06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



28/01/2017

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «EPSILON» και τη δημοσιογράφο κ. Φαίη Μαυραγάνη.

Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Να καλημερίσουμε τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, Υπουργό Υποδομών – Μεταφορών.
Κύριε Υπουργέ τί κάνετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα σας.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Θα τα πάω λίγο γρήγορα γιατί δεν έχουμε και πάρα πολύ χρόνο αλλά απαντήσεις θέλουμε. Είμαστε σε άλλο ένα δύσκολο σημείο σε σχέση με την αξιολόγηση, το μαχαίρι πάλι στο λαιμό και θα ήθελα να μου πείτε την εικόνα που έχετε εσείς, τις πληροφορίες που έχετε εσείς. Πού πάμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάμε σ’ αυτό που πάμε κάθε φορά.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δηλαδή; Κάθε φορά πάμε σε μέτρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δε νομίζω.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τα έχετε δει, συμβαίνουν.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάμε σε μια σκληρή διαπραγμάτευση όπως κάθε φορά. Zούμε για μια ακόμη φορά τις αντιθέσεις, τις εσωτερικές αντιθέσεις των δανειστών, τη διαφωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών οργάνων και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Συγνώμη, αν μου επιτρέπετε, στο Eurogroup μαζί κατέβηκαν, δεν υπήρχε διαφωνία. Ενιαίο μέτωπο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι ακριβώς έτσι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Για πείτε μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όταν το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στέλνει και μάλιστα για πρώτη φορά τόσο κάθετα, με τόσο έντονες εκφράσεις ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο και καν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις γι’ αυτό, δε θέλει να συνεχίσει να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα.  Aυτό δεν είναι μόνο μια τεχνοκρατική απήχηση κατά τη γνώμη μου των απόψεών του, είναι κι ένα πολιτικό μήνυμα που εκπέμπεται και αντικατοπτρίζει και τις σχέσεις ή αν θέλετε τη ρευστότητα των σχέσεων που υπάρχει μεταξύ της Ευρώπης και της Αμερικής.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Εγώ αυτό που είδα, αν μου επιτρέπετε κ. Υπουργέ, είναι ότι στο Eurogroup και οι Ευρωπαίοι, ακόμη και η Commission και ο Μοσκοβισί και ο Ντάισελμπλουμ είπαν ότι πρέπει να ληφθούν νέα μέτρα κι ότι δεν αρκούν μόνο τα πλεονάσματα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είπαν, στη συνεδρίαση που είχαν, όλη κι όλη η συζήτηση για την Ελλάδα δεν ξεπέρασε τα 10 λεπτά μ’ ένα τέταρτο, πότε πρόλαβαν να τα πουν αυτά;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Καλό είναι αυτό όμως;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως καλό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 20 Φεβρουαρίου το ορόσημο, πώς το αντιμετωπίζετε; Μας ευνοεί ή όχι που αμέσως μετά ξεκινά ένα εκλογικό γαϊτανάκι στην Ευρώπη;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ολλανδικές εκλογές κτλ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το αντιμετωπίζουμε με πολύ μεγάλη ψυχραιμία και θα το αντιμετωπίσουμε όπως το αντιμετωπίζουμε κάθε φορά. Δηλαδή θα κάνουμε διαπραγμάτευση με τις δικές μας θέσεις, τα αποτελέσματα που έχουμε αναγνωρίζουν όλοι ότι είναι πάρα πολύ θετικά, εμείς θα επιχειρήσουμε να απαλύνουμε αν θέλετε τους όρους και τις προβλέψεις που υπάρχουν για μετά το 2018…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Να γίνουμε λίγο συγκεκριμένοι αν μου επιτρέπετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να γίνουμε πολύ συγκεκριμένοι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Θα κλείσει η αξιολόγηση;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως θα κλείσει.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μέσα στο Φλεβάρη;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ή να προετοιμαζόμαστε για διαπραγμάτευση διαρκείας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακούστε, δεν είναι μάγος κανείς. Και θεωρώ ότι κακώς δεν έχει ήδη κλείσει. Η Ελλάδα είναι συνεπέστατη σε σχέση με τις υποχρεώσεις της. Αυτό το γαϊτανάκι που παιζόταν με τις προηγούμενες κυβερνήσεις δε μπορεί να συνεχίζεται. Δηλαδή σε κάθε αξιολόγηση να επιβάλλονται νέα μέτρα και νέα μέτρα συνεχώς, έχουμε τηρήσει όλες τις δεσμεύσεις μας και είναι ώρα, όπως έχουμε πει επανειλημμένως και οι δανειστές να τηρήσουν τις δικές τους δεσμεύσεις.
Όμως υπάρχει μια ρευστότητα στο διεθνές σκηνικό, ότι ζούμε πολύ πιο έντονα την ίδια χρονική στιγμή που ζούμε και το τέλος της δεύτερης αξιολόγησης. Θεωρώ ότι θα επικρατήσουν φωνές που συμβάλλουν στην ευρωπαϊκή συνοχή, συμβάλλουν στο να υπάρχει την άλλη μέρα Ευρώπη, συμβάλλουν στο να φύγουμε από τη λογική που έχουν οι ακραίοι κύκλοι της Ευρώπης και πιστεύω ότι η Ελλάδα έχει δώσει μια μεγάλη μάχη γι’ αυτό.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα βλέπετε ότι θα κλείσει μέσα στο Φεβρουάριο η αξιολόγηση χωρίς επιβολή νέων μέτρων που αφορούν αφορολόγητο και κατάργηση προσωπικής διαφοράς.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Μαυραγάνη, ο ελληνικός λαός, ο Έλληνας πολίτης δεν αντέχει καν τα μέτρα…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτό είναι ξεκάθαρο, αλλά έχουν επιβληθεί άπειρες φορές.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί πρόσθετα μέτρα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακούγονται καιρό, ειδικά για το αφορολόγητο και για το θέμα των συντάξεων, είναι θέματα τα οποία τα έχει θέσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τουλάχιστον μέσω διαρροών και βλέπουμε ότι πλέον έρχονται στο τραπέζι. Το είπα και νωρίτερα ότι ο κ. Ρέγκλινγκ το είπε στη συνέντευξη Τύπου ξεκάθαρα ότι έως τώρα τα μέτρα που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση δεν υπάρχει περίπτωση να τα δεχθεί το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και θα ζητήσει κι άλλα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είπε επίσης, ότι ό,τι μέτρα και να λάβουμε, με αυτό το χρέος δε βγαίνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί να πιέζει τους άλλους για το κάτι παραπάνω, αλλά όχι ότι εμείς δε θα πάρουμε μέτρα. Με μια ελάφρυνση από εκείνους αλλά…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μπορεί να πιέσει τους άλλους και για άλλους λόγους.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Για ν’ απαντήσετε συνολικά κ. υπουργέ, να βάλουμε και την έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής που λέει ότι υπάρχει απουσία προϋποθέσεων για ισχυρή ανάκαμψη, πιθανό 4ο μνημόνιο και ανάγκη εξορθολογισμού των δημοσίων δαπανών. Άρα και από δω τα δεδομένα δεν είναι καθόλου ευοίωνα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι ακριβώς έτσι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τί εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί εννοεί το Γραφείο της Βουλής «εξορθολογισμό των δαπανών»;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν ξέρω, εσείς θα μου πείτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν τομές, εγώ μπορώ να σας αναφέρω και συγκεκριμένες, που αφορούν το δικό μου υπουργείο, που χρειάζεται εξορθολογισμός των δαπανών. Αλλά αυτός ο εξορθολογισμός πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που δε θα επιβαρύνει περαιτέρω τον πολίτη, δε θα μειώνει τις κοινωνικές παροχές, δε θα απομειώνει τις λειτουργίες του κράτους. Αν συνεχίσουμε μ’ αυτή τη λογική, θα καταργήσουμε πλέον τις βασικές δομές που έχουν απομείνει στη χώρα.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Ξέρετε τί λέει ο κόσμος; «Είμαστε χρεοκοπημένοι, είμαστε διαλυμένοι και αν το Δημόσιο είναι σε μια κατάσταση που δεν αντέχουμε να το έχουμε έτσι όπως είναι, θα πρέπει ν’ αλλάξει». Εσείς δεν το συμμερίζεστε αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι σε όλους τους τομείς.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αυτό που λέει το Γραφείο Προϋπολογισμού ότι υπάρχει απουσία προϋποθέσεων για ισχυρή ανάκαμψη το συμμερίζεστε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα εσείς βλέπετε ότι πάμε καλά;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για πολύ ισχυρή ανάκαμψη και έχω και συγκεκριμένες ενδείξεις γι’ αυτό, δεν το λέω στον αέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με την προϋπόθεση όμως να κλείσει η αξιολόγηση, έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εντάξει, θα κλείσει η αξιολόγηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν δεν κλείσει όμως, αν καθυστερήσει κι άλλο, θα έχουμε θέμα χρηματοδότησης μετά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάθε φορά που έχουμε αξιολόγηση γίνεται αυτή η συζήτηση….
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Απλώς κ. υπουργέ κάθε φορά κλείνει με επώδυνα μέτρα για μας και το ξέρετε καλύτερα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι κάθε φορά. Την προηγούμενη δεν έκλεισε με επώδυνα μέτρα, έκλεισε σύμφωνα με τη συμφωνία.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Τί ήταν, ευχάριστα τα μέτρα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε κάθε περίπτωση δε μπορεί να συμφωνηθούν μέτρα από σήμερα, έτσι για να το καταλάβουμε και όλοι, δε συζητάμε για τα άμεσα μέτρα που έχουν αποφασισθεί στην προηγούμενη διαπραγμάτευση.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Αν επιμείνουν και αρνηθούμε και δεν κλείνει η αξιολόγηση, τί θα γίνει; Να το δούμε κι αυτό το σενάριο. Είναι υπόθεση εργασίας αλλά είναι στο τραπέζι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν εκτιμώ ότι υπάρχει τέτοιο σενάριο. Όταν κάνεις μια συμφωνία, κάνεις μια συμφωνία που μπορεί να τηρηθεί. Αυτό που ζητούν σήμερα είναι να νομοθετήσουμε επί της ουσίας μέτρα για το 2019, αν το 2019 δεν πιάσουμε τους στόχους που ήδη έχουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά, και συνταγματικά δε μπορούμε να το κάνουμε αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι λίγο έξω κι από το Σύνταγμά μας και από το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα εγώ κρατώ το θετικό σενάριο που βλέπετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παρ’ όλα αυτά η κυβέρνηση λέτε ότι δε θα χρειαστεί, ακόμα και αν βάλουμε τον κόφτη και βάλουμε συγκεκριμένα μέτρα, δε θα χρειαστούν. Αχρείαστα θα είναι, δηλαδή θα μείνουν στο συρτάρι εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό που λέτε. Μ’ αυτή τη λογική όμως θα μπορούσατε να το πείτε και για το 2019 και για το 2020 αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω. Αυτή είναι η εκτίμηση που έχουμε και δεν είναι μόνο η εκτίμηση, είναι και οι ενδείξεις που έχουμε. Να σας πω συγκεκριμένα παραδείγματα: Στο χρονικό διάστημα που πέρασε όλοι πιθανολογούσαν ότι μ’ αυτή την κατάσταση, με το να μην έχει κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση, δε θα ενδιαφέρεται κανείς για επενδύσεις στη χώρα. Δεν είναι καθόλου έτσι.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Είχαμε επενδύσεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έγιναν διαγωνισμοί που χρειάζονται και αρκετά μεγάλη χρηματοδότηση, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης προχωράει.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Μιλάτε για τα περιφερειακά που ούτως ή άλλως έχει προωθηθεί…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, μιλάω για νέο αεροδρόμιο, προϋπολογισμού κοντά στο 1 δις. Ο διαγωνισμός στο Θριάσιο το ίδιο. Και μια σειρά άλλα έργα που χρειάζονται τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, είναι ΣΔΙΤ.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα έχουμε επενδύσεις λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε όλες εκείνες τις ενδείξεις που μπορεί η οικονομία μας πάρα πολύ γρήγορα να ανακάμψει.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και βέβαια έχουμε και μια σειρά από άλλα βεβαίως, όπως μπλοκαρισμένο το Ελληνικό…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε κάποιες όμως ήρθαν και λιγότερα χρήματα, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία πουλήθηκε για πολύ μικρό αντίτιμο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια άλλη υπόθεση. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως περιουσιακό στοιχείο αυτή τη στιγμή δεν έχει καν το τροχαίο υλικό, δηλαδή τις μηχανές και τα βαγόνια. Αυτά είναι δημόσια περιουσία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια εταιρεία που έχει ένα πάρα πολύ καλό ανθρώπινο δυναμικό, λίγο όπως και όλο το Δημόσιο κατά τη γνώμη μου και αν δεν προχωρούσε η ιδιωτικοποίησή της θα αναγκαζόμασταν να πληρώσουμε κρατικές ενισχύσεις 700 εκατομμύρια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ δε διαφωνώ στο ότι έγινε έτσι, αλλά καθυστερήσαμε και χάθηκαν χρήματα..
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Βεβαίως όταν επωλείτο επί άλλης κυβερνήσεως θα δίνονται 300 εκατομμύρια, λένε ότι τότε ο ΣΥΡΙΖΑ διαμαρτυρόταν και τώρα την έδωσε για 45. Αυτή είναι η κατηγορία που σας προσάπτεται.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το 300 πού το βρήκατε;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Δεν υπήρχαν τότε, δε θα δίνονταν τότε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν ξέρω, εγώ ρωτάω. Ποια ήταν η ένδειξη ότι είχαμε 300; Γιατί οι διαγωνισμοί που βρήκαμε εμείς…
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Η κριτική πάντως του ΣΥΡΙΖΑ τότε γι’ αυτό το ποσό ήταν, ότι δίνεται μπιρ παρά με 300.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν ένας στόχος που κάποιος τον είχε πει αν θυμάμαι καλά τότε, γιατί προσφορά συγκεκριμένη με 300 εκατομμύρια δεν υπήρχε. Για να έχεις προσφορά πρέπει να κάνεις διαγωνιστική διαδικασία.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Σε κάθε περίπτωση τα θεωρούσατε λίγα τότε εσείς αυτά, εγώ δεν ξέρω αν υπήρχε ή δεν υπήρχε, δεν είμαι μέσα στα χαρτιά των Υπουργών.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ που είναι η εταιρεία συντήρησης, είναι μια εταιρεία η οποία όφειλε να έχει άλλα χαρακτηριστικά. Πιστεύω ότι το Δημόσιο σε όλες αυτές τις εταιρείες έπρεπε να προβλεφθεί να έχει κυρίαρχο ρόλο. Όταν όμως είχε δεσμευτεί η χώρα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις για ιδιωτικοποιήσεις όλων των δημοσίων σχεδόν εταιρειών.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα αναγκαστήκατε θα μου πείτε πάλι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι αναγκαστήκαμε. Αυτή ήταν η δέσμευση από πριν. Ελαφρύνθηκε η δέσμευση με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, από τους τομείς και τις εταιρείες που πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν από το 2ο μνημόνιο μέσα της λίστα των ιδιωτικοποιήσεων, είχε μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και είχε και τα βάρη που είπα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά πάντως βάλατε τη δημόσια περιουσία στο Υπερταμείο, έτσι;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Βέβαια. Να πάμε λίγο και στο κομμάτι των δρόμων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μια στιγμή να σας πω για το Υπερταμείο. Το Υπερταμείο είναι μια πολύ θετική εξέλιξη. Διότι πάρα πολλά από αυτά που είχαν πάει στο ΤΑΙΠΕΔ και δε θα ολοκληρωνόταν και με τη συμφωνία που είχαμε, η ιδιωτικοποίησή τους, δε μπορούσαν να φύγουν καν από το ΤΑΙΠΕΔ με τη συμφωνία που είχε γίνει από την κυβέρνηση Σαμαρά. Και υπάρχει και μια άλλη λογική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά θα έλεγε όμως το ΤΑΙΠΕΔ, είχε τη λογική του Προγράμματος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε 50 χρόνια, 60….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, όχι 100.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Για να επιστρέψουμε λίγο στο θέμα της διαπραγμάτευσης και να το κλείσουμε λιγάκι, βλέπετε ότι μέσα στο Φεβρουάριο θα έχουμε συμφωνία χωρίς νέα μέτρα. Το λέτε ξεκάθαρα αυτό. Σε ό,τι αφορά τα δικά σας έργα, διάβασα χτες τον κ. Καραμανλή, Τομεάρχη Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, να λέει ότι υπάρχει κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα το έργο Πάτρα – Πύργου, ήταν έτοιμο λέει προς δημοπράτηση από τον Ιανουάριο του 2015 και ότι το σπάσατε σε 8 κομμάτια και εδώ και 25 μήνες δε γίνεται τίποτε, για να συμμετάσχει και η εταιρεία ΤΟΞΟΤΗΣ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το είπε ο κ. Καραμανλής αυτό;
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Χτες το διάβασα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολύ ωραία. Επίσης να ενημερώσουμε ότι είπαμε στην εταιρεία ΤΟΞΟΤΗΣ και στον κ. Καλογρίτσα  να βάλει πολύ υψηλή έκπτωση, πιάσαμε και τους άλλους 12 που συμμετείχαν και τους είπαμε ότι αν βάλετε μεγαλύτερη έκπτωση από τον κ. Καλογρίτσα θα σας πυροβολήσουμε όλους και ότι πρέπει ο κ. Καλογρίτσας να κάνει κανάλι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, πιάσαμε το αστείο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Είναι σε απραξία το έργο όλους αυτούς τους μήνες που λέει ο κ. Καραμανλής; Προχωράει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακούστε, υπήρχε το κομμάτι του Πάτρα – Πύργος και παρακάτω Τσακώνα – Καλό Νερό, ήταν τμήμα του έργου της Ολυμπίας Οδού. Αυτό επέλεξε η κυβέρνηση Σαμαρά να το βγάλει έξω από την παραχώρηση. Έπρεπε να γίνει νέος διαγωνισμός, δεν ήταν έτοιμος ο διαγωνισμός ενώ τον είχαν βγάλει, δεν υπήρχε ένα ευρώ πρόβλεψη, δεν υπήρχε φάκελος μεγάλου έργου, δεν υπήρχαν μελέτες, εταιρείες είχαν κάνει ενστάσεις..
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Άρα γι’ αυτό έσπασε λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δεν έσπασε γι’ αυτό. Εταιρείες είχαν κάνει ενστάσεις για τη διαφάνεια του έργου. Γιατί οι άλλοι είχαν πρόσβαση στις ποσότητες και στις μελέτες και άλλοι δεν είχαν. Τη μελέτη του έργου την έκανε η Ολυμπία Οδός, επομένως έπρεπε να γίνουν νέες μελέτες. Έγιναν νέες μελέτες, φάνηκαν οι πολύ μεγάλες διαφορές στις ποσότητες, που δείχνει και πράγματα αυτό για τη διαγωνιστική διαδικασία..
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Οικονομικά εννοείτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως οικονομικά. Οικονομικά και ανταγωνισμού.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Και πότε θα είναι έτοιμο τώρα; Πότε θα παραδοθεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Οι διαγωνισμοί ολοκληρώνονται μέχρι τον Απρίλιο, μέσα στο Μάρτιο θα είναι έτοιμος ο φάκελος μεγάλου έργου και η μελέτη κόστους οφέλους για να πάει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πιστεύουμε ότι τέλη Απρίλη, αρχές Μάη, θα είναι συμβασιοποιημένοι και οι 8 διαγωνισμοί για να ξεκινήσει το έργο.
Φ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ: Θα ξαναέρθετε να τα πούμε, γιατί υπάρχουν ζητήματα που δεν έχουν απαντηθεί. Ευχαριστώ θερμά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ.

Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=DUzYOgw1x5A&t=313s

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας