08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



20/06/2014

Εν εξελίξει έργα στην Περιφέρεια της Ηπείρου επισκέφθηκε την Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014 ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Εν εξελίξει έργα στην Περιφέρεια της Ηπείρου επισκέφθηκε την Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014 ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης  Χρυσοχοΐδης. Σε σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο Πέρδικας, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, βουλευτών και εκπροσώπων των τοπικών αρχών εξετάστηκε η πορεία εκτέλεσης έργων ζωτικής σημασίας για την Περιφέρεια Ηπείρου, όπως η επέκταση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο νέος λιμένας Ηγουμενίτσας, η βελτίωση τμημάτων της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας και εγγειοβελτιωτικά έργα Άρτας.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κατά την επιθεώρηση του εργοταξίου Πέρδικας ενημερώθηκε για την εξέλιξη των έργων σε υπό κατασκευή τμήματα της Ιόνιας Οδού. Κατά μήκος του έργου (196 χλμ.) έχουν ήδη εγκατασταθεί και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία 5 κεντρικά εργοτάξια  (Εύηνος, Αμβρακία, Συκούλα, Γυμνότοπος και Πέρδικα) ενώ βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας και εγκατάστασης συμπληρωτικές εργοταξιακές εγκαταστάσεις σε άλλες 6 θέσεις. Σήμερα, στο έργο απασχολούνται 1700 εργαζόμενοι. Ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων που θα αναμιχθούν άμεσα στην κατασκευή του έργου ανέρχεται στους 300 και πολλαπλάσιος θα είναι ο αριθμός των έμμεσα εμπλεκομένων επιχειρήσεων και τοπικών συνεργείων.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μ. Χρυσοχοΐδης, τόνισε: «η Ήπειρος που ήταν μια απομονωμένη Περιφέρεια, σε ενάμιση χρόνο από σήμερα θα είναι μια Περιφέρεια η οποία θα επικοινωνεί πολλαπλώς με την υπόλοιπη χώρα. Και αυτή είναι μια κατάκτηση. Είναι μια νέα πραγματικότητα για την Ήπειρο.»
«Από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, 200 χλμ, ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 1 δις. ευρώ, ένα έργο το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών για την Ήπειρο, ένα έργο το οποίο είναι σύγχρονο, ένα έργο το οποίο απασχολεί σήμερα 1.700 συμπολίτες μας, 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους και αποδίδει στο ΑΕΠ της χώρας ένα σημαντικό εισόδημα.»
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επιπλέον, ανακοίνωσε ότι «πολύ σύντομα, σε λίγες μέρες, θα ανακοινώσουμε και την επέκταση της κατασκευής του κεντρικού οδικού άξονα, του λεγόμενου Ε65, από την Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα. Στο δρόμο που αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα 50 χλμ., θα προσθέσουμε στην κατασκευή του άλλα 29 χλμ. τα οποία ξεκινούν από την διακλάδωση της Λαμίας του δρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης και θα κουμπώσουν στην Ξυνιάδα.»
Στη συνέχεια ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επισκέφθηκε ένα ακόμα εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού στην Αμβρακία, όπου μετά από σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, βουλευτών και εκπροσώπων των τοπικών αρχών, δήλωσε:

«Όσο μας χωρίζει η μιζέρια, όσο οι νεκροθάφτες της ελπίδας επιχειρούν κάθε μέρα να καλλιεργούν στον τόπο και στους ανθρώπους του απαισιοδοξία και θυμό, να είστε βέβαιοι ότι τα πράγματα θα πηγαίνουν προς το χειρότερο. Χρειαζόμαστε ελπίδα. Μέσα όμως από μεγάλες αλλαγές που πρέπει να κάνουμε για να ζήσουμε σε μία χώρα η οποία θα λειτουργεί για τους ανθρώπους της. Για να φτιάξουμε μία οικονομία η οποία θα είναι στην υπηρεσία των ανθρώπων. Για να φτιάξουμε υποδομές οι οποίες θα εξυπηρετούν τους πολίτες, τις πόλεις, τις δουλειές και την ανάπτυξη.»

Επόμενος σταθμός του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη  Χρυσοχοΐδη ήταν τα υπό κατασκευή έργα της ευρύτερης περιοχής των Πατρών. Συγκεκριμένα, βρέθηκε στον ανισόπεδο κόμβο του Γλαύκου μαζί με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρα και εκπροσώπους των τοπικών αρχών για να επιθεωρήσει την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου σύνδεσης των παραγλαύκιων αρτηριών με το νέο λιμάνι της Πάτρας. Ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο που μαζί με την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση της πόλης της Πάτρας και θα εξυπηρετήσουν το νέο σύγχρονο λιμάνι συνδέοντας το με τις παραγλαύκιες αρτηρίες. Οι εργασίες του κόμβου αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος Ιουνίου (6 μήνες πριν την προβλεπόμενη ημερομηνία).
Παράλληλα σε πλήρη εξέλιξη είναι η κατασκευή του λιμανιού της Πάτρας όπου έχει υλοποιηθεί το 40% του έργου. Έχουν εκδοθεί όλες οι απαιτούμενες άδειες για τα Λιμενικά Έργα και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες γι’ αυτά. Εκδόθηκε και η Οικοδομική Άδεια για τις κτιριακές εγκαταστάσεις.  Εκτελούνται εργασίες εκβάθυνσης, εξυγίανσης του θαλάσσιου πυθμένα και κτιριακών υποδομών.  
Σε δηλώσεις του ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μ. Χρυσοχοΐδης, τόνισε:
«Το έργο της Ιόνιας Οδού θα ολοκληρωθεί 31 Δεκεμβρίου του 2015 και θέλω να σας πω ότι εδώ δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις. Οποιαδήποτε μέρα ή ώρα καθυστέρησης σημαίνει αποζημιώσεις σε βάρος του δημοσίου, εάν είναι υπεύθυνο το Δημόσιο. Συνεπώς, είναι πολύ αυστηρές οι συμβάσεις και τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους όπως και η Ολυμπία Οδός. Και θέλω επίσης να πω ότι σε λίγες μέρες, ελπίζω σε περίπου δέκα μέρες, να δημοπρατήσουμε, όπως είχα υποσχεθεί, το Πάτρα – Πύργος, έργο 300 εκατ. ευρώ, ούτως ώστε να κλείσουμε την Ολυμπία Οδό όπως την είχαμε αρχικά σχεδιάσει και τέλος του χρόνου να δημοπρατήσουμε και το τμήμα από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα.»

Αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στο εργοτάξιο Πέρδικας – Ιόνια Οδός:
«Στην περιφέρεια της Ηπείρου πραγματοποιούνται και κατασκευάζονται ιστορικής σημασίας έργα, τα οποία βγάζουν από την απομόνωση την Δυτική Ελλάδα. Έργα τα οποία αποτελούν σχεδόν απαίτηση δύο αιώνων από τότε που απελευθερώθηκε η χώρα. Σήμερα κατασκευάζεται ένας δρόμος από την Κόρινθο μέχρι τα Γιάννενα, συνολικού μήκους 320 χλμ., 200 χλμ. η Ιόνια Οδός και 120 χλμ. η Ολυμπία Οδός, η οποία έχει κόστος περίπου 1,2 δις. ευρώ. Ένα έργο που μαζί με την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος- Πάτρα, που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή, δημιουργούν ένα πλήρες δίκτυο για την δυτική πύλη της χώρας - το λιμάνι της Πάτρας- έτσι ώστε σε ενάμισι χρόνο από σήμερα να υπάρχει ένας ολοκληρωμένος δρόμος, ο οποίος θα οδηγεί στην πρωτεύουσα της δυτικής Ελλάδας.
Από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, 200 χλμ, ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 1 δις. ευρώ, ένα έργο το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών για την Ήπειρο, ένα έργο το οποίο είναι σύγχρονο, ένα έργο το οποίο απασχολεί σήμερα 1.700 συμπολίτες μας, 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους και αποδίδει στο ΑΕΠ της χώρας ένα σημαντικό εισόδημα.
Αυτό πρέπει να κρατήσουμε ως μια μεγάλη κατάκτηση αμέσως μετά την διαπραγμάτευση που έγινε τον τελευταίο καιρό και ξαναζωντάνεψαν τα οδικά έργα. Τα περάσαμε από την Βουλή και στη συνέχεια, από τον Γενάρη μέχρι σήμερα – μέσα σε έξι μήνες –  τα έργα έχουν μια πολύ μεγάλη δραστηριότητα. Τα οδικά έργα μας ενώνουν, συνδέουν τις πόλεις μας, συνδέουν τους ανθρώπους μεταξύ τους και δημιουργούν ανάπτυξη. Αυτό πρέπει να κρατήσουμε.
Επίσης, τα έργα, αφού μας συνδέουν μεταξύ μας, ταυτόχρονα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για απασχόληση, ανάπτυξη, ευημερία και τελικά, καλύτερες μέρες για όλο τον ελληνικό λαό. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν. Δηλαδή, κάθε μέρα να εργαζόμαστε χωρίς πολλά λόγια και να πραγματοποιούμε έργα τα οποία μας ενώνουν, μας κάνουν πιο ισχυρούς, μας δίνουν μεγαλύτερο εισόδημα, μας δίνουν περισσότερες θέσεις εργασίας και τελικά, μας κάνουν μια χώρα η οποία θα βγει από την κρίση.
Στην Ήπειρο, πραγματοποιούνται και κατασκευάζονται κι άλλα έργα, όχι μόνο η Ιόνια Οδός. Είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο βρίσκεται στην τρίτη του φάση. Είναι μία σειρά από οδικά έργα τα οποία συνδέουν πόλεις της Ηπείρου μεταξύ τους. Είναι το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το οποίο σε ένα χρόνο από σήμερα θα έχει πλήρη υποδομή για να υποδεχθεί πτήσεις από όλο τον κόσμο για να αναπτυχθεί και εδώ ο τουρισμός. Είναι το έργο που αφορά την Εγνατία Οδό για την οποία σήμερα αποφασίσαμε και ανακοινώνουμε να κατασκευαστεί ένας ημικόμβος στην περιοχή του Δρίσκου, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα και για αυτούς που πάνε προς την Αλβανία αλλά και για όσους θέλουν να κάνουν τοπικές διαδρομές  να μπορέσουν να εξοικονομήσουν χρόνο και απόσταση για να μπορέσει έτσι να εξυπηρετείται όλος ο κόσμος της περιοχής.
Θέλω επίσης να πω ότι πολύ σύντομα, σε λίγες μέρες, θα ανακοινώσουμε και την επέκταση της κατασκευής του κεντρικού οδικού άξονα, του λεγόμενου Ε65, από την Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα. Στο δρόμο που αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα 50 χλμ., θα προσθέσουμε στην κατασκευή του άλλα 29 χλμ. τα οποία ξεκινούν από την διακλάδωση της Λαμίας του δρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης και θα «κουμπώσουν» στην Ξυνιάδα. Άρα λοιπόν άλλα 29 χλμ. του δρόμου από την Λαμία προς την Ξυνιάδα, προς τα Τρίκαλα, θα μπει σε κατασκευαστική διαδικασία πολύ σύντομα. Ταυτόχρονα, ο παραχωρησιούχος αυτή τη στιγμή συντάσσει την μελέτη της Κεντρικής Οδού έτσι ώστε από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία ο δρόμος αυτός να «κουμπώσει» κάποια στιγμή στο μεγάλο δρόμο της Εγνατίας. Έτσι, η Ήπειρος να έχει πρόσβαση από την Θεσσαλονίκη, από την Αλεξανδρούπολη, και όλη την Βόρεια Ελλάδα, μέχρι την Ηγουμενίτσα μέσω της Εγνατία Οδού. Και από την Αθήνα, την Λαμία και όλη την κεντρική Ελλάδα, μέσω Ε65 και Εγνατία Οδού προς Γιάννενα. Και βεβαίως η Ιόνια Οδός συνδέει την Ήπειρο με τη Δυτική Ελλάδα.
Συνεπώς, η Ήπειρος που ήταν μια απομονωμένη Περιφέρεια, σε ενάμιση χρόνο από σήμερα θα είναι μια Περιφέρεια η οποία θα επικοινωνεί πολλαπλώς με την υπόλοιπη χώρα. Και αυτή είναι μια κατάκτηση. Μια νέα πραγματικότητα για την Ήπειρο. Είναι ο τουρισμός, ο οποίος αυξάνεται καθημερινά, οι υποδομές οι οποίες βελτιώνονται και την κάνουν πιο ελκυστική, μα κυρίως πιο ελκυστική την κάνουν οι άνθρωποί της, οι πολίτες, οι καλά μορφωμένοι άνθρωποι, οι δημιουργικοί και άξιοι πολίτες της Ηπείρου. Σε αυτούς θα στηριχθούμε μαζί με τις υποδομές για να κάνουμε την Ελλάδα καλύτερη.»
Αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στο εργοτάξιο της Αμβρακίας:
«Επισκέπτομαι από το πρωί την Ήπειρο και την Δυτική Ελλάδα κατά μήκος της κατασκευής του έργου της Ιόνιας Οδού. Ένα έργο πρέπει να σας πω εξαιρετικά εντυπωσιακό που καλό είναι να το δείξουμε σε όλους τους Έλληνες. Είναι ένα έργο ιστορικής σημασίας γιατί για πρώτη φορά ανοίγεται πλέον το μέτωπο της Δυτικής Ελλάδας και αποκτά ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε ενάμιση χρόνο από σήμερα.

Πρώτα πρώτα πρέπει να σας πω ότι αυτή τη στιγμή απασχολούνται άμεσα στην κατασκευή του δρόμου 1.700 συμπολίτες μας, απασχολούνται 300 επιχειρήσεις τοπικές με χιλιάδες κόσμο και έτσι λοιπόν, η πρώτη σημαντική συμβολή του έργου αυτού είναι η απασχόληση, το μεγάλο ζητούμενο της πατρίδας μας σήμερα. Το δεύτερο είναι ότι αυτός ο δρόμος, αυτό το έργο, αυτή η υποδομή ανοίγει μεγάλες προοπτικές για την περιοχή, ένθεν κακείθεν του δρόμου όπως αντιλαμβάνεστε θα αναπτυχθούν δραστηριότητες αναπτυξιακές που θα τονώσουν τις τοπικές κοινωνίες και συνολικά την ελληνική οικονομία. Και τρίτον, σε ότι αφορά την περιοχή αυτή, ότι συνδέεται πολλαπλώς με την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και με την Ευρώπη.

Τα δυο μας λιμάνια, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, η Εγνατία Οδός, αύριο η Ε65, η Κεντρική Οδός, και ταυτόχρονα η Ολυμπία Οδός, το Κόρινθος-Πάτρα που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή ύψους περίπου 1,2 δις, μαζί με το σιδηρόδρομο που φτάνει στο λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια στην Πελοπόννησο και στην Καλαμάτα διαμορφώνουν ένα δίκτυο το οποίο έχει ένα στόχο: πρώτα πρώτα να μας ενώσει όλους, να μας συνδέσει μεταξύ μας, και δεύτερον τα δίκτυα αυτά να αποτελέσουν και τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτυχθούμε, στα λιμάνια μας, στα αεροδρόμιά μας, στον τουρισμό μας, στις μεταφορές, παντού όπου μπορούν να μεταφέρονται άνθρωποι και εμπορεύματα.

Αυτή λοιπόν είναι η μεγάλη αξία και αυτά πρέπει να μας ενώσουν. Όσο μας χωρίζει η μιζέρια, όσο οι νεκροθάφτες της ελπίδας επιχειρούν κάθε μέρα να καλλιεργούν στον τόπο και στους ανθρώπους του απαισιοδοξία και θυμό, να είστε βέβαιοι ότι τα πράγματα θα πηγαίνουν προς το χειρότερο. Χρειαζόμαστε ελπίδα. Μέσα όμως από μεγάλες αλλαγές που πρέπει να κάνουμε για να ζήσουμε σε μία χώρα η οποία θα λειτουργεί για τους ανθρώπους της. Για αν φτιάξουμε μία οικονομία η οποία θα είναι στην υπηρεσία των ανθρώπων. Για να φτιάξουμε υποδομές οι οποίες θα εξυπηρετούν τους πολίτες, τις πόλεις, τις δουλειές και την ανάπτυξη.

Γι’ αυτό λοιπόν βρίσκομαι σήμερα εδώ. Εκφράζω την πλήρη ικανοποίησή μου γιατί το έργο προχωράει πάρα πολύ γρήγορα. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε αυτούς που το κατασκευάζουν. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στις υπηρεσίες μου οι οποίες βρίσκονται εδώ καθημερινά και εποπτεύουν το έργο, στην Περιφέρεια, η οποία βοηθάει μαζί με τους Δήμους στο να ξεπεραστούν σημαντικά προβλήματα και είμαι βέβαιος ότι στην επόμενη επίσκεψή μου το έργο θα έχει προχωρήσει ακόμα περισσότερο.»


Για την εκτροπή του Αχελώου, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ δήλωσε:

«Καταρχήν δεν είχα καμιά συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για την εκτροπή του Αχελώου και να πάψουν ορισμένοι να δημιουργούν μύθους. Να πάψουν να καλλιεργούν συνωμοσίες, οι οποίες δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Εδώ υπάρχει η αλήθεια. Η αλήθεια είναι μία, ότι το έργο αυτό το παράτησε η ελληνική πολιτεία εδώ και 20 χρόνια. Έχει διατεθεί πάνω από 1,5 δις και το έργο αυτό είναι παραιτημένο. Δεν είναι παραιτημένο ως εκτροπή του Αχελώου, είναι παραιτημένα και έργα πολύτιμα και χρήσιμα για τον τόπο, που δεν σχετίζονται με την εκτροπή. Αναφέρομαι στα υδροηλεκτρικά της Μεσοχώρας και της Συκιάς. Είναι υποχρέωσή μας, θα έλεγα, ότι αποτελεί αμέλεια εγκληματική, το γεγονός, ότι δεν γίνονται αυτά τα έργα. Μία είναι η απάντηση. Στον τόπο αυτό υπάρχουν δικαστήρια, τα οποία σταμάτησαν για 20 χρόνια το έργο αυτό. Τα δικαστήρια έχουν βγάλει μια απόφαση, την οποία οφείλουμε να σεβαστούμε. Αυτό έχω να σας πω σήμερα. Το δεύτερο, που έχω να σας πω, είναι, ότι ως αρμόδιος υπουργός για τις υποδομές πολύ γρήγορα θα έχω πρόταση για τη Μεσοχώρα και τη Συκιά, εννοώ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αποτελεί ντροπή για τη χώρα. Αποτελεί μεγάλη ντροπή, ότι πληρώνουμε τόσο ακριβή ενέργεια, ένας φτωχός λαός και μια οικονομία, που επιχειρεί την ανασυγκρότησή της και έχουμε δύο μεγάλα εργοστάσια, τα οποία μπορούν να παράγουν 300 μεγαβάτ και αυτά είναι νεκρά. Αυτό θα κάνουμε.»


Για το Άκτιο – Αμβρακία, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ δήλωσε:

«Για το Άκτιο – Αμβρακία θέλω να σας πω κάτι αισιόδοξο. Είπα προηγουμένως, πως σε ό,τι με αφορά είμαι και θα είμαι άτεγκτος στην εφαρμογή του νόμου, δηλαδή όποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του, δεν θα είναι στα έργα. Αυτό πρέπει να είναι μια οριστική και αμετάκλητη συμπεριφορά του κράτους. Όπως ακριβώς γίνεται με τις παραχωρήσεις. Μια ώρα καθυστέρηση σημαίνει αποζημίωση. Το ίδιο θα συμβεί από εδώ και πέρα και με τα δημόσια έργα. Δεύτερον, θέλω να σας πω, ότι έχω μια καλή εξέλιξη που φαίνεται ότι θα οδηγήσει στην πολύ σύντομη, και πολύ πριν το τέλος του 2015, περαίωση του έργου.»       
 
Αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στον ανισόπεδο κόμβο του Γλαύκου:
«Παραδίδουμε σε λίγες μέρες το έργο αυτό, το οποίο επισκεφθήκαμε μαζί με τις υπηρεσίες και τον κύριο  Κατσιφάρα, τον Περιφερειάρχη της Δυτικής Ελλάδας. Ένα έργο πολύ σημαντικό, το οποίο παραδίδεται μάλιστα 6 μήνες πιο μπροστά από την ορισμένη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Ένα έργο, που θα βοηθήσει σημαντικά στην αποσυμφόρηση της πόλης της Πάτρας και ταυτόχρονα στην διευθέτηση των υδάτων. Ακριβώς απέναντι μας εκτελείται ένα πολύ σπουδαίο έργο για την πόλη, η επέκταση και η συμπλήρωση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του εμπορικού λιμανιού, το επιβατικό κομμάτι του λιμανιού της Πάτρας, το οποίο είναι το κεντρικό λιμάνι της χώρας σε ό,τι αφορά την Δυτική Ελλάδα.
Είμαι εδώ, γιατί θέλω κάθε φορά που έρχομαι στην Πάτρα, και σε κάθε περιοχή άλλωστε, να προχωρούμε τα πράγματα προς τα μπρος. Να κάνουμε ένα βήμα μπροστά στην υλοποίηση των στόχων μας. Αυτός είναι ο στόχος και αυτή είναι η αξία της πολιτικής. Κάθε μέρα να χτίζουμε κάτι που βοηθάει τους ανθρώπους, που βοηθάει τις δουλειές, βοηθάει την απασχόληση, βοηθάει τα εισοδήματα, τις οικογένειες, την ανάπτυξη, τα παιδιά μας. Εάν το κάνουμε αυτά καθημερινά όσο γίνεται με λιγότερες δηλώσεις και περισσότερη δουλειά, τότε θα πετύχουμε στον τόπο αυτό που θέλουμε. Την έξοδο από την κρίση, δουλειές, ανάπτυξη, εισόδημα, οικονομία για τους ανθρώπους.
Εδώ στη Δυτική Ελλάδα γίνονται πολλά πράγματα αυτή την στιγμή: Γίνεται η Ολυμπία οδός, η οποία είναι ύψους 1,2 δις ευρώ. Αξία έργου καθαρή. Ήδη αυτή τη στιγμή έχουμε πολύ μεγάλη απορρόφηση. Και μέχρι τέλος του 2015, σε ενάμιση χρόνο από σήμερα, το έργο, ο δρόμος θα είναι πανέτοιμος. Ελπίζω σε λίγες βδομάδες να παραδώσουμε τα πρώτα τμήματα του νέου δρόμου.
Δεύτερον, εκτελείται στο ίδιο ακριβώς σημείο, το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το έργο του δικτύου Πάτρα – Κόρινθος, το οποίο είναι αξίας 1 δις ευρώ. Σιδηρόδρομος ηλεκτρικός, ηλεκτροκίνητος, ο οποίος θα συνδέσει την Αθήνα με την Πάτρα, το λιμάνι και στη συνέχεια την Πελοπόννησο. Για να λειτουργήσει η νέα ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό νέες συνθήκες, με ένας γρήγορο, αποτελεσματικό τρένο, που θα μεταφέρει και επιβάτες και εμπορεύματα. 
Τρίτον, τώρα επιστρέψαμε με τον κ. Κατσιφάρα από την Ιόνια Οδό. Εκτελείται το έργο, υπάρχει απορρόφηση της τάξεως του περίπου 35%, οι εργασίες είναι εντυπωσιακές, το έργο είναι καταπληκτικό, απασχολούνται 1.700 άτομα περίπου, απασχολούνται άλλες 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους, ένα έργο που συνδέει την Πάτρα, την Δυτική Ελλάδα με την Ήπειρο. Την Δυτική Ελλάδα με την Αλβανία, τα Βαλκάνια, την Ηγουμενίτσα με την Ευρώπη. Ένα έργο που συνδέει την Κόρινθο, την Πάτρα και την Ήπειρο, δηλαδή έργα που αποτελούν ιστορικής σημασίας απαντήσεις του ελληνικού κράτους απέναντι στους πολίτες του. Αυτό έχει μεγάλη σημασία που γίνεται σήμερα στην Ελλάδα της κρίσης.

Γι’ αυτό λοιπόν, θέλω να πω ότι πρέπει να αγκαλιάσουμε τα έργα. Τα έργα μας ενώνουν, τα έργα υπηρετούν την οικονομία, τους ανθρώπους την απασχόληση, την ανάπτυξη. Καταπολεμούν την ανεργία. Υπηρετούν αυτό που θέλουμε: να μας συνδέουν μεταξύ μας και να συνδέουν τα εμπορεύματα, τις μεταφορές και τελικά τους ανθρώπους.

Γι’ αυτό το λόγο είμαι σήμερα εδώ, γιατί για μια ακόμα φορά βλέπω πόση πρόοδο έχουμε κάνει. Βρίσκομαι εδώ σήμερα σε αυτό τον κόμβο που ενώνει τις παραγλαύκιες οδούς με το λιμάνι της Πάτρας και αποσυμφορεί την Πάτρα. Είμαι χαρούμενος που παραδίδουμε σε λίγες μέρες, έξι μήνες πιο μπροστά και ας εργαστούμε όλοι μαζί για να κάνουμε τέτοια καλά πράγματα.

Το έργο της Ιόνιας Οδού θα ολοκληρωθεί 31 Δεκεμβρίου του 2015 και θέλω να σας πω ότι εδώ δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις. Οποιαδήποτε μέρα ή ώρα καθυστέρησης σημαίνει αποζημιώσεις σε βάρος του δημοσίου, εάν είναι υπεύθυνο το Δημόσιο. Συνεπώς, είναι πολύ αυστηρές οι συμβάσεις και τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους όπως και η Ολυμπία Οδός. Και θέλω επίσης να σας πω ότι σε λίγες μέρες, ελπίζω σε περίπου δέκα μέρες, να δημοπρατήσουμε, όπως είχα υποσχεθεί, το Πάτρα – Πύργος, έργο 300 εκατ. ευρώ, ούτως ώστε να κλείσουμε την Ολυμπία Οδό όπως την είχαμε αρχικά σχεδιάσει και τέλος, του χρόνου να δημοπρατήσουμε και το τμήμα από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα.»


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
20/03/2019 Συνάντηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα με τους βουλευτές του Ν. Πιερίας, το Δήμαρχο Δίου Ολύμπου και εκπροσώπους των φορέων ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για το θέμα της Παλιάς Γραμμής του Πλαταμώνα
19/03/2019 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Kontra channel» και το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Μελιγγώνη
19/03/2019 Απλοποιείται η διαδικασία διαγραφής από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων ιδιωτικής χρήσης που καταστράφηκαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα της 24ης και 25ης Φεβρουαρίου στην Κρήτη
18/03/2019 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής» και τη δημοσιογράφο κ. Βούλα Κεχαγιά
15/03/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνου Βούρδα με θέμα: «Η Θεσσαλία κόμβος Μεταφορών - Ο ρόλος των Μέσων σταθερής τροχιάς ως πυλώνας ανάπτυξης» στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλίας που διοργανώνει η Εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», 15-16 Μαρτίου 2019, στη Λάρισα
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων