08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 18/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ - Δ34)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



06/07/2016

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη στην ΕΡΤ1

«Θα μπορούσαμε να έχουμε αποφύγει τη σύγκρουση αν ήμασταν ακόμη μία κυβέρνηση η οποία θα συναλλάσσονταν με τα κανάλια, με τους καναλάρχες, με τα συμφέροντά τους. Αν ήμασταν μια κυβέρνηση που θα έδειχνε ανοχή, στις τράπεζες, να δίνουν πάνω από 1,5 δις. δάνεια χωρίς εγγυήσεις, και να υπήρχε το τρίγωνο της αμαρτίας, να συμμετείχαμε και εμείς σε αυτό, και τότε, κανείς δε θα πυροβολούσε τον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε την κυβέρνηση, ούτε σε προσωπικό επίπεδο τα στελέχη της κυβέρνησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στην ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους κ. Μάριον Μιχελιδάκη και κ. Φάνη Παπαθανασίου.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, υπογράμμισε επίσης, ότι στόχος της κυβέρνησης, είναι «Το φθινόπωρο να έχουμε ένα νέο τοπίο στην ελληνική τηλεόραση, ένα τοπίο που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας. Τα τηλεοπτικά κανάλια, οι τηλεοπτικοί σταθμοί, οι πάροχοι περιεχομένου δηλαδή θα είναι νόμιμοι, θα λειτουργούν με τη συγκεκριμένη δεοντολογία που έχουν και με άδεια επιτέλους, δεν θα είναι δηλαδή καταπατητές.»
Για την επιστολή της Κομισιόν,  ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε, ότι «δεν έχει καμία σχέση με το διαγωνισμό». Και πρόσθεσε: «{…}, εμείς, δεν υπάρχει περίπτωση, πρώτον, να μην προστατεύσουμε την ανεξαρτησία των ρυθμιστικών αρχών, αυτός είναι κοινός στόχος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε αντίθεση με τη Ν.Δ. που έβαζε τους συμβούλους των Υπουργών, τους συμβούλους του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σε διακριτές θέσεις στην ΕΕΤΤ και έκαναν τα όργια που έκαναν στο διαγωνισμό για τη digea, αφού πρώτα είχαν κλείσει την ΕΡΤ».
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρθηκε επίσης και στις θέσεις εργασίας που θα προκύψουν από την αδειοδότηση των νέων τηλεοπτικών αυτών, και πως αυτές διασφαλίζονται εκ των προτέρων:
«Κατ’ αρχάς υπάρχει μία υπουργική απόφαση που ορίζει ελάχιστο αριθμό εργαζομένων ανά ειδικότητα στην οποία τα υπάρχοντα κανάλια έχουν προσφύγει να ακυρώσουν και μαζί να ακυρώσουν και το διαγωνισμό. Αυτό είναι τραγικό. Δηλαδή τα υπάρχοντα κανάλια δε θέλουν να υπάρχει ελάχιστος αριθμός τεχνικών, ελάχιστος αριθμός δημοσιογράφων. Στο παρελθόν είχαμε, και λειτουργεί ακόμη, πανελλαδικό κανάλι που είχε 12 δημοσιογράφους. Εσείς εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρχει πανελλαδικό κανάλι και να λειτουργεί με 12 δημοσιογράφους; Μπορεί να καλύψει στοιχειωδώς μία ανάγκη για την ειδησεογραφία και την ενημέρωση του κόσμου»;
Για τις αστικές συγκοινωνίες και ενόψει των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων σ΄ αυτές, ο υπουργός επανέλαβε την πάγια θέση του, ότι αυτές δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν. Ανέφερε επίσης συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία καταδεικνύουν τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων όσον αφορά τη διαχείριση τους. «Δε μπορεί στο χώρο των λεωφορείων να έχουμε 4.300.000 το χρόνο υπερωρίες και πραγματικές υπερωρίες να είναι 300.000. Τα 4 εκατομμύρια να είναι πλασματικές υπερωρίες. Κάποιοι άνθρωποι λοιπόν έχουν ευθύνη και για τη διαδικασία και για το τι ίσχυε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και για το κατάντημα που τις παραλάβαμε. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί».  Και υπογράμμισε: «Αυτό σημαίνει ότι εμείς έχουμε χρέος να εξορθολογίσουμε τον χώρο των αστικών συγκοινωνιών συνολικά και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα»
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου, η οποία μετέφερε τις αιτιάσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων για την κακή κατάσταση του στόλου των λεωφορείων, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ απάντησε το εξής: «Αυτά είναι μια φτηνή αντιπολίτευση που κάνουν συνδικαλιστές υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ ή της ΝΔ. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Μιλάνε από μόνα τους. Ο στόλος των λεωφορείων που παραλάβαμε και που δεν μπορούσαν να κινηθούν λόγω βλαβών, ήταν πάνω από 800 λεωφορεία. Σήμερα είναι 540. Αυτό συνέβαινε γιατί σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού εντός εισαγωγικών το ’14, η τότε διοίκηση περιέκοψε τις δαπάνες και την προμήθεια ανταλλακτικών σε ποσοστό 25%. Δε συμβαίνει σήμερα αυτό».
Επί του εξορθολογισμού των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός εξήγησε, ότι θα υπάρξει αύξηση των εσόδων και καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Μάλιστα, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανέφερε, ότι περί τα τέλη του έτους, θα υπάρξει σχεδόν καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας: «{…}στόχος μας είναι να αλλάξει και η τιμολόγηση των εισιτηρίων. Δηλαδή εφόσον θα έχουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα έχουμε και στοιχεία και ένα αξιόπιστο σύστημα, να μην πληρώνει ο πολίτης που μετακινείται για δύο, για τρεις στάσεις, το ίδιο με έναν πολίτη που μετακινείται από τη βόρεια Αττική στη νότια. Δεν είναι και λογικό».
Τέλος, σε ερώτηση δημοσιογράφου για τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Υπουργός ΎΠΟΜΕΔΙ ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «είναι ένας οργανισμός που στελεχώθηκε και είχαμε και το θεσμικό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο λειτουργεί, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, και δεσμεύσεις από τις προηγούμενες κυβερνήσεις στους δανειστές, για το πως λειτουργεί. Είναι ένας οργανισμός που δε διαφυλάσσει το δημόσιο συμφέρον. Είναι ένας μηχανισμός που δεν τον νοιάζει πόσο θα πουλήσει τη δημόσια περιουσία, ή πως θα αξιοποιηθεί η δημόσια περιουσία, το μόνο που το νοιάζει είναι να πουλήσει».


Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής



Μ. Μιχελιδάκη: Τώρα εμείς από την Κέρκυρα μεταφερόμαστε εδώ μέσα στο πλατό, υποδεχόμαστε τον κ. Χ. Σπίρτζη, τον υπουργό υποδομών, μεταφορών και δικτύων, καλημέρα σας κ. Σπίρτζη.

Υπουργός:  Καλημέρα σας.

Μ. Μιχελιδάκη: Έχει κίνηση έξω ; Γιατί έχει την απεργία την 24ωρη στα μέσα σταθερής τροχιάς η οποία πάει να επιφέρει έτσι το αδιαχώρητο στους δρόμους ε ;

Υπουργός: Και όχι μόνο. Έχει απεργία στα μέσα σταθερής τροχιάς των αστικών συγκοινωνιών και στον όμιλο ΟΣΕ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ.

Μ. Μιχελιδάκη : Όπως φαίνεται κ. Σπίρτζη, θα έρθουμε και στα θέματα των τηλεοπτικών αδειών, αλλά όπως φαίνεται το κομμάτι αυτό για τις συγκοινωνίες δεν έχουν πειστεί οι εργαζόμενοι ότι τα πλάνα και τα σχέδια σύμφωνα με δικές σας προηγούμενες δηλώσεις, τα έχουμε πει εδώ και το προηγούμενο διάστημα, ότι έχετε πει εσείς ότι δεν είναι στο σχεδιασμό να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις ή να ξεπουληθούν. Έχετε πει μάλιστα ότι είναι όλο χρέη αυτές οι ιστορίες.  

Υπουργός : Είναι γεγονός. Κα. Μιχελιδάκη σε όλο τον κόσμο οι αστικές συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Και σε χώρες που έχουν πλεονάσματα ή δεν έχουν πλεονάσματα, παντού είναι γνωστό, ότι οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται. Αυτό σημαίνει ότι εμείς έχουμε χρέος να εξορθολογίσουμε τον χώρο των αστικών συγκοινωνιών συνολικά και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα. Οι σπατάλες που γίνονται είναι πάρα πολύ μεγάλες. Η διαχείριση που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια είναι, δεν θα ήθελα να χρησιμοποιήσω βαριά έκφραση, αλλά είναι επιεικώς απαράδεκτη. Δε μπορεί από τη ΣΤΑΣΥ, πριν λίγες ημέρες ήρθε το πόρισμα, το πρώτο πόρισμα για 14 εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ, όπου εξαφάνισαν τα βιβλία και τα στοιχεία για να γίνει έλεγχος σε σχέση με τα εισιτήρια και τα χρήματα που κλεβόντουσαν. Και συνεχίζεται η έρευνα. 

Φ. Παπαθανασίου: Κύριε Σπίρτζη λέτε για εξορθολογισμό. Δώστε μας ένα πλαίσιο, προς ποια κατεύθυνση γιατί υπάρχει εξορθολογισμός και εξορθολογισμός. Υπάρχουν πολλά σχέδια. Τι σκοπεύετε να κάνετε λοιπόν ;

Υπουργός:  Όπως υπάρχουν και μεταρρυθμίσεις που επικαλούνται κάποιοι και μεταρρυθμίσεις.

Φ. Παπαθανασίου : Ναι, βεβαίως. Λέμε μια λέξη την οποία την έχουμε βιώσει κι εδώ. Στην αρχή και για την ΕΡΤ, για εξορθολογισμό μιλούσαμε και είδατε που καταλήξαμε.

Υπουργός : Στην ΕΡΤ έγινε η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση, την κλείσανε.

Φ. Παπαθανασίου : Ωραία, για τι μορφή λοιπόν, τι μορφή θα έχει αυτός ο εξορθολογισμός στα δημόσια μέσα ;

Υπουργός: Θα σας πω. Θα σας πω ένα παράδειγμα διαδικασίας. Δε μπορεί στα αυτόματα μηχανήματα πώλησης, στα εισιτήρια που περισσεύουν, στα ρολά των εισιτηρίων που μπλοκάρουν να επιστρέφονται ως κιλά χαρτιού και όχι ως αριθμός εισιτηρίων. Αυτό έγινε με αποφάσεις των προηγούμενων διοικήσεων, αυτό ήταν ένα σύστημα που προφανώς δεν μπορούσε να ελέγξει κανείς αν κάποιος έκλεβε εισιτήρια και τα πουλούσε παράνομα στην αγορά ή όχι. Άλλες διαδικασίες είναι ποιοι είναι οι υπεύθυνοι και ποιες οι διαδικασίες εκείνες που τηρούνται για τη συλλογή χρημάτων από τα ταμεία του μετρό, της ΣΤΑΣΥ, του τραμ, του προαστιακού και των λεωφορείων. Ούτε εκεί είχαμε διαδικασίες. Ούτε άλλες διαδικασίες σοβαρές είχαμε σε σχέση με τις δαπάνες που γινόντουσαν στη συντήρηση, στις προμήθειες υλικών, με το πως και τι συλλογικές συμβάσεις είχαν υπογραφεί. Δεν μπορεί στο χώρο των λεωφορείων να έχουμε 4.300.000 το χρόνο υπερωρίες και πραγματικές υπερωρίες να είναι 300.000. Τα 4 εκατομμύρια να είναι πλασματικές υπερωρίες. Κάποιοι άνθρωποι λοιπόν έχουν ευθύνη και για τη διαδικασία και για το τι ίσχυε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και για το κατάντημα που τις παραλάβαμε. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.

 Μ. Μιχελιδάκη : Ναι, μπορεί όμως να διορθωθεί ; Δηλαδή με όλα αυτά που μας περιγράφετε χωρίς να περάσουν στα χέρια ιδιώτη μπορεί να διορθωθεί η εικόνα που συχνά παρουσιάζονται και σε ρεπορτάζ και δεν ξέρω αν ενστερνίζεστε ότι όντως έτσι είναι ότι ο μισός στόλος στα λεωφορεία είναι παροπλισμένος, ότι δεν λειτουργούν γιατί δεν έχουν ανταλλακτικά.

Υπουργός: Αυτά είναι μια φτηνή αντιπολίτευση που κάνουν συνδικαλιστές υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ ή της ΝΔ. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Μιλάνε από μόνα τους. Ο στόλος των λεωφορείων που παραλάβαμε και που δεν μπορούσαν να κινηθούν λόγω βλαβών ήταν πάνω από 800 λεωφορεία. Σήμερα είναι 540. Αυτό συνέβαινε γιατί σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού εντός εισαγωγικών το ’14 η τότε διοίκηση περιέκοψε τις δαπάνες και την προμήθεια ανταλλακτικών σε ποσοστό 25%. Δε συμβαίνει σήμερα αυτό. Αυτό όμως που μπορεί να γίνει και να έχουμε τεράστια εξοικονόμηση είναι αυτά που σας είπα πριν, είναι η ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, να σας δώσω και μία είδηση στην εκπομπή, ένα μεγάλο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών θα ενταχθεί γίνεται προσπάθεια ενώ λήγει η σύμβαση Δεκέμβρη Γενάρη να γίνει μέσα στο καλοκαίρι. Και μέχρι τον Δεκέμβρη, Γενάρη, σε όλα τα μέσα αστικών μεταφορών της Αθήνας.

Φ. Παπαθανασίου: Πως θα λειτουργεί δηλαδή κ. Σπίρτζη αυτό το ηλεκτρονικό εισιτήριο ; 

Υπουργός : Δεν θα έχουμε τα ακυρωτικά μηχανήματα που έχουμε σήμερα. Θα υπάρχουν μπάρες για την είσοδο όπως υπάρχουν σε όλο τον κόσμο και στο μετρό, θα υπάρχουν συστήματα ειδοποίησης για όποιον δεν έχει εισιτήριο και μπαίνει στο λεωφορείο ή στο τραμ ή σε όλα τα υπόλοιπα.

Φ. Παπαθανασίου : Να το ολοκληρώσουμε τώρα μιας και μας δίνετε την είδηση. Πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία γιατί για να μπουν τα μηχανήματα, να αλλάξει, μιλάμε τώρα για αλλαγή του συστήματος, να φύγουν τα ακυρωτικά.

Υπουργός: Βεβαίως και ο στόχος μας είναι να αλλάξει και η τιμολόγηση των εισιτηρίων. Δηλαδή εφόσον θα έχουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα έχουμε και στοιχεία και ένα αξιόπιστο σύστημα, να μην πληρώνει ο πολίτης που μετακινείται για δύο, για τρεις στάσεις, το ίδιο με έναν πολίτη που μετακινείται από τη βόρεια Αττική στη νότια. Δεν είναι και λογικό. Παραταύτα επειδή είπε η κα. Μιχελιδάκη πριν, έκανε μία ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση. Εμείς έχουμε αποδείξει και σε όλο τον ελληνικό λαό ότι υπάρχουν τομείς που πρέπει, οφείλουμε να είναι δημόσιοι και αυτό στηρίζουμε. Και ένας χώρος που στηρίζουμε ότι πρέπει να είναι δημόσιος φάνηκε και στην κρίση που είχαμε πέρυσι το καλοκαίρι, πριν ένα χρόνο, είναι οι αστικές συγκοινωνίες. Στον αντίποδα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών είναι οι ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Τις επιδοτούμε. Θα έπρεπε με την κατάσταση χάους που υπάρχει κατά τη γνώμη μου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ένας ιδιωτικός φορέας σαν τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη να πετάει. Επιδοτείται 5 φορές περισσότερο από ότι οι συγκοινωνίες της Αθήνας.

Μ. Μιχελιδάκη: Το έχετε αναφέρει ξανά αυτό το παράδειγμα κ. Σπίρτζη.

Υπουργός : Βεβαίως και γίνεται και έρευνα.    

Μ. Μιχελιδάκη : Οι εργαζόμενοι σήμερα που απεργούν θα πάνε και θα διαμαρτυρηθούν στο ΤΑΙΠΕΔ. Σας ρωτάω αυτό γιατί πολλές φορές εσείς έχετε διαφοροποιηθεί και έχετε στόχο κάποιες ενέργειες του ΤΑΙΠΕΔ.

Υπουργός: κα. Μιχελιδάκη το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένας οργανισμός που στελεχώθηκε και είχαμε και το θεσμικό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο λειτουργεί, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και δεσμεύσεις από τις προηγούμενες κυβερνήσεις στους δανειστές, για το πως λειτουργεί. Είναι ένας οργανισμός που δε διαφυλάσσει το δημόσιο συμφέρον. Είναι ένας μηχανισμός που δεν τον νοιάζει πόσο θα πουλήσει τη δημόσια περιουσία, ή πως θα αξιοποιηθεί η δημόσια περιουσία, το μόνο που το νοιάζει είναι να πουλήσει. Τα στελέχη του είναι τραπεζικά στελέχη που όταν ολοκληρώσουν το θεάρεστο έργο τους θα γυρίσουν στις τράπεζες που ήταν στελέχη, επομένως η γνώμη μου είναι, ότι άλλων συμφέροντα εξυπηρετεί η λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, το θεσμικό του πλαίσιο και η λειτουργία του.

Μ. Μιχελιδάκη: Ποιος παίρνει κ. Σπίρτζη τις τελικές αποφάσεις για να το καταλάβουμε όμως, αν δηλαδή υπάρχει ένα πλάνο, ένα σχέδιο που το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί για τις συγκοινωνίες εσείς που είστε ο υπουργός αν έχετε άλλη άποψη, διότι το έχουμε παρακολουθήσει αυτό και σε άλλες περιπτώσεις.

Υπουργός : Το ΤΑΙΠΕΔ όπως είναι στην τελευταία διαπραγμάτευση για τις αστικές συγκοινωνίες και για όλους τους άλλους φορείς που πηγαίνουν σε άλλο κλάδο του ενιαίου νέου ταμείου και αυτή είναι η μεγάλη επιτυχία δεν έχει κανένα λόγο. Δεν ιδιωτικοποιούνται, δεν είναι φορείς που πηγαίνουν για ιδιωτικοποίηση. Οι φορείς που πηγαίνουν για ιδιωτικοποίηση μένουν στο ΤΑΙΠΕΔ και εκεί πραγματικά θα γίνει μια πολύ μεγάλη συζήτηση για το αν θα συνεχίσει το ΤΑΙΠΕΔ να λειτουργεί όχι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και στις βέλτιστες τιμές που μπορεί να έχουν ιδιωτικοποιήσεις για να απομειωθεί και το χρέος, αλλά να συνεχίσει τη λειτουργία που έχει μέχρι σήμερα.

Φ. Παπαθανασίου : Τότε λοιπόν συγκεκριμένα στον τομέα τον δικό σας των μεταφορών, των δικτύων, γιατί ανησυχείτε για το ΤΑΙΠΕΔ, που συγκεκριμένα ;    

Υπουργός: Πουθενά. Έχουμε πει πάρα πολλές φορές σε όλους τους τόνους ότι οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι για ιδιωτικοποίηση. Σε αντίθεση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΤΥ που είναι στους φορείς που πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν σύμφωνα με τις συμφωνίες και τις δεσμεύσεις που έχουμε.

Μ. Μιχελιδάκη: Πάμε τώρα στις τηλεοπτικές άδειες αν θέλετε, να προχωρήσουμε γιατί είναι και το θέμα που είναι πολύ ψηλά.

Φ. Παπαθανασίου: Να μας πείτε τη διαδικασία γιατί δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα. Να μας πείτε λίγο πιο συγκεκριμένα τι προβλέπετε από εδώ και πέρα. Γνωρίζουμε για 4 άδειες, ποια θα είναι τα κριτήρια και πως θα προχωρήσει η διαδικασία και αν υπάρχει ενδεχόμενο και για 5η άδεια εθνικής εμβέλειας.

Υπουργός :Ναι. Κατ’ αρχάς έχουμε τις 4 άδειες. Να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, να τηρηθεί ο νόμος, και να τηρηθούν αυτά που έχουν ψηφιστεί στο ελληνικό κοινοβούλιο. Κατατέθηκαν οι προσφορές, η αρμόδια επιτροπή που διεξάγει τον διαγωνισμό θα αξιολογήσει τα τυπικά στοιχεία και τους απαράβατους όρους που έχει η διαγωνιστική διαδικασία και στη συνέχεια θα ξεκινήσει μέσα στις αρχές του Αυγούστου σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει η κατάθεση των οικονομικών προσφορών και η διαδικασία που προβλέπεται. Επομένως από τις 11 υποψηφιότητες που υπάρχουν αν και οι 11 έχουν τα τυπικά χαρακτηριστικά που ορίζει ο διαγωνισμός όσοι περάσουν στη δεύτερη φάση θα συμμετέχουν στη δεύτερη φάση. Από αυτούς όσοι δώσουν περισσότερα χρήματα στον πλειοδοτικό διαγωνισμό που γίνεται θα αποκτήσουν και την άδεια για τηλεοπτικό σταθμό ψηφιακής εκπομπής.

Φ. Παπαθανασίου : Δηλαδή οι 4 ενδεχομένως 5 που θα δώσουν τα περισσότερα, το τίμημα δηλαδή είναι το κριτήριο για να παραχωρηθούν οι 5 άδειες ;

Υπουργός: Βεβαίως. Το πρώτο, το τελευταίο κριτήριο και καθοριστικό είναι το τίμημα. Προαπαιτούμενο για να φτάσει κανείς σε αυτή τη διαδικασία, σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού είναι να πληροί όλες τις υπόλοιπες προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, δηλαδή να έχει τραπεζική ενημερότητα, να είναι τραπεζικά ενήμερος, να είναι ασφαλιστικά ενήμερος, να είναι φορολογικά ενήμερος, οι εγκαταστάσεις του αν, εφόσον τις έχει να πληρούν τις προδιαγραφές, αν δεν τις έχει και θα τις αποκτήσει μέσα στο 6μηνο τότε να γίνει έλεγχος σύμφωνα με τις προδιαγραφές και όλα τα υπόλοιπα.

Φ. Παπαθανασίου: Τώρα με βάση τους φακέλους τα στοιχεία που έχουν παρουσιάσει είναι με βάση τις προδιαγραφές που έχει θέσει η κυβέρνηση, δηλαδή και οι 11 ;

Υπουργός: Πρέπει να είναι. Τώρα αν είναι ή όχι αυτό είναι δουλειά της επιτροπής που κάνει τον διαγωνισμό.    

Μ. Μιχελιδάκη: Έχει δώσει και μία παράταση, έχει δώσει ένα χρονικό περιθώριο ώστε αν λείπουν κάποια στοιχεία να συμπληρωθούν από ότι διαβάζω.

Υπουργός: Φαντάζομαι ότι σε όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες στη φάση υποβολής των στοιχείων…

Μ. Μιχελιδάκη: Πότε ολοκληρώνεται αυτή η διαδικασία όπως ακούμε προς το τέλος του Αυγούστου κ. Σπίρτζη ;

Υπουργός: Ναι. Αυτός είναι ο στόχος, ώστε το φθινόπωρο να έχουμε ένα νέο τοπίο στην ελληνική τηλεόραση, ένα τοπίο που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας. Τα τηλεοπτικά κανάλια, οι τηλεοπτικοί σταθμοί, οι πάροχοι περιεχομένου δηλαδή θα είναι νόμιμοι, θα λειτουργούν με τη συγκεκριμένη δεοντολογία που έχουν και με άδεια επιτέλους, δεν θα είναι δηλαδή καταπατητές.

Μ. Μιχελιδάκη: Σας ανησυχεί το γεγονός ότι μπορεί μέσα από αυτή τη διαδικασία κάποιοι άνθρωποι να μείνουν χωρίς δουλειά, δηλαδή κάποια από τα υπάρχοντα κανάλια να κλείσουν και είναι πολλοί οι εργαζόμενοι, είναι εκατοντάδες οι εργαζόμενοι κ. Σπίρτζη.   

Υπουργός: κα. Μιχελιδάκη ας πούμε ότι ένας υπάρχοντας τηλεοπτικός σταθμός κλείνει. Θα ανοίξει κάποιος άλλος. Να δούμε λίγο τους εργαζόμενους που υπήρχαν στα σημερινά κανάλια.

Μ. Μιχελιδάκη: Δηλαδή ;

Υπουργός: Τον αριθμό τους. Τις αμοιβές τους. Τις ΣΣΕ τους. Κάτω από ποιο καθεστώς εργαζόντουσαν. Να δούμε το νέο πλαίσιο που.

Φ. Παπαθανασίου: Και πως θα το διασφαλίσετε αυτό, δηλαδή τους μισθούς εσείς πως θα τους διασφαλίσετε ;    

Υπουργός: Θα σας πω. Πόσοι υπάρχοντες σταθμοί υπάρχουν, λειτουργούν, κάτω από ποιο νομικό πλαίσιο, κάτω από ποιες διαδικασίες για την…

Μ. Μιχελιδάκη: Τώρα πως το διασφαλίζετε αυτό ;    

Υπουργός: Κατ’ αρχάς υπάρχει μία υπουργική απόφαση που ορίζει ελάχιστο αριθμό εργαζομένων ανά ειδικότητα στην οποία τα υπάρχοντα κανάλια έχουν προσφύγει να ακυρώσουν και μαζί να ακυρώσουν και το διαγωνισμό. Αυτό είναι τραγικό. Δηλαδή τα υπάρχοντα κανάλια δεν θέλουν να υπάρχει ελάχιστος αριθμός τεχνικών, ελάχιστος αριθμός δημοσιογράφων. Στο παρελθόν είχαμε και λειτουργεί ακόμη κανάλι που είχε, πανελλαδικό κανάλι που είχε 12 δημοσιογράφους. Εσείς εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρχει πανελλαδικό κανάλι και να λειτουργεί με 12 δημοσιογράφους ; Μπορεί να καλύψει στοιχειωδώς μία ανάγκη για την ειδησεογραφία και την ενημέρωση του κόσμου ;

Μ. Μιχελιδάκη: Πιστεύετε όμως κ. Σπίρτζη ότι θα μπορούσατε να είχατε αποφύγει όλη αυτή την ένταση που έχει δημιουργηθεί και την έτσι θύελλα που έχει προκληθεί και σε πολιτικό επίπεδο ;

Υπουργός: Βεβαίως, θα μπορούσαμε να την έχουμε αποφύγει.

Μ. Μιχελιδάκη: Από τις δικές σας κινήσεις ;

Υπουργός: Ναι. Θα μπορούσαμε να την έχουμε αποφύγει αν είμασταν ακόμη μία κυβέρνηση η οποία θα συναλλασόταν με τα κανάλια, με τους καναλάρχες, με τα συμφέροντά τους, θα έδειχνε ανοχή οι τράπεζες να δίνουν πάνω από 1,5 δις. δάνεια χωρίς εγγυήσεις, και να υπήρχε το τρίγωνο της αμαρτίας, να συμμετείχαμε και εμείς σε αυτό και τότε κανείς δεν θα πυροβολούσε τον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε την κυβέρνηση, ούτε σε προσωπικό επίπεδο τα στελέχη της κυβέρνησης.

Μ. Μιχελιδάκη: Πάντως τα επίμαχα σημεία ξέρετε ποια είναι, έτσι, που πέφτουν στο τραπέζι και δημιουργούν και τις προσφυγές, είναι και ο αριθμός των 4 αδειών, έτσι, που στηρίζεται αυτό, ποια έρευνα εμπεριστατωμένη το καθορίζει και επίσης ποιος ήταν ο ρόλος, ποιος θα είναι ο ρόλος του ΕΣΡ σε αυτό, δηλαδή λένε ότι ουσιαστικά παίρνετε όλες τις αρμοδιότητες από το ΕΣΡ ο κ. Παππάς και εσείς.

Υπουργός: Μάλιστα. Να τα δούμε ένα ένα. Να τα δούμε ένα ένα. Κατ’ αρχάς τα κρίσιμα θέματα γιατί αυτόν τον τελευταίο ένα χρόνο έχουμε ακούσει και εγώ δεν ξέρω τι. Φαντάζομαι δεν είναι ότι εγώ και ο κ. Παππάς έχουμε κοινό γραφείο που βγάζουμε 50.000 την ημέρα και στη συνέχεια δήθεν ειρωνικά το διαψεύδουν. Κρίσιμο θέμα δεν είναι, λέω από αυτά που είχαμε, που ακούγαμε τον προηγούμενο ένα χρόνο, δεν είναι ότι «κατακρεούργησα» ένα διευθυντή που έκανε τη δουλειά του, στο υπουργείο, στο 90ο χλμ. που πήγαμε και κάναμε ένα σόου τηλεοπτικό για να ανοίξουμε τις ράμπες με υπονοούμενα ότι διαπλεκόμαστε με το καφενείο εκεί. Να σημειώσω ότι οι εν λόγω πιστολέρο δημοσιογράφοι συγκεκριμένων συγκροτημάτων έχουν κρύψει κάτω από το τραπέζι της δημοσιογραφίας ότι ο συγκεκριμένος διευθυντής είχε εταιρία με 3 κότερα και απολύθηκε. Και μία σειρά από διάφορα σε τέτοιες επιθέσεις που δεν έχουν καμία βάση, δεν είναι αυτό λοιπόν το αντικείμενο. Το αντικείμενο είναι τι πάμε πραγματικά να κάνουμε. Πάμε να φέρουμε τη νομιμότητα και να βαθύνουμε τη δημοκρατία στη χώρα μας, πολιτική που ασκούμε σε σχέση με τα ΜΜΕ.

Φ. Παπαθανασίου: κ. Σπίρτζη αυτό που λένε από την ένωση ιδιοκτητών είναι από την άλλη ότι δεν υπάρχει, δεν έχετε ανακοινώσει μέχρι τώρα τουλάχιστον ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ότι κοιτάχτε να δείτε θα είναι 4 οι άδειες εθνικής εμβέλειας, ναι μπορεί να υπάρχει και 5 ακούμε, έτσι, ότι θα είναι 4 οι θεματικές ή 5 ή 6, πόσες θεματικές θα είναι αργότερα, ωραία θα προκριθούν 4 ή 5 κανάλια για να πάρουν άδειες εθνικής εμβέλειας, αργότερα πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και πόσες προβλέπετε να είναι οι άδειες που θα δοθούν σε θεματικά κανάλια ;

Υπουργός: Σύμφωνοι. Κατ’ αρχάς εμείς δεν είχαμε καμία διάθεση να μεταφέρουμε από το Ε.Σ.Ρ. καμία αρμοδιότητα. Αυτοί που συνέβαλαν στο να μην υπάρχει ΕΣΡ είναι η Ν.Δ. και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ας προχωρούσαν ας κάνανε ένα βήμα να ανασυγκροτηθεί και δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να μεταφερθεί καμία αρμοδιότητα. Δεύτερον η αρμοδιότητα δίνεται στον κ. Παππά έγινε αποδεκτό μετά από αίτημα στον Υπουργό Τύπου. Μετά από αίτημα της αντιπολίτευσης η αρμοδιότητα αυτή μεταβιβάστηκε στο κοινοβούλιο. Το κοινοβούλιο έχει πάρει απόφαση για 4 κανάλια. Δεν έχει πάρει ο κ. Παππάς.

Μ. Μιχελιδάκη: Η επιστολή της Κομισιόν τι λέει;

Υπουργός: Η επιστολή της Κομισιόν δεν έχει καμία σχέση με το διαγωνισμό. Να σας θυμίσω κα. Μιχελιδάκη τί είναι η επιστολή της Κομισιόν. Να σας θυμίσω ότι στο νόμο υπάρχει και το κομμάτι που αφορά την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Τότε λοιπόν πάλι οι ιδιοκτήτες καναλιών, έβαλαν ένα δικηγορικό γραφείο στις Βρυξέλλες, πάλι η Ν.Δ. μας κράδαινε ότι να, το EU pilot και η επιστολή που έστειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έγινε λοιπόν μια καταγγελία -και αυτό που συνηθίζεται να γίνεται στις Βρυξέλλες-, από λόμπι συγκεκριμένων συμφερόντων σε σχέση με την ΕΕΤΤ,  πολύ σωστά η Επιτροπή μας έστειλε τότε την πρώτη επιστολή, υπάρχει μια αλληλογραφία, απαντήσαμε στα εβδομήντα θέματα περίπου που μας έστειλε και έθιγε τότε η καταγγελία των καναλιών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει άριστα την δουλειά της. Εμείς έχουμε πολύ καλή συνεργασία και με τον Επίτροπο και με τις Υπηρεσίες της Κομισιόν, μια στιγμή θέλω να το ολοκληρώσω αυτό, ότι καταγγελία και να κάνουν, εμείς δεν υπάρχει περίπτωση πρώτον να μην προστατεύσουμε την ανεξαρτησία των ρυθμιστικών αρχών, αυτός είναι κοινός στόχος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε αντίθεση με τη Ν.Δ. που έβαζε τους συμβούλους των Υπουργών, τους συμβούλους του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών κ Ταχυδρομείων σε διακριτές θέσεις στην ΕΕΤΤ και έκαναν τα όργια που έκαναν στο διαγωνισμό για τη digea, αφού πρώτα είχανε κλείσει την ΕΡΤ.

Φ. Παπαθανασίου: κ. Σπίρτζη πιο συγκεκριμένα τώρα 4 ή 5 οι άδειες και οι σκέψεις για πόσα θεματικά είναι; Πείτε μας.

Υπουργός : Αυτό καταρχάς είναι αρμοδιότητα του Υπουργού Τύπου που θα το εισηγηθεί στη Βουλή και έχει να κάνει με τη ζήτηση ένα, δεύτερον, με το δημόσιο συμφέρον, και τι θέλω να σας πώ, είναι σύνθετο λίγο το θέμα αλλά θέλω πραγματικά να γίνει κατανοητό, η χώρα έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό συχνοτήτων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή και την Εθνική Νομοθεσία, το πώς αυτός ο αριθμός συχνοτήτων θα διανεμηθεί σε κάθε δραστηριότητα είναι κρατική αρμοδιότητα. Εμείς το 1/3 των συχνοτήτων από αυτές που έχουν δοθεί στην τηλεόραση τις έχουμε διαθέσει στην κινητή τηλεφωνία. Ο διαγωνισμός που έγινε εκεί έφερε δημόσια έσοδα 380 εκατομμύρια. Το τριπλάσιο ακριβώς εύρος συχνοτήτων που έχει δοθεί στην τηλεόραση, στη digea δηλαδή, έχει φέρει έσοδα στο κράτος 18 εκατομμύρια. Η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία έρχεται και σου επιβάλλει μέχρι το 20 να μειωθεί το εύρος συχνοτήτων που έχεις δώσει στην τηλεόραση είναι το δεύτερο μέρισμα, και ένα ποσοστό από αυτά να πάει σε δράσεις του διαδικτύου, του ίντερνετ και των ψηφιακών εφαρμογών. Το πόσο θα είναι αυτό το εύρος το αποφασίζει το κράτος. Το ελάχιστο μέρος σου ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εμείς λοιπόν επειδή είμαστε και στην οικονομική κατάσταση που γνωρίζετε αυτά τα συνυπολογίζουμε, και συνυπολογίζουμε τι έσοδα, γιατί έχουμε δεσμεύσεις, πρέπει να έχουμε από το συνολικό κανονιστικό πλαίσιο και των καναλιών και του διαγωνισμού δηλαδή που γίνεται τώρα αλλά και τον διαγωνισμό που θα γίνει για το δεύτερο μέρισμα. Άρα έχει σχέση ο αριθμός των καναλιών και με τεχνικά θέματα και με τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και τα έσοδα που πρέπει να έχουμε από αυτό το χώρο.

Μ. Μιχελιδάκη: Εντύπωση πάντως έχει δημιουργήσει σε κάποιους το γεγονός ότι 3 παράγοντες του ποδοσφαίρου έχουν καταθέσει αίτηση για άδεια ειδησεογραφικού περιεχομένου έτσι; Εθνικής εμβέλιας.

Υπουργός: Η εντύπωση που έχει δημιουργηθεί κα. Μιχελιδάκη είναι η ποδοσφαιροποίηση του πολιτικού βίου από την αξιωματική αντιπολίτευση και τους συνοδοιπόρους της και ευτυχώς έχουμε μία κανονικότητα πλέον στο πολιτικό σκηνικό, ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι, ξεχωρίζουν αυτοί που τάσσονται ενάντια στην απλή αναλογική στη γραμμή του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ν.Δ. και αυτοί που θέλουν να υπάρχει μια προοδευτική πορεία και κατεύθυνση αυτής της χώρας.

Μ. Μιχελιδάκη: Μάλιστα, λοιπόν ευχαριστούμε πολύ τον κ. υπουργό. Την καλημέρα μας κ. Σπίρτζη.

Υπουργός: Κι εγώ σας ευχαριστώ.

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων