15/04/2019 Ημερομηνία διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



19/09/2010

Σχετικά με τις αναφορές του Προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τις αναφορές του Προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ:

Η ομιλία του κ. Σαμαρά στη ΔΕΘ χαρακτηρίζεται από πολλές, απόλυτες αντιφάσεις. Αφού υιοθέτησε στην ομιλία του απόλυτα την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ τα προηγούμενα χρόνια, στη συνέχεια λοιδόρησε την οικονομική, κοινωνική και θεσμική πραγματικότητα της χώρας. Αλήθεια, ποιος κατά κύριο λόγο δημιούργησε τη σημερινή πραγματικότητα, την οποία λοιδορεί;
Προτείνει ένα άλλο μίγμα οικονομικής πολιτικής, έχοντας ταυτόχρονα υιοθετήσει το μίγμα της οικονομικής πολιτικής, που άφησαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και το οποίο μας οδήγησε στα όρια της καταστροφής.
Υιοθετεί την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ στα δημόσια έργα και ταυτόχρονα λοιδορεί την εικόνα των δημοσίων έργων σήμερα.
Μόνο που οι μεγάλες καθυστερήσεις στα έργα, η μεγάλη σπατάλη, τα παγιδευμένα έργα από τις συμβάσεις και η δραματική μείωση της χρηματοδότησής τους έγιναν στα χρόνια της ΝΔ.
Σε όλα αυτά απάντησε αναλυτικά και τεκμηριωμένα ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της Ν.Δ., την προηγούμενη Παρασκευή, στη Βουλή.

Ειδικότερα όμως για τη Θεσσαλονίκη, τα θέματα της οποίας φαίνεται ότι δεν τα γνωρίζει, έχουμε να τονίσουμε τα εξής:
1.    Η καθυστέρηση κατά δυόμισι χρόνια της κατασκευής της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ δεν μπορεί να συνέβη το βράδυ των εκλογών του περασμένου Οκτώβρη.
2.    Η καθυστέρηση κατά τρία χρόνια της κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» δεν μπορεί να συνέβη το βράδυ των εκλογών.
3.    Η καθυστέρηση στην κατασκευή της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο Λιμάνι δεν μπορεί να συνέβη το βράδυ των εκλογών. Είναι αποτέλεσμα της επιλογής τους να ιδιωτικοποιήσουν το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό και σταμάτησαν το έργο πριν τρία χρόνια. Το έργο επαναδημοπρατείται τις επόμενες ημέρες και σχεδιάζεται παράλληλα και η κατασκευή ενός μεγάλου εμπορευματικού κέντρου.
4.    Η καθυστέρηση της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ οφείλεται στο ότι πεντέμισι χρόνια δεν έκαναν τίποτα για να υλοποιήσουν το σχεδιασμό της EXPO 2008.
5.    Πεντέμισι χρόνια νεκρά για την ανάπτυξη της Ζώνης Καινοτομίας.
6.    Καμία ετοιμότητα δεν υπήρχε για τη δημοπράτηση της εξωτερικής περιφερειακής. Και αυτό για τρεις λόγους:
    α) Δεν είχαν ολοκληρωθεί οι τεχνικές μελέτες και δεν υπήρχαν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.
    β) Ήδη είχαν κατατεθεί δημόσια και έντονα πολλές ενστάσεις για τη χρησιμότητα του έργου και τις χωροταξικές και περιβαλλοντικές παραβιάσεις, που θα σημειώνονταν από την κατασκευή του. Εάν δημοπρατούνταν το έργο, ουδέποτε θα ξεκίναγε, όπως η Υποθαλάσσια.
    γ) Δεν είχε διασφαλισμένους πόρους, αφού από τα περίπου 2 δισ. ευρώ που προϋπολογίζονταν για το κόστος κατασκευής, μόνο 300 εκατ. ευρώ -και αυτά ενδεικτικά- είχαν εγγραφεί στο ΕΣΠΑ.
7.    Πάλι δεν είπε τίποτα για το ναυάγιο της Υποθαλάσσιας, όταν πέρυσι τέτοιες μέρες την διαφήμιζαν σαν το μεγάλο έργο, σαν τη μεγάλη τους επιτυχία και λίγα εικοσιτετράωρα μετά ακυρωνόταν η σύμβαση εξαιτίας των επιλογών της κυβέρνησης της Ν.Δ. Είναι κρίμα την ημέρα που η διαιτησία, όπως ορίζει η σύμβαση για την κατασκευή της υποθαλάσσιας, καλεί το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή το φορολογούμενο Έλληνα πολίτη να πληρώσει 67 εκατ. ευρώ ποινική ρήτρα στους εργολάβους και στις τράπεζες, από τα περίπου 410 που ζητούσαν, να μιλά μ’ αυτόν τον ισοπεδωτικό τρόπο για τα έργα της Θεσσαλονίκης. Ούτε μια λέξη, ούτε μια συγγνώμη ως Ν.Δ. στους Θεσσαλονικείς και στους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες.

Τέλος για το Masterplan των δημόσιων υποδομών ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, διευκρινίζουμε τα εξής:
Για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη διδαγμένη από τα διαχρονικά λάθη, τις αποσπασματικές επιλογές και τις πρόχειρες λύσεις για προεκλογική κατανάλωση αποκτά ένα ολοκληρωμένο Masterplan με έργα που είναι σε εξέλιξη, έργα που άμεσα δημοπρατούνται και έργα που θα δημοπρατηθούν στο προσεχές μέλλον, αφού μελετηθούν σε βάθος με στόχο να ολοκληρωθούν στα όρια της δεκαετίας.
Το σχέδιο αυτό διαμορφώθηκε συναινετικά από τους αρμόδιους φορείς της πόλης και αντιπροσωπευτική ομάδα ειδικών επιστημόνων με γνώση και εμπειρία στα θέματα της Θεσσαλονίκης.
Η δημόσια παρουσίαση και η έναρξη της διαβούλευσης ξεκίνησε πριν 15 ημέρες με ευθύνη του Τεχνικού Επιμελητήριου Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι σημαντικό, ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ωριμότητα χωρίς προσωπικές ή παραταξιακές πλέον προσεγγίσεις.
Παρουσιάστηκαν επίσης οι φορείς υλοποίησης, όπως επίσης και οι πηγές χρηματοδότησης του επιχειρησιακού αυτού σχεδίου.
Η πρόταση αυτή είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο και οι πολίτες ήδη συμμετέχουν ενεργά στο διάλογο. Σε αυτό το διάλογο καλούμε τον κ. Σαμαρά. Είμαστε βέβαιοι, ότι όταν το μελετήσει θα αλλάξει γνώμη και θα έχει πολλά να προσφέρει.
Η Θεσσαλονίκη από αυτόν το Σεπτέμβρη με επιλογή του Πρωθυπουργού και όλων μας, έβαλε τέλος στα πυροτεχνήματα, στις προεκλογικές και στις ετήσιες εκθεσιακές εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα αλήθειας και πράξης.
Προχωράμε στο δρόμο της λογικής, του σχεδίου, της συναίνεσης και των έργων.
Έτσι δημιουργείται η αυτοπεποίθηση και η ελπίδα στους πολίτες.


Υ.Γ. Φανταζόμαστε, ότι  κ. Σαμαράς κατάλαβε το λάθος του στην ομιλία του Σαββάτου σε ένα βαθμό και γι’ αυτό σήμερα στη Συνέντευξη Τύπου εμμέσως μίλησε για «αμαρτωλή» διαχείριση των δημοσίων έργων από την κυβέρνηση της ΝΔ.
H ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι – Χαλάστρα), τμήμα του εξωτερικού δακτυλίου της Θεσσαλονίκης, είναι έργο της επόμενης πενταετίας, αφού πρώτα μελετηθεί σε βάθος απ’ όλες τις πλευρές και θα κατασκευαστεί με το καθεστώς της «Σύμβασης Παραχώρησης», δηλαδή κυρίως με ιδιωτική χρηματοδότηση.


Συνημμένα Αρχεία
word document2010.09.19 ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. για παρουσία Α.Σαμαρά στη ΔΕΘ.doc
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων