06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



24/10/2010

Συνέντευξη Δημήτρη Ρέππα το περιοδικό «Informer» της εφημερίδας «Ο Κόσμος του Επενδυτή»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2010

Συνέντευξη Δημήτρη Ρέππα,
Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
στο περιοδικό «Informer» της εφημερίδας
«Ο Κόσμος του Επενδυτή»,
στον δημοσιογράφο Λάμπρο Καλαρρύτη


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως διασφαλίζεται ότι το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων δεν θα οδηγήσει σε ολιγοπώλια μεγάλων εταιριών;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα κλειστά επαγγέλματα αποτελούν ιδεώδη χώρο για τη λειτουργία καρτέλ. Ο ανταγωνισμός προϋποθέτει το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης σε ένα επάγγελμα για κάθε πολίτη με νόμιμες προϋποθέσεις. Η ανοικτή αγορά δεν σημαίνει ασυδοσία αλλά κοινωνικό και θεσμικό έλεγχο. Ο φόβος για την επικράτηση μονοπωλιακών καταστάσεων δεν είναι αδικαιολόγητος και πρέπει να αντιμετωπίζεται από τις αρμόδιες αρχές με αποτελεσματική εποπτεία. Άλλωστε, ένα επάγγελμα ή μια αγορά έχει βαθμό ωριμότητας που συναρτάται ευθέως με αυτό ακριβώς, την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε χαμηλή τιμή. Κρίνεται δηλαδή στην πράξη, εκ του αποτελέσματος. Το βέβαιο είναι πως ο ανταγωνισμός αποτελεί μια καλή βάση. Ασφαλώς είναι στρέβλωση κάθε τι που νοθεύει ή και τον ακυρώνει και ιδίως μέσω διοικητικών ή αστυνομικών απαγορεύσεων. Η Ελλάδα πιστεύω ότι αξίζει να επιχειρήσει αυτές τις τομές που θα ωφελήσουν τελικώς τον ίδιο το χρήστη καταναλωτή.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει η αίσθηση ότι η κυβέρνηση παράλληλα με την άρση των στρεβλώσεων που υπήρχαν επέφερε καίριο πλήγμα και στη μεσαία τάξη. Ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία βίαιη υποβάθμισή της αν όχι «εξόντωση» της στο όνομα του μνημονίου.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι απαραίτητη η με κάθε τρόπο στήριξη της μεσαίας τάξης. Η στάση της είναι η ζυγαριά της κοινωνίας. Μια ισχυρή μεσαία τάξη δεν είναι μόνο οικονομικό και παραγωγικό μέγεθος. Είναι ταυτοχρόνως, ιδίως στην Ελλάδα, παράγοντας για πολιτική σταθερότητα και κοινωνική συνοχή. Η πολιτική της εξυγίανσης και της αναδιάρθρωσης σε κρίσιμους τομείς παίρνει συχνά έναν υπερεπείγοντα χαρακτήρα μόνο και μόνο για να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος. Αυτή η πολιτική ταχύτητα δεν είναι εύκολο να αντιρροπηθεί από το ρυθμό και τον τρόπο με τον οποίον οι πολίτες αναζητούν τις νέες ισορροπίες στην καθημερινότητά τους. Ξεβολεύονται και ανησυχούν. Είναι όμως οι δυνάμεις της κοινωνίας που κατεξοχήν θα ωφεληθούν από τις προωθούμενες αλλαγές. Η διαφάνεια και ανοιχτή διαβούλευση, το τέλος του πελατειακού κράτους και οι ανταγωνιστικές αγορές, ο εξορθολογισμός σε ζημιογόνες λειτουργίες ΔΕΚΟ και οι διαρθρωτικές αλλαγές αφορούν την καθημερινότητα όλων των πολιτών και κατεξοχήν της μεσαίας τάξης. Αποτελούν τους όρους για την ανασυγκρότηση σε σύγχρονη βάση της χώρας. Σε αυτήν την πορεία μετάβασης, είναι συχνή η εκδήλωση των αμφιβολιών λόγω των κραδασμών ή και κάποιων αδικιών που προκαλούνται. Πάνω απ’ όλα αξία έχει να οριστεί με σαφήνεια ο συγκεκριμένος ορίζοντας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας για την ανάπτυξη και την εγγύηση συμμετοχής στο μέρισμα της επιτυχίας για τους πολίτες.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Συζητείται η παράταση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου που πήραμε από την τρόικα. Προφανώς αυτό θα συνοδευτεί από όρους και εκ νέου επιτήρηση. Σας προβληματίζει το ενδεχόμενο παράτασης του μνημονίου;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η συζήτηση για το μνημόνιο γίνεται προσπάθεια από την αντιπολίτευση, να οριοθετήσει την πολιτική ζωή της χώρας με τρόπο σχηματικό και ανιστόρητο. Θυμίζω πως η κρίση έφερε το μνημόνιο – όχι το μνημόνιο την κρίση. Το μνημόνιο είναι εργαλείο για να αντιμετωπίσουμε την κρίση. Όσο πιο προσηλωμένοι παραμένουμε στο στόχο μας, τόσο πιο γρήγορα θα φτάσουμε στο τέλος του μνημονίου. Η συζήτηση για παράταση έχει αξία μόνο όταν συνδέεται με την συζήτηση για την αξιολόγηση που κάνουμε για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ούτε είναι καλός σύμβουλος μια διαρκή συζήτηση για νέα μέτρα, πράγμα που αποκόβει δυνάμεις από το μέτωπο της εθνικής προσπάθειας οδηγώντας τες στην πτόηση. Άρα ο βαθμός αποτελεσματικότητας της κυβέρνησης απέναντι στην κρίση είναι ο καθοριστικός για κάθε περαιτέρω επιλογή. Και αυτό πρέπει να μας κινητοποιεί. Ασφαλώς οφείλουμε να σχεδιάζουμε τις εξελίξεις αλλά βεβαιότατα το μήνυμα είναι ένα και πρέπει να είναι σαφές, την Ελλάδα μετά την κρίση, την Ελλάδα που είναι μια χώρα σύγχρονη, ανταγωνιστική τη θέλουμε αύριο. Κλείνουμε όμως τα αυτιά μας στις σειρήνες που ουσιαστικώς μας καλούν να γυρίσουμε στο χθες.
 
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αναπτυξιακό σχέδιο πάντως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει. Μόνο μέτρα.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Δεν είναι δυνατόν να επιτύχεις θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης χωρίς δημοσιονομική σταθεροποίηση. Άλλωστε η αναπτυξιακή και μαζί της η κοινωνική πολιτική, δεν έχουν έρεισμα χωρίς το κλίμα πολιτικής σταθερότητας και κοινωνικής αισιοδοξίας που προϋποθέτει καλά δημοσιονομικά. Οι διαθέσιμοι πόροι απαιτούν τη μέγιστη αξιοποίησή τους και πράγματι έχουμε βελτιώσει το ποσοστό απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ, έχουμε διαμορφώσει ένα πλαίσιο για επιτάχυνση των επενδύσεων, το λεγόμενο fast truck, ενώ προωθούμε το νέο αναπτυξιακό νόμο που θα αποδίδει την πολιτική επιλογή μας για την κατά το δυνατόν αμεσότερη επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Θυμίζω επίσης πως είναι σε εξέλιξη δύο σημαντικά αναπτυξιακά προγράμματα, το ένα αφορά το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου και το άλλο αφορά το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Αλλά όπως είπα, πάνω απ’ όλα χρειάζεται κλίμα αξιοπιστίας και αποδοχής της χώρας και πιστεύω σε αυτό όλο και περισσότερο συμβάλλει με τη διεθνή παρεμβατικότητά του ο Πρωθυπουργός της χώρας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Επίκειται η εφαρμογή νέων μέτρων. ΦΠΑ, αύξηση αντικειμενικών αξιών ακινήτων, πετρέλαιο κ.α. Ανησυχείτε για το ενδεχόμενο να υπάρξει έκρηξη; Πόση πίεση μπορούν να αντέξουν ακόμα τα νοικοκυριά και οι διάφορες κοινωνικές ομάδες;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος στον ελληνικό λαό, τον έχει επαινέσει και τον έχει ευχαριστήσει για την κατανόηση που δείχνει ως προς την αναγκαιότητα της εφαρμοζόμενης πολιτικής. Οφείλουμε να αναζητούμε κάθε φορά την αιτία που μας οδηγεί στη μία ή την άλλη πολιτική επιλογή. Παρά την ισχυρή πολιτική βούληση η αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού δεν είναι αυτή που θα απαιτούσαν οι περιστάσεις. Συχνά οι ελεγκτικές υπηρεσίες αντιμετωπίζουν την επινοητικότητα της αγοράς και την κάθε μορφή φοροδιαφυγής και δημοσιονομικής υπονόμευσης με τρόπο που δε λύνει το πρόβλημα των εσόδων που έχει ανάγκη ο τόπος. Είναι πρώτιστο μέλημά μας να ανταποκριθούμε σε μια βασική κοινωνική ανάγκη, να επιτύχουμε την κατά το δυνατό δικαιότερη κατανομή των βαρών και ταυτόχρονα πετυχαίνοντας χειροπιαστά αποτελέσματα, να πείσουμε ότι αυτός ο χρονικός ορίζοντας είναι προσδιορισμένος και δεν απέχει πολύ. Το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί στη χώρα είναι να προκύψει μια «κατάσταση εκτός ελέγχου». Ίσα-ίσα σε αυτή τη φάση απαιτείται μέγιστη ευθύνη και ιδίως από την πλευρά της Κυβέρνησης δεν πρέπει να επιτρέψουμε ο φόβος του πολιτικού κόστους από τη μια και η αριθμολαγνεία από την άλλη, να απομακρύνουν τη χώρα από ένα πλαίσιο πολιτικής που θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί εδώ και αρκετά χρόνια. Με τρόπο ασφαλώς ηπιότερο, με ενδιάμεσες προσαρμογές κάτι που δυστυχώς δεν έχουμε την πολυτέλεια χρόνου να κάνουμε τώρα. Για αυτό οφείλουμε να σπεύσουμε.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τη λειτουργία του νέου κυβερσυντονιστικού οργάνου πως την είδατε, μέχρι στιγμής. Αυτός δεν είναι ο ρόλος του Πρωθυπουργού;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ο Πρωθυπουργός ασκεί τα καθήκοντά του όπως μαρτυρά η τακτική συνεδρίαση των κυβερνητικών οργάνων και η συνεχής συνεργασία του με τους υπουργούς. Μη σας διαφεύγει όμως πως δεν είμαστε σε μια συνηθισμένη πολιτική περίοδο. Η κυβέρνηση κλήθηκε να διαχειριστεί μια έκτακτη εθνική ανάγκη. Ο Πρωθυπουργός έχει το ατυχές προνόμιο να αναμετράται με ό,τι ποιο δύσκολο αντιμετώπισε η χώρα εδώ και αρκετές δεκαετίες. Πιστεύω πως με την μέχρι τώρα στάση του και τις πρωτοβουλίες του μπορεί να μετατρέψει αυτή τη δυσκολία σε ιστορική τύχη και για τον τόπο και για τον ίδιο, για να αναδειχθεί σε αναμορφωτή της Ελλάδος. Αν η Ελλάδα δεν έχει χρεοκοπήσει το οφείλει ασφαλώς στους πολίτες, που σηκώνουν το βάρος της κρίσης, το οφείλει επίσης στον Πρωθυπουργό που με το κύρος του προσέφερε αξιοπιστία και εγγυήσεις. Η κυβερνητική καθημερινότητα είναι σύνθετη και ο συντονιστικός ρόλος που ανελήφθη από συγκεκριμένα κυβερνητικά στελέχη είναι απολύτως θετικός και κρίσιμος για την υποστήριξη στο έργο του τόσο του Πρωθυπουργού όσο και καθενός μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ θα αποτελέσει οδηγό και για άλλους οργανισμούς και ΔΕΚΟ;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το πρόγραμμα για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ είναι αναγκαίο όχι μόνο για λόγους δημοσιονομικούς αλλά κυρίως για λόγους που έρχονται από το μέλλον. Ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό και το μέσο επιλογής από άποψη οδικής ασφάλειας. Αν κάτι δεν αλλάξει στο σιδηρόδρομο οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην αυτοκατάργησή του, στο κλείσιμο. Το πρόγραμμα αυτό, επιτυγχάνει ένα συγκερασμό οικονομικών στόχων με τον κοινωνικό σκοπό που είναι η λειτουργία του για την εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών χωρίς να επιβαρύνονται ως φορολογούμενοι πολίτες όπως γίνεται σήμερα. Είναι άλλης τάξης το πρόβλημα σε διάφορους άλλους οργανισμούς. Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις σε αυτούς τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα ανατίθεται το καθήκον να εκτελούν υπηρεσίες καθολικού χαρακτήρα, δηλαδή να καλύπτουν όλες τις περιοχές της χώρας χωρίς να υποστηρίζονται προκειμένου να αποσβέσουν το κόστος. Όσον αφορά ειδικότερα τις συγκοινωνίες αυτό που προέχει είναι να υπολογιστεί το εύλογο λειτουργικό κόστος και να συνδυαστεί αυτό με την αναγκαία κρατική επιδότηση. Η λογική της ίδιας τσέπης όπου μία πλευρά του κράτους παράγει ελλείμματα και κάποια άλλη πληρώνει και καλύπτει τις ζημιές, χωρίς να είναι αποσαφηνισμένες οι μεταξύ τους σχέσεις, είναι μια καταστροφική αντίληψη. Σήμερα απαιτείται να αποσαφηνιστεί ο ρόλος, ο χαρακτήρας, οι στόχοι, οι συνθήκες και τα οικονομικά μέσα για κάθε φορέα ξεχωριστά στο πλαίσιο ενός γενικότερου σχεδιασμού που έχει το κράτος για να προσφέρει υπηρεσίες στους πολίτες του σε κάθε τομέα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Απολύσεις θα υπάρξουν;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ούτε μία και αυτό το θέσαμε από την πρώτη στιγμή όταν διατυπώθηκε η ιδέα να μην αποκλειστεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Σε κενές θέσεις που το κράτος έχει σήμερα ανάγκη μπορούν να αξιοποιηθούν στελέχη του ΟΣΕ. Αυτή είναι η ενδεδειγμένη επιλογή και ήδη το Υπουργείο Εσωτερικών έχει κάνει την ανάλογη προετοιμασία για την αξιοποίηση του προσωπικού που θα εκτιμηθεί ότι πλεονάζει στον ΟΣΕ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιοι ενδιαφέρονται για τον ΟΣΕ; Κινέζοι, Γάλλοι, Γερμανοί;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το μέλλον του σιδηροδρόμου είναι συνυφασμένο με την σύγχρονη υποδομή και την ηλεκτροκίνηση. Και ακόμη με την ένταξη του σιδηροδρομικού έργου σε μια συνολικότερη πολιτική συνδυασμένων και διατροπικών μεταφορών που υποστηρίζεται από αντίστοιχες δομές όπως εμπορευματικά κέντρα και λειτουργίες logistic (εφοδιαστική αλυσίδα). Αυτός ο σιδηρόδρομος θα έχει προστιθέμενη αξία για την οικονομία στον αντίποδα της σημερινής κρίσης. Γιατί να μην είναι εφικτό ένα τέτοιο σιδηρόδρομο να πετύχουμε να λειτουργήσουμε και εμείς; Αυτή είναι η αρχή της πολιτικής μας. Ακούγονται πολλά, σας διαβεβαιώνω πως δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από συγκεκριμένη πλευρά. Αντιλαμβάνομαι όμως πως η επένδυση σήμερα στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι μια εξαιρετική επιλογή για κάποιον τρίτο, ιδίως αν πειστεί από το εγχείρημα της εξυγίανσης που προωθούμε. Για μας ενόψει του ανοίγματος της σιδηροδρομικής αγοράς και του ενδεχόμενου νέες ιδιωτικές εταιρείες να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, καλό είναι όσο πιο γρήγορα να κτίσουμε ισχυρές συμμαχίες με στρατηγικούς επενδυτές γιατί έτσι θα αναπτύξουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο καλύτερα. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη προστασία για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας τι σχεδιασμός υπάρχει; Θα υπάρξουν συμπράξεις με ιδιώτες, θα ιδιωτικοποιηθούν πλήρως ή θα εξεταστούν κατά περίπτωση;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η διαρθρωτική αλλαγή που έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο είναι αυτή που αφορά την ανάπτυξη των ελληνικών αεροδρομίων. Η Ελλάδα λόγω της νησιωτικότητάς της διαθέτει 50 αεροδρόμια, πολλά για το μέγεθός της. Τα αεροδρόμια αποτελούν την πύλη εισόδου, τον καθρέφτη της χώρας. Δυστυχώς η σημερινή κατάσταση αδικεί την Ελλάδα ενώ η τρέχουσα κρίση καθιστά δυσχερή τη προώθηση νέων αναπτυξιακών δράσεων στα αεροδρόμια από το Κράτος. Έχουμε κάθε λόγο να αξιοποιήσουμε το μοντέλο που με επιτυχία χρησιμοποιήθηκε σε αεροδρόμια άλλων κρατών, άλλωστε έχουμε την εμπειρία από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μέσω συμβάσεων παραχώρησης το κράτος διατηρεί την ιδιοκτησία και βάζει στα ταμεία του σημαντικά χρηματικά ποσά παραχωρώντας το δικαίωμα εκμετάλλευσης και ανάπτυξης ενός αεροδρομίου σε επενδυτή για συγκεκριμένη περίοδο. Συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Οικονομικών για την προώθηση μελέτης, βάσει της οποίας θα προκύπτει η βέλτιστη επιλογή όσον αφορά αυτό το διαρθρωτικό πρόγραμμα δηλαδή την ένταξη των αεροδρομίων είτε σε ομάδες κατά περιοχή ή κατά κατηγορία επιβατικής κίνησης είτε ξεχωριστά για το καθένα, προκειμένου να επιδιώξουμε την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι περιμένετε από τις αυτοδιοικητικές εκλογές; Το κλίμα φαίνεται να έχει στραβώσει για το ΠΑΣΟΚ. Το μνημόνιο τελικά βρίσκεται στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Οι εκλογές αυτές είναι οι πρώτες που γίνονται για ένα νέο θεσμό και με ένα εκλογικό σώμα του οποίου η σύνθεση είναι ευρύτερη, είτε για τον πρώτο είτε για το δεύτερο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν. Είναι ένα ευρύ πολιτικό σώμα που προσδίδει στις αυτοδιοικητικές εκλογές αυτομάτως ένα πολιτικό νόημα. Επαναλαμβάνω πως η συζήτηση για το μνημόνιο είναι μια συζήτηση όχι αυτονόητη και πάντως όχι χρήσιμη, είναι μια συζήτηση σε μεγάλο βαθμό υποκριτική. Η ανάγκη για τις ριζοσπαστικές αλλαγές που προωθούμε για την εξάλειψη των ελλειμμάτων, για την υποστήριξη του ασφαλιστικού συστήματος, για το άνοιγμα των αγορών και των επαγγελμάτων όλα αυτά είναι πολιτική επιλογή και δε συνιστούν πολιτική επιβολή. Οι πολίτες ασφαλώς δεν πανηγυρίζουν γιατί περιορίζεται η αγοραστική τους δύναμη, αλλά δεν είναι και λωτοφάγοι, ούτε τόσο αφελείς και ανόητοι για να μην γνωρίζουν πως μια άλλη εξέλιξη που θα υπονόμευε τη σταθερή πορεία της χώρα θα είχε αρνητικές και μόνο συνέπειες. Το ΠΑΣΟΚ θα αξιοποιήσει τα αποτελέσματα των εκλογών όχι για να ισχυριστεί ότι ο λαός αδιαφορεί για τις επιπτώσεις που έχουν για την καθημερινή ζωή του πολλές από τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Αντιθέτως η ψήφος των πολιτών στις εκλογές πιστεύω πως θα αποδείξει πρώτα τον υψηλό βαθμό συνειδητοποίησης της κρίσης και δεύτερον τον υψηλό βαθμό ευθύνης για την υπέρβαση της. Και μη σας διαφεύγει, πως οι νέοι θεσμοί αποτελούν και αυτοί έργο του ΠΑΣΟΚ στο οποίο η αντιπολίτευση αντέδρασε και τώρα υποκριτικά επιχειρεί να προσεταιριστεί την αξία αυτών των θεσμών, όχι υπέρ της χώρας αλλά για μικροκομματικές σκοπιμότητες και μόνο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το ότι στην Αττική, πέραν του επίσημου υποψήφιου του ΠΑΣΟΚ, κατεβαίνουν δύο «πασοκογενείς» υποψήφιοι με βασικό σύνθημα την καταψήφιση του μνημονίου και της οικονομικής πολιτικής, κάτι δείχνει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σημασία έχει να αναδειχθούν τα προβλήματα της Αττικής. Πιστεύω στην προγραμματική υπεροχή του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και ακόμη θεωρώ πως η εκλογή των νέων περιφερειαρχών και δημάρχων δε σημαίνει αυτομάτως και από μόνη της κεντρική πολιτική αλλαγή. Το μνημόνιο είναι μια σύμβαση που υπογράψαμε προκειμένου να δανειστούμε ώστε να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τη λειτουργία του Κράτους, των σχολείων, των νοσοκομείων και για να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις. Απέναντι σε αυτή την επιλογή, πέραν των συνθημάτων και αφορισμών προτείνεται το κενό, η τυφλή άρνηση. Αν τα λόγια των στελεχών της αντιπολίτευση ήταν χρήματα η Ελλάδα θα ήταν αυτομάτως ίσως η πλουσιότερη χώρα του κόσμου. Ας συνειδητοποιήσουμε ότι η χώρα δε σώζεται με το πολιτικάντικο κουτσομπολιό για τους καλούς Έλληνες και τους κακούς ξένους. Το εθνικό συμφέρον το υπερασπιζόμαστε μόνο με πρωτοβουλίες που δίνουν διέξοδο για να πάμε όσο γίνεται πιο γρήγορα στην επόμενη φάση μετά την κρίση και όχι για να επιστρέψουμε στο καταδικασμένο πρόσφατο παρελθόν πριν την κρίση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εξεταστική επιτροπή για την Οικονομία πρέπει να συσταθεί κατά τη γνώμη σας;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θυμίζω ότι το θέμα αφορά στη διαπιστωμένη παραποίηση στοιχείων για την πορεία της οικονομίας. Άλλωστε, η ασκηθείσα οικονομική πολιτική από τη Ν.Δ. αποτυπώθηκε στη ζωή των Ελλήνων και στη γενικότερη κατάσταση της χώρας με τρόπο απολύτως αρνητικό. Μια εξεταστική δεν είναι για εμάς κομματικό εργαλείο, είναι η κάλυψη του ελλείμματος αλήθειας και γνώσης που ενδιαφέρει τους πολίτες να έχουν. Μια εξεταστική για οποιοδήποτε θέμα και για οποιαδήποτε περίοδο οφείλει να λειτουργεί στη βάση αυτών των αρχών και αξιών και όχι την βάση κομματικών υπολογισμών. Αυτό προωθούμε και έτσι πιστεύω ότι κερδίζουμε όλοι και πολιτικό σύστημα και κοινωνία. Το ΠΑΣΟΚ κάνει επιλογές που είναι εμπροσθοβαρείς. Κτίζεις ευκολότερα το μέλλον αν αποδείξεις ότι έχεις διδαχθεί από λάθη και αδυναμίες του παρελθόντος. Αποδίδοντας ευθύνες σε αυτούς που τις έχουν.


Συνημμένα Αρχεία
word documentΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ INFORMER - ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ.doc
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας