06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



19/12/2011

Παρέμβαση Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Κορδελιού- Ευόσμου και η Εγνατία Α.Ε με θέμα: «Παρουσίαση της μελέτης για την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού στη δυτική Θεσσαλονίκη»

O Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης   Μαγκριώτης, στην παρέμβασή του, στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Κορδελιού- Ευόσμου και η Εγνατία Α.Ε με θέμα: «Παρουσίαση της μελέτης για την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού στη δυτική Θεσσαλονίκη», μεταξύ άλλων τόνισε:

«Το έργο «Δυτική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός από  Α/Κ Κ16 (Νέα Δυτική Είσοδος Π.Α.Θ.Ε. / Λαχαναγορά) – Α/Κ Κ5 (Πολίχνη / Νοσοκομείο Παπαγεωργίου» προβλέπει, σε μήκος περίπου 8χλμ αναβάθμιση της αρτηρίας, με  ανισοπεδοποίηση έξι (6) υφιστάμενων ισόπεδων κόμβων (πλην του Κ16 που  έχει ήδη ανάδοχο και σύντομα ξεκινούν οι εργασίες, συνολικού προϋπολογισμού 100 εκ € περίπου), επί της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (ΕΣΠΕΡ):
•    Α/Κ  Μοναστηρίου και  3ης Σεπτεμβρίου (Ελευθέρια)
•    Α/Κ Μαιάνδρου (Εύοσμος)
•    Α/Δ Οδού Ολυμπιάδος (Εύοσμος)
•    Οδού Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη)
•    Α/Κ Λαγκαδά και Σταυρουπόλεως
•    Α/Κ14 25ης Μαρτίου (Πολίχνη)

 Επίσης το έργο περιλαμβάνει μία Άνω Διάβαση στην οδό Ολυμπιάδος (Πράσινη Γέφυρα πεζών και ποδηλατών),  καθώς και απλές πεζογέφυρες.

 Η αναβάθμιση της συνολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού -  ενταγμένη στο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών, Μεταφορών για την  Θεσσαλονίκη (ΣΣΥΜ-Θ) - αξιολογείται ως έργο πρώτης προτεραιότητας, για τους εξής κυκλοφοριακούς λόγους:
(α)    την αύξηση της διαμπερούς κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού, μέσω της  μη διακοπτόμενης κυκλοφορία των οχημάτων επί της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής.
(β)    για την καλύτερη σύνδεσή της με το αστικό δίκτυο και
(γ)    την αναβάθμιση της δυνατότητας των τοπικών μετακινήσεων

 Το δυτικό τμήμα της Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (ΔΕσΠερ), μεταξύ των υφισταμένων κόμβων Κ16 και Κ5, μήκους 8 χλμ περίπου, διασχίζει τους νέους Δήμους (σχέδιο Καλλικράτης), Κορδελιού-Ευόσμου και Παύλου Μελά (Πολίχνη, Ευκαρπία, Σταυρούπολη) καταλήγοντας στον ΠΑΘΕ.

 Το τμήμα αυτό της αρτηρίας ολοκληρώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 με διατομή εξάιχνη, χωρίς Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης  με κεντρική νησίδα και όριο ταχύτητας 80χλμ/ώρα.

 Η διασταύρωση της αρτηρίας με τις κάθετες οδούς πραγματοποιείται μέσω ισόπεδων κόμβων στους οποίους υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση, με προφανείς δυσμενείς επιπτώσεις στην κυκλοφορία και την οδική ασφάλεια.

 Για τη κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης κρίνεται κρίσιμη, κυρίως η κατάργηση των υφισταμένων ισόπεδων κόμβων, για την ανεμπόδιστη διαμπερή κυκλοφορία σε συνδυασμό και με την κατά τόπους αναμόρφωση του παράπλευρου οδικού δικτύου και των άλλων τοπικών συνδέσεων, και δευτερευόντως η διεύρυνση, κατά τόπους της επιφάνειας του καταστρώματος.

 Το τμήμα αυτό είναι αυτοτελές λειτουργικά και έχει κυρίως το ρόλο του συλλεκτικού και αναδιανεμητικού της κυκλοφορίας της περιοχής, ως  περιφερειακή αστική αρτηρία των πέριξ Δήμων. Επομένως η αναβάθμιση του, πέραν των άμεσων κυκλοφοριακών στόχων, έχει ιδιαίτερη σημασία για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Δυτικής περιοχής της πόλης, εξασφαλίζοντας συνθήκες ελευθεροεπικοινωνίας εκατέρωθεν αυτής, από τα σημεία των κόμβων, ενώνοντας γενικότερα την περιοχή και αφήνοντας περισσότερο χώρο για τον πεζό και τους παρόδιους χρήστες.

 Από τον κόμβο Κ5 και μετά, η Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης δέχεται τη διαμπερή κυκλοφορία της Εγνατίας Οδού, η οποία συνεχίζει προς Χαλκιδική, και επομένως εκεί η αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας μέσω πρόσθετων λωρίδων κυκλοφορίας, έχει πιο βαρύνουσα σημασία.

 Το έργο έχει πάρει έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί από τον Υπουργό Περιβάλλοντος.

 Θα ακολουθήσει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ με το ποσό των 170 εκ € συν 30 εκ € για τις απαλλοτριώσεις.
Πιθανός χρόνος δημοπράτησης του έργου είναι  το  πρώτο τρίμηνο του 2012, ενώ  συνολικός χρόνος  ολοκλήρωσης του από την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης είναι 2 με 2,5 έτη, λόγω των ιδιαιτεροτήτων κατασκευής του έργου σε αστικό  περιβάλλον και της ανάγκη διατήρησης της κυκλοφορίας κατά την φάση κατασκευής του έργου».

 Ο κ. Μαγκριώτης στο τέλος της παρέμβασής του,  ευχαρίστησε τους Δημάρχους, τα Δημοτικά Συμβούλια και τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων  Κορδελιού- Ευόσμου και Παύλου Μελά, καθώς και τους φορείς της περιοχής για την πολύ καλή και στενή συνεργασία που είχαν  μέχρι τώρα.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας