Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



01/04/2011

Απάντηση Υφ. Γ.Μαγκριώτη σε επίκαιρη ερώτηση σχετικά με την επικινδυνότητα του εθνικού δικτύου Αντιρρίου-Ιωαννίνων και την καθυστέρηση των εργασιών της Ιονίας οδού και της οδού Αμβρακίας-Ακτίου

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 1 Απριλίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε σήμερα στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ Νίκου Μωραΐτη σχετικά με την επικινδυνότητα του εθνικού δικτύου Αντιρρίου-Ιωαννίνων και την καθυστέρηση των εργασιών της Ιονίας οδού και της οδού Αμβρακίας-Ακτίου.
   
Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν η εξής:
    «Έχει δίκιο ο συνάδελφος, όπως και οι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ αλλά και όλων των κομμάτων, που χρόνια τώρα θέτουν το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης υποδομών στη Δυτική Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια, έχουν ξεκινήσει σημαντικές προσπάθειες αλλά λόγω ορισμένων λαθών, έχουν παρουσιαστεί προβλήματα και καθυστερήσεις.
Δουλέψαμε συστηματικά και τα περισσότερα εξ αυτών τα έχουμε λύσει.
Όσον αφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας του εθνικού δικτύου Αντίρριου-Ιωαννίνων, το Υπουργείο εκτελεί τα παρακάτω έργα.
α) «Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στις επικίνδυνες θέσεις του οδικού άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα», προϋπολογισμού 3,66εκ. ευρώ, ολοκληρώθηκαν επεμβάσεις σε 16 θέσεις.
β) «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον ¶ξονα Αντίρριο–Ιωάννινα», προϋπολογισμού 26εκ. ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη.
Για το υπόψη έργο, η σύμβαση υπογράφηκε στις 28-12-2009, οι εργασίες εκτελούνται ομαλά και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του έτους 2011.
            Με την εργολαβία αυτή εκτελούνται εργασίες οδικής ασφάλειας σε 20 θέσεις – τμήματα της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
         Απ’ αυτές, οι 12 θέσεις – τμήματα είναι στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας και οι 8 θέσεις – τμήματα στους Νομούς ¶ρτας, Πρέβεζας και Ιωαννίνων.
Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στον άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα. Οι παρεμβάσεις κατά μήκος του εν λόγω άξονα συνίστανται σε τοπικές αναδιαμορφώσεις υφιστάμενων ισόπεδων κόμβων, για την ασφαλέστερη διευθέτηση της κυκλοφορίας, σε κατασκευή νέας ή βελτίωση της υφιστάμενης σήμανσης-ασφάλισης και οδοφωτισμού, σε εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης ή βελτίωση της υφιστάμενης σε ισόπεδους κόμβους και πεζοδιαβάσεις αστικών ή αστικοποιημένων περιοχών .
     Οι εργασίες των επεμβάσεων αυτών καλύπτουν σε ένα βαθμό τις απαιτούμενες εργασίες συντήρησης της οδού στις θέσεις αυτές, οι οποίες μάλιστα από άποψη επικινδυνότητας είναι και οι πιο σημαντικές.
Επισημαίνεται ότι οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις αφορούν σε εργασίες χωρίς απαίτηση πρόσθετων απαλλοτριώσεων.
Σημειώνεται επίσης, ότι στις διαβάσεις πεζών προβλέπεται κατάλληλη διαμόρφωση για κίνηση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.)»
.
Όσον αφόρα στην Ιόνια Οδό, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Η προηγούμενη Κυβέρνηση, όπως είναι γνωστό, προχώρησε στην ανάθεση κατασκευής των έργου της Ιόνιας Οδού με σύμβαση παραχώρησης, που κυρώθηκε με Νόμο στη Βουλή το 2007, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη εξέλιξη του έργου.
Τα πιο σημαντικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν αμέσως μετά την έναρξη του έργου ήταν:
     Η μη εξασφάλιση των εδαφικών εκτάσεων ανάπτυξης του έργου, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις και στη μετακίνηση των δικτύων των ΟΚΩ
     Οι καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών
     Η μη έγκαιρη αδειοδότηση των χώρων λήψης αδρανών υλικών και απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής, αλλά και
     Ο ελλιπής σχεδιασμός του έργου σε κρίσιμες περιοχές, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Παλαιοβούνας.
Τα θέματα των απαλλοτριώσεων, της μετακίνησης των δικτύων ΟΚΩ και της εξασφάλισης των χώρων λήψης αδρανών υλικών και απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής, θα έπρεπε, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, να έχουν ολοκληρωθεί εντός ενός έτους από την υπογραφή της, που έγινε το Σεπτέμβριο του 2007. Συνεπώς, θα έπρεπε μέχρι το Σεπτέμβριο του 2008 να έχουν ολοκληρωθεί τα παραπάνω.
Δυστυχώς, μέχρι τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009, ελάχιστα εξ αυτών είχαν γίνει.
Είναι σαφές ότι οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στην εξέλιξη του έργου (περίπου 1,5 χρόνος απόκλιση από τις συμβατικές ημερομηνίες), δεν είναι αποτέλεσμα των τελευταίων δεκαέξι μηνών, αλλά των λανθασμένων επιλογών και αποφάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης.
Η σημερινή Κυβέρνηση, η οποία παρέλαβε το έργο με τις προαναφερόμενες σημαντικές καθυστερήσεις, προχώρησε και έχει λύσει τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα.
Σήμερα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για την ανάπτυξη των κατασκευαστικών μετώπων.
Η διακοπή ωστόσο, της χρηματοδότησης του παραχωρησιούχου από τις δανείστριες τράπεζες οδήγησε τον κατασκευαστή στην από 27/1/2011 αναστολή των εργασιών.
Το Υπουργείο έχει αναλάβει πρωτοβουλία και καταβάλλονται προσπάθειες εξεύρεσης λύσης για την ομαλή εξέλιξη του έργου».

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα προβλήματα των συμβάσεων παραχώρησης:
«Ήδη από το 2007, κατά την ψήφιση των συμβάσεων παραχώρησης στη Βουλή, είχαμε επισημάνει τα προβλήματα και τα λάθη που αφορούν στο μίγμα της χρηματοδότησης των έργων και στο θέμα των διοδίων.
Υπάρχει αδικία όσον αφορά στο ύψος της τιμής των διοδίων σε πολλές περιπτώσεις ειδικά στις τοπικές μετακινήσεις και βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες για να άρουμε τις αδικίες και να λύσουμε τα τεχνικά προβλήματα.
Ωστόσο, οι τράπεζες, ανέστειλαν προσωρινά τη χρηματοδότηση, στις 4 από τις 5 παραχωρήσεις, μεταξύ των οποίων η Ιόνια Οδός, επικαλούμενες την κρίση, η οποία επέφερε σχετική μείωση ροών άρα και μείωση εσόδων, όπως και το κίνημα κατά των διοδίων.
Η Κυβέρνηση έχει καλέσει τις τράπεζες να σταματήσουν την προσωρινή αναστολή των χρηματοδοτήσεων γιατί δεν υπάρχει κανένας ουσιώδης λόγος.
Δεν έχουν τη δυνατότητα και το δικαίωμα να τεκμηριώσουν ευθύνη στο Δημόσιο, δεδομένου ότι  εκπληρώνει τις βασικές του υποχρεώσεις.
Πιστεύω ότι αυτά τα προβλήματα μπορούν να λυθούν. Εμείς έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας. Η ευθύνη, τη στιγμή αυτή, βρίσκεται στην πλευρά των τραπεζών και των παραχωρησιούχων.
Το Υπουργείο θα υπερασπιστεί το έργο στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος».

Στη συνέχεια ο κ.Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο έργο ¶κτιο-Αμβρακία:
«Ο οδικός άξονας ¶κτιο-Αμβρακία δημοπρατήθηκε από τη ΝΔ και είχε πολλά προβλήματα, όπως οι μεγάλες εκπτώσεις, η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων και η μελετητική ανωριμότητα.
Υπάρχει βραδύτητα στην εξέλιξη του έργου λόγω αυτών των προβλημάτων, τα οποία όμως,  σταδιακά ξεπερνώνται.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος».
           
           






Συνημμένα Αρχεία
word document2011 04 01 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΦ.Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤH ΙΟΝΙΑ Ο.doc
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης ¶δειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης ¶δειας Κυκλοφορίας