08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



10/06/2016

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη «Στο Κόκκινο»

«Το λόγο έχουν πια οι αρμόδιες Εισαγγελικές και Δικαστικές αρχές», όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, για το παράνομο κύκλωμα των εισιτηρίων που δρούσε εντός των συγκοινωνιακών φορέων και ζημίωνε επί χρόνια με εκατοντάδες εκατομμύρια το ελληνικό δημόσιο. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, γνωστοποίησε, ότι χθες  εστάλη το πόρισμα της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης στο υπουργείο και τη  ΣΤΑΣΥ και  υπογράμμισε, ότι στη συνέχεια θα επιληφθεί ο εισαγγελέας: «Δε μπορεί να συνεχίσουμε να έχουμε εταιρείες οι οποίες θα κρύβουν κάτω από το χαλί τα προβλήματα που έχουν και τον τρόπο που διαχειρίζονταν τον πλούτο του ελληνικού λαού και τον ιδρώτα του. Δε μπορεί να ανεχόμαστε να υπάρχουν τέτοιες διαδικασίες», τόνισε χαρακτηριστικά, σε συνέντευξή που παραχώρησε στη ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και το δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχοινά.
Ο κ. Σπίρτζης,  ξεκαθάρισε για άλλη μία φορά, ότι οι αστικές συγκοινωνίες δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, αντίθετα, θα εξυγιανθούν και θα εκσυγχρονιστούν: «Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα. Δηλαδή αν πρέπει να κάνουμε μεγάλες και πραγματικές τομές και προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη ο τόπος, δεν μπορούμε να έχουμε αστικές συγκοινωνίες που θα λειτουργούν όπως λειτουργούσαν στο  παρελθόν. Με στρατούς κομματικούς, για να εξυπηρετούν τα συμφέροντα κάποιων και όχι να εξυπηρετούν τον κύριο σκοπό τους που είναι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας».
Στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης απάντησε στη ΝΔ για το Ελληνικό και σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις για θέματα αρμοδιότητάς του αλλά και της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:



ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλή σας μέρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα σε όλους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σκοπεύετε να παραιτηθείτε; Ρητορικό είναι το ερώτημα, αλλά εν πάση περιπτώσει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η Νέα Δημοκρατία καλό θα είναι να σοβαρευτεί λιγάκι. Γιατί η χώρα έχει πολλά προβλήματα και πρέπει να τα αντιμετωπίσει. Επομένως είναι θεμιτή η κριτική ακόμη και η κακοπροαίρετη από την αξιωματική αντιπολίτευση και από τους συνοδοιπόρους της, αλλά πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί ως θέατρο, ως πρόζα.
Έχει παίξει αρκετά θεατρικά έργα τον τελευταίο καιρό το να πάμε σε εκλογές, του να φύγουμε, του ότι επαναλαμβάνεται ό,τι έλεγε το προηγούμενο καλοκαίρι, τους ζητάμε εκλογές με τις offshore, φτάνει. Καιρός είναι να γυρίσει στην πολιτική η Νέα Δημοκρατία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ είναι γεγονός βέβαια ότι κι εσείς διαφοροποιείστε όχι σαφώς εν πάση περιπτώσει, υπάρχουν αποχρώσεις τοποθέτησης σε θέματα που σχετίζονται με το Ελληνικό στην προκειμένη περίπτωση, με την οποία ζητάει και την παραίτησή σας η Νέα Δημοκρατία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί λέτε ότι διαφοροποιούμαι; Σε ποιο πράγμα διαφοροποιήθηκα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εν πάση περιπτώσει κάνατε μια δήλωση  η οποία φαίνεται ότι την ανέγνωσε διαφορετικά η Νέα Δημοκρατία, από ό,τι την ανέγνωσαν οι υπόλοιποι, αυτό εννοώ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γι’ αυτό λέω ότι η Νέα Δημοκρατία πρέπει να αφήσει την επικοινωνιακή πολιτική και να επιστρέψει στην πολιτική, δεν της βγαίνει η επικοινωνιακή πολιτική. Καταλαβαίνουμε τα αδιέξοδα που έχει φτάσει στο εσωτερικό της και καταλαβαίνουμε και το αδιέξοδο της πολιτικής της πρότασης. Καλό όμως είναι να επιστρέψει στην πολιτική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να έρθουμε τώρα στο θέμα για το οποίο σας κάλεσα για να κουβεντιάσουμε, τα θέματα μάλλον γιατί το άλλο προέκυψε εκτάκτως μιας και αργά χτες το βράδυ ζήτησε την παραίτησή σας η Νέα Δημοκρατία.
Κάνουν απεργιακές κινητοποιήσεις και μάλιστα σήμερα έχουν και κατάληψη συμβολική του ΤΑΙΠΕΔ οι εργαζόμενοι και στις αστικές συγκοινωνίες. Πριν στον Κώστα Αρβανίτη είχε βγει ο κ. Γιουλάκης συνδικαλιστής από τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες και διατύπωσε μια σειρά από ανησυχίες και φόβους ότι η ένταση στο υπερταμείο σημαίνει και ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.
Πως είναι τα πράγματα ακριβώς; Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως να το εξηγήσουμε και να εξηγήσουμε και από πού φαίνεται ότι οι ΔΕΚΟ που πηγαίνουν στο νέο Ταμείο δεν είναι για ιδιωτικοποίηση.
Είναι μια από τις μεγάλες επιτυχίες της διαπραγμάτευσης του καλοκαιριού πέρσι και υπάρχει μια σκοπιμότητα να ακυρωθεί αυτή η μεγάλη επιτυχία. Ποια είναι αυτή η επιτυχία; Είναι ότι πάρα πολλές από τις ιδιωτικοποιήσεις που είχε κανονίσει η Νέα Δημοκρατία, δεν θα γίνουν. Θα ενταχθούν στο νέο Ταμείο που φτιάχτηκε, γι’ αυτό και υπάρχουν κάτω από την ομπρέλα του μεγάλου Ταμείου τέσσερις διακριτές δομές.
Η μία δομή είναι το ΤΑΙΠΕΔ, που ό,τι είναι στο ΤΑΙΠΕΔ πηγαίνει για ιδιωτικοποίηση και η υπόλοιπη περιουσία μεταφέρεται στον άλλο πυλώνα του υπερταμείου που είναι προς αξιοποίηση, είναι, ότι πρέπει τα κέρδη από αυτούς τους φορείς σε ένα ποσοστό 50% να εξυπηρετούν το δημόσιο χρέος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και κάθε 50% πηγαίνουν νομίζω στο εσωτερικό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε αναπτυξιακούς σκοπούς ακριβώς. Αυτό σημαίνει ότι οι φορείς που είναι σε αυτό τον πυλώνα του μεγάλου Ταμείου δεν είναι για ιδιωτικοποίηση. Αυτό είναι ξεκάθαρο, είναι προφανείς οι στόχοι που έχει να μην πουληθεί και να μη ξεπουληθεί όπως γινόταν στο παρελθόν από το ΤΑΙΠΕΔ και από τους Κανονισμούς που έχει και τις διαδικασίες, η δημόσια περιουσία, να μείνει στη χώρα και να εξορθολογιστεί ταυτόχρονα.
Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα. Δηλαδή αν πρέπει να κάνουμε μεγάλες και πραγματικές τομές και προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη ο τόπος, δεν μπορούμε να έχουμε αστικές συγκοινωνίες που θα λειτουργούν όπως λειτουργούσαν στο  παρελθόν, με στρατούς κομματικούς για να εξυπηρετούν τα συμφέροντα κάποιων και όχι να εξυπηρετούν τον κύριο σκοπό τους που είναι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό σημαίνει ότι σχεδιάζετε αλλαγές.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια σχεδιάζουμε αλλαγές, τις προωθούμε. Χτες η Γενική Επιθεωρήτρια έστειλε και στη ΣΤΑΣΥ και σε εμάς την πρώτη έκθεση για την έρευνα που κάνει. Εκεί εμπλέκονται αρκετοί υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ  που έχασαν στοιχεία, βιβλία για τον τρόπο που γινόταν όλη αυτή η διακίνηση των εισιτηρίων να μην πω και η κλοπή χρημάτων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή όχι υπαινίσσεστε, ευθέως αναφέρεστε σε διαχειριστικές ατασθαλίες, γιατί μιλάτε και για κλοπή.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάμε για μεγάλου ύψους ατασθαλίες;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτά θα τα βρουν οι αρμόδιες δικαστικές Αρχές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάνε στον Εισαγγελέα δηλαδή τα πορίσματα αν κατάλαβα καλά;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια θα πάνε στον Εισαγγελέα. Και μόνο που το έχει αναλάβει η Γενική Επιθεωρήτρια και η πολύ καλή δουλειά που κάνει, πιστεύω ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για να ανοίξει και να ξεκαθαρίσει και αυτός ο χώρος.    
Δε μπορεί να συνεχίσουμε να έχουμε εταιρείες οι οποίες θα κρύβουν κάτω από το χαλί τα προβλήματα που έχουν και τον τρόπο που διαχειρίζονταν τον πλούτο του ελληνικού λαού και τον ιδρώτα του, δεν μπορεί να ανεχόμαστε να υπάρχουν τέτοιες διαδικασίες. Εγώ αυτό που έχω να σας ενημερώσω, είναι, ότι οι επιστροφές των εισιτηρίων σε αυτούς τους Οργανισμούς καταστρέφονταν όχι ως αριθμός εισιτηρίων, αλλά ως κιλά χαρτί για να μη μπορεί να γίνεται έλεγχος στο πόσα εισιτήρια επί της ουσίας έπρεπε να καταστραφούν και στο πόσα εισιτήρια κάποιοι τα έκλεβαν και τα διακινούσαν παράνομα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πως δήλωναν Ταμείο τι είχαν δώσει, τι είχαν χρεώσει…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Αυτό είναι προφανές ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί και όχι μόνο αυτό και πάρα πολλά άλλα. Την Πέμπτη, επειδή έχει γίνει και ερώτηση από τη Νέα Δημοκρατία από τον κ. Χατζηδάκη, θα δώσουμε στη Βουλή όλα τα στοιχεία και τις απαντήσεις, διότι αυτό που έχουμε να τους πούμε είναι ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί.
Αυτές τις καταστάσεις τις κάλυπτε ή δεν είχε ασχοληθεί το ίδιο είναι, όλες οι προηγούμενες Διοικήσεις πού είχαν τοποθετηθεί σε αυτούς τους Οργανισμούς γιατί δεν γινόταν δυο χρόνια αυτή η ιστορία και τρία, γίνεται πάρα πολλά χρόνια. Και αν θυμάμαι καλά οι δυο τελευταίοι που ήταν διευθύνοντες σύμβουλοι και πρόεδροι σε αυτούς τους Οργανισμούς λίγες μέρες μετά που έφυγαν από αυτούς τους Οργανισμούς, τοποθετήθηκαν σε διακριτές κομματικές θέσεις της Νέας Δημοκρατίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήταν κορυφαία στελέχη του Κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αλλά υπάρχουν και πολιτικές ευθύνες γι’ αυτά ξέρετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βεβαίως. Περιμένουμε την Πέμπτη την απάντησή σας στον κ. Χατζηδάκη. Αλλά μέχρι τότε θέλω και κάτι τελευταίο γιατί από ότι κατάλαβα όχι ιδιωτικοποίηση αλλά νυστέρι στις ατασθαλίες και εξυγίανση είναι οι δυο άξονες στους οποίους αναφερθήκατε για τις αστικές συγκοινωνίες.
Τώρα σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των εργαζομένων για τη συλλογική σύμβαση προωθείται το θέμα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως προωθείται το θέμα. Αλλά αυτό πρέπει να γίνει και να προωθηθεί με ορθολογισμό. Δεν μπορεί δηλαδή να έχουμε αιτήματα δεκάδων εκατομμυρίων από τουλάχιστον ένα Σωματείο, όταν ο ελληνικός λαός και η χώρα περνάει αυτή την κατάσταση. Δεν μπορεί να μην περιγράψουμε στις συλλογικές συμβάσεις διακριτά ποιες είναι οι ειδικότητες ευθύνης, αυτό το ζητούσαν οι ίδιοι οι συνδικαλιστές και τα Σωματεία για να υπάρξει σε αυτούς τους Οργανισμούς και δεν γίνεται να μην υπάρχει και μια άλλη λογική στο τι κάνουμε με τις αστικές συγκοινωνίες.
Δεν γίνεται δηλαδή να έχουμε την εισιτηριοδιαφυγή που έχουμε, να μην έχουμε τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό στον τρόπο λειτουργίας αυτών των επιχειρήσεων…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απολύτως κατανοητό. Κύριε Υπουργέ, πρέπει κι εμείς να διακόψουμε για διαφημίσεις και εσείς από ό,τι ξέρω συνεχίζετε στην ΕΡΤ σε λίγο. Έτσι δεν  είναι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να είστε καλά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Θα τα ξαναπούμε και την Πέμπτη με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ευχαριστώ. Γεια σας.

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων