22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



14/11/2016

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο»

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης μίλησε σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τον δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε εκτενώς στα έργα Υποδομών και Συνδυασμένων Μεταφορών που έχει θέσει σε τροχιά υλοποίησης το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης. 

Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Και στο προηγούμενο μέρος της εκπομπής μας μιλούσαμε για επενδύσεις. Αλλά όταν μιλάμε για επενδύσεις στην Ελλάδα, ταυτοχρόνως δεν εννοούνται οι επενδύσεις χωρίς τα μεγάλα έργα. Και όταν μιλάμε για μεγάλα έργα αυτό τον καιρό, μιλάμε για υπουργείο Υποδομών. Και όταν μιλάμε για Υπουργείο Υποδομών, μιλάμε για Χρήστο Σπίρτζη.
Καλημέρα κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα κ. Σχινά. Καλημέρα στους ακροατές μας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Έχουμε πέρα από τα όσα μας έχετε υποσχεθεί ότι θα ολοκληρωθούν και εννοώ τους οδικούς άξονες κατά κύριο λόγο που βρίσκονται αυτή τη στιγμή, η κατασκευή τους βρίσκεται σε εξέλιξη, που θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2017, μερικά από αυτά και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017, είχαμε και νέα έργα να εγκρίνονται από το αρμόδιο κυβερνητικό όργανο. Για δώστε μας λοιπόν μια εικόνα. Αυτή τη στιγμή τι βρίσκεται σε εξέλιξη; Πώς πηγαίνει  η διαδικασία υλοποίησης, τι κόσμος δουλεύει και κυρίως τι πρόκειται να γίνει το 2017 στον τομέα αυτό, γιατί το 2016 τελειώνει και η χώρα έχει ανάγκη και από επενδύσεις και από θέσεις εργασίας και από υποδομές βεβαίως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Σχινά, αυτό που παλεύουμε, που τρέχουμε, είναι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων να υπάρχει  ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα δημόσιων υποδομών, ώστε να μπορέσει ο τομέας των δημοσίων έργων να βοηθήσει στους στόχους που έχουν μπει, ώστε το 2018 να έχουμε συμβασιοποιήσει πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ έργα.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Τα 4 δισεκατομμύρια αφορούν το 2017 είπατε; Δεν κατάλαβα καλά, με συγχωρείτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να έχουμε συμβασιοποίηση μέσα στο 2017 και στις αρχές του 2018 ένα μεγάλο πρόγραμμα δημόσιων υποδομών. Σε αυτό το πλαίσιο έγιναν οι εισηγήσεις και εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική των Μεγάλων Έργων. Μια σειρά από έργα και ένα πρόγραμμα που θα τρέξουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, επιμένουμε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτούς τους στόχους, αλλά και δημόσιες υποδομές που έχει πολύ μεγάλη ανάγκη ο ελληνικός λαός και η χώρα μας.
Ένα από τα πιο σημαντικά έργα που για 10ετίες είναι αναγκαιότητα, είναι ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης. Τα υπόλοιπα έργα είναι σιδηροδρομικά έργα.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Αναφέρεστε σε αυτά που εγκρίθηκαν πρόσφατα από το Διυπουργικό των μεγάλων έργων έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, ναι.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Άρα μιλάμε για το βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης και τι άλλο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σιδηροδρομικά έργα και έργα αναβάθμισης λιμένων της χώρας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Τα σιδηροδρομικά, για να τα πάρουμε  ένα – ένα, αφορούν νομίζω τη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται μέσα στο 2017. Έτσι δεν είναι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό έχει εγκριθεί στο παρελθόν και έχει τρέξει.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Αυτό είμαστε στη φάση του τέλους, εάν δεν κάνω λάθος. Έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Τώρα τι άλλο επιπλέον θα κάνετε στον τομέα της …
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν τμήματα του σιδηροδρόμου, ή των μέσων σταθερής τροχιάς, όπως είναι η επέκταση του προαστιακού του σιδηρόδρομου στην Αθήνα για Λαύριο και για Αθήνα. Είναι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Εκεί για να κάνουμε μια μικρή στάση, να βάλουμε μια άνω τελεία. Τι γίνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου; Είναι γνωστό ότι ουσιαστικά είναι εκτός λειτουργίας εδώ και πολλά χρόνια. Σκοπεύετε να φτιάξετε νέες υποδομές και να ξαναλειτουργήσει; Τι ακριβώς;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κατ’ αρχάς θέλω να ολοκληρώσουμε το δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής που θα καλύψει τις ανάγκες της Πελοποννήσου. Το παλιό δίκτυο που δε χρησιμοποιούνταν έχει καλυφθεί αυτό το κομμάτι, από τη νέα νομοθεσία που έχουμε ψηφίσει.
Δε μπορεί δηλαδή  όχι μόνο στην Πελοπόννησο και σε άλλες περιοχές της χώρας, η υπάρχουσα σιδηροδρομική υποδομή που έχει άλλες προδιαγραφές λόγω της παλαιότητας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Εκεί ήταν πιο στενή η γραμμή από κατασκευής.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Αυτό τώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί; Ή θα ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τουριστικούς λόγους. Αυτό δεν είναι στο πλαίσιο των έργων προφανώς που αποφασίσαμε. Είναι ένα άλλο θέμα, αλλά δεν μπορεί αυτή η σιδηροδρομική υποδομή να μην χρησιμοποιείται.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Μπορεί δηλαδή σε τοπικό επίπεδο για μεταφορές τουριστών κλπ;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για τουριστικούς λόγους και για ιστορικούς λόγους και μια σειρά από διαδικασίες.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Για τοπικά δρομολόγια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Ας πούμε για την αρχαία Ολυμπία για παράδειγμα, φαντάζομαι, μια και μιλάμε για ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και όχι μόνο, γιατί έχουμε ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Για την αρχαία Ολυμπία αυτό που έχουμε ως νέο έργο είναι το ταυτόχρονο τρέξιμο και η προετοιμασία του έργου από την αρχαία Ολυμπία μέχρι το Κατάκολο και η προετοιμασία για να μπορέσουμε να κάνουμε και άλλα σιδηροδρομικά έργα για την ολοκλήρωση ….
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Καλά από εκεί πιάνουν τα κρουαζιερόπλοια και είναι αναγκαία μια τέτοια σύνδεση. Πάντως τώρα μου ξύνετε πληγές. Υπάρχει κάποιος δρόμος ο οποίος ξεκινάει από την αρχαία Ολυμπία, δε ξέρω πού πηγαίνει. Είναι ένας εκπληκτικός δρόμος με τρεις – τέσσερις λωρίδες αριστερά και δεξιά και ξαφνικά μπροστά τελειώνει. Δεν  υπάρχει τίποτα. Δεν ξέρω εάν το ξέρετε και δεν ξέρω πού ήταν σκοπός να πάει αυτός ο δρόμος. Αλλά ξαφνικά λέει γυρίστε πίσω. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Δεν ξέρω ποιας εποχής είναι έργο αυτό, αλλά ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε, δυστυχώς, κ. Σχινά ημιτελή έργα και αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που σχεδιάζονταν τα δημόσια έργα στη χώρα. Δεν υπήρχε δηλαδή μια δημόσια δομή και στο Υπουργείο Υποδομών και σε άλλα υπουργεία για να μπορεί να ιεραρχεί ποια είναι η ανάγκη για ποια δημόσια έργα στη χώρα, ποια πρέπει να προχωρήσουμε και με ποιο σχεδιασμό.
Άρα ήταν στην ευθύνη του κάθε Υπουργού να επιλέξει όποια έργα εκείνος πίστευε, χωρίς κανένα απολύτως σχέδιο γι’ αυτά.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Για να δούμε τώρα το σχέδιό σας τι λέει, εκτός από την Πελοπόννησο, τι άλλο σιδηροδρομικό; Θα υπάρξουν άλλες παρεμβάσεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Ο στόχος είναι να τρέξουμε πάρα πολύ τη σιδηροδρομική Εγνατία. Ήδη το έργο της ηλεκτροκίνησης από την Αλεξανδρούπολη έως τα σύνορά μας στη Βουλγαρία υλοποιείται από τον αρμόδιο φορέα και το ίδιο θα γίνει μέχρι και τους Τοξότες. Από εκεί και πέρα πρέπει να έχουμε μια νέα σιδηροδρομική χάραξη παράλληλη με την οδική Εγνατία για να μπορέσουμε να έχουμε μια σύνδεση και με τα υπόλοιπα Βαλκάνια και με την Κωνσταντινούπολη, με την Τουρκία στη σιδηροδρομική μας υποδομή.
Και βέβαια να ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες τόσο ως προς τη Βουλγαρία, όσο και προς τα Σκόπια, όσο και προς τα Δυτικά Βαλκάνια.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Μιλήσατε και για λιμενικά έργα ότι εγκρίθηκαν. Μας δίνετε και από εκεί μια εικόνα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στη σιδηροδρομική Εγνατία έχουμε 4 λιμάνια επί της ουσίας που μπορούν να συνδεθούν και 4 έως 5 εμπορευματικά κέντρα που μπορούν να τα εξυπηρετήσουν.
Επομένως μιλήσαμε για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, τη σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και βέβαια της Ηγουμενίτσας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Άρα όλο το βόρειο κομμάτι των μεταφορών, οδικών και σιδηροδρομικών ολοκληρώνεται μέσω αυτής της διαδικασίας, πράγμα το οποίο είναι σημαντικό για τη θέση της χώρας ως διαμετακομιστικού κέντρου βεβαίως γιατί έτσι κι αλλιώς πολύ μεγάλο κομμάτι των εμπορευμάτων που μεταφέρονται προς Τουρκία και προς ανατολάς περνάει μέσω Ηγουμενίτσας, μπορεί να περνάει και μέσω Ηγουμενίτσας από την Εγνατία και να καταλήγει στην ευρωπαϊκή Τουρκία και στην Ασία στη συνέχεια, αν καταλαβαίνω καλά τη σύλληψη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Οφείλουμε η γεωπολιτική μας θέση να την εκμεταλλευτούμε και για τις συνδυασμένες μεταφορές. Πιστεύουμε ότι είναι ο νέος σύγχρονος τρόπος,  για να αναβαθμίσουμε και τη γεωπολιτική θέση της χώρας και να την αξιοποιήσουμε περαιτέρω.
Οι δρόμοι των μεταφορών τόσο από τη διώρυγα του Σουέζ με τη νέα διάνοιξη που έγινε όσο και προς την Ασία, προς την Ευρώπη περνούν από τη χώρα μας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Και αναβαθμίζουν πολύ σημαντικά το ρόλο της Ελλάδος. Έχετε δίκιο, αλλά υπάρχουν όμως και τα τοπικά ενδιαφέροντα. Μου στέλνουν κάποιοι φίλοι ερωτήματα για το εάν θα συνδεθούν με διάφορους οδικούς άξονες διάφορες πόλεις.
Διάβαζα πριν από λίγες μέρες ότι Ρίο – Αντίριο – Γιάννενα θα είναι 1,5 ώρα περίπου. Σημαίνει βέβαια και μικρότερο χρόνο για έξοδο μέσω της Εγνατίας Οδού, μιας και η Ηγουμενίτσα όπου καταλήγει η Εγνατία Οδός, αν θυμάμαι καλά, είναι πιο κοντά.
Ρωτάει κάποιος φίλος ακροατής. Η Πρέβεζα θα συνδεθεί με την Ιονία Οδό; Φαντάζομαι ότι σιγά – σιγά θα γίνουν και αυτά τα παράπλευρα έργα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια θα γίνουν. Δυστυχώς δεν είχαν προβλεφθεί σε μια σειρά από αστικά κέντρα οι συνδέσεις τους με την Ιόνια Οδό. Και για την Πρέβεζα και για το Αγρίνιο επίσης και για άλλες πόλεις δεν είχε προβλεφθεί. Είναι μέσα στο σχεδιασμό.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Τι να ευχηθούμε; Να τα κάνετε όλα αυτά και να τα κάνετε το ταχύτερο δυνατό. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό σε επίπεδο θέσεων εργασίας; Μπορείτε να μας δώστε μια εικόνα γενική;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Από τα έργα των αυτοκινητοδρόμων μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα που έχουνε μια συνολική ασφάλεια. Είναι γύρω στις 25.000 οι εργαζόμενοι που ασχολούνται εκεί.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Πολύ σημαντικό. Και θα υπάρχουν και άλλες θέσεις φαντάζομαι με τα νέα έργα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς. Είναι το στοίχημα που θέλουμε τα έργα και δεν θέλουμε να έχουμε έργα που θα τρέχουν από μόνα τους. Είναι γιατί είναι μια δραστηριότητα εντάσεως εργασίας και μπορείς άμεσα να χτυπήσεις με τον τρόπο αυτό και τη μεγάλη ανεργία και να τονώσεις και τα δημόσια έσοδα.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Βεβαίως να αποτελέσουν τα μεγάλα έργα και τον πολιορκητικό κριό στο κομμάτι που λέμε επενδύσεις, ανάπτυξη, γιατί χωρίς υποδομές, ανάπτυξη δεν υπάρχει, ως γνωστόν.
Δεν ξέρω εάν θέλετε να συμπληρώσετε κάτι άλλο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό που θέλω να συμπληρώσω είναι ότι τα έργα δεν ανήκουν σε κανέναν άλλον, εκτός από τον ελληνικό λαό. Δεν ανήκουν ούτε στην κυβέρνηση, ούτε στον Υπουργό, ούτε στον Περιφερειάρχη, ούτε στο Δήμαρχο.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Καλά κάνετε και το λέτε και σας τιμάει που το λέτε.
Κύριε Σπίρτζη σας ευχαριστώ πάρα πολύ γι’ αυτή την κουβέντα. Να είστε καλά. Καλή σας μέρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ.


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
24/04/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη κατά την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου που πραγματοποιήθηκαν στα εργοτάξια του Αλισσού και της Βάρδας
24/04/2019 Ιστορική στιγμή για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα –Πύργος
23/04/2019 Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παραδίδει αύριο το πρωί στην κυκλοφορία το τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα του οδικού άξονα Άκτιο -Αμβρακία
22/04/2019 Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Ηλεία για την έναρξη των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
22/04/2019 Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Ηλεία για την έναρξη των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων