Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα
ATH.ENA CARD
image



19/09/2007

Τελετή παράδοσης - παραλαβής

        ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ – ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ
Κ. ΜΙΧΑΛΗ ΛΙΑΠΗ ΣΤΟΝ κ. ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ



Μιχάλης ΛΙΑΠΗΣ (απερχόμενος ΥΜΕ) : Φίλες και φίλοι. Με αισθήματα φιλίας, συγκίνησης και χαράς αποχωρώ σήμερα από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Τριάμισι χρόνια μαζί καταφέραμε να υλοποιήσουμε ένα μεγάλο έργο, ένα έργο το οποίο αναγνωρίζει και η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας.
Όπως ξέρετε, η πολιτική μου αυτά τα χρόνια ήταν πολιτική αξιοκρατίας, αποτελεσματικότητας, ήθους. Δεν έδειξα εύνοια για κανέναν, κράτησα ίσες αποστάσεις και ο κομματισμός δεν είχε καμιά σχέση να κάνει με τις αποφάσεις μου.
Καταφέραμε και παραδίδουμε ένα μεγάλο έργο και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που ο διάδοχός μου στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι ένας αγαπητός φίλος, ένας άνθρωπος ήθους, ένας άνθρωπος πραγματικά ευγενής, ο οποίος είμαι βέβαιος θα βάλει και το δικό του λιθαράκι σ’ αυτή την εξέλιξη του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Ο νέος σας Υπουργός. Ο Κωστής Χατζηδάκης.
Αγαπητέ κ. Χατζηδάκη. Φίλε Κωστή> Έχεις ένα Υπουργείο που πραγματικά αφορά την καθημερινότητα του πολίτη, τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του. Ένα Υπουργείο με πολυσχιδή δράση, διότι δεν αφορά μόνον τις Μεταφορές, αφορά και τις Επικοινωνίες.
Στις Μεταφορές μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε την Ολυμπιακή κληρονομιά και να οργανώσουμε ένα από τα καλύτερα συστήματα Αστικών Συγκοινωνιών απ’ όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Τα Λεωφορεία, τα μέσα σταθερής τροχιάς, όλα τα Μέσα μας πάνε παντού πλέον στην Αθήνα και πάνω απ’ όλα μας πάνε με συνέπεια και φτηνά. Έχουμε το χαμηλότερο εισιτήριο Αστικών Συγκοινωνιών σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, που επιβεβαιώνει την κοινωνική διάσταση του Υπουργείου μας.
Επεκτείνεται το ΜΕΤΡΟ. Το ΤΡΑΜ πριν από λίγες μέρες δοκιμαστικά το πήγαμε στη Βούλα. Δικιά σου ευθύνη είναι να το πας και στον Πειραιά, όπως έχουμε αποφασίσει και με το Δήμαρχο του Πειραιά.
Ο Προαστιακός επεκτείνεται. Το πήγαμε στο Κιάτο και έχουμε ήδη σχεδιάσει να το πάμε και στο Λαύριο με τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Και ο Ηλεκτρικός κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην αγορά, ανακαινίστηκαν όλοι οι σταθμοί, έχουμε σύγχρονους συρμούς που έχουν και κλιματισμό και ξεπερνά τους 500.000 επιβάτες ημερησίως.
Έχουμε, λοιπόν, ένα καλό σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών που μπορεί να εξυπηρετεί τον κόσμο και αυτός είναι ο στρατηγικός μας στόχος. Λιγότερο Ι.Χ. στην πόλη, περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Και όπως λέω και το έχεις ζήσει εσύ στις Βρυξέλλες, είναι πολιτισμός να χρησιμοποιούμε τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς. Και όχι είναι πολιτισμός, είναι και προς το συμφέρον μας, διότι εξοικονομούμε και χρήμα και χρόνο και συμβάλουμε μάλιστα και στη βελτίωση του περιβάλλοντος.
Το δεύτερο μεγάλο στοίχημα για μας είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών του Σιδηροδρόμου. Η Ελλάδα είχε την αγαστή τύχη με το Γ’ ΚΠΣ να πάρει αρκετούς ευρωπαϊκούς πόρους για να ξεκινήσουμε από τη βάση τον εκσυγχρονισμό του Σιδηροδρόμου. Να γίνει κάποτε το τρένο μας εφάμιλλο των ευρωπαϊκών.
Το Γ’ ΚΠΣ προχώρησε και προχώρησε καλά. Και εγγράψαμε στο Δ’ ΚΠΣ άλλα 2 δισεκατομμύρια για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το βασικό σιδηροδρομικό κορμό που θα συνδέει: Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ευζώνους με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων.
Είμαι βέβαιος ότι αυτό το έργο θα το θεμελιώσεις επί ημερών σου. Ο σιδηρόδρομος είναι πράγματι ένα μεγάλο στοίχημα για την Ελλάδα. Έχει να γίνει τόσο μεγάλο έργο από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη και νομίζω ότι είναι μια διαχρονική και όπως λέω διακομματική προσπάθεια αυτά που παραλάβαμε από το παρελθόν εμείς τα συνεχίσαμε, θα τα συνεχίσεις κι εσύ, ούτως ώστε να αποκτήσει κάποτε σιδηροδρομικό δίκτυο η Ελλάδα, που να έχει τη δυνατότητα να μετακινεί με ασφάλεια, με συνέπεια, σύγχρονα, ανταγωνιστικά τους Έλληνες επιβάτες.
Και πρέπει να σου πω αγαπητέ Κωστή, ότι είχαμε μια θεαματική αύξηση και στις εμπορευματικές μεταφορές, είχαμε μια αύξηση του 30% τον τελευταίο χρόνο.
Οι αστικές συγκοινωνίες, το τρένο και η καθημερινότητα του πολίτη είναι για μας πρώτη προτεραιότητα. Και ασφαλώς μπορέσαμε και ξέρω ότι στον τομέα αυτό έχεις μια ειδική ευαισθησία, μπορέσαμε να γεφυρώσουμε και το ψηφιακό χάσμα.
Έγιναν μεγάλες προσπάθειες, πάνω από 700.000 πατριώτες μας πλέον είναι συνδεδεμένοι με το γρήγορο internet. Είχαμε δε και την αγαστή τύχη πριν από μερικούς μήνες να κάνουμε και το πρώτο φόρουμ για τη διακυβέρνηση του διαδικτύου, το πρώτο παγκόσμιο φόρουμ για τη διακυβέρνηση του διαδικτύου υπό την αιγίδα του ΟΗΕ στην Ελλάδα.
Φίλες και φίλοι, σήμερα δεν είμαστε εδώ να ακούσετε εμένα. Είμαστε εδώ να ακούσουμε τον αγαπητό κ. Χατζηδάκη και να του παραδώσω το Υπουργείο. Θέλω όμως να ολοκληρώσω μερικές σκέψεις μου για εσάς τους υπαλλήλους.
Έχουμε το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό όλων των Υπουργείων. Έχουμε πολλούς οργανισμούς, πολλά στελέχη ικανά, πολλούς υπαλλήλους. Και μπορέσαμε όλοι μαζί και το εκτιμώ ιδιαίτερα αυτό, να κρατήσουμε ψηλά το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και πάνω απ’ όλα με ανοιχτό, γόνιμο, ειλικρινή διάλογο να έχουμε εργασιακή ειρήνη, μοναδικό φαινόμενο στην ιστορία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Γιατί οι πόρτες μας ήταν ανοιχτές, γιατί σας ακούγαμε, γιατί οι συνδικαλιστικές σας οργανώσεις διεκδικούσαν κι εμείς, στο μέτρο του δυνατού, εφαρμόζαμε αυτά που ήταν σωστά.
Φίλες και φίλοι, παραδίδω αυτό το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών στον αγαπητό Κωστή Χατζηδάκη με αισθήματα χαράς, συγκίνησης. Με αισθήματα ότι μπορέσαμε αυτά τα 3,5 χρόνια να αποδώσουμε ένα μεγάλο έργο και είμαι βέβαιος αγαπητέ Κωστή, με τη βοήθεια όλων των υπαλλήλων, όλων των διοικήσεων των οργανισμών, θα προχωρήσεις σε ακόμη καλύτερες ημέρες αυτό το Υπουργείο. Σε συγχαίρω και σου εύχομαι καλορίζικος.


ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, αγαπητέ Μιχάλη, κυρίες και κύριοι. Ξέρετε εμένα αυτές τις μέρες μου ήρθαν όλα μαζί. Κατέβηκα, μετά από 13 χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, υποψήφιος βουλευτής. Εξελέγην στην Β΄ Αθηνών και μετά την εκλογή μου και ενώ δεχόμουν συγχαρητήρια από τους πολίτες, πήρα το τηλεφώνημα του Πρωθυπουργού να αναλάβω αυτό εδώ το Υπουργείο. Δεν το έχω χωνέψει ακόμα μέσα μου.
Μ. ΛΙΑΠΗΣ: Αυτό στην ποδοσφαιρική διάλεκτο το λέμε «double».
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ (Νέος ΥΜ&Ε) : Αλλά εν πάση περιπτώσει πρέπει να κάνω ό,τι καλύτερο γίνεται προκειμένου να τιμήσω την εμπιστοσύνη και των πολιτών της Β΄ Αθηνών, αλλά και την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού να μου αναθέσει αυτό το ιδιαίτερα κρίσιμο Υπουργείο.
Πριν από τις εκλογές είχα σύνθημα ότι πρέπει να ανεβάσουμε ψηλά τον πήχη. Εδώ ο πήχης έχει ήδη ανέβει. Διότι ο Μιχάλης Λιάπης έκανε καλή και συγκεκριμένη δουλειά. Έχει να δείξει χειροπιαστά αποτελέσματα.
Αποτελέσματα που τα εκτίμησαν οι συμπολίτες μας στην ίδια εκλογική περιφέρεια που κι εγώ κατεβαίνω και τον κατέταξαν στην 5η θέση. Και νομίζω ότι όλοι οφείλουμε να τον ευχαριστήσουμε για τη δουλειά που έκανε σε τούτο εδώ το Υπουργείο.
Το πρωί στους ραδιοφωνικούς σταθμούς και στους τηλεοπτικούς που μίλησα αναφέρθηκα σε αυτό το έργο, αλλά ο ίδιος όπως καταλάβατε το ξέρει καλύτερα από εμένα. Το περιέγραψε με τρόπο εναργή και δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο, από το ότι θα προσπαθήσω να είμαι εξίσου καλός. Οφείλω να το κάνω γιατί η Ελλάδα πρέπει να καλύψει το κενό που τη χωρίζει με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κυρίες και κύριοι, τυχαίνει να ξέρω τις αρμοδιότητες, τη δουλειά που γίνεται σε αυτό εδώ το Υπουργείο. Ξέρω τον τομέα γιατί ήμουν 2,5 χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και άλλα 5 περίπου Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για τα ίδια θέματα.
Επομένως ξεκινάω από μια καλή βάση. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα προχωρήσω βιαστικά. Η βιασύνη δεν είναι καλός σύμβουλος. Το πρώτο πράγμα που θέλω να κάνω, είναι να αισθανθώ σίγουρος ότι γνωρίζω τα θέματα πριν πάρω αποφάσεις.
Γι’ αυτό έχω πει και στους δημοσιογράφους ότι μέχρι αύριο στις τηλεοράσεις και από εκεί και πέρα για κάποιο χρονικό διάστημα θα με ξεχάσουν, γιατί πρέπει να σκύψω στους φακέλους μου, να είμαι σίγουρος ότι πριν αποφασίζω γνωρίζω πολύ καλά το αντικείμενο.
Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι δε θα πάρω καμιά απολύτως απόφαση χωρίς διάλογο. Και όταν λέω διάλογο δεν αναφέρομαι σε κάποιο σύνθημα, αναφέρομαι σε μια, καθημερινή για μένα, πρακτική. Αναφέρομαι σε ένα τίμιο, ανθρώπινο και ειλικρινή διάλογο. Με όλα τα κόμματα, με όλες τις συνδικαλιστικές παρατάξεις, με όλους τους φορείς.
Αυτό έχω μάθει να κάνω 13 χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου συνεργάστηκα και με τους Σοσιαλιστές και με τους Φιλελευθέρους και με τους Πρασίνους και με τους αριστερούς και είναι πολύ αργά για να το ξεχάσω.
Από εκεί και πέρα θα κάνω και κάτι άλλο που έχω μάθει επίσης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο διάλογος έχει ένα χρονοδιάγραμμα. Δεν μπορούμε να συζητάμε έπ’ άπειρο. Στο τέλος της 4ετίας εμείς θα κληθούμε να κάνουμε τον απολογισμό μας.
Επομένως, αφού κάνουμε το διάλογο και λάβουμε υπόψη όλες τις απόψεις, θα καταλήξουμε σε αποφάσεις. Και θα προχωρήσουμε μπροστά, γιατί το οφείλουμε, όχι μόνο στους ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας που μας τίμησαν με την ψήφο τους στις τελευταίες εκλογές, το οφείλουμε σε όλο τον ελληνικό λαό. Επομένως με αυτόν τον τρόπο θα κινηθώ.
Ξέρω την κρισιμότητα του Υπουργείου. Ξέρω ότι σχετίζεται με την καθημερινότητα του πολίτη. Ξέρω ότι σχετίζεται με το περιβάλλον, ξέρω ότι σχετίζεται με τη νέα εποχή, ξέρω ότι σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίες και την ανάπτυξη.
Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διευρύνουμε τα δίκτυα των μεταφορών. Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αναβαθμίσουμε τη ζωή στις πόλεις με την επέκταση των δικτύων μαζικών μεταφορών.
Πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο γίνεται, να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, για μια σωστή, δίκαιη λύση στο θέμα της Ολυμπιακής. Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, γιατί ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό μέσο στο περιβάλλον.
Πρέπει να μην ξεχνάμε, αντίθετα να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος στα ταχυδρομεία, λόγω της ιδιαιτερότητας της χώρας και της καθολικής υπηρεσίας. Και πρέπει επίσης να μην ξεχνάμε ότι στις τηλεπικοινωνίες υπάρχει τεράστια δυναμική αυτή την εποχή σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο.
Μπορεί να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και είναι πρώτη προτεραιότητα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με αυτά που μας είπε και ο Πρωθυπουργός το μεσημέρι στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Έτσι θα κινηθούμε. Δεν είναι η ώρα των προγραμματικών δηλώσεων. Τις προγραμματικές δηλώσεις θα τις παρακολουθήσετε στη Βουλή.
Ένα πράγμα θέλω να ξέρετε. Μιλάω αυτή την ώρα στους υπαλλήλους του Υπουργείου και των Οργανισμών του. Θέλω να με αισθάνεστε δικό σας άνθρωπο. Ό,τι και να ψηφίσατε.
Δεν έχω μάθει να έχω υπεροπτικό ύφος, δεν θέλω να το αποκτήσω ποτέ στη ζωή μου και χθες που μου λέγανε «κύριε Υπουργέ, κύριε Υπουργέ», τους έλεγα «καταλαβαίνω ότι μου το λέτε για λόγους ευγενείας, αλλά Υπουργός είσαι για κάποιο χρονικό διάστημα, μετά δεν είσαι, παραμένεις για πάντα με το όνομα σου». Εγώ θα είμαι Κωστής Χατζηδάκης.
Και κάτι τελευταίο. Επειδή σήμερα είστε όλοι εδώ, θα σας πω ότι κανένας δεν περισσεύει. Όλους πρέπει να σας αξιοποιήσουμε. Όλοι όταν ερχόσαστε στο Υπουργείο και στους Οργανισμούς θέλω να ερχόσαστε ευτυχισμένοι, χαρούμενοι, να αισθάνεστε ότι προσφέρετε έργο στον τόπο, στην πατρίδα.
Δεν θέλω να έχετε πικρίες και αν έχετε πικρίες με τους συνεργάτες μου, με τους Γενικούς Γραμματείς, με τους Προέδρους των Οργανισμών θα πρέπει να τα συζητάμε γιατί όταν λέμε ότι πρέπει η Ελλάδα να προχωρήσει μπροστά πρέπει και να το εννοούμε.
Εγώ είμαι νέος στην ηλικία. Αυτό δεν μου φτάνει. Πρέπει να αποδείξω ότι είμαι και νέος στις ιδέες. Και γι’ αυτό ξέρω πολύ καλά όπως είπα και στην αρχή ότι ο πήχης είναι ψηλά και θα κάνω ό,τι μπορώ για να περάσω από πάνω.
Να είστε καλά.





Από το Γραφείο Τύπου




Συνημμένα Αρχεία
image Σχετική φωτογραφία
image Σχετική φωτογραφία
image Σχετική φωτογραφία
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης ¶δειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης ¶δειας Κυκλοφορίας
¶δεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο