08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



08/11/2016

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην ΕΡΤ1

Για τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις αλλά και για θέματα της αρμοδιότητάς του, μίλησε σήμερα το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης στην ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους  κ.  Θάνο Σιαφάκα και κ. Χρήστο Παγώνη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε δίπλα μας τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τον κ. Σπίρτζη.
Καλώς ήρθατε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ξεκινήσω λίγο επιθετικά με ένα σχόλιο που διάβασα κ. Υπουργέ για σας, σας δώσανε, λέει, κουτσουρεμένο υπουργείο. Τι λέτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ε, όχι βέβαια. Για όνομα του Θεού!
Η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι μια κρίσιμη Γραμματεία και ο κόσμος της Πληροφορικής είχε ένα αίτημα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, να έχει αναφορά σε ένα Υπουργείο. Ήταν σκορπισμένες δραστηριότητες της Πληροφορικής σε τέσσερα – πέντε υπουργεία και των Νέων Τεχνολογιών.
Επομένως αυτό ήταν μια κίνηση που έπρεπε να γίνει και ως δομή, για να μπορούμε να περάσουμε σε μια άλλη ψηφιακή εποχή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεδομένου και του ορίζοντα που υπάρχει για ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας στη χώρα τα επόμενα χρόνια. Έρχονται τα 5G, έρχονται πράγματα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πριν δυο χρόνια ήμασταν και εξακολουθούμε, στις τελευταίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δε γίνεται να μην έχουμε ένα Υπουργείο που θα προχωρά τις ψηφιακές τεχνολογίες στην ψηφιακή εποχή, όταν έχουμε χιλιάδες επιστήμονες σε αυτό τον τομέα που είναι και πολύ υψηλού επιπέδου.
Δε γίνεται να μην έχουμε μια εθνική στρατηγική σε αυτό τον τομέα. Έπρεπε να γίνει, ήταν αίτημα δεκαετιών του τεχνικού κόσμου και τα ανέλαβε ένας άνθρωπος ο οποίος έχει δείξει ότι και οραματιστής είναι, για το Νίκο Παππά λέω, και εφαρμόζει αυτές τις πολιτικές που πιστεύει.
Είναι ό, τι καλύτερο έπρεπε να γίνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, πριν συνεχίσουμε με τα κομμάτια που αφορούν στις αρμοδιότητές σας ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με συγχωρείτε που σας διακόπτω, έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα. Με την αποσάθρωση και τις πολιτικές που άσκησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έχουμε μια δημόσια διοίκηση κουτσουρεμένη, η οποία δεν μπορεί χωρίς τη βοήθεια του πολιτικού προσωπικού και των ηγεσιών που υπάρχουν στα υπουργεία να κάνει μια δουλειά που θα προχωράει. Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα.  Αυτό σημαίνει ότι ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στελεχιακά εννοείτε; Ή νομικά;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και στελεχιακά σε σχέση με το στρατηγικό σχεδιασμό, δεν υπάρχουν δομές, δεν υπάρχει ιεράρχηση, δεν υπάρχει τίποτα από αυτά. Επομένως είναι καλό να υπάρχουν Υπουργεία και όχι πολύ μικρά σχήματα κυβερνητικά, που θα μπορούν να εξειδικεύσουν και να χαράξουν την εθνική στρατηγική για να προχωρήσουν κάποια πράγματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι και απάντηση σε κάποια κριτική που γίνεται ότι δεν είναι τόσο ολιγομελές το κυβερνητικό σχήμα, όσο κάποιοι θα περίμεναν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, εν μέρει, είναι η απάντηση. Επί της ουσίας είναι ένα σχήμα το οποίο θέλει να περάσει από μια εποχή ύφεσης σε μια εποχή ανάπτυξης και παραγωγικότητας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να το κρατήσουμε αυτό της ανάπτυξης που είπατε. Χθες είχαμε το Eurogroup. Σε ελεύθερη μετάφραση, αυτό που μας είπε το Eurogroup είναι ότι πάτε καλά. Βρίσκεστε σε καλή τροχιά, συνεχίστε με τον ίδιο ρυθμό και ραντεβού στις 5 του Δεκέμβρη για το χρέος.
Θα ήθελα να μου πείτε, τι εγγυάται εν πάση περιπτώσει, είναι πολύ δύσκολο να το πεις αυτό, αλλά τι εχέγγυα υπάρχουν ώστε πράγματι αυτή τη φορά, ως Ελλάδα μιλάω, ότι θα τα καταφέρουμε; Ότι θα κλείσει σύντομα η αξιολόγηση, ότι θα πάμε στο χρέος, ότι θα πάμε στην ποσοτική χαλάρωση, μάλιστα διαβάζω ότι ο Ντράγκι ουσιαστικά αποσύνδεσε την ιστορία του χρέους με το ζήτημα της ποσοτικής χαλάρωσης. Δηλαδή υπάρχουν θετικά μηνύματα, υπάρχουν θετικά στοιχεία, αλλά υπάρχουν κάποιες εγγυήσεις ότι πράγματι θα τα καταφέρουμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς έχουμε κάνει μια συμφωνία και από την πλευρά της Ελλάδας η συμφωνία τηρείται. Επομένως αυτό που καλείται πλέον η άλλη πλευρά, οι δανειστές, είναι να τηρήσουν κι εκείνοι τη δική τους συμφωνία. Την ίδια συμφωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Φοβάστε τρικλοποδιές και το λέτε αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάντα όταν πηγαίνεις και μετέχεις σε μια διαπραγμάτευση για τέτοια θέματα, δε μπορεί να είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα. Δίνεις τη μάχη σου και κάνεις την προσπάθειά σου.
Εμείς κάνουμε αυτή την προσπάθεια εδώ και δυο χρόνια, προκειμένου να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση, γι’ αυτό και συχνά έχουμε εφαρμόσει πολιτικές που ήταν με συμφωνία και δεν τις πιστεύουμε. Και το λέγαμε και το λέμε σε όλους τους τομείς ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα θα σας γυρίσω στο «με πόνο ψυχής».
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακούστε να σας πω κάτι. Μπορεί να σπεκουλάρουν κάποιοι όχι μόνο για τον πόνο ψυχής, αλλά και για άλλα πράγματα. Η αλήθεια είναι αυτή που λέμε. Κάναμε μια συμφωνία. Σε αυτή τη συμφωνία είτε πιστεύουμε κάποιες πολιτικές που ανήκουν στη συμφωνία, περιλαμβάνονται, είτε όχι, την τηρούμε για να βγάλουμε τη χώρα από την περιπέτεια που την έβαλαν άλλοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το θέμα είναι κ. Υπουργέ ότι εάν δεν πιστεύεις σε μια πολιτική, πώς μπορείς να την υπερασπιστείς και να την υπηρετήσεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί αυτή είναι η συμφωνία. Και η χώρα για να βγει από την κρίση, μια απαραίτητη συνθήκη είναι να έχουμε διευθέτηση του χρέους. Αυτό πιστεύουμε εμείς σε αντίθεση με την άλλη πλευρά, τη Ν.Δ. και τους συνοδοιπόρους της, οι οποίοι πίστευαν ότι το χρέος είναι βιώσιμο.
Άρα προφανώς θα κάνεις μια τακτική υποχώρησης σε σχέση με εφαρμόσιμες πολιτικές, που κοστίζουν και πολιτικά, όταν ο στρατηγικός στόχος που έχεις είναι να βγει η χώρα από την κρίση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν όμως έχει μια διαπραγμάτευση σε εξέλιξη και κάνει ο Πρωθυπουργός τον ανασχηματισμό ο οποίος προφανώς είναι προσανατολισμένος στην επιτυχή έκβαση και ταχύτατη έκβαση της αξιολόγησης, δεν έχεις κόκκινες γραμμές; Εδώ θα απαιτηθούν πράγματα τα οποία μπορεί να χτυπάνε τον πυρήνα της φυσιογνωμίας του ΣΥΡΙΖΑ. Τι θα κάνετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όπως;
 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπως τα εργασιακά. Δεν είναι κάτι που συζητιέται πρώτη φορά. Αλλά μπορεί να είναι και μερικά από αυτά πουκάμισα αδειανά, αλλά έχουν συμβολισμό. Τι θα κάνετε εκεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχω την αίσθηση ότι οι κόκκινες γραμμές έχουν μπει. Ότι υπάρχει ένα εύρος συγκεκριμένο του πού θα κινηθεί η χώρα και το στοίχημα για μας αυτή τη στιγμή είναι άλλο. Το στοίχημα για μας είναι μέσα στο 2017 να τρέξουν παραγωγικές δράσεις, αναπτυξιακές δράσεις που θα μας επιτρέψουν να μειώσουμε πάρα πολύ την ανεργία, το πρόβλημα της ανεργίας και μέσα από αυτό να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα που σχετίζονται με το ασφαλιστικό και τα έσοδά του.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείτε και μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Και όχι μόνο.
Δυστυχώς αυτό που κληρονομήσαμε, ξέρετε, δεν ήταν όλα αυτά τα κακώς κείμενα στον δημόσιο τομέα. Κληρονομήσαμε και άλλα πράγματα. Κληρονομήσαμε ένα πολύ μικρότερο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Έχει χαθεί το 25% του εθνικού πλούτου. Κληρονομήσαμε ένα νέο ΕΣΠΑ, το ΣΕΣ, με πολύ λιγότερα χρήματα για υποδομές, που μπορούν να δώσουν μια γρήγορη εκκίνηση στην ελληνική οικονομία.
Και εκτός του προβλήματος του να προγραμματίσουμε όλα αυτά τα έργα, έχουμε και το πρόβλημα να αναζητήσουμε χρηματοδότηση από τον ιδιωτικό τομέα, αν θέλουμε να καταφέρουμε αυτό που θέλουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πάμε σιγά – σιγά στα δικά σας θέματα κ. Υπουργέ και να ξεκινήσουμε από τον Μορέα. Δηλαδή μέσα σε ένα μήνα, διάβασα μια δήλωσή σας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη στο σύνολό του.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε λιγότερο. Πιθανά την επόμενη εβδομάδα να το παραδώσουμε στους πολίτες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο σύνολό του;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο σύνολό του. Είναι η μία από τις παραχωρήσεις που έγινε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ  και έγινε και η αλλαγή της σύμβασης προκειμένου να εκκιννηθεί. Ολοκληρώνεται. Ξέρετε τις καθυστερήσεις που υπήρχαν.
        Περιμένουμε πρόσθετα από την ολοκλήρωση αυτού του έργου ……
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Διαβάζω επίσης ότι ως το Μάρτιο του 2017 αναμένεται να λειτουργήσουν οι πέντε υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι. Είναι έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Οι υπόλοιποι τέσσερις. Έτσι είναι ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ως το Μάρτιο; Το στοίχημα είναι έως το Μάρτη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Δεν το πιστεύετε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να τους πούμε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως να τους πούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή Αθήνα – Πάτρα θα ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Την άλλη εβδομάδα λογικά, μπορεί και αυτή, ολοκληρώνεται ο Μορέας. Είναι ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Σπάρτη. Εκεί περιμένουμε μετά τη διαπραγμάτευση που έγινε και τις μελέτες για πρόσθετους δρόμους, όπως είναι το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος που είναι ένας σημαντικός δρόμος για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
Και βέβαια έχουμε προγραμματίσει για να ολοκληρωθεί το έργο σύνδεσης από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα, γιατί είχαμε προβλήματα με τις περιβαλλοντικές μελέτες και με άλλα θέματα σε αυτό τον τομέα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τα διόδια κ. Υπουργέ τι θα κάνετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μια στιγμή να πούμε τους αυτοκινητόδρομους και θα σας πω και για τα διόδια.
Ο δεύτερος αυτοκινητόδρομος είναι ο Κόρινθος – Πάτρα. Ο τρίτος είναι η Ιόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Κόρινθος – Πάτρα τι θα γίνει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το Μάρτιο του 2017 θα έχουμε λειτουργική ολοκλήρωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Ε65;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και ο Ε65 νωρίτερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Λογικά Ιανουάριο ή Φεβρουάριο.
Ένα μεγάλο κομμάτι της Ιόνιας Οδού είναι πιθανόν να παραδοθεί στις αρχές της χρονιάς, ή στο τέλος του χρόνου και υπάρχει και αυτοκινητόδρομος, που, επιτέλους για την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ στα Τέμπη, που και αυτός μέχρι το Μάρτη του 2017 θα είναι έτοιμος και θα δοθεί σε κυκλοφορία.
Αυτό είναι μια από τις πολύ σημαντικές δουλειές που ολοκληρώθηκε της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα και αυτό έγινε με πολύ κόπο, πολύ συστηματική δουλειά και σε πολύ δύσκολες συνθήκες και με χιλιάδες προβλήματα που κληρονομήσαμε από το παρελθόν.
Μπορεί κάποιος να δει ακόμα και τη μη ολοκλήρωση πολύ μεγάλου ποσοστού των απαλλοτριώσεων 10 χρόνια μετά όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Εγνατία τι θα γίνει; Θα ιδιωτικοποιηθεί; Και έχει γίνει μεγάλη κουβέντα και για το τι θα γίνει και το τι θα ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στην Εγνατία περιμένουμε το μοντέλο από το ΤΑΙΠΕΔ. Έχει αναλάβει να μας δώσει ποιες είναι οι προτάσεις του Συμβούλου της για την αξιοποίησή της και στη συνέχεια να δούμε πώς θα προχωρήσει. Υπάρχουν αρκετές απόψεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μας πείτε και για το ζήτημα των διοδίων. Αν σκοπεύετε να αλλάξετε και πόσο εύκολο είναι αυτό, κάποιες συμβάσεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι εύκολο, αλλά μετά την ολοκλήρωση των έργων, καταλαβαίνετε, αν επιχειρήσουμε πριν την ολοκλήρωση των έργων να ανοίξουμε τέτοιο θέμα, τι θα κάνουμε, δε θα τελειώσουν τα έργα και οι συνέπειες θα είναι δραματικές για την ελληνική οικονομία. Θα κληθούμε να επιστρέψουμε αρκετά δισεκατομμύρια μετά την ολοκλήρωση των έργων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν ρήτρες δηλαδή; Αυτό λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν ρήτρες και υπάρχουν και χρηματοδοτήσεις από ιδιωτικές τράπεζες. Δεν μπορείς να βάλεις αυτά τα ιδρύματα σε μια ανασφάλεια και να έχουμε πάλι τα κολλήματα και τις καθυστερήσεις που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα το Μάρτιο του 2017 θα ξεκινήσουμε ένα διάλογο μαζί τους για τις αλλαγές των συμβάσεων, προκειμένου σε καιρούς ύφεσης να μπορέσουμε να έχουμε εργαλεία που θα μειώνουν, αντί να αυξάνουν τα διόδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ είναι δυσβάστακτα για τη μέση οικογένεια τα διόδια, δεν το συζητάμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτά πρέπει να κάνουμε μια ημερίδα να ενημερώσουμε τη Νέα Δημοκρατία για το τι έχει κάνει, για το τι συμβάσεις έχει υπογράψει, πως μετεξελίχθηκαν, πόσο πληρώσαμε αυτούς τους δρόμους και ποια είναι τα αρνητικά όχι σε σχέση με τα διόδια μόνο και με άλλα θέματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό γιατί έγινε κ. Υπουργέ, πιστεύετε; Δηλαδή έτσι όπως το περιγράφετε, κάποιος που σκέφτεται πονηρά μπορεί να σκεφτεί και κάτι άλλο τι συμβαίνει έτσι όπως το είπατε, ότι υπάρχει και δόλος ενδεχομένως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω, όχι δε νομίζω, δεν θέλω να πω αυτό. Υπάρχει μια λάθος πολιτική αντίληψη, τα υπόλοιπα είναι παραφιλολογία. Η αντίληψη είναι ότι μπορείς βαριά έργα υποδομών να τα κάνεις μόνο με τον ιδιωτικό τομέα. Αυτή είναι η πεποίθηση του άκρατου νεοφιλελευθερισμού.
Όταν αυτό συνοδεύεται από το γνωστό λαϊκισμό της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή δημοπράτησε το έργο χωρίς μελέτες, χωρίς απαλλοτριώσεις, χωρίς περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, οδηγεί σε συμβάσεις σαν τους αυτοκινητόδρομους. Και επειδή ποτέ δεν ήταν μέλημά τους ο πολίτης, ο κόσμος, ο φτωχός ή ο μικρομεσαίο, πολύ απλά δεν έχουν προβλέψει μέσα στις συμβάσεις τι γίνεται σε καιρούς ύφεσης. Τι γίνεται δηλαδή όταν μειώνεται η κυκλοφορία στους δρόμους.
Το μόνο που είχαν προβλέψει, ήταν ένα μοντέλο όταν μειώνεται η κυκλοφορία, να αυξάνεται το διόδιο ώστε να διασφαλίζονται οι χρηματοδοτήσεις που έχουν δοθεί από τους ιδιώτες για να καλύπτονται τα δάνειά τους και η απόσβεση που πρέπει να κάνουν.
Αυτό δεν είναι ένας σχεδιασμός υποδομών για την ελληνική κοινωνία για τον Έλληνα πολίτη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα μια ανάπτυξη έτσι όπως την προβλέπουν για 2,7-2,5% το 2017 θα αποτελέσει ένα εργαλείο διαπραγματευτικό για το Υπουργείο σας για τη μείωση των διοδίων;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, και όχι μόνο. Έχουμε και άλλες μεθόδους, που σε συμφωνία με τους ιδιώτες και τις ευρωπαϊκές Τράπεζες μπορούμε να αλλάξουμε κατά τι, τις συμβάσεις για να μπορεί να διευκολυνθεί ο Έλληνας πολίτης και η ελληνική οικογένεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι’ αυτό που είπες επειδή το θεωρώ πολύ σημαντικό, επειδή το λένε, το λέει και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για 2,8% ανάπτυξη το 2017, πως θα έρθει αυτή η ανάπτυξη; Δηλαδή υπάρχουν οι βάσεις κατά την κρίση σας Υπουργέ, ώστε αυτή η ανάπτυξη να έχει αυτούς τους αριθμούς 2,7-2,8%;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι πολύ δύσκολο και είναι και το μεγάλο μας στοίχημα, κυρίως για το ’18. Το μεγάλο στοίχημα είναι μέσα σε αυτή τη χρονιά και την επόμενη να μπορέσουμε να ωριμάσουμε και σημαντικά έργα υποδομών ώστε να ξεκινήσουν και να μπορέσουμε να συνεισφέρουμε από τη μεριά του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών το δικό μας ποσοστό σε αυτή την ανάπτυξη.
Αυτό όμως που έχουμε ως στοίχημα μεγάλο, δεν είναι πάλι να αναπαράγουμε ένα μοντέλο που θα κάνουμε έργα για να έχουμε υψηλούς ρυθμούς. Αυτό είναι ένα μοντέλο του παρελθόντος.  Είναι ένα μοντέλο που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για τα πρώτα χρόνια για την εκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, ο στόχος μας όμως πρέπει να είναι άλλος. Και είναι να αποκτήσουμε παραγωγική δομή. Είναι αυτό που λέμε δίκαιη ανάπτυξη, είναι αυτό που λέμε παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας και αυτό θέλει αρκετά χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή έχουμε κι άλλα και για τα οδικά και μεγάλα έργα πάρα πολλά να πούμε, αλλά πάμε λίγο στις Αστικές Συγκοινωνίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και να μιλήσουμε λίγο και για τη Θεσσαλονίκη, ο κύριος Υπουργός είχε χαρακτηρίσει ένα σκάνδαλο από το 1957 έχετε πει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είναι σκάνδαλο από το 1957.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί είναι σκάνδαλο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί είναι μια σύμβαση με διάφορες παραλλαγές από το 1957 που λέει ότι επί της ουσίας ένας Οργανισμός καλύπτει όλα του τα έξοδα και το κέρδος των μετόχων. Αυτό φαντάζομαι το θέλετε εσείς, το θέλουν όλοι οι επιχειρηματίες μικροί ή μεγάλοι, το θέλει όλος ο πλανήτης. Αλλά δεν υπάρχει.
Αυτό έγινε με διάφορες παραλλαγές στο πέρασμα των χρόνων, με συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες από το ’57 μέχρι σήμερα και με συγκεκριμένες πολιτικές αναφορές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάμε για 60 χρόνια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για 60 χρόνια. Δε γίνεται να έχουμε τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας που θέλουν πολύ μεγάλη βελτίωση και στη λειτουργία τους και στην ποιότητα του μεταφορικού έργου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και με μεγάλα οικονομικά προβλήματα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μεγάλα οικονομικά προβλήματα και να έχουμε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που είναι ιδιωτικές και δεν είναι δημόσιες όπως είναι στην Αθήνα και να κοστίζουν πέντε φορές περισσότερο από ότι της Αθήνας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εκεί τι θα αλλάξει Υπουργέ;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατανοητό, αλλά ποιες είναι οι σκέψεις σας, τι θα κάνετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για τη Θεσσαλονίκη εννοείτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις; Τι θα γίνει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάλι κινητοποιήσεις;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω, δε ξέρω κάτι τέτοιο διαβάσαμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πριν λίγο καιρό συμφωνήσαμε να δώσει το ελληνικό δημόσιο προκαταβολικά δυο δόσεις προκειμένου να καλυφθούν οι μισθοί των ανθρώπων που είχαν δουλέψει και δεν είχαν καλυφθεί τα δεδουλευμένα. Το κάναμε αυτό. Τώρα γιατί κάνουν κινητοποιήσεις;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από ό, τι μου λένε από το κοντρόλ, ότι αν δεν πληρωθούν οι εργαζόμενοι μέχρι την Παρασκευή, θα πάνε σε επίσχεση εργασίας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό είναι ένα πρόβλημα της Διοίκησης του ΟΑΣΘ και των μετόχων τους. Υπάρχει ξέρετε μια πάγια πρακτική, κυρίως στη Θεσσαλονίκη τηρείται αυτό, έχει μια ιδιαιτερότητα η Θεσσαλονίκη σε αυτό και στην Αθήνα το συναντάμε, αλλά στη Θεσσαλονίκη είναι πάγια τακτική.
Όταν ένας ιδιώτης, είτε είναι εργολάβος να θυμίσω τα έργα του Μετρό, είτε είναι ΟΑΣΘ είτε είναι άλλοι, έχουν δικά τους προβλήματα, βγάζουν κάποιους εργαζόμενους στο δρόμο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σαν ασπίδα λέτε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, σαν πίεση στην Κυβέρνηση και στην κοινωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείτε δηλαδή ότι αυτό που γίνεται τώρα είναι λίγο κάπως…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι καθόλου «κάπως». Το λέω καθαρά: μέρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ είναι μέτοχοι του ΟΑΣΘ και πολύ μεγάλο ποσοστό των υπολοίπων, είναι συγγενείς των μετόχων του ΟΑΣΘ. Άρα η κοινωνία της Θεσσαλονίκης τα ξέρει αυτά πάρα πολλά χρόνια, τα ξέρει 60 χρόνια. Ας κάνουν κινητοποιήσεις ας κάνουν ό, τι θέλουν, ας μαζέψουν τα έξοδα που έχει ο ΟΑΣΘ να τα εξορθολογίσουν και να προχωρήσουν με μια σύμβαση που δεν έχει κανένας άλλος ιδιώτης ή επιχείρηση όχι στην Ελλάδα, στον κόσμο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πάμε λίγο σε θέματα υποδομών που σχετίζονται με τα αεροδρόμια. Έγινε η μεγάλη ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με την Fraport. Πως πάει η συνεργασία σας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να παραδώσουμε τα αεροδρόμια πρώτα. Έχει πάρει μια παράταση με αίτημα της Frapport για τον Ιανουάριο η παράδοση των αεροδρομίων. Εκεί το σημαντικό για μας, ήταν η διαπραγμάτευση που κάναμε για την τύχη και τον εκσυγχρονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο σύνολό της, που παρέμεινε η λειτουργία της σε δυο δημόσιες Υπηρεσίες. Όχι μόνο δε θα χάσει κάποιος τη δουλειά του αλλά πρέπει να στελεχώσουμε αυτές τις δυο δημόσιες Υπηρεσίες με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να έχουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο και σύγχρονες υπηρεσίες για τις αερομεταφορές και τα αεροδρόμιά μας και τα υδατοδρόμια που θα φτιαχτούν.
Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και για μας. Eκεί  ήταν το στοίχημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μείνω λίγο στα υδατοδρόμια. Έχει γίνει μια κριτική ότι υπάρχει πολύ σημαντικός, πιο πολύ από όσο πρέπει, ο ρόλος της πολιτείας στη διαδικασία λειτουργίας και αδειοδότησης; Είναι έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι έτσι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τις εταιρείες έχει γίνει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά, οι εταιρείες έχουν ένα δίκιο γιατί πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της μεγάλης γραφειοκρατίας όχι μόνο για τα υδατοδρόμια, για πολλές αδειοδοτήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχωρούν όμως οι περιβαλλοντικές μελέτες από ό, τι διαβάζω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και έχουμε και σχέδιο νόμου για να διευκολύνουμε όλη αυτή τη διαδικασία και να γίνει πολύ πιο γρήγορα. Αλλά είναι άλλο να πηγαίνεις σε καλύτερες διαδικασίες και ταχύτερες διαδικασίες και άλλο σε κατάργηση διαδικασιών. Δεν πάμε να κάνουμε  αυτό. Αυτό είναι το ένα.
Το δεύτερο είναι ότι πρέπει να μπει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο γενικότερα για τη λειτουργία των αερομεταφορών μέσω υδροπλάνων που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα και των υδατοδρομίων.
Αυτό που θέλουμε να κάνουμε, είναι ένα εκτεταμένο Δίκτυο στη χώρα σε όλη τη νησιωτική χώρα και όχι μόνο υδατοδρομίων, που δε θα περιλαμβάνει μόνο εμπορικές γραμμές και εμπορικούς προορισμούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τούτων δοθέντων  πότε βλέπετε να υπάρχει η πρώτη προσθαλάσσωση; Γιατί ακούμε δυο τρία χρόνια παλεύουν εκεί,  πότε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι πάρα πολύ κοντά. Ήδη έχουν δοθεί αδειοδοτήσεις σε υδατοδρόμια, ήδη πάρα πολλές περιβαλλοντικές έχουν εγκριθεί, πιστεύω ότι επιτέλους μέσα στο ’17 θα έχουμε πτήσεις υδροπλάνων και θα είναι μια δραστηριότητα που θα διευκολύνει πάρα πολύ όχι τους τουριστικούς προορισμούς, αλλά προορισμούς που δεν έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ επειδή μας πιέζουν και από το κοντρόλ ούτως ή άλλως μας πιέζει ο χρόνος, μια λέξη μόνο για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδί. Είναι πολύ σημαντικό αυτό γιατί αφορά πολύ κόσμο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η Γραμμή 4 του Μετρό θα είναι από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τα βόρεια προάστια, είναι η Γραμμή «U»
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέτε μέχρι τα «βόρεια», μέχρι που.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα κατεβαίνει κέντρο και θα ξανανεβαίνει πάνω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα περνάει από το Μαρούσι, θα πηγαίνει Κηφισιά και τα λοιπά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πότε αναμένεται να δημοπρατηθεί αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό στις αρχές, τους πρώτους μήνες του 2017 θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο το πρώτο τμήμα που είναι της τάξης του 1,5 δις το έργο αυτό και αυτή τη στιγμή αναζητούμε χρηματοδότηση για το υπόλοιπο της Γραμμής που είναι άλλα 2,5 δις ευρώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια τελευταία κουβέντα για το Καστέλι. Έγινε δημοπράτηση, είναι οι Ινδοί και ο ελληνικός Όμιλος. Τι θα γίνει; Θα προχωρήσει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αν η οικονομική και τεχνική προσφορά είναι σύμφωνα με τους όρους τους διαγωνισμού και μας εισηγηθούν οι Επιτροπές, θα προχωρήσει, δεν έχουμε λόγο να το καθυστερήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που ήρθατε εδώ στην ΕΤ-1 για το διάλογο αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όπως και το Θριάσιο επίσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα τα ξαναπούμε σύντομα γιατί έχει πολύ πράγμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να είστε καλά, γεια σας. Ευχαριστούμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.

Links :https://www.youtube.com/watch?v=Gbs_8vbYamg&feature=youtu.be


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων