08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



07/07/2016

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη στον Alpha 98,9

Ο Υπουργός Υποδομών,  Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha και τη δημοσιογράφο κ. Γιάννα Παπαδάκου, μίλησε για τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ και την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων, την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για εκλογικό νόμο απλής αναλογικής ενώ απάντησε σε ερωτήματα που αφορούν θέματα της αρμοδιότητάς του, αλλά και της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και πάμε στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη. Καλό μεσημέρι κ. Σπίρτζη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλό μεσημέρι σε όλους.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ καταγράφουμε και ακολουθούμε την επικαιρότητα. Να σας ρωτήσω, σήμερα αρχίζει αυτή η συζήτηση το απόγευμα στη Βουλή για τον εκλογικό νόμο. Δεν είστε βέβαια ο αρμόδιος, αλλά πρέπει να σας ρωτήσω, γιατί απ’ ό,τι φαίνεται είναι στο επίκεντρο αυτή η ιστορία, αυτή η υπόθεση του εκλογικού νόμου.
Και είναι κορυφαίας σημασίας αυτή η συζήτηση που αρχίζει και πείτε μου εάν κατά την προσωπική σας πολιτική εκτίμηση είναι εφικτός ο στόχος των 200;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το θέμα δεν είναι να κάνουμε προβλέψεις.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όχι. Την εκτίμησή σας ζητάω. Δεν ζητάω την πρόβλεψή σας ασφαλώς.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό που μπορεί να φανεί όμως από την τοποθέτηση του κάθε πολιτικού χώρου και του κάθε κόμματος, μπορεί να βοηθήσει πραγματικά την ελληνική κοινωνία και το πολιτικό σκηνικό, για να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι. Να καταλάβει ο κάθε πολίτης πλέον ποιος υποκρίνεται, ποιος πραγματικά προχωρά σε αυτά που έχει δεσμευτεί. Ποιος θέλει το βάθεμα της δημοκρατίας και ένα σύστημα που εκφράζει ακριβώς η βούληση του ελληνικού λαού και ποιος λειτουργεί με σκοπιμότητες και παρότι επικαλείται άλλα πράγματα, τάσσεται υπέρ της γραμμής της Ν.Δ. και του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Αυτά τα συμπεράσματα μπορούν να βγούνε αβίαστα
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ποιος τάσσεται είπατε, γιατί είστε λίγο πιο χαμηλός, για να το ακούσει καλά ο κόσμος;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είπα υπέρ της γραμμής της Ν.Δ. και του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ποιος τάσσεται;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι δυνατόν π.χ. κόμματα που έχουν σήμερα μικρό ποσοστό στην εκλογική τους δύναμη, που θα τους συνέφερε τα ίδια το να μην υπάρχει το bonus των εδρών που δεν έχει η απλή αναλογική. Δηλαδή έχει το υπάρχον εκλογικό σύστημα και παρά ταύτα να μην ψηφίζουν και να μην στηρίζουν το σύστημα της απλής αναλογικής, αλλά να στηρίζουν το υπάρχον σύστημα, ή ένα άλλο σύστημα … και να προχωράνε.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μιλάτε για το ΠΑΣΟΚ τώρα; Για να σας ρωτήσω ευθέως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και για το ΠΑΣΟΚ, για το Ποτάμι, για όποιον έχει την ίδια γραμμή.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα σας ρωτήσω στη συνέχεια γι’ αυτό το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τον κ. Γκάλμπρεϊθ και τις δηλώσεις του και κατά πόσο γι’ αυτό το plan b γιατί είναι βασικό πολιτικό θέμα. Έχει αναδειχτεί τουλάχιστον σε βασικό πολιτικό θέμα, αλλά πρώτα θα ακούσουμε την ώρα. Κύριε Υπουργέ την κατανόησή σας για λίγο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ είμαστε κυρίες και κύριοι με τον κ. Χρήστο Σπίρτζη τον Υπουργό Μεταφορών μαζί μας. Κύριε Υπουργέ, ξεσήκωσαν πολλές αντιδράσεις και σχόλια η δήλωσή σας στην πρωινή ενημέρωση της ΕΡΤ ότι «το ΤΑΙΠΕΔ δεν το νοιάζει πως θα πουλήσει τη δημόσια περιουσία, το μόνο που το νοιάζει είναι να πουλήσει, το ΤΑΙΠΕΔ δεν διαφυλάσσει το δημόσιο συμφέρον» και είχαμε και την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας. Για πείτε μου γι’ αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κοιτάξτε … καλό θα είναι η Νέα Δημοκρατία πριν κάνει δηλώσεις να παρακολουθεί τι ακριβώς λέμε. Η Νέα Δημοκρατία μαζί με τους συγκυβερνώντες τότε έστησαν αυτό το τέρας που λέγεται ΤΑΙΠΕΔ και που λειτουργεί με αυτό τον τρόπο. Έφτιαξαν το θεσμικό πλαίσιο, στελέχωσαν το ΤΑΙΠΕΔ, το θεσμικό πλαίσιο που έχει το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι το θεσμικό πλαίσιο που λειτουργεί σε επίπεδο ευθυνών το υπόλοιπο δημόσιο, επομένως καλό θα ήταν πρώτον να απολογηθεί γι’ αυτό που έχει κάνει και γι’ αυτά που είχε συμφωνήσει και γι’ αυτά που έχει δεσμεύσει τη χώρα.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κοιτάξτε, η λέξη «τέρας» είναι πολύ σκληρή πολιτικά. Πείτε μας ένα παράδειγμα ξεπουλήματος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι καθόλου σκληρή.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όχι άλλο λέω, καταλαβαίνετε τι λέω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Θα σας πω πολύ γενικές αρχές. Όταν έχουμε μια ιδιωτική εταιρεία και πάμε στη λογική της νεοφιλελεύθερης Νέας Δημοκρατίας, όταν έχουμε μια εταιρεία και θέλει κάποιος να πουλήσει, το πρώτο που κάνει είναι να αποτιμά την αξία της εταιρείας. Το έχετε δει αυτό μέχρι τώρα να συμβαίνει σε κάποια από τις ιδιωτικοποιήσεις που είχε αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Καλά εμένα έχουν δει πολλά τα μάτια μου, όπως αυτή την ιστορία με τα 28 ακίνητα (14-14) είχαμε και μια δήλωση του κ. Τσιρώνη εδώ το πρωί στον Alpha που είπε ότι υπάρχουν περιπτώσεις άγριου ξεπουλήματος και ανέφερε αυτό το κτήριο ΚΕΡΑΝΗΣ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα στα 28 ακίνητα υπάρχει διερεύνηση από τη δικαιοσύνη το τι έχει γίνει, πως εκτιμήθηκαν.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Υπάρχουν και διώξεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω εγώ ένα άλλο παράδειγμα. Θα σας πω ένα άλλο παράδειγμα που το τίμημα που πήρε το ελληνικό δημόσιο, είναι αρκετά μεγάλο, είναι πολύ μεγάλο. Τα 14 αεροδρόμια. Στα 14 αεροδρόμια είναι ο μόνος διαγωνισμός που υπήρξαν τρεις προσφορές και μάλιστα η πλειοδοτούσα προσφορά ήταν σχεδόν 500 εκατομμύρια, μισό δις, μεγαλύτερη από τη δεύτερη. Δε μπαίνει θέμα γι’ αυτή την ιδιωτικοποίηση ή την παραχώρηση αν θέλετε, γιατί δε μιλάμε για ιδιωτικοποίηση μιας εταιρείας, για την παραχώρηση των αεροδρομίων ότι ήταν σε χαμηλό τίμημα. Είναι πολύ υψηλό το τίμημα.
Μπορούμε να δούμε την εκτίμηση που είχε κάνει το ΤΑΙΠΕΔ; Δηλαδή … αν οι αγαπητοί ακροατές μας θέλουν να πουλήσουν το σπίτι τους και πήγαιναν εκεί με τον αρμόδιο εκτιμητή και τους έλεγε «θα το πουλήσετε 100 ευρώ» και στην αγορά έπιανε 400-500 ευρώ. Τι θα κάνατε;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δηλαδή λέτε ότι η εκτίμηση του ΤΑΙΠΕΔ για τα 14 αεροδρόμια που πουλήθηκαν σε καλό τίμημα, το έχει πει και ο Πρωθυπουργός αυτό άλλωστε, ότι τα 1,2 δις είναι μεγάλο το τίμημα.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εν πάση περιπτώσει ότι είναι καλό το τίμημα και λέτε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει κάνει μικρότερη εκτίμηση, δηλαδή θα μπορούσαν να έχουν δώσει λιγότερα οι Γερμανοί, αυτό λέτε τώρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είχε κάνει μικρότερη εκτίμηση όχι από δυο προσφορές που κέρδισαν τους δυο διαγωνισμούς, είχε κάνει πολύ μικρότερη εκτίμηση από την τρίτη προσφορά. Αυτό εγείρει πολλά ερωτηματικά και οι διαφορές αυτές δεν  είναι διαφορές του 5 και του 10%.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κατάλαβα είναι μεγάλες λέτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είναι πολλαπλάσιες.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που το αποδίδετε αυτό όμως εσείς;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το είπα πριν, η Νέα Δημοκρατία προφανώς θέλει να αναγορεύσει ότι αυτό είναι μια «ενδοκυβερνητική» κόντρα και τα λοιπά και δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αυτό που ισχύει είναι πάρα πολύ απλό: το ΤΑΙΠΕΔ σαν Οργανισμός έχει τέτοιες δομές και τέτοιες διαδικασίες που δεν το νοιάζει η επί της ουσίας αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, η βελτιστοποίηση του κέρδους που θα έχει το ελληνικό δημόσιο, των χρημάτων που θα λάβει το ελληνικό δημόσιο και επομένως οι δανειστές ώστε να απομειωθεί το χρέος. Αυτό που το νοιάζει είναι να πουλήσει, γιατί ήταν στον ίδιο δογματισμό στημένο που λειτουργεί η Νέα Δημοκρατία. Ο δογματισμός έλεγε «αφαιρέστε κομμάτια της δημόσιας περιουσίας, του πλούτου του ελληνικού λαού, δεν μας νοιάζει το τίμημα, μας νοιάζει να έρθει η ανάπτυξη μέσα από τις δραστηριότητες του ιδιωτικού τομέα».
Αυτό στη δική μας λογική, στη δική μας πολιτική, λέγεται ξεπούλημα. Δεν λέγεται ούτε ιδιωτικοποίηση, ούτε αξιοποίηση.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί θα λειτουργήσει με καλύτερο τρόπο το νέο Ταμείο στο οποίο ενσωματώνεται το ΤΑΙΠΕΔ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το ΤΑΙΠΕΔ από τη στιγμή που είχε συγκροτηθεί και είχε αναλάβει και συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις, ήταν δέσμευση της χώρας. Αυτό που έγινε με τη συμφωνία του προηγούμενου καλοκαιριού και που ανετράπη, ήταν όλη η δημόσια περιουσία να ακολουθήσει την τύχη και τη μοίρα μέσα από το δρόμο της διαδικασίας του ΤΑΙΠΕΔ.
Και αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί διαχωρίζονται οι δημόσιες εταιρείες που είναι για ιδιωτικοποίηση και αυτές που είναι για αξιοποίηση ή εξορθολογισμό και όχι ιδιωτικοποίηση, που πηγαίνουν στον έναν από τους τέσσερις κλάδους, τομείς, εταιρείες όπως θέλει να το πει κανείς, του νέου Ταμείου. Εκεί εντάσσονται και πολλές άλλες δημόσιες εταιρείες οι οποίες δεν είναι για ιδιωτικοποίηση.
Υπάρχει ο δεύτερος κλάδος, ο δεύτερος άξονας, που έχει να κάνει με την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου, που εκεί μπορεί να βρει κανείς πως αξιοποιούνται ακίνητα του ελληνικού Δημοσίου με μια άλλη λογική από τα κτίρια που πουλήθηκαν όπως πουλήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση και υπάρχει και το ΤΑΙΠΕΔ που είναι για πολύ συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις…
Εγώ θεωρώ ότι αυτό είναι μια πολύ καλή εξέλιξη σε σχέση με το να είχαμε μια συνεχή πίεση σαν χώρα τι θα κάνουμε με τη δημόσια περιουσία και πως θα την πουλήσουμε.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε Υπουργέ θα πάμε σε τίτλους ειδήσεων τώρα, αλλά μετά θέλω να σας ρωτήσω και για τα κανάλια και για τις τηλεοπτικές άδειες το οποίο είναι ένα θέμα που συζητείται πάρα πολύ αυτή την περίοδο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ είμαστε κυρίες και κύριοι με τον κ. Χρήστο Σπίρτζη τον Υπουργό Μεταφορών, κύριε Υπουργέ συγνώμη για τις συνεχείς διακοπές. Ήθελα να σας ρωτήσω για τις τηλεοπτικές άδειες. Μια υπόθεση η οποία έχει οδηγηθεί στο ανώτατο ακυρωτικό Δικαστήριο της χώρας, που είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κρίνουν εκείνοι για το νόμο και τη διαδικασία. Για πείτε μου όμως τώρα τι απαντάτε σε όλες αυτές τις ενστάσεις που ακούγονται από όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς οι οποίοι υπέβαλλαν βέβαια τις αιτήσεις τους, είναι 11 αιτήσεις συνολικά. Κατ’ αρχήν έχει γίνει κάποιο πρώτο ξεκαθάρισμα σε αυτές τις αιτήσεις; Γνωρίζετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν γνωρίζω και δεν είναι και δουλειά μας να γνωρίζουμε. Αυτά τα κάνει η αρμόδια Επιτροπή που πρέπει να εφαρμόσει το νόμο και τους όρους που έχουν μπει στο διαγωνισμό και πιστεύουμε ότι θα το κάνει με απόλυτη διαφάνεια. Αυτό έχει θεσπιστεί ως διαδικασία, είναι διαφανέστατη διαδικασία, μπορούσε να συμμετέχει όποιος θέλει και όποιος είχε τις ελάχιστες προδιαγραφές και όρους που όριζε ο διαγωνισμός και η νομοθεσία και θα συνεχιστεί κανονικά.
Επιτέλους δηλαδή, θα έχουμε τηλεοπτικά κανάλια που θα έχουν άδειες. Επιτέλους, μετά από πάρα πολλά χρόνια.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε Υπουργέ, τι απαντάτε σε αυτούς που έχουν ενστάσεις με την έννοια ότι δεν συνυπολογίζεται αρκετά τα ήδη λειτουργούντα κανάλια; Ότι οι επενδύσεις που έχουν γίνει; Γιατί αυτό είναι το βασικό νομίζω. Η βασική ένσταση που υπάρχει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να κάνουμε μια αναγωγή σε ένα άλλο χώρο.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Βεβαίως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δηλαδή έχετε εσείς ένα οικόπεδο. Έρχομαι εγώ και καταπατώ το οικόπεδο και χτίζω ένα κτίριο και στη συνέχεια εγώ που έχω καταπατήσει το οικόπεδο και έχω χτίσει το κτίριό μου, σας λέω έχω κάνει μια τόσο μεγάλη επένδυση. Δεν θα το λάβετε υπόψη; Αυτό το καθεστώς ήταν με τα ιδιωτικά κανάλια από τότε που ιδρύθηκαν και αυτό το καθεστώς το ανεχόταν το πολιτικό σύστημα και όχι μόνο και το στήριζε θα μπορούσα να πω, γιατί έμπαινε στη λογική της συναλλαγής, της κακώς εννοούμενης  συναλλαγής με τους καναλάρχες, με τα κανάλια και με τις ανάγκες που αυτά είχαν και δημιουργούσαν.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Στο μεταξύ βέβαια και το κράτος εισέπραττε φόρους από αυτά τα αυθαίρετα κανάλια, όπως τα ονομάσατε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν νομίζω ότι εισέπραττε φόρους. Γιατί τα κανάλια αυτά ….
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν φορολογούνταν; Δεν κάνανε δηλώσεις; Δεν είχαν πόθεν έσχες οι ιδιοκτήτες;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αλλά;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εκαναν δηλώσεις. Όχι δεν είχαν πόθεν έσχες οι ιδιοκτήτες. Δεν υπέβαλαν το πόθεν έσχες, όπως γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, πολλοί από αυτούς.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όχι όλοι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς όχι όλοι.
Δεν  υπάρχει σε κανένα χώρο αφοριστική ή ισοπεδωτική προσέγγιση.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό είναι γεγονός.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αλλά αρκετοί δεν υπέβαλαν. Δεν είναι οι τακτικότεροι των Ελλήνων στην υποβολή του πόθεν έσχες. Ούτε ήταν οι τακτικότεροι των Ελλήνων και είχαν την ίδια αντιμετώπιση σε σχέση με το τραπεζικό σύστημα της χώρας.
Δηλαδή ένας υγιής επιχειρηματίας, μια υγιής επιχείρηση, εάν πήγαινε να δανειοδοτηθεί για να κάνει μια εργασία, οι αρνητικές απαντήσεις από την πλευρά του τραπεζικού συστήματος, ήταν δεδομένες. Ειδικά στις εποχές κατά την περίοδο της κρίσης.
Παρακολουθείστε τι γίνεται στην Επιτροπή της Βουλής, και με ποιο τρόπο οι τράπεζες με τα προβλήματα που είχαν, που πλήρωνε ο ελληνικός λαός, έδιναν δάνεια και στους σταθμούς και γενικότερα στο χώρο των μέσων μαζικής επικοινωνίας και ενημέρωσης.
Επομένως αυτός ο χώρος πρέπει επιτέλους να αποκτήσει άλλα χαρακτηριστικά, νομιμότητα, υγεία, διαφάνεια. Να κάνουν το λειτούργημα και τη δουλειά που έχουν να κάνουν, με τον τρόπο που να βαθαίνει πραγματικά η δημοκρατία, ο πλουραλισμός, η ενημέρωση των πολιτών. Δεν γίνονταν αυτό, ή τουλάχιστον δεν ήταν αυτός ο στόχος.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να ρωτήσω κάτι άλλο. Για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία είναι μεταφορές και υπάρχει και μια αναταραχή με τους εργαζόμενους χθες είχαν μια απεργία και θέλω να σας ρωτήσω, υπάρχει μόνο μια προσφορά, έτσι δεν είναι, από ιταλική εταιρεία για την ΤΡΕΝΟΣΕ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Απ’ ό,τι γνωρίζω έτσι είναι. Και καμία προσφορά για την …
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και καμία προσφορά για;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για την εταιρεία συντήρησης.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εσείς πού το αποδίδετε την έλλειψη ενδιαφέροντος; Πού την αποδίδετε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι, το είπα και πριν, επανερχόμαστε στο προηγούμενο θέμα, η δουλειά που πρέπει να γίνει για την ιδιωτικοποίηση δημόσιων εταιρειών, ή εταιρειών με δημόσιο χαρακτήρα, πρέπει να είναι σε άλλη λογική, σε άλλη κατεύθυνση από αυτή που μέχρι τώρα ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Όσο έχουμε μια λογική ξεπουλήματος, δεν πείθουμε και το διεθνές επιχειρηματικό κόσμο ότι πάμε σε εποχές ανάπτυξης, πάμε να αξιοποιήσουμε τη δημόσια περιουσία, πάμε να εκμεταλλευτούμε με κοινό συμφέρον και για τους ιδιώτες και για  το δημόσιο, κομμάτι της δημόσιας περιουσίας και να δημιουργήσουμε αναπτυξιακές προοπτικές.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Λέτε δηλαδή ότι το μοντέλο που ακολουθούσε ως σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, πρώτον δεν ήταν ελκυστικό για τους ξένους επενδυτές και δεύτερον, δεν ήταν και αποτελεσματικό από την άλλη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Αυτό φαίνεται. Αποδεικνύεται.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εκ του αποτελέσματος, προφανώς.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να κάνεις τέτοιες ιδιωτικοποιήσεις, να επιχειρείς τέτοιες ιδιωτικοποιήσεις που πραγματικά είναι φιλέτα της δημόσιας περιουσίας και να καταλήγουν αυτοί οι διαγωνισμοί συνήθως με έναν που κάνει προσφορά ή με κανέναν που κάνει προσφορά. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να υπήρχε και άλλος ένας φορέας που θα επιχειρούσε τον ίδιο στόχο, της αξιοποίησης, για να είχαμε συγκριτικά αποτελέσματα.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πάλι από το αποτέλεσμα θα το δούμε κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάποιοι όμως μέσω ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να έχουν  την ευθύνη για όλες αυτές τις αποτυχίες. Δεν μπορεί δηλαδή η ελληνική κοινωνία και η ελληνική κυβέρνηση και μετά τις διαπραγματεύσεις και τις συμφωνίες που έγιναν να δέχεται τις πιέσεις που έχει δεχτεί από τους θεσμούς για αυτές τις ιδιωτικοποιήσεις, για αλλαγές στη νομοθεσία, ή σε άλλα πράγματα και να αποτυγχάνει αυτή η διαδικασία, χωρίς κάποιος να έχει την ευθύνη γι’ αυτή την αποτυχία.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τι εννοείτε; Ότι θα αναζητήσετε τέτοιες ευθύνες;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Την ευθύνη την πολιτική.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Α, λέτε για την πολιτική, γιατί δυστυχώς η ποινική είναι έξω από το στόχαστρο της δικαιοσύνης. Το ξέρετε αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν μπορεί να ακολουθείται μια συγκεκριμένη πολιτική που στηρίζεται και από τους θεσμούς και από τους φορείς που έχουν αναλάβει τις ιδιωτικοποιήσεις, να αποτυγχάνουν αυτές οι διαδικασίες και να μη δίνει εξήγηση κανείς. Άρα κάτι πάει στραβά.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κάτι πάει στραβά και να δούμε εάν αυτό θα αλλάξει με το καινούργιο καθεστώς, γιατί όλα από το αποτέλεσμα κρίνονται.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τελευταία ερώτηση για να σας απελευθερώσω. Ξέρω ότι είσαστε πολύ φορτωμένος. Θέλω να σας ρωτήσω γι’ αυτή την ιστορία με τις δηλώσεις Γκαλμπρέιθ που σας είπα και πριν, που έχει δημιουργηθεί και εάν υπήρχε plan b στην κυβέρνηση για έξοδό μας από το ευρώ. Αυτό είπε ο κ. Γκαλμμπρέιθ επί της ουσίας και υπήρξαν διάφορες ενστάσεις από τη μια και από την άλλη, με επίκεντρο πάντα τον κ. Γιάννη Βαρουφάκη και τον Υπουργό Οικονομικών, στο πρώτο πεντάμηνο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εδώ θεωρώ ότι η αξιοπιστία του καθένα από εμάς που συμμετέχει στη δημόσια ζωή και κρίνεται καθημερινά, ή έχει κριθεί από τις  δράσεις και το πώς συμπεριφέρεται και πώς λειτουργεί.
Επομένως τι να σχολιάσω. Ο καθένας μας έχει ευθύνη όταν επιλέγει συνεργάτες όταν έχει μια θέση ευθύνης και γι’ αυτό κρινόμαστε και πιστεύω ότι κρινόμαστε και  στη συνέχεια. Δηλαδή όταν απομακρυνόμαστε από τη θέση ευθύνης που υπηρετούμε. Και για τη στάση που κρατάμε στη συνέχεια, αλλά και γι’ αυτά που λέμε.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε Υπουργέ να σας ευχαριστήσω πολύ που ήσασταν μαζί μας και που υπομονετικά περιμένατε τις διακοπές μας. Τι να κάνουμε όμως, είναι αναγκαίος ραδιοφωνικός χρόνος αυτός. Και να πάνε όλα καλά και στις ιδιωτικοποιήσεις και σε όλα αυτά που γίνονται και στις προσπάθειες που γίνονται.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να πάει καλά η χώρα για να βγούμε από την κρίση.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό μας νοιάζει όλους.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και με τη λήξη του προγράμματος εμείς είμαστε πολύ αισιόδοξοι και κάνουμε πάρα – πάρα πολύ δουλειά σε αυτή την κατεύθυνση.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να είστε καλά. Ευχαριστώ πολύ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτά κυρίες και κύριοι από τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον Υπουργό Μεταφορών. Είπε πολλά. Νομίζω θα συζητηθούν όλα αυτά που είπε. Και έκανε και ένα έμμεσο σχόλιο για τον κ. Γιάννη Βαρουφάκη. Είπε ότι ο καθένας κρίνεται όταν απομακρύνεται από τη θέση του κυρίως και για τους συνεργάτες του βέβαια και μιλάει για τον κ. Γκαλμπρέιθ ο οποίος ήταν σύμβουλος του κ. Βαρουφάκη και ο οποίος είπε ότι υπήρχε plan b, το οποίο είπε χθες βέβαια ότι plan b έχει ειπωθεί από παντού ότι υπήρχε. Τώρα γιατί γίνεται όλο αυτό; Τι να σας πω; Θα σας γελάσω και δεν το θέλω.

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων