22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



21/07/2010

2η Συνάντηση Επιτροπής Μεγάλων Έργων και Υποδομών

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η διαχείριση των απορριμμάτων, το Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας, η ανάπτυξη πλήρους Ηλεκτρονικού Συστήματος Διοδίων Αυτοκινητοδρόμων, αλλά και η αντιμετώπιση του θέματος των προμηθειών της SIEMENS απασχόλησαν, μεταξύ άλλων, τη σημερινή 2η Συνάντηση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων και Υποδομών, που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό την Προεδρία του Υπουργού Δημήτρη Ρέππα.
Στη Συνάντηση συμμετείχαν οι Υπουργοί Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννης Ραγκούσης, Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη, Επικρατείας Χάρης Παμπούκης, οι Υφυπουργοί Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης και Ηλίας Πεντάζος, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Σηφουνάκης, οι Γενικοί Γραμματείς Μεταφορών και Επικοινωνιών Χάρης Τσιόκας, Συγχρηματοδοτούμενων Έργων Σέργιος Λαμπρόπουλος, Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, ο Ειδικός Γραμματέας Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα Νίκος Μαντζούφας, ο Ειδικός Γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκης, η Ειδική Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για Νομικά Θέματα Γλυκερία Σιούτη και ο Δ/ντής του Γραφείου του Υπουργού Επικρατείας Γιάννης Αυγερινός.
«Απολύτως παραγωγική», χαρακτήρισε τη σημερινή 2η Συνάντηση της Επιτροπής, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, όταν ρωτήθηκε σχετικά από δημοσιογράφους μετά το τέλος της συνεδρίασης.
Συγκεκριμένα δήλωσε:
Συζητήσαμε πρώτον το θέμα που αφορά στα απορρίμματα στο νομό Αττικής. Δημοπρατούσα αρχή, όπως γνωρίζετε, είναι ο Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής. Παραμένουμε σε αυτή τη θέση και αναμένουμε τις πρωτοβουλίες του Συνδέσμου. Πάντως, είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε από πολλές πλευρές το θέμα αυτό στο οποίο πρέπει να δοθούν απαντήσεις και λύσεις. Επαναλαμβάνω, αναμένουμε τις πρωτοβουλίες και λύσεις του ενιαίου συνδέσμου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν πήρατε αποφάσεις;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτός ο οποίος είναι ο επισπεύδων, είναι ο Σύνδεσμος. Αναμένουμε τις πρωτοβουλίες του και ανάλογα θα πράξουμε και εμείς.
Το δεύτερο θέμα που συζητήσαμε είναι η έναρξη διαδικασίας για την τοποθέτηση των ηλεκτρονικών διοδίων, έτσι ώστε σε 2,5 χρόνια από σήμερα τουλάχιστον τα 2/3 των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια. Υπό το πρίσμα της διαλειτουργικότητας αυτό το σύστημα διευκολύνει τους χρήστες. Αφενός διευκολύνει τη ροή των αυτοκίνητων και αφετέρου είναι ένα δικαιότερο σύστημα, αφού κατανέμει τα τέλη με ένα τρόπο αναλογικό βάσει της απόστασης που κάθε χρήστης έχει διανύσει.
Τρίτο θέμα που συζητήσαμε είναι αυτό που αφορά στην πολιτική της Οδικής Ασφάλειας. Είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο το οποίο και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει θέσει ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα. Έχουμε αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση. Πέραν της αποξήλωσης των πινακίδων ή την προετοιμασία για τη δημοπράτηση κατασκευής πεζογεφυρών σε κρίσιμα σημεία της Αθήνας, είναι σε εξέλιξη εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2011 - 2020. Επίσης στο σύνολο των δράσεων, μας ενδιαφέρει να προχωρήσουμε στην κατάρτιση -γιατί δεν υπάρχει κάτι ανάλογο στην χώρα δυστυχώς- ενός μητρώου για το σύνολο των οδών, ενός μητρώου για το σύνολο των γεφυρών, ενός μητρώου για το σύνολο των σηράγγων της χώρας και ενός μητρώου με τις περιοχές όπου έχουμε συχνότατα πρόβλημα κατολισθήσεων. Αυτά τα μητρώα, η καταγραφή δηλαδή του προβλήματος σε κάθε τομέα σε ολόκληρη την Ελλάδα, θα μας διευκολύνει να κάνουμε παρεμβάσεις, ώστε να αναβαθμίσουμε το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε αυτές τις περιπτώσεις.
Η πολιτική απόφαση έχει ληφθεί. Αυτό το οποίο μένει τώρα και έχουμε προχωρήσει σε συζητήσεις και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είναι να δούμε πως θα εξασφαλίσουμε το χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Ένα άλλο θέμα που μας απασχόλησε σήμερα, στο πλαίσιο της συζήτησης που γίνεται την τελευταία περίοδο στην Ελλάδα, είναι το θέμα της SIEMENS. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι πολλά Υπουργεία, πολλοί κρατικοί φορείς έχουν υπογράψει συμβάσεις με αυτήν την εταιρεία. Γνωρίζετε επίσης ότι πολλές συμβάσεις δεν υπογράφονται ενόψει της έρευνας που γίνεται για την SIEMENS.
Η Επιτροπή μας έλαβε απόφαση να συζητήσει στο Υπουργικό Συμβούλιο, με μια ολοκληρωμένη μελέτη που θα έχει εντωμεταξύ προηγηθεί, για το θέμα των περιπτώσεων που αφορούν στο κράτος ή τους κρατικούς φορείς αφενός και της SIEMENS αφετέρου την ταξινόμηση των υποθέσεων αυτών βάσει κάποιων κριτηρίων, ώστε να λάβουμε συγκεκριμένες αποφάσεις. Το βέβαιο είναι, ότι θα κινηθούμε στο πλαίσιο μιας δικαιοκρατούμενης Πολιτείας. Είναι επίσης βέβαιο, ότι η δράση και λειτουργία μιας τέτοιας επιχείρησης, που αναμφίβολα έχει προκαλέσει βλάβη στο δημόσιο συμφέρον και στην εικόνα της χώρας, δεν μπορεί παρά να αντιμετωπιστεί με το ανάλογο τίμημα, το οποίο αυτή θα πρέπει να έχει.
Νομίζω ότι η συζήτηση αυτή είναι καλή. Είναι μια πολιτική και νομική συζήτηση, μην σας διαφεύγει αυτό. Θα λάβουμε με ευθύνη τις αποφάσεις μας με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και ό,τι λέει ο νόμος της χώρας.
Άλλα θέματα τα οποία μας απασχόλησαν σήμερα, είναι αυτά τα οποία αφορούν στην επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων για τα μεγάλα έργα, σύμφωνα με το καθεστώς που ίσχυε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως επίσης και η αδειοδότηση πολλών υποδομών, έργων που είχαν χαρακτηριστεί ολυμπιακά. Υπήρξε τότε μια συγκεκριμένη δομή, η οποία είχε την αρμοδιότητα να εγκρίνει τις αδειοδοτήσεις για τις υποδομές. Ολοκληρώθηκε η περίοδος των Ολυμπιακών Αγώνων, η δομή έπαψε να υφίσταται αφού δεν έχουμε Ολυμπιακούς Αγώνες, δυστυχώς όμως τα έργα αυτά, ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί η αδειοδότησή τους ζητούν -επειδή ακριβώς είναι σε χρήση σε μεγάλο βαθμό- να αδειοδοτηθούν. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Το αναφέρω και αυτό ως μια από τις πολλές εκκρεμότητες που παραλάβαμε και πρέπει να τις διαχειριστούμε με ευθύνη.
Κλείνοντας, σας λέω επανερχόμενος στο προηγούμενο θέμα που αφορά στη SIEMENS αλλά όχι μόνον αυτήν, ότι στο νέο θεσμικό πλαίσιο το οποίο προωθούμε για τις μελέτες, τα έργα, αλλά και για τις προμήθειες στο πλαίσιο του Υπουργείου μας, αλλά αυτό νομίζω είναι γενικός κανόνας, προβλέπουμε μεταξύ των άλλων ότι στις δημοπρατήσεις θα είναι υποχρεωτικό ο μετέχων να δεσμεύεται με ένα «σύμφωνο ακεραιότητας» όπως το ονομάζει και η Διεθνής Διαφάνεια προκειμένου να αποδεικνύει έτσι την καλή του πίστη. Αν μετά από έρευνα διαπιστωθεί, έστω και εκ των υστερών, ότι με χρήση άνομων μέσων κέρδισε κάποιος ένα διαγωνισμό τότε θα προβλέπεται συγκεκριμένη κύρωση, η οποία θα βαρύνει απολύτως τον ανάδοχο που χρησιμοποίησε αυτά τα μέσα. Αυτά είναι θέματα τα οποία τα επεξεργαζόμαστε, παρακαλώ να μείνετε σε αυτά. Για τις λεπτομέρειες θα επανέλθουμε κάποια άλλη στιγμή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε ότι στο νόμο για τα μεγάλα έργα και τις δημοπρατήσεις θα συμπεριλάβετε όρο …..
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το «σύμφωνο ακεραιότητας» θα είναι μία τρόπον τινά δήλωση την οποία θα υποχρεούται ο συμμετέχων σε ένα διαγωνισμό να καταθέτει και βάσει αυτής θα αναλαμβάνει την ευθύνη και θα δεσμεύεται ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει πλάγια μέσα προκειμένου να επικρατήσει σε ένα διαγωνισμό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τον συγκεκριμένο; Ή και στο παρελθόν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Για τους διαγωνισμούς από εδώ και πέρα. Για τους διαγωνισμούς που έχουν γίνει, κρίνονται αναλόγως του σταδίου το οποίο βρίσκονται. Αν κάποιος διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και η συγκεκριμένη εταιρεία εκτελεί το έργο βάσει της σύμβασης που έχει υπογραφεί, δεν μπορεί να σταματήσει το έργο. Το πρόβλημα υπάρχει εκεί, που δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις, ενώ η εταιρεία έχει προταθεί ως προσωρινός ανάδοχος ή σε νέες δημοπρατήσεις που μπορεί να γίνουν στις οποίες είναι βέβαιο ότι η συγκεκριμένη εταιρεία -και λόγω του αντικειμένου- θα προσέλθει ή θα συμμετάσχει και μπορεί να επιλεγεί. Όλα αυτά επαναλαμβάνω πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε στο πλαίσιο μιας ορθής πολιτικής για το δημόσιο συμφέρον στο πλαίσιο της λειτουργίας μιας δικαιοκρατούμενης Πολιτείας. Αυτά και μόνο αυτά.
Έχει κάνει κινήσεις ο Υπουργός Επικρατείας κατ’ εντολή του Πρωθυπουργού και αυτό νομίζω ότι είναι ένα αποφασιστικό βήμα, που δείχνει ότι η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα θέματα αυτά ως εξαιρετικής εθνικής σημασίας. Εμείς έχουμε ως Κυβέρνηση το χρέος να κάνουμε τη δουλειά μας παραλλήλως προς το έργο που κάνει η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, δεν εμπλέκεται το ένα με το άλλο. Ως Κυβέρνηση θα κάνουμε τα πάντα, να είστε σίγουροι, για να κατοχυρώσουμε το δημόσιο συμφέρον. Αν πράγματι η εταιρία αυτή μετέχοντας σε ένα διαγωνισμό με την προσφορά της ανταποκρίνεται σε αυτό το οποίο εμείς θεωρούμε υγιή ανταγωνισμό ή η προσφορά της είναι η καλύτερη, είναι η προσφορά των καλύτερων όρων, ασφαλώς δεν θα κάνουμε παρακάμψεις. Από την άλλη όμως και η ίδια η εταιρία, όπως κάθε εταιρία, θα δεσμεύεται και θα το γνωρίζουμε, δεν θα έχουμε πρόβλημα να το ελέγξουμε, ότι προσερχόμενη σε αυτόν το διαγωνισμό συμμετέχει, προκειμένου να κριθεί «επί ίσοις όροις» με όλους τους άλλους συμμετέχοντες. Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί άλλα πλάγια μέσα, όπως αποδείχθηκε ή ομολογήθηκε από στελέχη της ίδιας της εταιρίας, όπως έχει γίνει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν, Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν αυτό έχει αποδειχθεί, τι θα κάνετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Υπάρχουν κυρώσεις που προβλέπονται και οι οποίες επιβάλλονται. Η ίδια η εταιρία, είναι αυτή η οποία θα αναλάβει, χωρίς να μπαίνω σε λεπτομέρειες τώρα, να αποκαταστήσει στο όλον τη ζημιά την οποία εν τω μεταξύ θα έχει υποστεί το Δημόσιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως ήταν το κλίμα στη σημερινή Συνάντηση κ. Υπουργέ;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το κλίμα είναι εξαιρετικό. Και πρέπει να σας πω ότι όλοι οι Υπουργοί έχουν μια αγωνία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, οι οποίες είναι πολλές. Τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, δεν είναι αναλόγως πολλά, είναι περιορισμένα. Αυτό είναι το κράτος το οποίο παραλάβαμε, με αυτό το κράτος θα πρέπει στο εξής να δουλέψουμε και να το αλλάξουμε. Νομίζω ότι αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε είναι να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Πρέπει να τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα. Γι’ αυτό ακριβώς, έχουμε αποφασίσει να δραστηριοποιήσουμε αυτή την Επιτροπή Μεγάλων Έργων.
Ήδη μέσα σε δύο συνεδριάσεις, πρέπει να σας πω ότι έχουμε προσεγγίσει δέκα θέματα και έχουμε δώσει λύσεις, ή έχουμε σαφείς κατευθύνσεις για την οριστική αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών. Θεμάτων τα οποία λίμναζαν ως τώρα. Να λοιπόν η προσπάθεια που κάνουμε όλοι οι Υπουργοί, καθένας από τη δική του πλευρά.
Οι σχέσεις μας είναι εξαιρετικές διότι είμαστε όλοι φίλοι, αλλά δεν είναι απαραίτητο κάθε Υπουργός να έχει την απολύτως ίδια άποψη μέχρι τελευταίας απόχρωσης που έχει ένας άλλος Υπουργός για τα θέματα που αφορούν χειρισμούς. Οι στόχοι είναι ίδιοι, ο σκοπός είναι κοινός, το αποτέλεσμα που πρέπει να πετύχουμε είναι αποτέλεσμα το οποίο μας συνέχει. Από εκεί και πέρα η διαδικασία η οποία θα ακολουθηθεί, πράγματι αυτή δίνει τη δυνατότητα να ανταλλάσσουμε απόψεις για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να φτάσουμε στον κοινό στόχο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει δυσαρέσκεια στην Κυβέρνηση για τον κ. Παπακωσταντίνου;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γιατί να υπάρχει δυσαρέσκεια; Δεν δημιουργήθηκε κάποιο θέμα το οποίο να αποτελεί βάση για αφορμές για να προκληθούν τέτοιου είδους αντιδράσεις. Θα έλεγα ότι ο Υπουργός Οικονομικών, είναι κεντρικός Υπουργός, ο play maker μιας Κυβέρνησης. Αντιλαμβάνεστε ότι πολλές φορές χειρίζεται τα θέματα με έναν τρόπο, ο οποίος δεν είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής σε όλους τους άλλους Υπουργούς. Αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Από εκεί και πέρα όμως, δεν θα στερήσουμε το δικαίωμα στους άλλους Υπουργούς να διατυπώνουν την άποψή τους, με τέτοιο τρόπο ο οποίος είναι αποδεδειγμένα ορθός ως προς τη μέριμνα που αισθάνονται ότι πρέπει να δοθεί για κάποια προβλήματα. Δεν υπάρχει κανένα θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τον ΟΣΕ, πως εξελίσσεται;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Στο πλαίσιο του μνημονίου, ως Υπουργείο γνωρίζετε ότι έχουμε μεταξύ των άλλων δύο κυρίως θέματα. Το ένα αφορά στα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα, στις εμπορευματικές μεταφορές. Θα σας πω ότι ολοκληρώθηκε η σχετική συζήτηση και το νομοσχέδιο που αφορά στην απελευθέρωση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα, έχει πάρει τελική μορφή. Έχουμε καταλήξει, είναι θέμα πλέον να ακολουθηθούν οι διαδικασίες, να έρθει στη σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου για να πάρει την τελική του μορφή ως νομοσχέδιο.
Όσον αφορά στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, πρέπει να σας πω ότι δεν έχουμε παρουσιάσει ένα πρόγραμμα εξυγίανσης, αλλά έχουμε εκπονήσει συγκεκριμένο νομοσχέδιο, το οποίο και αυτό έχει σταλεί στις υπηρεσίες του λεγόμενου «Μηχανισμού Στήριξης» και βεβαίως αναμένουμε τα δικά τους σχόλια. Εμείς επειγόμαστε, έχουμε κάνει σαφή τη θέση της χώρας μας, θέλουμε το συντομότερο δυνατό να έχουμε τη δική τους αντίδραση, σχόλια και παρατηρήσεις, προκειμένου αυτό το νομοσχέδιο να πάρει την τελική μορφή του και να ψηφιστεί από τη Βουλή, ώστε να αρχίσει να εφαρμόζεται. Αλλά αυτό δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. Ξέρω ότι είναι φιλόδοξο και τολμηρό το σχέδιο, και πιστεύω ότι δίνει τελικά λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο Ελληνικός σιδηρόδρομος.
Δεν υπάρχει καμία διαφωνία τουλάχιστον στα πρώτα σχόλια που έχουν έρθει από τις Διευθύνσεις. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει διαφωνία. Εμείς πρώτοι από τη δική μας πλευρά, θέλουμε την εξυγίανση του ελληνικού σιδηροδρόμου που παρουσιάζει ένα έλλειμμα, το οποίο είναι τεράστιο για τα οικονομικά δεδομένα της χώρας και είναι πραγματικά απολύτως άδικο, πολίτες που δεν χρησιμοποιούν καν σιδηρόδρομο, να καλούνται μέσω της φορολογίας, είτε μέσω της μείωσης των εισοδημάτων τους, να επιδοτούν τα ελλείμματα που έχει ένας φορέας που αντί να προσφέρει κοινωνικό έργο και μόνο, γίνεται «τρόπον τινά» και μια αντικοινωνική μηχανή όταν παράγει τέτοιο έλλειμμα.
Από την άλλη βεβαίως, αν και εμείς επειγόμαστε να τελειώσει αυτή η διαδικασία, αντιλαμβανόμαστε ότι οι παράγοντες του μηχανισμού στήριξης θα ήθελαν να μελετήσουν με πολύ προσοχή όλο αυτό το πλαίσιο, προκειμένου να συμφωνήσουν στις προτεινόμενες διευκρινήσεις. Νομίζω ότι αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα, ίσως το θέμα των διακοπών το καθυστερήσει λίγο, αλλά αυτό δεν θα είναι και το μεγάλο μας πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι να έχουμε το σχέδιο, που το έχουμε. Το πρόβλημα είναι να έχουμε το νομοσχέδιο, που το έχουμε. Νομίζω πολύ σύντομα θα έχουμε και τη συμφωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ζητάνε απολύσεις;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχω δηλώσει και παραμένω σε αυτήν τη θέση ότι από τη δική μας πλευρά δεν είναι παραδεκτή μια ρύθμιση η οποία θα προβλέπει απολύσεις. Άνθρωποι οι οποίοι επί πολλές δεκαετίες εργάζονται σε ένα Οργανισμό και έχουν φτάσει σε ηλικία 50 - 55 ετών, δεν είναι δυνατό να απολυθούν. Από την άλλη όμως πρέπει να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ και πρέπει να το αντιληφθούν και εκείνοι ότι κάτι θα χάσουν. Όπως όλοι χάσαμε κάτι αυτήν την περίοδο για λόγους οι οποίοι σας είναι γνωστοί, και αυτοί θα χάσουν κάτι από αυτά τα οποία θεωρούν κεκτημένα. Αυτό πρέπει να το δεχθούν και να συμβάλουν και εκείνοι, ώστε να δώσουν λύση σε ένα πρόβλημα που χρονίζει και επιβαρύνει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα γίνει αποδεκτή η απορρόφηση των χρεών;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι κάτι το οποίο το συζητούμε. Πρέπει να σας πω ότι αυτό είναι ένα θέμα που αφορά στο Υπουργείο Οικονομικών της Ελλάδος, και το Υπουργείο Οικονομικών, έχει επιδείξει μια εξαιρετικά προωθημένη αντίληψη προκειμένου να συμβάλει για να δοθεί λύση σε αυτό το πρόβλημα. Νομίζω ότι όλα θα πάνε καλά. Είναι θέμα του Υπουργείου Οικονομικών και αντιλαμβάνεστε ότι το Υπουργείο Οικονομικών της χώρας έχει τον πρώτο λόγο και έχει τη διάθεση να λύσει αυτό το πρόβλημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μας πείτε για τις συγχωνεύσεις των Τραπεζών;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τις επόμενες μέρες θα συνεδριάσει η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, όπου θα συζητήσουμε αυτά τα θέματα. Αρκούμαι τώρα να κάνω ένα πολύ γενικό σχόλιο δύο σημείων: Το πρώτο σημείο είναι ότι το γεγονός αυτό από μόνο του έχει μια αξία, είναι πολύ σημαντικό. Δείχνει ότι η ελληνική Οικονομία, είναι μία Οικονομία η οποία έχει ζωντάνια, έχει σφρίγος. Υπάρχουν φορείς οι οποίοι συζητούν τη συνένωση των δυνάμεών τους και αυτό οδηγεί αναμφίβολα σε ισχυρότερους Οργανισμούς και Τράπεζες. Αυτό είναι απολύτως θετικό.
Το δεύτερο σχόλιο που θέλω να κάνω είναι ότι, ασφαλώς όλες αυτές οι διαδικασίες θα πρέπει να εξελιχθούν σε ένα καθεστώς απόλυτης αντικειμενικότητας και διαφάνειας. Είναι «εκ των ουκ άνευ» να ακολουθηθεί μια τέτοια διαδικασία, η οποία δεν είναι απλώς διαδικασία, είναι ο πυρήνας της ουσίας για αυτές τις διαρθρωτικές αλλαγές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους αεροελεγκτές που θα κάνουν κινητοποιήσεις;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχουμε μεταξύ των άλλων νομοσχεδίων, όπως σας έχω ενημερώσει, ένα νομοσχέδιο το οποίο επίσης πρέπει να έρθει την ερχόμενη περίοδο στο Υπουργικό Συμβούλιο. Είναι αυτό που αφορά στην αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της ΥΠΑ και περιέχει και άλλες ρυθμίσεις πολύ σημαντικές, όπως είναι αυτή για το νέο καθεστώς ανάπτυξης των αεροδρομίων της χώρας. Όσον αφορά στην αναδιάρθρωση, προβλέπεται η δημιουργία μιας αυτοτελούς δομής για τον πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας, όπως ακριβώς επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιστεύω ότι οι εργαζόμενοι, οι φορείς της ΥΠΑ με μικρές διαφοροποιήσεις, δεν μπορεί παρά να το δεχθούν, αφού αυτό λέει και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι σωστό αυτό το πλαίσιο. Υπάρχει, θα μου επιτρέψετε να πω, μια προσέγγιση κάπως διαφορετική, ειδικά από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που θα ήθελαν η δική τους δομή να τεθεί εκτός της συνολικής δομής της ΥΠΑ. Εμείς ακολουθούμε ένα μοντέλο που και άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν ακολουθήσει, βάσει του οποίου η δομή αυτή παραμένει μέσα στην ΥΠΑ αλλά έχει αυτοτέλεια, λειτουργική, οργανωτική, οικονομική. Άρα λοιπόν είναι η σωστή δομή, προκειμένου να μην δημιουργήσουμε προβλήματα στη λειτουργία μιας νευραλγικής υπηρεσίας, ιδίως αυτήν την περίοδο και να εναρμονιστούμε και με όσα προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση.


Συνημμένα Αρχεία
word document2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ.doc

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
24/04/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη κατά την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου που πραγματοποιήθηκαν στα εργοτάξια του Αλισσού και της Βάρδας
24/04/2019 Ιστορική στιγμή για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα –Πύργος
23/04/2019 Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παραδίδει αύριο το πρωί στην κυκλοφορία το τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα του οδικού άξονα Άκτιο -Αμβρακία
22/04/2019 Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Ηλεία για την έναρξη των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
22/04/2019 Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Ηλεία για την έναρξη των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων