22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Μεταφορές Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια Δράσεις και ενέργειες για την προώθηση της οδικής ασφάλειας
ATH.ENA CARD
image

Δράσεις και ενέργειες για την προώθηση της οδικής ασφάλειας



09/05/2014

Ευρωπαϊκή ημέρα οδικής ασφάλειας

Οι “Έξυπνες και ασφαλείς υποδομές” αποτέλεσαν το βασικό θέμα της Έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας Οδικής Ασφάλειας, που φέτος, για πρώτη φορά, διοργανώθηκε στην Αθήνα, στις 9 Μαΐου 2014, στο Ζάππειο Μέγαρο, σε συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε.
 
Εμπειρογνώμονες, Καθηγητές Πανεπιστημίου, φορείς από το χώρο της οδικής ασφάλειας και πολιτικοί ιθύνοντες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν γνώμες και πληροφορίες, με στόχο την καλύτερη χρήση των ήδη υπαρχόντων μέσων οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη και την, κατά το δυνατόν, εύρεση νέων.
 
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιελάμβανε δύο συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης σχετικά με τις προκλήσεις των ασφαλέστερων και εξυπνότερων υποδομών και της ασφαλούς αστικής κινητικότητας, αντίστοιχα, τις οποίες συντόνισε ο κ. Szabolcs Schmidt, Προϊστάμενος της Μονάδας Οδικής Ασφάλειας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 
Στην πρώτη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης σχετικά με τις ασφαλείς και έξυπνες υποδομές συμμετείχαν οι κκ. Καλλίστρατος Διονέλης, Γ.Γ. της ASECAP (Διεθνής Ένωση Αυτοκινητοδρόμων, Γεφυρών και Σηράγγων), Δρ. Horst Schulze, Πρόεδρος του FERSI (Federation of European Road Safety Research Institute) και ο επίτιμος καθηγητής Γεώργιος Κανελλαϊδης, του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ ενώ στην δεύτερη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης συμμετείχαν ο επίτιμος καθηγητής κος Γεώργιος Γιαννόπουλος, Δ/ντης του Ινστιτούτου Μεταφορών, ο κος Antonio Avenoso, Γ.Γ. του ETSC (European Traffic Safety Council) και η κα Natalia de Estevan-Ubeda, Προϊσταμένη Τεχνολογίας στο Transport for London.
 
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι Πολιτικές Κατευθύνσεις για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 «Προς ένα ευρωπαϊκό χώρο οδικής ασφάλειας» και το επικαιροποιημένο Εγχειρίδιο Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 
Τέλος, ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, συνοψίζοντας τον τεχνικό διάλογο τόνισε: «Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο το γεγονός ότι, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαπιστώνεται πρόοδος, με διαχρονική μείωση των ατυχημάτων και των θυμάτων. Οι προσπάθειές μας, όμως, πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό και με βάση το Στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, 2011-2020. Στόχος μας πρέπει να είναι ο μηδενισμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, αξιοποιώντας ακόμη περισσότερο τις κατάλληλες υποδομές, τις νέες τεχνολογίες, τα ευφυή συστήματα και τα απαραίτητα εργαλεία χρηματοδότησης. Το όραμά μας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας ξεκίνησε με τη νέα σύσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) και της Διυπουργικής Επιτροπής με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την ολοκλήρωσή του.»
 
Στο περιστύλιο και στον εξωτερικό χώρο του Ζαππείου πραγματοποιήθηκε έκθεση από ΜΚΟ, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Ειδικότερα στο περιστύλιο του Ζαππείου παρουσίασαν τις δράσεις τους οι ελληνικές Μη Κυβερνητικές Οοργανώσεις Make Road Safe Hellas, η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς, καθώς επίσης το Ινστιτούτο Μεταφορών, το ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας & Υπολογιστών) του ΕΜΠ, το ITS Hellas, και οι ξένοι οργανισμοί ASECAP, ACEM (η αντιπροσωπεία της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας στην Ευρώπη), IRF (Διεθνής Οδική Ομοσπονδία), ETSC, και FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτων).
 


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/GR 2014.gr/Συμελά Πανταζαρτζή


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/GR 2014.gr/Συμελά Πανταζαρτζή


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/GR 2014.gr/Συμελά Πανταζαρτζή

Επίσης στον εξωτερικό χώρο του Ζαππείου πραγματοποιήθηκε έκθεση η οποία περιλάμβανε έναν προσομοιωτή ανατροπής και έναν προσομοιωτή ζώνης ασφαλείας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς, έναν κινητό προσομοιωτή οδήγησης, μία υβριδική μοτοσικλέτα με συστήματα ARAS και OBIS και ένα όχημα με συστήματα ADAS και IVIS του Ινστιτούτου Μεταφορών, ένα ερευνητικό όχημα του ΕΠΙΣΕΥ, και μια τέντα νυχτερινής όρασης της εταιρείας 3Μ.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/GR 2014.gr/Συμελά Πανταζαρτζή


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/GR 2014.gr/Συμελά Πανταζαρτζή


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/GR 2014.gr/Συμελά Πανταζαρτζή


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων