16/08/2017 «Τελική Επίδειξη έργου Ι_HeERO για την Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Αυτόματου Συστήματος Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης eCall: Η περίπτωση της Ελλάδας», 24/10/2017, ώρα 10:00, Υπουργείο Υποδομών & μεταφορών, Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε, Παπάγος
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



04/02/2008

Συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών με τον Πρωθυπουργό

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΜΕ Κ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ κ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ


ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συζητήσαμε για πολλά θέματα με τον Πρωθυπουργό. Αύριο παρουσιάζουμε τη στρατηγική για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις νέες τεχνολογίες, στην οποία επενδύουμε πολλά. Είχαμε ξανασυζητήσει το θέμα με τον Πρωθυπουργό. Του παρουσίασα σήμερα το σχέδιο, με τις τελευταίες λεπτομέρειες.

Επίσης, κουβεντιάσαμε, όπως ήταν φυσικό, για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή. Θα ανακοινωθεί, αυτήν την εβδομάδα, η σύσταση μιας συντονιστικής διυπουργικής επιτροπής, υπό την προεδρεία μου. Θα ανακοινωθεί επίσης και η πρόσληψη συμβούλων αποκρατικοποίησης.

Συζητήσαμε ακόμη για τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ, που θέλουμε να περιορίσει τα ελλείμματά του και να είναι πιο λειτουργικός.

Συζητήσαμε για την εξέλιξη του σχεδίου μας για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις μεγάλες πόλεις. Ιδίως, στην Αθήνα, όπου έχουμε επέκταση του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, μέχρι το 2010 και επέκταση του Προαστιακού έως την Κερατέα και το Λαύριο, μέχρι το 2012 και επέκταση των ΗΣΑΠ από τη Κηφισιά έως την Εθνική Οδό, μέχρι το 2014.

Βεβαίως, στο πλαίσιο αυτό, συζητήσαμε και για την πιλοτική επέκταση του ωραρίου του ΜΕΤΡΟ κάθε Παρασκευή και Σάββατο, όπου, για προφανείς λόγους, η Κυβέρνηση επιμένει στην εφαρμογή του σχεδίου.

Ακόμα συζητήσαμε και ένα φιλόδοξο σχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, που εμείς το ονομάζουμε ‘’Πράσινες Μεταφορές’’. Θέλουμε να συνδέσουμε τις μεταφορές με το περιβάλλον. Κουβεντιάζουμε για την εισαγωγή των βιοκαυσίμων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για υβριδικά ταξί, για φωτοβολταϊκά πάρκα στα οικόπεδα των ΔΕΚΟ του Υπουργείου, για ‘’πράσινες στέγες’’ στα κτήρια του Υπουργείου και των εποπτευόμενων Οργανισμών. Συζητούμε και για απόσυρση αυτοκινήτων, μόνο που είναι ένα θέμα το οποίο δεν αφορά το δικό μας Υπουργείο αποκλειστικά, αλλά και το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Υπουργείο Οικονομίας και θα τα συζητήσουμε όλα αυτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πότε το βλέπετε αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρώτα θέλουμε να υπάρχει μια μελέτη, θέλουμε να προχωρήσουμε με προσεκτικά βήματα. Πάντως δεν θα γίνει στους επόμενους μήνες. Και θέλουμε σίγουρα να δούμε ποιες είναι οι αντοχές του προϋπολογισμού και της Εθνικής Οικονομίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε λοιπόν στα θέματα. Πρώτα στην Ολυμπιακή. Θα γίνει αυτή η διακυβερνητική. Με τί στόχο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με στόχο, μέχρι το τέλος του 2008, να έχει βρεθεί βιώσιμη λύση για μια νέα, υγιή Ολυμπιακή. Θέλουμε τους κύκλους, θέλουμε το όνομα. Πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να τα κρατήσουμε. Δεν θέλουμε τα ελλείμματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο Μετρό. Οι συνδικαλιστές ουσιαστικά κυβερνούν το Μετρό. Τί θα κάνετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς δοκιμαστικά, για δύο μήνες, μετά από απαίτηση και του Δημάρχου Αθηναίων και άλλων φορέων και πολλών νέων ανθρώπων, αποφασίσαμε την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό, μέχρι τις 2 μετά τα μεσάνυχτα, κάθε Παρασκευή βράδυ και κάθε Σάββατο βράδυ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι συνδικαλιστές αντιδρούν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για προφανείς λόγους, επιμένουμε σ’ αυτή τη λύση. Έχει υπάρξει διάλογος με τους συνδικαλιστές. Οι διοικήσεις, κατ΄ επανάληψη, έκαναν διάλογο με τους συνδικαλιστές. Θεωρούμε ότι, καθώς μάλιστα το μέτρο εφαρμόστηκε και στο παρελθόν, χωρίς προβλήματα- και στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και όταν είχαμε τις μεγάλες χιονοπτώσεις στην Αθήνα- δεν υπάρχει κανένας λόγος να μη δοκιμάσουμε το μέτρο. Δεν είμαστε δογματικοί. Έχουμε πει στους συνδικαλιστές ότι μπορεί να συμμετέχουν στην Επιτροπή, που θα αξιολογεί την εφαρμογή του μέτρου και, στο τέλος του διμήνου, θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Αλλά θεωρώ πως είναι λάθος τους να απομονώνονται από το κοινωνικό σύνολο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν επιμείνουν, τι θα κάνετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε κάθε χώρα η Κυβέρνηση, η δημοκρατικά εκλεγμένη Κυβέρνηση, είναι αυτή που κυβερνά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνετε επεκτάσεις του ΤΡΑΜ. Όμως, υπάρχει ένα πρόβλημα με το ΤΡΑΜ. Εδώ και καιρό, ακούμε για το ‘’πράσινο κύμα’’ και ‘’πράσινο κύμα’’ δεν βλέπουμε. Το ΤΡΑΜ κάνει δύο ώρες από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ΤΡΑΜ δεν πρέπει να το συγκρίνουμε με το ΜΕΤΡΟ. Και εδώ και σε όλες τις άλλες πόλεις που υπάρχουν ΤΡΑΜ και ΜΕΤΡΟ. Το ΜΕΤΡΟ είναι πολύ πιο γρήγορο. Η ανώτατη ταχύτητα του ΜΕΤΡΟ είναι 80 χλμ/ώρα. Η ανώτερη ταχύτητα του ΤΡΑΜ είναι 50 χλμ/ώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι αργό το ΤΡΑΜ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η μέση ταχύτητα του ΤΡΑΜ στην Ευρώπη είναι 27 χλμ/ώρα. Στην Αθήνα, μετά τις σταδιακές παρεμβάσεις που έχουν γίνει, έχει αυξηθεί μέχρι τα 23 χλμ/ώρα. Είμαστε σε συνεννόηση με το ΥΠΕΧΩΔΕ να δούμε και άλλες βελτιώσεις. Ωστόσο, θέλω να σας σημειώσω κάτι που δεν το ξέρετε. Στον Πειραιά, όπου σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε το ΤΡΑΜ, η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων είναι 18 χλμ/ώρα και σε ώρες αιχμής είναι 11 χλμ/ώρα. Γι’ αυτό επενδύουμε στο ΤΡΑΜ και στα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Διότι τα αυτοκίνητα στην Αθήνα το 1996 ήταν ένα εκατομμύριο. Το 2006 ήταν δύο εκατομμύρια εκατόν πενήντα χιλιάδες. Πάμε σε ‘’κυκλοφοριακό έμφραγμα’’ εάν δεν πάρουμε μέτρα. Και γι’ αυτό τον λόγο, όπως σας είπα, επενδύουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Προαστιακός στη Χαλκίδα θα προχωρήσει; Γιατί έχει σταματήσει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, είναι σε εξέλιξη όλα τα έργα του ΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένου και αυτού. Θέλουμε επίσης να προχωρήσουμε τον Προαστιακό προς το Λιμάνι του Λαυρίου, όπως σας είπα. Γι’ αυτό το έργο θα δοκιμάσουμε να κάνουμε ένα πρόγραμμα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), έτσι ώστε να εξοικονομήσουμε κεφάλαια, τα οποία να τα διαθέσουμε σε άλλα έργα Μεταφορών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο Λουτράκι θα πάει ο Προαστιακός;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει επέκταση προς την περιοχή της Κορινθίας και θα προχωρήσει όπως είναι προγραμματισμένο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, σχετικά με τις ευθύνες του Υπουργείου σας για την υπόθεση της Siemens, έχετε ψάξει, έχετε διερευνήσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω τίποτα. Αυτά τα ψάχνει η Δικαιοσύνη. Δεν με αφορά το θέμα και δεν αφορά και τη Νέα Δημοκρατία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προκάτοχοί σας έχουν αναμειχθεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πραγματικά, δεν έχω ερευνήσει. Δεν πιστεύω όμως ότι υφίσταται τέτοιο θέμα. Εννοώ από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εμείς λέμε για τα προηγούμενα χρόνια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλα αυτά θα τα ψάξει η Δικαιοσύνη. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Όποιοι έχουν φταίξει, πρέπει να πληρώσουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι βαρύ το πολιτικό κλίμα για να μπορέσει να λειτουργήσει ένας Υπουργός; Σας διευκολύνει το πολιτικό κλίμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι και από αυτά τα οποία σας είπα αποδεικνύεται ότι η Κυβέρνηση δουλεύει και παράγει έργο. Και πιστεύω πως, ανεξάρτητα από το όποιο κλίμα διαμορφώνεται κάθε φορά, αυτό που θα μας κρίνει, στο τέλος της 4ετίας, είναι το έργο μας. Στο τέλος της 4ετίας εμείς θέλουμε να κοιτάξουμε τους Έλληνες πολίτες στα μάτια και να τους πούμε ‘‘τιμήσαμε τις υποσχέσεις μας, κάναμε αυτές τις μεταρρυθμίσεις’’. Και στο Υπουργείο Μεταφορών και στα υπόλοιπα Υπουργεία δουλεύουμε για να παράγουμε έργο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, δεν βλέπετε εκλογές νωρίτερα; Γιατί είναι οριακή η πλειοψηφία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιος κουβεντιάζει για εκλογές τώρα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα κυβερνητική πλειοψηφία με 151 βουλευτές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι συμπαγής η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας.





Συνημμένα Αρχεία
word documentΣχετικό Δελτίο Τύπου σε μορφή Microsoft Word
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας