08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



23/11/2016

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και το δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε ερωτήσεις που αφορούν το νομοσχέδιο του Υπουργείου και Υποδομών και Μεταφορών «Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας, αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, και λοιπές διατάξεις» που συζητείται σήμερα και ψηφίζεται αύριο στη Βουλή. Επίσης σχολίασε κατόπιν σχετικών ερωτήσεων και την πορεία των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης  με τους δανειστές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να καλημερίσουμε τον Υπουργό Υποδομών τον κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα κ. Υπουργέ. Είδατε, ξεκινήσαμε με το θέμα της διαπραγμάτευσης, για πείτε μου εσείς είχατε εκκρεμότητες με τη διαπραγμάτευση; Και πως πήγαν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είχαμε κάποιες εκκρεμότητες, καλά πήγαν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τις κλείσατε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι και σε λογική κατεύθυνση που πιστεύω ότι ταιριάζει σε αυτό που πιστεύουμε εμείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Αφορούσε νομίζω τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών και την αδειοδότηση των πρατηρίων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είχαμε θέματα για την αδειοδότηση των πρατηρίων, είχαμε τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών, είχαμε εναρμόνιση Οδηγίας για τα εναλλακτικά καύσιμα, προχωρήσαμε και παρακάτω από αυτό που όριζε ως ελάχιστο η Οδηγία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω ότι για όλα αυτά έχουν κατατεθεί ήδη νομοσχέδιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι έχει ολοκληρωθεί η συζήτηση στις Επιτροπές της Βουλής και σήμερα ξεκινάει η συζήτηση στην Ολομέλεια και πιστεύω ότι τουλάχιστον από τις τοποθετήσεις και των φορέων και των Κομμάτων, υπάρχει  μια πολύ μεγάλη αποδοχή …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πείτε μας τι ακριβώς αφορούν αυτές οι ρυθμίσεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα, είναι ένας πόρος πολύ μεγάλος και είναι ένας τομέας που μπορεί να παίξει πολύ μεγάλο ρόλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέμε «εναλλακτικά καύσιμα» τι εννοούμε; Τη βιομάζα τη λεγόμενη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εννοούμε και τη βιομάζα, εννοούμε το υδρογόνο, εννοούμε τον ηλεκτρισμό σε σχέση με τις μεταφορές και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εννοούμε όλους τους υπόλοιπους τρόπους εκτός από τα υγρά καύσιμα, τα συμβατικά καύσιμα που έχουμε μάθει μέχρι σήμερα να κινούμαστε. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα, άρα μια μεγάλη γκάμα καυσίμων.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μια μεγάλη γκάμα που πρέπει η χώρα μας να φτιάξει υποδομές για να μπορούν να κυκλοφορούν οχήματα τέτοιων τεχνολογιών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή πρατήρια τα οποία να πηγαίνει να φορτίζεται η μπαταρία ενός ηλεκτροκίνητου, ή αν κινούνται με βιομάζα. Πρέπει δηλαδή να φτιαχτούν τέτοιες υποδομές;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το θέμα δεν είναι μόνο αυτές οι υποδομές αλλά να έχουμε ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για να μπορούμε σα χώρα στους τομείς που μας ενδιαφέρει να φτιάξουμε παραγωγική δομή γι’ αυτή την κατηγορία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα, για παραγωγή. Γιατί αυτή τη στιγμή ουσιαστικά η παραγωγή είναι ελάχιστη στην Ελλάδα τέτοιου είδους.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα και η χρήση είναι σχεδόν μηδενική, άρα και οι υποδομές διανομής τέτοιου είδους μορφών ενέργειας πάλι είναι μηδενική σχεδόν.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρόγραμμα μετάβασης σε μια νέα κατάσταση στον ενεργειακό χώρο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο και στη βιομηχανία της χώρας και στο περιβάλλον, αλλά και σε άλλους παραγωγικούς τομείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να βάλουμε μια άνω τελεία κ. Υπουργέ και να ακούσουμε τα διαφημιστικά μας μηνύματα και μιλάμε πάλι σε λίγο, σας ευχαριστώ πολύ.

***

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να συνδεθούμε με τον κ. Χρήστο Σπίρτζη τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό για θέματα υποδομών και όχι μόνο, για να δούμε ακριβώς τι είναι αυτή η ιστορία με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε, το οποίο αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά και το θέμα των υποδομών για τη διανομή αυτών των καυσίμων, το θέμα της αδειοδότησης των πρατηρίων και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών.
Ο λόγος πάλι σε εσάς κ. Σπίρτζη. Είδαμε το θέμα των καυσίμων, σημαίνει βέβαια ότι δημιουργείται ουσιαστικά το πλαίσιο για να υπάρξουν νέες παραγωγικές δραστηριότητες. Υπάρχει  μια εκτίμηση τι μπορεί να γίνει σε αυτό τον τομέα τα επόμενα χρόνια; Δηλαδή τι είδους επενδύσεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Στη χώρα μας άμεσα θα μπορούσε να τρέξουν εφαρμογές που να σχετίζονται με τη γεωργία για τα βιοκαύσιμα και την κτηνοτροφία σε μικρές μονάδες, σε όλη τη χώρα, που θα αντικαθιστούσαν άλλες συμβατικές μορφές καλλιεργειών, που έχουν πληγεί τα τελευταία χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό βέβαια θα απαιτούσε και μονάδες εργοστάσια που θα μπορούσαν να επεξεργάζονται αυτό το προϊόν και να παράγουν ενέργεια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Και συχνά αυτές είναι μονάδες οι οποίες δεν είναι πλέον απρόσιτες ως προς την τεχνολογία, είναι ευρέως διαδεδομένες και μπορούν σε όλη την Ελλάδα να εγκατασταθούν και να μπορέσουν να γίνουν και βιώσιμες και να παράγουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Φαντάζομαι ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο γι’ αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό το σχέδιο θα γίνει τώρα και αυτό είναι το σχέδιο που μπορούμε σε τέτοιους τομείς σαν χώρα να συμμετέχουμε όλες οι παραγωγικές δυνάμεις και όλες οι πολιτικές δυνάμεις για να υπάρχει και η απαιτούμενη συναίνεση και στα κίνητρα, αλλά και στις δράσεις που προσπαθούμε για να συγκροτήσουμε αυτό που όλοι θέλουμε, δηλαδή η χώρα μας να έχει παραγωγική δομή. Να μην είναι μόνο μια χώρα καταναλωτής, αλλά να είναι μια χώρα που θα παράγει και προϊόντα υψηλής αξίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα θα ήθελα το σχόλιό σας για τη διαπραγμάτευση για την εξέλιξή της, αλλά πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, επειδή υπάρχει και το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών, για πείτε μας σε τι αναφέρεται η σχετική ρύθμιση που έχετε προωθήσει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εκεί είχαμε στο παρελθόν δυο νομοθετήματα. Είχαμε άλλα κριτήρια για το πώς ορίζεται ένας διπλωματούχος μηχανικός, μια ειδικότητα διπλωματούχων μηχανικών, τι πρόσβαση έχει και σε ποια πεδία, ήταν μια νομοθεσία που ήταν στα όρια της παράνοιας και κατά τη γνώμη μου στο όριο της αποδόμησης του επαγγέλματος του μηχανικού.
Ενοποιήθηκε η νομοθεσία για όλες τις ειδικότητες των μηχανικών.  Οι τέσσερις ειδικότητες μηχανικών που υπήρχαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια στις ελληνικές πολυτεχνικές Σχολές, έγιναν επιτέλους βασικές ειδικότητες γιατί δεν υπήρχαν για πάρα πολλά χρόνια και το Τεχνικό Επιμελητήριο για την ελληνική πολιτεία και μιλάω για τους μηχανικούς περιβάλλοντος, τους μηχανικούς χωροταξίας και πολεοδομίας, τους μηχανικούς ορυκτών πόρων και τους μηχανικούς παραγωγής και διοίκησης θα υπάρχουν οι άνθρωποι δηλαδή πλέον, θα οριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα και οι κατηγορίες…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτές ήταν υποχρεώσεις στα πλαίσια της συμφωνίας με τους δανειστές ή είναι κάτι ανεξάρτητο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό ήταν υποχρεώσεις που έπρεπε εμείς να τις κάνουμε μόνοι μας και είχαν προφανώς εκκρεμότητες από προηγούμενες περιόδους και νομοθεσίες, πάλι σε εποχές μνημονίου από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, αλλά δεν έγιναν κατά τη γνώμη μου με τον τρόπο που έπρεπε να γίνουν οι όποιες διαπραγματεύσεις που είχαν γίνει και βέβαια και η νομοθεσία που τελικά είχε  περάσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα για πείτε μου …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια αυτό το σχέδιο νόμου αφορά και βελτιώσεις της νομοθεσίας που έχουμε για τους παραδρόμους, για το παράπλευρο οδικό Δίκτυο στους κύριους οδικούς άξονες, όπου επί της ουσίας απαγορεύεται να κυκλοφορούν τα βαριά οχήματα σε αυτούς τους δρόμους, σε τμήματα παλιών εθνικών οδών, για να μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σημαντικό, ένα - ένα μας τα λέτε! Και αυτή σημαντική ρύθμιση. Τώρα να έρθουμε στο θέμα της διαπραγμάτευσης, θα ήθελα το πολιτικό σας σχόλιο. Θα έχετε Κοινοβουλευτική Ομάδα σήμερα το μεσημέρι στη 1 και μισή αν δεν κάνω λάθος, φαντάζομαι ότι αυτό θα είναι και το αντικείμενο και της ομιλίας του Πρωθυπουργού, βρισκόμαστε λοιπόν σε μια φάση ιδιαίτερα κρίσιμη γιατί θα κριθεί και το θέμα του χρέους σε λίγο καιρό και είμαστε σε ένα σημείο καμπής.
Είναι πιο κοντά η δυνατότητα απεμπλοκής από την επιτροπεία της χώρας υπό την προϋπόθεση βεβαίως της αναδιάρθρωσης του χρέους. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο στο οποίο υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες σε κρίσιμα μέτωπα: εργασιακά και στο κομμάτι ακριβώς των πλεονασμάτων, για να εντοπίσω τα δυο κυριότερα.
Θέλω το δικό σας σχόλιο, πως βλέπετε να πηγαίνουν τα πράγματα από εδώ και πέρα;  Υπάρχουν περιθώρια να υπάρξει ακόμη συμφωνία και με αυτές τις πολύ ουσιαστικές, θα έλεγα της στρατηγικής αντίληψης διαφωνίες; Δηλαδή τα εργασιακά είναι στο DNA της Αριστεράς το θέμα των εργασιακών δικαιωμάτων, πως θα μπορούσε να υποχωρήσει σε κάτι τέτοιο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι να υποχωρήσουμε εμείς. Αυτό που ζούμε σε τέτοια θέματα είναι οι διαφωνίες που εμπεριέχονται στους δανειστές μας. Επομένως να περιμένουμε λίγο τα στελέχη της Κυβέρνησης που κάνουν αυτή τη διαπραγμάτευση να φέρουν τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα, έχουνε τεθεί οι κόκκινες γραμμές μέχρι που μπορούμε και που δεν μπορούμε να υποχωρήσουμε και πιστεύω ότι έχουμε αποδείξει ότι με πολύ σκληρή δουλειά και πολύ σκληρές διαπραγματεύσεις φέρνουν αποτελέσματα που δεν τα περιμένει κανείς και στους επιμέρους τομείς αλλά και σε κεντρικά ζητήματα σαν κι αυτά που αναφέρατε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν, σας ευχαριστώ πάρα πολύ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αισιοδοξία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αισιοδοξία, ωραία. Οψόμεθα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ευχαριστήσουμε πολύ τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, αισιοδοξία να κρατήσουμε αυτό το τελευταίο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σας ευχαριστώ.

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων