08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



20/11/2016

Χρήστος Σπίρτζης στην ΕΡΤ1: «Τελείωσε η εποχή του Καλοχαιρέτα και του παλαιοκομματισμού για τα δημόσια έργα»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας σήμερα το πρωί στην κρατική τηλεόραση και τους δημοσιογράφους κ. Γιάννη Σκάλκο και κ. Ελένη Χρονά, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
  • Καμία ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες δε θα γίνει από τη δική μας κυβέρνηση.
  • Το πρώτο πεντάμηνο του 2017 θα πραγματοποιηθεί η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό.
  •  Για τη συνάντηση με τον κ. Κώστα Λαλιώτη και το σχετικά  δημοσιεύματα: «Ο δημοσιογράφος που έγραψε το δημοσίευμα έχει πολύ μεγάλη φαντασία, το λέω κομψά, γιατί είμαι στην τηλεόραση. Το έχω πει και άκομψα σε συνεντεύξεις μου...Τόσο ’’έγκριτος’’ δημοσιογράφος, πραγματικά δεν θα ήθελα να τον σχολιάσω».

Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:

Ε. ΧΡΟΝΑ: Με αυτή την αναφορά που έκανα στον αυτοκινητόδρομο είναι η καλύτερη πάσα νομίζω για να καλωσορίσουμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον κ. Σπίρτζη. Καλημέρα σας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα σας.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Καλώς ήρθατε κ. Υπουργέ.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Εσείς κ. Σπίρτζη ήσασταν χτες στην Καλαμάτα, επιθεωρήσατε έναν από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, ο δρόμος του Μορέα θα είναι ο πρώτος που θα παραδοθεί.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που ολοκληρώνεται. Μέσα στο Δεκέμβρη θα γίνουν τα εγκαίνια από τον Πρωθυπουργό.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Οι επόμενοι τέσσερις να πούμε πότε θα τους έχουμε αυτούς τους επόμενους τέσσερις… και είναι η Ιόνια Οδός.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μέχρι το Μάρτιο του ’17 θα έχουμε παράδοση και λειτουργία σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Οι συμβάσεις έχουν αναθεωρηθεί κ. Σπίρτζη; Γιατί ξέρουμε ότι κάποιες από αυτές τις πιάσατε από την αρχή και προσπαθήσατε όπου μπορούσατε να κάνετε παρεμβάσεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε όλες τις συμβάσεις έγιναν σκληρές διαπραγματεύσεις προκειμένου να ξεκινήσουν με πιο εντατικό ρυθμό τα έργα. Καταφέραμε κοινή συμφωνία με τις Τράπεζες που χρηματοδοτούν και τους παραχωρησιούχους να έχουμε προβλέψεις που είναι θετικές για τις τοπικές κοινωνίες για τους πολίτες. Δεν είναι αυτό που θα θέλαμε ….
Ε. ΧΡΟΝΑ: Πάντως να θυμίσουμε ότι και πολλά έργα από αυτά είχαν κολλήσει, είχαν παγώσει και δεν ήταν καθόλου σε εξέλιξη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σχεδόν όλα.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά προβλήματα και με τους παραχωρησιούχους και με τις Τράπεζες.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα αναθεωρήσαμε και τη σύμβαση, στους άλλους τέσσερις είχαν αναθεωρηθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δεν είχαν ληφθεί υπόψη όμως και οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και η οικονομική κρίση.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Η Ιονία Οδός  που είπατε πότε παραδίδεται; Πότε θα πάμε στα εγκαίνια;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλοι οι αυτοκινητόδρομοι με εξαίρεση το Μορέα και ίσως και τον Ε65 θα παραδοθούν το Μάρτιο του ’17.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Το Μάρτιο του ’17. Μετά όμως πότε θα ξεκινήσει αυτό που έχετε πει πάρα πολλές φορές κ. Σπίρτζη και είναι και σημαία της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το θέμα της αναπροσαρμογής των διοδίων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αμέσως μετά.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Όταν λέμε «αναπροσαρμογή» εννοούμε διαφορετικό τρόπο υπολογισμού και χρέωσης.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όταν ολοκληρωθούν τα έργα μέσα στο ’17 στο σύνολό τους θα ξεκινήσει η δεύτερη περίοδος, που είναι η περίοδος λειτουργίας. Σε αυτή την φάση έχουμε ήδη ξεκινήσει και έχουμε ζητήσει σύμφωνα με τις συμβάσεις να γίνουν οι μελέτες για την αναλογική χρέωση των διοδίων και έχουμε προφανώς προχωρήσει στο να δούμε μέσω ποιων τρόπων και ποιων διαδικασιών, που να μη δημιουργούν πρόβλημα και στη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και στη χώρα, θα μπορέσουμε να έχουμε ένα άλλο μοντέλο υπολογισμού των διοδίων.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Πρακτικά δηλαδή με όλες τις συζητήσεις και τη συνεργασία που θα έχετε με τους παραχωρησιούχους πότε πιστεύετε ότι θα μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα διοδίων στη χώρα μας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση των έργων μπορεί να είναι έτοιμες οι μελέτες και ένα με ενάμισι χρόνο αργότερα μπορούμε να έχουμε ένα αναλογικό σύστημα διοδίων ενιαίο και σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Άρα μιλάμε για μετά από δυο χρόνια περίπου.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Ξέρετε κ. Υπουργέ, υπάρχουν περιοχές οι οποίες είναι πολιορκημένες από διόδια και είχαμε κατά το παρελθόν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας από τους κατοίκους και με μεγάλο δίκιο θα έλεγα εγώ οι περισσότεροι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Διότι όταν υπάρχουν περιοχές που για να βγεις …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είχαμε το Δήμο Ωρωπού.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Τον Ωρωπό για παράδειγμα, αλλά να πάμε και βορειότερα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε αν θυμάμαι καλά επτά σταθμούς διοδίων.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Δηλαδή οι άνθρωποι είναι όχι πολιορκημένοι, εγκλωβισμένοι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε τέτοιες περιπτώσεις έχουμε προχωρήσει ήδη και έχουμε κάνει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και έχουμε συγκεκριμένες προβλέψεις για τους μόνιμους κατοίκους. Σε βήματα υλοποιείται αυτή η συμφωνία βήμα – βήμα. Πολύ πιο σύντομα οι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού, ή αντίστοιχων Δήμων δεν θα πληρώνουν διόδια στα όρια του Δήμου τους.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Πολύ σύντομα, λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι βεβαίως αυτό τρέχει, δεν περιμένει το αναλογικό σύστημα και το ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μάλιστα. Άρα από πότε μπορεί να ισχύσει αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μέσα στο ’17.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μέσα στο ’17 λοιπόν δεν θα πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Στην κίνηση εντός του Δήμου.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε επίπεδο καλλικρατικού Δήμου. Όπως έχουν προβλεφθεί εκπτώσεις για τους πολύ συχνούς χρήστες που είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και είναι εργαζόμενοι σε όμορο Δήμο, όπως έχουν προβλεφθεί να περνάνε ελεύθερα τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Πιστεύω ότι αυτά όφειλαν να τα έχουν οι συμβάσεις στην αρχή, όποιο και να ήταν το οικονομικό μοντέλο.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, υπάρχει ένα ζήτημα επειδή είστε και Υπουργός Μεταφορών, ότι είναι πιο οικονομικός τρόπος να φτάσεις στη Θεσσαλονίκη με το αεροπλάνο, παρά να οδηγήσεις και να δαπανήσεις τόσα χρήματα σε καύσιμα και διόδια. Εδώ υπάρχει μια αντιστοιχία. Πως λύνεται αυτή η εξίσωση;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κατ’ αρχάς έχουμε κακές συμβάσεις στους αυτοκινητόδρομους, κακές συμβάσεις. Όφειλαν όσοι έκαναν αυτές τις συμβάσεις να έχουν προβλέψει σε περιόδους κρίσης, υπάρχουν αυτά τα εργαλεία, να κρατιούνται οι τιμές των διοδίων χαμηλά και να μπορείς να έχεις ως μεταβλητή το χρόνο της παραχώρησης.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Δεν κάνατε όμως κάποια αλλαγή προς αυτή την κατεύθυνση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι – όχι κα Χρονά κάναμε.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Προς την κατεύθυνση των διοδίων, λέω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, προς την κατεύθυνση των διοδίων λέω κι εγώ. Κάναμε, υπάρχει όμως ένα πολύ μεγάλο θέμα. Όταν βρίσκεις μια σύμβαση έτοιμη, έχεις δυο επιλογές. Η μία επιλογή ήταν να κάνουμε μονομερείς ενέργειες χωρίς τη συμφωνία των παραχωρησιούχων και των Τραπεζών. Αυτό θα σήμαινε ότι θα συνέχιζαν τα έργα να ήταν κολλημένα, να μην ολοκληρωθούν και να υποχρεωθεί η χώρα να υποστεί δυο ακόμη μνημόνια για τους αυτοκινητόδρομους. Δισεκατομμύρια ευρώ που έχουμε πάρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το Γ’ ΚΠΣ και από το ΕΣΠΑ, έπρεπε να γυρίσουν πίσω αν δεν είχαμε ολοκληρώσει τα έργα.
Άρα οι επιλογές που είχαμε σαν Κυβέρνηση δεν ήταν και πάρα πολλές. Πιστεύω ότι η προτεραιότητα που δώσαμε, να ολοκληρωθούν τα έργα να κάνουμε μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους και σε σχέση με τις αποζημιώσεις που έπρεπε να πάρουν και σε σχέση με προφανή αιτήματα των τοπικών κοινωνιών, αλλά και με συνοδά έργα που έπρεπε να γίνουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Μορέα που αναθεωρήσαμε εμείς τη σύμβαση, να μπούμε στην περίοδο λειτουργίας και στη συνέχεια να έχουμε το χρόνο να επαναδιαπραγματευτούμε ποιο είναι το μοντέλο που πρέπει να υπολογίζονται τα διόδια και οι παραχωρήσεις.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Χτες κάνατε μια δήλωση από την Καλαμάτα ότι «τελείωσε η εποχή του Καλοχαιρέτα και του παλαιοκομματισμού». Σε τι αναφερόσασταν; Μπορείτε να μας πείτε πιο συγκεκριμένα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν σύνηθες φαινόμενο να πηγαίνουν όλοι οι Υπουργοί, κυρίως οι Υπουργοί που έχουν υπηρετήσει στο Υπουργείο και να εξαγγέλλουν πάρα πολλά έργα τα οποία μετά από δυο – τρεις δεκαετίες ήταν στο μυαλό και στην ψυχή των πολιτών, αλλά δεν γίνονταν.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Καλαμάτα – Ριζόμυλος, ας πούμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλαμάτα – Ριζόμυλος και όχι μόνο, Ριζόμυλος -  Μεθώνη, Πύλος.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Ένα έργο που είχε ανακοινωθεί ότι θα γίνει και δεν είχε καν προβλεφθεί κονδύλι από ό,τι θυμάμαι γι’ αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν υπήρχε ωριμότητα στις μελέτες, δεν υπήρχε τίποτε. Και δεν είναι το μόνο έργο στη Μεσσηνία που είχε εξαγγελθεί και δεν είχε γίνει. Η Μεσσηνία, πρόσφατα η Καλαμάτα και όλη η Μεσσηνία υπέφερε από τις πλημμύρες, υπήρχαν μηδενικά αντιπλημμυρικά έργα, υπήρχαν ποτάμια που δεν έχουν καθαριστεί ποτέ.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλουμε να προλάβουμε λίγο το χρόνο, να μας δώσετε μερικές απαντήσεις πρωτίστως έχουμε τη στάση εργασίας στα Μέσα σταθερής τροχιάς. Υπάρχει μια αγωνία στους εργαζόμενους, προχωρούν στις στάσεις, ποια είναι η δική σας η απάντηση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν καταλαβαίνω, πραγματικά δεν καταλαβαίνω τη στάση των δυο Σωματείων, γιατί είναι πέντε ή έξι τα Σωματεία που υπάρχουν στη ΣΤΑΣΥ. Έχουμε συναντηθεί, η αγωνία που είχαν για συγκεκριμένες προβλέψεις ή ανησυχίες έχουν καλυφθεί από την πλευρά της Κυβέρνησης…
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Δηλαδή οι μεταφορές, οι συγκοινωνίες συγκεκριμένα της Αττικής δεν θα πάνε στο ΤΑΙΠΕΔ για παράδειγμα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο ΤΑΙΠΕΔ είναι βέβαιο ότι δεν θα πάνε. Ποτέ δεν υπήρχε όχι συζήτηση, δεν το συζητούσαμε.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Υπάρχει ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια και όχι από αυτή την Κυβέρνηση.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μάλιστα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω και αυτό πρέπει να το δουν με μεγαλύτερη ωριμότητα οι συνδικαλιστές των δυο Σωματείων, ότι προσφέρουν τις χειρότερες υπηρεσίες στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες αν ταλαιπωρούν τους πολίτες χωρίς λόγο.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Εσείς λέτε ότι δεν υπάρχει λόγος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως δεν υπάρχει λόγος. Είχαν κάποια ερωτηματικά για το αν θα γίνουν κάποιες κοινές Διευθύνσεις, για το προσωπικό …
Ε. ΧΡΟΝΑ: Για την ομιλοποίηση του ΟΑΣΑ από ό,τι θυμάμαι ήταν το θέμα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η ομιλοποίηση του ΟΑΣΑ έχει γίνει πριν αρκετά χρόνια, πριν από αυτή την Κυβέρνηση.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Υπάρχει ήδη, ναι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπήρχαν κάποιες μελέτες επίσης από την προηγούμενη Διοίκηση του ΟΑΣΑ που είχαν δοθεί και στους θεσμούς και έγινε μια διαπραγμάτευση από αυτή την Κυβέρνηση που συνεπάγεται και πολύ συγκεκριμένα βήματα. Δε θα πάμε σε καμία λογική κατεύθυνση να πάρουμε εργαζόμενους από τις αστικές συγκοινωνίες, λείπουν εργαζόμενοι από τις αστικές συγκοινωνίες και ιδιαίτερα από τις κρίσιμες ειδικότητες. Δε θα πάνε από τη μία εταιρεία στην άλλη, τουλάχιστον χωρίς τη θέλησή τους. Γιατί με τη θέλησή τους και σήμερα μπορούν να μετακινηθούν.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μια και είμαστε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, θέλω να ρωτήσω για τη Γραμμή 4 του Μετρό, που θα ενώνει το κέντρο με τα βόρεια προάστια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι η Γραμμή 4 του Μετρό θα ξεκινάει από το άλσος Βεΐκου, θα διαπερνά το Γαλάτσι, την Κυψέλη, θα φτάνει στο κέντρο και θα ανεβαίνει στην Καισαριανή στο Γουδί και μέχρι την Κηφισιά.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Χρονοδιάγραμμα δώστε μας κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στις αρχές του ’17 το 1ο πεντάμηνο του ’17 του νέου έτους θα δημοπρατηθεί το πρώτο κομμάτι του έργου, προϋπολογισμού 1,5 δις περίπου που θα περιλαμβάνει την πρώτη φάση του έργου και θα μένει το υπόλοιπο που είναι προϋπολογισμού 2 δις ευρώ.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Και ολοκλήρωση του έργου πότε προβλέπουμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτά θα μας τα πουν οι Υπηρεσίες που θα βγάλουν τους διαγωνισμούς.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Το τραμ στον Πειραιά. Ποια ιδέα ήταν να φτάσει για παράδειγμα στην Καλλίπολη, ακούω πολλούς φίλους από τον Πειραιά να λένε ότι «το τραμ δεν χωράει να μπει στην Καλλίπολη». Πως θα γίνει αυτό κ. Υπουργέ;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό είναι μια από τις αμαρτίες –αυτό που ρωτάτε- από τον κακό τρόπο που σχεδιάζονται τα δημόσια έργα στη χώρα μας. Έχει δημοπρατηθεί ένα έργο, έχει γίνει ένας σχεδιασμός, μελέτες, έχει γίνει διαβούλευση με το Δήμο και τους πολίτες, έχει αλλάξει αυτός ο σχεδιασμός μετά το διαγωνισμό δυο τρεις φορές. Όταν εκτελείται το έργο δεν
 μπορούμε να λέμε αν χωράει κάτι ή αν δεν χωράει.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Μας λέει ας πούμε ο φίλος Βασίλης ότι «θα μπαίνει το τραμ, ο συρμός …»
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άμα το λέει ο φίλος μας ο Βασίλης, έχετε δικιο!
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Μισό λεπτό, τη συγκεκριμένη οδό την οποία την είδα κιόλας και θα βγαίνει με την όπισθεν! Είναι δυνατό το τραμ να κινείται έτσι; Δηλαδή είναι παράλογα πράγματα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν ειδικοί επιστήμονες που έχουν μελετήσει που θα οδεύουν αυτά τα Μέσα. Πιστεύω ότι πρέπει να δείξουμε μεγαλύτερη ωριμότητα σαν κοινωνία σε τέτοια θέματα. Δεν είναι που βολεύει το καθένα από εμάς, πραγματικά δεν θέλω να απαξιώσω κανέναν, ούτε τη γνώμη του κάθε πολίτη, αλλά δεν μπορούμε να βασιζόμαστε για τέτοια έργα στο τι λέει ο κ. Βασίλης.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Όχι δεν βασιζόμαστε. Προσέξτε κ. Υπουργέ εγώ λαμβάνω υπόψη τον κάθε άνθρωπο που με το όνομά του, το επίθετό του και στοιχειοθετημένα καταθέτει μια άποψη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι βεβαίως.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Δεν μιλάω ανώνυμα, μιλάω για συγκεκριμένη περιοχή στην Καλλίπολη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχει να κάνει με επωνυμία ή ανωνυμία αυτό, έχει να κάνει με γνώση.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Και βλέπετε κι εσείς ότι αντιμετωπίζεται το θέμα με κριτική σκέψη, ότι είναι δύσκολο το εγχείρημα εκεί.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω κάτι; Ξέρετε πόσες φορές έχουν μετακινηθεί εγκαταστάσεις σε αυτό το έργο; Και δε μιλάμε για ένα έργο …
Ε. ΧΡΟΝΑ: Αυτό το έργο θυμίζει το γεφύρι της Άρτας: φτιάχνεται, αλλάζει ο σχεδιασμός, ξαναξεκινάει, ξανασταματάει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άλλο θέλω να πω. Δεν μιλάμε για ένα έργο το οποίο γίνεται σε μια περιοχή που δεν επιβαρύνει την καθημερινότητα της πόλης.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Πάρα πολύ την επιβαρύνει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άρα όταν αλλάζεις τον αρχικό σχεδιασμό, ή αυτά που έχει καταλήξει η αρμόδια δημόσια εταιρεία η Αττικό Μετρό με το Δήμο, σημαίνει πρόσθετη ταλαιπωρία των πολιτών του Πειραιά, σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξεις τα χρονοδιαγράμματα. Δεν μπορούμε όταν γίνονται έργα μέσα στον αστικό ιστό να μην έχουμε ένα καλό σχεδιασμό, διαβούλευση με το Δήμο με τους κατοίκους και όταν ξεκινάει να ολοκληρώνεται μέσα στα χρονοδιαγράμματα.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Κύριε Υπουργέ να ρωτήσω κάτι άλλο. Υπήρξατε Πρόεδρος επί πολλά χρόνια του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, οι συνάδελφοί σας οι τεχνικοί, οι πολιτικοί μηχανικοί ρίχνουν τα βέλη τους πολύ συχνά τώρα τελευταία, με αφορμή ήταν και ένα νομοσχέδιο που θα περάσει τώρα και περιλαμβάνεται κάποια διευθέτηση των θεμάτων τους με τον όρο «λοιπές διατάξεις». Και είδα που έβγαλαν μια ανακοίνωση «Δεν είναι δυνατό το υψηλότερο επιστημονικά καταρτισμένο Σωματείο της χώρας να το αναφέρετε ως «λοιπές διατάξεις».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πρώτον το Τεχνικό Επιμελητήριο δεν είναι Σωματείο. Είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου είναι ο τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας και οι συνάδελφοί μου δεν ρίχνουν τα βέλη τους. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ έριξε τα βέλη του …
Ε. ΧΡΟΝΑ: Έχετε δίκιο ο Πρόεδρος ναι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγώ ήμουν για χρόνια εκεί, μάλλον γνωρίζω καλύτερα ποια είναι τα αιτήματα του κλάδου και γι’ αυτό το θέμα και για άλλα.
Εδώ έχουμε μια διάταξη που ενοποιεί και τις διαδικασίες και τους όρους για το πώς απονέμονται ανάμεσα στους μηχανικούς, στις ειδικότητες των μηχανικών, τα επαγγελματικά δικαιώματα. Και το δεύτερο που κάνει, είναι ένα αίτημα δεκαετιών, τέσσερις ειδικότητες συγκεκριμένες που έχουμε αντίστοιχα Τμήματα στη χώρα μας, γράφονταν στο Τεχνικό Επιμελητήριο οι άνθρωποι και δεν είχε ποτέ αναγνωριστεί το επιστημονικό και επαγγελματικό τους πεδίο, ως διακριτή βασική ειδικότητα.
Άρα το θέμα δεν είναι που μπαίνει μια διάταξη, ποιο νομοσχέδιο, αλλά τι λέει η διάταξη αυτή. Να τοποθετηθεί ο κ. Στασινός για το περιεχόμενο της διάταξης και ας αφήσει …
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ επειδή είχαμε και την απόφαση του Συμβούλιο της Επικρατείας για τις τηλεοπτικές άδειες και η δική σας η συμμετοχή ήταν ενεργή, έχουμε αναδίπλωση από την κυβερνητική πλευρά. Να δούμε τώρα πως θα ανταποκριθείτε μετά τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τι εννοείτε «αναδίπλωση»;
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Αναδίπλωση, δεν ισχύει ο νόμος Παππά στο όλον, όπως ψηφίστηκε και υπήρξε συμβιβασμός …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό δεν είναι αναδίπλωση της Κυβέρνησης, είναι μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που η σημερινή Κυβέρνηση ακολουθεί τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Τι θα έκανε δηλαδή η Κυβέρνηση;
Ε. ΧΡΟΝΑ: Που δεν έχουν γίνει πάντα σεβαστές οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, πρέπει να πούμε, στο παρελθόν.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχουν γίνει από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, όχι από τη δική μας.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Η ΕΡΤ έκλεισε και βγήκε συνταγματική η απόφαση, αυτό έγινε σεβαστό.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Τέλος πάντων ας μείνουμε τώρα σε αυτό που είναι της παρούσας φάσης.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά, ας βγει πρώτα η απόφαση, ας δούμε τι λέει.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Εννοείτε να βγει η τελική απόφαση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η τελική απόφαση, ναι. Άρα δεν έχουμε καμία αναδίπλωση. Ο νόμος Παππά ισχύει. Δεν ισχύει πιθανά το ένα άρθρο και θα το δούμε όταν καθαρογραφεί η απόφαση και το ΕΣΡ έχει επιφορτιστεί με τη δουλειά που έκανε η Γενική Γραμματεία Τύπου να κάτσει και να κάνει το διαγωνισμό με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές που ορίζει αυτός ο νόμος.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μέχρι τότε τι θα γίνει κ. Υπουργέ; Δηλαδή μέχρι τότε τα κανάλια που δεν είχαν πάρει άδεια, αυτά που υπάρχουν σήμερα συνεχίζουν …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τι εννοείτε «μέχρι τότε»;
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μέχρι να γίνει ο νόμος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Συγκροτήθηκε το ΕΣΡ.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Ναι, μέχρι να φτιαχτεί ο νόμος όμως. Θα πρέπει να καταρτιστεί ένας νόμος, θα πρέπει να πάρει αποφάσεις.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Μέχρι να λάβει αποφάσεις το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, θα κινηθείτε εσείς σε νομοθετικό επίπεδο ή θα περιμένετε τις κινήσεις του Συμβουλίου;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι πρέπει να δούμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, να αλλάξει ο νόμος στα σημεία που το Συμβούλιο της Επικρατείας και οι αποφάσεις του θα ορίζει και στη συνέχεια δεν νομίζω ότι θα καθυστερήσει και πάρα πολύ αυτό.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Άρα να αλλάξει ο υπάρχων νόμος και όχι να υπάρξει μια νομοθετική πρωτοβουλία από το ΕΣΡ.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Ένας νόμος – γέφυρα, για παράδειγμα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε μπορεί να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από το ΕΣΡ.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μπορεί να υπάρξει όμως εισήγηση. Μπορεί να υπάρξει μια εισήγηση ή μια πρόταση την οποία θα πρέπει να αποδεχτείτε εσείς γιατί είναι αρμοδιότητα του ΕΣΡ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ποιο είναι αρμοδιότητα του ΕΣΡ; Αυτά που είναι αρμοδιότητες του ΕΣΡ και θα καθορίζονται στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα αλλάξει ο νόμος σε αυτά τα σημεία.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Όσον αφορά τη Digea κ. Υπουργέ θα συνεχίσετε να ασκείτε έλεγχο για τα πεπραγμένα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Και έχουμε και πολλά παράπονα κ. Υπουργέ, πρέπει να σας πούμε με την ευκαιρία, από πάρα πολλούς ανθρώπους στην Περιφέρεια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μη τα λέτε σε εμένα, θα τα πείτε στον Νίκο Παππά.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Ότι δεν βλέπουν ΕΡΤ γιατί υπάρχουν τεχνικά προβλήματα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ιδρύθηκε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, θα τα πείτε στο Νίκο Παππά, είναι βέβαιο, έχουμε συζητήσει ότι αυτός ο χώρος των συχνοτήτων είναι ένας χώρος που στο παρελθόν έγιναν πάρα πολλά λάθη και είναι πολύ επιεικής στον χαρακτηρισμό μου. Κατά τη γνώμη μου έχουν γίνει και παράνομες ενέργειες, που έχει ενημερωθεί ο Εισαγγελέας.
Θέλει πάρα πολύ δουλειά. Δεν είναι δυνατό όλη η Περιφέρεια, οι ακριτικές περιοχές της χώρας, να μην μπορεί να παρακολουθήσει ελληνική τηλεόραση, να μην ακούει ελληνικό ραδιόφωνο, να μην έχουν κατοχυρωθεί συγκεκριμένες συχνότητες που είναι και εθνικό θέμα σε σχέση με γείτονες χώρες. Αυτά προφανώς και θα αναζητηθούν οι βέλτιστες λύσεις και πολιτικές και θα ολοκληρωθούν, θα γίνουν.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Λοιπόν δεύτερη αξιολόγηση κλείνει σύντομα…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κλείνει.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Πάμε στο θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους;
Ε. ΧΡΟΝΑ: Και αν δεν πάμε, τι γίνεται.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακούστε, όταν υπάρχει μια συμφωνία υπάρχουν δυο μέρη. Και το ένα μέρος και αυτό είναι η χώρα μας, ο λαός μας, οι πολίτες μας με πολύ μεγάλες θυσίες σε όλους τους τομείς τήρησαν τις δεσμεύσεις αυτής της συμφωνίας. Ήρθε η ώρα τις δεσμεύσεις και τις συμφωνίες να τις τηρήσουν και οι δανειστές. Αυτή είναι η διαπραγμάτευση που γίνεται αυτές τις μέρες.
Πιστεύω ότι θα πάμε καλά και πιστεύω ότι θα πάμε καλά γιατί έχει γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά της χώρας μας, της Ελλάδας, αξίζει τον κόπο να το κάνουμε και έχουμε εκτιμώ και την ευνοϊκή συγκυρία για να το πετύχουμε αυτό.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Μάλιστα. Κύριε Υπουργέ, μας έχουν βομβαρδίσει με μηνύματα για σας για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, για προαστιακό για το Λαύριο, για περιμετρικό Καλαμάτας αν θα μπουν διόδια. Είναι πάρα πολλά τα θέματα, θα σας ξαναέχουμε για να μας απαντήσετε.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Τελευταία ερώτηση πολύ σύντομα. Με τον Κώστα Λαλιώτη συζητήσατε, είναι βέβαιο ότι κουβεντιάσατε και πολιτικά. Θα μας αποκαλύψετε τι είναι αυτό -γιατί γνωρίζεστε χρόνια με τον κ. Λαλιώτη- και προκάλεσε όλη αυτή την έκρηξη δημοσιευμάτων και μάλιστα τέτοια ευρεία συζήτηση για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι ο δημοσιογράφος που έγραψε το δημοσίευμα έχει πολύ μεγάλη φαντασία, το λέω κομψά γιατί είμαι στην τηλεόραση. Το έχω πει και άκομψα σε συνεντεύξεις μου...
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Να μείνουμε όμως στη συζήτηση με τον κ. Λαλιώτη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό λέω. Εκτός κι αν έχει κάποιες άλλες πληροφορίες και δεν ξέρουμε εμείς τι λέμε και ξέρει ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος. Είναι πάρα πολλές οι φορές που ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος έχει διαψευστεί. Τόσο «έγκριτος» δημοσιογράφος, πραγματικά δεν θα ήθελα να τον σχολιάσω.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Θα ήθελα να μου πείτε τι κουβεντιάσατε με τον κ. Λαλιώτη τώρα, όχι για το τι έγραψε ο δημοσιογράφος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολλά.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Όπως για παράδειγμα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο διάστημα, ξέρετε, που χαιρετάς τον άλλον και λες δυο κουβέντες στα δέκα λεπτά και στο ένα τέταρτο, τι θα προλαβαίναμε να συζητήσουμε και μάλιστα να αποφασίσουμε –σύμφωνα με τον έγκριτο κύριο Γιώργο…
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Πάντως για πολιτική μιλήσατε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχει περίπτωση να με συναντήσετε εμένα ή τον κ. Λαλιώτη ακόμη περισσότερο και να μη συζητήσετε κάτι για πολιτική; Υπάρχει; Για όνομα του Θεού.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Πολιτικοί άνδρες είστε, φυσιολογικό το βλέπω. Τώρα, το τι λέτε είναι άλλο θέμα.
Γ. ΣΚΑΛΚΟΣ: Ωραία, ευχαριστούμε πάρα πολύ κ. Υπουργέ.
Ε. ΧΡΟΝΑ: Ευχαριστούμε, νά ‘στε καλά
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε κι εσείς καλά. Ευχαριστώ.


Σημείωση: Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=CDDM7OeFTeA

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων