15/04/2019 Ημερομηνία διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



10/06/2016

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη στην ΕΡΤ1

 «Η ΝΔ καλό θα είναι να αφήσει την επικοινωνιακή τακτική και να επιστρέψει στην πολιτική. Η ΝΔ ανά εβδομάδα αλλάζει τη θεατρική πρόζα που παίζει. Τη μία θέλει να πάμε σε εκλογές, την άλλη μας καταγγέλλει για τις offshore και αποχωρεί, την τρίτη, τώρα, έχει ανεβάσει νέο έργο. Ζητάει κάθε μέρα την παραίτηση ενός υπουργού. Καλό είναι να επιστρέψει στην πολιτική». Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας  στη ΝΔ για το Ελληνικό, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους κ. Μ. Μιχελιδάκη και κ. Χ. Γιαννούλη.  Ο κ. Σπίρτζης μίλησε εκτενώς για το Ελληνικό, το υπερταμείο και το ΤΑΙΠΕΔ, τις αστικές συγκοινωνίες , αλλά και για την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Δημοσιογράφος: Κοντά μας ο κ. Χ. Σπίρτζης, υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων. Καλημέρα σας. 
Υπουργός : Καλημέρα.
Δημοσιογράφος: Βάζετε φωτιές κ. Σπίρτζη τώρα στα πράγματα.
Υπουργός: Πριν βάλω φωτιές να σας ευχηθώ και σε εσάς και στους τεχνικούς και σε όλους τους εργαζόμενους της ΕΡΤ χρόνια πολλά για τον έναν χρόνο λειτουργίας,  και να μη ξαναζήσουμε ποτέ μαύρες οθόνες στις τηλεοράσεις και τη δημόσια τηλεόραση.
Δημοσιογράφος: Μακάρι και να έχουμε όλοι δουλειά. Πολύ σημαντικό. 
Δημοσιογράφος: Να το πάμε όμως αφού το ξεκινήσατε κ. υπουργέ και ένα βήμα παρακάτω. Να δούμε όλοι μακροημέρευση και να ευχηθούμε η χώρα να αποκτήσει και δημόσια τηλεόραση που της αξίζει, είναι και ευθύνη δική μας και όλων να το προσπαθήσουμε αυτό αλλά και τη δομή στα μέσα ενημέρωσης ηλεκτρονικά που να εγγυώνται ευημερία στους πολίτες και ενημέρωση, συνολικά. Γιατί είναι ένα συνολικό ζήτημα, δεν αφορά μόνο την ΕΡΤ.
Υπουργός: Έχετε απόλυτο δίκιο. Πιστεύω ότι αυτά που έχει κάνει η κυβέρνηση τους λίγους μήνες που λειτουργούμε και μπορούμε να λειτουργούμε σε αυτό το περιβάλλον, σε αυτόν τον τομέα έχουμε κάνει πάρα πολλά βήματα, βήματα που δεν έχουν γίνει δεκαετίες. Και όσον αφορά τη λειτουργία των τηλεοπτικών καναλιών. Πριν λίγες ημέρες ο Νίκος ο Παππάς έβαλε τους νέους κανόνες για το διαδίκτυο, για το επαγγελματικό διαδίκτυο, για το μητρώο που πρέπει να υπάρχει. Σε λίγες ημέρες θα έχουμε νέες ανακοινώσεις για το πως έπρεπε να είναι ο χάρτης συχνοτήτων και δεν είναι, που ήταν ένας από τους λόγους που είχαμε πιθανά το μαύρο στην ΕΡΤ. Επομένως γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια για να εξορθολογιστεί ο χώρος των ΜΜΕ.
Δημοσιογράφος: Παρόλα αυτά εγώ επιμένω και το είπα έτσι λιτά να έχουμε όλοι δουλειές και το έλεγα σκεφτόμενη και συναδέλφους εκτός αυτού του κτιρίου, του καναλιού ουσιαστικά γιατί είναι πολλοί άνθρωποι που είναι έτσι σε μεγάλη αναταραχή, σε δυσκολία.
Υπουργός :  Κ. Μιχελιδάκη έχετε απόλυτο δίκιο. Κατ’ αρχάς υπάρχει για πρώτη φορά η δέσμευση τα ιδιωτικά κανάλια να έχουν ελάχιστο προσωπικό και συγκεκριμένες ειδικότητες για να μπορούν να λειτουργήσουν. Γιατί είχαμε ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικά με 10 έως 12 δημοσιογράφους όπως ξέρετε πολύ καλύτερα από εμένα και βέβαια συνολικότερα το πρώτο μέλημά μας είναι και η μεγάλη μάχη και ο αγώνας που κάνουμε είναι να μειωθεί η ανεργία. Και ήδη τα πρώτα δείγματα που υπάρχουν όχι από εμάς, από την ελληνική στατιστική αρχή, είναι η μείωση της ανεργίας και μάλιστα αρκετά πολύ.
Δημοσιογράφος: Αυτά βέβαια μας τα έλεγε παλιότερα και ο κ. Βρούτσης αλλά τότε τον αμφισβητούσατε κ. Σπίρτζη, συνολικά το κόμμα τους.
Υπουργός : Όχι δεν τον αμφισβητούσαμε, η ελληνική στατιστική αρχή λέμε, δε λέμε τι λέμε εμείς, η ελληνική στατιστική αρχή τι λέει.
Δημοσιογράφος: Λοιπόν, πάμε λίγο τώρα σε αυτά που είναι τώρα στις τελευταίες ώρες. Το κομμάτι για το Ελληνικό.
Δημοσιογράφος: Και έχουμε και μια επίκαιρη απορία.
Δημοσιογράφος: Λοιπόν, τι έγινε τώρα, γιατί εκφράσατε την αντίθεσή σας ή εν πάσει περιπτώσει είπατε, αφήσατε αιχμές, σχετικά με το Ελληνικό, μόλις είχε πέσει το μελάνι, έτσι και είχαν πέσει οι υπογραφές.
Υπουργός : κ. Μιχελιδάκη μάλλον δεν έχετε διαβάσει το τι είπα.
Δημοσιογράφος: Τα έχω όλα μπροστά μου, τα έχω διαβάσει πολύ αναλυτικά.
Υπουργός : Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτό. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην υπάρχει.
Δημοσιογράφος:  Δεν είπατε ότι το τίμημα θα έπρεπε να ήταν πολλαπλάσιο ;
Υπουργός :  Το έλεγα και το λέω και σήμερα. Βεβαίως. Και ποιος δεν το λέει ; Πείτε μου εσείς κάποιον άνθρωπο που ξέρει για τις τιμές της αγοράς, για τις αξίες της γης, που λέει ότι.
Δημοσιογράφος: Νά τος και ο Νίκος ο Γρυλλάκης. Με συγχωρείτε κ. υπουργέ. Καλημέρα Νίκο.
Υπουργός : Καλημέρα Νίκο.
Δημοσιογράφος: Ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε αυτό που είχε παρουσιάσει ως πρόεδρος του ΤΕΕ πριν από 2 – 3 χρόνια, τότε που είχε παρουσιάσει μια έκθεση του επιμελητηρίου που έλεγε ότι κάνει τριπλάσια τιμή από αυτήν στην οποία παραχωρείται το αεροδρόμιο. Και αυτό ακριβώς είπατε χθες ;
Υπουργός: Αυτό ακριβώς είπα.
Δημοσιογράφος: Από άλλη θέση όμως τώρα κ. υπουργέ.
Υπουργός: Αυτό δείχνει ότι δεν αλλάζουμε τα λόγια μας, αυτά που πιστεύουμε, και αυτά που γίνονται στη χώρα. Ακούστε κα. Μιχελιδάκη, εμείς αναλάβαμε τη χώρα όχι από το σημείο μηδέν, δεν ιδρύθηκε η χώρα με το που βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση. Η χώρα έχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις και είχε και συγκεκριμένη συμφωνία που τέθηκε υπόψη του ελληνικού λαού. Μέσα σε αυτή τη συμφωνία ήταν η ολοκλήρωση διαγωνιστικών διαδικασιών οι οποίες είχαν γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση, από το ΤΑΙΠΕΔ. Μέσα σε αυτές ήταν σαφέστατα ορισμένες, ποιες είναι αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις και ήταν διακριτή η αναφορά και για το Ελληνικό και για τα 14 αεροδρόμια. Και ήταν ένα από τα προαπαιτούμενα να υπάρχει αυτή η συμφωνία προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση.   
Δημοσιογράφος: Η κυβέρνηση κ. Σπίρτζη βγαίνει και λέει ότι την καλυτέρεψε τη συμφωνία. Και δίνει κάποια στοιχεία.   
Υπουργός: Βεβαίως και την καλυτέρεψε. Και βέβαια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα μπορούσε να παρεκκλίνει από τη δέσμευση να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός που είχε ολοκληρωθεί, μπήκε η πρώτη υπογραφή, από την προηγούμενη κυβέρνηση. Και βέβαια η τελική συμφωνία, συγνώμη λίγο να ολοκληρώσω, η τελική συμφωνία που έγινε.
Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ μπορεί να θεωρηθεί ως αιχμή ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί καλύτερο τίμημα και εκεί δεν υπήρχαν αποτελέσματα, ως πολιτική αιχμή ;
Υπουργός: Σήμερα δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί καλύτερο τίμημα γιατί αυτό σήμαινε ακύρωση του διαγωνισμού. Και άρα θα ήταν έξω από τη συμφωνία που έγινε. Αυτό που κάναμε και στα 14 αεροδρόμια και στο Ελληνικό ήταν να γίνει μία σκληρή διαπραγμάτευση από την ομάδα της κυβέρνησης που την είχε αναλάβει και κυρίως από τον Αλέκο τον Φλαμπουράρη προκειμένου να διορθωθούν οι όροι του διαγωνισμού εκεί που είχε καταλήξει. Και πιστεύω ότι έγινε μία δουλειά στη δική μας πολιτική αντίληψη και κατεύθυνση γιατί αυτά που κερδήθηκαν δεν είναι αμελητέα, δεν είναι αμελητέο το ότι κερδίσαμε να υπάρχει 1,5 με 2 δις. υποδομές που θα πληρώσει ο ανάδοχος.
Δημοσιογράφος: Δέχεστε τα πυρά όμως από την αντιπολίτευση, σήμερα έτσι ομαδικά. Ζητούν ακόμα και την παραίτησή σας. 
Υπουργός: Ναι, αυτό λέω και εγώ αλλά με μια υποχρέωση, με μια υποχρέωση κ. Γρυλλάκη που έχει εγκριθεί από τον ελληνικό λαό και είναι ότι προχωράνε οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί. Λοιπόν, επομένως για να έρθουμε πάλι στις αλλαγές που έγιναν, δεν είναι αμελητέο το ότι αυξήθηκε ο χώρος πρασίνου και θα είναι ανοιχτός στους πολίτες. Δεν είναι αμελητέο ότι θα υπάρχει χώρος και πράσινο σημείο για τα απορρίμματα των γύρω δήμων. Δεν είναι αμελητέο ότι οι κοινωνικές υποδομές ή πολλές κοινωνικές υποδομές παραμένουν.  Δεν είναι αμελητέο το πράσινο στον Αγ. Κοσμά, δεν είναι αμελητέα η μείωση του συντελεστή δόμησης, και πόσα άλλα που μπορούμε να τα αναφέρουμε και ποιος είναι ο αντίκτυπός τους. Από εκεί και πέρα, με συγχωρείτε, το τίμημα εσείς το θεωρείτε εύλογο ; Αυτό έγινε με ένα διαγωνισμό, έγινε πριν χρόνια.
Δημοσιογράφος: Αυτό είχε συζητηθεί από το παρελθόν κ. Σπίρτζη και το λέγατε εσείς,  ήσασταν καθαρά αντίθετος.    
Υπουργός :  κ. Μιχελιδάκη θα ήταν καλό να μη ρωτάτε την κυβέρνηση.
Δημοσιογράφος: Ποιον να ρωτάμε ;        
Υπουργός : Να ρωτήσετε και τον εισαγγελέα που ερευνά το θέμα και τους εκτιμητές που έχει βάλει, για να μας πουν και εκείνοι τι εκτίμηση έκαναν. Έχει βγει στον τύπο. Αυτό δεν το θυμάστε ; Δεν το έχετε δει ;
Δημοσιογράφος: Ξέρετε κάτι, δεν ξέρω πόσο αντιφατικό ενδεχομένως ακούγεται.
Δημοσιογράφος: Συγνώμη λίγο ένα δευτερόλεπτο. Πιστεύετε ότι δικαστικά μπορεί να καταπέσει αυτή η σύμβαση αν προχωρήσει αυτή η έρευνα για την ανακολουθία τιμήματος ;
Υπουργός : Όχι αλλά μπορεί να υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες για όσους εκτίμησαν το Ελληνικό στα συγκεκριμένα ποσά.
Δημοσιογράφος: Τι εννοείτε, στο παρελθόν ;
Υπουργός : Στο παρελθόν προφανώς.    
Δημοσιογράφος: Γιατί από εδώ και πέρα μαθαίνουμε.
Υπουργός : Δεν υπάρχει από εδώ και πέρα. Αυτό είναι από εδώ και πίσω.
Δημοσιογράφος: Ότι οι άνθρωποι που θα είναι στο υπερταμείο θα έχουν και μία προστασία όσον αφορά στις αποφάσεις του και αυτό είναι μέσα στα προαπαιτούμενα.
Υπουργός : Και στο ΤΑΙΠΕΔ είχαν προστασία και αν θυμάμαι καλά είχαν προστασία και για τα κτίρια, που παρενέβη ο εισαγγελέας. Άρα είναι άλλο η τυπική διαδικασία και η νόμιμη διαδικασία ενός διαγωνισμού και άλλο πως ένας λειτουργός ή ένας εξωτερικός συνεργάτης.
Δημοσιογράφος: Πάντως κ. Σπίρτζη πως το πάει από εδώ και πέρα ότι ήταν σε εκκρεμότητα και τώρα εσείς είσαστε σε αυτή τη θέση να το ολοκληρώσετε, θα ρίχνετε στην κυβέρνηση τις ευθύνες στους προηγούμενους ; Η ΝΔ σας λέει τώρα παραιτηθείτε διότι αφού δεν πιστεύετε σε αυτό το σκοπό πως θα τον εκτελέσετε ;
Υπουργός : Καλά. Η ΝΔ κ. Μιχελιδάκη καλό θα είναι να αφήσει την επικοινωνιακή τακτική και να επιστρέψει στην πολιτική. Η ΝΔ ανά εβδομάδα αλλάζει τη θεατρική πρόζα που παίζει. Τη μία θέλει να πάμε σε εκλογές, την άλλη μας καταγγέλλει για τις offshore και αποχωρεί, την τρίτη, τώρα έχει ανεβάσει νέο έργο. Ζητάει κάθε μέρα την παραίτηση ενός υπουργού. Καλό είναι να επιστρέψει στην πολιτική.
Δημοσιογράφος: Με κάποιες αφορμές βεβαίως.
Υπουργός : Καλό είναι να επιστρέψει στην πολιτική. Η μόνη αφορμή που υπάρχει είναι η κρίση που υπάρχει στη ΝΔ και ο πολιτικός προσανατολισμός που έχει χαθεί. Αυτή είναι η κρίση.
Δημοσιογράφος: Να ρωτήσω κάτι άλλο πιο γενικό κ. υπουργέ. Οι σχέσεις οι δικές σας με το ΤΑΙΠΕΔ ποιες είναι, γιατί είναι μερικές φορές όχι μόνο από εσάς και από άλλους υπουργούς έχουμε ακούσει ότι διαφωνούν.    
Υπουργός : κ. Μιχελιδάκη, το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένας οργανισμός που στήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις με ένα στόχο. Τα έχουμε πει εκατό φορές. Πως θα ξεπουλήσει. Και πραγματικά αυτό το…    
Δημοσιογράφος: Συγνώμη, ερήμην της κυβέρνησης ; Το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί αυτόνομα ;   
Υπουργός: Πολλές φορές κ. Γρυλλάκη ερήμην της κυβέρνησης. Πάρα πολλές φορές.
Δημοσιογράφος: Γιατί δεν αντικαθίσταται η διοίκησή του ;
Υπουργός : Ξέρετε σε έναν οργανισμό δεν είναι μόνο θέμα του διοικητικού συμβουλίου και των επικεφαλής του οργανισμού. Είναι θέμα ποια είναι τα στελέχη αυτού του οργανισμού, πως κάνουν τις εκτιμήσεις, ποιοι κάνουν τις εκτιμήσεις, πως εισηγούνται ένα διαγωνισμό, πως τον έχουν ξεκινήσει και πως τον έχουν ολοκληρώσει. Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί που μιλάμε 
Δημοσιογράφος: Κ. Σπίρτζη κάνετε λάθος μάλλον. Με συγχωρείτε πάρα πολύ αλλά μάλλον κάνετε λάθος γιατί ο κ. Πιτσιόρλας ως επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ κάθε άλλο παρά δυσαρεστημένος από τη λειτουργία του φορέα εμφανίζεται. Και είναι τοποθετημένος από την κυβέρνηση. Έχω δει και έχω ακούσει τον κ. Πιτσιόρλα να λέει ότι το ΤΑΙΠΕΔ στην παρούσα φάση της τελευταίας διακυβέρνησης έχει πετύχει πολλά, λειτουργεί επ’ ωφελεία των δημόσιων οικονομικών και όλα αυτά.
Υπουργός: Εντάξει ο καθένας έχει την άποψή του σε αυτό το θέμα. Εγώ πιστεύω ότι ο κ. Πιτσιόρλας έχει ένα μεγάλο ταλέντο που χάνεται στη χώρα μας, πρέπει να είχε αναλάβει κάτι πολύ μεγαλύτερο αλλά από εκεί και πέρα…
Δημοσιογράφος: Το λέτε σοβαρά αυτό ;
Υπουργός: Αλλά από εκεί και πέρα θεωρώ ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένας οργανισμός που δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, έγινε για συγκεκριμένο σκοπό από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, δεν αντικατοπτρίζει την πολιτική μας, και για αυτό δόθηκε η μάχη από τον πρωθυπουργό στη διαπραγμάτευση να φύγει μεγάλο κομμάτι της δημόσιας περιουσίας και να ιδρυθεί το νέο ταμείο, που δεν θα κινείται στην ίδια λογική με αυτή που κινιόταν μέχρι τώρα το ΤΑΙΠΕΔ.
Δημοσιογράφος: Πως θα κινείται τώρα κ. Σπίρτζη γιατί ήταν η επόμενη ερώτηση που είχα στο μυαλό μου διότι σε αυτή τη διαπραγμάτευση στήθηκε αυτό το υπερταμείο για το οποίο έχει γίνει τεράστια συζήτηση για τη δέσμευση 99 χρόνια όλων των ασημικών της χώρας.
Υπουργός: Είναι η μεγαλύτερη επιτυχία που είχαμε στη διαπραγμάτευση, που είχε ο πρωθυπουργός, που δεν υποχρεώνεται η χώρα πλέον να πουλήσει, αλλά φτιάχνουμε το νέο ταμείο μεταφέρεται ένα μεγάλο κομμάτι της δημόσιας περιουσίας στον άλλο πυλώνα, όχι στο ΤΑΙΠΕΔ και η αξιοποίηση αυτής της περιουσίας θα δώσει 50% των κερδών των δημόσιων φορέων που μετακινούνται σε αυτό, στην αξιοποίηση της υπόλοιπης περιουσίας, στην εξυπηρέτηση του χρέους, και 50% σε αναπτυξιακές δράσεις.    
Δημοσιογράφος: Και αυτό σαν χρόνο ξεπερνάει οποιεσδήποτε από τις οφειλές που έχουμε εμείς τώρα για το χρέος ας πούμε. Είναι ο αντίλογος ότι τα 99 χρόνια.
Υπουργός: Έτσι λέτε ; Πριν λίγα χρόνια ξεπληρώσαμε το δάνειο που είχε πάρει ο Κολοκοτρώνης. Έτσι λέτε ;
Δημοσιογράφος: Μέχρι που πάμε δηλαδή εμείς ;
Υπουργός: Το στοίχημα είναι πως η χώρα θα εξυπηρετήσει τις δανειακές της ανάγκες χωρίς να μπαίνει σε αυτό το μαύρο κύκλο που μας έχει βάλει η αντίληψη της παλιάς πολιτικής σκηνής της χώρας.

Δημοσιογράφος: Τι σημαίνει αξιοποίηση ;
Υπουργός: Αυτό σημαίνει, μια στιγμή για να τα πιάσουμε ένα - ένα για να καταλαβαίνουν και οι πολίτες. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο περιορισμένες είναι οι υποχρεώσεις οι δανειακές που πρέπει να εξυπηρετούμε κάθε χρόνο και όσο πιο απλωμένες είναι, είναι αντίστοιχη ρύθμιση από αυτή που μπορούμε να έχουμε για κούρεμα του χρέους, αντίστοιχη. Επομένως αυτό που θέλουμε εμείς και αυτό που είναι η κορυφαία διαπραγμάτευση για να βγει η χώρα από την κρίση, είναι να ολοκληρώσουμε τις υποχρεώσεις του προγράμματος και να επιτευχθεί η αναδιάρθρωση του χρέους.
Δημοσιογράφος: Αυτό μένει να το δούμε όμως τώρα κ. Σπίρτζη. Από το ’18 ουσιαστικά και μετά θα το δούμε.
Υπουργός: Προφανώς. Τότε τελειώνει, τότε ολοκληρώνεται το πρόγραμμα. Αυτή είναι η προσπάθεια που κάνουμε. Έτσι θα βγει η χώρα από την κρίση.
Δημοσιογράφος: Τι σημαίνει αξιοποίηση κ. Σπίρτζη διότι θέλω να σας ρωτήσω και συγκεκριμένα για να έρθουμε και στα πολύ δικά σας τώρα και με τις απεργίες που υπάρχουν στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Δημοσιογράφος: Εδώ και 20 μέρες ταλαιπωρείται όλη η Αθήνα.
Δημοσιογράφος: Ακριβώς. Εσείς λέτε για αυτό το συγκεκριμένο πράγμα για να πιάσουμε και το τι σημαίνει αξιοποίηση και τι σημαίνει ιδιωτικοποίηση ή και πούλημα και όπως αλλιώς να το πούμε. Εσείς λέτε λοιπόν ότι όσον αφορά στις συγκοινωνίες αυτά ενώ έχουν περάσει στο υπερταμείο δεν θα πουληθούν έτσι ;
Υπουργός: Δεν είναι για ιδιωτικοποίηση. Βεβαίως, δεν είναι για ιδιωτικοποίηση.    
Δημοσιογράφος: Οι εργαζόμενοι όμως έχουν ξεκινήσει απεργίες, ταλαιπωρείται ο κόσμος.
Υπουργός : Ακούστε. Είναι απόλυτα λογικό, κατ’ αρχάς είναι δικαίωμα του κάθε φορέα, κάθε συλλογικότητας να αποφασίζει να κινητοποιηθεί, να κάνει απεργία, είναι ελεύθερος, έχουμε δημοκρατία στη χώρα, δεν θα πάμε σε άλλες λογικές που πήγαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις να επιστρατεύσουν τους εργαζόμενους στο μετρό γιατί έκαναν απεργία, δικαίωμά τους είναι να κάνουν απεργία, ή στα λεωφορεία ή οπουδήποτε αλλού. Από εκεί και πέρα. Εμείς τι δεν θα ανεχτούμε. Εμείς δεν θα ανεχτούμε να συνεχιστεί η ίδια διαχειριστική λογική στον τομέα των αστικών μεταφορών. Και δεν πρόκειται να πάμε σε ιδιωτικοποίηση για ένα λόγο κ. Μιχελιδάκη γιατί έχουμε παράδειγμα από ιδιωτικές αστικές μεταφορές. Το παράδειγμα που έχουμε στη χώρα μας είναι ο ΟΑΣΘ. Είναι 7 φορές χειρότερος από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας που είναι δημόσιες, ενώ είναι ιδιωτικός, παίρνει 5 φορές μεγαλύτερη επιδότηση από ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έχει το ένα πέμπτο του στόλου, έχει το ένα πέμπτο των εργαζομένων και το ένα πέμπτο των πολιτών που εξυπηρετεί. Είναι ένα πλήρως αποτυχημένο μοντέλο και αυτή είναι και η πολιτική και ιδεολογική απάντηση στα κόμματα της αντιπολίτευσης όπως το Ποτάμι και η ΝΔ που στο παρελθόν το επιχείρησε αυτό το έργο, να ιδιωτικοποιήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Δεν πρόκειται να το κάνουμε αυτό.
Δημοσιογράφος: Όμως οι εργαζόμενοι λένε κ. Σπίρτζη ότι πάτε στην απαξίωση αυτής της, των αστικών συγκοινωνιών. Ξεκίνησα να λέω κάτι, λέω ότι οι εργαζόμενοι για να το συνεχίσουμε από εκεί λένε ότι πάτε στην απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών με απώτερο σκοπό να περάσετε στις ιδιωτικοποιήσεις.
Δημοσιογράφος: Όχι, και δεν το λένε και τυχαία Μάριον. Τα μισά λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα, αυτό αναφέρουν.
Δημοσιογράφος : Μα αυτό εννοούμε, απαξίωση.
Δημοσιογράφος: Έλεγε στα εισιτήρια δεν γίνονται, αυτά.
Υπουργός : Ευτυχώς που ο κ. Γρυλλάκης κάνει το ρεπορτάζ του χώρου αρκετά χρόνια, έχει εμπειρία, άρα θα μπορέσει να σας βοηθήσει στο τι παραλάβαμε, πόσα ακινητοποιημένα λεωφορεία, πότε έτρεξαν οι διαγωνισμοί για τα ανταλλακτικά, που αγόραζαν ανταλλακτικά με πρόχειρους διαγωνισμούς από τα αμαξοστάσια, και στις μέρες μας ισχύει αυτό, το ίδιο ισχύει για το διαγωνισμό για τα ελαστικά των λεωφορείων, δεν υπήρχε πρόβλεψη. Μια στιγμή κα. Μιχελιδάκη, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη στο ΕΣΠΑ που είχαν προγραμματίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και δεσμεύουν τη χώρα μέχρι σήμερα για την ανανέωση του στόλου. Είχαμε κατασπατάληση του ιδρώτα και του πλούτου του ελληνικού λαού. Σήμερα και χθες βγήκε το πρώτο αποτέλεσμα από την επιθεωρήτρια δημόσιας διοίκησης για αυτό που γινόταν στο μετρό. Για το ποιοι υπάλληλοι εξαφάνισαν στοιχεία από την κλοπή εισιτηρίων και χρημάτων που γινόντουσαν εκεί. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για αυτά τα φαινόμενα που πάρα πολλά χρόνια συμβαίνουν εκεί; Ο προηγούμενος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, του μετρό, είναι γενικός διευθυντής της ΝΔ. Έχει πολιτικές ευθύνες η ΝΔ για όλο αυτό το σύστημα που είχε στηθεί εκεί; Είναι δυνατόν σαν διαδικασία εγώ σας ρωτάω να υπάρχουν επιστροφές εισιτηρίων που δεν καταστρέφονται ως εισιτήρια αλλά ως κιλά χαρτιού, για να χάνεται, για να μην μπορεί να γίνει έλεγχος; Λοιπόν, αυτή η κατάσταση  στις αστικές συγκοινωνίες με δυο λόγια κ. Γρυλλάκη τελειώνει. Τελειώνει στη χώρα. Οι αστικές συγκοινωνίες θα εξορθολογιστούν, θα είναι στην υπηρεσία του πολίτη. Τρέχει ο διαγωνισμός και ολοκληρώνεται, συγνώμη ο διαγωνισμός, υλοποίηση της τηλεματικής που ήταν κολλημένο. Ο πολίτης πλέον για τα λεωφορεία ξέρει πότε θα έρθει το λεωφορείο και πότε θα φτάσει στη δουλειά του. Το πρώτο που γίνεται είναι αυτό, το δεύτερο είναι, ότι στο τέλος του χρόνου περίπου θα έχουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο για να πολεμήσουμε την εισιτηριοδιαφυγή και το τρίτο είναι ένας άλλος σχεδιασμός συνολικά για τις αστικές μεταφορές στην Αθήνα, στην πρωτεύουσα και στη συμπρωτεύουσα που θα εξυπηρετεί τον πολίτη. Θα παίρνει πολίτες από τις γειτονιές για να τους μεταφέρει στους σταθμούς και στις στάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς όπου αυτό είναι εφικτό.
Δημοσιογράφος: Επειδή αναφερθήκατε στον ΟΑΣΘ και θέλω να επιμείνω γιατί Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και οι αστικές της συγκοινωνίες. Αν  κατάλαβα καλά  και είναι μια είδηση αυτή ενώ συζητάμε ιδιωτικοποιήσεις στα μέσα συγκοινωνίας και στα άλλα δημόσια αγαθά. Για το ΟΑΣΘ προαναγγέλλετε κρατικοποίηση ;
Υπουργός: Όχι δεν προαναγγέλλω κρατικοποίηση , προαναγγέλλω ότι θα εξορθολογιστεί….
Δημοσιογράφος: Γιατί είπατε ότι είναι ένα μοντέλο ιδιωτικού τύπου αποτυχημένο. Ποια είναι η λύση; Για τον ΟΑΣΘ είπατε ότι το πάρτι τελειώνει
Υπουργός: Όχι δεν τελειώνει. Τέλειωσε το πάρτι. Γίνονται έλεγχοι για τον ΟΑΣΘ από το αρμόδιο σώμα και μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι θα πάμε σε διαρθρωτικές αλλαγές για τον ΟΑΣΘ και όχι μόνο για τον ΟΑΣΘ και άλλα κομμάτια των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών. Δεν γίνεται να επιδοτείς με εκατοντάδες εκατομμύρια ένα οργανισμό, να μην υπάρχει κανένας έλεγχος σε αυτό τον οργανισμό, να επιδοτείς ότι μισθούς θέλει ο καθένας να δίνει μέσα σε αυτό τον οργανισμό, να δίνονται προμήθειες σε ότι τιμή θέλουν, και να μην υπάρχει έλεγχος από πουθενά. Δε γίνονται αυτά.
Δημοσιογράφος: Άρα πως θα εξορθολογιστεί η κατάσταση. Δε θα ιδιωτικοποιηθούν. Από τα 2.100 λεωφορεία που είναι ο στόλος σήμερα κυκλοφορούν μόνο 800-900
Υπουργός: Τόσα κυκλοφορούσαν και πριν κα Μιχελιδάκη. Τώρα το θυμηθήκατε; Τόσα παραλάβαμε
Δημοσιογράφος: Διπλάσιος αριθμός ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια και τα πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος και που αυξήθηκε το εισιτήριο.
Υπουργός: Όχι δεν αυξήθηκε το εισιτήριο. Αυξήθηκε ο χρόνος και δεν έγινε για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών αυτή η αύξηση. Έγινε λόγω της αύξησης του ΦΠΑ. Το αποτέλεσμα που μετράει είναι ότι έμεινε η κάρτα σταθερή παρά την αύξηση του ΦΠΑ, δηλαδή για τον εργαζόμενο που κάθε μέρα χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και μπήκαν εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι και μετακινούνται δωρεάν. Αν εσείς αυτά τα θεωρείτε αμελητέα…
Δημοσιογράφος: Δεν τα θεωρώ αμελητέα, ρωτάω ποιο είναι ο το πλάνο και το σχέδιο μιας καλυτέρευσης αυτής της εικόνας
Υπουργός: Μόλις ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αυτό που εξετάζουμε δηλαδή είναι να υπάρχει επίσης αναλογική χρέωση και όχι οριζόντιο εισιτήριο όπως σήμερα, ανάλογα με τις μετακινήσεις που θα γίνονται και θα ενταχθείς στη συνολική αναδιάρθρωση των δρομολογίων.
Δημοσιογράφος: Με τα τρένα και το νερό τι θα γίνει γιατί και το νερό δημόσιο αγαθό είναι
Υπουργός: Μπήκε θέμα για ιδιωτικοποίηση των εταιρειών ύδρευσης;
Δημοσιογράφος: Στις προηγούμενες συμφωνίες θυμάμαι ότι υπήρχε για ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ
Υπουργός: Έγινε μια νέα συμφωνία και εκεί αναδεικνύεται η επικοινωνιακή σπέκουλα πάρα πολλών στελεχών της αντιπολίτευσης, όπως και οι αστικές συγκοινωνίες, έτσι και οι εταιρείες ύδρευσης δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν
Δημοσιογράφος: Δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν πλήρως ή μερικώς
Υπουργός: Όχι δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν
Δημοσιογράφος: Ιδιώτης θα πάρει ένα ποσοστό;
Υπουργός: Και σήμερα έχει. Αυτές οι εταιρείες είναι στο χρηματιστήριο
Δημοσιογράφος: Μια κουβέντα για τα τρένα.
Υπουργός: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ είναι στους φορείς που στη συμφωνία είναι για ιδιωτικοποίηση. Το ΤΑΙΠΕΔ τρέχει τους διαγωνισμούς αυτούς από πριν.
Δημοσιογράφος: Έχετε ζητήσει μια έρευνα σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Υπουργός:  Όχι έρευνα σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  να γίνει διαχειριστικός έλεγχος για όλους τους φορείς που εποπτεύει το Υπουργείο και θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι που οφείλαμε να το κάνουμε. Δεν το πιστεύετε εσείς;
Δημοσιογράφος: Εσείς ξέρετε καλυτέρα κ. υπουργέ. Στην παραχώρηση είναι και ο Προαστιακός. Πάει πακέτο.
Δημοσιογράφος: Θα ευοδωθεί ο διαγωνισμός;
Υπουργός: Για αυτό θα ρωτήσετε όσους έχουν φτιάξει τους όρους του διαγωνισμού, όσους έχουν πει ότι ο διαγωνισμός θα γίνει με αυτό το μοντέλο, θα τους ρωτήσετε αν θα ευοδωθεί.
Δημοσιογράφος: Έχετε και εδώ διαφορετική άποψη για το πώς προχωράει αυτή η διαδικασία, γιατί έτσι όπως το τοποθετείτε, μου δίνετε αυτή την εντύπωση.
Υπουργός: Θα δείξει το αποτέλεσμα των διαδικασιών. Ιδιωτικοποιήσεις έχουν αναβληθεί πάρα πολλές φορές από την προηγούμενη κυβέρνηση μέχρι σήμερα. Βγήκε μια φορά άγονος και θα δούμε τα αποτελέσματα. Αν θυμάμαι καλά μέσα στον μήνα, θα έχουμε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, εκτός και αν το ΤΑΙΠΕΔ, τον πάει πίσω και αυτόν.
Δημοσιογράφος: Ανεξάρτητα από το ιδιωτικοποιηθεί η όχι πότε θα φτάνουμε ταχύτερα Αθήνα Θεσσαλονίκη με τα τρένα;
Υπουργός: Σας ευχαριστώ για την ερώτηση γιατί δε θέλω να δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει την αρμοδιότητα να ασκεί το μεταφορικό έργο, δεν είναι προς ιδιωτικοποίηση τα δίκτυα, η σιδηροδρομική  υποδομή. Αυτά παραμένουν στον ΟΣΕ, όπως και το τροχαίο υλικό, τα βαγόνια, οι μηχανές και όλα τα υπόλοιπα, παραμένουν στο δημόσιο. Αυτά που είναι προς ιδιωτικοποίηση είναι η εταιρεία που κάνει την συντήρηση και η εταιρεία που κάνει την λειτουργία και το λέω για να μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις. Το πόσο γρήγορα με την ολοκλήρωση των έργων της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, που είναι μέσα σε αυτή την προγραμματική περίοδο  να ολοκληρωθούν και μέσα από τα έργα που τρέχουμε πραγματικά για να βγούμε από την κρίση, να βρούμε χρηματοδότηση, όπως είναι η σιδηροδρομική Εγνατία, οι επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, πιστεύουμε ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς και οι σιδηροδρομικές υποδομές  θα δώσουν μια άλλη υπεραξία στην χώρα.
Δημοσιογράφος: Μέσα στο καλοκαίρι είχατε πει πως θα δημοπρατήσετε την γραμμή 4
Υπουργός: Είπαμε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα είμαστε ώριμοι για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε πολύ στενή συνεργασία με την ΕΤΕπ για να δούμε πως θα ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ, αν θα ενταχθεί στο πακέτο Γιουνκερ, αν ενδιαφέρονται οι ιδιωτικές τράπεζες και οι ιδιώτες να χρηματοδοτήσουν αυτό το έργο, διαφορετικά να βρούμε ένα άλλο τρόπο για την υλοποίηση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Δημοσιογράφος: Ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Υπουργός: Κι εγώ ευχαριστώ
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων