Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα
ATH.ENA CARD
image



14/01/2005

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στην Κόρινθο

 
- Τα κανονικά δρομολόγια  του  Προαστιακού Σιδηρόδρομου για την Κόρινθο, θα ξεκινήσουν  από τον ερχόμενο Μάιο με την έναρξη λειτουργίας της νέας σιδηροδρομικής  γραμμής Αθήνας-Κορίνθου και Αεροδρομίου- Κορίνθου,   ακολουθώντας πιστά το αρχικό  χρονοδιάγραμμα που είχε εξαγγείλει ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.
 
-Η κατασκευή της νέας γραμμής ΣΚΑ-Κόρινθος άρχισε να υλοποιείται το 1996 από τον ΟΣΕ. Από το 1999 την ευθύνη κατασκευής της γραμμής, κόστους  περ. € 475 εκ,  έχει η  θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.  σε συνεργασία με κοινοπραξία κατασκευαστικών εταιρειών.
 
-Η νέα γραμμή Αθήνα-Κόρινθος είναι συνολικού μήκους περίπου 88, 0 χιλιομέτρων,  με δυνατότητα ανάπτυξης μέγιστης ταχύτητας 200 χλμ/ώρα στο τμήμα Θριάσιο-Κόρινθος. Συγκεκριμένα:
 
-Μεταξύ Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) - Άνω Λιοσίων θα υπάρχει τετραπλή γραμμή, ενώ μεταξύ Άνω Λιοσίων-Κορίνθου διπλή γραμμή κανονικού εύρους.
Ανάλογα με τη χρήση τροχαίου υλικού, η μέγιστη δρομολογιακή ταχύτητα θα κυμαίνεται μεταξύ 115-120 χλμ/’ωρα.
 
-Τα συστήματα τηλεπικοινωνιών και σηματοδότησης θα έχουν ολοκληρωθεί έως την έναρξη λειτουργίας της γραμμής (Μάιος 2005) και θα ελέγχονται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Κορίνθου.
 
 
-Με την έναρξη των δρομολογίων τον ερχόμενο Μάιο του 2005 θα λειτουργήσουν οι σταθμοί:
-Στη Νέα Πέραμο,
-Στα Μέγαρα,
-Στην Κινέττα και
-Στους Άγιους Θεόδωρους.
Ο τερματικός σταθμός της γραμμής θα είναι ο νέος σταθμός της Κορίνθου, ο οποίος είναι κομβικός για τις μετακινήσεις προς Πελοπόννησο.
Οι σταθμοί της γραμμής αυτής στο τμήμα από το ΣΚΑ έως τη Νέα Πέραμο (Άνω Λιόσια, Μαγούλα, Θριάσιο) είναι υπό κατασκευή και προβλέπεται να παραδοθούν την άνοιξη του 2006, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού στο Ζεφύρι.
 
Δρομολόγια
Προβλέπεται να εκτελούνται καθημερινά δύο δρομολόγια ανά ώρα (Σταθμός Λαρίσης-Κόρινθος, Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών–Κόρινθος και αντίστροφα). Τα δρομολόγια θα γίνονται  με ντιζελοκίνητους συρμούς  σύγχρονης τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους κι άνετους για τους επιβάτες (Railbus και Desiro Classic). Τις ώρες αιχμής και βάσει της επιβατικής ζήτησης, τα δρομολόγια θα διαμορφώνονται με ευελιξία, προκειμένου να εξυπηρετούνται επαρκώς οι χρήστες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
-Ο χρόνος διαδρομής μεταξύ Σταθμού Λαρίσης-Κορίνθου υπολογίζεται στα 55 λεπτά και Αεροδρόμιο-Κόρινθος  1 ώρα και 10 λεπτά..
 Όλοι οι σταθμοί της γραμμής είναι ήδη προσβάσιμοι από το χωροθετημένο νέο οδικό δίκτυο, το οποίο σήμερα βρίσκεται στο τελικό στάδιο  ολοκλήρωσής του, στα πλαίσια της βέλτιστης οδικής εξυπηρέτησης των σταθμών. Παράλληλα, γίνονται συνεννοήσεις με τις δημοτικές αρχές των περιοχών της γραμμής, ώστε να υπάρξει τοπική τροφοδοτική συγκοινωνία.
-Όλοι οι σταθμοί της γραμμής διαθέτουν χώρους στάθμευσης για επαρκή αριθμό ΙΧ αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων, λεωφορείων, ταξί καθώς και θέσεις για ΑΜΕΑ.
Ενδεικτικά αναφέρεται     ότι, ο χώρος στάθμευσης στον τερματικό σταθμό της Κορίνθου θα έχει χωρητικότητα πλέον των 500 θέσεων στάθμευσης για όλες τις παραπάνω κατηγορίες.
Με τον τρόπο αυτό και σε απόλυτη συμφωνία με τις εξαγγελίες του ΥΜΕ, πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όσον αφορά στην επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Κόρινθο, παρέχεται η δυνατότητα ταχύτατης, άνετης και ασφαλούς σύνδεσης των πολιτών των περιοχών της Δυτικής Αττικής και της Πελοποννήσου με το κέντρο της Αθήνας και το Διεθνές Αεροδρόμιο, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη μέριμνα της πολιτικής ηγεσίας για την εξυπηρέτηση και αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής της ελληνικής περιφέρειας.
 
● Όπως  δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης:
 
«Πραγματοποιήσαμε σήμερα με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του Προαστιακού από την Αθήνα στην Κόρινθο.
 
Αυτό το τμήμα του Προαστιακού θα δοθεί σε εμπορική χρήση τον ερχόμενο Μάιο συνδέοντας την Κόρινθο με την Αθήνα, αλλά και το αεροδρόμιο.
 
Όταν μάλιστα στις αρχές του επόμενου χρόνου θα ολοκληρωθούν και οι γραμμές και οι σταθμοί που θα συνδέουν τον Προαστιακό με την Θήβα την Χαλκίδα και το Κιάτο, τότε θα έχει ολοκληρωθεί ένα πλήρες δίκτυο, που θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή του Δυτικού Λεκανοπεδίου και των ομόρων Νομών.
 
Είναι ένα μεγάλο έργο με σύγχρονα τρένα, υψηλών ταχυτήτων, που εξασφαλίζουν γρήγορες μετακινήσεις.
 
Όλα αυτά τα έργα αλλάζουν καθημερινά την όψη της Αθήνας, την αναγορεύουν σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, όπου οι μεταφορές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
 
Οι δημόσιες συγκοινωνίες πια αναβαθμίζονται, με άμεση συνέπεια και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Ταυτόχρονα και ο Προαστιακός, δίνει την δυνατότητα της οικονομικής περιφερειακής ανάπτυξης.
 
Δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε από τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Θα έλεγα μάλιστα ότι αυτές θα πρέπει να ζηλεύουν την Αθήνα στον τομέα των μεταφορών».
 
 
Από το Γραφείο Τύπου

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης ¶δειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης ¶δειας Κυκλοφορίας
¶δεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο