07/06/2018 Διοργάνωση Ημερίδας στις 22 Ιουνίου 2018 «Πολυτροπικός Διάδρομος Μεταφορών ADRIETA – Η θάλασσα των συνεργειών, η γη της πολυτροπικότητας»
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



01/04/2011

Χαιρετισμός Σπ.Βούγια στην Ημερίδα Πράσινη Ανάπτυξη και Συνδυασμένες Μεταφορές

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 1η Απριλίου 2011

Χαιρετισμός Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων στην Ημερίδα του Εργαστηρίου Συστημάτων Σχεδιασμού, Παραγωγής και Λειτουργιών, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με θέμα «Πράσινη Ανάπτυξη & Συνδυασμένες Μεταφορές: Υφιστάμενη Κατάσταση και Προοπτικές στην Ελλάδα και την Ε.Ε.»

Κυρίες και Κύριοι,

Είναι μεγάλη μου τιμή να απευθύνω χαιρετισμό σήμερα στην ημερίδα που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με θέμα «Πράσινη Ανάπτυξη & Συνδυασμένες Μεταφορές: Υφιστάμενη Κατάσταση και Προοπτικές στην Ελλάδα και την Ε.Ε.», η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Πρόκειται για μια σημαντική και αξιέπαινη πρωτοβουλία, τόσο γιατί προβάλλει το ρόλο των συνδυασμένων μεταφορών σε ένα πλαίσιο πράσινης ανάπτυξης, αλλά και γιατί παρουσιάζει τα αποτελέσματα του διαμεσογειακού έργου TRANSit του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος INTERREG MED.

Η ιστορία της Ελλάδας και η οικονομική της ανάπτυξη είναι συνδεδεμένες με τη Μεσογειακή λεκάνη, και μέσω της συμμετοχής ελληνικών φορέων, η Ελλάδα αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο για μια Μεσόγειο πιο ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο. Το πρόγραμμα INTERREG MED έχει διττή στρατηγική: α) την υποστήριξη της εδαφικής συνοχής στην ευρωμεσογειακή λεκάνη και β) την ενίσχυση του διακρατικού χαρακτήρα της συνεργασίας, δίνοντας έμφαση σε θέματα Περιβάλλοντος και Μεταφορών.

Το έργο TRANSit στηρίζεται σε αυτούς τους δύο πυλώνες, περιβάλλον και μεταφορές, και έχει ως κύριο στόχο την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών και της εδαφικής συνεργασίας χωρών μελών της Ε.Ε. μέσω του σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης μιας καινοτόμου διαδικτυακής πλατφόρμας σχεδιασμού δρομολογίων εμπορευματικών μεταφορών τα οποία είναι περισσότερο αποδοτικά, «πράσινα» και ασφαλή. Αυτού του είδους έξυπνες εφαρμογές βοηθούν ουσιαστικά και σε πρακτικό επίπεδο στην υλοποίηση συνδυασμένων μεταφορών σε ένα πλαίσιο πράσινης ανάπτυξης.

Με χαρά επίσης διαπιστώνω ότι οι στόχοι του συγκεκριμένου έργου και οι ερευνητικές του προσπάθειες συμπίπτουν με την αντιμετώπιση των τεσσάρων αιτιών που προσδιόρισε η Επιτροπή, στην προσφάτως δημοσιευμένη Λευκή Βίβλο για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Μεταφορικό Χώρο, που εμποδίζουν το κοινοτικό σύστημα μεταφορών να εξελιχθεί σε ένα βιώσιμο σύστημα:
•    Ανεπαρκής τιμολόγηση
•    Ανεπαρκής ερευνητική πολιτική
•    Αναποτελεσματικότητα των μεταφορικών υπηρεσιών και διαδικασιών
•    Έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού των μεταφορών

Εν έτη 2011, οι ευρωπαϊκές μεταφορές βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σημείο – το πετρέλαιο θα καταστεί όλο και πιο δυσεύρετο τις επόμενες δεκαετίες, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει η ανάγκη για δραστική μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, με στόχο τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής στους 2ο C. Στο κείμενο της Στρατηγικής για την Ευρώπη 2020, γίνεται λόγος για μια ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών που στηρίζει την οικονομική πρόοδο, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η αποτελεσματική, αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων είναι πρωταρχικής σημασίας. Η μοναδική γεωγραφική τοποθέτηση των μεγάλων ελληνικών λιμανιών στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς, σε συνδυασμό με ένα σταθερό πολιτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, προσφέρουν μια σημαντική επενδυτική και αναπτυξιακή ευκαιρία για την Ελληνική οικονομία. Μέσα από την ενίσχυση της υποστηρικτικής υποδομής Μεταφορών και Δικτύων, εμπορευματικοί κόμβοι έντονης οικονομικής δραστηριότητας μπορούν να δημιουργηθούν και αποδοτικές διατροπικές μεταφορές μπορούν να υλοποιηθούν.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι αποφασισμένο να υποστηρίξει ενεργά αυτή τη στρατηγική και, να ηγηθεί των απαραίτητων πρωτοβουλιών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την αποτελεσματική υλοποίησή της. Μεταξύ αυτών των πρωτοβουλιών είναι:
•    Τα νέα εμπορευματικά κέντρα στο Θριάσιο (Αθήνα) και τη Σίνδο (Θεσσαλονίκη).
•    Τη σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Πειραιά με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο με την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 17 χλμ, με ολοκλήρωση εντός του 2012.
•    Τον ¶ξονα Προτεραιότητας Νο. 22 του ευρωπαϊκού αναπτυξιακού προγράμματος TEN – T, ο οποίος θα επιτρέψει την αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ των μεγάλων εμπορικών λιμένων του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, και των μεγάλων εμπορικών κέντρων της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
•    Την εξυγίανση και αναδιοργάνωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, με ιδιαίτερη έμφαση ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών στα πλαίσια του νέου επιχειρηματικού σχεδίου.
•    Την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας σε όλο τον ελλαδικό χώρο, μέσω ενσύρματων (Οπτική Ίνα στο Σπίτι) και ασύρματων τεχνολογιών, τόσο για τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών επικοινωνιών και διαχείριση δεδομένων, όσο και για την υλοποίηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
•    Συγκρότηση Εθνικής Στρατηγικής με βάση την Οδηγία Ε.Ε. 2010/40 περί πλαισίου ανάπτυξης Συστημάτων Ευφυών Μεταφορών στον τομέα των οδικών μεταφορών και των διεπαφών με άλλους τρόπους μεταφοράς.
 
Για άλλη μια φορά, θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και σε όλους τους συμμετέχοντες για την διοργάνωση της σημερινής ημερίδας και να ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες σας. Το Υπουργείο θα αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα συμπεράσματα που θα προκύψουν για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε ευέλικτες και αποδοτικές στρατηγικές με στόχο τη βιώσιμη υλοποίηση των πράσινων συνδυασμένων μεταφορών.

Σας ευχαριστώ.


Συνημμένα Αρχεία
word documentΧαιρετισμός Σπ.Βούγια σε Ημερίδα
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης ¶δειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης ¶δειας Κυκλοφορίας