08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



20/11/2016

Συνέντευξη υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην «Βραδυνή της Κυριακής»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι λίγοι εκείνοι που σας κατηγορούν ότι καθυστερείτε σημαντικά στην υπόθεση των επενδύσεων. Έτσι προκαλείται μια αλυσιδωτή αντίδραση. Οι επενδύσεις καθυστερούν, η πραγματική οικονομία εισέρχεται σε ακόμη μεγαλύτερη κρίση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν το πιστεύω αυτό. Η απάντηση βρίσκεται στα εργοτάξια των μεγάλων οδικών αξόνων, στου μετρό και σε όλα τα δημόσια έργα. Πάνω από μια δεκαετία αυτά τα έργα βάλτωναν. Και έτσι δεν είχαμε την επόμενη γενιά των αναπτυξιακών έργων.
Κρατούσαν τη χωρά και την οικονομία δέσμια. Δεν είχε γίνει σχεδόν τίποτα. Δεν υπάρχουν καθυστερήσει πλέον, οι διαγωνισμοί είναι άρτιοι και κανείς δεν μπορεί να μας κατηγορήσει. Υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τα οδικά δίκτυα της χώρας, για το αεροδρόμιο της Κρήτης, για τους μεγάλους και μικρότερους οδικούς άξονες.
Όλα αυτά είναι επενδύσεις, καθώς είναι κοινοπραξίες με ιδιωτικές εταιρίες. Πώς, λοιπόν, δεν έρχονται επενδυτές; Οι κατηγορίες είναι ψευδεπίγραφες και δημιουργούν ένα κλίμα που δεν είναι πραγματικό. Σε αυτά θα προσθέσω τα περιβαλλοντικά έργα, τα υδραυλικά έργα, οι συνδέσεις όλων των δικτύων και ο σιδηρόδρομος. Πώς, λοιπόν, λέμε ότι δεν υπάρχουν επενδύσεις και μεγάλα έργα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θετικά πλεονάσματα, αλλά με υπερφορολόγηση. Αυτά δεν είναι βήματα προς τη λύση…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο σχεδιασμός των έργων μάς δίνει τη δυνατότητα να μην πληρώνουμε ό,τι στο παρελθόν, αλλά να βγάζει, όπως λέμε, λεφτά το κράτος. Δείτε τους δείκτες της ανεργίας.
Το Ελληνικό Δημόσιο δεν κάνει προσλήψεις.
Άρα, ο μόνος τομέας μείωσης της ανεργίας είναι ιδιωτικός. Αυτό δεν είναι επενδύσεις; Υπάρχει, επίσης, πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν ξεπουλάμε τη χώρα. Δεν έχουμε την τάση να κάνουμε έργα για πολιτική εκμετάλλευση. Η χώρα έχει αποκτήσει σεβασμό και σοβαρότητα. Τα μεγάλα έργα γίνονται πράξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας κατηγόρησαν ότι ήσασταν ο κρίκος με τη συνάντησή σας με τον Κώστα Λαλιώτη για να αλλάξει η ψήφος σε συγκεκριμένα νομοσχέδια. Συναντηθήκατε με τον Κώστα Λαλιώτη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ερώτησή σας προκύπτει από ένα δημοσίευμα του “έγκριτου” δημοσιογράφου Παπαχρήστου. Και επειδή είναι τόσο "έγκριτος”, δεν πρόκειται για μία ακόμη φορά να σχολιάσω τα δημοσιεύματά του. Με τον Κώστα Λαλιώτη μάς ενώνει μια φιλία πολλών χρόνων. Δεν αρνήθηκα ποτέ τις ιδεολογικές μου καταβολές. Είμαι σοσιαλιστής και το τι θα κάνω εγώ με τον Κώστα Λαλιώτη σάς το λέω: θα χορεύω ταγκό στο Σύνταγμα. Δεν πέφτει κανείς λόγος στον κ. Παπαχρήστο, ειδικά στον κ. Παπαχρήστο!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με άλλα λόγια, υπήρξε συνάντηση, αλλά δεν υπήρξε πολιτική συζήτηση για τα θέματα που σας κατηγορούν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι δυνατόν να συναντήσεις τον Κώστα Λαλιώτη και να μην υπάρξει πολιτική συζήτηση; Τον γνωρίζετε χρόνια κι εσείς προσωπικά. Και σας ρωτάω: Είναι δυνατόν να μη συζητήσεις μαζί του πολιτικά; Αλλά το υπόλοιπο ρεπορτάζ του κ. Παπαχρήστου είναι τόσο... έγκριτο όσο και ο ίδιος!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως κρίνετε την επίσκεψη Ομπάμα; Μήπως τελικά είναι άκαιρο, καθώς δεν θα είναι ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ; Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται και η αντιπολίτευση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν έλεγε ο Αλέξης Τσίπρας αυτά που είπε ο Μπαράκ Ομπάμα, θα τον κατηγορούσαν για εχθρό των επενδύσεων. Ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει την αγορά, ότι θα έχουμε μεγάλες επιπτώσεις για τη χώρας μας κλπ. 
Η κριτική παρέμεινε στο αν καθόταν καλά ο πρωθυπουργός, αν νύσταζε, αν φορούσε γραβάτα. Απαράδεκτο για κόμματα, πολιτικούς και δημοσιολογούντες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή, θεωρείτε πως όλα θα προχωρήσουν κανονικά και για τη δεύτερη αξιολόγηση και για το χρέος και δεν θα βρεθούμε σε αδιέξοδο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα δεν θα βρεθεί μόνον η Ελλάδα…. Όλη η Ευρώπη θα βρεθεί σε αδιέξοδο, κι αυτό θα έχει δυσμενείς συνέπειες για όλες τις χώρες και όχι μόνο για τον Νότο.
Αυτό δεν το θέλει κανείς. Μπορεί να το προωθούν το σενάριο αυτό ακραίοι κύκλοι και συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, ενισχύοντας ταυτόχρονα και ακροδεξιά μορφώματα, αλλά εκτιμώ πως υπάρχει ωριμότητα στην ευρωπαϊκή οικογένεια αυτές οι φωνές να απομονωθούν, όπως και οι νεοφιλελεύθερες συνταγές που μας έφεραν εδώ που μας έφεραν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κυβέρνηση κατηγορείται πως υποχώρησε στο θέμα των τηλεοπτικών αδειών και πως όλα αυτά έγιναν με μεγάλο πολιτικό κόστος όχι μόνο για την κυβέρνηση, αλλά και για τη χώρα, καθώς η λύση που δόθηκε θα μπορούσε να είχε δοθεί εξ αρχής και να μη γίνει όλη αυτή η «αναστάτωση». Μάλιστα, κατηγορούν εσάς και τον Νίκο Παππά, επί του προσωπικού…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η κυβέρνηση επέλεξε να βάλει κανόνες στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Η ανομία, τέλος! Όλοι θα λειτουργούν με διαφάνεια και νομιμότητα.
Το εγχείρημα αυτό δεν σταμάτησε.Περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ. Είμαστε σε αναμονή του ΕΣΡ να αποφασίσει σύμφωνα με τις  αρμοδιότητες και να υλοποιηθεί  ο διαγωνισμός σύμφωνα με το νόμο. Δεν υπάρχει υπαναχώρηση. Για τη μη συγκρότηση του ΕΣΡ είναι υπεύθυνη η ΝΔ. Ζητούσε αναβολή για να εκλέξουν αρχηγό.
Μετά, υπήρχε μια σειρά παρελκυστικά αιτήματα για να συγκροτηθεί το ΕΣΡ. Τελικά, πρυτάνευσαν άλλες λογικές από άλλα κόμματα και η Ν.Δ. σύρθηκε πίσω από μια λύση που πλέον ήταν αναγκαστική γι’ αυτήν. Είχε απομονωθεί. Μάλλον άλλοι υπαναχώρησαν και όχι η κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι κάτοικοι των ακριτικών περιοχών, και ειδικά της Θράκης, διαμαρτύρονται γιατί δεν βλέπουν ελληνική τηλεόραση, με αποτέλεσμα να παρακολουθούν μόνον τουρκικά κανάλια. Το θέμα, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι -εκτός των άλλων- και εθνικής σημασίας. Τι θα κάνετε; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και όχι μόνον της Θράκης. Αλλά και ακριτικών νησιών. Πρέπει να αναζητηθούν και πολιτικές ευθύνες για τον τρόπο που συγκροτήθηκε ο χάρτης συχνοτήτων.
Πώς έγινε ο διαγωνισμός για την digea, για το πώς έγινε ο διαγωνισμός, πώς μειώθηκαν τα σημεία εκπομπής. Το λέω ευθέως: η προηγούμενη κυβέρνηση έφτιαξε χάρτη συχνοτήτων που εξυπηρετούσε το συγκεκριμένο επενδυτή, μειώνοντας τον αριθμό των πομπών για να μειώσει το κόστος επένδυσης. Τελείως συμπωματικά, στο διαγωνισμό προσήλθε μια εταιρία με μετόχους τους ιδιοκτήτες των 6 καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας. Δεν έλαβαν υπόψη τους ούτε τα εθνικής σημασίας ζητήματα. Εμείς θα προσφέρουμε δωρεάν και επιδοτούμενη τηλεόραση στη Θράκη, θα δοθεί ο εξοπλισμός δωρεάν και σε αυτό θα συνεισφέρει και η πλατφόρμα του ΟΤΕ και η πλατφόρμα της Nova. Δωρεάν και για πάντα! Αυτό είναι εθνική στρατηγική. Δωρεάν επίσης θα προσφερθούν συνδέσεις διαδικτύου στα ακριτικά νησιά. Ελεύθερη επικοινωνία με όλον τον κόσμο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ιδιωτικοποιηθούν τα μέσα συγκοινωνίας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαι κατηγορηματικός: ΟΧΙ! Όποιος το κάνει, εγκληματεί απέναντι στην κοινωνία και στα συμφέροντα του πολίτη.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας κοστίζουν για το στόλο τους το 1/5 που στοιχίζουν οι ιδιωτικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Από την επόμενη περίοδο θα προχωρήσουμε σε έναν εξορθολογισμό και ταυτόχρονα θα προχωρήσουμε στη μείωση του εισιτηρίου.
Η φοροδιαφυγή θα μειωθεί δραστικά, όπως και η γραφειοκρατία.  Στο βάθος του χρόνου, υπάρχει μελέτη και για τη μείωση του εισιτηρίου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι ντροπή, όμως, κ. υπουργέ το κυνήγι των κεφαλών εντός των μέσων συγκοινωνίας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συμφωνώ. Μεγάλη ντροπή! Ποιος ξέρει, όμως, πως οι άνεργοι κινούνται δωρεάν εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο;
Ποιος ξέρει πως έχει δοθεί ρητή και αυστηρή εντολή για σεβασμό του πολίτη που δεν έχει να πληρώσει εισιτήριο; Ποιος ξέρει πως έχουν δοθεί αυστηρές εντολές για την αποφυγή τέτοιων μέσων; Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελεί ένα μεγάλο Βήμα για το χτύπημα της φοροδιαφυγής.
Επίσης, σας αποκαλύπτω πως από το νέο έτος εντός των μέσων συγκοινωνίας θα λειτουργεί ίντερνετ έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε πολίτης και να ενημερώνεται για το μέσο συγκοινωνίας που θέλει να χρησιμοποιήσει, αλλά και να μπορεί να εκδίδει εισιτήριο την ίδια στιγμή. Η τηλεματική ενημέρωση είναι κάτι που δεν πιστεύαμε ότι θα γίνει.
Και σας λέω πως ο στόλος των μέσων συγκοινωνίας θα αλλάξει σημαντικά. Είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας κατηγορούν όχι έχετε παρέμβει στην υπόθεση των εκλογών του ΤΕΕ. Ότι είστε ο άνθρωπος της κυβέρνησης για να διαμορφώσετε αποτέλεσμα…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με έχουν κατηγορήσει ότι έχω ιδρύσει 20 τουλάχιστον παρατάξεις. Δεν είναι η πρώτη φορά… Πόσο άλλο ψέμα;
Αν είχα τέτοιες δυνατότητες, τότε θα έπρεπε να μιλάμε σε άλλες βάσεις. Τους ευχαριστώ για τα "καλά” τους λόγια. Το έχω υπηρετήσει το ΤΕΕ. Ως κλάδος έχουμε δομικά προβλήματα, για να μιλήσουμε σοβαρά.
 Εγώ από την πλευρά μου καλώ όλους τους μηχανικούς όλης της χώρας να προσέλθουν σήμερα στις κάλπες και να ψηφίσουν συνδυασμούς που θα χαράξουν το μέλλον και όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα.


 


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων