06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



02/12/2014

Απάντηση Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτού Ν.Δ., Εμμανουήλ Κόνσολα, με θέμα τα ζητήματα που εγείρονται από την παραχώρηση σε ιδιώτες των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων, Βουλή, 01/12/2014

Κύριε συνάδελφε, ευχαριστώ για την ερώτησή σας. Τα ερωτήματα είναι εύλογα και εύστοχα και θα απαντήσω κι εγώ πολύ συγκεκριμένα, θέλοντας να ξεκινήσω από το γεγονός, ότι το τελευταίο καλοκαίρι ήμουν επανειλημμένα πολλά Σάββατα -και έχει σημασία ότι ήμουν ημέρα Σάββατο- στο αεροδρόμιο της Ρόδου, παρακολουθώντας την υπεράνθρωπη προσπάθεια, που έκαναν οι άνθρωποι να λειτουργήσει το αεροδρόμιο υπό συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες. Πολλές φορές οι συνθήκες ήταν τόσο δύσκολες, που οι προσπάθειες ήταν πάρα πολύ μεγάλες. Γι’ αυτό βρισκόμουν κι εγώ εκεί, για να ενθαρρύνω τους ανθρώπους, αλλά και για να φτιάξουμε προσωρινές υποδομές, ώστε να απορροφήσουμε τους χιλιάδες επισκέπτες, πολλές φορές 50.000 - 55.000 μέσα σε μια ημέρα.
Αυτή τη στιγμή και μετά τον διαγωνισμό που έγινε, έχουμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι, ότι τα αεροδρόμιά μας παραμένουν ανταγωνιστικά και ο τουρισμός δεν θα θιγεί. Το δεύτερο, αφορά το θέμα που θέσατε, ότι θα υπάρξει μέριμνα μέσω του ειδικού τέλους στο εισιτήριο για τη λειτουργία και συντήρηση των μικρών αεροδρομίων της χώρας, των είκοσι δύο αεροδρομίων, τα οποία δεν εκχωρούνται σε ιδιώτες.
Θέλω, λοιπόν, να σας πω πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Πρώτον, όπως ορίζει η σύμβαση παραχώρησης, οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων θα είναι 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη -σήμερα είναι 12,7 ευρώ- έως την αποπεράτωση των έργων αναβάθμισης, οι επενδύσεις δηλαδή που υποχρεούνται να κάνουν οι παραχωρησιούχοι μέσα σε σαράντα οκτώ μήνες, σε τέσσερα χρόνια. Στη συνέχεια, αφού ολοκληρωθούν οι επενδύσεις, θα ανέρχεται το ανώτατο όριο χρεώσεων σε 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Αυτό δεν υπολογίστηκε τυχαία, αλλά με βάση ανάλογες χρεώσεις και κρατήσεις που γίνονται σε αντίστοιχα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της περιοχής, είτε αυτά ανήκουν στην Ισπανία, είτε στην Ιταλία, είτε στη γειτονική Τουρκία.
Δεύτερον, το τέλος εκσυγχρονισμού αεροδρομίων για τα μικρά αεροδρόμια σήμερα είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και 22 ευρώ για τρίτες χώρες, όπως ξέρετε. Τροποποιείται, λοιπόν, αμέσως σε 12 ευρώ ανεξαρτήτως προορισμού έως τον Οκτώβριο του 2024, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικά. Μετά τον Οκτώβριο του 2024, μετά από δέκα χρόνια δηλαδή, το τέλος εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου θα είναι στα 3 ευρώ ανά επιβάτη. Αυτό σημαίνει,  ότι πλέον θα έχουμε ολοκληρώσει τις υποδομές εκεί και θα υπάρχει ανταγωνιστικότητα, για να εξυπηρετούνται και οι κάτοικοι των νησιών και οι επισκέπτες.
Συνεπώς, έχουμε ανταγωνιστικότητα περιφερειακών αεροδρομίων, έχουμε απαγόρευση των αυξήσεων στις χρεώσεις πριν την αναβάθμιση των αεροδρομίων και τέλος, διασφαλίζεται η δυνατότητα αναβάθμισης των υποδομών στα μικρά αεροδρόμια.
Θέτετε και ένα άλλο ζήτημα στην ερώτησή σας, το ζήτημα του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», του κεντρικού αεροδρομίου της χώρας. Πρέπει να σας πω, ότι δεν συμφωνώ με τη λογική που κυριαρχεί, ότι το «Ελ. Βενιζέλος» είναι ακριβό αεροδρόμιο. Με ποια κριτήρια αναρωτιέμαι; Συγκριτικά με τα άλλα κεντρικά αεροδρόμια της Ευρώπης; Σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών, που προσφέρει σε εταιρείες και επιβάτες; Τότε γιατί έχουμε αύξηση του τουρισμού;
Φέτος έχουμε αύξηση στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» κατά 21%. Αυτό σημαίνει, ότι το Αεροδρόμιο λειτουργεί επιτυχημένα, απασχολεί πέριξ τριακόσιες επιχειρήσεις, χιλιάδες εργαζόμενους, ένα κέντρο απασχόλησης καλών πρακτικών, πυρήνες προστιθέμενης αξίας στην αλυσίδα αξίας των υποδομών.
Συνεπώς, εδώ στο Αεροδρόμιο, παράγουμε αξία, απασχόληση και ανάπτυξη και αυτό, δυστυχώς, είναι το σπάνιο στη χώρα μας. Τι είναι, λοιπόν, ακριβό; Πότε η ποιότητα είναι φθηνή; Πολλές φορές πέφτουμε κι εμείς στην παγίδα της φτήνιας των επιχειρημάτων και ό,τι καλό έχουμε το ευτελίζουμε.
Άποψή μου είναι, ότι πρέπει φτιάξουμε πολλά βελτιωμένα αεροδρόμια σαν το «Ελ. Βενιζέλος», γιατί τώρα έχουμε τη γνώση και την πείρα που μας χάρισε αυτό ακριβώς το Αεροδρόμιο και να κάνουμε το κάθε περιφερειακό αεροδρόμιο ένα σημαντικό παραγωγικό κεφάλαιο για την κάθε περιοχή. Αν απαξιώνουμε ό,τι καλό έχουμε, τότε αναρωτιέμαι πώς θα βγούμε από τον κύκλο της ύφεσης.
Άκουσα ορισμένες αντιδράσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης για την παραχώρηση των αεροδρομίων. Δεν είναι άλλη άποψη και φιλοσοφία. Είναι, απλώς, κατά τη γνώμη μου, ένας ξεκάθαρος βιασμός της κοινής λογικής, της πραγματικότητας. Σας είπα, έχω πάει στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε έτσι. Χρειάζεται μισό δισεκατομμύριο περίπου, για να φτιάξουμε όλες αυτές τις υποδομές και αναρωτιέμαι πού θα βρεθούν αυτοί οι πόροι κι αν θα συνεχίσουμε να δεχόμαστε εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, έχοντας αυτές τις υποδομές. Η λογική αυτή δεν εξυπηρετεί κανένα συμφέρον, ούτε το συμφέρον της πατρίδας, ούτε των εργαζομένων, ούτε της απασχόλησης και σημαντικό στοιχείο είναι ο διαγωνισμός που έγινε.
Επομένως, έχουμε εγγυημένο τίμημα 2,4 δισεκατομμύρια. Ο προϋπολογισμός της χώρας του χρόνου θα εμπλουτιστεί με τα νούμερα, τα οποία σας αναφέρω και τα ανέφερε πριν λίγες ημέρες ο κ. Χαρδούβελης. Εγγυημένο, λοιπόν, τίμημα 2,4 δισεκατομμύρια, το οποίο περιλαμβάνει εφάπαξ 1 δισεκατομμύριο 234 εκατομμύρια, ετήσια μισθώματα συνόλου άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων, μίσθωμα δηλαδή 22,9 εκατομμύρια ετησίως για σαράντα χρόνια μαζί με τον πληθωρισμό, μεταβλητό τίμημα εκτιμώμενο σε 5 δισεκατομμύρια ευρώ, επενδύσεις 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ -επιπλέον έσοδα όλα αυτά για το δημόσιο- συν φόρο εισοδήματος 2,5 δισεκατομμύρια και άλλα τέλη υπέρ ΥΠΑ κ.λπ. 1,2.
Οφέλη: Διασφαλίζονται έσοδα 11 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα σαράντα χρόνια, από τα οποία τα 1,2 δισεκατομμύρια είναι άμεσα στον προϋπολογισμό. Εξασφαλίζονται άμεσα, σε σαράντα οχτώ μήνες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση των υποδομών, οι οποίες θα βελτιώσουν σημαντικά τα αεροδρόμιά μας. Οι επενδυτές είναι βέβαιο, ότι θα τρέξουν να φέρουν επισκέπτες για να γίνουν κερδοφόρα τα αεροδρόμια. Συνεπώς, με δεδομένο, ότι οι χρεώσεις θα είναι σταθερές, πιστεύω ότι αυτό που έγινε με τα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να αποτελέσει οδηγό για τις πρακτικές μας από δω και πέρα σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των δημοσίων υποδομών.
 
Δευτερολογία
Οι κρατήσεις, οι χρεώσεις και όλοι οι φόροι ανά επιβάτη είναι σταθεροί και προβλέπονται από τη σύμβαση, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία δυνατότητα παραβίασης ή παράκαμψής τους.
Επίσης, είναι προφανές, ότι η κρατική εταιρεία, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση των είκοσι δύο αεροδρομίων θα φροντίσει -γιατί προβλέπεται μέσα στο νόμο που ψηφίστηκε πριν από δύο χρόνια περίπου- για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας και ανταγωνιστικότητας των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων.
Τέλος, κανένας παραχωρησιούχους επιχειρηματίας δεν έχει λόγο να αυξήσει, πέρα από τα προβλεπόμενα ή ακόμα και στα προβλεπόμενα 18,5 ευρώ περίπου, τα τέλη, διότι θέλει να είναι ανταγωνιστικός. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να έχει καλύτερες υποδομές, να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες και να έχει μικρότερες τιμές.
Επαναλαμβάνω, ότι αυτό είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα, είναι ο πήχης που βάλαμε ψηλά και πρέπει να τον κρατήσουμε. Είμαστε αγωνιστές, είμαστε πρωταθλητές στον τομέα αυτό. Δεν πρέπει να επιμένουμε να είμαστε μισοκακόμοιροι και μίζερα παιδιά της «ψωροκώσταινας», να ζηλεύουμε δηλαδή τα καλά των άλλων και να τους απαξιώνουμε κομπλεξικά, επειδή φοβόμαστε πως δεν μπορούμε να τους συναγωνιστούμε. Δεν πρέπει να είμαστε πια με αυτή την Ελλάδα. Αξίζουμε περισσότερα. Είμαστε πολύ καλύτεροι από όσο νομίζουν μερικοί.
Ευχαριστώ πολύ. 


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας