06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



13/03/2012

Βασικά σημεία της συνέντευξης τύπου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκη Βορίδη προς τα ΜΜΕ της Μεσσηνίας

«Αφού ευχαριστήσω τον Δήμαρχο της Καλαμάτας για την φιλοξενία του, θα ήθελα να πω ότι πράγματι είναι μια σημαντική ημέρα για την Καλαμάτα. Νομίζω όμως ότι έχει και ένα γενικότερο συμβολισμό η μέρα αυτή. Για την Καλαμάτα είναι εξόχως σημαντική, διότι πράγματι θεμελιώνεται ένα μεγάλο έργο. Και όπως σε όλα τα έργα παραχώρησης και σε αυτό υπήρχαν σημαντικές χρηματοδοτικές δυσκολίες, οι οποίες όμως κατέστη δυνατό να ξεπεραστούν. Αυτό εξασφάλισε το έργο, το οποίο έχει ακριβώς την σημασία, ότι διευκολύνει την πόλη της Καλαμάτας, διευκολύνει τους πολίτες στην χρήση του οδικού δικτύου,. Παράλληλα έχει επίπτωση και στους χρόνους κυκλοφορίας οι οποίοι μειώνονται, αλλά και περιβαλλοντική επίπτωση γιατί μειώνονται και οι ρύποι. Επίσης έχει κυκλοφοριακή επίπτωση γιατί επιταχύνεται η κυκλοφορία και με αυτή την έννοια έχουμε μείωση του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών, αλλά και των μεταφορών προσώπων. Η Περιμετρική οδός είναι ενταγμένη στο σύνολο του έργου του Μωρέα.

Αυτή τη στιγμή το κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος Τρίπολη είναι 100% ολοκληρωμένο. Το κομμάτι Τρίπολη – Παραδείσια είναι 97% ολοκληρωμένο. Το κομμάτι Τσακώνα – Καλαμάτα είναι στο 65% και το κομμάτι Λεύκτρο – Σπάρτη είναι στο 55%. Σήμερα έχουν εκτελεστεί έργα συνολικής αξίας 695 εκ. ευρώ.
Ως προς το υπολειπόμενο τεχνικό αντικείμενο, στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, αυτό κατασκευάζεται όπως ξέρετε ως δημόσιο έργο και θα παραδοθεί τον Μάιο του 2012, χωρίς όμως την κατασκευή της γέφυρας. Θα υπάρξει κάποια παράκαμψη, η οποία θα ενώνει τα δύο τμήματα. Η παράκαμψη θα είναι περίπου 400 μέτρα και αν εξαιρέσετε αυτή την παράκαμψη όλο το υπόλοιπο θα είναι αυτοκινητόδρομος και ενδεχομένως θα παραδοθεί όπως είπαμε.
Υπάρχει το τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα. Αυτό έχει μήκος 36 χλμ. Το τμήμα μέχρι τον κόμβο εισόδου της Καλαμάτας στο ύψος του νοσοκομείου της Καλαμάτας, θα παραδοθεί ίσως και λίγο νωρίτερα, δηλαδή περί τα τέλη Απριλίου.
Για το υπόλοιπο τμήμα που είναι η περιμετρική της Καλαμάτας ελπίζουμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο του 2013. Η καθυστέρηση αυτή θα οριστικοποιηθεί με την παράδοση των χώρων, ύστερα από την συντέλεση της απαλλοτρίωσης η οποία  προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί. Νομίζω ότι έχει ήδη τακτοποιηθεί αυτό το ζήτημα και μπορούμε να προχωρήσουμε.

Το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη έχει μήκος 46 χλμ. Έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις σε όλο του το μήκος. Εκκρεμούν κάποιες αγωγές. Εκεί έχουμε ένα αρκετά σημαντικό θέμα με την αρχαιολογία, το οποίο όμως ελπίζουμε ότι κι αυτό θα επισπευσθεί. Γίνεται εκεί μια προσπάθεια να συντονίσουμε την αρχαιολογική υπηρεσία με τα δικά μας χρονοδιαγράμματα. Από εκεί και πέρα η εκτίμηση είναι ότι και το Λεύκτρο – Σπάρτη θα μπορέσει να έχει παραδοθεί μέσα στο επόμενο έτος. Άρα η κατάσταση του αυτοκινητοδρόμου, από πλευράς τεχνικών έργων είναι αυτή.
Χρηματοδοτικά πρέπει να πω ότι ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος είναι ο μόνος,  ο οποίος δεν έχει αντιμετωπίσει το οξύ πρόβλημα που έχουν αντιμετωπίσει οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι και το οποίο προσπαθούμε να επιλύσουμε.
Αυτή την στιγμή εξαιτίας της υφεσιακής κατάστασης της ελληνικής οικονομίας, είναι πάρα πολύ σημαντικό, το να υπάρξουν αναπτυξιακές πολιτικές. Την άποψη μου αυτή την συμμερίζεται, έτσι όπως το έχω συζητήσει και ο Πρόεδρος της ΝΔ και αυτό έχει εκφραστεί με πολύ σαφή και συγκεκριμένο τόπο. Ότι δηλαδή η αναπτυξιακή πολιτική μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα πρέπει να συνδεθεί με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής διότι τα έργα υποδομής έχουν υψηλούς πολλαπλασιαστές. Αυτό σημαίνει, ότι τα χρήματα τα οποία πέφτουν στα έργα υποδομής, ακριβώς γιατί υπάρχουν παράπλευρες εργασίες που κινούνται (χαλίκια,  εργασίες, φορτηγά, κόσμος, ο οποίος δουλεύει κ.α), πολλαπλασιάζουν το οικονομικό τους αποτέλεσμα. Επίσης τα έργα υποδομής, αυτά καθ’ αυτά - πέρα δηλαδή από την πολλαπλασιαστική επίδραση που έχουν μέσα στην οικονομία – έχουν πολύ ευεργετικά αποτελέσματα, ακριβώς γιατί διαμορφώνονται για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Για αυτό κατασκευάζονται.

Έχουμε να λύσουμε τα μεγάλα έργα των παραχωρήσεων, τους τέσσερις μεγάλους άξονες που έχουν σταματήσει και βεβαίως να ολοκληρώσουμε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό, τον Μωρέα. Αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν οι μεγάλες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και σε επίπεδο σιδηροδρομικό  και στο επίπεδο της βελτίωσης των αεροδρομίων μας και στο επίπεδο των λιμανιών μας και στο επίπεδο της διασύνδεσης όλου αυτού του μεταφορικού πλέγματος, με αυτό που είναι τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. Μια μεγάλη προσπάθεια που πρέπει να γίνει στο κομμάτι των υποδομών και των μεταφορών, η οποία θα έχει ιδιαίτερα ευμενή και ευεργετική επίδραση στην ελληνική οικονομία. Αν μπορέσουμε να επανενεργοποιήσουμε τους οδικούς άξονες από πλευράς κατασκευής, υπάρχει μια εκτίμηση ότι η επίπτωση στην ελληνική οικονομία θα είναι της τάξης του 1% πάνω στο ΑΕΠ. Επομένως, με μια εκτιμώμενη ύφεση σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της τάξης του 2,2%. Περίπου η μισή ύφεση θα μπορέσει να απορροφηθεί από  την επανενεργοποίηση των έργων αυτών. Θα υπάρξουν 60.000 θέσεις εργασίας. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν την σημασία που έχει να μπορέσουμε να λύσουμε το χρηματοδοτικό πρόβλημα των έργων.
Για αυτό και – το έκανα και στην παρέμβαση μου κατά την τελετή θεμελιώσεως – θέλω να ευχαριστήσω  τον Πρόεδρο της ΝΔ, επειδή έκανε μια καταλυτική και εξαιρετικά αποφασιστική παρέμβαση στο επίπεδο των ευρωενωσιακών θεσμών και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην task force, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες δημιουργίας των κατάλληλων εργαλείων στην ΕΕ, που θα μπορέσουν να καλύψουνε τα όποια χρηματοδοτικά κενά υπάρξουν.

Οφείλω να πω ότι με εντυπωσίασε η ταχύτητα με την οποία αντέδρασαν στην παρέμβαση του Προέδρου της ΝΔ οι ευρωενωσιακοί θεσμοί. Κάτι το οποίο δεν είναι πολύ σύνηθες και αυτό δείχνει και την αλλαγή ενός κλίματος σε επίπεδο Ευρωπαϊκό, αλλά δείχνει πλέον και την αξιοπιστία, τον σεβασμό και την αποτελεσματικότητα, με την οποία αντιμετωπίζεται ο Πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς, όταν θέτει ζητήματα στο Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Κατά την γνώμη μου το μεγάλο στοίχημα της επόμενης Κυβέρνησης θα είναι ακριβώς αυτό, δηλαδή το πώς θα ακολουθήσει αναπτυξιακές πολιτικές και κυρίως το πώς θα μπορέσει να ολοκληρώσει αποτελεσματικά τα μεγάλα έργα υποδομών. Αυτό είναι ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα της επόμενης Κυβέρνησης. Εγώ προσωπικά είμαι εξαιρετικά αισιόδοξος για τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθούν τα πράγματα. Υπάρχουν πολλές δυσκολίες φυσικά ακόμη μπροστά, αλλά νομίζω ότι ήδη έχουμε να επιδείξουμε μια εξαιρετικά αποτελεσματική λειτουργία της ανταλλαγής ομολόγων, του PSI. Ήδη το χρέος της Ελλάδος έχει μειωθεί σημαντικά. Η επιβάρυνση στα δημόσια οικονομικά, έχει επιτευχθεί, τουλάχιστον στο κομμάτι των επιτοκίων και επομένως μπροστά μας, εκείνο που χρειαζόμαστε τώρα είναι να αντιμετωπίσουμε τα πρωτογενή ελλείμματα τα οποία εξακολουθούν να υφίστανται. Ταυτόχρονα όμως - και κυρίως - να αναστρέψουμε την υφεσιακή πορεία. Για αυτό λοιπόν είναι πάρα πολύ κρίσιμες οι αναπτυξιακές πολιτικές.

Ο Ελληνικός λαός, μαζί με τις κριτικές του, μαζί με τις αρνήσεις του, μαζί με την αντίρρηση του, μαζί με τον θυμό του σε ορισμένες περιπτώσεις, γνωρίζει ότι σε αυτά τα ζητήματα, υπάρχει μια μόνο πολιτική δύναμη και μόνο ένα πολιτικό πρόσωπο που μπορεί να εγγυηθεί την ανάταξη της ελληνική οικονομίας και αυτά είναι η ΝΔ και ο Αντώνης Σαμαράς. Δεν το λέω από κάποιου είδους κομματικό πατριωτισμό, το λέω γιατί ορθολογικά προσεγγίζοντας, το συγκεκριμένο ερώτημα, νομίζω ότι αν τεθεί στους πολίτες αυτό το συγκεκριμένο ερώτημα, τότε η απάντηση είναι μονοσήμαντη. Όλοι θα απαντήσουνε με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο».


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας