06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



12/07/2017

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και το δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά.

Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Να καλημερίσουμε τον Υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, να περάσουμε επειδή ξέρουμε ότι προετοιμάζεται για τη συζήτηση, να δούμε τι υπάρχει και μπορεί να παίξει βασικό ρόλο από πλευράς υποδομών στην ανασυγκρότηση και στην ανάπτυξη της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Καλημέρα κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα κ. Σχινά. Καλημέρα και στους ακροατές σας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Θέλετε να κάνετε ένα σχόλιο κατ’ αρχάς γι΄ αυτά που λέγαμε εισαγωγικά; Δεν ξέρω εάν μας ακούσατε, για την περίφημη ιστορία της Μανωλάδας και αφορμής δοθείσης να σας ρωτήσουμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ντροπή και για τη Μανωλάδα. Είναι ντροπή για τις όποιες αποφάσεις έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα από τα θεσμικά όργανα -και δείχνει αν θέλετε- και την ποιότητα της δημοκρατίας μας και την κρίση, η οποία δεν είναι μόνο οικονομική. Επιβεβαιώνεται ότι είναι μια πολύπλευρη κρίση.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Ναι, αλλά το ότι ένα υπηρεσιακό όργανο, όπως είναι το Νομικό Συμβούλιο του κράτους κάνει μια ενέργεια ερήμην της πολιτικής ηγεσίας και πάει και κάνει προσφυγή υπέρ κάποιας απόφασης η οποία είναι ντροπιαστική μεν για τη χώρα και αφορά την περίοδο 2012 – 2013, αλλά πιθανώς να συμβαίνουν ακόμα μερικά πράγματα στο περιθώριο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται τέτοια πράγματα ερήμην της ελληνικής κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας.  Δυστυχώς υπάρχουν θύλακες στο ελληνικό δημόσιο που έχουν ένα δικό τους σχεδιασμό, δεν είναι στη λογική της ανεξαρτησίας της δημόσιας διοίκησης. Γιατί αυτά δεν είναι θέματα που έχουν να κάνουν με την ανεξαρτησία της δημόσιας διοίκησης. Είναι αμιγώς πολιτικά και κοινωνικά θέματα και δείχνουν και την κατεύθυνση που κάποιοι συνεχίζουν.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν είχε το στοιχειώδες κριτήριο ο Πάρεδρος του Νομικού Συμβουλίου ή οι δικαστές που γνωμοδότησαν θετικά ότι αυτό το θέμα θα έχει πολιτική, εν πάση περιπτώσει να δημιουργήσει πολιτική αναταραχή.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάποιοι συνεχίζουν και χρησιμοποιούν τις κρατικές δομές, τις δημόσιες δομές, ως φέουδο, όπως είχαν συνηθίσει  για 10ετίες και αυτό είναι που πρέπει να πολεμήσουμε. Στην προσπάθεια αυτή, αντί να μετέχουν και να συμβάλλουν όλοι, μας κατηγορούν ότι στήνουμε και κομματικό κράτος. Το ίδιο έχουμε δει στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, των δημοσίων έργων, των μεταφορών. Σε όλους τους τομείς.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Έχω την αίσθηση ότι μπαίνουν συστηματικά τρικλοποδιές κ. Σπίρτζη. Αυτή είναι η αίσθηση που δημιουργείται στον πολύ τον κόσμο. Δεν είναι μόνο δική μου.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θεωρώ ότι εμείς πρέπει να συνεχίσουμε κι αυτό κάνουμε, προσηλωμένοι. Η δημόσια διοίκηση πρέπει να έχει την ανεξαρτησία της, αλλά οφείλει να μη χρησιμοποιείται ως  μηχανισμός συγκεκριμένων πολιτικών ή κομματικών κατευθύνσεων.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Όχι μόνο έναντι της κυβέρνησης και έναντι της αντιπολίτευσης θα πρέπει να έχει την ανεξαρτησία της.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, έναντι της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Σωστό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εκλέγει ο ελληνικός λαός την κυβέρνηση και μπορεί να δώσει κάθε φορά την κατεύθυνση που εκείνη θέλει, ιδιαίτερα  σε τέτοιου είδους θέματα. Εδώ είμαστε για να το αντιμετωπίσουμε.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Για να έρθουμε τώρα και στο θέμα του συνεδρίου στο οποίο θα είστε σε λίγο, στις 12.30 νομίζω ότι ξεκινάει η συγκεκριμένη συζήτηση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Το θέμα των υποδομών στην περιοχή, είναι οπωσδήποτε πάρα πολύ σημαντικό, γιατί η περιοχή μεσολαβεί ουσιαστικά μεταξύ της Δυτικής Ελλάδας και της Ανατολικής που οδηγεί στα σύνορα με την Τουρκία και στα βόρεια σύνορα της χώρας, άρα για τις μεταφορές, για τα δίκτυα, είναι πολύ σημαντικό να ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να πάμε λίγο πιο κεντρικά. Υπήρχε ένας σχεδιασμός από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι σήμερα. Αυτός ο σχεδιασμός έγινε από τις συντηρητικές δυνάμεις της χώρας και βασιζόταν στην ανάπτυξη της χώρας στο δίπολο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Αυτό το μοντέλο μας οδήγησε σε μια στρεβλή ανάπτυξη, μια ανάπτυξη υπηρεσιών που μέχρι και πρόσφατα, μέχρι και τη δεκαετία του 2000, πολλές πολιτικές δυνάμεις έλεγαν ότι είμαστε χώρα υπηρεσιών. Και αυτό το πρότυπο, αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, μας έφερε στην κρίση που ζούμε και βιώνουμε σήμερα. Και πρέπει να αλλάξει.
Είναι δεδομένο ότι δε μπορούμε να φτιάξουμε παραγωγική δομή, δε μπορούμε να πάμε σε εποχές δίκαιης ανάπτυξης και ανακατανομής του πλούτου, αν δεν παράγουμε -και δεν μπορούμε να παράγουμε- αν είμαστε βασισμένοι σε ένα δίπολο στη χώρα, σε δυο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα,  στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένες προσεγγίσεις και  ολιστικό  σχεδιασμό για τη χώρα, εκμεταλλευόμενοι το περιεχόμενο της κάθε περιοχής. Το πρώτο είναι αυτό.
Το δεύτερο που έχει να κάνει με τις μεταφορές, με τις υποδομές, είναι ότι πρέπει να ξεπεράσουμε άλλου είδους σύνδρομα που έρχονται από το παρελθόν, που βάζουν τη Θράκη, τη Δυτική Μακεδονία, την Ήπειρο, στις εσχατιές  της χώρας μας, αντί να είναι τα σημεία που συνδέεται η χώρα μας με την ενδοχώρα των Βαλκανίων.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Νομίζω ότι υπάρχει ένα σημαντικό έργο της Εγνατίας το οποίο έχει ήδη συμβάλλει στο να σπάσει αυτή η λογική, αλλά νομίζω ότι χρειάζονται και πολλοί κάθετοι άξονες. 
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν. Ο ένας κάθετος άξονας εγκαινιάζεται την Παρασκευή και δίνεται στην κυκλοφορία και συνεχίζουμε.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Ο οποίος τι αφορά αυτός ο κάθετος άξονας που εγκαινιάζετε τώρα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ο κάθετος από τη Φλώρινα μέχρι την Νίκη,  ολοκληρωμένος δρόμος. Έχουμε πολύ δουλειά ακόμη να κάνουμε στους κάθετους άξονες και δεν είναι μόνο οι οδικοί άξονες. Είναι όλος ο  σχεδιασμός που πρέπει να έχουμε, προκειμένου η Βόρειος Ελλάδα να παίξει το στρατηγικό ρόλο που πρέπει να παίξει και στις μεταφορές και γενικότερα.
Είναι οι συνδέσεις που πρέπει να έχουμε με τη Σερβία και τη Βουλγαρία. Η σύνδεση του Αιγαίου με τον Εύξεινο Πόντο, η σύνδεση της Αδριατικής με το Αιγαίο.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Μιλάμε για οδικούς άξονες ή και σιδηροδρομικούς;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μιλάμε για σιδηροδρομικούς άξονες και για αρκετούς κάθετους οδικούς άξονες.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Αυτά είναι στη φάση του σχεδιασμού τώρα κ. Υπουργέ;.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολλά από αυτά είναι στη φάση της υλοποίησης. Όπως γνωρίζετε οι οδικοί άξονες, οι δύο κάθετοι οδικοί άξονες στη Θράκη έχουν ολοκληρωθεί, μένει ο τρίτος από την Ξάνθη έως τη Βουλγαρία. Ο κάθετος οδικός άξονας από τη Φλώρινα ως τη Νίκη  επίσης παραδίδεται την Παρασκευή. Μένει να συμπληρωθεί ο κάθετος οδικός άξονας από την Ήπειρο προς την Αλβανία για να έχουμε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο και εκεί.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Αυτός ο οδικός άξονας που θα πηγαίνει Αλβανία θα συνδέεται ουσιαστικά με το δρόμο ο οποίος ξεκινά από το Ρίο – Αντίρριο και φτάνει στα Γιάννενα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Θα συναντάει την  Εγνατία και μετά θα συνεχίζει.
Από εκεί και πέρα, αυτά είναι θέματα που είναι οι απαραίτητες υποδομές που πρέπει να έχουμε. Και από εκεί και πέρα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι υποδομές που λείπουν από κάθε περιοχή και αυτές οι υποδομές δεν πρέπει να σχεδιαστούν, ή να ιεραρχηθούν, γιατί δεν έχουμε άπειρους οικονομικούς πόρους, προκειμένου μια κυβέρνηση, ένας υπουργός ή οι τοπικοί βουλευτές να επικαλούνται ότι κάναμε αυτό το έργο ή το δεύτερο έργο, χωρίς αυτά τα έργα  και οι υποδομές αυτές να εξυπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Έτσι πιστεύω ότι είναι το ζητούμενο.
Είναι η συζήτηση που πρέπει να γίνει με τις τοπικές κοινωνίες, με τις περιφέρειες, με τους δήμους, με τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, προκειμένου ανά περιοχή, αυτός ο σχεδιασμός να μη γίνει και ερήμην της περιφέρειας γιατί μόνο έτσι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής και μόνο έτσι μπορούμε να φύγουμε από το μοντέλο του διπόλου Αθήνας – Θεσσαλονίκης, αν αναπτύξουμε παραγωγικά και δίκαια, όλη τη χώρα μας και όχι μόνο τα δύο μητροπολιτικά κέντρα.
Αυτός είναι ο σχεδιασμός και αυτή είναι και η προσπάθεια που κάνουμε ξεκινώντας από τη Δυτική Μακεδονία που είναι μια ριγμένη περιοχή, μια επιβαρυμένη περιοχή, προς όφελος υπέρ της χώρας. Όλες τις προηγούμενες δεκαετίες που έχει δεχτεί μεγάλο περιβαλλοντικό βάρος προκειμένου να ηλεκτροδοτηθεί η χώρα και να έχουμε παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το λιγνίτη. Αυτά πρέπει να τα δούμε άμεσα.
Η χώρα βγαίνει από την κρίση και πρέπει πλέον, ο σχεδιασμός των επόμενων αρκετών χρόνων να είναι και συγκεκριμένος και να έχει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας και των παραγωγικών δυνάμεων.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου. Καλή ομιλία, γιατί θα είστε από τους πρώτους ομιλητές σήμερα. Καλή σας μέρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σας ευχαριστώ.



Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας