08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 15/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - Δ33)
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



19/01/2009

Συνέντευξη Τύπου ΥΠΕΣ-ΥΜΕ για τις νέες άδειες οδήγησης

ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ κ. ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
 ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
 

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Καλή σας μέρα. Επιτρέψτε μου καταρχάς να καλωσορίσω στο Υπουργείο μας τον Υπουργό κ. Προκόπη Παυλόπουλο και τον Νομάρχη Αθηνών κ. Σγουρό, των οποίων η συμβολή σε αυτό που ανακοινώνουμε σήμερα ήταν και θα είναι και στο μέλλον -από πλευράς Νομαρχίας μιλώ- πολύ σημαντική. Για να μπορέσουμε ουσιαστικά να υλοποιήσουμε μία εξαγγελία που εδώ και μερικά χρόνια είχε γίνει, και για την οποία όλο το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα εργάστηκε και το Υπουργείο μας και το Υπουργείο του κ. Παυλόπουλου, αλλά θα εργαστεί στη συνέχεια και η Νομαρχία, προκειμένου να ολοκληρωθεί ως πράξη πια, ως εφαρμοσμένη πολιτική.

Σήμερα παρουσιάζουμε τα νέα διπλώματα τα οποία έχουν μία πιο εύχρηστη και πρακτική μορφή. Ήδη για να μπορέσουμε να σας τα δείξουμε έχουμε τυπώσει τα πρώτα δύο, το δικό μου και του κ. Παυλόπουλου.  

Γίνεται λοιπόν πράξη αυτή η εξαγγελία και έτσι μπαίνουμε σε μία νέα εποχή αποτελεσματικής και ποιοτικής εξυπηρέτησης των πολιτών. Τα νέα αυτά διπλώματα που είδατε, είναι πιο πρακτικά στη χρήση και πιο ασφαλή όσον αφορά τις κλοπές ή τις πλαστογραφίες.

Επίσης, αυτός ο νέος τύπος διπλώματος συμβάλλει στο να εξυπηρετείται ταχύτερα ο πολίτης και να ξεπερνιώνται, μέσα από την απλούστευση, φαινόμενα διαφθοράς. Παλαιότερα, η έκδοση ενός διπλώματος διαρκούσε από 15 έως 40 μέρες. Τώρα, με το νέο τύπο διπλώματος η έκδοσή του θα διαρκεί 7 μέρες. Και ο στόχος είναι να φτάσουμε στις 5 μέρες. Και η εξυπηρέτηση θα είναι άμεση από τις Νομαρχίες.

Το νέο δίπλωμα αποτελεί έμπρακτη εναρμόνιση στις κοινοτικές νομοθεσίες και οδηγίες. Ένα πρόσθετο στοιχείο και συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ότι διευκολύνει τις μετακινήσεις, εντός του ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου, καθώς και άλλες πράξεις, καθώς π.χ. η λατινική του γραφή διευκολύνει τον Έλληνα πολίτη στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων και στις συναλλαγές του με το ευρωπαϊκό δημόσιο, με τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες, όταν κινείται εκτός Ελλάδος και εντός Ευρώπης, αλλά και σε άλλες χώρες.

Υπάρχει προαιρετικότητα της αναγραφής της ομάδας αίματος. Όταν, όμως, ο πολίτης συμφωνεί στο να αναγραφεί η ομάδα αίματος, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό συμβάλει στην καλύτερη αντιμετώπιση των ατυχημάτων. Εκτιμώ ότι είναι μία κίνηση σημαντική των συναρμοδίων Υπουργείων, που θα διευκολύνει τους πολίτες και θα τους περάσει σε μία νέα εποχή ποιοτικών υπηρεσιών.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον συναρμόδιο Υπουργό για την πολύτιμη συμπαράσταση του Υπουργείου του, μια που οι μηχανές του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και κυρίως το τμήμα εκείνο το οποίο βγάζει τα νέα διαβατήρια είναι αυτό που έχει αναλάβει την κατασκευή, την παραγωγή των νέων διπλωμάτων.

Να ευχαριστήσω, βεβαίως, στο πρόσωπο του αρμοδίου Υπουργού και την Ελληνική Αστυνομία, ειδικότερα δε τη Διεύθυνση Διαβατηρίων, που επιφορτίζεται τον όγκο αυτής της δουλειάς. Να ευχαριστήσω σαφώς το Νομάρχη και γενικότερα στο πρόσωπό του όλους τους Νομάρχες της Ελλάδας για τη συμβολή στην εφαρμογή αυτού του νέου προγράμματος.

Και βεβαίως τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για όλη την προεργασία που κάνανε, η οποία μας οδηγεί στο σημερινό αποτέλεσμα που συμβάλει στο να ωφελείται ο Έλληνας πολίτης.

Καλωσορίζω για ακόμη μια φορά τον κ. Παυλόπουλο και παρακαλώ να πάρει το λόγο.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση σε αυτή την παρουσίαση, η οποία εκτός από το ουσιαστικό της περιεχόμενο έχει και ένα σημαντικό συμβολισμό. H συνεργασία μεταξύ των δυο Υπουργείων μπορεί να αποδώσει πολλά και κυρίως μπορεί να επιτύχει σημαντική εξοικονόμηση πόρων.

Το λέω αυτό γιατί σε άλλες εποχές και υπό άλλες συνθήκες θα απαιτούνταν , με τη νοοτροπία η οποία υπήρχε, χρήματα, μηχανήματα, για να μπορεί το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών να φτάσει στο ίδιο αποτέλεσμα. Ένας απ’ τους λόγους που καθυστέρησε τόσο πολύ αυτό το πρόγραμμα, είναι γι’ αυτή τη νοοτροπία. Όταν έχει το ίδιο το ελληνικό δημόσιο τα μηχανήματα όπως είναι τα μηχανήματα της Ελληνικής Αστυνομίας για την έκδοση διαβατηρίων, τα οποία μπορούν να κάνουν αυτή την πολλαπλή δουλειά. Συνεργασία που οδηγεί σε αποτελεσματικότητα και εξοικονόμηση πόρων.

Το δεύτερο το οποίο αφορά την ουσία, είναι ότι αυτή η νέα άδεια οδήγησης, είναι εύχρηστη απ’ τη μία πλευρά, οδηγεί σε διαφάνεια και το κυριότερο, σε ταχύτητα σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση του πολίτη. Είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα του τρόπου με τον οποίο με βάση τη σύγχρονη τεχνολογία μπορούμε ν’ αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της γραφειοκρατίας.

Στα όσα είπε προηγουμένως ο κ. Στυλιανίδης, θα ήθελα να προσθέσω και τούτο. Δεν είναι μόνο ότι ο νέος τύπος διπλώματος, αυτό το πολύ εύχρηστο δημόσιο έγγραφο, αλλά με τη νέα τεχνολογία αλλά επιτρέπει στον κάτοχό του απ’ τη μια πλευρά να το χρησιμοποιεί εντός και εκτός Ελλάδος, αλλά με βάση τις αποφάσεις κυρίως που εκδίδονται από το Υπουργείο Εσωτερικών, μπορεί ήδη και θα μπορεί πολύ περισσότερο να χρησιμοποιείται και για την πιστοποίηση άλλων στοιχείων χωρίς να χρειάζονται άλλα πιστοποιητικά.

Προσπαθούμε , και αυτό είναι μια βασική παράμετρος σε ό,τι αφορά την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, συγκεκριμένα έγγραφα, τα οποία μάλιστα είναι ασφαλή έγγραφα, να μπορούν εκτός απ’ την κύρια χρήση τους, να χρησιμοποιούνται και για άλλες παράλληλες χρήσεις, ώστε ο πολίτης να μη χρειάζεται να προσκομίζει κάθε φορά ένα συγκεκριμένο έγγραφο για να μπορέσει να επιτύχει ένα αποτέλεσμα.

Αυτό το έγγραφο το οποίο βλέπετε, θα μπορεί να έχει πολλαπλή χρησιμότητα και χρήση, δηλαδή όχι μόνο να επιτρέψει σε κάποιον να οδηγεί και να αποδεικνύεται ποιος είναι αυτός και αν μπορεί να οδηγήσει, αλλά ταυτοχρόνως να μπορεί να αποδεικνύει στοιχεία ταυτότητας αν δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω.

Ήδη σε πολλές – το τονίζω – διοικητικές πράξεις που έχει εκδώσει το Υπουργείο Εσωτερικών, αρκεί και η παρουσίαση του διπλώματος οδήγησης και με βάση την ασφάλεια την οποία παρουσιάζει αυτό το έγγραφο θα το επεκτείνουμε και σε άλλες ακόμη περισσότερες περιπτώσεις.

Τέλος, θα ήθελα στον τομέα αυτόν να επισημάνω τη συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γιατί αυτό σημαίνει πραγματικά ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προς την κατεύθυνση, θα σας πει και ο κ. Σγουρός λίγα πράγματα προηγουμένως και αν επελέγη ο κ. Σγουρός είναι για το γεγονός ότι η Νομαρχία της Αθήνας ως μια πολύ μεγάλη Νομαρχία είχε, έχει και θα έχει πολύ μεγάλη συμβολή και σε ότι αφορά την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και σε ότι αφορά τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού στις απλοποιήσεις διαδικασιών και στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.

Ευχαριστώ τον κ. Στυλιανίδη για την όλη συνεργασία και είμαι ευτυχής που το Υπουργείο Εσωτερικών και συγκεκριμένα η Ελληνική Αστυνομία και το Τμήμα Διαβατηρίων συνέβαλαν προς αυτή την κατεύθυνση για την εξυπηρέτηση του πολίτη, δείχνοντας Ευριπίδη έτσι , ότι η Αστυνομία είναι αυτό που πολλές φορές έχω πει, μια Υπηρεσία δίπλα στον πολίτη και πρέπει να είναι δίπλα στον πολίτη, με πολλούς τρόπους. Ένας απ’ αυτούς είναι και η συμβολή της στο να απαλλάσσεται ο πολίτης από περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες και να συμβάλει με τον τρόπο της σε διαδικασίες διαφάνειας.

Και πάλι ευχαριστώ.

 Ι. ΣΓΟΥΡΟΣ: Πρώτα απ’ όλα θέλω να ευχηθώ στο νέο Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Στυλιανίδη, καλή επιτυχία στο έργο του. Να τον ευχαριστήσω για την πρόσκλησή του και να πω ότι η Νομαρχία της Αθήνας, η μεγαλύτερη Νομαρχία στην πατρίδα μας, με 4 εκατ. πολίτες και περίπου 300.000 άδειες οδήγησης, εκδόσεις, ανανεώσεις και οτιδήποτε άλλο, τα οποία εκδίδει κάθε χρόνο.

Παράλληλα, θέλω να συμπληρώσω σε αυτά που είπε ο κ. Παυλόπουλος, ότι υπάρχει συνοχή και συνεργασία μεταξύ κεντρικής διοίκησης, δηλαδή των δύο Υπουργείων Μεταφορών και Επικοινωνιών και ΥΠΕΣΔΔΑ και της Νομαρχίας. Η συνοχή και η συνεργασία είναι αυτό το οποίο εξυπηρετεί τους πολίτες και με την τεχνολογική εξέλιξη γίνεται ακόμη απλούστερος ο τρόπος με διαφάνεια, ασφάλεια και με σκοπό την καταπολέμηση της διαφθοράς, αλλά και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Θέλω να ευχαριστήσω κι εγώ από τη δική μου την πλευρά όλες τις Υπηρεσίες της Νομαρχίας Αθηνών και να πω ότι όλα αυτά τα χρόνια συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Μεταφορών άριστα. Βεβαίως υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία προσπαθούμε καθημερινά να τα λύσουμε.

Και με την ευκαιρία, η οποία μου δίνεται σήμερα, θέλω να πω ότι παρόλο το έλλειμμα του προσωπικού, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, εντούτοις έχουμε καταφέρει με τη συνεργασία αυτή να έχουμε την υποδομή εκείνη, ώστε σήμερα να είμαστε σε θέση, ήμασταν σε θέση να εκδίδουμε από μία έως πέντε ημέρες τα διπλώματα και σήμερα προστίθενται περίπου άλλες δύο ημέρες, δηλαδή σε εφτά ημέρες ο πολίτης από τις Υπηρεσίες Μεταφορών της Νομαρχίας της Αθήνας θα μπορεί να παραλαμβάνει το νέο αυτό δίπλωμα, το οποίο θα του χρησιμεύσει για όλα αυτά, τα οποία ανέφεραν και ο κ. Στυλιανίδης και ο κ. Παυλόπουλος.

Θέλω να σας ευχαριστήσω πάλι για την πρόσκληση, να ευχηθώ καλή επιτυχία. Βεβαίως έχουμε δρόμο πολύ ακόμα για να μπορέσουμε στη Διεύθυνση Μεταφορών να κάνουμε πολλά πράγματα, τα οποία έχουν να κάνουν σε σχέση με τη διαφάνεια. Σας ευχαριστώ και πάλι.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Θέλω πριν περάσουμε στις ερωτήσεις, να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τη Γενική Διευθύντρια την κα Τσάγκα που είχε το συντονισμό του όλου εγχειρήματος από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. .

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μας είπατε ότι θα μπορεί το δίπλωμα αυτό, το έγγραφο, να χρησιμοποιηθεί και για μία σειρά άλλων, θα έχει και άλλες χρήσεις υποκαθιστώντας κάποια δικαιολογητικά. Αυτό μπορεί να συμβεί από τώρα ή στο μέλλον και αν ήδη από τώρα μπορεί με αυτό το δίπλωμα κάποιος να υποκαταστήσει άλλα δικαιολογητικά, να μας πείτε ποια είναι αυτά σε ποιες χρήσεις.

Και ένα δεύτερο ερώτημα, μάλλον στον κ. Νομάρχη το απευθύνω αυτό, εάν είναι η Νομαρχία έτοιμη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τις καινούργιες, η δικιά σας τουλάχιστον, γιατί απ’ τη Νομαρχία Πειραιώς υπήρχαν έγγραφα και ενστάσεις ότι δεν θα είναι έτοιμη.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ήδη σε πολλές διοικητικές πράξεις προβλέπεται όταν θέλει κάποιος να πάει σε μια δημόσια υπηρεσία και να ζητήσει ένα πιστοποιητικό, ότι μπορεί για να πιστοποιηθεί η ταυτότητά του να αρκεί , εκτός από την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης.

Με το γεγονός ότι πλέον υπάρχει ασφαλές αυτό το δίπλωμα και με δεδομένο επίσης ότι περιλαμβάνει συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία θα μπορείτε να δείτε . Τάση μας είναι στο Υπουργείο Εσωτερικών με την Επιτροπή Απλοποίησης διαδικασιών, όπου αρκούν αυτά τα στοιχεία να μπορούν να χρησιμοποιούνται από πρόσωπα τα οποία είτε όταν προσωποποιούνται σε μια Υπηρεσία δεν έχουν για οποιοδήποτε λόγο την ταυτότητά τους, είτε όταν έχουν χάσει π.χ. την ταυτότητα.

Στόχος είναι δηλαδή όλα αυτά τα έγγραφα τα οποία είναι ασφαλή – το τονίζω – από πλευράς στοιχείων πλέον, να χρησιμοποιούνται ώστε ο πολίτης να μη χρειάζεται κάθε φορά για μια συναλλαγή με τη δημόσια διοίκηση να χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο έγγραφο και να αρκεί ένα έγγραφο όπως είναι και το δίπλωμα οδήγησης, να πιστοποιεί τα στοιχεία εκείνα τα οποία περιλαμβάνει.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο γίνεται με τον τρόπο αυτό. Άρα, τονίζω, όπου μπορεί το έγγραφο αυτό, το δίπλωμα, με τα στοιχεία τα οποία περιλαμβάνει να πιστοποιεί ορισμένα στοιχεία, αυτό θα αρκεί. Θα το επεκτείνουμε δηλαδή και σε άλλες περιπτώσεις.

Σας φέρνω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όχι μόνο στο αεροδρόμιο, κυρίως στις συναλλαγές με τα ΚΕΠ. Σε αρκετές περιπτώσεις στις συναλλαγές με τα ΚΕΠ χρειάζεται όταν πας να κάνεις μια συναλλαγή, να προσκομίσεις ταυτότητα, ιδίως όταν χρειάζεται ταυτοποίηση του προσώπου. Όπου σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται μόνο το περιεχόμενο των στοιχείων τα οποία περιλαμβάνει το δίπλωμα οδήγησης, στάση μας θα είναι ακόμα αν δεν έχεις την ταυτότητά σου, ακόμα αν δεν έχεις το διαβατήριό σου, να αρκεί και το δίπλωμα οδήγησης.

Ή οποιοδήποτε έγγραφο είναι εκείνο το οποίο θα μπορούσε να πιστοποιήσει την ταυτότητα, με απλές λέξεις, ότι και να έχει ο πολίτης που ασφαλώς πιστοποιεί την ταυτότητά του, θα αρκεί για να μη χρειάζεται κάθε φορά, ιδίως όταν δεν έχει ένα συγκεκριμένο έγγραφο γιατί έχασε το διαβατήριό του ή την ταυτότητά του, να μπορεί να συναλλάσσεται με τη διοίκηση χωρίς να χάνει χρόνο και χωρίς περιττές διαδικασίες. Και αυτό λόγω της ασφάλειας την οποία περικλείει από πλευράς διαμόρφωσης του περιεχομένου του και απλώς έκδοσης γενικότερα του διπλώματος.

Ι. ΣΓΟΥΡΟΣ: Σας είπα και προηγουμένως ότι μέχρι σήμερα οι άδειες στα διπλώματα δινόντουσαν από 1 έως 5 ημέρες. Προστίθενται άλλες 2 ημέρες, δηλαδή περίπου σε 7 ημέρες θα μπορεί αυτός ο οποίος έχει περάσει τις εξετάσεις ή αυτός ο οποίος θέλει να καταθέσει το δίπλωμα για ανανέωση ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, σε 7 ημέρες θα το έχει στα χέρια του.

Η Υπηρεσία μας, η Νομαρχία της Αθήνας, έχει εφοδιαστεί με το απαιτούμενο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τη νέα διαδικασία. Φυσικά η νέα διαδικασία θα κριθεί στην πράξη. σήμερα είμαστε σε θέση να πούμε ότι όλα ξεκινήσανε καλά, ότι όλα θα πάνε καλά, αλλά ό,τι προβλήματα προκύψουν στη διαδικασία, θα έχουμε τη συνεργασία με τον Υπουργό, με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και πιστεύω ότι θα ανταποκριθούμε.

Για τον Πειραιά που μου είπατε, ο Πειραιάς παραπονείται ότι δεν έχει πάρει τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό πάνω σε αυτό το θέμα.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εγώ να μου επιτρέψετε να κάνω ένα σχόλιο. Απ’ ότι με ενημερώνουν οι υπηρεσίες μου και με ενημερώσανε εγκαίρως, όχι σήμερα, έχει σταλεί ο απαιτούμενος εξοπλισμός στον Πειραιά. Πιστεύω ότι δεν υφίσταται ζήτημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα λίγο πιο συγκεκριμένα να είμαστε κ. Παυλόπουλε, δηλαδή εγώ αυτή τη στιγμή εάν σε 7 ημέρες αποκτήσω αυτό το έγγραφο μπορώ να ταξιδέψω; Και είναι πολύ χαρακτηριστικό αυτό που σας ρωτάω γιατί ενδιαφέρει στο αεροδρόμιο, θα περάσω το «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» να ταξιδέψω γιατί δεν έχω την ταυτότητά μου για να ξέρει ο κόσμος;

                        Και από την άλλη πλευρά, κάτι το οποίο με πρόλαβε ο συνάδελφος, ο κ. Κόλλιας για το πώς θα αντιμετωπίσουμε το γρηγορόσημο, μέχρι τώρα ένας μήνας ισούτο με 50,00 € εάν το πάρουμε σε μια εβδομάδα, πώς θα διασφαλιστεί το προσωπικό της Νομαρχίας να μην θα λέγαμε κάνει μια σαν λευκή απεργία με κάποιο τρόπο, να βάλει τρικλοποδιά σ’ αυτή την προσπάθεια που γίνεται και τη συνεργασία που σε υψηλό επίπεδο, σε ανώτατο επίπεδο λέτε ότι υπάρχει.

                        Και να μας πείτε και πόσα είναι διαθέσιμα σε α’ φάση, πόσα τέτοια έγγραφα είναι διαθέσιμα για τους ενδιαφερόμενους σε α’ φάση και ποιοι θα τα λάβουν; Θα δοθεί δηλαδή, σε α’ φάση θα είναι μόνο για τους νέους οδηγούς ή θα είναι και γι’ αυτούς που τα έχουν χάσει; Γιατί μη μαζευτεί όλος ο κόσμος στις Νομαρχίες να περιμένει να πάρει αυτό το δίπλωμα. Ευχαριστώ.

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Απαντώ πολύ σύντομα σ’ αυτό που μου είπατε. Υπάρχουν το τονίζω όχι μόνο σε συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, αλλά και σε πολλές διοικητικές πράξεις ρυθμίσεις που λένε, ότι αρκεί για την ταυτοποίηση ενός προσώπου και για μια διοικητική συναλλαγή η προσκόμιση και του διπλώματος οδήγησης, όπου αυτό το πράγμα προβλέπεται μέχρι σήμερα αρκεί.

                        Προσπαθούμε από εδώ και πέρα με την Επιτροπή Απλοποίησης Διαδικασιών, η οποία επεκτείνει διαρκώς αυτό το μέτρο, όπου είναι δυνατόν στις περισσότερες περιπτώσεις και θα δούμε που επιτρέπεται, γιατί είναι και θέμα όχι μόνο αντιλαμβάνεστε ασφάλειας, αλλά και θέμα κοινοτικής νομοθεσίας, όπου δεν υπάρχει κανένα ζήτημα, να μπορεί αυτό το δίπλωμα να πιστοποιεί την ταυτότητα του προσώπου.

                        Αυτό θα το επεκτείνουμε σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις όπου αυτό είναι δυνατόν. Αυτό το κάνει η Επιτροπή Απλοποίησης Διαδικασιών, θέλω να πιστεύω, ότι ως τον Ιούνιο που μας έρχεται θα έχουμε ολοκληρώσει τη διαδικασία, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο διευρυμένη η χρήση αυτού του διπλώματος.

                        Όταν ολοκληρώσουμε αυτή την εργασία θα ήθελα να σας πω, ότι θα σας ενημερώσουμε και θα υπάρξει και σχετική εγκύκλιος από τα δύο Υπουργεία για το τι είναι δυνατόν να πιστοποιήσει περισσότερο το δίπλωμα οδήγησης.

 

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι – όχι, υπάρχουν αρκετές σας είπα διατάξεις, που λέει, ότι αρκεί ακόμα και η προσκόμιση του διπλώματος οδήγησης. Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι σε περιπτώσεις που προβλέπεται , υπάρχει η δυνατότητα να προσκομίσει κανείς και το δίπλωμα οδήγησης.

                        Σε αρκετές περιπτώσεις συναλλαγών στα ΚΕΠ αυτό προβλέπεται ήδη, αλλά μην απαριθμήσω τις συγκεκριμένες, ούτε θα ήθελα στο σημείο αυτό να πω πράγματα, τα οποία το τονίζω αυτή τη στιγμή έχουν συγκεκριμένες διαδικαστικές λεπτομέρειες.

                        Ακόμα στο θέμα των διαβατηρίων, το τονίζω για να μην υπάρχει καμιά παρεξήγηση, το διαβατήριο βέβαια όπου χρειάζεται αυτό για να περάσει κανείς, αυτό είναι απαραίτητο το διαβατήριο και δεν έχει υποκατασταθεί ακόμα από κάτι τέτοιο.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δύο πληροφορίες θα σας δώσω και είναι η κα Τσάγκα κοντά μας αν χρειαστεί να σας δώσει λεπτομέρειες. Κάθε νέο δίπλωμα που βγαίνει από σήμερα και μετά, θα πρέπει να είναι αυτού του τύπου.

                        Τώρα τα διπλώματα τα οποία υπάρχουν ήδη, τα χάρτινα διπλώματα, τα γνωστά από το παρελθόν, ισχύουν μέχρι το 2033. Όποιος επιθυμεί να ανανεώσει εκείνα τα διπλώματα από 1η Απριλίου μπορεί συστηματικά να υποβάλει τα χαρτιά του και να παίρνει τον καινούριο τύπο διπλώματος.

                        Όποιος απώλεσε το δίπλωμα του παλαιού τύπου ή το έχασε ή του καταστράφηκε κλπ. μπορεί να παίρνει και από σήμερα τον καινούριο τύπο διπλώματος. Αυτό γίνεται για καθαρά πρακτικούς λόγους για να μην υπάρξει υπερζήτηση στην οποία δεν θα μπορέσουν με καλές ταχύτητες να ανταποκριθούν ακόμα οι υπηρεσίες.

                        Αλλά νομίζω, ότι με αυτό το μεταβατικό στάδιο όπως το εφαρμόζουμε, θα διευκολύνουμε και τις υπηρεσίες να κάνουν καλά τη δουλειά τους. 

Ε. ΤΣΑΓΚΑ: Ρωτήσατε αν υπάρχει επάρκεια διπλωμάτων. Υπάρχει επάρκεια, ήδη έχουν εφοδιαστεί οι αστυνομικές αρχές με απαιτούμενο αριθμό. Δεν υπάρχει θέμα, απλώς κοιτάμε να περάσει μια εβδομάδα περίπου μέχρι να ομαλοποιηθεί να ενημερωθούν οι υπάλληλοι των Νομαρχιών, οι οποίοι έχουν δείξει μέχρι τώρα πάρα πολύ μεγάλο ζήλο για την εκτύπωση των αδειών και να μην τρέχει ο κόσμος γιατί δεν είναι κάτι βιαστικό. Είναι μέχρι το 2033.

                        Ήδη έχουμε αρχίσει οι πρώτες εγγραφές σήμερα, μέχρι αυτή την ώρα που μιλάμε έχουν γίνει 100 νέες αιτήσεις για νέα διπλώματα από τις Νομαρχίες. Τα σεμινάρια, είχαμε κάνει τρεις μέρες σεμινάρια σε όλους τους υπαλλήλους της Ελλάδος με βίντεο και σε πραγματικές συνθήκες το πώς θα γίνεται η εκτύπωση.

                        Προσπαθήσαμε να μην αλλάξουμε το φυσικό περιβάλλον ηλεκτρονικά που δούλευαν οι υπάλληλοι, ώστε να μην μπερδευτούν στην εκτύπωση των νέων διπλωμάτων. Εκείνο βέβαια που υπάρχει και τους παρακαλέσαμε να δείχνουν προσοχή στην αποστολή και στη λήψη των αδειών οδηγήσεως, γιατί εκεί καταλαβαίνετε για λόγους ασφαλείας πρέπει ό,τι στέλνουμε, τα ίδια να παίρνουμε και να είναι τυπωμένα όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε οποιαδήποτε Νομαρχία μπορούμε να πηγαίνουν;

Ε. ΤΣΑΓΚΑ: Σε οποιαδήποτε Νομαρχία, ήδη χθες μάλιστα η Νομαρχία Αθηνών το απόγευμα καταχώρησε στοιχεία και γι’ αυτό τυπώθηκαν τα πρώτα διπλώματα και ήδη και η Νομαρχία, αλλά και όλη η Ελλάδα συνεχώς καταχωρεί στοιχεία για νέα διπλώματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

Ε. ΤΣΑΓΚΑ: Όχι, εφόσον μένετε στο Νομό όπου θα πάτε να κάνετε την αντικατάσταση. Ειδικά όμως στη Νομαρχία Αθηνών προβλέπει με απόφαση του Νομάρχη ανεξάρτητα του που μένετε, να πάτε σε οποιαδήποτε από τις τέσσερις υπηρεσίες μεταφορών να υποβάλετε τα δικαιολογητικά σας.

Γ. ΣΓΟΥΡΟΣ: Γιατί έχει τέσσερις διευθύνσεις. Και να απαντήσω στο τελευταίο που είπε προηγουμένως η κα Δημοσιογράφος, ότι το μόνο που θέλω να πω δεν είναι του κ. Υπουργού Μεταφορών του κ. Στυλιανίδη, είναι του Υπουργού Εσωτερικών του κ. Παυλόπουλο το θέμα της έλλειψης προσωπικού. Πρωί – πρωί σήμερα συζητάγαμε αυτό το θέμα με τον κ. Υπουργό και κάνουμε κάθε προσπάθεια, ώστε να στελεχωθούν οι υπηρεσίες μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για να μπορέσουμε να είμαστε χωρίς συμβασιούχους και να είναι μόνιμη η αποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) … και τον κ. Μίχα. Ο κ. Μίχας πέραν από τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό έκανε λόγο για την επιμόρφωση των υπαλλήλων, ότι είναι ανεπαρκείς, ότι δεν υπάρχει εγκύκλιος για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, ότι ο οικονομικός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί με νέα έξοδα και ότι οι πολίτες θα πληρώνουν διπλάσιο παράβολο σε περίπτωση απώλειας.

                        Το σχόλιό σας επάνω στις παρατηρήσεις αυτές;

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σε επίπεδο ζητημάτων νομίζω, ότι την ερώτησή σας την κάλυψε πλήρως η κα Τσάγκα. Τώρα το κόστος και τις προϋποθέσεις για να αποκτήσει κανείς το νέο δίπλωμα θα σας το εξηγήσει μετά, είναι 30,00 € και νομίζω ότι είναι απλουστευτικές οι διαδικασίες, ώστε να εξυπηρετείται με ταχύτητα και ποιότητα ο κάθε πολίτης.

                        Για την επιμόρφωση νομίζω, ότι απαντήθηκε προηγουμένως, έγιναν σεμινάρια σε όλους τους υπαλλήλους της Ελλάδος, όχι μόνο στην Αθήνα ή τον Πειραιά. Και από άποψη τεχνικού εξοπλισμού υπάρχει η ετοιμότητα, η οποία είχε διασφαλιστεί πολύ πριν ξεκινήσει αυτή η διαδικασία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριοι Υπουργοί και προς τους δύο. Κατ’ αρχήν ένα σχόλιο θα θέλαμε για το θέμα της φημολογίας περί πρόωρων εκλογών; Και επίσης ένα σχόλιο, απευθύνεται η ερώτηση και στους δύο Υπουργούς, για το θέμα της Προανακριτικής Επιτροπής και την άρνηση της Νέας Δημοκρατίας. 

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ήθελα να σας παρακαλέσω να μου δώστε μια εξήγηση πώς συνδέονται τα δύο πράγματα με το δίπλωμα οδήγησης. Ευχαριστώ πάρα πολύ, είμαστε σ’ αυτή τη συνέντευξη. Ακούστε είναι αρχή μου την οποία τηρώ πάντοτε. Είμαστε εδώ για μία συγκεκριμένη δουλειά, η οποία αφορά τα διπλώματα οδήγησης, όλα τα υπόλοιπα δεν είναι θέμα το οποίο αφορά τη συγκεκριμένη συνέντευξη και δεν πρόκειται να απαντήσω σε οτιδήποτε αφορά άλλο θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πάλι σας είπα, είμαι για συγκεκριμένη δουλειά εδώ στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Απαντώ μόνο γι’ αυτά, καμία απάντηση που δεν έχει σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν μπορώ να υπερβώ αυτό που είπε ο συνάδελφός μου, επειδή ακριβώς είναι θεματική η σημερινή συνέντευξη. Αυτά ίσως θα τα πούμε κάποια άλλη στιγμή. Εάν για το συγκεκριμένο θέμα θέλει κάποιος να ρωτήσει, ευχαρίστως. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να ρωτήσω αν θα υπάρξει η δυνατότητα μέσω ΚΕΠ.

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, σαφώς θα υπάρχει, αλλά για να μπορέσει να γίνει αυτό το πράγμα, θα πρέπει τουλάχιστον ν’ αρχίσει να λειτουργεί το σύστημα αυτό κανονικά. Και επειδή ειπώθηκαν προηγουμένως ορισμένα θέματα για την δύσκολη εκκίνηση κάποιων πραγμάτων, σεμινάρια και άλλα, εγώ θα παρακαλέσω να σκεφτούμε πόσα χρόνια χρειάστηκε για να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε και με τι ταχύτητα προχωρήσαμε.

                        Ας δούμε μια καλή αρχή για να το πω έτσι και ας μη μείνουμε σε λεπτομέρειες, οι οποίες στο κάτω – κάτω της γραφής θα ξεπεραστούν στην πράξη. Το ότι φτάσαμε όμως με τέτοιες ταχύτητες σε ένα ζήτημα που χρονίζει σε τόσο μεγάλο διάστημα και κυρίως με τεράστια οικονομία πόρων, αυτό το τόνισα στην αρχή και ίσως δεν έγινε κατανοητό.

                        Αυτό κατέστη δυνατό, γιατί το μηχάνημα της Ελληνικής Αστυνομίας που βγάζει τα διαβατήρια μπορούσε να κάνει αυτή την ενέργεια. Υπό άλλες συνθήκες και με άλλες νοοτροπίες θα έπρεπε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών να προμηθευτεί μηχανήματα, να κάνει άλλα πράγματα για να φτάσουμε εδώ.

                        Και ο λόγος για τον οποίον δεν γινόταν τόσα χρόνια ήταν αυτή η νοοτροπία. Τουλάχιστον ας πούμε ότι ξεπερνάμε όλες αυτές τις νοοτροπίες που είναι πολύ σημαντικό για τον τόπο. Μικροπράγματα που αφορούν σεμινάρια ή κάποιες μικροελλείψεις που είναι μια αρχή, νομίζω ότι δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή μέσω ΚΕΠ το βλέπετε άμεσα;

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Θα σας πει η κα Τσάγκα για να μην λέω από πλευράς λεπτομερειών.

Ε. ΤΣΑΓΚΑ: Όπως γινόταν μέχρι σήμερα, δηλαδή μπορούσε ένα πολίτης να πάει να καταθέσει τα δικαιολογητικά, το ίδιο γίνεται και τώρα. Και μάλιστα στα σεμινάρια που γίνανε ήρθαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εσωτερικών από τη Διεύθυνση των ΚΕΠ, καθώς και άλλοι υπάλληλοι εφοδιαστήκανε με ό,τι υλικό είναι απαραίτητο και ήδη άρχισε και η κατάθεση απ’ ότι ξέρουμε και στα επιμέρους ΚΕΠ. Δεν άλλαξε κάτι γύρω απ’ αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Νομίζω, ότι εμπίπτει στο νόμο περί προσωπικών δεδομένων, άρα είναι επιλογή του πολίτη να διαλέξει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να ρωτήσω, πότε προβλέπετε να ενσωματωθεί το μικροτσίπ με τα στοιχεία των οδηγών στο δίπλωμα; Και ένα δεύτερο σε σχέση με τη συνεργασία των δύο Υπουργείων. Αναφέρατε σήμερα ότι προχωράει η συνεργασία για τα διπλώματα, πολύ σωστά, θα εξοικονομηθούν πόροι. Ωστόσο μια άλλη συνεργασία που αφορά την καθημερινότητα του πολίτη, βλέπουμε το τελευταίο διάστημα να χωλαίνει και εννοώ για τη φύλαξη των λεωφορειολωρίδων η οποία έχει ατονήσει, να μην πω ότι έχει καταργηθεί.

Ε. ΤΣΑΓΚΑ: Το μικροτσίπ περιμένουμε εντός του 2009 να ολοκληρωθούν οι τεχνικές οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση το πώς θα είναι αυτό το μικροτσίπ. Διότι δεν μπορούμε να βάλουμε, ό,τι θέλουμε. Άλλωστε δεν το έχει και καμία ευρωπαϊκή χώρα ακριβώς γι’ αυτό το λόγο.

                        Μόλις ολοκληρωθούν οι τεχνικές προδιαγραφές και έρθει η αντίστοιχη οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο δίπλωμα στο οποίο έχουμε τυπώσει, υπάρχει ειδικός χώρος για να μπει αμέσως το μικροτσίπ. Δεν είναι δηλαδή, είναι θέμα το πότε θα έρθει και θα μας πει το ο.κ. η Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όσοι βγάλουν δηλαδή νέο δίπλωμα, θα πρέπει εκείνη την εποχή να ξαναβγάλουν;

Ε ΤΣΑΓΚΑ: Όχι – όχι. Αυτό το δίπλωμα που θα βγει τώρα θα ισχύει μέχρι την ημερομηνία λήξης του. Το μικροτσίπ θα ισχύσει από κάποια ημερομηνία που θα καθοριστεί και μετά. Δεν θα είναι υποχρεωτική. Δεν θα έχει αναδρομική ισχύ.

 Ε. ΤΣΑΓΚΑ: Το τι θα περάσουμε, θα βγει απόφαση των δύο Υπουργών και θα καθοριστούν ποια στοιχεία θα περνάνε σ’ αυτά τα μικροτσίπ.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Για να απαντήσω στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας να σας πω, ότι όπως βλέπετε και σήμερα και όπως θα διαπιστώσετε και όλο το επόμενο διάστημα, θα υπάρξει απόλυτη συνεργασία όχι μόνο σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας μεταξύ των δύο Υπουργείων, αλλά και σε επίπεδο υπηρεσιακό για να επιτύχουμε τον κοινό μας στόχο, που είναι η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στον Έλληνα πολίτη.

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Για το θέμα των λεωφορειολωρίδων που είπατε τονίζω, ότι η παρακολούθηση της τήρησης των κανόνων σε ότι αφορά τις λεωφορειολωρίδες είναι συνεχείς. Και οι κυρώσεις είναι κυρώσεις, γιατί όπως ξέρετε καταγράφεται αυτόματα η παράβαση.

                        Σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδίως επειδή υπήρξε κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγω πορειών, λόγω άλλων γεγονότων, σε ορισμένες περιπτώσεις, με την άδεια της ίδιας της Τροχαίας, δόθηκε η δυνατότητα για να υπάρχει αποσυμφόρηση ορισμένων αρτηριών να χρησιμοποιηθούν και οι λεωφορειολωρίδες, αλλά για να εξυπηρετεί ο πολίτης, με την άδεια, το τονίζω, των οργάνων των Τροχαίας. Αλλά σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, όπου υπάρχει παράβαση -το ξέρετε άλλωστε- όχι απλώς και μόνο καταγράφεται αυτόματα η παράβαση αυτή, αλλά δεν είναι δυνατόν κανένας την παράβαση αυτή να τη γλιτώσει. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

                        Θα σας παρακαλέσω, σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα, το τονίζω, είναι θέματα λεπτομερειών που η κα Τσάγκα θα σας δώσει.


Συνημμένα Αρχεία
word documentΤο δελτίο τύπου σε μορφή Microsoft Word
imageΦωτογραφία 1
imageΦωτογραφία 2
imageΦωτογραφία 3
imageΦωτογραφία 4
imageΦωτογραφία 5

'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
15/02/2019 Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
15/02/2019 Τίθεται σε ισχύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές μετά από 45 χρόνια
15/02/2019 Η Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο Συνέδριο «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» που διεξάγεται στη Λάρισα
15/02/2019 Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου» την οποία διοργάνωσε η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
14/02/2019 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και της Ευρωπαίας Επιτρόπου αρμόδιας για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε κ. Κορίνας Κρέτσου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων