22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



21/09/2010

Συνέντευξη Δημήτρη Ρέππα στο ραδιοφωνικό σταθμό «FLASH 96.0»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «FLASH 96.0»
ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ
ΓΙΩΡΓΟ ΚΥΡΤΣΟ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τον κ. Δημήτρη Ρέππα.
    Κύριε Υπουργέ καλημέρα σας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Καλημέρα σας, καλημέρα στους ακροατές μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα, πώς περιμένετε να εξελιχθούν τα πράγματα; Υπάρχει μια αναστάτωση στο διοικητικό και οικονομικό κέντρο της χώρας, αύριο αν δεν κάνω λάθος ψηφίζεται το νομοσχέδιο. Θεωρείτε ότι τα πράγματα θα κυλήσουν ομαλά; Θα υπάρξουν δυσκολίες στην προμήθεια των εμπορευμάτων; Τι εκτίμηση κάνετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όλοι μπορούσαμε να εκτιμήσουμε ότι οι μεταφορείς θα κλιμάκωναν τις κινητοποιήσεις τους. Αυτό ήταν κάτι περίπου αναμενόμενο. Από εκεί και πέρα αυτή ακριβώς η κλιμάκωση, αναδεικνύει και τη σημασία, την αξία της αλλαγής, της μεταρρύθμισης την οποία προωθούμε. Αυτό το οποίο έχει αξία είναι να δούμε τα πράγματα από το μέλλον.
    Και το μέλλον της λειτουργίας της αγοράς με ανοιχτούς και ανταγωνιστικούς όρους στις μεταφορές, είναι κάτι το οποίο αφορά στην ελληνική οικονομία, αφορά στον κάθε πολίτη που θέλει να έχει πρόσβαση να ασκεί αυτό το επάγγελμα, αφορά και στους κατέχοντες σήμερα αυτήν την άδεια, τους οποίους με διάφορες ρυθμίσεις επιδιώκουμε να υποστηρίξουμε ώστε να ενταχθούν ομαλά στη νέα πραγματικότητα.
    Οι κινητοποιήσεις πιστεύω ότι είναι μια παρένθεση. Αντιλαμβάνομαι ότι ταλαιπωρούν τους πολίτες και ζημιώνουν πολλούς παράγοντες της αγοράς, αλλά αυτό το οποίο έχει αξία είναι να σκεφτούμε όλοι την επόμενη μέρα. Αντί να δίνουμε μάχες οπισθοφυλακής, να συνεργαστούμε ώστε να διαμορφώσουμε μαζί αυτήν την επόμενη μέρα με ευοίωνους όρους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν περιθώρια διαπραγμάτευσης αυτήν την ώρα και με τι αντικείμενο κ. Ρέππα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχουμε συζητήσει πολλές φορές, έχουμε συζητήσει όλα τα θέματα. Όσον αφορά στα θέματα τα οποία δεν βρίσκονται ακριβώς στον πυρήνα του νομοσχεδίου, αλλά αφορούν ρυθμίσεις αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων για την υποστήριξη των επαγγελματιών μεταφορών, θα σας έλεγα κατηγορηματικά ότι, έχουμε υπερκαλύψει τα αιτήματα όπως τα έθεσαν σε εμάς οι μεταφορείς κατά τις συναντήσεις μας.
    Όσον αφορά δηλαδή στην ένταξη των μεταφορέων στο νόμο για τα αναπτυξιακά κίνητρα, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, ουδέποτε μέχρι τώρα οι μεταφορείς είχαν δικαίωμα ή προβλεπόταν να ενταχθούν στα αναπτυξιακά κίνητρα ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό στην πράξη τι σημαίνει; Μπορείτε να μας το εξηγήσετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν με διάφορα προγράμματα να ενισχυθούν για να δημιουργήσουν τις υποδομές που απαιτούνται για να λειτουργούν οι εταιρείες, όπως προβλέπει ο νόμος μετά τη μεταβατική περίοδο. Θα μπορούν να εντάσσονται σε διάφορα προγράμματα να χρηματοδοτούνται οι δραστηριότητες τους για τα λειτουργικά τους έξοδα.
    Ό,τι ακριβώς ένας επιχειρηματίας μπορεί να αντλήσει ως όφελος από ένα πρόγραμμα κινήτρων, που δεν μπορούσε μέχρι τώρα ο μεταφορέας, θα ισχύει απολύτως για τον μεταφορέα. Αυτή είναι η μια κατηγορία.
    Η δεύτερη κατηγορία αφορά φορολογικές ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν και το στοιχείο της απόσβεσης για ένα περιουσιακό στοιχείο που πράγματι κατέχουν σήμερα οι έχοντες άδεια.
    Οι αγοραπωλησίες που γίνονταν για τη μεταβίβαση των αδειών, γίνονταν εκτός επίσημης οικονομίας. Δεν γράφονται πουθενά ούτε φορολογούνται αυτές οι μεταβιβάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείτε μαύρο χρήμα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εμείς για πρώτη φορά, αποτυπώνουμε αυτήν την άυλη αξίωση στο νομοσχέδιο, σε ένα επίσημο κείμενο του κράτους. Αυτό είναι θετικό και πρέπει να το αναγνωρίζουν οι μεταφορείς. Αναγνωρίζουμε δηλαδή μια αξία που έχει η άδεια που κατέχουν, για την οποία ουδέποτε δήλωσαν επισήμως στο Δημόσιο ή φορολογήθηκαν για αυτήν.
    Επίσης, δίνουμε τη δυνατότητα να συνεισφέρεται η αξία αυτής της άδειας ως χρήμα του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας την οποία πρόκειται να δημιουργήσουν. Δίνεται η δυνατότητα λοιπόν …..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό, με συγχωρείτε, είναι πολύ γενναιόδωρο εκ μέρους σας για τους μεταφορείς, αλλά δεν είναι κάπως προκλητικό σε μια περίοδο υποτιθέμενης πάταξης της φοροδιαφυγής; Δηλαδή αναγνωρίζετε ότι αυτοί είχαν ένα …..
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ένα λεπτό κ. Κύρτσο γιατί έχει βάση αυτό που λέτε. Και αυτό δεν πρέπει να το πείτε σε εμάς, πρέπει να το πείτε στους μεταφορείς, γιατί σας είπα υπερκαλύψαμε τα αιτήματά τους. Γιατί; Γιατί εμείς θέλουμε να τους στηρίξουμε, να πάνε ανταγωνιστικοί οι ίδιοι στη νέα πραγματικότητα. Να μην δίνουν μάχες οπισθοφυλακής.
    Αν κάποιοι θέλουν -κάνω μια παρένθεση εδώ- να παραμείνουν με το σημερινό καθεστώς, ο νόμος προβλέπει ότι έχουν αυτή τη δυνατότητα, να μείνουν δηλαδή ως αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες, με αυτό το καθεστώς μέχρι το 2023, ακόμη 10 χρόνια μετά την έναρξη της μεταβατικής περιόδου. Αλλά δεν θα είναι ανταγωνιστικοί. Δεν το αντιλαμβάνονται;
    Για να κλείσει το θέμα των φορολογικών ρυθμίσεων, τους δίνουμε τη δυνατότητα να προσμετρούν στα έξοδα τους τμήμα της αξίας αυτής της άδειας και για περίοδο 7 ετών, προκειμένου να αφαιρείται από τα έσοδα και έτσι να πληρώνουν λιγότερο, πολύ λιγότερο θα έλεγα εγώ, φόρο. Και επίσης προβλέπεται ασφαλιστική ρύθμιση ειδικά για αυτούς, που τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν κατά τι τη σύνταξη τους.
    Όλα αυτά, έχουν ανακοινωθεί από τους συναρμόδιους Υπουργούς στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής και έχουν καταγραφεί στα πρακτικά. Επειδή ισχυρίζονται ότι δεν έχουν κανένα επίσημο χαρτί στα χέρια τους, η συνεδρίαση είναι ανοιχτή, έχουν στη διάθεσή τους τα πρακτικά τα οποία εμείς τους δώσαμε και η Κυβέρνηση δεσμεύεται από αυτές τις ρυθμίσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δίνεται μια παράταση. Μήπως αυτή η παράταση ουσιαστικά δράσει απαγορευτικά σε όσους θέλουν να μπουν στο επάγγελμα; Γιατί να το κάνουν από τη στιγμή που δεν θα έχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι λογικό το επιχείρημα σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή αυτή η τριετής μεταβατική περίοδος στη διάρκεια της θα δούμε οφέλη ή τέλος πάντων θα μοιράσετε φορολογικές απαλλαγές, θα επιβαρυνθούν κάπως τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε την παρέλευση της τριετίας για να λειτουργήσει καλύτερα η αγορά;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως δηλαδή μείνει κλειστή; αυτό λέμε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αν η αλλαγή αυτή είχε γίνει εδώ και χρόνια θα μπορούσαμε να είχαμε μια μεγάλη μεταβατική περίοδο. Επειδή είμαστε η τελευταία χώρα της Ε.Ε. και όχι μόνο, που παραμένει κλειστή αυτή η αγορά, η αλλαγή πρέπει να γίνει όσο γίνεται πιο γρήγορα για να πάμε πιο γρήγορα σε ανταγωνιστικές σχέσεις με την υπόλοιπη Ε.Ε.
    Όλοι μιλούν για το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της Ελλάδος και από την άλλη ζητούν να υπάρχει παράταση της μεταβατικής περιόδου, δηλαδή διαιώνιση αυτής της άνισης σχέσης με την άλλη Ευρώπη. Αυτό είναι αντιφατικό.
    Εσείς λέτε για τα τρία χρόνια. Είναι αρκετά. Δίνουμε τη δυνατότητα στους μεταφορείς, αυτούς που σήμερα έχουν άδεια, να προετοιμαστούν για να ενταχθούν στη νέα κατάσταση, από τη μία πλευρά και από την άλλη, ανοίγει πράγματι η αγορά. Απλώς οι όροι που πρέπει κάποιος να εκπληρώσει για να μπει σε αυτό το επάγγελμα, μεταξύ των άλλων, των όσων δηλαδή προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός, περιλαμβάνουν και ένα κόστος το οποίο αντιστοιχεί στο ύψος της εισφοράς για κάθε άδεια, όπως αποτυπώνεται στο νόμο. Αλλά η αγορά ανοίγει.
    Εσείς, μέχρι χθες αν θέλατε να μπείτε σε αυτό το επάγγελμα, δεν ήταν δυνατόν. Θα έπρεπε να υπάρξει πρόθυμος κάτοχος της άδειας να την πουλήσει, προκειμένου να την αγοράσετε εσείς.
    Τώρα δεν χρειάζεται να διεκδικήσετε από κάποιον τη δική του άδεια για να την αγοράσετε. Θα προσφύγετε στο Δημόσιο, θα απευθυνθείτε στην αρμόδια Υπηρεσία και εφόσον πιστοποιηθεί ότι έχετε όλες τις προϋποθέσεις που ο νόμος προβλέπει, θα μπορεί να μπείτε σε αυτό το επάγγελμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όντως, σημαντική διαφορά. Από την άλλη όμως είναι ένα αντικίνητρο το κόστος της άδειας. Δηλαδή ένας λογικός επιχειρηματίας ….
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι έτσι όπως το λέτε. Κάποιος θα σκεφτεί «γιατί να μπω τώρα και να μη μπω μετά από 2,5-3 χρόνια που θα έχει μηδενιστεί η αξία αυτής της εισφοράς και θα είναι ίση με κάποιο διοικητικό τέλος ύψους 1.000 ευρώ ή 1.500 ευρώ. Έχετε απόλυτο δίκιο. Για αυτό μιλούμε για ομαλή μετάβαση.
    Παρά ταύτα κάποιοι θέλουν, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και η Νέα Δημοκρατία και μου κάνει εντύπωση αυτό, αντιθέτως με τα όσα λέει ο κ. Σαμαράς, ζητούν παράταση αυτής της μεταβατικής περιόδου.
    Λες και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν πρέπει να το κάνουμε αν είναι δυνατόν αύριο. Οι μηχανισμοί στήριξης με τους οποίους μιλήσαμε ήθελαν μετά την ψήφιση του νόμου να μηδενιστεί η εισφορά, να απαξιωθεί η άδεια, αν το πούμε όπως λένε οι μεταφορείς.
    Εμείς πετύχαμε μετά από διαπραγματεύσεις αυτή τη λεγόμενη τριετή μεταβατική περίοδο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λόγω του ότι πολλοί έχουν καινούριες άδειες; Γι’ αυτό το λόγο κ. Ρέππα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μα όποιος έχει καινούρια άδεια εμπίπτει σε αυτά ακριβώς τα κριτήρια, τις ρυθμίσεις τις οποίες ανέφερα. Και ο κ. Σαμαράς είπε «είναι κακό να κάνετε ίδιο καθεστώς ρυθμίσεων για όλους. Για τους παλιότερους οι οποίοι έχουν κάνει απόσβεση». Και πράγματι κάποιος που έχει 15-20 χρόνια το φορτηγό στη διάθεσή του δεν το έχει αποσβέσει; Ασφαλώς έχει αποσβέσει, την αξία του φορτηγού και την αξία της άδειας την οποία ισχυρίζεται ότι κατέβαλε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα εσείς γιατί δεν πήγατε σε μηδενισμό, εξαφάνιση της μεταβατικής περιόδου; Θα στέλνατε ένα μήνυμα δραστικής μεταρρύθμισης, ότι τρέχει γρήγορα αυτή η Κυβέρνηση, άρα μπορεί να προλάβει τις προθεσμίες του μνημονίου και να οργανώσει γρήγορα την ανάκαμψη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γιατί θέλαμε κ. Κύρτσο να δώσουμε τη δυνατότητα στους μεταφορείς που είναι σήμερα στο επάγγελμα να προετοιμαστούν. Να μην βρεθούν ξαφνικά να κολυμπούν σε έναν ωκεανό. Βλέπετε ακόμα και σήμερα ότι έχουν δυσκολίες να δεχθούν αυτή την τριετή περίοδο. Ασχέτως αν το κάνουν για άλλους λόγους.
    Πρέπει να έχουμε και το δείγμα των εταιρειών που ήδη δραστηριοποιούνται σε αυτόν το χώρο, γιατί δεν δουλεύουν ως μεμονωμένοι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες όλοι. Κάποιοι έχουν οργανωθεί σε εταιρείες και διαθέτουν κάποιες χιλιάδες φορτηγών από τα συνολικά 33.000, που κινούνται σε αυτόν το χώρο.
    Αυτοί λοιπόν που δουλεύουν σε εταιρείες προσφέρουν τις καλύτερες τιμές με τις καλύτερες υπηρεσίες. Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι η αγορά αύριο, μπορεί να λειτουργεί ανταγωνιστικά με μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις. Και το λέω αυτό γιατί ακούγεται μια συνθηματολογία η οποία δεν έχει περιεχόμενο.
    Κάποιοι λένε γιατί μια εταιρεία κάποια εθνικότητας άλλης εκτός της ελληνικής να μπορεί να έρχεται να εγκαθίσταται εδώ. Μα ελληνικές εταιρείες δεν έχουν δημιουργηθεί στην Τουρκία ή στην Κίνα ή οπουδήποτε αλλού; Σύμφωνα με το δίκαιο της Ε.Ε. μια εταιρεία ξένης εθνικότητας, ξένων συμφερόντων, θα μπορεί να δραστηριοποιείται σε οποιαδήποτε χώρα και στην Ελλάδα.
    Θέλουν δηλαδή με διάφορους τρόπους να κρατήσουμε εμμέσως κλειστό το επάγγελμα. Λένε, δώστε παράταση, κρατήστε το τελευταίο 35% του ύψους της εισφοράς που σβήνει το 2013, κρατήστε το ως μόνιμο ύψος εισφοράς. Να δημιουργήσουμε δηλαδή, ένα πρόσθετο εμπόδιο σε κάποιον που θέλει να μπει σε αυτή την αγορά. Πέραν όλων των άλλων ποσών που πρέπει να καταβάλει, εγκαταστάσεων που πρέπει να διαθέτει, να πληρώνει και 52.000 ευρώ ως αξία της άδειας αν πρόκειται να πάρει ένα σαρανταδυάτονο βυτίο, σύμφωνα με τις αξίες που έχουμε αποτυπώσει στο νόμο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς υπολογίζατε στη στήριξη των συγκεκριμένων ρυθμίσεων από τη Νέα Δημοκρατία κ. Ρέππα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Επειδή η Νέα Δημοκρατία έχει τοποθετηθεί περί μιας τέτοιας πολιτικής, κάνει εντύπωση η στάση της. Εγώ αντιλαμβάνομαι την ανάγκη ψηφοθηρίας, αλλά επιτρέψτε μου να σας πω ότι ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα δεν θα το ψηφίσει το νομοσχέδιο; Αυτή είναι η εντύπωση που έχουμε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ήξεις αφήξεις κ. Κύρτσο. Με τεράστιες αποκλίσεις από μια καθαρή θέση, με παρατηρήσεις, με σχόλια, τα οποία μεταφέρουν την επιχειρηματολογία των μεταφορέων.
    Εγώ αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να εξοικονομήσει την παρουσία της με τα άλλα κόμματα, αλλά και στα κόμματα της Αριστεράς μου κάνει εντύπωση ο τρόπος με τον οποίον μιλούν, γιατί κάνουν ένα σχόλιο, γίνεται λόγος για το ότι θα ευνοηθεί το κεφάλαιο, μεγάλες εταιρείες και διάφορα άλλα.
    Μα οι ίδιοι οι οδηγοί, οι μισθωτοί υπάλληλοι αυτών των εταιρειών είναι υπέρ αυτού του νομοσχεδίου. Η εργατική τάξη δηλαδή αυτού του χώρου, όχι οι ιδιοκτήτες, οι υπάλληλοι οδηγοί που είναι υπάλληλοι τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι οδηγοί, ναι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι υπέρ του νομοσχεδίου, γιατί θεωρούν ότι θα υπάρχουν πιο καθαρές εργασιακές σχέσεις και θα είναι και για αυτούς ανοιχτό ένα επάγγελμα στο οποίο μπορούν να δραστηριοποιηθούν με καλύτερους όρους. Δεν αντιλαμβάνομαι με ποιους είναι τα κόμματα της Αριστεράς ή το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
    Σε τελευταία ανάλυση, αυτή η δραστική αλλαγή είναι καλή για το σύνολο της Οικονομίας και της κοινωνίας. Για την Οικονομία γιατί οι μεταφορές έχουν σημαντικό μερίδιο στο ετήσιο ΑΕΠ και από την άλλη αντιστοιχεί και σε ένα δημοκρατικό δικαίωμα δικό σας και του κάθε πολίτη να μπορεί, αν θέλει, να έχει πρόσβαση σε ένα επάγγελμα κάτω από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα, κάνετε μια προσπάθεια σωστή κατά την άποψη μου να περιορίσετε το κόστος των μεταφορών, να τις οργανώσετε σε νέα βάση. Από την άλλη όμως έρχονται ένα σωρό επιβαρύνσεις. Δηλαδή έχουν πάρει φωτιά τα καύσιμα, για τις μεταφορές παίζει μεγάλο ρόλο αυτό. Τα διόδια ανεβαίνουν συνεχώς. Εκεί πώς θα το αντιμετωπίσετε;
    Δηλαδή από τη μια απελευθερώνετε την αγορά και θεωρείτε ότι θα υπάρξουν οικονομικά οφέλη και νομίζω προς τα εκεί θα πάμε αλλά σε βάθος χρόνου, από την άλλη όμως με την πολιτική που εφαρμόζετε επιβαρύνετε την αγορά. Πώς το αντιμετωπίζετε αυτό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όλοι οι Έλληνες δεν επιβαρύνονται; Δεν χάνουν εισοδήματα; Δεν φορολογούνται περισσότερο; Δεν πληρώνουν έμμεσους φόρους υψηλότερους; Αυτό αφορά όλους, δεν είναι κάτι που αφορά μόνο στις μεταφορές.
    Η ιδιαιτερότητα της Ελλάδας -και αυτό είναι μια όψη υπανάπτυξης της χώρας μας- έγκειται στο ότι οι μεταφορές διενεργούνται σε ποσοστό 98% με οδικά μέσα μεταφοράς, ενώ σε άλλες χώρες ο σιδηρόδρομος έχει ένα σημαντικό μερίδιο.
    Εδώ, απαξιωμένος ο καταχρεωμένος ελληνικός σιδηρόδρομος συμμετέχει στις εμπορευματικές μεταφορές, με μερίδιο που δεν ξεπερνά το 1,2%. Αυτά πρέπει να αλλάξουν, αυτά επιχειρούμε να αλλάξουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τα επόμενα μέτωπα που μπορούμε να δούμε, τουλάχιστον από το δικό σας χαρτοφυλάκιο κ. Ρέππα ποια είναι;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς η εξυγίανση και η αναδιάρθρωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, η αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο του συστήματος παραγωγής έργων και μελετών και άλλες πρωτοβουλίες όσον αφορά στα αεροδρόμια και την αναδιάρθρωσή τους προκειμένου με την εμπλοκή ιδιωτών επενδυτών να μπορούν να αναπτυχθούν, να ανακαινιστούν και να λειτουργήσουν. Τα αεροδρόμια είναι η πύλη εισόδου της Ελλάδος και έχουμε πολλά, λόγω του νησιωτικού χαρακτήρα της χώρας μας, αλλά και άλλες πρωτοβουλίες αργότερα που αφορούν στις αστικές συγκοινωνίες που κι εκεί τα ελλείμματα είναι πολύ υψηλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα ταξί;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα ταξί θα μας απασχολήσουν το νέο χρόνο. Αυτήν την περίοδο συγκεντρώνουμε στοιχεία από αυτά τα οποία ισχύουν στις πρωτεύουσες της Ευρώπης. Το κριτήριο το οποίο επικρατεί είναι ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν, να αντιστοιχεί σε έναν αριθμό κατοίκων ώστε να διευκολύνεται η κίνηση στους δρόμους και να εξυπηρετούνται οι επιβάτες. Αυτά και άλλα στοιχεία θα πάρουμε υπόψη μας πριν να κάνουμε τις τελικές ανακοινώσεις μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας πείτε δυο λόγια για τα διόδια; Υπάρχει μια κοινωνική αντίδραση στη διαρκή αύξηση των διοδίων, που εγώ τουλάχιστον δεν έχω καταλάβει αν έχει σχέση με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τις οδούς τις υπό κατασκευήν ή τις κατασκευασμένες ή με τα ποσοστά που παίρνει το Δημόσιο. Ποιο είναι το ποσοστό του Δημοσίου στα διόδια που πληρώνουμε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το Δημόσιο τώρα που μιλούμε, δεν εισπράττει ούτε ευρώ από τα διόδια. Θα αρχίσει να εισπράττει αναλόγως του τι προβλέπει κάθε σύμβαση για τον αντίστοιχο αυτοκινητόδρομο από έναν χρόνο και μετά. Από το 2012 για τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου όπως λέγεται, που είναι ο νέος ΠΑΘΕ. Αργότερα, το 2021 από την Ολυμπία Οδό, το βορειοδυτικό άξονα της Πελοποννήσου.
    Τα διόδια στο ύψος που κινούνται σήμερα, προβλέπονται στις συμβάσεις που ψηφίστηκαν στη Βουλή το 2007 με εισήγηση της Νέας Δημοκρατίας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς τις ψηφίσατε αυτές τις συμβάσεις;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εμείς ψηφίσαμε τις συμβάσεις, επειδή έπρεπε να ψηφιστούν με τη μορφή των κωδίκων, ενιαία. Ψηφίσαμε τα έργα, αλλά να δείτε τα πρακτικά της Βουλής είχε από τότε επισημανθεί η αδυναμία αυτών των συμβάσεων σε πολλές πτυχές τους, μεταξύ των οποίων και στο ύψος των διοδίων.
    Οι συμβάσεις αυτές είναι νόμος του κράτος και μια προσπάθεια που επιχειρήσαμε στην αρχή της θητείας μας για επαναδιαπραγμάτευση δεν είχε συνέχεια, γιατί απλούστατα μπήκαμε στη δίνη της κρίσης, εξακοντίστηκαν στα ύψη τα spreads, ήταν ασύμφορο για το Δημόσιο να κάνει διαπραγμάτευση με τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων, λόγω ακριβώς των υψηλών επιτοκίων.
    Αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε τώρα, και όσον αφορά την Εγνατία και άλλους δημόσιους δρόμους θα το κάνουμε, είναι η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων ώστε κάθε χρήστης να επιβαρύνεται δικαίως, αναλόγως δηλαδή της απόστασης που διανύει, κάτι που δεν ισχύει με το σημερινό σύστημα διοδίων.
    Και βεβαίως όπως προβλέπουν οι συμβάσεις, το κράτος θα πρέπει σε αυτούς τους αυτοκινητόδρομους να κατασκευάσει το παράλληλο, τοπικό δηλαδή οδικό δίκτυο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ανά χιλιόμετρο επειδή δεν το καταλάβαμε κ. Ρέππα θα είναι από εδώ και στο εξής;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όταν εγκατασταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια. Δεν υπάρχουν σήμερα ηλεκτρονικά διόδια. Τα διόδια, έτσι όπως είναι τοποθετημένα, προβλέπουν μια χρέωση η οποία είτε διανύσεις π.χ. 200 μέτρα είτε 200 χιλιόμετρα η χρέωση είναι ίδια. Επίσης, πρέπει να κατασκευαστεί το παράλληλο τοπικό δίκτυο, ώστε οι τοπικές κοινωνίες να μην χρειάζεται για μετακινήσεις τοπικές να χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο και να καταβάλουν διόδια. Δεν υπήρχε αυτή η πρόνοια.
    Και ξεκινούμε εμείς με πρώτες παρεμβάσεις στην Τραγάνα, στο Μπογιάτι, στην Υλίκη, να κάνουμε αυτό το παράλληλο δίκτυο, ώστε να ανακουφίσουμε τους κατοίκους αυτών των περιοχών. Είναι πολλά τα οποία θα είχαμε τη δυνατότητα να πούμε αν είχαμε ανάλογο χρόνο στη διάθεση μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά ναι, σίγουρα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αλλά εν πάση περιπτώσει είναι από τα προβλήματα που αφορούν έναν κακό σχεδιασμό με τον οποίον ξεκίνησαν κάποια έργα στην Ελλάδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν μαζί μας ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ο Δημήτρης Ρέππας. Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συζήτηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.



Συνημμένα Αρχεία
word documentΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Δ.ΡΕΠΠΑ ΣΤΟΝ FLASH 9.60.doc
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων