08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 20/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝIKOY ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (Δ35) ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ (Δ36))
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



29/08/2011

Επίσκεψη Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, στη Χαλκιδική και στο Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 29 Αυγούστου 2011
 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Επίσκεψη Υφυπουργού  Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων,
Γιάννη Μαγκριώτη
στη Χαλκιδική και στο Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
 
            Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Αναστάσιο Μουρατίδη επισκεφθήκαν σήμερα, Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011, την περιοχή Στρατωνίου του Δήμου Σταγείρων – Ακάνθου της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής προκειμένου να ενημερωθούν για την έναρξη  των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών στα οδικά δίκτυα από τις πλημμύρες του 2010, που εκτελούνται από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
            O κ. Μαγκριώτης αναφερόμενος στο έργο της αποκατάστασης ζημιών στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής , τόνισε:
«Αμέσως μετά τις πλημμύρες του Φεβρουαρίου 2010 που έπληξαν τη Χαλκιδική και ιδιαίτερα το δήμο Σταγείρων – Ακάνθου, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανέθεσε στην «Εγνατία Οδός ΑΕ» την αποκατάσταση των ζημιών στα οδικά δίκτυα της περιοχής . Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» αφού συνέταξε τις σχετικές μελέτες δημοπράτησε στις 16 Νοεμβρίου 2010 το έργο αποκατάστασης των ζημιών στα οδικά τμήματα «Ολυμπιάδος – Στρατωνίου», «Πλανών-Γοματίου» και «Μεγάλης Παναγιάς-Πλανών» προϋπολογισμού 1,7 εκατ. ευρώ. Η   σύμβαση κατασκευής με την ανάδοχο εργοληπτική επιχείρηση υπογράφηκε στις 11 Αυγούστου 2011. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει και θα ολοκληρωθούν σε έξι (6) μήνες, δηλαδή μέχρι το  Φεβρουάριο του 2012».
            Όσον αφορά στις ζημίες που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες στα σπίτια προχωρά κανονικά το Πρόγραμμα της αποκατάστασης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΑΣΒΕ). Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης και τα προγράμματα της αποζημίωσης των οικοσκευών και της αγροτικής παραγωγής από τα αρμόδια Υπουργεία.
 
Στη συνέχεια σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στις υπόλοιπες δημόσιες υποδομές της Χαλκιδικής:  
«Δυστυχώς υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στη  μελετητική ωριμότητα των έργων καθώς επίσης και  πολύ μεγάλο έλλειμμα στους πόρους που δεσμεύτηκαν στο ΕΣΠΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση για τη Χαλκιδική. Όπως έχω αναφέρει σε παλαιότερες δηλώσεις μου, για το νομό Χαλκιδικής είχε ανακοινωθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση η υλοποίηση μελετών και έργων υποδομής προϋπολογισμού πάνω από 500 εκατ. ευρώ, ενώ χρηματοδότηση που ήταν   εξασφαλισμένη από τα διαρθρωτικά ταμεία μπορούσε να ικανοποιήσει την υλοποίηση μόνο του 22% των έργων.
Ήταν λοιπόν  απόλυτη ανάγκη ο επανασχεδιασμός της ανάπτυξης της Χαλκιδικής και η ιεράρχηση των προτεινόμενων παρεμβάσεων με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, όπως η συνδυαστική αποτίμηση της ωριμότητας, της σκοπιμότητας και της χωρικής κατανομής των έργων.
Για το σκοπό αυτό διοργανώσαμε με τη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στις 31 Μαΐου 2010 Ημερίδα στη Χαλκιδική, με θέμα: «Δημόσιες Υποδομές για τη βιώσιμη Ανάπτυξη της Χαλκιδικής».
Στην Ημερίδα αυτή καθορίστηκαν οι προτεραιότητες των έργων και των μελετών που υλοποιούνται από το Υπουργείο και την Περιφέρεια».
 
ο Υφυπουργός αναφέρθηκε σε κάθε ένα από τα έργα υποδομής και τις μελέτες που υλοποιούνται τη περίοδο αυτή από το Υπουργείο Υποδομών και τη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:  
 
  • Κατασκευή Οδικού Τμήματος Ποτίδαια - Κασσανδρεία του Οδικού Δικτύου Κασσάνδρας Ν. Χαλκιδικής
Δημοπρατήθηκε στις 6 Ιουλίου 2010 και υπογράφηκε η σύμβαση στις 29 Δεκεμβρίου 2010. Η Προβλεπόμενη διάρκεια του έργου είναι 1.500 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, με προϋπολογισμό ένταξης: 80 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία - Θράκη. Το έργο κατασκευάζεται.
  • Περιμετρική Οδός Πολυγύρου, Τμήμα Άγιος Βλάσης προς Βράσταμα
Δημοπρατήθηκε στις 15 Ιουνίου 2010 και στις 8 Φεβρουαρίου 2011 υπογράφηκε σύμβαση με προβλεπόμενη διάρκεια έργου 1.480 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης. Ο Προϋπολογισμός ένταξης ανέρχεται στα 8,65 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία - Θράκη. Η κατασκευή αφορά οδικό τμήμα μήκους 2 χλμ., από τον Άγιο Βλάση, που καταλήγει η επαρχιακή οδός «Γερακινής – Πολυγύρου», μέχρι τη συμβολή με την επαρχιακή οδό «Πολυγύρου – Βραστάμων». Το υπ’ όψη οδικό τμήμα θα παρακάμπτει τον Πολύγυρο και θα εκτρέπει τη διερχόμενη κυκλοφορία, από και προς τη χερσόνησο της Σιθωνίας, από τον πολεοδομικό ιστό στην περιαστική οδό. Το έργο κατασκευάζεται.
·       «Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος τμήμα «Θέρμη Γαλάτιστα».
 Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 36 εκ. € και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων . Το Έργο διακρίνεται στα εξής δύο τμήματα:
α) Υποτμήμα «Θέρμη - Όρια Νομού Θεσ/νίκης», μήκους 16,1 χλμ. περίπου 
β) Υποτμήμα «Όρια Νομού Θεσ/νίκης – Γαλάτιστα», μήκους 4,3 χλμ. περίπου
Το έργο δημοπρατήθηκε από την «Εγνατία Οδός ΑΕ», αλλά το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης με τον μειοδότη. Το έργο θα επαναδημοπρατηθεί εντός του 2011.
  • «Αναβάθμιση του Τμήματος «Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια»
Το έργο, αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός ΑΕ» έχει προϋπολογισμό περί τα 57 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και απαλλοτριώσεις περίπου 5 εκ. ευρώ). Στο υφιστάμενο οδικό τμήμα των 5,2 χλμ. της Επαρχιακής Οδού «Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια», προβλέπεται η αναβάθμισή της και η μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο. Στο έργο συμπεριλαμβάνονται επεμβάσεις βελτίωσης των υφισταμένων ανισόπεδων κόμβων «N. Πλαγίων» και «Πορταριάς», καθώς επίσης και η δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων «Φλογητών» και «Διονυσίου»  στο τμήμα Σωζόπολη- Ν. Μουδανιά. Λόγω δικαστικών προσφυγών των κατοίκων αναφορικά με τις απαλλοτριώσεις προκλήθηκαν καθυστερήσεις. Στις  8 Ιουνίου 2011 αναβλήθηκε από το δικαστήριο για τις 14 Δεκεμβρίου 2011 η δικάσιμος για τον καθορισμό της τιμής μονάδας των απαλλοτριώσεων. Ελπίζω να ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα που ορισμένοι δημιουργούν αδικαιολόγητα και ταλαιπωρούν τους ανθρώπους της Χαλκιδικής, της Θεσσαλονίκης και τους επισκέπτες. Η ένταξη και δημοπράτηση του έργου μπορεί να γίνει το Α’ τρίμηνο 2012.
·        «Παράκαμψη της Αρναίας» εκτιμώμενου προϋπολογισμού 29,5 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσ/νίκης – Ιερισσού, παράκαμψης του οικισμού της Αρναίας, μήκους 5,2 χλμ και συνδετήριας οδού προς Μ. Παναγία μήκους 3,0 χλμ, με εφαρμογή διατομής μία (1) λωρίδα ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ συνολικού πλάτους 11/14.   Η δαπάνη του έργου  υπολογίζεται σε 25.500.000 €. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Μακεδονίας – Θράκης 2007-2013.
·       Για το οδικό τμήμα Τρυπητή – Ουρανούπολη, μήκους περίπου 7 χλμ., εκπονείται η μελέτη διαπλάτυνσης με την εποπτεία της ΔΔΕ/ΠΚΜ, με προϋπολογισμό αμοιβής 400.000 €, με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008, που ολοκληρώθηκε και θα προωθηθούν οι διαδικασίες κατασκευής του έργου..
 
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μαγκριώτης στα παρακάτω έργα που βρίσκονται σε στάδιο ωρίμανσης των μελετών και περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων:
 
·        «Σύνδεση της Εγνατίας με το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής» τμήμα «Κόμβος Γερακαρούς - Άγιος Πρόδρομος». Η μελέτη του έργου είναι ήδη υπό σύνταξη στα πλαίσια του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.  Προβλέπεται νέα χάραξη από Αγ. Πρόδρομο έως τον κόμβο της Γερακαρούς με παράκαμψη των οικισμών, με πλάτος δρόμου 11 μ και μήκος 16,2 χλμ. Το εκτιμώμενο κόστος του έργου θα είναι της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ, με 5 εκατ. ευρώ οι απαλλοτριώσεις. Έχει υποβληθεί και αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Εκτιμάται η ολοκλήρωσή της μέχρι το τέλος του 2011.
·       Οδικός άξονας  «Πολύγυρος - Ουρανούπολη» τμήμα  Πολύγυρος – Ιερισσός – Τρυπητή
Στο ανωτέρω τμήμα  η μελέτη του έργου είναι ήδη υπό σύνταξη στα πλαίσια του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.  Η σύμβαση ανάθεσης της μελέτης ύψους 2.184.000 ευρώ υπεγράφη στις 13 Σεπτεμβρίου 2010 και αφορά βελτιώσεις υφισταμένων τμημάτων ή νέες χαράξεις όπου απαιτείται με δίιχνη διατομή 11,00 μ. Η μελέτη χωρίζεται σε τρία τμήματα 1) Πολύγυρος- Ρέμα Κούνδουρου, που θα ολοκληρωθεί το Γ’ τρίμηνο 2012, 2) Ρέμα Κούνδουρου- Ιερισσός που θα ολοκληρωθεί το Γ’ τρίμηνο 2012 και 3) Ιερισσός- Τρυπητή που θα ολοκληρωθεί το Δ’ τρίμηνο 2011. Το κόστος του έργου προϋπολογίζεται περί τα 100 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου σχεδιάζεται ανά τμήματα.
·       Για το οδικό τμήμα Κασσανδρεία – Πευκοχώρι, μήκους 23,0χλμ. εκπονούνται οι μελέτες με την εποπτεία της ΔΔΕ/ΠΚΜ, με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008/3, με προϋπολογισμό αμοιβής 2.300.000 ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2011.
·       Οδικός άξονας  Ν.Μουδανιά – Ψακούδια - Νικήτη:
α) Για το οδικό τμήμα Ν. Μουδανιά – Ψακούδια, μήκους 29 χλμ. έχει ανατεθεί η μελέτη νέας χάραξης, προϋπολογισμού αμοιβής 1.940.000 ευρώ με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2011.
β) Για το οδικό τμήμα Ψακούδια – Νικήτη, ανατέθηκε μελέτη νέας χάραξης, προϋπολογισμού αμοιβής 1.480.000 ευρώ με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008, Υπογράφηκε η σχετική σύμβαση στις 3 Σεπτεμβρίου 2010 και η περάτωση της μελέτης προβλέπεται στις 3 Φεβρουαρίου 2012.
·        Οδικό τμήμα  Κελλί - Νικήτη:
Για τον κάθετο άξονα Κελλί – Νικήτη εκπονούνται οι μελέτες με την εποπτεία της ΔΔΕ/ΠΚΜ με προϋπολογισμό αμοιβής 1.100.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008
 
Όσον αφορά στο «Λιμάνι Νέων Μουδανιών», εκπονείται μελέτη στα πλαίσια του Υπουργείου Υποδομών μεπροϋπολογισμό 1.135.000 ευρώ και χρηματοδότηση από Εθνικούς πόρους και          ημερομηνία  περαίωσης τις 25 Ιανουαρίου 2012.
Έχει υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε), της μελέτης του έργου στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ) του ΥΠΕΚΑ, και βρίσκεται σε αναμονή μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας παράτασης ισχύος της Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης (ΠΠΕΑ) της μελέτης «Προγραμματικό σχέδιο λιμένα Ν. Μουδανιών» που είχε εκπονήσει το Λιμενικό Ταμείο Ν. Μουδανιών.
Σύμφωνα με το εγκεκριμένο MasterPlan το συνολικό κόστος των έργων εκτιμάται 24 εκατ. ευρώ . Έχει περιληφθεί όρος στη σύμβαση της μελέτης για δυνατότητα εκπόνησης των οριστικών μελετών ολοκληρωμένου μέρους των έργων του MasterPlan αναλόγως με τις διατιθέμενες πιστώσεις για το έργο.
Η Δημοπράτηση των έργων εκτιμάται για το B’ τρίμηνο του 2012. Η δαπάνη συνολικά του έργο υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 23 εκατ. ευρώ, όμως στο Π.Ε.Π. Μακεδονίας - Θράκης ο προγραμματικός προϋπολογισμός ήταν μόνο 7 εκατ. ευρώ.
 
Όσον αφορά στα έργα ταμίευσης, επεξεργασίας, μεταφοράς και διανομής νερού για την ύδρευση της περιοχής ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αξιοποίηση των διαθέσιμων υδάτινων πόρων μέσω των ακόλουθων μελετών και έργων:
1.    Φράγμα, Διυλιστήρια (Ε.Ε.Υ.) και Δίκτυα Πετρένια.
Εκπονείται η μελέτη «Ύδρευση Νομού Χαλκιδικής. Μελέτη φράγματος Πετρένια στη περιοχή Γοματίου και έργων καθαρισμού, μεταφοράς και αποθήκευσης νερού» με συνολική προβλεπόμενη αμοιβή σύμφωνα με τον πρώτο Σ.Π. 3.094.000 ευρώ με Φ.Π.Α.. Στη μελέτη περιλαμβάνονται το φράγμα και τα έργα επεξεργασίας και μεταφοράς νερού για την ύδρευση των Δήμων Μ. Παναγιάς και Σταγείρων- Ακάνθου. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες Α’ φάσης , σύμφωνα με τις οποίες προβλέπεται φράγμα χωρητικότητας 5,4 εκατ. Μ3.   Η δημοπράτηση του έργου θα επιδιωχθεί να γίνει το συντομότερο δυνατόν.  
2.    Φράγμα, Διυλιστήρια (Ε.Ε.Υ.) και Δίκτυα Χαβρία Νομού Χαλκιδικής.
Εκπονείται η «Μελέτη Φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής». Με συνολική προβλεπόμενη αμοιβή σύμφωνα με τον δεύτερο Σ.Π. 2.555.341,44 ευρώ με Φ.Π.Α. Έχει ολοκληρωθεί η «Εκτέλεση γεωτεχνικών ερευνητικών εργασιών για τις ανάγκες της οριστικής μελέτης Φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής» τελικής αμοιβής 843.806 ευρώ με Φ.Π.Α. Η δημοπράτηση του έργου εκτιμάται το 2012.
Προκηρύχθηκαν επίσης τον Απρίλιο 2011 οι μελέτες: «Μελέτη εξωτερικών δικτύων ύδρευσης από το φράγμα Χαβρία- » προϋπολογισμού 2.395.230 ευρώ και «Υποστηρικτικές μελέτες εξωτερικών δικτύων ύδρευσης φράγματος Χαβρία» προϋπολογισμού 566.000 ευρώ. Μετά τη ψήφιση του Ν. 3919/2011, με τον οποίο καταργήθηκε το κατώτατο όριο προσφορών , που με το Ν. 3316/2005 είχε ορισθεί στο 80% του προϋπολογισμού της υπηρεσίας, οι προκηρύξεις ανακλήθηκαν και θα επαναπροκηρυχθούν άμεσα.
3.    Φράγμα, Διυλιστήρια (Ε.Ε.Υ.) και Δίκτυα Ολυνθίου Νομού Χαλκιδικής.
Έχει ολοκληρωθεί η «Συμπληρωματική έρευνα έργων αξιοποίησης υδάτινων πόρων Χαλκιδικής - Φράγμα Ολυνθίου» ποσού 369.912 ευρώ με Φ.Π.Α., με αντικείμενο την επιλογή της βέλτιστης θέσης δημιουργίας του ταμιευτήρα. Η δημοπράτηση της κατασκευής εκτιμάται εντός του 2013, εφόσον εξασφαλισθούν οι απαιτούμενοι πόροι.
 
Συνολικά οι δαπάνες των μελετών για την ύδρευση της Χαλκιδικής αναμένεται να φτάσουν στο ύψος των 23 εκατ. ευρώ και οι δαπάνες κατασκευής των έργων μαζί με τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις θα υπερβούν τα 200 εκατ. ευρώ.  
***
 
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης στη Χαλκιδική ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε  το Αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», όπου και πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων έργων, Γιάννη Οικονομίδη και υπηρεσιακών παραγόντων, με αντικείμενο την εξέλιξη του έργου «Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παραλλήλου τροχοδρόμου) Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ». 
Μετά το τέλος της σύσκεψης και της επίσκεψης στο εργοτάξιο, ο κ. Μαγκριώτης μεταξύ άλλων τόνισε:
«Ζήτησα επιτάχυνση των εργασιών για να έχουμε τη γρηγορότερη δυνατή ολοκλήρωση του έργου.
 Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου μετά παραλλήλου τροχοδρόμου κατά 1000μ., ώστε να έχει τελικό μήκος 3440μ. και επιπλέον ζώνη ασφαλείας 150μ.
Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την επιχειρησιακή αναβάθμιση του Αεροδρομίου, ώστε να μπορούν να προσγειώνονται και τα πολύ μεγάλα σύγχρονα αεροσκάφη και να γίνει η Θεσσαλονίκη διεθνής αεροπορικός κόμβος..
Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα δύσκολο και δαπανηρό έργο, δεδομένου ότι η επέκταση του διαδρόμου γίνεται μέσα στη θάλασσα .
Το έργο με προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2005 και βρίσκεται σε προχωρημένη φάση υλοποίησης.
Είναι γνωστό ότι μετά την έναρξη του έργου, ο τρόπος κατασκευής του διαφοροποιήθηκε σε σχέση με τη μελέτη.   Τα αμμοχάλικα για την κατασκευή των επιχωμάτων προέρχονται από την περιοχή του Λιτοχώρου, αντί της περιοχής Αγ. Αντωνίου, μεταφέρονται με φορτηγίδες και  η κατασκευή του επιχώματος γίνεται από τη θάλασσα και όχι από την ξηρά, όπως προέβλεπε η μελέτη του έργου.
Αυτή η τροποποίηση δημιούργησε καθυστερήσεις στη εξέλιξη του έργου και αύξηση της δαπάνης κατασκευής κατά 27 εκατ. ευρώ περίπου, ποσό που καλύπτεται από εθνικούς πόρους.
Το Υπουργείο, λόγω της μεγάλης σημασίας του έργου και των ειδικών κατασκευαστικών δυσκολιών που παρουσιάζει, παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή την εξέλιξή του με στόχο να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί μέσα στα χρονοδιαγράμματα».
 
Ακολούθως ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στο νέο έργο της Αναβάθμισης του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28 , τονίζοντας ότι:
«Όσον αφορά το έργο «Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28 του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», θα προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη 2011, με προϋπολογισμό 40.000.000€ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. 
Η σχετική μελέτη εκπονείται από την ΥΠΑ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 (εξυγίανση, οδοστρωσία, νέος αντιολισθηρός τάπητας) ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά (υποδομή, αντοχή).
Η κατασκευή του έργου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου καθ’ ότι κατά το χρονικό διάστημα που θα εκτελούνται εργασίες στην περιοχή της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση της αεροπορικής κίνησης ο παράλληλος τροχόδρομος του 10-28. Για το σκοπό αυτό συμπεριλαμβάνονται στο έργο αυτό και οι απαραίτητες εργασίες για τη λειτουργία του τροχοδρόμου ως διαδρόμου.
Το έργο της αναβάθμισης θα έχει ολοκληρωθεί πριν την περαίωση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου στη θάλασσα, καθ’ ότι όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για την απόδοση του συνόλου του διαδρόμου σε λειτουργία περιλαμβάνονται στην τρέχουσα εργολαβία της επέκτασης».
 
 

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων