08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



19/04/2010

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Δημήτρη Ρέππα στην εφημερίδα "Τύπος της Κυριακής"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ
Στην εφημερίδα «ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»
Κυριακή 18 Απριλίου 2010
στον δημοσιογράφο Γιάννη Καμπουράκη


Ερώτηση 1η 
Επιμένετε ακόμη –ως Κυβέρνηση εννοώ, όχι προσωπικά εσείς- ότι μπορούμε να αποφύγουμε την υπαγωγή μας στο μηχανισμό στήριξης από ΕΕ και ΔΝΤ;

Απάντηση
Ο “μηχανισμός στήριξης” δεν είναι  αυτοσκοπός ούτε αποτελεί αυτοτελή επιλογή. Συνιστά μια δυνατότητα που προέκυψε μάλιστα μετά από πρωτοβουλία του Έλληνα Πρωθυπουργού. Η αξιοποίηση αυτής της δυνατότητας υπακούει σε όρους εθνικού συμφέροντος τόσο ως προς τους όρους δανεισμού όσο και ως προς τις πολιτικές επιλογές σε κρίσιμα κοινωνικά πεδία. Η δημοσιονομική εξυγίανση δεν γίνεται σε στεγανό χώρο αλλά στην ανοικτή κοινωνία των ανισοτήτων και των αδικιών πράγμα που δεν μπορεί να μην λαμβάνεται υπόψη.

Ερώτηση 2η 
Δεν φοβάστε ότι ο… τυφώνας του ΔΝΤ θα παρασύρει τη χώρα σε ανεξέλεγκτη πορεία; Θεωρείτε ότι θα αντέξει η ελληνική κοινωνία αλλά και η Κυβέρνηση μια τέτοια δοκιμασία;

Απάντηση
Η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει ακραίες μονεταριστικές πολιτικές που καθίστανται μονόδρομος όσο αυξάνεται το χρέος και λόγω ακριβού χρήματος. Ο “μηχανισμός στήριξης” που η δημιουργία του και η αποσαφήνιση της λειτουργίας του αποτελούν αναμφίβολα θετική εξέλιξη δεν είναι ταυτόσημος με το ΔΝΤ. Τα πολιτικά  όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν λόγο στον τρόπο διαχείρισης αυτού του μηχανισμού. Δεν πρόκειται λοιπόν για αποκλειστικό ρόλο του ΔΝΤ, που πράγματι όσο χρήσιμη είναι η τεχνοκρατική συμβολή του τόσο είμαστε επιφυλακτικοί ως προς τη στρατηγική σύλληψη και τις προσεγγίσεις του αν λειτουργεί με απόλυτη αυτονομία.

 Ερώτηση 3η
Στην Ουγγαρία, η σοσιαλιστική κυβέρνηση που πήρε την απόφαση να προσφύγει η Ουγγαρία στο ΔΝΤ, δεν έχασε μόνον τις εκλογές αλλά συρρικνώθηκε κάτω από το 20%.Φοβάστε ότι μπορεί να γίνει στην Ελλάδα, ό,τι και στην Ουγγαρία;

Απάντηση
Επαναλαμβάνω ότι πρόκειται για την αίσθηση ασφάλειας που γεννά η λειτουργία του «μηχανισμού στήριξης» που έχει και στοιχεία πολιτικού οργάνου. Δεν υφίσταται λοιπόν, γι’ αυτόν και για πολλούς άλλους λόγους αναλογία που να επιτρέπει παρόμοια συμπεράσματα. Σε κάθε περίπτωση πάντως ας είναι σαφές ότι αυτό που κρίνεται είναι η χώρα και όχι απλώς η Κυβέρνηση ή το κίνημά μας. Εμείς οφείλαμε τα τελευταία χρόνια να προλάβουμε τις εξελίξεις ώστε να αποφευχθεί  η αναγκαιότητα επιλογών όπως αυτές που έγιναν στη φίλη χώρα. Και η πολιτική που ακολουθούμε αναγνωρίζω ότι έχει και το πρόσκαιρο έστω πολιτικό κόστος λόγω της λήψης δυσάρεστων αποφάσεων. Με αυτήν την έννοια είμαστε ήδη εκτεθειμένοι στη δυσαρέσκεια των πολιτών, αλλά η στάση μας πρέπει να φιλοδοξεί να γίνει στάση εθνικής προσφοράς. Μπροστά σε μια ιστορική πρόκληση και σε συνθήκες πολέμου διαχειριζόμαστε μια εθνική κρίση. Ούτε καν περνά από το μυαλό μας οτιδήποτε σχετικό με ποσοστά και δημοτικότητες. Προέχει να υπάρξει η χώρα ως ισότιμος εταίρος με κύρος για να έχουμε λόγο ύπαρξης όλοι εμείς. Με χώρα ηττημένη και ανίσχυρη, είμαστε εξ ορισμού χαμένοι όλοι.

Ερώτηση 4η
Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θεωρούν ότι η Κυβέρνηση χρειάζεται μία ολιγομελή ομάδα διαχείρισης της μεγαλύτερης κρίσης που γνώρισε ποτέ η ελληνική οικονομία και δεν την έχει. Παράλληλα, τρέχουν σενάρια περί αλλαγών στην κυβέρνηση. Πιστεύετε ότι ένας ανασχηματισμός είναι απαραίτητος για έναρξη μίας νέας πορείας;

Απάντηση
Η Κυβέρνηση συγκροτείται στη βάση αφενός ενός προγράμματος, αφετέρου των στελεχών της παράταξης και τελικώς της σχέσης των δύο προηγούμενων με τις ευρύτερες δυνάμεις της κοινωνίας. Δεν είναι ευκαιριακό άθροισμα επιλογών  και προσώπων. Η σταθερότητα για την οποία μιλήσαμε προηγουμένως πρέπει να περιφρουρηθεί από όλους μας. Άλλωστε γι’ αυτό ο Πρωθυπουργός, που είναι ο μόνος αρμόδιος, ασκεί τα καθήκοντά του έτσι ώστε να μην επιτρέψει να προκληθεί αμφιβολία και ρευστότητα μέσω μιας συνεχούς σεναριολογίας, “αλλαγολογίας” και “νέο-πορειολογίας”   και μάλιστα σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή.

Ερώτηση 5η 
Υπολογίζετε ότι έχει μειωθεί η δυναμική της εκλογικής νίκης μέσα από τη δύσκολη φάση των έξι μηνών; Κάποιοι λένε ότι ο πολιτικός χρόνος μετράται πλέον πιο γρήγορα...

Απάντηση
Ο πολιτικός χρόνος είναι ταχύσφυγμος και αμείλικτος  όχι για μας αλλά για την Ελλάδα. Η διαχείριση του πολιτικού χρόνου ορθώς οδήγησε στις επιλογές που έκανε ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, ώστε τώρα να δοθεί μια στερεή και μακρόπνοη λύση σε ένα μείζον  πρόβλημα. Αν το εξορκίζαμε απλώς και παριστάναμε πως δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα τότε με μαθηματική βεβαιότητα θα αφάνιζε τη σύγχρονη Ελληνική κοινωνία. Επαναλαμβάνω πως για θέματα με εθνική διάσταση το κριτήριο δεν είναι ποτέ παραταξιακό. Οι πολίτες εμπιστεύονται αυτούς που υποτάσσουν το ατομικό στο γενικό καλό και αποδεικνύουν στην πράξη ότι τα κόμματα δεν λειτουργούν για τον εαυτό τους αλλά για την πατρίδα.

Ερώτηση 6η
Θα βάζατε υποψηφιότητα για αιρετός Περιφερειάρχης, αν σας το ζητούσε ο Πρωθυπουργός στα γενέθλια ενός θεσμού που η Κυβέρνηση δείχνει να ποντάρει πολλά;

Απάντηση
Πιστεύω πως ένας νέος θεσμός πρέπει να παντρευτεί με στελέχη μιας νεότερης πολιτικής γενιάς. Η επιτυχία των φιλόδοξων νέων δομών στην ελληνική περιφέρεια συναρτάται σε μέγιστο βαθμό με τη φλόγα και τη γνώση ανθρώπων  που αισθάνονται πως ο πολιτικός κύκλος τους ανοίγει τώρα. Δεν ανήκω σε αυτήν την κατηγορία.

Ερώτηση 7η
Είναι ζήτημα χρόνου τελικά η αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ; Και τι θα σημάνει μία τέτοια απόφασή σας - της κυβέρνησης συνολικά εννοώ - για τους εργαζόμενους;
 
Απάντηση
Ο ΟΣΕ είναι η πιο απαξιωμένη και χρεωμένη δημόσια επιχείρηση σε όλη την Ευρώπη τηρουμένων των αναλογιών. Απαξιώθηκε συστηματικά τα τελευταία χρόνια προφανώς γιατί η ΝΔ του επιφύλασσε την τύχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε στις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές παντού, και όχι μόνο στον ΟΣΕ, με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον, και εν προκειμένω η δημοσιονομική πτυχή δεν είναι αμελητέα. Ασφαλώς δεν υιοθετούμε την πολιτική της ΝΔ για το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι θα παρέμεναν στο σπίτι τους λαμβάνοντας κανονικά τις αποδοχές τους! Απαιτείται συνολική εξυγιαντική παρέμβαση σε θέματα α) διαφάνειας, συνετής διαχείρισης, περιορισμού της διαφθοράς, και της σπατάλης, β) τιμολογιακής και δρομολογιακής πολιτικής και γ) αποτελεσματικής διαχείρισης και αξιοποίησης ενός σημαντικού κεφαλαίου του ΟΣΕ που είναι οι εργαζόμενοί του. Σε κάθε περίπτωση ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας του ΟΣΕ απαιτεί παρεμβάσεις από τις νέες διοικήσεις, αλλά και από το κεντρικό κράτος να αναλάβει τις δικές του ευθύνες μέσω της καθιέρωσης υπηρεσιών γενικού,  οικονομικού συμφέροντος.


Συνημμένα Αρχεία
word document2010.0418 συνέντευξη Δ.Ρέππα στον Τύπο της Κυριακής.doc

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων