Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



13/04/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της ΕΡΤ 1 και τους δημοσιογράφους κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο και κ. Μαίρη Πολλάλη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα σας κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα. Χρόνια πολλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να αρχίσουμε με τα δυσάρεστα, με τη συζήτηση γύρω από αυτό το τραγικό περιστατικό που συνέβη, το τραγικό δυστύχημα με το θάνατο του πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας. Θα θέλαμε ένα σχόλιό σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να εκφράσουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του, στην οικογένεια του πιλότου μας του Γιώργου Μπαλταδώρου που έδωσε τη ζωή του για να υπερασπίσει την εθνική κυριαρχία. Να δώσουμε τα συλλυπητήριά μας και στην οικογένεια της Πολεμικής Αεροπορίας και να αναλογιστούμε όλοι το πόσο χρήσιμοι είναι στην πατρίδα μας και στον ελληνικό λαό οι άνθρωποι που δίνουν μάχη κάθε μέρα σε καιρούς ειρήνης για να προστατεύσουν την ειρήνη και τι ρόλο πρέπει να παίξει η χώρα μας στην ευρύτερη περιοχή όταν έχουμε τις εξελίξεις που έχουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τα ελληνοτουρκικά κύριε Σπίρτζη πώς τα βλέπετε; Έχουμε αυτή την ένταση, είχαμε τουλάχιστον, τώρα έχουμε το θέμα της Συρίας. Η Ελλάδα κινείται με τον τρόπο που θα έπρεπε ώστε να έχει αυτό το ρόλο που λέτε στην περιοχή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι κύριε Παναγιωτόπουλε, η Ελλάδα με τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει ο Πρωθυπουργός κινείται στη ζώνη του πώς μπορούμε να χτίσουμε μία άλλη σχέση με τους γειτονικούς λαούς. Δυστυχώς, δεν ακολουθούν αυτή την πορεία πολλές χώρες ή κάποιες χώρες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, γιατί η πρόθεση η δική μας κύριε Υπουργέ μπορεί να είναι αυτή που λέτε, και του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης συνολικά, αλλά η απάντηση από την τουρκική πλευρά και η προκλητικότητά της μήπως και μας θα πρέπει να μας κάνει να αναθεωρήσουμε σε κάποια σημεία τη στρατηγική μας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν νομίζω ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε. Εμείς αυτό που κάνουμε με συνέπεια είναι να χτίζουμε γέφυρες φιλίας, ειρήνης, συνεργασίας και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, προσπαθώντας με διάλογο και καλή θέληση να λύσουμε όλα τα ζητήματα που υπάρχουν χωρίς όμως να υποχωρήσουμε ένα χιλιοστό από τις εθνικές μας θέσεις και την εδαφική μας ακεραιότητα προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει η εθνική συνεννόηση στην εξίσωση αυτή ως ένας παράγοντας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, όλοι λένε ότι πρέπει να υπάρχει η εθνική συνεννόηση, όλοι την επικαλούνται, αυτό που βλέπουμε από κάποια κόμματα του Κοινοβουλίου είναι ότι συμβάλλουν στο να υπάρχει εθνική συνεννόηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη, ο κύριος Μητσοτάκης χθες έδωσε μία συνέντευξη στους ξένους ανταποκριτές και μίλησε για διγλωσσία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει τώρα, ο κύριος Μητσοτάκης καταρχάς πρέπει να εννοεί αυτά που λέει όταν μιλάει για εθνική συνεννόηση και όταν αυτάρεσκα λέει ότι έχει κάνει τα πάντα για να υπάρχουν εθνικές γραμμές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν το εννοεί λέτε; Είναι προσχηματικό αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την ίδια στιγμή που λέει αυτό την ίδια στιγμή καταγγέλλει την Κυβέρνηση και αναγορεύει τα εθνικά θέματα σε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Δεν είναι αυτό εθνική συνεννόηση ή κάπως διαφορετικά την έχει στο μυαλό του ο κύριος Μητσοτάκης. Πιστεύω όμως ότι αυτό είναι ένα δευτερεύον ζήτημα, όλος ο ελληνικός λαός και η πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου έχει ταχθεί με το χειρισμό που κάνει η ελληνική Κυβέρνηση, ειδικά σε αυτά τα θέματα. Πιστεύω ότι ο Πρωθυπουργός με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει έχει επαναφέρει τη χώρα μας στη θέση που της άξιζε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι σε συνεννόηση με τον κύριο Καμμένο; Ή υπάρχει διγλωσσία; Ή είναι σε διαφορετική ένταση ο κ Καμμένος, σε διαφορετικό κλίμα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε, όχι τώρα! Για όνομα του Θεού! Ο καθένας από εμάς υπηρετεί σε μία διακριτή θέση. Όλοι μας συνεννοούμαστε και συνεργαζόμαστε άψογα και μεταξύ μας, προφανώς πάντα σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό, αλλά και ο ρόλος του καθένα εκεί που υπηρετεί είναι διαφορετικός. Άλλα θα πει και άλλες ενέργειες θα κάνει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε σχέση με τις γείτονες χώρες και άλλα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας και άλλα ο Υπουργός Εξωτερικών. Είναι προφανές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λοιπόν κύριε Σπίρτζη είναι συμφωνημένοι οι ρόλοι, να το πούμε έτσι, σε εισαγωγικά βάλτε το.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα ο ρόλος του καθένα μας προκύπτει και από το πόστο που υπηρετεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό απαντά και στην κριτική για διγλωσσία επομένως που δέχεστε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποια είναι η διγλωσσία; Πού είδε ο κ. Μητσοτάκης ότι υπάρχει διγλωσσία;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε, βγάλανε το θέμα ότι είχε μεγαλύτερη ένταση στο θέμα του επεισοδίου στη Ρω, γιατί ο κ. Καμμένος φοράει στολή παραλλαγής…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και ο κύριος Μητσοτάκης δεν έχει ξαναδεί να φοράνε οι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας ή οι Πρωθυπουργοί στολή παραλλαγής; Θα είναι καλό να ψάξει στο άλμπουμ το οικογενειακό του. Για να το θυμηθεί, όχι τίποτα άλλο. Εμείς το θυμόμαστε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπίρτζη εκτός όμως από τα ελληνοτουρκικά, εθνικό θέμα είναι και η οικονομία. Και εδώ έχουμε το θέμα της ανάπτυξης, στο οποίο βέβαια η αξιωματική αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι είσαστε  ουραγοί της Ευρώπης, στο θέμα της ανάπτυξης. Σήμερα υπάρχει ένα κρίσιμο ραντεβού του κυρίου Τσακαλώτου με τον νέο Υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας. Και μιλάμε για ένα σχέδιο, μεταμνημονιακό πρόγραμμα ανάπτυξης.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς, χθες ο κύριος Τσακαλώτος έθεσε το θέμα στα ευρωπαϊκά όργανα. Ένα από τα θέματα που εμείς συζητάμε είναι η άλλη μέρα των μνημονίων. Πιστεύουμε ακράδαντα πλέον ότι τον Αύγουστο οδηγούμε τον ελληνικό λαό και τη χώρα στην έξοδο από την περιπέτεια που τον έβαλε η Νέα Δημοκρατία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το αμφισβητεί η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλά, δεν πειράζει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χθες είπε μάλιστα ότι για αυτό το πρόγραμμα που θα καταθέσετε, ακόμα και αν εγκριθεί από τους εταίρους, δεν τον δεσμεύει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο κύριος Μητσοτάκης εάν τον κλείσουμε σε ένα δωμάτιο μόνο του, θα αμφισβητεί τον εαυτό του. Εδώ πρέπει να μιλήσουμε με αυτά που συμβαίνουν στον πραγματικό κόσμο, τι γίνεται στην Ευρώπη και τι γίνεται στην ευρύτερη περιοχή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν οι συνθήκες κύριε Σπίρτζη για την επόμενη μέρα όπως μας την περιγράφετε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως υπάρχουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπό ποια έννοια; Υπό την έννοια ότι έχουμε παρουσιάσει ένα αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο μας πηγαίνει έτσι λίγο μπρος-πίσω, αυτές είναι οι πληροφορίες, κάνουν κάποιες διορθώσεις οι δανειστές, έτσι όπως θέλουμε εμείς να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα, με αναπτυξιακό πρόσημο, μπορούμε να τη σχεδιάσουμε ή θα μας βάλουν εμπόδια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυρία Πολλάλη, εμείς ξεκινήσαμε με εντολή του Πρωθυπουργού να εκπονήσουμε ένα στρατηγικό, ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο, όχι μόνοι μας, με την κοινωνία. Έχουν υλοποιηθεί 13 περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια, έχουμε συζητήσει με όλους, με την κοινωνία ,με την τοπική αυτοδιοίκηση, με τους κοινωνικούς φορείς, με τα συνδικάτα, με τις συλλογικότητες. Δεν καθόμαστε κλεισμένοι στα γραφεία μας για να φτιάξουμε ένα σχέδιο χωρίς να αξιοποιούμε τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, χωρίς να αξιοποιούμε την κοινωνία, χωρίς να αξιοποιούμε τα πλεονεκτήματα που έχει κάθε γωνιά της χώρας μας. Ο κύριος Μητσοτάκης καλά κάνει και το αμφισβητεί αυτό και δεν συμμετέχει. Μάλιστα επιχείρησε στην αρχή της δράσης αυτής να μποϋκοτάρει και να θέσει όρους σε Δημάρχους και σε Περιφερειάρχες να μη συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Όταν λοιπόν στην ατζέντα των ευρωπαϊκών οργάνων μπαίνει το θέμα της διευθέτησης του χρέους και το θέμα της ανάπτυξης και του σχεδίου ανάπτυξης που έχει η χώρα, ο μόνος που μπορεί να αμφισβητήσει αυτά τα πραγματικά γεγονότα είναι ο κύριος Μητσοτάκης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καθαρή έξοδο λοιπόν, ρύθμιση του χρέους είναι οι στόχοι και η δέσμευση της κυβέρνησης σε σχέση με το τι θα συμβεί μετά τον Αύγουστο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είστε σίγουρος για αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απόλυτα σίγουρος. Και το αναπτυξιακό σχέδιο, αυτό που ο  Αλέξης Τσίπρας ονομάζει δίκαιη ανάπτυξη πού θα προχωρήσουμε, θα είναι ένα σχέδιο που θα εκπονηθεί και εκπονείται μαζί με τον ελληνικό λαό και όχι απουσία του. Και αυτό το αντίκρισμα θα έχει σε όλες τις πτυχές της πολιτικής μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με ελαφρύνσεις κύριε Σπίρτζη σε κάποιους τομείς όπου υπάρχει η δυνατότητα; Ή αυτό πάει πολύ μακριά; Γιατί είχαμε πει ότι μετά από την έξοδο από το μνημόνιο θα δούμε πάλι τα φορολογικά, θα δούμε κάποιες φοροελαφρύνσεις, θα δούμε ζητήματα συνταξιούχων, θα δούμε την κοινωνική πολιτική, θα τα δούμε πράγματι άμεσα; Πότε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και βέβαια θα τα δούμε. Άμεσα. Και αυτά σχετίζονται, ξέρετε δεν βγαίνουμε από το μνημόνιο και ξαφνικά πατάει κάποιος ένα κουμπί και ανακτά η χώρα το 25% του ΑΕΠ που έχασε. Θέλει μία μεγάλη προσπάθεια και η άποψή μας είναι ότι η προσπάθεια αυτή δεν πρέπει πάλι να είναι στη λογική που μας έφερε εδώ, του παλαιοκομματισμού. Δηλαδή δανειζόμαστε και καταναλώνουμε.     
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε στην παραγωγική ανασυγκρότηση,  πρέπει να σταθούμε στα δικά μας πόδια, να παράγουμε, πρέπει  τα δημόσια έργα, οι υποδομές, να υπηρετούν αυτό το σχέδιο, δηλαδή τις κοινωνικές ανάγκες και  τις παραγωγικές ανάγκες, το πως βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών μας, το πως αξιοποιούμε το κάθε ευρώ, αλλά και το κάθε πλεονέκτημα που έχει η χώρα μας και αυτό κάνουμε. Θα ανέβει λοιπόν το ΑΕΠ και αυτόματα θα μειωθεί και η φορολόγηση, θα μειωθούν οι εισφορές, θα διορθωθούν αδικίες που έχουν γίνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συντάξεις σε μισθούς κτλ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Θα ξανακτίσουμε ένα κράτος Δικαίου, που με συνέπεια αποξήλωσε, ο νεοφιλελευθερισμός και όσοι τον χειροκροτούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Επειδή λέτε θα ξηλώνετε
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι εμείς θα κτίσουμε. Άλλοι το ξήλωσαν
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα όμως στήνετε διόδια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Μα πως; Εδώ βλέπω και αντιδράσεις, συγκεντρώνονται οι δήμοι Κηφισιάς, στη Βαρυμπόμπη, αντιδρούν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγκεντρώνονται δύο δήμοι, οι οποίοι έχουν ενημερωθεί οι δήμαρχοι και οι δημοτικές αρχές, εδώ και ένα χρόνο για τη συμφωνία που έχει γίνει, και μάλλον, σε κάτι άλλο αποσκοπούν
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δηλαδή, έχουν συγκεκριμένη αναφορά και συγκεκριμένους λόγους για να προχωρήσουν τέτοιου είδους κινητοποιήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιοι είναι αυτοί οι δήμοι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ο δήμος Κηφισιάς και ο δήμος Διονύσου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτοί οι δήμοι δεν εξαιρούνται, μάλλον δεν εντάσσονται σε ελεύθερη διέλευση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί έχει ξεκινήσει μία ηλεκτρονική καταγραφή ή μάλλον σήμερα ξεκίνησε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξεκίνησε χθες το βράδυ, σήμερα δημοσιοποιήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και υλοποιείται  η συμφωνία που έχει γίνει από το ’16. Τι περιλαμβάνει η συμφωνία; Ότι οι δήμοι Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, οι κάτοικοι τους, οι δημότες τους, θα απαλλάσσονται από τα διόδια, θα μπορούν να διέρχονται ελεύθερα σ΄ αυτό το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Το ίδιο ισχύει για του δημότες- μόνιμους κατοίκους του δήμου Ωρωπού, που έχουν οι άνθρωποι επιβαρυνθεί με πλευρικά διόδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι από εσάς, δε τα βάλατε εσείς αυτά τα πλευρικά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς δε τα βάλαμε εμείς και προφανώς αυτές τις συμβάσεις και τις αναθεωρήσεις τους, τις έβαλε, το κόμμα που προέρχονται οι δύο δήμαρχοι. Άρα είναι και λίγο ανακόλουθο αυτού που κάνουν. Η συμφωνία είναι λοιπόν, ανεξάρτητα αν έχουμε τα πλευρικά διόδια στον Ωρωπό, ή τα ηλεκτρονικά διόδια αργότερα, οι κάτοικοι αυτών των δήμων απαλλάσσονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ΄Αρα για αυτό έχετε ξεκινήσει την καταγραφή τους.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς ξεκινήσαμε την καταγραφή των μόνιμων κατοίκων, οι κάτοικοι του δήμου Ωρωπού με την ολοκλήρωση της καταγραφής θα ξεκινήσουν να απαλλάσσονται  από τα διόδια που είχαν εγκατασταθεί στο παρελθόν, οι κάτοικοι των υπόλοιπων δήμων προφανώς δε θα πληρώσουν όταν γίνουν τα αναλογικά διόδια, διότι δεν πρόκειται να γίνουν, να κτιστούν, να υλοποιηθούν τα διόδια που προβλέπονται και στον κόμβο του Αγ. Στεφάνου και στον κόμβο της Βαρυμπόμπης και στο Σχηματάρι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δε θα γίνουν, μάλιστα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει σταλεί από εμένα επιστολή, από τη στιγμή που ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, δεν υπάρχει κανένας λόγος, να γίνουν έργα και σταθμοί που θα ξηλωθούν σε λίγο καιρό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν σε σύμβαση και εσείς το βγάλατε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Ήταν στη σύμβαση του 2006, ήταν στη σύμβαση της αναθεώρησης του 2013, ήταν οι άθλιες συμβάσεις τη Νέας Δημοκρατίας και όσων τις αναθεώρησαν, που προέβλεψαν και όλα αυτά τα δυσμενή που ξέρουμε για τις τοπικές κοινωνίες. Είναι και άλλοι δήμοι που απαλλάσσονται, όπου δεν  υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο, όπως ο δήμος Ορχομενού που θα γίνει καταγραφή στη συνέχεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια κ. Υπουργέ, εκτός από τους μόνιμους κατοίκους, είναι και εργαζόμενοι, είναι και οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν μία περιοχή σχεδόν καθημερινά, για αυτούς, και πάλι είναι ένα πολύ υψηλό κόστος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τους συμπολίτες μας που εργάζονται, τους εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας, έχει περιληφθεί στην ίδια συμφωνία, έχουν περιληφθεί εκπτωτικά πακέτα ανάλογα με τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων,  τον αριθμό  διέλευσης, τη συχνότητα. Προβλέπονται εκπτώσεις μέχρι και 50%. Στο δελτίο Τύπου του Υπουργείου, αναγράφεται αναλυτικά  το τι έχει συμφωνηθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πάλι όμως, είναι μία επιπλέον είναι μία  επιβάρυνση την οποία δεν είχαν υπολογίσει. Δηλαδή ο εργαζόμενος που πάει κάθε μέρα στη δουλειά του.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε, ο εργαζόμενος που πάει κάθε μέρα στη δουλειά του και είναι ο εργαζόμενος που είναι χαμηλά αμειβόμενος. Δε θα πάρει να ξοδέψει 500 ευρώ με το αυτοκίνητό του,  για να πάει σ΄ αυτές τις περιοχές. Συνήθως  Και το λέω αυτό με περισσή…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα αυτό δεν μπορείτε να το προβλέψετε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε γιατί διόδια μιλάμε; Μιλάμε για μία πολύ μικρή απόσταση, που τη μετράει, όποιος πραγματικά είναι χαμηλά αμειβόμενος και οι μόνιμοι κάτοικοι που τη χρησιμοποιούν συνέχεια. Από εκεί και πέρα, ακούω διάφορα αιτήματα, όπως τα βαριά οχήματα των βιομηχανιών που είναι στην περιοχή, να μην πληρώνουν διόδια και δεν τα αντιλαμβάνομαι πραγματικά. Αν τα βαριά οχήματα δεν πληρώνουν διόδια, ποιος θα πληρώσει; Ο μοναδιαίος πολίτης; Ο συμπολίτης μας με αναπηρία; Ο άνθρωπος που κατοικεί εκεί και υποχρεωτικά πηγαινοέρχεται στην εργασία του;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Όλοι μία δουλειά κάνουμε και για μία χρήση έχουμε τους δρόμους
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και καλό είναι, γιατί, όλα αυτά δε συνοδεύονται στη συγκεκριμένη περιοχή μόνο από τα διόδια, να αξιοποιούμε και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο προαστιακός πλέον από αυτές τις περιοχές διέρχεται…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπου βολεύουν όμως κ. Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: -Η γραμμή Πειραιάς αεροδρόμιο, γίνεται και νέα στάση στο Κρυονέρι, μπορεί να αξιοποιηθεί…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η αλήθεια είναι ότι έχετε έναν σχεδιασμό, ο οποίος είναι πραγματικά ελπιδοφόρος τουλάχιστον,  για πάρα πολλές περιοχές και πάρα πολλούς κατοίκους και καταλαβαίνουμε και τις δυσκολίες, αλλά επειδή ξέρετε τα χρησιμοποιούμε, θέλουμε όλο και περισσότερα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε και εμείς θέλουμε περισσότερα. Αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με κάποιες συνθήκες, οι οποίες δεν μπορείς να τις αναθεωρήσεις μονομερώς. Υπάρχουν συμβάσεις που δεσμεύουν. Μπορούμε να πούμε, ότι δε θα κάνουμε καθόλου σταθμούς διοδίων και διόδια. Σύμφωνα με τις συμβάσεις της Ν. Δημοκρατίας, τα χρήματα αυτά θα τα πληρώσουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αν το κάνουμε σε περιοχές που είναι έξω από την Αθήνα, γιατί δε θα γίνουν σε περιοχές που είναι έξω από την Πάτρα, έξω από τη Θεσσαλονίκη, έξω από τα Γιάννενα, έξω από το Αγρίνιο...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη να κλείσουμε επειδή λέγαμε για την Ανάπτυξη,  τι θα γίνει με το Θριάσιο; Το ακούμε, το ακούμε έχει γίνει  «Μετρό Θεσσαλονίκης»; Βέβαια, το μετρό Θεσσαλονίκης, τώρα γίνεται πράξη, που ήταν το ανέκδοτο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, συγνώμη, το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Θριάσιο, το Καστέλι στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ, είναι έργα, που ήταν τα ανέκδοτα -τουλάχιστον 20-25 χρόνων- της χώρας. Το Θριάσιο υλοποιήθηκε ο διαγωνισμός, ολοκληρώθηκε, ο έλεγχος του από το Ελεγκτικό Συνέδριο, υπάρχουν, αν έχω ενημερωθεί σωστά, δύο τρεις  ακόμη παρατηρήσεις που πρέπει να εκπληρωθούν και μέσα στο μήνα θα πάει στο Κοινοβούλιο για έγκριση της σύμβασής του.  
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα μέσα στο μήνα πάει το Θριάσιο για έγκριση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι μόλις ολοκληρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο πάει στο Κοινοβούλιο. Όχι έχει γίνει δημοπράτηση, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα πάμε σε υλοποίηση του έργου. Πότε εκτιμάτε να  αρχίσει αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε ένα μήνα που θα περάσει από τη Βουλή, άμεσα, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης;
 ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μου φαίνεται είναι δύο με τρία χρόνια. Στη συνέχεια θα πάμε τη σύμβαση για το Καστέλι, ένα άλλο «ανέκδοτο», στη συνέχεια θα ανοίξουμε τις πόρτες στους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης με έκθεση των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν εκεί, για να δει ο πολίτης ότι πλέον αυτό το έργο δεν είναι ανέκδοτο και είναι έργο που ολοκληρώνεται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει αλλάξει έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Δεν έχει αλλάξει, ίσα –ίσα που βγαίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα, οι διαγωνισμοί για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες. Και μέσα στο μήνα θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός, επιτέλους, για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε πολύ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά, εγώ ευχαριστώ.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας