τη μια χώρα στην άλλη και δεν το καταλαβαίνεις, σιγά-σιγά να γίνει και στη δική μας περιοχή για να σταθεροποιηθεί η περιοχή, να έχουμε ανάπτυξη, ειρήνη..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Όλα αυτά που μας είπατε και με τη συμβολή της Παγκόσμιας Τράπεζας είναι άμεσα; Ξεκινάνε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είναι άμεσα, ξεκινάνε. Εμείς έχουμε μια υποχρέωση…
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Η εταιρεία ας πούμε με τη Βουλγαρία που μας είπατε, αυτό τον πρωτότυπο τρόπο, θα συσταθεί τώρα αυτή η εταιρεία;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αυτό έχουμε αναλάβει εμείς την υποχρέωση να τρέξουμε τη διαδικασία και για τις δυο χώρες, στις αρχές του επόμενου έτους, αν θυμάμαι καλά Φεβρουάριο, αρχές Μαρτίου πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Εμείς θέλουμε η Παγκόσμια Τράπεζα να εμπλακεί από τώρα..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Το ακούει θετικά αυτό η Παγκόσμια Τράπεζα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια το ακούει θετικά. Και αυτό και πολλά άλλα έργα. Για να ωριμάσουν και οι διαδικασίες και να έχουμε μια πολύ πιο συγκροτημένη πορεία για την υλοποίηση αυτού του έργου.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Στη Ρωσία γιατί πάτε; Γιατί λένε οι πληροφορίες μου ότι πάτε στη Ρωσία, έχετε ταξίδι εκεί.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Πηγαίνω την επόμενη εβδομάδα, υπάρχει ένα μεγάλο συνέδριο μεταφορών και πιστεύουμε ότι η σχέση της Ελλάδας με μεγάλες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Ρωσία και η Κίνα, είναι μεγάλες οικονομικές δυνάμεις που είναι και μεγάλες δυνάμεις στο χώρο των συνδυασμένων μεταφορών, πρέπει να συνεργαστούμε για να υλοποιηθούν αυτά τα έργα υποδομής και ν’ αναπτυχθούν πολλών ειδών συνεργασίες.
Ας πούμε με τη Ρωσία έχουμε πει, επειδή έχουν και άλλες προδιαγραφές και άλλο σύστημα στους σιδηροδρόμους, έχουμε μια διάθεση εκπαιδευτικής συνεργασίας στο σιδηρόδρομο για τους μηχανοδηγούς τους δικούς μας, τους μηχανοδηγούς που προέρχονται απ’ τη Ρωσία, προκειμένου να έχουμε γνώση και ν’ αποκτήσουμε τεχνογνωσία που έχει αυτή η χώρα.
Ξέρετε, ο σιδηρόδρομος στη Ρωσία είναι δέκα φορές μεγαλύτερος από το σιδηρόδρομο όλης της Ευρώπης. Υπάρχει μια παράδοση.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είναι γνωστό αυτό, έχει παράδοση, ακριβώς αυτό που λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πρέπει η χώρα μας ν’ αναπτύξει πολύ μεγάλη τεχνογνωσία στο σιδηρόδρομο. Θέλουμε να γίνει ένα μεγάλο κέντρο σιδηροδρομικών και συνδυασμένων μεταφορών, έλειπε τόσα χρόνια από τη χώρα ενώ ήταν το πρώτο έργο υποδομής που έπρεπε να έχει γίνει και να έχει ολοκληρωθεί. Δεν ήταν αυτή η κατεύθυνση των προηγούμενων κυβερνήσεων. Και καταλαβαίνετε τις σκοπιμότητες και τους λόγους που δεν ήταν.
Επειδή πριν είπαμε για τις πλημμύρες και την αντιπλημμυρική θωράκιση, την ανύπαρκτη αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, δεν υπήρχε κανενός είδους σχεδιασμός και καμία υποδομή. Μια που μιλάμε για τη σιδηροδρομική Εγνατία, υπάρχει η οδική Εγνατία. Η οδική Εγνατία δε συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το λιμάνι της Καβάλας, με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, δε συνδέεται προφανώς ούτε ο σιδηρόδρομος.
Να δώσουμε συγχαρητήρια στον κ. Μητσοτάκη και στο κόμμα του….
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Άντε πάλι με τον κ. Μητσοτάκη, του έχετε μια αδυναμία. Κάθε φορά με τον κ. Μητσοτάκη..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Του έχω μεγάλη αδυναμία, μεγάλωσα να του έχω αδυναμία του κ. Μητσοτάκη.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Απ’ το ένα αυτί ακούω εσάς κι απ’ το άλλο προσπαθώ να καταλάβω γιατί είχε και δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη στη Μάνδρα..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, με αναζητά, δεν είμαι εκεί.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δεν ξέρω αν σας αναζήτησε σήμερα, μπορεί να σας έχει αναζητήσει, δεν το ξέρω. Μην το κάνετε όμως τώρα αυτό γιατί έχω να ρωτήσω και κάτι άλλο σημαντικό, ότι δυστυχώς έχουν κολλήσει λόγω της γνωστής γραφειοκρατίας εκεί τα έργα, αυτό είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Που την είχε καταπολεμήσει ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Μη μου το κάνετε τώρα αυτό. Πάμε σ’ ένα θέμα που είναι πολύ χαριτωμένο..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Χαριτωμένο κα Μπαλτατζή δεν είναι ότι στη Μάνδρα έχουμε έναν Μηχανικό και ήταν Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και έκανε απολύσεις; Δεν είναι πολύ χαριτωμένο;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ελάτε τώρα να σας πάω σ’ αυτά που κάνατε κόσμο και κοσμάκη ν’ αντιδράσει, να τα βάλει μαζί σας: Ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, ο κόσμος δεν έχει αντιδράσει.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Γιατί ταλαιπωρήσατε τόσο κόσμο; Γιατί τόσες ουρές; Δεν υπάρχουν τώρα οφείλω να το πω, αλλά προηγήθηκε ταλαιπωρία πολύ μεγάλη. Τί έγινε εκεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προηγήθηκε ταλαιπωρία μιας εβδομάδας, δέκα ημερών για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας. Να σας πω μερικά μεγέθη. Συνήθως οι αστικές συγκοινωνίες  πωλούσαν κάθε μήνα 250.000 κάρτες και για όσους αγόραζαν υπήρχαν ουρές στην αρχή κάθε μήνα. Αυτό τέλος. Έγινε μια φορά και τελείωσε.
Τώρα έχουμε εκδώσει πάνω από 330.000 προσωποποιημένες κάρτες, μέσα σ’ αυτές δεν είναι τα άτομα με αναπηρία, δεν είναι οι άνεργοι, δεν είναι ειδικές ομάδες. Αν σας λέει κάτι αυτό, εμένα μου λέει ότι κάποιοι δεν ήθελαν να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, η ηλεκτρονική κάρτα.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ποιοι είναι αυτοί οι κάποιοι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι τα κυκλώματα που είχαν αναπτυχθεί και έβγαζαν εκατομμύρια εις βάρος του ελληνικού λαού, πουλώντας πλάστες κάρτες και πλαστά εισιτήρια.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό που είχε προηγηθεί, που ξέραμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν ήταν ένα αυτό όμως, ήταν ένα κύκλωμα μέσα στις αστικές συγκοινωνίες που πιάστηκε, ήταν ένα κύκλωμα, ένα εργοστάσιο που τύπωνε πλαστές κάρτες και πλαστά εισιτήρια..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Προφανώς, είναι η αλυσίδα..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν μέχρι και τις τελευταίες μέρες, το Οικονομικό Τμήμα της Αστυνομίας συνέλαβε δύο κυκλώματα που διοχέτευαν στην αγορά και διακινούσαν πλαστά εισιτήρια. Ποιοι ήταν αυτοί;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δεν ξέρω, ποιοι ήταν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για να δούμε ποιοι ήταν αυτοί και ποιοι έχουν τις πολιτικές ευθύνες;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ποιοι ήταν αυτοί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ρωτάω κι εγώ. Ποιοι ήταν αυτοί; Θα το δει η Δικαιοσύνη. Αλλά πολιτικά υπάρχουν ευθύνες, δεν υπάρχουν;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Πάντα υπάρχουν. Και συνήθως στην Ελλάδα δεν τις αναλαμβάνει ποτέ κανείς.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Γιατί λοιπόν αυτός ο διαγωνισμός δεν είχε υλοποιηθεί πολλά χρόνια νωρίτερα; Γιατί υπήρχαν διαδικασίες τέτοιες  που να μπορούν κάποιοι να διακινούν πλαστές κάρτες και πλαστά εισιτήρια;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Σ’ αυτό δε μπορώ ν’ απαντήσω εγώ, όμως εσείς μπορείτε ν’ απαντήσετε…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ν’ απαντήσω όμως κα Μπαλτατζή, γιατί αυτό το λέμε αλλά δεν το έχουν κορυφώσει. Ο πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, είναι ο Γενικός Διευθυντής που όρισε ο κ. Μητσοτάκης στη Νέα Δημοκρατία.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ναι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί ναι;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Το έχετε ξαναπεί αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το έχω ξαναπεί αλλά δε βλέπω το ΣΚΑΪ να το παίζει.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Τώρα δεν το ξέρω να σας το πω εγώ…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το λέω εγώ τώρα, λέω ένα κανάλι.  Και πολλά άλλα Μέσα.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Το έχετε ξαναπεί αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το έχω ξαναπεί και το λέω..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Είναι γνωστά αυτά, τα ξέρουμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εσείς τα ξέρετε, ο κόσμος δεν τα ξέρει. Και δεν τα ξέρει, γιατί κάποιοι τα κρύβουν με μεγάλη επιμέλεια, ενώ κορυφώνουν την ουρά των δέκα ημερών που θα σταματήσουν οι πολίτες να αιμορραγούν. Δεν είναι καλό που είχαμε ουρές αλλά ….
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Γιατί δημιουργήθηκαν; Γιατί έγινε αυτή η ταλαιπωρία στον κόσμο; Γιατί υπήρξε ταλαιπωρία, μην το αμφισβητήσουμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το αμφισβητώ κι έχω ζητήσει συγνώμη και να ξαναζητήσω απ’ όσους ταλαιπωρήθηκαν..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ε, ναι, ταλαιπωρήθηκε κόσμος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι αυτό αν θέλετε το κύριο θέμα. Το κύριο θέμα είναι ότι αυτοί οι πολίτες που πήγαιναν και αγόραζαν κάρτες, αυτοί που στήθηκαν στην ουρά και ταλαιπωρήθηκαν, αυτοί πήγαιναν και αγόραζαν από τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και των αστικών συγκοινωνιών, με τα λεφτά τους, πλαστές κάρτες και πλαστά εισιτήρια.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Μάλιστα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Επομένως, το ένα είναι αυτό. Το δεύτερο είναι  ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν επέτρεψε το αυτονόητο, δηλαδή να έχουμε μια εφαρμογή και να πηγαίνει η κάρτα ταχυδρομικά στο σπίτι..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό που θα γίνει τώρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Επετράπη τώρα. Δεν είναι τρομερό;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Να το πούμε αυτό, ότι η κάρτα η προσωποποιημένη θα πηγαίνει στο σπίτι, ταχυδρομικά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αφού ταλαιπωρήθηκαν δεκάδες χιλιάδες κόσμου στο γκισέ, παρ’ ότι είχαμε προβλέψει τη διαδικασία του φακέλου, τώρα η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, αναθεώρησε τη γνωμοδότησή της και το επέτρεψε. Μετά απ’ όλο αυτό.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Έγινε αυτό λοιπόν επιτέλους, ας κρατήσουμε το καλό. Ότι έγινε κι ότι η κάρτα θα φτάνει στο σπίτι ταχυδρομικά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για το καλό όμως να ευχαριστήσουμε και για τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε για να επανεξετάσει τη γνωμοδότησή της η Αρχή, τον Πρόεδρο της Αρχής, τον Πρόεδρο του ΣτΕ, τον κ. Μενουδάκο. Γιατί πρέπει ν’ ακούγονται ποιοι άνθρωποι έχουν συμβάλλει στα θετικά δηλαδή.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Βεβαίως πρέπει ν’ ακούγονται. Αυτή η κάρτα, μπορεί να γίνει η κάρτα του εκσυγχρονισμού και του πολιτισμού; Γιατί το λέω αυτό: Να είναι μια κάρτα μια κάρτα όπως είναι όλες οι αντίστοιχες κάρτες στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, που καλύπτει όλα τα Μέσα, καλύπτει μέχρι και επισκέψεις σε Μουσεία, όχι όλα, έως και κινηματογράφους. Γιατί δεν το κάνουμε εδώ;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε συνεννοηθεί κι έχουμε προγραμματίσει να βγει ένας διαγωνισμός με συμβατές κάρτες μ’ αυτές που δίνονται στον ΟΑΣΑ από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, τον ΟΣΕΘ μάλλον, τον αντίστοιχο του ΟΑΣΑ, έχουμε συνεννοηθεί με την Υπουργό Πολιτισμού, την κα Κονιόρδου να υπάρχουν συμβατές κάρτες με τα Μουσεία, έχουμε συζητήσει και θα έχουν συμβατές κάρτες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σ’ ελάχιστο διάστημα και φαντάζομαι ότι θα το δεχτούν και τα αστικά ΚΤΕΛ τουλάχιστον, ώστε με μια τέτοια κάρτα, απ’ όπου και να την έχεις προμηθευτεί, να μπορείς να μετακινηθείς και να επισκεφθείς πολλούς χώρους και πολλές εγκαταστάσεις.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ερώτημα ακροατή, δε μπορώ να μην το ρωτήσω γιατί έχουν έρθει κι ερωτήματα, σας τα έχω θέσει κάποια απ’ αυτά. Γιατί δεν υπάρχει μια αντίστοιχη κάρτα που να μπορεί κάποιος που ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, να είναι μία η κάρτα παρά αλλάζουν οι κάρτες; Ή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Σπάρτη και την Καλαμάτα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δεν πρέπει κι εκεί να γίνει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Αυτό λέμε.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Πρέπει να γίνει, επειδή είπατε προηγουμένως και για τον ΟΣΕ. Αλλά και για το οδικό δίκτυο.
Ερώτηση: Πότε θα ενταχθεί ο ξεχασμένος ευρωπαϊκός άξονας Ε-61, Προμαχώνας – Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, στην Υπουργική Απόφαση για τους εθνικούς άξονες;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όταν ωριμάσει το έργο, δηλαδή ολοκληρωθούν οι μελέτες, γιατί κάποιοι φρόντιζαν να κοροϊδεύουν τους πολίτες κα Μπαλτατζή.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Τί εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εννοώ ότι περιδιάβαιναν την Ελλάδα πηγαίνοντας σε διάφορες πόλεις..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Καλά κ. Σπίρτζη, έκαναν και έργα τώρα..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για πείτε τα μου..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Μερικά από αυτά που εγκαινιάσατε εσείς είχαν ξεκινήσει επί των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κι έπρεπε να έχουν τελειώσει.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δε σας κατηγόρησαν γι’ αυτό, ότι πηγαίνατε και κόβατε τις κορδέλες με τον Πρωθυπουργό και δεν είχατε ειδοποιήσει εκπροσώπηση από τ’ άλλα κόμματα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στην αρχή μας κατηγόρησαν ότι ως δογματικοί κομμουνιστές, θα τινάξουμε τα έργα των αυτοκινητοδρόμων στον αέρα. Στη συνέχεια μας είπαν ότι καθυστερούμε πάρα πολύ και δε θα τα ολοκληρώσουμε εγκαίρως. Και στο τέλος μας είπαν ότι κόβουμε τις κορδέλες στα έργα που έκαναν εκείνοι. Γιατί δεν τα έκαναν; Δεν είχαν κορδέλες εκείνοι;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Όχι. Γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εντάξει, να τους δίναμε εμείς δηλαδή, δεν ήταν θέμα. Απλά δεν είχαν ολοκληρωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Στην Ιόνια Οδό βρήκαμε τα έργα, όχι ημιτελή, κολλημένα, στο 48%. Δε μιλάμε τώρα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, το ανέκδοτο της Ευρώπης, αυτά ήταν τα έργα που είχαν κάνει. Έργα που δεν είχαν μετά από 11 χρόνια ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, δεν είχαν δοθεί οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις ούτε οι περιβαλλοντικές, δεν είχαν ολοκληρωθεί αρχαιολογικές εργασίες. Μ’ αρέσει που κάνουν κριτική στην κα Δούρου σήμερα. Πολύ μ’ αρέσει.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Ε, καλά κ. Σπίρτζη, θα κάνουν και κριτική, δεν τη δέχεστε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Απόλυτα, τί λέτε τώρα;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Έχετε κι εσείς ευθύνες.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς έχουμε την κύρια ευθύνη, να σας πω γιατί: Έχουμε την κύρια ευθύνη γιατί δεν είμαστε όλη μέρα στα κανάλια και στα ραδιόφωνα για να λέμε τί έκαναν τόσα χρόνια. Αυτή είναι η ευθύνη μας.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Καλά, δεν πρέπει να κοιτάμε πια προς τα πίσω. Να δούμε τώρα τί κάνετε εσείς και τί γίνεται από δω κι εμπρός.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς λοιπόν τελειώσαμε αυτά που δεν τελείωναν εκείνοι, επιτέλους και για μας δεν τελείωσαν τα έργα. Τα έργα δεν τελείωσαν γιατί έχουμε πει ότι για να τελειώσουν πρέπει να εγκαταστήσουμε το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, πρέπει να ολοκληρώσουμε συμπληρωματικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας γιατί δεν τα είχαν προβλέψει και πρέπει να λάβουμε όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να πέσουν οι τιμές που πληρώνουν οι πολίτες στα διόδια και έχει κανονίσει η Νέα Δημοκρατία.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Μία ερώτηση με πολύ σύντομη απάντηση, της τάξεως των δευτερολέπτων, είναι μήνυμα ακροατή: Πότε θα φέρετε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των ταξί και των εταιρειών;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχει πάει στην ΚΕΝΕ, είναι θέμα μιας εβδομάδας, δέκα ημερών για να εισαχθεί στις Επιτροπές της Βουλής. Εκεί να δείτε τί θα έχει να γίνει.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Γιατί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί αν θυμάμαι καλά τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στήριζαν συγκεκριμένες εταιρείες. Και ο κ. Μητσοτάκης.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Άντε πάλι ο κ. Μητσοτάκης..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα έτσι είναι.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Έχετε το σύνδρομο του κ. Μητσοτάκη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δηλαδή έχετε ξαναδεί εσείς αρχηγό αξιωματικής αντιπολίτευσης να βγαίνει και να λέει «η τάδε εταιρεία που πάτε να την κλείσετε»; Το έχετε ξαναδεί;
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Δεν είπε «η τάδε εταιρεία».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είπε «η τάδε εταιρεία», για τη Taxibeat συγκεκριμένα. Έκανε διάγγελμα για την Taxibeat.
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτήν αναφέρετε, το κατάλαβα.
Να ευχαριστήσω ξανά τους δυο συναδέλφους που μας παραχώρησαν το ημίωρο, έχουμε ήδη φύγει από το χρόνο του τίτλου των ειδήσεων. Θέλω να σας ευχαριστήσω θερμά, είναι πάρα πολλά τα ερωτήματα των ακροατών εδώ, δε μπόρεσα να τα διατυπώσω όλα και θέλω να δεσμευτείτε κάποια στιγμή σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να έχουμε μια ολόκληρη ώρα να κάνουμε τη συζήτηση, έχετε κι όλα αυτά μπροστά σας σ’ εξέλιξη, να έχουμε και νεότερα να πούμε με όλα αυτά τα πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα έργα που ακούμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα είναι μια καλή ευκαιρία με το νομοσχέδιο των μεταφορών, για να πούμε, γιατί δεν είναι μόνο τα ταξί, είναι πολλές οι τομές και οι μεταρρυθμίσεις που γίνονται μέσα στο νομοσχέδιο και πολλά τα κυκλώματα που πάμε να χτυπήσουμε στο χώρο των μεταφορών, του αυτοκινήτου, των ΚΤΕΟ, των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων..
Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Να είστε καλά, σας ευχαριστώ πολύ.



***Σημείωση: Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=Ju2ApU-Ocbk&feature=youtu.be



Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας