17/10/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 17/10/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



10/10/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 98.9» και τη δημοσιογράφο κ. Γιάννα Παπαδάκου

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε μαζί μας τον κύριο Χρήστο Σπίρτζη Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Καλό μεσημέρι τι κάνετε κύριε Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μια χαρά εσείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προσπαθούμε να βρούμε άκρη εδώ με τα κονδύλια και με τα... κάντε μας ένα σχόλιο, για όλα αυτά που βγαίνουνε, τα οποία είναι μία έρευνα υπαρκτή βέβαια δεν μπορούμε να πούμε, αλλά είναι σε πρωτόλεια κατάσταση. Για πείτε μου; Τι γνώμη έχετε για όλο αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι να πω κυρία Παπαδάκου; Αυτά πιστεύω ότι η δικαιοσύνη πρέπει να τα διερευνήσει σε βάθος όλη αυτή την ιστορία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και η ελληνική σωστά διατάχθηκε η έρευνα
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να υπάρχει μία πλήρη διαφάνεια και διερεύνηση και ποιοι άνθρωποι εμπλέκονται και ποιοι όχι Βεβαίως έτσι, για να μην αναπαράγουμε ένα κακό μοντέλο του παρελθόντος επί δικαίων και αδίκων κατά τη γνώμη μου. Είναι προφανές όμως ότι ειδικά σε θέματα που σχετίζονταν με τις κρατικές προμήθειες, με τα δημόσια έργα, με μία σειρά από δημόσιες συμβάσεις υπήρχαν πολλές γκρίζες ζώνες, πολλές και θεωρώ, ότι το σημαντικότερο που έχουμε να κάνουμε σαν χώρα είναι να φτιάξουμε και το έχουμε φτιάξει πλέον είναι σε ικανοποιητικό βαθμό ένα πλαίσιο διαφάνειας, έναν μηχανισμό μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων που δεν θα μπορεί κανείς να παρέμβει και δεν μπορεί πλέον αλλιώς να παρέμβει...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το οποίο να είναι και ευέλικτο, όμως κύριε Υπουργέ. Γιατί ξέρετε μπροστά στην ανάγκη πραγματικά και να σιτιστούν οι μετανάστες, από ότι φαίνεται κάποιες αναθέσεις γίνανε και απευθείας. Καταλαβαίνετε γιατί, το επείγον. Προβλέπεται αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ευέλικτο…. Προβλέπεται στο θεσμικό πλαίσιο, στην Ευρωπαϊκή οδηγία. Όταν έχουμε έκτακτες ανάγκες….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μην κάνουμε διαγωνισμούς μακρών διαδικασιών. Γιατί αν κάναμε διαγωνισμούς δεν θα τρώγανε, γιατί μιλάμε για το πρόγραμμα σίτισης κάποιων ανθρώπων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι μόνο το πρόγραμμα σίτισης είναι και διαδικασίες που προβλέπονται από τους δήμους, από τις περιφέρειες. Όταν έχεις να αντιμετωπίσεις π.χ. ένα ακραίο καιρικό γεγονός ή έχεις προβλέψεις και βγαίνει μία περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, προβλέπονται αυτές οι διαδικασίες, για να συντμηθούν οι διαγωνισμοί, να υπάρχουν εύκολες διαδικασίες, να μπορέσει να βοηθήσει την τοπική κοινωνία, τους πολίτες που είναι σε δυσκολία εκείνη τη στιγμή. Υπάρχουν αυτές οι διαδικασίες και προβλέπονται και εκεί μπορείς να κάνεις τους διαγωνισμούς με τον τρόπο που να έχεις τη στοιχειώδη διαφάνεια και αμεροληψία. Το ότι γίνεται μία απευθείας ανάθεση, με το νέο σύστημα που έχουμε θεσπίσει είναι πλήρως διαφανές και αυτό είναι αν θέλετε μία θωράκιση και της τοπικής αυτοδιοίκησης και των κεντρικών οργάνων, δηλαδή προβλέπεται μία φορά τη διετία και μάλιστα το διευρύνουμε αυτό να γίνει μία εκδήλωση ενδιαφέροντος, όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτή τη λίστα, να υποβάλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος τους και στη συνέχεια γίνεται ηλεκτρονική κλήρωση χωρίς να αναθέτει κάποια αρχή συγκεκριμένη εταιρεία ή πρόσωπο. Γίνεται ηλεκτρονική κλήρωση, για το ποιος θα κάνει την απευθείας ανάθεση. Αυτό θεωρώ ότι θεραπεύει πάρα πολλές φορές έκτακτες ανάγκες που υπάρχουν ή αν θέλετε έργα ή προμήθειες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως εδώ θα έλεγα ότι υπάρχει εκπρόσωπος δικαστικός λειτουργός και της χώρας μας. Νομίζω ότι πρέπει να ενημερωθεί και πρέπει να ενημερωθούν και οι αρχές οι δικαστικές. Δεν λέω η κυβέρνηση. Να ενημερωθούν οι ελληνικές δικαστικές αρχές σε ανώτατο επίπεδο βεβαίως αφού την κ. εισαγγελική λειτουργό, είναι γυναίκα σε αυτή τη φάση, την εκλέγει, μάλιστα ανανεώθηκε η θητεία της πρόσφατα, επί της κυρίας Δημητρίου, τη γνωρίζει καλά, ήταν και πρόταση της άλλωστε, να ανανεωθεί η θητεία της, τότε, ανανεώθηκε από το ανώτατο δικαστικό συμβούλιο. Πρέπει να ενημερωθεί η ελληνική δικαιοσύνη για όλα αυτά. Γιατί μία φημολογία δεν βοηθάει ούτε τη χώρα, ούτε τη φήμη της, ούτε κανένα.
Τώρα ας έρθουμε στα δικά σας και θα πάω και στα γενικότερα. Θέλω να σας ρωτήσω, τι γνώμη έχετε, για όλες αυτές τις διαμαρτυρίες για τον ΟΑΣΘ, που λένε ιδιωτικοποιείται κτλ. Για πείτε μας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπαίνει κανένα τέτοιο θέμα. Αυτό είναι πραγματικά να γελάει κανείς. Έτσι; Είχαμε όμως μία συνάντηση με τους εργαζόμενους. Φαντάζομαι ότι δεν ήταν ενήμεροι ακριβώς όχι για τις προθέσεις της πολιτικές, αλλά για το τι ακριβώς ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο. Φαντάζομαι ότι έχουν ικανοποιηθεί και από αυτό που διάβασαν ότι ψηφίστηκε και από τις πολιτικές διαθέσεις που έχει το Υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να πάμε σε μία άλλη μέρα για τις αστικές μεταφορές και στην περιφερειακή ενότητα της Αττικής και στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης. Εκεί είχαμε δυστυχώς ... καταστάσεις. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε έναν ενιαίο σχεδιασμό π.χ. συνδυασμένων επιβατικών μεταφορών. Δεν είναι δυνατόν τα ΚΤΕΛ να έχουν τις ίδιες γραμμές που υπήρχαν την δεκαετία του 60 και του 70 και να μην τις έχει αλλάξει κανείς, να τις προσαρμόσει στις ανάγκες και στα νέα μέσα, στις νέες υποδομές που έχουμε αναπτύξει. Δεν είναι δυνατόν να πηγαίνει όλο αυτό το κυκλοφοριακό φορτίο των λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας και να περνάει στο ενδιάμεσο σε πάνω από 10 σταθμούς, του μετρό και του προαστιακού και να ταλαιπωρούνται οι πολίτες και να πληρώνουν οι πολίτες αν θέλετε τα ποσά και τα εισιτήρια, που γνωρίζουμε όλοι και εκείνοι περισσότερο. Αυτό πάει να ανατραπεί. Γίνεται ένας ενιαίος σχεδιασμός, από τον ΟΑΣΑ και αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη από τον ΟΣΕΘ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε τι ποσοστό το δημόσιο θα συμμετέχει σε όλα αυτά που μας περιγράφετε; Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το δημόσιο στην Αθήνα, στην Αττική, έχει ένα πολύ μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων και μάλιστα τις έχει επεκτείνει και έξω από την παλιά λογική της γεωγραφικής ενότητας, την οποία θέλουμε να την αλλάξουμε. Δεν είναι τσιφλίκι κανενός κάποιοι δήμοι για να κάνουν μεταφορικό έργο, ούτε των δημόσιων μεταφορών, ούτε των ιδιωτικών. Η πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης είναι ότι συμφέρει την κοινωνία, συμφέρει το ελληνικό δημόσιο, συμφέρει τον ελληνικό λαό, γιατί δαπανά λιγότερα χρήματα, να έχει δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στα δύο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα της χώρας. Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε τη δυνατότητα και σε άλλα. Προφανώς δεν μπορούν να καλύψουν όλον τον παλιό νομό, την Περιφερειακή Ενότητα Αττικής και Θεσσαλονίκης. Επομένως θα χρησιμοποιήσουμε και τα ΚΤΕΛ ορθολογικά όπως πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Βεβαίως θα έχουμε ένα σχεδιασμό και για τα λεωφορεία της ΟΣΥ και για τα ΚΤΕΛ, διαφορετική από αυτή που υπάρχει σήμερα...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ανάλογα υποθέτω με τους Επιβάτες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι μόνο με τους επιβάτες. Έχουμε αυτή τη στιγμή το μέτρο, έχουμε το τραμ, έχουμε τον προαστιακό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με προλάβατε και τα μέσα που υπάρχουν στην περιοχή βεβαίως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή, να σας φέρω συγκεκριμένα παραδείγματα. Από όλη την Ανατολική Αττική, από τον Μαραθώνα από την Ραφήνα, από μία σειρά από περιοχές, που πλέον έχουν αστικοποιηθεί...(επικαλύπτεται από την δημοσιογράφο)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και είναι και πολύπαθες τώρα. Υπάρχει θέμα εκεί πέρα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι και είναι και πολύπαθες. Στον Ωρωπό το ίδιο, στη δυτική Αθήνα το ίδιο. Τα λεωφορεία κατεβαίνουν τη Μεσογείων από την Ανατολική Αττική και καταλήγουν στο Πεδίον του Άρεως. Περνάνε απ’ όλη τη Μεσογείων, απ’ όλους στους σταθμούς του μετρό, από την Δουκίσσης Πλακεντίας, από το Νομισματοκοπείο, από την Αγία Παρασκευή. Δεν είναι δυνατόν να γίνεται τέρμα στο Πεδίον του Άρεως και όχι σε έναν από τους σταθμούς του μετρό και να υπάρχει ανταπόκριση. Δεν είναι δυνατόν από τον Ωρωπό να ξανακαταλήγουν στο Πεδίον του Άρεως, που είναι ταξίδι επί της ουσίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς μας λέτε αλλαγή συνολική των δρομολογίων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Συνολική αλλαγή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρετε για να είμαστε πρακτικοί. Τι θέλει ο κόσμος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν πηγαίνει πλέον ο κόσμος στον Μαραθώνα εκδρομή. Μένει εκεί. (επικαλύπτεται από την δημοσιογράφο)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μένει εκεί, δουλεύει κιόλας, κάποιοι, υπάρχουν υπηρεσίες...
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ίδιο γίνεται και από την άλλη πλευρά, από τη δυτική Αττική, όπου τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ κάνουν στάση στο Θησείο. Έχουμε φτιάξει πάρα πολλούς σταθμούς του μετρό. Υπάρχουν σταθμοί του προαστιακού, που είναι πολύ σύγχρονος. Τελειώσαμε το έργο Πειραιάς Αεροδρόμιο, θα γίνουν πολύ πιο συχνά δρομολόγια, γιατί τελειώνει η σηματοδότηση στο Αθήνα-Χαλκίδα. Πραγματικά αυτό που κάνουμε είναι τελείως ανορθολογικό, όταν υπάρχουν αυτή τη στιγμή τα συστήματα, να μπορείς να ρυθμίζεις τη συχνότητα αν θέλετε των γραμμών, ανάλογα με το που υπάρχει περισσότερος πληθυσμός, περισσότεροι επιβάτες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό λέω ανάλογα με τους επιβάτες, βάρος επιβατών. Να ρωτήσω κάτι ένα άλλο θέμα κρίσιμο όπως ξέρετε είναι ο χρόνος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγνώμη, το ίδιο και χειρότερα, σε σχέση με αυτό, γιατί στην Αθήνα έχουν διατηρηθεί αυτές οι γραμμές στη λογική περασμένων δεκαετιών. Άρα έχει διατηρηθεί και η τιμή του εισιτηρίου ανάλογα με τη διαδρομή. Ο πολίτης δηλαδή πληρώνει το σύνολο της διαδρομής από την αρχή μέχρι το τέλος…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς μιλάτε για ελάφρυνση τώρα. Μιλάτε για ελάφρυνση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, από τη στιγμή που μειώνεται η διαδρομή βέβαια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι σημαντικό που μας λέτε….Θα πληρώνει ανάλογα με το που πηγαίνει ο καθένας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο στόχος μας είναι ακριβώς αυτός, ότι ανάλογα με την απόσταση, - όχι απόλυτα αναλογικό - , που διανύει κάποιος, ανάλογο θα είναι και το εισιτήριο. Αυτό δεν μπορεί να γίνει τώρα. Έχουμε το εργαλείο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα επεκταθεί στον προαστιακό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι σημαντικό πολύ. Πολύ σημαντικό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το δεύτερο που είναι η στρέβλωση στο νομό Θεσσαλονίκης, είναι το 2003, αλλά πολύ περισσότερο το 2011, πολύ μεγάλες γεωγραφικές ενότητες του νομού και έξω από το νομό Θεσσαλονίκης δόθηκαν στον ΟΑΣΘ και στη συνέχεια αυτές οι ίδιες που είχαν προβληματικές γραμμές και κάποιες άλλες ανατέθηκαν με υπεργολαβία στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Δηλαδή τα πήραν από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένες γραμμές, σαν αρμοδιότητα του ΟΑΣΘ και τα ξαναέδωσαν ως υπεργολαβία.. (επικαλύπτεται από την δημοσιογράφο)…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί έγινε αυτό; Τι εκτιμάτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εσείς γιατί λέτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω. Εσείς θα μου πείτε, εγώ έχω κάτι ιδέες, αλλά δεν είναι καλές.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εδώ μιλάμε για την αποθέωση του παλαιοκομματισμού. Μιλάμε για την αποθέωση του πως σπαταλιόνταν τα χρήματα του ελληνικού λαού, για να ικανοποιηθούν κάποια συμφέροντα και δεν μιλάω για τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, μιλάω για τον ΟΑΣΘ, πολύ συγκεκριμένα, πριν ιδιωτικοποιηθεί και επειδή σε λίγο καιρό και στη Θεσσαλονίκη θα υπάρχει το μετρό. Πρέπει να υπάρχει εκείνο το θεσμικό πλαίσιο, που να μας επιτρέψει, να κάνουμε έναν συνολικό (σχεδιασμό).
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε τελειώνει; Πότε θα δοθεί το μετρό στην κυκλοφορία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το 2019 του χρόνου, του χρόνου θα έχουμε την δοκιμαστική λειτουργία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Του χρόνου, σε ένα χρόνο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το 2020 θα έχουμε την λειτουργία. (επικαλύπτεται από την δημοσιογράφο)…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το έργο το ακούω... Ξέρετε πόσο καιρό έτσι; Άκουσα και τον κύριο Τσίπρα που το είπε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πλέον έχουν ανοίξει οι σταθμοί του μετρό, τους βλέπουν οι κάτοικοι. Θα δούνε την δοκιμαστική λειτουργία. Θα είναι ένα σύγχρονο μετρό, χωρίς οδηγούς. (επικαλύπτεται από την δημοσιογράφο)…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ά! Χωρίς οδηγούς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και επομένως θα έχει από την αρχή ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως και τα λεωφορεία της ΑΣΥΘ, του νέου φορέα που θα αντικαταστήσει την λειτουργία του ΟΑΣΘ, που προφανώς είναι δημόσιος. Αυτά είναι αν θέλετε λειτουργίες, δημόσιες λειτουργίες, που πρέπει να γίνονται και να σχεδιάζονται εγκαίρως... (επικαλύπτεται από την δημοσιογράφο)…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το τελευταίο που θέλω να σας ρωτήσω, για τα δρομολόγια, γιατί έχω κι άλλα να σας ρωτήσω, είναι ο χρόνος. Πηγαίνουμε σε όλες τις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και υπάρχει ένα ταμπελάκι, υπάρχει και εδώ σε κάποιες περιπτώσεις, που λέει πότε έρχεται, όπως γίνεται εδώ στο μετρό, που λέει πότε έρχεται, σε πόσα λεπτά έρχεται. Αυτό δεν μπορεί να γίνει και στην Ελλάδα να ξέρει ο άλλος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγνώμη, υπάρχει και λειτουργεί για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας είπα σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται, αλλά δεν γίνεται παντού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Εκεί που έχουμε μία στάση που δεν έχει μπει κάτι αντίστοιχο, μπορεί κάποιος να κατεβάσει την εφαρμογή του ΟΑΣΑ και να το παρακολουθείς το κινητό του. Στη Θεσσαλονίκη Είχαμε ένα αντίστοιχο σύστημα από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα στην πραγματική λειτουργία. Δεν είχε ο ΟΑΣΘ τους κωδικούς. Είχε επτά συμβάσεις, για τη συντήρηση αυτού του συστήματος και προφανώς θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός μέσα στο έτος για να έχει και η Θεσσαλονίκη ένα αντίστοιχο σύστημα. Το ευτύχημα όμως είναι άλλο. Αν θέλετε τη γνώμη μου είναι ότι μπαίνει στο ίδιο σύστημα και μπορεί πλέον να γίνει ένας σωστός συντονισμός για τις ανταποκρίσεις των δρομολογίων και στα ΚΤΕΛ, στο νόμο που περάσαμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι πολύ κρίσιμο, ο χρόνος. Ο άλλος πάει στη δουλειά του, αργεί, δεν είναι... Θα σας πω τώρα μία περιοχή που την ξέρετε και ξέρω ότι ξέρετε ότι υπάρχουν και οι καθυστερήσεις, ξέρετε το λεωφορείο που ενώνει το Μαρούσι με τα Μελίσσια ότι πολλές φορές έχει αναμονή - και σας το λέω ειλικρινά - και τρία τέταρτα. Δεν θέλω να πω τώρα τη γραμμή για να μην αδικήσω κάποιους. Ειλικρινά σας το λέω υπάρχουν άνθρωποι που περιμένουν μισή ώρα, τρία τέταρτα. Δεν έχουν όλοι αυτοκίνητο. Υπάρχουν εργαζόμενοι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς, αυτό δεν ξέρω αν εντάσσεται κιόλας στα λεωφορεία της ΟΣΥ ή στα δημοτικά, αλλά αυτά τα θέματα τα λύσαμε και αυτό ίσως δημιούργησε κάποιες παρεξηγήσεις και ανησυχίες στους εργαζόμενους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ είμαστε με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον κύριο Χρήστο Σπίρτζη, και επειδή πάρα πολλοί από εσάς μου έχετε στείλει μηνύματα, σήμερα σας ακούνε πάρα πολλοί κύριε Υπουργέ και μου λένε τώρα για τις ουρές στα εκδοτήρια να μας απαντήσετε, όπως επίσης, ότι συναντάνε τα πιο προβληματικά μηχανήματα εκδόσεις εισιτηρίων λένε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι το γνωρίζω πάρα πολύ καλά και θα δώσω απαντήσεις. Πριν πάμε όμως εκεί να δούμε τι επιχειρούμε να κάνουμε με το νέο θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε. Λοιπόν όταν υπάρχει ανάγκη, μία που είπατε για τη σύνδεση μεταξύ του δήμου Αμαρουσίου και του δήμου Μελισσίων…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι δημοτική γραμμή. Μου στέλνουνε μηνύματα ότι είναι δημοτική η γραμμή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όταν είναι δημοτική η γραμμή ή υπάρχει άλλη ανάγκη οποιουδήποτε Δήμου, όπου ο δήμος έχει τα χρήματα αλλά δε μπορεί να καλυφθεί γιατί δεν έχει λεωφορεία, ή γιατί δεν έχει προσωπικό ή για ένα από τα δύο, τώρα, θα μπορεί με το θεσμικό πλαίσιο που θεσπίστηκε, να κάνει μία σύμβαση με τα αντίστοιχα ΚΤΕΛ και αν δεν ανταποκριθούν ,με άλλα ΚΤΕΛ, προκειμένου, να μπορεί να καλύψει αυτή την κοινωνική ανάγκη. Δεν είναι λοιπόν δυνατόν να ταλαιπωρούνται οι πολίτες, να υπάρχουν τα χρήματα, να είναι βιώσιμα τα δρομολόγια και να μην έχουμε καλύψει τέτοιες ανάγκες γιατί κάποιοι θέλουν να προστατεύσουν γεωγραφικά τον χώρο των -εντός εισαγωγικών -δημοτικών Συγκοινωνιών που δεν υπάρχουν τέτοια δρομολόγια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή λέτε ότι δεν αυξάνουν τα δρομολόγια γιατί υπάρχει συγκεκριμένος λόγος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:: Λέω, ότι δε μπαίνουν δρομολόγια, δεν υπάρχουν γραμμές καν. Γιατί δεν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο, για να είμαι ακριβής, δεν υπάρχει δυνατότητα στους δήμους ή στον ΟΑΣΑ ή στον ΟΣΕΘ σε τέτοια δρομολόγια, να συνεργαστούν με τους δήμους και τα ΚΤΕΛ για να έχουμε έναν άλλον ποιοτικό σχεδιασμό που να ανταποκρίνεται στις κοινωνικές ανάγκες. Λοιπόν αυτά πιστεύω ότι θεραπεύτηκαν, όπως θεραπεύτηκαν και άλλες γκρίζες ζώνες .
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε με αυτά που ψηφίστηκαν την περασμένη εβδομάδα έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, ναι, μαζί με το Νομοσχέδιο των υδατοδρομίων και των διαγωνισμών που πρέπει να γίνουν για τις Αστικές συγκοινωνίες σε όλη την Ελλάδα, με εξαίρεση την Αττική και τη Θεσσαλονίκη όπου έχουμε επιλέξει ότι δε θα γίνουν διαγωνισμοί γιατί θα έχουμε Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες. Λοιπόν, δεν ανοίγω το θέμα του ΟΑΣΘ και τι έχουμε εκεί πέρα να αντιμετωπίσουμε, γιατί πρέπει να χάσουμε 2 ημέρες για να περιγράψει κανείς την αθλιότητα που υπήρχε. Πάμε να δούμε τις ουρές για τα εκδοτήρια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε για τις ουρές, τα εκδοτήρια και τα προβληματικά μηχανάκια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Έχουμε δύο προβλήματα. Το ένα πρόβλημα είναι ότι στο διαγωνισμό που είχε γίνει και ολοκληρώθηκε το 14΄ προβλεπόταν όχι προμήθεια του συνόλου των μηχανημάτων για τις κάρτες και τα εισιτήρια που χρειαζόταν, αλλά η αναβάθμιση των παλιών μηχανημάτων. Η αναβάθμιση των παλιών μηχανημάτων είναι σε άλλο διαγωνισμό, όχι του ΟΑΣΑ, αλλά της Αττικό μετρό. Ο ανάδοχος δεν έχει ανταποκριθεί στους χρόνους που θα θέλαμε
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό θέλω να πω. Δεν είναι και η Αττικό μετρό που πρέπει να ανταποκριθεί
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λοιπόν δεν έχει ανταποκριθεί στους χρόνους που θέλαμε κι αυτό έχει δημιουργήσει αυτή την - αν θέλετε- δυσλειτουργία με τα μηχανήματα
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα λυθεί κύριε Υπουργέ. Αυτό θέλει ο κόσμος.
Υπουργός: Πιστεύω ότι έχει ήδη λυθεί. Δηλαδή τα προβλήματα που υπήρχαν στο λογισμικό λύνονται. Οι ουρές όμως κυρία Παπαδάκου δεν είναι λόγω των μηχανημάτων, αν μου επιτρέπετε. Είναι λόγω μιας αν θέλετε συνέχισης της συνήθειας να πηγαίνουμε στο γκισέ να βγάζουμε εισιτήρια. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να ταλαιπωρείται κανείς. Μπορεί από το σπίτι του να κάνει μία αίτηση
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι εύχρηστο; ο κόσμος ας πούμε μεγάλους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το μετρό. Ξέρετε οι μεγάλοι άνθρωποι δεν οδηγούν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι αν δε ξέρει κάποιος ,μπορεί να απευθυνθεί το παιδί του, στο εγγόνι του. Είναι πολύ εύκολο να κάνει μία αίτηση από το διαδίκτυο να πάρει μία προσωποποιημένη κάρτα, να μην περιμένει ούτε για το μειωμένο εισιτήριο των 50 λεπτών, ούτε για να γεμίσει την κάρτα στις ουρές, ούτε για να βγάλει ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο επίσης στην ουρά. Δεν είναι κάτι δύσκολο αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Εδώ ο κόσμος ρωτάει διάφορα πράγματα και θέλω να σας ρωτήσω τώρα για τα γενικότερα πολιτικά. Σήμερα υπάρχει ένα πρωτοσέλιδο για κάποιες δηλώσεις του κ. Στουρνάρα, του διοικητή της κεντρικής τράπεζας της χώρας ο οποίος έχει παραπονεθεί βέβαια ότι δεν εκλήθη όταν υπήρξε η κρίση αυτή με το χρηματιστήριο να είναι σε χαμηλά, να γράφει ιδιαίτερα χαμηλά και θέλω να σας ρωτήσω αν θέλετε να σχολιάσετε αυτό που είπε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι να σχολιάσω κ. Παπαδάκου; Αυτό δείχνει πολύ απλά ότι πρέπει να το έχουμε ως πυξίδα για το μέλλον. Να χρησιμοποιούμε δηλαδή τα κακά και τα καλά παραδείγματα για να ξέρουμε τι μας γίνεται στη συνέχεια, ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται πολιτικά στελέχη, που ήταν πρώην υπουργοί δηλαδή για τέτοιες θέσεις. Απλό. Δεν μπορεί δηλαδή όταν ο κεντρικός τραπεζίτης έχει διατελέσει υπουργός συγκεκριμένων κομμάτων να μεταφέρει, αν θέλετε, τις πολιτικές επιλογές και την πολιτική του άποψη σε θέσεις όπως είναι αυτές της Κεντρικής τράπεζας της Ελλάδος. Αυτό είναι κάτι που το ζούμε όλα αυτά τα χρόνια με άκομψες, για να μην πω τίποτα χειρότερο, πολιτικές παρεμβάσεις, όχι τεχνοκρατικές, και πιστεύω ότι αν υπήρχε άλλος σε αυτή τη θέση θα είχε προνοήσει για πολλά θέματα και στο τραπεζικό σύστημα και επομένως και στη χρηματιστηριακή «κρίση» ή πίεση που υπάρχει αυτές τις ημέρες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Το τραπεζικό σύστημα και το πως λειτούργησε μία περίοδο είναι τραγικό, δέκα δικογραφίες έχουμε κ. υπουργέ, στην εισαγγελία διαφθοράς, την οικονομική εισαγγελία. Πρόσφατα γίνανε έμαθα δεσμεύσεις, σε ένα πολύ μεγάλο τραπεζίτη, δεν θέλω να πω το όνομά του τώρα γιατί δεν έχει τη δίωξη ακόμα και δεν έχει δημοσιοποιηθεί το όνομά του. Βρήκαν ένα υπέρογκο ποσό στο συγκεκριμένο ο οποίος πάλι με τα τραπεζικά ασχολείται, εν πάση περιπτώσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Η ερώτηση είναι ποιος ήταν ο ελεγκτικός μηχανισμός και ποιος ήταν ο φορέας που έπρεπε να κάνει αυτούς τους ελέγχους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Ναι, δεν ήταν μόνο ο συγκεκριμένος. Είχαμε τρία μεγάλα τραπεζικά σκάνδαλα που δικάζονται τώρα έτσι κι αλλιώς, έτσι δεν είναι ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ :Ναι. Κρινόμαστε όλοι και διάφορες δηλώσεις για δάνεια αέρα κλπ. Η ερώτηση είναι ποιες ήταν οι θεσμικές αν θέλετε αλλαγές στο σύστημα διαφάνειας που πρέπει να υπάρχει για μια σειρά ζητήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Και η ερώτηση είναι τι θα κάνετε για να μην ξαναγίνει, τι θα κάνετε εσείς για να μην ξαναγίνουν αυτά, έτσι δεν είναι ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ :Ναι, και εμείς. Αλλά ξέρετε οι τράπεζες δεν είναι, ειδικά οι συστημικές τράπεζες δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο την κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Όχι, υπάρχει και το ταμείο, τα ξέρουμε αυτά, βεβαίως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Υπάρχει και το ταμείο, υπάρχει η Τράπεζα της Ελλάδος που θεσμικά και ελέγχει και βάζει κανόνες, προδιαγραφές κλπ. οπότε μένουν πολλά θέματα για να δούμε και σήμερα ακόμα για τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, πως έχουν ξοδευτεί για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών τόσα χρήματα και δεν υπάρχει η ροή αν θέλετε των χρημάτων αυτών προς την αγορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Στο μεσαίο κόσμο, ενώ αντίθετα στα κόμματα δίνονταν ξέρουμε τι γινόταν, περιμένουμε τώρα και τα πορίσματα των εισαγγελέων. Θέλω να είμαι απολύτως προσεκτική. Έτσι, ενώ ο απλός κόσμος δεν έπαιρνε, και σήμερα έχει πρόβλημα το ξέρετε, δεν χρειάζεται να σας το πω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Προφανώς. Ο καθένας το βλέπει από την σκοπιά ή από τον χώρο που έχει δραστηριοποιηθεί, οπότε εσείς λόγω δικαστικού ρεπορτάζ καλά κάνετε και τα μαθαίνετε αυτά αλλά εγώ από την πλευρά π.χ. του κόσμου των μηχανικών ξέρω ότι δεν υπάρχει ακόμη διαφάνεια. Για να ξέρουμε κιόλας πως μία τράπεζα επιλέγει να δώσει δανειοδότηση ή εγγυητικές επιστολές στην κ. Παπαδάκου και με ποιους όρους και πως στον κ. Σπίρτζη και με ποιους όρους. Δεν γνωρίζουμε ακόμη με ποιο τρόπο υπάρχει μια κατανομή της διαφημιστικής πίτας των τραπεζών και προς τα που. Δεν υπάρχει διαφάνεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Δημοσιεύονται τώρα. Νομίζω ο κ. Παππάς έκανε μία ρύθμιση ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Βεβαίως. Ο κ. Παππάς έκανε μία ρύθμιση. Βεβαίως, και να δούμε και τι γινόταν και στο παρελθόν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Λειτουργεί στην πράξη; Γιατί αυτό είναι, ρυθμίσεις υπάρχουν στην Ελλάδα, το θέμα είναι αν λειτουργούν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Ρυθμίσεις υπάρχουν για τον δημόσιο τομέα, έτσι δεν είναι ; Δεν ισχύουν για τον τραπεζικό τομέα τα ίδια και υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι αν θέλετε, ώστε τέτοιου είδους διαδικασίες να έχουν διαφάνεια και να μην είναι γκρίζες ζώνες που επηρεάζουν άμεσα και το πολιτικό σύστημα της χώρας και τα ΜΜΕ και μια σειρά από άλλες δράσεις. Λοιπόν, είναι πολλά αυτά που πρέπει να συζητηθούν και να διερευνηθούν για το τραπεζικό σύστημα της χώρας. Το σημαντικότερο όμως είναι τώρα που έχουμε τελειώσει με τα μνημόνια και με τις υποχρεώσεις που έχουμε είναι ο ρόλος που θα παίξει το τραπεζικό σύστημα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και αυτό που βλέπουμε δεν είναι αυτό. Δεν είναι αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Δεν είστε ευχαριστημένος λέτε από το τι ισχύει, το τι συμβαίνει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Τώρα όλα αυτά που συζητάμε και η διαφάνεια λένε οι περισσότεροι ότι παίζουν ένα πολύ σοβαρό ρόλο και λόγο σε σχέση βέβαια και με το σκοπιανό το οποίο θα δούμε πως θα εξελιχθεί στη διπλανή χώρα, για το χρόνο των εκλογών. Εσείς τι εκτιμάτε, τι πιστεύετε ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Εγώ έχω πει, έχω τη βεβαιότητα ότι τη δική μας τη χώρα αυτό δεν την επηρέασε καθόλου. Σε σχέση με τις εξελίξεις και τη συμφωνία που έχει γίνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Ότι και να γίνει λέτε δηλαδή ότι εδώ δεν θα γίνουν εκλογές, αυτό λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Απλά ότι δεν θα επηρεαστούν οι εκλογές από αυτό το θέμα .
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Αυτό λέω, αυτό λέω, ναι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Λοιπόν, επομένως εγώ πιστεύω ότι είναι μία συμφωνία η οποία είναι στην εθνική γραμμή, που είχε συμφωνηθεί όταν είχε συμφωνηθεί και να μην πω ότι είναι και καλύτερη από την εθνική γραμμή που είχε συμφωνηθεί. Ότι πρέπει να λύσουμε επιτέλους τα προβλήματα η τα αγκάθια που υπάρχουν με τις γειτονικές μας χώρες και κυρίως με τις βαλκανικές βόρειες χώρες , να εγκαταλείψουμε αν θέλετε το δόγμα του κινδύνου από βορρά που έρχεται από τον ψυχρό πόλεμο και από άλλες εποχές. Η χώρα μας αυτή τη στιγμή μπορεί να παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο και παίζει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή. Δεν μπορεί κ. Παπαδάκου εμείς να θέλουμε να αναβαθμίσουμε και να φτιάχνουμε υποδομές δισεκατομμυρίων στη χώρα σε σχέση με τη σιδηροδρομικές υποδομές, με τα εμπορευματικά κέντρα, να είναι ένα άλλο τοπίο στις υποδομές και στις μεταφορές, να είναι άλλος αιώνας για τη χώρα και να μην αποκτήσει η χώρα μας ενδοχώρα στα Βαλκάνια γιατί κάποιοι βολεύονται είτε πολιτικά, είτε οικονομικά, να είναι μία κατάσταση που θέλει την Ελλάδα να είναι στις εσχατιές της Ευρώπης και να μην είναι η αρχή μίας πολύ μεγάλης ενδοχώρας στα Βαλκάνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Επομένως λέτε ότι μετά από 14 χρόνια θα είστε η πρώτη κυβέρνηση που θα εξαντλήσει την τετραετία ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Ναι, λέω ότι θα εξαντλήσει την τετραετία. Και στο τέλος της τετραετίας, να μην πω ότι και σήμερα φαίνεται αυτό και, αναγνωρίζεται πλέον από όλους και από την Ευρώπη και από την διεθνή αγορά. Η χώρα μας έχει και τις υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό και τη δυναμική γενικότερα για να παίξει έναν άλλο ρόλο. Ήρθε την περασμένη εβδομάδα, επισκέφθηκε τη χώρα μας η επίτροπος η κ. Κρέτσου, εντυπωσιάστηκε από την ολοκλήρωση των έργων στο Θριάσιο. Ήταν ένα έργο που εκκρεμούσε πάρα πολλά χρόνια, οδεύει προς τη Βουλή. Το logistic center του Θριασίου, η σύμβαση, είναι στη διαγωνιστική διαδικασία, τρέχει η διαγωνιστική διαδικασία και ολοκληρώνεται το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, τελειώνει η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, γίνεται ο σχεδιασμός με όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τη Βουλγαρία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Και λέτε ότι για όλα αυτά δηλαδή χρειάζεται να υπάρχει τουλάχιστον μία καλή γειτνίαση και καλές σχέσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Ε, δεν γίνεται. Τον κομμουνιστικό κίνδυνο από τον Βορρά τον έχουμε ξεπεράσει .
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Εντάξει, τώρα, αυτό δεν το λέει κανείς ευτυχώς πια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Όχι δεν το λέει. Ακούστε κ. Παπαδάκου δε το λέει αλλά διατηρεί και τις λογικές, διατηρεί την ακροδεξιά ρητορική στη Βόρειο Ελλάδα, διατηρεί το ότι εμείς πρέπει να έχουμε σκληρούς μηχανισμούς και σήμερα με τους Βόρειους γείτονές μας, όταν στην κεντρική Ευρώπη υπάρχουν επίσης ιστορικές αντιπαλότητες και συμπάθειες και αντιπάθειες, αλλά όταν πηγαίνεις από τη μια χώρα στην άλλη δεν καταλαβαίνεις που είναι τα σύνορα. Έχουν αναπτυχθεί οικονομικές συνεργασίες άλλης λογικής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Ναι, πραγματικά μπαίνεις σε χώρες και δεν καταλαβαίνεις, έτσι είναι. Λοιπόν, επομένως εξάντληση της τετραετίας εκτιμάτε εσείς. Είχα τον κ. Πουλάκη μια μέρα , που είναι γνώστης των εκλογικών διαδικασιών και μου έλεγε με σημασία, ότι η 20η Οκτωβρίου με σημασία είναι Κυριακή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Ναι. Εγώ προβλέπω εξάντληση της τετραετίας και νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Ναι. Και νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν το δείχνουν οι δημοσκοπήσεις αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Ποτέ δεν το δείχνανε οι δημοσκοπήσεις στις τελευταίες δεκαετίες ή δεκαετία τέλος πάντων ή όποτε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πρώτος δεν το έδειχναν, αλλά είναι πολύ καλό παράδειγμα, είναι βέλτιστο παράδειγμα οι δημοσκοπήσεις να διαψεύδονται στη χώρα μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Λοιπόν, κ. υπουργέ ευχαριστώ πολύ για τη μακρά αυτή συνέντευξη και εδώ θα είμαστε να τα λέμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Να είστε καλά.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας